Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Rusia continua programul spatial
#37
Posted 15 April 2014 - 11:52
Pe de o parte cam toata lumea, inclusiv NASA, ar rasufla usurata daca astia de la spacex o dau in bara - si o sa zica: "da, fara bilioane cheltuite nu mere", pe de alta parte avem de a face cu un prototip si dificultatile sunt normale pentru cine stie cat de cat cum merg lucrurile in lumea asta...
|
#38
Posted 15 April 2014 - 15:10
ai dreptate cu prototipul (parca ar fi rocket science doh)
totusi tehnologia spatiala e veche (1957) majoritatea nici nu eram nascuti daca faci prototipul unei masini cu abur n-ai motive sa te impiedici, cu atat mai putin de esec... absolut toate greselile au fost facute deja |
#39
Posted 15 April 2014 - 15:49
benis, on 15 aprilie 2014 - 10:52, said:
Marmota americană a greșit ambalajul. Las' că mai apar probleme sus, e o minune să ajungă chestia aia pe orbită. Pe ce te bazezi cand spui asa? Pe dorinta de a vedea esuand? In domeniul acesta, pot apare esecuri, e ceva complex, iar racheta se afla inca la inceput. Cu toate astrea a facut cateva zboruri, din care la doua a pus pe satatie un modul. Am mai spus, e topic de rachete rusesti. Cand vom vedea o firma ruseasca de 100 oameni facand o racheta in cativa ani si reusind sa puna un modul de 5 tone pe statie, atunci inseamna ca mai avem ce vorbi. Cat despre racheta lunara din 2016, mai intai sa vedem ce a iesit din Angara, la care lucreaza de 15 ani. Una din cauzele stoparii programelor sovietice, odata cu destramarea uniunii a fost lipsa de bani. Cu razboiul si sanctiunile la poarta, s-ar putea sa mai fie inca 10 ani din 2016. |
#41
Posted 20 April 2014 - 22:10
Rosebud09, on 15 aprilie 2014 - 15:49, said: Pe ce te bazezi cand spui asa? Pe dorinta de a vedea esuand? Rosebud09, on 15 aprilie 2014 - 15:49, said:
Cu razboiul si sanctiunile la poarta, s-ar putea sa mai fie inca 10 ani din 2016. Culmea ironiei face că la americani războiul a ciupit mult din banii ce cercetare spațială deși americanii au nevoie din plin de cercetare chiar din motive de securitate. |
#42
Posted 21 April 2014 - 02:16
Rosebud09, on 15 aprilie 2014 - 15:49, said:
Cand vom vedea o firma ruseasca de 100 oameni facand o racheta in cativa ani si reusind sa puna un modul de 5 tone pe statie, atunci inseamna ca mai avem ce vorbi. Poate in 2002.Dar acum are 3800(cu contractori). Sunt deja o firma mare. Quote
The company has grown rapidly since it was founded in 2002, growing from 160 employees in November 2005 to more than 500 by July 2008, to over 1,100 in 2010,1800 in early 2012,and 3000 by early 2013.By October 2013, the company had grown to 3,800 employees and contractors. Au cea mai ieftina racheta de pe planeta,cel mai bun raport de masa pentru prima treapta(21) si raport tractiune/greutate(150) pentru motoare de racheta. http://www.spaceflig...lcon-9-v11.html Rusinea USA sunt Boeing cu extrem de scumpa racheta Delta IV si Lockheed Martin care pentru Atlas V a trebuit sa apeleze la motoare rusesti concepute in urma cu mai bine de 30 ani. 2 firme gigant(cu fonduri de sute de miliarde $) cu experienta de 50 ani in domeniul aerospatial nu au fost in stare sa faca o racheta competitiva. SIR, on 19 aprilie 2014 - 19:13, said: As zice ca mai importanta decat misiunea SpaceX CRS-3(ce incepe sa devina rutina) a fost aterizarea controlata in stare intacta a primei trepte dupa desprindere in oceanul Atlantic.Faptul ca nu a fost recuperata e alta poveste,dar este primul pas pentru crearea unei rachete recuperabile.Edited by asterix1, 21 April 2014 - 02:38. |
#43
Posted 21 April 2014 - 21:14
asterix1, on 21 aprilie 2014 - 02:16, said: Rusinea USA sunt Boeing cu extrem de scumpa racheta Delta IV si Lockheed Martin care pentru Atlas V a trebuit sa apeleze la motoare rusesti concepute in urma cu mai bine de 30 ani. 2 firme gigant(cu fonduri de sute de miliarde $) cu experienta de 50 ani in domeniul aerospatial nu au fost in stare sa faca o racheta competitiva. E vorba de bani si obiceiuri. Delta IV e o racheta foarte mare, la fel ca si Atlas V. Asemenea lansatoare sunt pentru sarcini grele, unde doar armata si guvernul sunt client. Deci de la bugete, deci e rost de supt cat mai mult. Platile intarzie, costurile cresc, deci iar se intarzie plata, iar cresc costurile. Cam asa este la orice afacere cu statul, nu au inventat romanii sifonarea. Socoteala cu motoarele rusesti : au fost oferite la un pret mult mai mic decat ar fi costat proiectarea/dezvoltarea/ fabricarea lor in America. Fiind suficient de puternice si fiabile, afacerea s-a facut. Oricum, nu Boeing sau Lockeed fabrica motoare, tot trebuia sa le cumpere de la cineva. Acum s-a mai intors foaia, respectivele motoare, cu ceva modificari vor fi produse in serie si de americani. De ce n-ar fi rachetele competitive? Doar pentru ca nu preau au echivalent de comparat, fiind semnificativ mai mari decat majoritatea rachetelor active? Sunt scumpe? Or fi dar credeti ca lucreaza in pierdere? Daca SpaceX lanseaza anul acesta varianta Heavy, de doua ori mai puternica decat oricare din rachetele existente ? Dar poate esueaza! Cred ca e doar o oarecare "pauza" in progresul americanilor cat si al rusilor si dupa 2016 se va relua o "cursa". |
#44
Posted 22 April 2014 - 02:14
Rosebud09, on 21 aprilie 2014 - 21:14, said:
E vorba de bani si obiceiuri. Delta IV e o racheta foarte mare, la fel ca si Atlas V. Asemenea lansatoare sunt pentru sarcini grele, unde doar armata si guvernul sunt client. Deci de la bugete, deci e rost de supt cat mai mult. Platile intarzie, costurile cresc, deci iar se intarzie plata, iar cresc costurile. Cam asa este la orice afacere cu statul, nu au inventat romanii sifonarea. Din cate stiu pretul ei era de 250 milioane $(probabil ca astazi ajunge la 300 milioane $). Dar Atlas V nu are si se pare ca nu va avea o varianta Heavy. Capabilitatile ei maxime astazi sunt:19t-LEO si 9t-GTO. Quote
Socoteala cu motoarele rusesti : au fost oferite la un pret mult mai mic decat ar fi costat proiectarea/dezvoltarea/ fabricarea lor in America. Fiind suficient de puternice si fiabile, afacerea s-a facut. Oricum, nu Boeing sau Lockeed fabrica motoare, tot trebuia sa le cumpere de la cineva. Acum s-a mai intors foaia, respectivele motoare, cu ceva modificari vor fi produse in serie si de americani. Chiar daca multe componente sunt luate de la furnizori,asamblarea si testarea finala se face de SpaceX. Pretul motoarelor este modest ca pondere in pretul de cost final a celor 2 rachete:undeva sub 10% in cazul Atlas V si 20% in cazul Delta IV Heavy.Deci nu poate fi o scuza pentru cele 2 mari firme ca motoarele sunt de vina pentru preturile ridicate de lansare. Quote
De ce n-ar fi rachetele competitive? Doar pentru ca nu preau au echivalent de comparat, fiind semnificativ mai mari decat majoritatea rachetelor active? Sunt scumpe? Cele 2 rachete americane nu fac lansari de sateliti decat pentru Pentagon si Nasa. Atlas V a facut cateva lansari de sateliti comerciali in primii ani dar Delta IV niciodata. Faptul ca nu fac lansari de sateliti comerciali arata ca nu sunt competitive pe piata internationala. Quote
Daca SpaceX lanseaza anul acesta varianta Heavy, de doua ori mai puternica decat oricare din rachetele existente ? Dar poate esueaza! Dar de esuat este putin probabil.In fond Falcon Heavy este Falcon 9 cu 2 boostere identice cu treapta 1. Partea cea mai grea a fost realizarea motorului Merlin 1D,a rezervoarelor din aliaje de aluminiu-litiu si structurii rachetei.Ce a ramas este partea cea mai usoara. Edited by asterix1, 22 April 2014 - 02:37. |
#45
Posted 09 May 2014 - 19:55
Acum cateva zile a fost lansat un nou satelit de spionaj din clasa Kobalt M
http://spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20140508152636 |
#46
Posted 10 May 2014 - 02:10
myspace, on 09 mai 2014 - 19:55, said:
Acum cateva zile a fost lansat un nou satelit de spionaj din clasa Kobalt M Despre satelitul Kobalt M lansat pe 6 mai: Quote
Kobalt-M satellites are large optical reconnaissance satellites that are based on the Yantar-4K2M satellite system. The satellite uses an optical imager and physical film that is returned to Earth using three re-entry vehicles followed by post-flight analysis of the images. Edited by asterix1, 10 May 2014 - 02:14. |
|
#47
Posted 10 May 2014 - 08:25
asterix1, on 22 aprilie 2014 - 02:14, said:
Deci nu poate fi o scuza pentru cele 2 mari firme ca motoarele sunt de vina pentru preturile ridicate de lansare. Pretul/kg lansat prea mare. Saptamana asta pe Viasat mi se pare am vazut ,faceau portii de mancare pt astronautii de pe SIS era cantarita fiecare portie si bagata la uscat ca sa scoata apa din ea,era 600 de dolari pretul pe portie ,dupa uscare scadea pretul parca la 60 de dolari per portie ,au ambalat doar 3 mere si vreo 5 portocale pt expediere si alea asa mai mici |
#48
Posted 10 May 2014 - 18:36
asterix1, on 22 aprilie 2014 - 02:14, said: Pretul/kg lansat prea mare. Cele 2 rachete americane nu fac lansari de sateliti decat pentru Pentagon si Nasa. Atlas V a facut cateva lansari de sateliti comerciali in primii ani dar Delta IV niciodata. Faptul ca nu fac lansari de sateliti comerciali arata ca nu sunt competitive pe piata internationala. Delta IV Heavy e un inlocuitor al nevetei, transportor de sarcini foarte grele pe orbita inalta, la pret pe jumatate sau doua treimi din cat a fost atunci. Nici nu s-au avut in vedere aplicatii comerciale, altele decat pentru DoD sau NASA. Costul mare este dat si de numarul foarte mic de lansari, cca una pe an. Pentru comercial, si pentru a justifica folosirea unui asemenea lansator, este nevoie de a avea unul sau mai multi sateliti foarte grei de lansat odata, pe orbite cu inclinari apropiate, lucru greu de intamplat. Cu Atlas a povestea mai crunta acum, dat fiind ca foloseste motoare rusesti RD-108. NASA a anuntat ca supenda legaturile cu rusii, cu exceptia celor care privesc ISS, (tocmai se semnase un contract in februarie privind niste lasari cu Atlas in viitorul apropiat) asta inseamna practic suspendarea folosirii rachetei pana se gaseste o cale de impacare sau de inlocuire a lor. |
#49
Posted 15 May 2014 - 07:50
russia continua programul spatial si ii cam taie pe americani de la portie
http://adevarul.ro/i...1edf/index.html cu toate ca... http://www.ziare.com...m spatial rusia Edited by Nero-d, 15 May 2014 - 07:52. |
#50
Posted 16 May 2014 - 20:58
Proton M s-a prabusit dup 9 minute de la lansare
Este un an de la prabusirea langa rampa a unei rachete de acelasi tip si cca 3 ani de la esecul similar al unei alte rachete Proton. Racheta urama sa lanseze cel mai perfectionat satelit rusesc. E de lucru acolo, ceva nu mai merge bine, mai ales la treapta a treia. Tocmai ce voiau sa faca mai multe lansari anul acesta, sa compenseze pierderile recente. Pacat de munca oamenilor |
#51
Posted 17 May 2014 - 01:47
Rosebud09, on 10 mai 2014 - 18:36, said:
Delta IV Heavy e un inlocuitor al nevetei, transportor de sarcini foarte grele pe orbita inalta, la pret pe jumatate sau doua treimi din cat a fost atunci. Nici nu s-au avut in vedere aplicatii comerciale, altele decat pentru DoD sau NASA. Costul mare este dat si de numarul foarte mic de lansari, cca una pe an. Pentru comercial, si pentru a justifica folosirea unui asemenea lansator, este nevoie de a avea unul sau mai multi sateliti foarte grei de lansat odata, pe orbite cu inclinari apropiate, lucru greu de intamplat. Dar comparatia cu naveta spatiala este nepotrivita din moment ce aceasta lansa kg la greutatea lui in aur. Quote
Cu Atlas a povestea mai crunta acum, dat fiind ca foloseste motoare rusesti RD-108. NASA a anuntat ca supenda legaturile cu rusii, cu exceptia celor care privesc ISS, (tocmai se semnase un contract in februarie privind niste lasari cu Atlas in viitorul apropiat) asta inseamna practic suspendarea folosirii rachetei pana se gaseste o cale de impacare sau de inlocuire a lor. Motorul RD 180 practic este imposibil de inlocuit.Nicio firma din lume nu mai fabrica un motor cu kerosen atat de puternic. In USA doar Space X produce motoare cu cherosen,dar probabil ar fi nevoie de 7 bucati si reproiectarea treptei I ca sa inlocuiasca motorul RD180. Dar daca nu ajung la o intelegere cu rusii rachetele Atlas V si Antares vor fi puse pe tusa. Cum cele 2 rachete sunt la mana rusilor singurul castigator in USA este Space X. Edited by asterix1, 17 May 2014 - 01:50. |
|
#52
Posted 19 May 2014 - 23:50
Un nou accident al rachetei rusesti Proton
http://spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20140519143557 |
#53
Posted 20 May 2014 - 07:01
prosti rau rusii astia
rachetele si satelitii romanesti n-au avut niciodata probleme, au mers todeauna perfect un singur satelit din toata pleiada a avut mici probleme si migurile |
#54
Posted 20 May 2014 - 19:28
Nero-d, on 20 mai 2014 - 07:01, said:
prosti rau rusii astia rachetele si satelitii romanesti n-au avut niciodata probleme, au mers todeauna perfect un singur satelit din toata pleiada a avut mici probleme si migurile Goliat a ajuns la 12000 de orbite desi proiectantii sai au prezis reintrarea in atmosfera in mai putin de 1 an. http://spacealliance.ro/goliat/ |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users