Izolare corecta placa de beton casa parter
Last Updated: Jul 26 2019 14:22, Started by
bog26m
, Apr 22 2014 13:25
·
0
#19
Posted 24 April 2014 - 13:44
the_lion, on 24 aprilie 2014 - 13:35, said:
Aici vorbeam de izolatie, nu neaparat de polistiren. Nu cred ca iubim vreunul din noi polistirenul asa, by default. Insa intre a lasa o placa sau un acoperis neizolat si a folosi unul din sistemele de termoizolatie (fie cu polistiren, vata de felurite feluri, spuma, canepa, etc) este o mare diferenta in ceea ce priveste confortul termic, atat vara cat si iarna. |
#20
Posted 24 April 2014 - 13:59
Corect, cea mai recomandata situatie este cea in care mansarda este izolata si se incalzeste toata casa.
Insa cred cu subiectul poate fi dezbatut si la maniera pusa de titularul topicului: cum ai putea totusi sa izolezi pentru o perioada de timp doar parterul casei, si in acelasi timp sa poti utiliza mansarda/podul ca spatiu de depozitare. Una din variante ar fi ca termosistemul (de care o fi el...) sa fie montat peste placa, astfel avand si o suprafata mai mica decat daca ai izola sarpanta. Peste acest termosistem, poti pune o dusumea, astfel incat sa poti folosi spatiul din pod pentru depozitare. Marea problema in cazul acesta este insa ca atat iarna, cat si vara, temperaturile din pod sunt mai scazute, respectiv ridicate, neavand izolata sarpanta, deci confortul termic in acel spatiu va fi foarte scazut. Discutia in acest caz este daca se merita sa se izoleze si sarpanta cu 10 cm de vata. Asta cred ca ar fi interesant de dezbatut... |
#21
Posted 24 April 2014 - 14:45
Carapicho nu am idee prin ce colauri umbli tu de vezi polistiren cazut dupa 7 ani. Pe la noi prin zona inca rezista. Chiar daca iarna sunt -18 grade iar vara +40.
Iar cu pluta aia, cred ca ai revolutionat sistemul. Breveteaz-o si te vei imbogati. Pluta cu coef 0,04 dar care izoleaza de 10 ori mai bine ca polistirenul cu coef 0,038. WOW! Asta trebuie pusa sticky. |
#22
Posted 25 April 2014 - 13:55
bicosu, on 24 aprilie 2014 - 14:45, said:
Carapicho nu am idee prin ce colauri umbli tu de vezi polistiren cazut dupa 7 ani. Pe la noi prin zona inca rezista. Chiar daca iarna sunt -18 grade iar vara +40. Iar cu pluta aia, cred ca ai revolutionat sistemul. Breveteaz-o si te vei imbogati. Pluta cu coef 0,04 dar care izoleaza de 10 ori mai bine ca polistirenul cu coef 0,038. WOW! Asta trebuie pusa sticky. Sapa un pic pe net si vezi cu ce anume se mananca acel coeficient .Dar nu cauta fise tehnice si explicatii de la producatori ci limiteaza-te la fizica doar. Se intoarce in mormant Joseph Fourier cand citeste cate o fisa tehnica.Nu tot ce zboara se mananca. |
#23
Posted 25 April 2014 - 14:48
Pai ia explica-ne tu ce inseamna acel coeficient si de ce pluta aia izoleaza de 10 ori mai bine decat polistirenul desi au acelasi coeficient ...
|
#24
Posted 25 April 2014 - 16:27
Totul sta in cifre care de obicei nu sunt reale.
Masuratorile se fac la polistiren pe mp la grosimea de 1 metru.Si de acolo reiese valoare aceia asa buna.Pentru o placa de 10 cm de polistiren valoarea reala este de toata jena.La pluta masuratoarea este data la grosime,si nu este o medie,ci este exacta. Pe langa asta mai cerceteza vezi cate celule de aer are pe mm2 pluta si vezi cate are polistirenul,ca doar aici sta toata treaba in cantitatea de aer captiv in material. Conductivitatea termica si R-ul ( rezistenta termica) sunt facute dupa niste medii nu din calculea exacte.De asta fisele tehnice sunt facute de departamentul de marketing si nu cel tehnic.Daca il facea tehnicul nu mai vindeau nimic. Polistirenul izoleaza termic exact cum izoleaza vata minerala fonic O sa-mi spui ca si biblia este adevara |
#25
Posted 25 April 2014 - 16:36
Dar toate normativele si calculul energetic al cladirilor se bazeaza pe acest coeficient.
Inseamna ca toate sunt varza ? |
#26
Posted 25 April 2014 - 20:47
Da, totul e pe dos in afara de adevarurile lui Carapicho. Este o conspiratie sa se vanda vata si polistiren in detrimentul plutei.
Edited by bicosu, 25 April 2014 - 20:47. |
#27
Posted 25 April 2014 - 20:56
De fapt si rezistenta betonului se masoara pe cilindrii si cuburi cu latura de 15 cm.
Probabil ca si aia e irelevanta cand ai stalpi de 50x50 cm ... |
#28
Posted 26 April 2014 - 00:15
Aolo am din 2003 polistirenul pus si acum un an cand am revopsit fatada am schimbat o placa de jos de tot pentru ca nu se mai putea vopsii din cau a la niste ulei de masina care cursese pe ea. Ce sa vezi peretele nu avea pic de mucegai dupa mai bine de 10 ani. Pe placa a fost pus material pe toata suprafsta ei si nu plombe. Asa ca nu are rost sa prostim lumea cu mucegai si mormoloci pe sub izolatie ca nu exista. Izolatia mea are 10 cm grosime, are peste 10 ani, nu e prinsa nici in dibluri, ca pe atunci nu se gaseau de lungimea aia si tine fara prpbleme. In afara de zugraveala nu am nici o treaba cu fatada.
|
|
#29
Posted 26 April 2014 - 08:50
bog26m, on 22 aprilie 2014 - 13:25, said:
Salutare. Structura prezentata este una ok, atat din punct de vedere al constructiei, cat si din punct de vedere al rezistentei termice pe care il ofera. Atentie insa, cum au spus si colegii, se foloseste folie bariera de vapori, nu anticondens. Deasemenea, trebuie sa prevedeti pe profilele perimetrale si banda de etansare, intre acestea si perete. Ati putea utiliza si doar acei 15 cm EPS (am vazut ca va referiti la sortimentele A100-A200) + sapa si sa prevedeti izolatie si la nivelul acoperisului din 20 cm vata (merge si polistiren), asigurand astfel o izolatie buna si acum, dar si pe viitor cand veti transforma podul in camere. |
#30
Posted 26 April 2014 - 20:19
cheluakame, on 26 aprilie 2014 - 08:50, said:
De obicei este bine sa izolam casele doar pe partea temperaturilor scazute (deci exterior), insa acolo unde nu putem aplica suficienta izolatie doar pe exterior, putem face si o combinatie interior-exterior. Structura prezentata este una ok, atat din punct de vedere al constructiei, cat si din punct de vedere al rezistentei termice pe care il ofera. Atentie insa, cum au spus si colegii, se foloseste folie bariera de vapori, nu anticondens. Deasemenea, trebuie sa prevedeti pe profilele perimetrale si banda de etansare, intre acestea si perete. Ati putea utiliza si doar acei 15 cm EPS (am vazut ca va referiti la sortimentele A100-A200) + sapa si sa prevedeti izolatie si la nivelul acoperisului din 20 cm vata (merge si polistiren), asigurand astfel o izolatie buna si acum, dar si pe viitor cand veti transforma podul in camere. Cred ca ajung la concluzia ca ma complic cu vata si rigipsul sub planseul de beton.Cred ca voi adopta in cele din urma solutia propusa, respectiv izolarea planseului doar in pod.In aceasta idee, care ar fi ordinea corecta a materialelor? Planseu beton, folie bariera de vapori, polistiren 15-20 cm [sau mai bine vata bazaltica (?!)], apoi iar o folie pentru evitarea scurgerii laptelui de ciment din sapa (de care folie ar trebui sa fie aceasta?), sapa armata de vreo 5 cm. Timp de gandire / documentatie mai am, doar pe la sfarsitul verii ma gandesc sa fac operatiile respective. Ulterior voi izola si sarpanta cu vata minerala, insa pentru aceea voi reveni ceva mai incolo cu intrebari. |
#31
Posted 26 April 2014 - 20:34
Deci vata bazaltica si sapa de ciment peste, este exclus.
Daca doresti vata de sticla sau bazaltica, se face structura din dulapi peste care se pune scandura sau osb. Ordinea corecta ar fi cam asa: - Planseu beton, - EPS (cu rezistenta la compresiune), - Folie PE, - Sapa. |
#32
Posted 26 April 2014 - 20:43
Ziceam de vata bazaltica pentru ca am vazut pe site-ul Iso...r ca totusi au asa ceva .....
"Placi rigide hidrofobizate din vata minerala bazaltica. Placile ISO..r. T-N au fost concepute pentru realizarea izolatiilor fonice si termice la plansee. Placile pot fi instalate pe planseu, sub sapa flotanta (realizata conform normativelor in vigoare, de exemplu: amestec C25/30, cu grosime minima de 50mm, densitate de 2000 kg/m3, armat cu plasa din otel cu ochiuri de 150/150mm, armare in dublu strat la colturi), pentru incarcari de pana la 400 kg/m2- greutatea maxima a straturilor de peste placa. La instalare se vor respecta indicatiile furnizate de fabricant." Bine, nu am cautat inca sa vad care ar fi diferenta de pret intre polistiren si acest tip de vata si daca s-ar justifica ... Edited by bog26m, 26 April 2014 - 20:45. |
#33
Posted 27 April 2014 - 00:21
Daca faceti o comparatie, cel mai ieftin polistiren suporta o incarcatura de 5 tone/mp. Ce ziceti, se compara?
Cunosc produsele Iso TF, T-P, T-N, insa nu am recomandat niciodata utilizarea lor ca izolatie pentru pardoseala, caci nu am vazut niciun avataj financiar sau termic. |
|
#34
Posted 05 October 2014 - 22:59
cheluakame, on 26 aprilie 2014 - 20:34, said:
Deci vata bazaltica si sapa de ciment peste, este exclus. Daca doresti vata de sticla sau bazaltica, se face structura din dulapi peste care se pune scandura sau osb. Ordinea corecta ar fi cam asa: - Planseu beton, - EPS (cu rezistenta la compresiune), - Folie PE, - Sapa. Ok, am comandat polistirenul. E sortimentul A120 de la Austro....Grosimea este de 10 cm, insa il voi pune in 2 straturi, deci 20 cm cu totul.Referitor la plasa de armare, ce este mai indicat? Personal m-am gandit la plasa buzau 4 mm cu ochiuri de 10x10, insa echipa care ar face lucrarea zice ca mai bine o plasa de fibra de sticla, care sa previna fisurile. Una peste alta, sapa care ar urma turnata in grosime de 4-5 cm nu ar fi periculos de grea pentru planseul meu de beton? Planseul are acum grosimea de 16 cm. Sa fie mai ok o solutie cu sapa usoara din termobeton armata cu plasa de fibra de sticla? N-o sa crape daca depozitez pe ea materiale ceva mai grele? (gen o stiva de 3 mc de scandura?) |
#35
Posted 19 October 2014 - 13:12
as dori sa termoizolez peste placa de la parter cu 5-6 cm extrudat,se merita investitia?aaa,am 5cm si sub placa,multumesc
, |
#36
Posted 10 October 2015 - 08:57
bog26m, on 05 octombrie 2014 - 22:59, said: Ok, am comandat polistirenul. E sortimentul A120 de la Austro....Grosimea este de 10 cm, insa il voi pune in 2 straturi, deci 20 cm cu totul.Referitor la plasa de armare, ce este mai indicat? Personal m-am gandit la plasa buzau 4 mm cu ochiuri de 10x10, insa echipa care ar face lucrarea zice ca mai bine o plasa de fibra de sticla, care sa previna fisurile. Una peste alta, sapa care ar urma turnata in grosime de 4-5 cm nu ar fi periculos de grea pentru planseul meu de beton? Planseul are acum grosimea de 16 cm. Sa fie mai ok o solutie cu sapa usoara din termobeton armata cu plasa de fibra de sticla? N-o sa crape daca depozitez pe ea materiale ceva mai grele? (gen o stiva de 3 mc de scandura?) Ai montat si folii bariera de vapori sau anticondens. Si eu oscilez intre izolatia cu polistiren sau vata bazaltica a placii de beton gandindu-ma ca vata bazaltica are o permeabilitate mai buna. Cum ai realizat lucrarea pana la urma. Poti sa descrii putin tot procesul. Mersi. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users