Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 

Incasare bani - PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
152 replies to this topic

#55
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012

View Post-Diana-, on 21 aprilie 2014 - 20:51, said:

Offtopic, aici am scris despre infiintarea PFA-ului meu, poate te ajuta cu ceva. http://forum.softped...8#entry14317231
Pe langa costurile de acolo, stampila a fost 130 lei, registrele 20-30 lei.
Posibil stampila sa fie mai ieftina, eu am facut-o pe loc, ca sa nu mai pierd timp.

Tot nu inteleg cum eliberezi tu factura daca nu ai firma infiintata, indiferent daca banii vin din Costa Rica sau de la Slatina. Posted Image


Multumesc!

Pai nu eliberez acum, ci dupa. E o chestiune de cateva zile pana rezolv cu PFA-ul.

#56
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,696
  • Înscris: 06.10.2012
A, pai oricum, nu poti elibera factura din 15 martie cum vrei tu, din cate am inteles.
Factura eliberezi la inceputul lunii, pt luna trecuta, dar nu pt perioada 15 martie- pana la data eliberarii certificatului de inregistrare de la RC.

Tipul ala de la Informatii, et 1, m-a ajutat si pe mine cu toate intrebarile cretine pe care le aveam la infiintare, chiar m-am mirat si eu de amabilitatea tuturor angajatilor. Posted Image

#57
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Diana, ma poti ajuta, te rog, cu un model de contract de comodat?

View Post-Diana-, on 21 aprilie 2014 - 21:58, said:

A, pai oricum, nu poti elibera factura din 15 martie cum vrei tu, din cate am inteles.
Factura eliberezi la inceputul lunii, pt luna trecuta, dar nu pt perioada 15 martie- pana la data eliberarii certificatului de inregistrare de la RC.

Tipul ala de la Informatii, et 1, m-a ajutat si pe mine cu toate intrebarile cretine pe care le aveam la infiintare, chiar m-am mirat si eu de amabilitatea tuturor angajatilor. Posted Image


Da, dar am inteles ca pot elibera factura cand vreau eu,
De asemenea, daca primesc un bonus de "instalare", care ar fi problema sa eliberez chiar in prima/a doua zi ca sa-mi primesc banii?

#58
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,696
  • Înscris: 06.10.2012
Da, iti trimit acum pe PM, contract comodat.
Factura poti elibera cand vrei tu, insa nu dinainte de a avea firma, la asta m-am referit. :)

#59
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Super, multumesc mult de tot! Posted Image


Ma gandeam sa merg maine dimineata sa mai pun la Reg. Comertului cateva intrebari referitoare la documentul privind Asociatia de Proprietari/Locatari, dar daca m-ai ajuta tu ti-as ramane vesnic recunoscator. Posted Image As scuti un drum.

Eu o sa am sediul intr-un apartament diferit fata de cel unde domiciliez, asadar pe acel document trebuie sa scriu numele meu sau numele proprietarului acelui apartament?

Exemplu:

http://www.onrc.ro/f...proprietari.pdf

Str, nr. localitate - introduc adresa unde o sa fie sediul.
La cererea cui? Acolo trebuie sa scriu numele meu sau numele proprietarului?

As zice ca trebuie numele meu. Posted Image

Bun, numele meu, adresa, in calitate de ... (aici nu stiu ce sa scriu).

Asociatia avizeaza bla bla, adresa sediului, firma ... aici trec numele meu + PFA, cu numar de ordine in registrul comertului si cod unic de inregistrate (las liber), urmeaza sa-si desfasoare activitatile .... (aici, o fi ok sa trec "de consultanta"?).

Edited by MrDerpson, 21 April 2014 - 22:47.


#60
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,696
  • Înscris: 06.10.2012
Numele proprietarului unde iti faci tu sediul PFA-ului, apare doar in contractul de comodat.
Pe anexa aia pt Aministratie, apari tu.
Acceptul vecinilor il ia proprietarul, ca tu nu ii cunosti, cred. Oricum, nu verifica nimeni vecinii, eu am gasit atunci acasa doar 2 vecini, pe restul i-am semnat eu, doar nu era sa stau in loc 100 de ani pana veneau aia acasa de prin strainataturi. Posted Image

* in calitate de reprezentant.
Vezi ca ai pct 2 jos in pagina cu variante.

View PostMrDerpson, on 21 aprilie 2014 - 22:39, said:

Asociatia avizeaza bla bla, adresa sediului, firma ... aici trec numele meu + PFA, cu numar de ordine in registrul comertului si cod unic de inregistrate (las liber), .

Lasi liber, firma nu e constituita, inca nu ai nimic palpabil, gen CUI etc.

PS> mai citeste si tu legenda ca te prinzi. :D

#61
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Revin cu cateva intrebari.

Dupa inregistrarea PFA-ului, in cat timp trebuie sa depun declaratia 220 cu venitul estimat pentru anul in curs (mai - decembrie 2014)?
Apropo, venit estimat = strict doar banii pe care ii estimez ca-i voi incasa din momentul infintarii PFA-ului pana la sfarsitul anului, nu? De exemplu, daca eu emit factura in decembrie si imi intra banii abia in 2015, banuiesc ca acei bani nu intra in aceasta estimare.

Stie cineva de cand ar trebui sa incep sa platesc prima rata de impozit anticipat pentru anul in curs?


Pana la ce data trebuie sa depun in 2014 declaratia 200 cu venitul realizat in 2014?

De asemenea, in anul 2015 mai trebuie sa depun din nou declaratia 220 in care sa estimez cat voi incasa?

O ultima intrebare, care mi se pare foarte importanta: daca eu estimez ca voi incasa suma X in anul 2014, dar de fapt nu voi incasa nimic (sau voi incasa foarte putin) si nu voi avea de unde sa platesc acele rate de impozit anticipat, ce se va intampla?

Pentru pensii, trebuie sa depun declaratia 600 atunci cand ma duc sa depun si 200?

Pentru sanatate banuiesc ca n-am treaba cu ANAF?

Multumesc!

#62
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Inca o intrebare mica, mica :D .

Referitor la declaratia 200, pot sa bag la cheltuieli deductibile:
- suma toata care cuprinde contributiile pentru pensie, sanatate si somaj?

De exemplu, daca eu estimez un venit brut de 30400 ron pentru cele 8 luni ramase din 2014 (3800/luna).
Pot sa bag la cheltuieli:
- pensii 252 RON x 8 luni = 2016 RON (o sa declar minimul, 35% din salariul mediu brut)
- sanatate 5.5% => 5.5% din 30400 RON = 1672 RON
- somaj 0.5% din venitul asigurat (3800 RON/luna x 0.5% = 19 RON x 8 luni => 152 RON)

30400 RON brut - (2016 RON + 1672 RON + 152 RON) = 26560 RON venit net estimat

Pentru acesta eu o sa platesc => 16% => 4250 RON?

#63
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,696
  • Înscris: 06.10.2012
Ai 30 de zile, sa declari firma la ANAF din momentul in care iti elibereaza certificatul de inregistrare.
Acolo depui declaratia 200 si 600, sa te duci pregatit si cu cele 2 registre.

Ratele se platesc trimestrial. Dupa ce inregistrezi firma la ANAF, te trezesti cu plicurile de la ei (mie mi-au venit 2), in care te instiinteaza cum platesti. (plicurile le-am primit cam dupa 40 de zile de la inregistrarea la ANAF)
Nu am plicurile acasa, ci la birou, ca iti faceam o poza la ele, o sa le scanez luni (daca nu oi uita) si ti le trimit, ca sa iti faci o idee despre ce scrie in ele.
Acum declari o suma, la final de an se face regularizare.

Trebuie sa platesti ce declari, chiar daca nu incasezi bani, trebuie sa platesti impozitele la ei la timp, banii ti-i vor da ei inapoi, nu se stie cand, asta daca nu realizezi venituri.

La minim pe economie am declarat si eu pe declaratia 600, cu toate astea, am de plata la sanatate 2 200 lei pe anul 2014, in conditiile in care am zis ca incep activitatea de la 1 aprilie.

#64
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Of, am ghinion. :(

Acolo unde am vrut sa-mi fac sediul nu se poate pentru ca presedintele asociatiei de locatari nu accepta sa semneze acel document.
Am luat semnaturi de la toti vecinii, dar cand sa semneze presedintele si in partea de sus - a spus ca nu accepta asa ceva daca eu nu-s proprietar acolo. N-ai ce sa-i faci. Am inteles ca e un om batran (pe la vreo 80 de ani) si nu poti sa te intelegi cu el. :(


Singura solutie ramane sa incerc unde locuiesc parintii mei, doar ca acolo sunt niste probleme cu unii vecini si n-as vrea sa ma duc sa le cer sa semneze.
Are ceva daca pe plan orizontal o sa am doar 2 semnaturi, iar pe plan vertical o semnatura?
Pe plan vertical am doar un apartament sub mine (stau la ultimul etaj). Ar fi suficiente 3 semnaturi per total?

#65
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003
Presedintele de asociatie e un angajat al proprietarilor in cauza. El indeplineste o formalitate cat timp vecinii in cauza au semnat. Sa-l dea jos daca un angajat conduce proprietarii !!

Edited by neagu_laurentiu, 29 April 2014 - 20:33.


#66
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012

View Postneagu_laurentiu, on 29 aprilie 2014 - 20:32, said:

Presedintele de asociatie e un angajat al proprietarilor in cauza. El indeplineste o formalitate cat timp vecinii in cauza au semnat. Sa-l dea jos daca un angajat conduce proprietarii !!


Mi-au spus ca le face "viata grea" pe acolo si cica nu-l pot da jos. Si eu ma miram cum naiba sa nu poata sa-l dea jos, ca doar nu e Dumnezeu.

Ciudat.

In fine, sper sa am mai mult noroc la parintii mei (am inteles ca presedintele de acolo e mai de treaba).

#67
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006
Presedintele de asociatie nu isi da acordul. El certifica faptul ca semnatarii sunt intradevar vecinii. Cred ca la Reg. Com. iti accepta hartia la dosar si fara.

Edited by TLGsoft, 29 April 2014 - 23:24.


#68
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012

View PostTLGsoft, on 29 aprilie 2014 - 23:22, said:

Presedintele de asociatie nu isi da acordul. El certifica faptul ca semnatarii sunt intradevar vecinii. Cred ca la Reg. Com. iti accepta hartia la dosar si fara.

Nu accepta daca exista asociatie de locatari si n-am semnatura presedintelui. Singura solutie e sa fac eu o declaratie din care rezulta ca nu exista, dar asta nu cred ca ar fi bine. :)


http://www.infiintam...proprietari.pdf

Stie cineva ce trebuie sa trec la punctul 2, in calitate de...

Mai jos scrie ca trebuie sa aleg dintre asociat, administrator, imputernicit, reprezentant. Avand in vedere ca o sa fie numele meu trecut (cel care isi face PFA-ul), este ok daca aleg administrator?

Edited by MrDerpson, 30 April 2014 - 14:12.


#69
edbica2000

edbica2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 20.08.2005
@MrDerpson: Completezi cu TITULAR

#70
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Oh, fir-ar - n-am cum sa fac rost de certificat de rol fiscal maine/poimaine ca-s bugetarii liberi. :(

Vad ca astia nici nu mai raspund la telefon la ora asta ca sa-i intreb ceva.
Voi aveti idee daca este absolut necesar sa ai impozitele achitate la zi (ma refer la impozitele pe anul acesta) pentru a ti se elibera un astfel de certificat?

#71
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Gata, am rezolvat cu asociatia de locatari, am toate semnaturile, tot.

Referitor la contractul de comodat, am primit o varianta de la Diana, pe care am modificat-o.

Poate cineva sa se uite putin si sa-mi spuna daca e in regula?
Attached File  Contractul-de-comodat-PFA.docx   17.14K   7 downloads

O sa-i trec pe amandoi (parintii) - comodanti, eu o sa fiu trecut cu numele meu + PFA (in curs de constituire) - comodatar.
In rest, as vrea sa stiu daca e ok cum am modificat la obiectul contractului. Cred ca e destul de clar faptul ca imi dau in folosinta spatiul aflat in proprietatea lor situat in strada x.
Daca le aduc certificat de rol fiscal + copii dupa actul de vanzare - cumparare (eventual si proces verbal), cred ca n-ar trebui sa intampin probleme in ceea ce priveste sediul social/profesional.

#72
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,696
  • Înscris: 06.10.2012
E ok varianta, insa aliniaza si tu randurile alea ca arata ca naiba.
Adica asa...

Si trece doar un parinte, nu ambii: e suficient 1.

E ok la obiectul contractului.
Revin la ce am zis anterior, trece doar un singur proprietar.

Attached Files



Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate