Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Despre cultul Martorii lui Iehova

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
6497 replies to this topic

#1
REGLURAL

REGLURAL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 878
  • Înscris: 02.01.2014
Bună ziua lume, sunt REGLURAL și am deschis acest topic unde putem discuta despre martorii lui Iehova și despre ereziile lor.
De asemenea invităm și câțiva martori ca să se poată apăra, așa e corect.
SPOR LA DISCUȚII, EU REVIN MAI TÂRZIU!

#2
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011
Martorii lui Iehova, au fost primii crestini aparuti inca de pe vremea lui Isus si a Apostolilor, dupa cum spune Scriptura:
"Dumnezeu a inviat pe acest Isus, si noi toti suntem martori ai Lui." (Fapt.2:32)
"Ati omorat pe Domnul vietii, pe care Dumnezeu L-a inviat din morti; noi suntem martori ai Lui." (Fapt.3:15)

asadar, se observa ca in crestinismul timpuriu existau doar Martorii lui YHWH, si nici picior de ortocatolic nu exista, pentru ca aparitia acestora a coincis cu inscaunarea lui Antihrist in Biserica lui Hristos, in urma cu 1600 de ani[in cazul ortodoxiei 1000 de ani, la Marea Schisma din 1054aD]

Edited by Dude_2nd, 19 April 2014 - 15:45.


#3
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,836
  • Înscris: 06.01.2008

 REGLURAL, on 19 aprilie 2014 - 15:29, said:

...

Nu cred ca va posta vreun Martor al lui Iehova in topicul asta, unde evident tu si altii ca tine veti arunca cu noroi in aceasta religie.
Si asa de curiozitate, ce ti se pare tie erezie? Faptul ca ei respecta complet si fara partinire ceea ce scrie in Biblie? Parerea mea-i ca ei sunt singura religie ce nu accepta nicio traditie adaugata de oameni diverselor religii de-a lungul celor aproape 2000 de ani scursi de la infiintarea religiei crestine.

De exemplu Mos Nicolae, Craciunul (sarbatoarea), Mos Craciun, bradul imbodobit, oferirea de daruri, Dragobetele/Valentine, Ziua Mortilor, vopsirea oualor de pasti, iepurele de paste si o gramada de alte obiceiuri si traditii tinute cu strictete de catre marile religii au originea in religii pagane din timpurile antice. Si evident Martorii nu tin astfel de sarbatori/obiceiuri.

Edited by Hider141, 19 April 2014 - 15:46.


#4
Robert180374

Robert180374

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,719
  • Înscris: 25.11.2013
Mda...din păcate ei ţin totuşi duminica, ceea ce e o adoptare a practicilor păgânilor totuşi. Dacă mă înşel, să fiu corectat şi-mi cer iertare bucuros.

#5
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,790
  • Înscris: 08.02.2007
Si tot NEpagan este si blocarea dreptului la viata? (Vezi chestia aia a lor cu transfuzile de sange).
Lasa sa traim noi pagani, dar macar traim.

#6
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,836
  • Înscris: 06.01.2008

 Robert180374, on 19 aprilie 2014 - 15:49, said:

Mda...din păcate ei ţin totuşi duminica, ceea ce e o adoptare a practicilor păgânilor totuşi. Dacă mă înşel, să fiu corectat şi-mi cer iertare bucuros.
Ei nu tin duminica, ci in ziua ce coincide cu data de 14 nissan in calendarul evreiesc.

 bonygy, on 19 aprilie 2014 - 15:51, said:

Si tot NEpagan este si blocarea dreptului la viata? (Vezi chestia aia a lor cu transfuzile de sange).
Lasa sa traim noi pagani, dar macar traim.
Sunt destule tratamente alternative testate de zeci de ani. Respectivele tratamente chiar reduc de cele mai multe ori numarul zilelor de spitalizare pentru un pacient tratat fara transfuzii de sange.
Dar cand ai de peste o jumatate de secol pusa la punct o adevarata industrie a transfuziilor de sange evident ca nu ai cum sa promovezi tratamentele alternative, cand asta ar insemna pierderea unei sume importante de bani obtinuta din tot ceea ce inseamna transfuzii de sange.
Pe langa asta, mass-media da in cel mai bun caz jumatati de adevar, si nu-si concentreaza atentia asupra unui tanar cu rani relativ minore ce moare desi primeste transfuzie de sange, ci asupra unei femei cu fractura craniana deschisa, hemoragii interne, fractura de bazin, splina franjuri, si care chipurile a murit fiindca medicii au trebuit sa foloseasca un tratament alternativ.

Edited by Hider141, 19 April 2014 - 15:58.


#7
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011

 Robert180374, on 19 aprilie 2014 - 15:49, said:

Mda...din păcate ei ţin totuşi duminica, ceea ce e o adoptare a practicilor păgânilor totuşi. Dacă mă înşel, să fiu corectat şi-mi cer iertare bucuros.
asa este.
nu sunt ei chiar usa de biserica cum se dau, dar fata de altii, au un mare avans in cele sfinte.
in acest avans, includ si Onestitatea.
spre deosebire de alti crestini ortocatolici sau neoprotestanti care înlocuiesc fraudulos ziua a 7-a cu ziua a 1-a, martorii spun explicit , fara alte viclenii si interpretari biblice frauduloase ca astazi crestinii nu mai au nici o zi pusa deoparte pentru Dumnezeu...

#8
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,571
  • Înscris: 30.07.2003

 REGLURAL, on 19 aprilie 2014 - 15:29, said:

SPOR LA DISCUŢII, EU REVIN MAI TÂRZIU!
La mine discutia se termina repede: nu cred o boaba din toate povestile religiei (oricare ar fi).

#9
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,790
  • Înscris: 08.02.2007

 Dude_2nd, on 19 aprilie 2014 - 15:38, said:

asadar, se observa ca in crestinismul timpuriu existau doar Martorii lui YHWH, si nici picior de ortocatolic nu exista, pentru ca aparitia acestora a coincis cu inscaunarea lui Antihrist in Biserica lui Hristos, in urma cu 1600 de ani[in cazul ortodoxiei 1000 de ani, la Marea Schisma din 1054aD]
NU se observa nimic! Observa doar aceia care inteleg ce vor ei. Asa au aparut toate sectele... s-au gasit cativa dereglati care au inceput sa citeasca Biblia si sa inteleeaga fiecare ce-au vrut, Si au gasit si alti dereglati, pe care i-au dereglat si mai mult cu asa-zisa lor credinta si iaca unde s-a ajuns...

Si nu... vechimea lor nu este decat de maxim 200 de ani...

Edited by bonygy, 19 April 2014 - 15:58.


#10
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011

 bonygy, on 19 aprilie 2014 - 15:54, said:

NU se observa nimic! Observa doar aceia care inteleg ce vor ei. Asa au aparut toate sectele... s-au gasit cativa dereglati care au inceput sa citeasca Biblia si sa inteleeaga fiecare ce-au vrut, Si au gasit si alti dereglati, pe care i-au dereglat si mai mult cu asa-zisa lor credinta si iaca unde s-a ajuns...

Si nu... vechimea lor nu este decat de maxim 200 de ani...
pai da, prima secta aparuta e Ortodoxia. in urma cu 1000 de ani, la Marea Schisma. Altele, au doar 200 de ani vechime cum spui. Insa toate sunt secte de doi bani, chiar daca au 1 mileniu avans fata de celelalte...

in rest, Martorii au fost de la inceput cu Dumnezeu, dupa cum am citat din dovezile crestine scrise. ;)

#11
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,790
  • Înscris: 08.02.2007
Esti Martor, DUDE? Asa s-ar explica modul cum tii cu dintii sa iei partea... Sau esti aproape de botez?

Edited by bonygy, 19 April 2014 - 16:07.


#12
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011

 bonygy, on 19 aprilie 2014 - 16:06, said:

Esti Martor, DUDE? Asa s-ar explica modul cum tii cu dintii sa iei partea...
Nu sunt Martor.
Dar asta nu inseamna ca acolo unde au dreptate nu voi fi de acord cu ce spun ei, doar pentru ca asa e invatata lumea nestiutoare si degraba punătoare de bot la tot soiul de mincuni ortohoațe...

#13
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,790
  • Înscris: 08.02.2007
Daca nu esti, inseamna ca ti s-a spalat nitel din creier. Cum? Tu stii mai bine...

Ok, eu ies, ca e un topic degeaba. Sunt zeci si zeci de materiale pe net si nu numai... asa ca nu are rost sa trancanim aici...
Nu, Dude, nu sunt las si nu m-ai "dominat", daca asa crezi, doar ca mi-e greata sa vad asemenea pareri...

Edited by bonygy, 19 April 2014 - 16:12.


#14
DjMx

DjMx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 04.07.2009

 Hider141, on 19 aprilie 2014 - 15:52, said:

Ei nu tin duminica, ci in ziua ce coincide cu data de 14 nissan in calendarul evreiesc.


Sunt destule tratamente alternative testate de zeci de ani. Respectivele tratamente chiar reduc de cele mai multe ori numarul zilelor de spitalizare pentru un pacient tratat fara transfuzii de sange.
Dar cand ai de peste o jumatate de secol pusa la punct o adevarata industrie a transfuziilor de sange evident ca nu ai cum sa promovezi tratamentele alternative, cand asta ar insemna pierderea unei sume importante de bani obtinuta din tot ceea ce inseamna transfuzii de sange.
Pe langa asta, mass-media da in cel mai bun caz jumatati de adevar, si nu-si concentreaza atentia asupra unui tanar cu rani relativ minore ce moare desi primeste transfuzie de sange, ci asupra unei femei cu fractura craniana deschisa, hemoragii interne, fractura de bazin, splina franjuri, si care chipurile a murit fiindca medicii au trebuit sa foloseasca un tratament alternativ.


Care-s tratamentele alea ?

#15
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011

 bonygy, on 19 aprilie 2014 - 16:10, said:

Daca nu esti, inseamna ca ti s-a spalat nitel din creier. Cum? Tu stii mai bine...

Ok, eu ies, ca e un topic degeaba. Sunt zeci si zeci de materiale pe net si nu numai... asa ca nu are rost sa trancanim aici...
Nu, Dude, nu sunt las si nu m-ai "dominat", daca asa crezi, doar ca mi-e greata sa vad asemenea pareri...
mah tataie,
eu nu "domin" pe nimeni, si discutiile mele de pe-aici nu au ca suport informatii de pe siteuri aiurea ale unor nestiutori in "cele sfinte", ci Scriptura, de unde am si citat in prima mea postare pe tema asta.

#16
REGLURAL

REGLURAL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 878
  • Înscris: 02.01.2014

 Dude_2nd, on 19 aprilie 2014 - 15:38, said:

Martorii lui Iehova, au fost primii crestini aparuti inca de pe vremea lui Isus si a Apostolilor, dupa cum spune Scriptura:
"Dumnezeu a inviat pe acest Isus, si noi toti suntem martori ai Lui." (Fapt.2:32)
"Ati omorat pe Domnul vietii, pe care Dumnezeu L-a inviat din morti; noi suntem martori ai Lui." (Fapt.3:15)

asadar, se observa ca in crestinismul timpuriu, nici picior de ortocatolic nu exista, pentru ca aparitia acestora a coincis cu inscaunarea lui Antihrist in Biserica lui Hristos, in urma cu 1600 de ani.

Dude, te-aş ruga să taci din gură sau să nu mai scrii prostii, că poate te trezeşti cu un ban luuuuuunnnnnngggg de Paşte.
Nimeni nu avea credinţa martorilor în primele secole creştine.
Primi creştini nu credeau că Iisus e Arhanghelul Mihail, primii creştini credeau că  Iisus e Dumnezeu,
Primi creştinii credeau în Treime (oarecum) şi i se închinau Fiului...
Uite mai multe despre martorii tăi:

Despre traducerea lumii noi s-a vorbit nu puţin până în ziua de azi! Consider că o astfel de blasfemie Cuvântului lui Dumnezeu nu s-a adus de la origini, până în prezent, mai ales că Sfânta Scriptură precizează foarte clar: "De va mai adăuga cineva ceva la ele, Dumnezeu va trimite asupra lui pedepsele ce sunt scrise în cartea aceasta; Iar de va scoate cineva din cuvintele cărţii acestei proorocii, Dumnezeu va scoate partea lui din pomul vieţii şi din cetatea sfântă şi de la cele scrise în cartea aceasta." Este cuvântul Dumnezeieştii Scripturi, nu al meu, pentru că cuvântul meu nu are putere în faţa cuvântului Dumnezeieştii Scripturi! În continuare, vă propunem câteva versete, care foarte clar arată blasfemia adusă de Martori ai lui Iehova Cuvântului Sfintei Scripturi! Aşadar, cine are urechi de auzit să audă, cine are ochi de văzut, să vadă! Ortodocşii, au avut la dispoziţie mii de ani (aproape 2000), timp în care puteau să schimbe, dacă ăsta le-ar fi fost scopul, după bunul lor plac, totuşi, adevărul, ne face vii, nepermiţându-ne să schimbăm nimic! Iehoviştii, deşi au doar 130 de ani, au reuşit să facă o blasfemie nemaipomenită! Aşadar să ne facem concluziile de riguare!

Comparaţii:

Traducerea Lumii Noi: Romani10.13 "Fiindcă: Oricine va chema numele lui Iehova (Dumnezeu-Tatăl) va fi salvat."
Traducerea Sinodală: Romani 10:13 "Căci: Oricine va chema numele Domnului (Iisus Hristos) se va mîntui."


Traducerea Lumii Noi: Matei 3:3 "El este cel despre care a vorbit profetul Isaia cu aceste cuvinte: Ascultaţi! Cineva strigă în pustiu: Pregătiţi calea lui Iehova (Dumnezeu-Tatăl)! Faceţi drepte cărările sale!"

Traducerea Sinodală (Ortodoxă): Matei 3:3 "El este acela despre care a zis proorocul Isaia: Glasul celui ce strigă în pustie: Pregătiţi calea Domnului (Iisus Hristos), drepte faceţi cărările Lui."



Traducerea Lumii Noi: Luca 23:21 "Atunci ei au început să urle, zicînd: Pe stîlp! Pe stîlp cu el!
Traducerea Sinodală (Ortodoxă): Luca 23:21 "Dar ei strigau, zicînd: Răstigneşte-L! Răstigneşte-L!"



Traducerea Lumii Noi: 1 Corinteni 1:18 "Fiindcă vorbirea despre stîlpul de tortură este o nebunie pentru cei care pier, dar pentru noi, care suntem salvaţi, este puterea lui Dumnezeu."
Traducerea Sinodală (Ortodoxă): 1 Corinteni 1:18 "Căci cuvîntul Crucii, pentru cei ce pier, este nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mîntuim este puterea lui Dumnezeu."


Traducerea Lumii Noi: Ioan 1:18 "Niciun om nu l-a văzut vreodată pe Dumnezeu; dumnezeul unic-născut, care se află în sînul Tatălui, este cel care a dat explicaţii despre el."
Traducerea Sinodală (Ortodoxă): Ioan 1:18 "Pe Dumnezeu nimeni nu L-a văzut vreodată; Fiul cel Unul-Născut, Care este în sînul Tatălui, Acela L-a făcut cunoscut."


MAI DEPARTE DACĂ NU VĂ SUPĂRAŢI O SĂ SCRIU PRESCURTAT, DEOARECE DUREAZĂ PREA MULT AŞA,
DECI PRESCURTAREA TLN ÎNSEAMNĂ TRADUCEREA LUMII NOI ŞI TS ÎNSEAMNĂ TRADUCEREA SINODIALĂ ORTODOXĂ, OK??


TLN: Luca 23:43 "Iar el i-a zis: Adevărat îţi spun astăzi: Vei fi cu mine în Paradis!
TS (ORTODOXĂ): Luca 23:43 "Şi Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai."

TLN: Ioan 3:13 "Niciun om n-a urcat la cer în afară de cel care a coborît din cer, Fiul omului."
TS ORTODOXĂ: Ioan 3:13 "Şi nimeni nu s-a suit în cer, decît Cel ce S-a coborît din cer, Fiul Omului, Care este în cer."

TLN: Ioan 1:27 "El vine după mine, dar eu nu sînt demn să-I dezleg cureaua de la sanda."
TS ORTODOXĂ: Ioan 1:27 "Cel care vine după mine, Care înainte de mine a fost şi Căruia eu nu sînt vrednic să-I dezleg cureaua încălţămintei."


TLN: Coloseni 1:16 "pentru că prin el au fost create toate celelalte, lucruri din ceruri şi de pe pămînt, cele văzute şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie guvernări, fie autorităţi. Toate celelalte lucruri au fost create prin el şi pentru el."

TS ORTODOXĂ: Coloseni 1:16 "Pentru că întru El au fost făcute toate, cele din ceruri şi cele de pe pămînt, cele văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpînii. Toate s-au făcut prin El şi pentru El."


TLN: Fapte 20:28 "Fiţi atenţi la voi înşivă şi la toată turma, în mijlocul căreia spiritul sfînt v-a numit supraveghetori, ca să păstoriţi congregaţia lui Dumnezeu, pe care a cumpărat-o cu single propriului său Fiu."
TS ORTODOXĂ: Fapte 20:28 "Drept aceea, luaţi aminte de voi înşivă şi de toată turma, întru care Duhul Sfînt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstraţi Biserica lui Dumnezeu, pe care a cîştigat-o cu însuşi sîngele Său."



TLN: 1 Timotei 3:16 "Da, mare este, într-adevăr, secretul sacru al devoţiunii sfinte: El a fost dezvăluit în carne, a fost declarat drept în spirit, li s-a arătat îngerilor, a fost predicat naţiunilor, a fost crezut în lume, a fost primit sus în glorie."
TS ORTODOXĂ: 1 Timotei 3:16 "Şi cu adevărat, mare este taina dreptei credinţe: Dumnezeu S-a arătat în trup, S-a îndreptat în Duhul, a fost văzut de îngeri, S-a propovăduit între neamuri, a fost crezut în lume, S-a înălţat întru slavă."

TLN: Evrei 1:5 "De pildă, căruia dintre îngeri i-a zis el vreodată: Tu eşti fiul meu. Eu ţi-am devenit astăzi Tată? Şi din nou : Eu îi voi fi tată, iar el îmi va fi fiu."
TS ORTODOXĂ: Evrei 1:5 "Căci căruia dintre îngeri i-a zis Dumnezeu vreodată: Fiul Meu eşti Tu, Eu astăzi Te-am născut; şi iarăşi :Eu îi voi fi Lui Tată şi El îmi va fi Mie Fiu."


TLN: Evrei 1:8-9 "Dar despre Fiul spune: Dumnezeu este tronul tău pentru totdeauna şi veşnic, iar sceptrul regatului tău este sceptrul dreptăţii. Tu ai iubit dreptatea şi ai urît nelegiuirea. Iată de ce Dumnzeu, Dumnezeul tău, te-a uns cu uleiul exultării mai mult decît pe tovarăşii tăi."
TS ORTODOXĂ: Evrei 1:8-9 "Iar către Fiul : Tronul Tău, Dumnezeule, în veacul veacului; şi toiagul dreptăţii este toiagul împărăţiei Tale. Iubit-ai dreptatea şi ai urît fărădelegea; pentru aceea Te-a uns pe Tine, Dumnzeule, Dumnezeul Tău cu untdelemnul bucuriei, mai mult decît pe părtaşii Tăi."


TLN: Ioan 1:1 "La început era Cuvîntul şi Cuvîntul era cu Dumnezeu şi Cuvîntul era un dumnezeu."
TS ORTODOXĂ: Ioan 1:1 "La început era Cuvîntul şi Cuvîntul era la Dumnezeu şi Dumnezeu era Cuvîntul."

TLN:  Matei 1:25 "Dar n-a avut relaţii intime cu ea pînă a născut un fiu. Şi el i-a pus numele Isus."
TS ORTODOXĂ: Matei 1:25 "Şi fără să fi cunoscut-o pe ea Iosif, Maria a născut pe Fiul său cel Unul-Născut, Căruia I-a pus numele Iisus."


TLN:Filipeni 2:6 "cel care, deşi avea chip de Dumnezeu, nu s-a gîndit la uzurpare, adică să fie egal cu Dumnezeu."
TS ORTODOXĂ:Filipeni 2:6 "Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o ştirbire a fi El întocmai cu Dumnezeu."

TLN:1 Ioan 5:20 "Însă ştim că Fiul lui Dumnzeu a venit şi ne-a dat pricepere ca să ajungem să-l cunoaştem pe Cel adevărat. Noi suntem în unitate cu Cel adevărat, prin Fiul său Isus Cristos. Acesta este Dumnzeul adevărat şi viaţa veşnică."
TS ORTODOXĂ: 1 Ioan 5:20 "Ştim iarăşi că Fiul lui Dumnezeu a venit şi ne-a dat nouă pricepere, ca să cunoaştem pe Dumnezeul cel adevărat; şi noi sîntem în Dumnzeul cel adevărat, adică întru Fiul Său Iisus Hristos. Acesta este adevăratul Dumnezeu şi viaţa de veci."


TLN: Luca 1:68 "Binecuvîntat să fie Iehova, Dumnzeul lui Israel, fiindcă şi-a îndreptat atenţia spre poporul său şi i-a adus eliberarea."
TS ORTODOXĂ: Luca 1:68 "Binecuvîntat este Domnul Dumnezeul lui Israel, că a cercetat şi a făcut răscumpărare poporului Său."


TLN: Romani 9:5 "care îi au pe strămoşi şi din care a provenit după carne Cristosul: Binecuvîntat să fie pentru totdeauna Dumnzeu, care este deasupra tuturor! Amin!"
TS ORTODOXĂ:Romani 9:5 "Ai cărora sînt părinţii şi din care după trup este Hristos, Cel ce peste toate este Dumnezeu, binecuvîntat în veci. Amin."

TLN:Ieşirea 3:14 "Atunci Dumnzeu i-a spus lui Moise: EU VOI DEVENI CE VOI VREA SĂ DEVIN. Şi a adăugat: Iată ce să le spui fiilor lui Israel: EU VOI DEVENI m-a trimis la voi."
TS ORTODOXĂ: Ieşirea 3:14 "Atunci Dumnzeu a răspuns lui Moise: Eu sînt Cel ce sînt. Apoi i-a zis: Aşa să spui fiilor lui Israel: Cel ce este m-a trimis la voi!"

TLN: Ioan 8:25 "Atunci ei i-au zis: Cine eşti tu? Isus le-a spus: Oare de ce vă mai vorbesc?"
TS ORTODOXĂ: Ioan 8:25 "Deci Îi ziceau ei: Cine eşti Tu? Şi a zis lor Iisus: Ceea ce v-am spus de la început."

TLN: 1 Corinteni 10:9 "Nici să nu-l punem la încercare pe Iehova, cum l-au pus la încercare unii dintre ei, şi au pierit prin şerpi."
TS ORTODOXĂ:1 Corinteni 10:9 "Nici să ispitim pe Domnul, precum L-au ispitit unii din ei şi au pierit de şerpi."

TLN: Apocalipsa 2:8 "Îngerului congregaţiei din Smirna scrie-i: Iată ce spune; Cel dintăi şi cel de pe urmă, care a fost mort şi a revenit la viaţă."
TS ORTODOXĂ: Apocalipsa 2:8 "Iar îngerului Bisericii din Smirna, scrie-i: Acestea zice Cel dintîi şi Cel de pe urmă, Cel care a murit şi a înviat.

TLN: Apocalipsa 1:11-17: şi am auzit în spatele meu un glas puternic,+ ca de trompetă, 11 zicând: „Scrie într-un sul ce vezi+ şi trimite-l celor şapte congregaţii:+ din Efes,+ din Smirna,+ din Pergam,+ din Tiatira,+ din Sardes,+ din Filadelfia+ şi din Laodiceea“.+
12 Şi m-am întors să văd al cui era glasul care vorbea cu mine şi, când m-am întors, am văzut şapte lampadare de aur,+ 13 iar în mijlocul lampadarelor pe cineva ca un fiu al omului,+ îmbrăcat cu un veşmânt care îi ajungea până la glezne şi încins la piept cu o centură de aur. 14 Capul şi părul lui erau albe+ ca lâna albă, ca zăpada, iar ochii lui erau ca o flacără de foc.+ 15 Picioarele lui erau ca arama strălucitoare+ care arde în cuptor, iar glasul lui+ era ca vuietul multor ape. 16 În mâna dreaptă avea şapte stele+ şi din gura lui ieşea o sabie cu două tăişuri, lungă şi ascuţită,+ iar faţa îi era ca soarele când străluceşte cu putere.+ 17 Când l-am văzut, am căzut ca mort la picioarele lui.



TS ORTODOXĂ: 1:11-17: şi am auzit, în urma mea, glas mare de trâmbiţă,
11. Care zicea:Eu Sunt Cel ce Sunt, Alfa şi Omega, Începutul şi Sfârşitul, ceea ce vezi scrie în carte şi trimite celor şapte Biserici: la Efes, şi la Smirna, şi la Pergam, şi la Tiatira, şi la Sardes, şi la Filadelfia, şi la Laodiceea.
12. Şi m-am întors să văd al cui este glasul care vorbea cu mine şi, întorcându-mă, am văzut şapte sfeşnice de aur.
13. Şi în mijlocul sfeşnicelor pe Cineva asemenea Fiului Omului, îmbrăcat în veşmânt lung până la picioare şi încins pe sub sân cu un brâu de aur.
14. Capul Lui şi părul Lui erau albe ca lâna albă şi ca zăpada, şi ochii Lui, ca para focului.
15. Picioarele Lui erau asemenea aramei arse în cuptor, iar glasul Lui era ca un vuiet de ape multe;
16. În mâna Lui cea dreaptă avea şapte stele; şi din gura Lui ieşea o sabie ascuţită cu două tăişuri, iar faţa Lui era ca soarele, când străluceşte în puterea lui.
17. Şi când L-am văzut, am căzut la picioarele Lui ca un mort. Şi El a pus mâna dreaptă peste mine, zicând: Nu te teme! Eu sunt Cel dintâi şi Cel de pe urmă




TLN:  Ioan 8:58 "Isus le-a zis: Foarte adevărat vă spun: Eu am venit în existenţă mai înainte ca Avraam să vină în existenţă."
TS ORTODOXĂ: Ioan 8:58 "Iisus le-a zis: Adevărat, adevărat zic vouă: Eu sînt mai înainte de a fi fost Avraam."


TLN: 1 Petru 1:11 "Ei cercetau spre care timp sau spre ce fel de timp arată spiritul care era în ei cu privire la Cristos şi despre gloriile care urmau după acestea."
TS ORTODOXĂ: 1 Petru 1:11 "Cercetînd în care şi în ce fel de vreme le arăta Duhul lui Hristos, Care era întru ei, cînd le mărturisea de mai înainte despre patimile lui Hristos şi despre măririle cele de după ele."


TLN: 2 Petru 3:10 "Totuşi, ziua lui Iehova va veni ca un hoţ şi în ziua aceasta cerurile vor trece cu un zgomot şuierător, iar elementele, fiind foarte încinse, vor fi descompuse, şi pămîntul şi lucrările de pe el vor fi descoperite."
TS ORTODOXĂ:2 Petru 3:10 "Iar ziua Domnului va veni ca un fur, cînd cerurile vor pieri cu vuiet mare, stihiile, arzînd, se vor desface, şi pămîntul şi lucrurile de pe el se vor mistui."


TLN: Matei 24:3 "În timp ce stătea pe Muntele Măslinilor, discipolii s-au dus la el, deoparte, şi i-au zis: Spune-ne: Cînd vor avea loc aceste lucruri şi care va fi semnul prezenţei tale şi al încheierii acestui sistem?"

TS ORTODOXĂ: Matei 24:3 "Şi şezînd El pe Muntele Măslinilor, au venit la El ucenicii, de o parte, zicînd: Spune nouă cînd vor fi acestea şi care este semnul venirii Tale şi al sfîrşitului veacului?"



TLN: Geneza 1:2 "Şi forţa activă a lui Dumnezeu se purta deasupra apelor"


TS ORTODOXĂ: Geneza 1:2 "Şi Duhul Sfânt al lui Dumnezeu se purta deasupra apelor"



TLN: Coloseni 2:2 "pentru ca inima lor să fie mîngîiată şi ei să fie uniţi armonios în iubire, ca să dobîndească o mare bogăţie - înţelegerea clară şi sigură a adevărului - şi să dobîndească o cunoştinţă exactă a secretului sacru al lui Dumenzeu, şi anume Cristos."

TS ORTODOXĂ: Coloseni 2:2 "Ca să se mîngîie inimile lor, şi ca ei, strîns uniţi în iubire, să aibă belşugul deplinei înţelegeri pentru cunoaşterea tainei lui Dumnzeu-Tatăl şi a lui Hristos."


TLN: Matei 6:13 "Şi nu ne duce în ispită, ci eliberează-ne de cel rău"


TS ORTODOXĂ: Matei 6:13 "Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbăveşte de cel rău. Că a Ta este împărăţia şi puterea şi slava şi mărirea în veci. Amin."


TLN: Marcu 7:8 "Voi respectaţi cu stricteţe tradiţia oamenilor, lăsînd la o parte porunca lui Dumnezeu."

TS ORTODOXĂ: Marcu 7:8 "Căci lăsînd porunca lui Dumnzeu, ţineţi datina oamenilor: spălarea urcioarelor şi a paharelor şi altele ca acestea multe, pe care le faceţi."

#17
Dude_2nd

Dude_2nd

    Tehnocrat nihilist cronofag feral mogofan irecuperabil mem

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 37,715
  • Înscris: 04.01.2011

 REGLURAL, on 19 aprilie 2014 - 16:18, said:

Dude, te-aş ruga să taci din gură sau să nu mai scrii prostii, că poate te trezeşti cu un ban luuuuuunnnnnngggg de Paşte.
Nimeni nu avea credinţa martorilor în primele secole creştine.
bah Regularule,

evident ca ortocatolic fiind, nu o sa-ti placa ce scrie Scriptura, si anume ca Martorii au fost dinaintea voastra, a ortocatolicilor.
Din aceasta deconspirare a fraudei prin care v-ati autoinsusit Crestinismul, pe care deseori o fac Martorii, se naste si aversiunea cu care incercati sa-i gadilati in talpa cu tot soiul de minciuni ortohoatze... :D

#18
REGLURAL

REGLURAL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 878
  • Înscris: 02.01.2014
Apoc. 22:18-19 „Și eu mărturisesc oricui ascultă cuvintele proorociei cestei cărți: De va mai adăuga cineva ceva la ele, Dumnezeu va trimite asupra lui pedepsele ce sînt scrise în cartea aceasta; Iar de va scoate cineva din cuvintele cărții acestei proorocii, Dumnezeu va scoate partea lui din pomul vieții și din cartea sfîntă și de la cele scrise în cartea aceasta. "
Această versiune a Sf. Scripturi aparține Organizației „Martorii lui Iehova", care a întrodus, cel puțin de 237 ori termenul „Iehova", în Noul Testament, fapt care este o greșală atît gramaticală cît și dogmatică.
Ca greșală gramaticală, termenul „Iehova", nu poate exista în Noul Testament, deoarece este un termen ebraic, iar manuscrisele, cu ajutorul cărora s-a scris Noul Testament și de care dispunem astăzi, sînt toate în limba greacă.
Ca greșală dogmatică, termenul „Iehova", este atribuit doar lui Dumnezeu-Tatăl, separând prin aceasta pe Dumnezeu de Iisus Hristos; însă citind mai cu atenție Sf. Scriptură v-om observa că acest termen întrodus de Martorii lui Iehova în Traducerea Lumii Noi, ne arată cât de neatenți, pe o parte și conștienți pe de altă parte, au fost autorii acestei traduceri.
În continuare v-om argumenta unele învățături ale Martorilor lui Iehova care se contrazic cu Sf. Scriptură din cauza întroducerii termenului „Iehova."
Demn este de menționat faptul că după învățătura Martorilor lui Iehova, Dumnezeu și Iisus Hristos sânt două persoane diferite: Dumnezeu este Creator, iar Iisus Hristos este prima creatură a lui Dumnezeu. În Evanghelia de la Matei 3:3, în Traducerea Sinodală citim: „El este acela despre care a zis proorocul Isaia: „Glasul celui ce strigă în pustie: pregătiți calea Domnului, drepte faceți cărările lui". În realitate Evanghelistul aici citează pe proorocul Isaia 40:3, unde în originalul ebraic este utilizat termenul „Iehova", fapt cu ajutorul căruia Martorii lui Iehova au întrodus termenul „Iehova" în Matei 3:3 în Traducerea Lumii Noi. Acum dar, cînd citim ce sa petrecut mai departe conform Sf. Evanghelii, observăm cu claritate că Ioan Botezătorul pregătea calea lui Iisus Hristos, ceea ce sa și întâmplat, adică a venit Hristos, iar în Traducerea Lumii Noi, Matei 3:3 citim. „...Pregătiți calea lui Iehova! Faceți drepte cărările sale!", iată aici observăm greșala Martorilor lui Iehova, adică, după Biblia lor trebuia să vină Iehova, dar tot în Biblia lor se arată cu claritate că a venit Hristos și nicidecum Iehova. Aceasta este doar una din greșalile dogmatice ale Martorilor lui Iehova.
Un alt caz asemănător întâlnim la Romani 10:13 unde citim (Traducerea Sinodală): „Căci: "Oricine va chema numele Domnului se va mântui" În originalul ebraic termenul „Iehova" și de aici, respectiv citim în Traducerea Lumii Noi la Romani 10:13 „...oricine va chema numele lui Iehova va fi salvat." Adică, Martorii lui Iehova afirmă în Biblia lor că pentru a ne mântui trebuie să chemăm numele lui Iehova, iar conform Traducerii Sinodale, precum și a altor traduceri, trebuie să chemăm numele lui Hristos pentru a ne mântui. Dar ca să aflăm răspunsul corect iarăși trebuie să apelăm la Sf. Scriptură. Al cui nume, deci, chemau Apostolii și urmașii lor în Testamentul Nou?
Când Sf. Arhidiacon Ștefan era omorât cu pietre, Fap.7:59, a zis: „Doamne, Iisuse, primește duhul meu!" La Ioan 14:14, Iisus Hristos le spune ucenicilor Săi: „Dacă veți cere ceva în numele Meu, Eu voi face" , și tot la Ioan 16:24 Hristos le spune ucenicilor săi: „Până acum n-ați cerut nimic în numele Meu; cereți și veți primi, ca bucuria voastră să fie deplină." În 1 Cor. 1:2 citim: „...împreună cu toți cei ce cheamă numele Domnului nostru Iisus Hristos în tot locul, și al lor și al nostru:" aici observăm cu claritate că creștinii chemau în rugăciunile lor numele lui Hristos. La Faptele Apostolilor cap. 9 citim cum Saul prigonea pe toți cei ce chemau numele lui Hristos și apoi a fost convertit de Însuși Iisus Hristos pe care îl prigonea, devenind un vas ales pentru a purta numele lui Hristos la popoare și a suferi pentru numele Său. Deasemenea la Fap. 4:12, Sf. Apostol Petru spune tuturor celor ce îl ascultau: „Și întru nimeni altul nu este mîntuirea, căci nu este sub cer nici un alt nume, dat între oameni, în care trebuie să ne mîntuim noi." La Marcu 13:13 citim cuvintele Mîntuitorului: „Și veți fi urîți de toți pentru numele Meu; iar cel ce va răbda pînă la urmă, acela se va mîntui." Aici iarăși observăm că Însuși Mîntuitorul Iisus Hristos spune că răbdarea pentru numele Său aduce mîntuire. Acestea sînt doar unele versete care ne arată al cui nume trebuie să chemăm pentru a ne mîntui.
Făcînd concluzia despre Traducerea Lumii Noi, nu rămâne îndoială că Martorii lui Iehova au efectuat această traducere cu scopul de a-și apăra învățătura dogmatică, iar faptul că autorii nu au fost specialiști în domeniu traducerii ne arată contrazicerile mai sus menționate.

Răstignit pe cruce sau atîrnat pe stîlp?
Problema instrumentului pe care a fost răstignit Mîntuitorul lumii, Iisus Hristos, este o problemă izvorîtă din cercetările Organizației Martorii lui Iehova care la rîndul lor o perioadă de timp au acceptat ca instrument al omorîrii Crucea, iar mai tîrziu, în urma unor cercetări științifice, au ajuns la concluzia că Iisus Hristos "...a fost atîrnat pe un stîlp vertical obișnuit fără vreo bară transversală, numindu-l stîlp de tortură." (Traducerea Lumii Noi, 2006, p.1694) După afirmațiile Martorilor lui Iehova ( mai departe M.I.) "... nu există nici o dovadă că termenul grecesc " stavros ", întrebuințat în Noul Testament a-r însemna o cruce ca aceea pe care o foloseau păgînii ca simbol religios cu secole înainte de Hristos." ( T.L.N. p.1693-1694).
Ei mai afirmă că "...în greaca clasică termenul "stavros" are aceeași însemnătate ca în geaca comună (koine), în care au scris apostolii, adică un stîlp vertical, un par sau un pilon asemănător celui folosit la fundații." ( T.L.N. p.1694).
Real, ca și în alte limbi, limba greacă are termeni care au mai multe însemnătăți, respectiv și termenul grecesc "tavros"- înseamnă " stîlp; par, pilon; cruce", fapt care poate fi verificat întrebînd pe oricine cunoaște limba greacă, sau oricare dicționar. Dar, totuși, dacă acest termen înseamnă și "stîlp" și "cruce", apare întrebarea; Totuși a fost Iisus Hristos răstignit pe cruce sau atîrnat pe stîlp? Răspunsul la această întrebare ni-l oferă Sf. Scriptură prin, cel puțin, două versete bine argumentate, "Deci au zis lui ceilalți ucenici: Am văzut pe Domnul! Dar el le-a zis: Dacă nu voi vedea, în mîinile Lui, semnul cuielor, și dacă nu voi pune degetul meu în semnul cuielor, și dacă nu voi pune mîna mea în coasta Lui, nu voi crede." ( Ioan 20:25) , acest verset ne arată că cuiele la mîini, ( atrageți atenția că picioarele nu sînt menționate deloc aici) sînt scrise la numărul plural, iar în viziunea M.I. Iisus a fost atîrnat cu mîinile în sus una peste alta, bătute cu un singur cui fapt care se contrazice cu versetul de mai sus, iar al doilea verset este: " Și deasupra capului au pus vina Lui scrisă: Acesta este Iisus, regele iudeilor." ( Mat. 27:37), aici observăm că tăblița cu vina Lui a fost pusă deasupra capului, iar în viziunea M.I. tăblița este pusă deasupra mîinilor, fapt care iarăși se contrazice cu versetul de mai sus. Aceste versete împreună ne arată cu claritate că Iisus Hristos a fost răstignit pe Cruce, precum ne învață Biserica 2000 de ani, și nicidecum atîrnat pe stîlp precum afirmă M.I. de cîteva decenii. Demn de menționat este și faptul că pentru cuvîntul "stîlp" în limba greacă mai există termenul " stilon", care se întîlnește în Sf. Scriptură de cîteva ori: Gal. 2:9, 1Tim. 3:15, Apoc. 3:12, 10:1, iar pentru cuvîntul " cruce " există doar termenul "stavros", cît despre acei care dau crezare acestor învățături Sf. Apostol Pavel îi preîntîmpină prin epistola către Galateni 1:6-9 spunîndu-le: " Mă mir că așa degrabă treceți de la cel ce va chemat la altă Evanghelie, care nu este alta, decît că sînt unii care vă tulbură și voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos. Chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decît aceea pe care v-am vestit-o - SĂ FIE ANATEMA! Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decît ați primit - SĂ FIE ANATEMA!" Aici observăm cu claritate că M.I. învață contra Evangheliei deaceea ei și cei ce urmează acestei învățături cad sub această ANATEMIZARE.
Un alt, așa numit argument, că Hristos a fost atîrnat pe stîlp, este o imagine a unui ucigaș atîrnat pe un stîlp, din cartea autorului Justus Lipsius (1547-1606), dar aici M.I. au redat doar imaginea unui ucigaș pe cînd acest autor redă în cartea sa diferite instrumente pe care erau omorîți și chinuiți ucigașii la romani dintre care este și crucea Sf. Apostol Andrei cel întîi chemat, răstigniri cu capul în jos etc., dar cînd acest autor ajunge la Iisus Hristos el Îl redă răstignit pe crucea tradițională precum învață Biserica lui Hristos, deaceea afirmația dată nu poate fi nicidecum un argument, deoarece Lipsius nu-L redă pe Hristos atîrnat pe stîlp, ci răstignit pe cruce.
Alt termen la care se referă M.I. este termenul grecesc "xylon", care în viziunea lor înseamnă și "stîlp" pe lîngă "copac", "lemn". Dar aici realitatea iarăși este alta, deoarece acest termen se traduce ca ceva "din lemn", ceea ce ne arată că acest termen se poate traduce și ca "cruce" pe lîngă "copac, lemn, stîlp."
O altă mare eroare pe care M.I. au acceptat-o ca adevăr este afirmația lui Hermann Fulda, în cartea sa "Das Kreuz und die Kreuzigung", Wroclaw, 1878, p.109, care a ajuns la concluzia că " ... Isus a murit pe un stîlp simplu. În favoarea acestei afirmații există următoarele argumente:
a) folosirea obișnuită pe atunci a acestui mijloc de execuție în Orient;
B) indirect, chiar relatarea despre suferințele lui Isus și
c) numeroasele declarații ale primilor părinți ai bisericii. "
Aici v-om atrage atenția anume cuvintelor evidențiate „numeroasele declarații ale primilor părinți ai bisericii.", deoarece acei primi părinți ai Bisericii au scris tocmai despre Cruce. Redăm mai jos cîteva mărturisiri:
1. Sf. Mucenic Iustin Filosoful (...) în:„ Dialogul cu iudeul Trifon", cap. 40 (387-388) „Și porunca de a fi consumat tot mielul acela era un simbol pătimirii crucii, prin care Hristos avea să pătimească. Căci mielul, atunci cînd se frige, se așează tot în felul crucii. Într-adevăr, o suliță dreaptă se trece prin părțile cele de jos pțnă la cap și alta, iarăși, pe la spate, de care se atîrnă și labele mielului."
2. Cap. 90 (696-697) „Cînd poporul lupta împotriva lui Amalec, iar fiul lui Navi, supranumit cu numele de Isus, se găsea în fruntea luptei, Moisi însuși se ruga lui Dumnezeu, avînd mîinile întinse, de o parte și de alta, în timp ce Or și cu Aaron i le țineau astfel ziua întreagă, pentru ca nu cumva Moisi obosind, mîinile să-i cadă-n jos. Căci, dacă din semnul acesta care imita crucea scădea ceva, după cum scrie în cărțile lui Moisi poporul era învins, iar dacă rămînea în starea aceasta, în tot timpul acela Amalec era învins și, dacă avea putere asupra lui, prin cruce o avea. Iar poporul nu devenea mai tare pentru că Moisi se ruga astfel, ci pentru că numele lui Iisus era în fruntea luptei, iar el făcea numai semnul crucii."
3. Cap. 91 (699) „Nimeni n-ar putea spune și dovedi că coarnele rinocerului, (care, de altfel, nu are decît numai un singur corn) s-ar putea referi la un alt lucru sau la o altă formă decît numai la figura care înfățișează crucea. Căci crucea este un lemn drept, la care, atunci cînd se adaugă un alt lemn lateral, partea de sus se vede ridicată întocmai ca un corn, în timp ce marginile celelalte, care sunt de o parte și de cealaltă, se văd ca două coarne, legate de un singur corn. De altfel, și lemnul care este înfipt la mijloc și pe care sunt suiți cei răstigniți, iese în afară, ca un corn, și se înfățișează și el ca un corn așezat laolaltă și înfipt dipreună cu celelalte coarne." Deasemenea în Apologia întîi cap. 55, 60.
4. Epistola lui Barnaba cap. 12.
5. Sf. Ignatie Teoforul „ Epistola către Tralieni" cap. 11.
6. Sf. Irineu al Lyonului (125-200 d. Hr.) „ Contra ereziilor" cartea 2-a, 24:4
și cartea 5-a 17:4.
Deci, după cum se vede, și această afirmație este greșită deoarece primii părinți au scris exact despre cruce, iar afirmația precum că „ ... nimic nu dovedește, așadar, că Iisus Hristos ar fi fost crucificat pe două bucăți de lemn încrucișate în unghi drept." Se referă tocmai la faptul că nici unul din argumentele aduse de Martorii lui Iehova nu dovedește că Iisus Hristos ar fi fost atîrnat pe stîlp, dar mai mult ca asta dovedesc că ei nu sînt atenți la citirea Sf. Scripturi și plus la aceasta aplică greșit informația istorică (precum în cazul cu primii părinți ai bisericii).
Aceasta este doar una din ereziile M.I. care ne arată că ei interpretează Sf. Scriptură după răstălmăcirile lor personale și respectiv duc oamenii în eroare mergînd ei înșiși pe drumul rătăcirii.

Despre Dumnezeirea Fiului de la Sfântul Ioan Gură de Aur
Martorii lui Iehova, care au o largă răspândire în întreaga lume, susţin ideea arianismului, conform căreia nu există Sfântă Treime, Iar Iisus nu este Dumnezeu. În ajutorul nostru şi a convingerilor ortodoxe vin cuvintele Sfântului Ioan Gură de Aur, care încă din sec. IV a pus capăt acestei rătăciri, împreună cu alţi Sfinţi Părinţi. Sperăm materialul să vă fie de folos.
„Eu şi Tatăl una suntem" (Ioan 10, 30)
Egalitatea Fiului cu Tatăl
Noi întrebăm astăzi de este Fiul de aceeaşi putere şi slavă ca şi Tatăl şi de aceeaşi fiinţă cu Dânsul. Totuşi, noi practic nu întrebăm, ci prin harul lui Hristos am şi aflat ceea ce căutăm, şi ţinem aceasta tare, şi voim acum a o dovedi şi potrivnicilor. Dar eu mă ruşinez când trebuie să vorbesc despre aceasta; căci, în adevăr, nu este oare de râs a voi să dovedeşti un lucru aşa de clar? Nu este, oare, lucru nebunesc a întreba de este Fiul de aceeaşi fiinţă cu Tatăl? Căci noi trebuie numai să privim natura, spre a dobândi răspunsul. Atât cei născuţi, cât şi născătorii, cu toţii sunt de aceeaşi fiinţă, atât la oameni, cât şi la dobitoace şi la plante. Voieşti tu, oare, numai la Dumnezeu a face o deosebire de la această lege obştească? Totuşi, ca să nu se pară că egalitatea fiinţei Fiului cu a Tatălui voiesc a o dovedi numai din cele pământeşti, de aceea o vom întemeia acum şi cu dovezi din Biblie.
Şi nu noi, ci necredincioşii, care se împotrivesc unui lucru aşa de dovedit şi adevărului, merită a fi de râs. Ei spun împotrivă: „Ce este oare aşa de dovedit? Dacă Hristos, pentru că S-a numit Fiu al lui Dumnezeu, trebuie să fie de aceeaşi fiinţă cu Dumnezeu, atunci şi noi trebuie să fim de aceeaşi fiinţă cu Dumnezeu, căci şi noi ne numim fii ai lui Dumnezeu de către psalmistul, Când zice: „Dumnezei sunteţi şi toţi fii ai Celui Preaînalt"(Psalmul 81, 6).
O, nebunie şi cutezare! Când noi vorbim despre slava Celui Unuia-Născut, ei voiesc a-L pogorî la propria lor înjosire şi zic: „Încă şi noi ne numim fii ai lui Dumnezeu".
Dar noi suntem departe de a fi de aceeaşi fiinţă cu Dumnezeu. Tu eşti numit numai fiu, dar nu Unul-Născutt, precum se numeşte El. Tu nu te odihneşti în sânul Tatălui, nu eşti strălucirea slavei Lui, nici chipul fiinţei Lui (Evrei 1, 3).
Dacă aceasta nu te convinge, ia aminte ce zice Însuşi Iisus Hristos, spre a arăta că fiinţa Sa întru nimic nu se deosebeşte de a Tatălui Său: „Cel ce M-a văzut pe Mine, L-a văzut pe Tatăl" (Ioan 14, 9). Spre a arăta egalitatea puterii, El zice: „Eu şi Tatăl una suntem", şi: „Precum Tatăl scoală pe cei morţi şi le dă viaţă, tot aşa şi Fiul dă viaţă celor ce voieşte" (Ioan 5, 21). Când voieşte a însemna egalitatea cinstirii, El zice: „Ca toţi să cinstească pe Fiul, precum cinstesc pe Tatăl" (Ioan 5, 23). Şi aceeaşi putere minunată o rosteşte prin cuvintele: „Tatăl Meu până acum lucrează; şi Eu lucrez" (Ioan 5, 17). Dar necredincioşii nu socotesc aceste lămurite graiuri ale lui Hristos, ci iau vorba Fiului într-un înţeles subiectiv, zicând că şi oamenii se numesc fii ai lui Dumnezeu, şi pogoară pe Hristos la propria lor înjosire.
Dacă tu din graiurile psalmistului: „Dumnezei sunteţi şi fii ai Celui Preaînalt", nu crezi că Hristos este Fiu al lui Dumnezeu altfel decât tine, pentru ce nu spui că şi tu eşti asemenea cu Dumnezeu, căci psalmistul zice „Dumnezei sunteţi"?
Dar tu răspunzi: „Totuşi, Hristos, adeseori, a spus că El este mai mic decât Tatăl, a rugat pe Tatăl pentru ceva. Dacă El este de aceeaşi fiinţă cu Dânsul şi de aceeaşi stăpânire şi putere, pentru ce roagă pe Tatăl?".
În adevăr, locurile aduse: „Precum Tatăl scoală morţii şi-i înviază, aşa şi Fiul pe care vrea îi înviază" şi celelalte graiuri pe care le-aţi auzit se par a fi în împotrivire cu faptul că El roagă pe Tatăl; însă când eu voi spune pricina acestei rugăciuni, vi se va ridica toată îndoiala.
Deci, care sunt temeiurile pentru care Hristos însuşi a rostit despre Sine cu înjosire şi, de asemenea, Apostolii au grăit despre El cu înjosire? Cea dintâi şi de căpetenie pricină este că ei voiau a convinge atât pe cei ce trăiau atunci, cât şi pe oamenii cei mai de pe urmă, că El cu adevărat S-a făcut om, şi că ei aveau înaintea lor nu numai umbră şi chip, ci adevărul naturii omeneşti.
Deşi Hristos a grăit multe despre Sine cu înjosire, şi, de asemenea, Apostolii despre Dânsul, totuşi satana a răzvrătit pe unii nenorociţi a tăgădui adevărata întrupare şi a afirma că El n-a luat trup cu adevărat. Ce s-ar fi întâmplat şi cât s-ar fi lăţit această religie, dacă Hristos n-ar fi zis acelea despre Sine?
A doua pricină este slăbiciunea ascultătorilor, pentru că cei ce dintru început L-au văzut şi L-au auzit nu puteau pricepe învăţăturile cele mai înalte. Şi aceasta nu este numai o presupunere a mea, ci o pot dovedi din Scriptură.
Când El zicea despre Sine ceva mare şi înalt, ceva ce era vrednic de slava Sa, ba încă atunci când El declara despre Sine numai ceva mai presus de om, ei se tulburau şi se scandalizau. Dar când El grăia ceva despre Sine cu înjosire şi lucruri omeneşti obişnuite, ei se linişteau şi primeau cuvântul Lui.
Vedem aceasta cu deosebire în Evanghelia lui Ioan. Când El a zis: „Avraam, părintele vostru, a fost bucuros să vadă ziua Mea şi a văzut-o şi s-a bucurat", atunci ei s-au împotrivit: „Tu încă nu ai cincizeci de ani şi l-ai văzut pe Avraam?" (Ioan 8, 56-57).
Vezi? Ei îl socoteau un simplu om. Dar El ce a făcut? „Iisus le-a zis: Eu sunt mai înainte de a fi fost Avraam. Şi ei au luat pietre ca să arunce asupra Lui" (Ioan 8, 58-59). Şi când El vorbea mai cu de-amănuntul despre Taina Împărtăşirii şi le-a zis: „Iar pâinea pe care Eu voi da pentru viaţa lumii este Trupul Meu" (Ioan 6, 51), atunci ei au răspuns: „Greu este cuvântul acesta! Cine poate să-l asculte?" (Ioan 6, 60). „Şi de atunci mulţi dintre ucenicii Săi s-au dus de la Dânsul şi nu au mai venit la El" (Ioan 6, 66).
Spune-mi, deci, ce trebuia să facă Domnul? Trebuia, oare, să se ţină de graiuri înalte şi prin aceasta să se depărteze de la oamenii Săi şi să alunge poporul de la propovăduirea Sa? Dragostea lui Dumnezeu către oameni nu a îngăduit aceasta. Când El, altădată, a zis: „De va păzi cineva cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac", ei I-au răspuns: „Acum am cunoscut că ai diavol. Avraam a murit, de asemenea şi proorocii; şi Tu zici: Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va gusta moartea în veac" (Ioan 8, 51-52). Şi trebuie, oare, să ne mirăm că mulţimea gândea aşa, când şi cei mai mari ai poporului erau de aceeaşi părere? Nicodim era unul dintre cei mai mari şi foarte aplecat către Domnul, şi totuşi s-a scandalizat de cuvintele lui Hristos: „Cine nu se naşte a doua oară din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu" (Ioan 3, 4), şi, de asemenea, cugeta omeneşte, întrebând: „Cum poate omul să se nască, fiind bătrân?" (Ioan 3, 4). Şi ce a făcut Hristos? El i-a răspuns: „Dacă am spus cele pământeşti şi nu credeţi, cum veţi crede de vă voi spune cele cereşti?" (Ioan 3, 12).
Prin aceasta, Mântuitorul arată pricina pentru care nu vorbeşte totdeauna despre naşterea Sa cea înaltă şi veşnică. De asemenea, tot în timpul vieţii Sale, când a făcut mii de minuni şi a dovedit puterea Sa, preotul cel mare s-a scandalizat de cuvintele: „ Veţi vedea pe Fiul Omului şezând de-a dreapta puterii şi... venind pe nori" (Matei 26, 64), şi şi-a rupt hainele sale. Nu este de mirare dacă Hristos, către asemenea oameni, care se târau pe pământ, vorbea despre Sine numai cu înjosire.
Acestea ar fi fost de-ajuns spre a lămuri pentru ce Hristos a vorbit despre Sine cu înjosire. Dar eu voiesc să dovedesc aceasta şi dimpotrivă.
Pe când ei se scandalizau şi se îndepărtau, pentru că Hristos vorbise despre Sine lucruri înalte, dimpotrivă, când El grăia despre Sine ceva înjositor şi mic, îi vedeţi alergând la El şi primind învăţătura Lui. Cei care mai înainte îl părăsiseră, iarăşi au venit când El a zis: „Eu de la Mine însumi nu fac nimic, ci precum M-a învăţat Tatăl, aşa grăiesc" (Ioan 8, 28). Şi Evanghelistul arată că pentru aceste cuvinte de înjosire ei au crezut în El, când zice: „Acestea grăind El, mulţi au crezut în El" (Ioan 8, 30).
La fel s-a întâmplat şi în alte cazuri, şi de aceea Domnul grăia despre Sine când omeneşte, când mai presus de om, adică despre cele care se cuvin numai lui Dumnezeu şi se potrivesc cu obârşia Lui cea înaltă. Aceea o face El ţinând seama de slăbiciunea ascultătorilor, iar aceasta îngrijindu-Se de adevărul dogmei. El nu scapă din vedere pe aceasta din urmă, pentru ca nu cumva printr-o necontenită pogorâre, să se formeze la generaţiile viitoare o socotinţă rătăcită despre vrednicia Sa. Deşi El prevedea că ei se vor scandaliza prin aceasta şi se vor abate, totuşi a vorbit despre Sine înalt, spre a arăta că El numai cu pogorământ a vorbit uneori despre Sine cu înjosire şi omeneşte. Aşadar, când îl auzi vorbind despre Sine cu înjosire, să nu gândeşti că El voieşte a arăta înjosirea fiinţei Sale, ci că El S-a smerit numai pentru slăbiciunea şi socotinţa ascultătorilor Săi.
Nu numai pentru că El a luat trup omenesc (întâia pricină), şi nu numai pentru slăbiciunea ascultătorilor Săi (a doua pricină), ci şi pentru ca să îndemne pe ucenicii Săi la smerenie, pentru aceasta a vorbit Hristos despre Sine cu smerenie şi a lucrat cu smerenie. Cine voieşte să înveţe pe alţii smerenia, trebuie să facă aceasta cu cuvântul şi cu fapta: „Învăţaţi-vă de la Mine, că sunt blând şi smerit cu inima" (Matei 11, 29), şi iarăşi: „Fiul Omului n-a venit să I se slujească, ci ca să slujească El" (Matei 20, 28).
Deci El, Care ne-a învăţat să fim smeriţi şi să nu căutăm locurile cele dintâi, ci să suferim a fi număraţi între cei mai mici, El, Care cu cuvântul şi cu fapta ne îndemna la aceasta, negreşit avea un motiv important pentru a vorbi despre Sine cu înjosire.
Se mai poate aduce încă şi a patra pricină, nu mai mică decât cea dinainte. Care? El a voit să ne ferească nu cumva, pentru apropierea cea mare şi negrăită în care stau cele Trei Feţe una către alta, să ajungem la socotinţa că în Dumnezeire ar fi numai o faţă. Într-adevăr, Sabelie şi alţii învăţaseră una ca aceasta printr-o nedreaptă înţelegere a cuvintelor: „Eu şi Tatăl una suntem", şi: „Cine Mă vede pe Mine vede pe Tatăl". Hristos a vrut încă să ne ferească să nu socotim că El este faţa cea întâi şi cea nenăscută a Treimii, sau mai mare decât Tatăl. De această rătăcire se pare că şi Pavel s-a temut, de aceea la cuvintele: „Toate sunt supuse Lui" (Fiului), îndată a adăugat: „afară de Cel (Tatăl) Care I-a supus Lui toate" (I Corinteni 15, 27). Pavel, negreşit, n-ar fi adăugat acestea dacă nu s-ar fi temut că putea să se ivească o asemenea socotinţă diavolească.
A cincea pricină se arată în faptul că Hristos, adeseori, spre a îmblânzi neprimirea iudeilor, a părăsit graiurile cele înalte şi a ţinut seama de gândurile cele bănuitoare ale celor către care vorbea. De pildă, când a zis: „Dacă mărturisesc Eu despre Mine Însumi, mărturia Mea nu este adevărată" (Ioan 5, 31), El a zis aceasta spre a birui bănuiala lor, şi nicidecum nu voia să însemne că mărturia Lui n-ar fi adevărată, ci, mai vârtos, El voia numai a zice: „Precum socotiţi şi bănuiţi voi când nu primiţi cele spuse de Mine despre Mine Însumi".
Noi am putea încă să aducem multe pricini, pentru ce Hristos a vorbit despre Sine cu înjosire, şi încă multe motive pentru care El a făcut aceasta, dar dă acum şi tu o pricină la graiurile cele înalte cu care El a rostit despre Sine. Nu este nici un alt temei decât acela că El, prin aceasta, a voit să arate adevărata Sa înălţime. Cine într-adevăr este înalt, poate să grăiască despre Sine şi lucruri mici, fără ca să fie neadevăr, ba mai ales, acesta este semnul smereniei. Iar dacă cineva care este înjosit spune despre Sine lucruri înalte, aceea este o pretenţie nedreaptă, vrednică de osândit.
Deci, dacă Fiul lui Dumnezeu ar fi mai mic, nu ar fi putut alege graiuri în care El să Se facă asemenea cu Tatăl, căci aceasta ar fi fost o pretenţie nedreaptă. Dacă El, deşi este asemenea cu Tatăl, grăieşte despre Sine uneori cu înjosire, aceasta nu este de osândit, ci vrednică de mirare.
Spre a face cele zise încă mai lămurit, să cercetăm mai de aproape pricina adusă mai înainte, cum că El pentru firea Sa cea omenească a grăit despre Sine cu înjosire şi să ne întoarcem luarea-aminte la rugăciunea pe care El a adresat-o Tatălui.
Luaţi bine seama, căci eu trebuie să încep aceasta mai dinainte, în acea sfântă noapte, întru care Iisus a fost vândut, a fost şi Cina cea de Taină. Eu o numesc noapte sfântă, căci mântuirea cea nesfârşită a lumii s-a săvârşit prin patima lui Hristos, care acum a început. Atunci a zis Iisus către cei doisprezece: „Unul dintre voi Mă va vinde" (Matei 26, 21). Şi când Iuda a întrebat: „Eu sunt?", El i-a spus: „Tu ai zis". Şi după ce Iuda s-a dus, Domnul a zis: „ Voi toţi vă veţi sminti întru Mine" (Matei 26, 31); iar când Petru grăia împotrivă, El a adăugat: „Adevăr zic ţie, în noaptea aceasta, înainte de a cânta cocoşul, de trei ori te vei lepăda de Mine" (Matei 26, 34).
Aşadar, El a prevăzut pe vânzător şi fuga tuturor şi moartea Sa, adăugând: „Bate-voi păstorul şi se vor risipi oile" (Matei 26, 31). El a spus înainte cine se va lepăda de Dânsul, şi când, şi de câte ori, toate, desăvârşit, întocmai. Apoi, după ce a dat dovadă îndeajuns despre prevederea Sa, a ieşit în grădina Ghetsimani şi S-a rugat.
Potrivnicii noştri afirmă că aceasta este o rugăciune a firii Lui dumnezeieşti, dar noi o prescriem firii omeneşti. Judecaţi singuri! Mai întâi de toate, nu este lucrul lui Dumnezeu ca El să se roage, ci ca El să fie rugat. Dar şi cuvintele rugăciunii dovedesc că ea se potriveşte tocmai firii Sale omeneşti. El zice: „Părinte, de este cu putinţă, treacă de la Mine paharul acesta! Însă nu precum voiesc Eu, ci precum Tu voieşti" (Matei 26, 39). Eu întreb: Cum putea să Se îndoiască, de este aceasta cu putinţă sau nu, El, care cu puţin mai înainte spusese: „Unul dintre voi are să mă vândă"; El, care spusese: „Bate-voi păstorul şi se vor risipi oile", şi: „Voi toţi vă veţi sminti întru Mine"! El, care zicea lui Petru: „Tu te vei lepăda de Mine de trei ori". Acesta nu putea să ştie acelea? Cine ar putea afirma acestea?
Aceasta o ştiuseră încă cu sute de ani mai înainte robii Săi, oamenii, proorocii. Astfel, David zice: „Străpuns-au mâinile Mele şi picioarele Mele" (Psalmul 21, 18). Ceea ce avea să fie, El vestise mai înainte, ca şi cum ar fi fost, însemnând prin aceasta că precum este cu neputinţă a nu fi ceva din ceea ce a fost, aşa este cu neputinţă ca acestea să nu se întâmple.
Încă şi Isaia, mai înainte vestind aceasta, a zis: „Ca un miel spre junghiere s-a adus şi ca o oaie fără de glas înaintea celui ce o tunde" (Isaia 53, 7). Încă şi Ioan Botezătorul a zis: „lată Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridică păcatele lumii" (Matei l, 29), adică acel Miel vestit mai înainte. Şi el nu zice simplu mielul, ci: „Mielul lui Dumnezeu", căci era încă şi un miel evreiesc, şi el voia a deosebi pe acela de Acesta. Mielul evreiesc se jertfea numai pentru poporul evreiesc, iar Acesta pentru toată lumea; acela depărta de la iudei numai suferinţele trupeşti, iar Sângele acestui Miel a adus curăţirea a toată lumea. Şi sângele mielului evreiesc a lucrat ceea ce a lucrat, dar nu prin propria sa putere, ci numai pentru că era o preînchipuire a Acestui Miel.
Şi mai departe, dacă acea rugăciune ar fi fost a dumnezeirii Sale, atunci S-ar fi contrazis El Însuşi şi S-ar fi certat cu Sine. Acelaşi, care prin cuvintele: „Dacă este cu putinţă, treacă de la Mine paharul acesta", ar fi încercat a Se feri de patimă şi de moarte. Acelaşi, altădată, când Petru îl sfătuia să Se cruţe şi să nu meargă la moarte, îi răspunsese: „Mergi înapoia Mea, satano! Sminteală îmi eşti, că nu cugeţi cele ce sunt ale lui Dumnezeu, ci cele ce sunt ale oamenilor" (Matei 16, 23). El numeşte pe Apostol satană, nu pentru a-l batjocori, ci spre a însemna că acele cuvinte nu au venit din sufletul lui Petru.
Altădată El spusese: „Cu dor am dorit să mănânc acest Paşti cu voi" (Luca 22, 15). Pentru ce? Pentru că după Paşti trebuia să urmeze Crucea. Şi aşa, El în multe locuri a presupus moartea Sa, a rostit dorinţa Sa de a muri şi a declarat că El special pentru acesta a venit în lume. Dacă El acum totuşi zice: „De este cu putinţă", apoi cu aceasta arată slăbiciunea firii omeneşti, care pentru fireasca iubire către viaţă, nu voia a se despărţi de viaţa aceasta. El, prin cuvintele acestea, se roagă ca omul să scape de moarte, pe când în altă parte zice că a venit de bunăvoie spre a pătimi, prin cuvintele: „Putere am să-Mi pun sufletul, şi putere am ca iarăşi să-l iau. Nimeni nu-l ia de la Mine, ci Eu de la Mine însumi îl pun" (Ioan 10, 18). Cum putea El dar să zică: „Însă nu precum voiesc Eu, ci precum voieşti Tu"? Avea oare Fiul o voinţă potrivnică voinţei Tatălui? El zise odată: „Eu şi Tatăl una suntem". Aceasta din urmă se raporta la firea Sa cea mai înaltă, cea dumnezeiască; după această fire Fiul are o voie asemenea cu a Tatălui. Dimpotrivă, celălalt loc: „Nu precum voiesc Eu", se raporta la omenirea Sa; şi astfel nu este grăire împotrivă sau contrazicere.
Contrazicere ar fi atunci când cineva, ca ereticii, ar voi să ia acele cuvinte de rugăciune: „Dacă este cu putinţă" şi celelalte ca o rugăciune a dumnezeirii Sale, iar nu a omenirii Sale.
Întrucât El este Dumnezeu, noi să-L adorăm; întrucât El este om, să ne rugăm ca şi Dânsul Tatălui, ca aici şi dincolo să ne facă părtaşi de toate bunătăţile. Fie ca aceasta să o dobândim noi, prin harul şi prin iubirea de oameni a Domnului nostru Iisus Hristos.

Salutul creştin "Hristos a Înviat", este inacceptabil de Martorii lui Iehova
Iată deja câteva săptămâni, majoritatea creştinilor ortodocşi se salută cu frumosul salut pascal „Hristos a Înviat!", care pentru noi, pe lângă faptul că este un salut este în primul rând o mărturisire, o răspândirea a vestii celei bune, ca Domnul nostru Iisus Hristos a înviat din morţi, cu moartea pe moarte călcând şi celor din morminte viaţă dăruindu-le, după cum cântăm cu toţii în perioada dată.
Pentru cei ce se numesc pe sine „Martorii lui Iehova", acest salut este inacceptabil. În urma mai multor discuţii, pe care le-am purtat cu ei, am aflat că: „Adicătelea, ei ar face acesta în toată ziua, nu doar pe parcursul a 40 de zile, ci pe parcursul a întreg anul". Nu prea sunt de acord cu afirmaţiile aduse de ei din mai multe motive.
1. Am dus multe discuţii pe parcursul ultimilor ani cu secta dată, dar nicodată nu i-am auzit să vorbească despre învierea Domnului nostru. Despre tot ce vrei, despre cele mai mari basme inventate de Russel, Ruterford & Gaşca, despre Învierea Domnului însă - tăcere. A da, mii de scuze mă înşel. Totuşi spun ceva, dar cu voce destul de încetişoară, să nui audă prea mulţi. Spun că Hristos a înviat, dar fără de trup??? Trupul său s-a transformat în gaze, afirmă martorii. Mă întreb atunci, ce a pipăit Toma, care s-a atins de semnul cuielor şi care şi-a adus degetul său în coasta Lui. Se vede că Domnul s-a jucat cu apostolii, după înţelesul iehoviştilor, făcând diferite ficţiuni cu aceştea. Voia lua trup, voia nu lua. În aşa caz, te îndoieşti şi de învierea Domnului. Nu-i aşa? Alta e că, mormântul a rămas gol, având loc transformarea prin care trebuie să trecem toţi, după cuvântul Sfântului Apostol Pavel, iar mărturia Apostolului Toma, care a pipăit ranele este confirmarea acestui adevăr.
2. Al doilea moment, straniu lucru, cei care mărturisesc anul împrejur despre Învierea Domnului, după cum afirmă cineva, în perioada pascală nu o fac!!! Salutându-l pe un Martor al lui Iehova cu saltul „Hristos a Înviat", vei auzi înapoi „Bună ziua!". Straniu de tot. Nu prea îmi dau seama, le este ruşine să se salute? Le este ruşine să binevestească vestea cea bună a învierii? Ori se tem de Învierea de obşte, fiind conştienţi de faptul că dacă Hristos a Înviat, noi toţi vom învia, noi toţi vom răspunde înaintea Stăpânului cerului şi a pământului. Inclusiv şi ei, care cearcă în fel şi chip să rătăcească lumea.
Am fost întrebat zilele trecute dacă trebuie să ne salutăm cu salutul „Hristos a Înviat", dacă cel de lângă noi este sectant şi nu doreşte să accepte să răspundă. Trebuie. Este de datoria noastră să binevestim. În aceste momente, suntem nişte apostoli, care aleargă şi binevestesc pretutindeni vestea cea bună a învierii Domnului nostru Iisus Hristos. Suntem nişte predicatori, a adevărului lăsat nouă de Tatăl de Fiul şi de Sfântul Duh.
Personal, când îi salut cu „Hristos a Înviat" şi primesc răspuns „Bună ziua", îi întreb din start:
- Dar ce, vii ruşine să binevestiţi Învierea Domnului?
- Nu, voi o binevestiţi doar 40 zile, noi o facem anul împrejur!
- Şi atunci, dacă binevestiţi anul împrejur, de ce nu o faceţi şi împreună cu noi în aceste 40 zile?
- ????
- La noi după cele 40 zile de „Hristos a Înviat!", urmează altele 10 de: „Hristos sa Înălţat". La voi, niciodată nu v-am auzit să aveţi un salut creştin. De ce?
- ????
- Iisus Hristos era evreu de naţionalitate! Iar la evrei salutul era şi este „Şalom", în traducere „Pace ţie". Mântuitorul nu o singură dată s-a salutat cu acest salut şi cu altele care la fel sunt încreştinate. Aşadar, de ce Martorii lui Iehova nu acceptă să răspundă la aceste saluturi?
Sunt convins, pentru că, elementar, „Martorii lui Iehova" au alte scopuri decât a propovădui Învierea Domnului. Scopul este clar. De a rătăci cât mai multe suflete în mrejele lor. Sunt nimeni altcineva, decât lupii răpitori din Sfânta Scriptură, care de îndată ce le arăţi pe cine mărturiseşti se cutremură şi devin agresivi. Oare imaginile anexate, nu confirmă că oamenii aceştia au probleme psihologice?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate