Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...
 Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi
 Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 

Rusia continua programul spatial

- - - - -
  • Please log in to reply
85 replies to this topic

#37
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Pe de o parte cam toata lumea, inclusiv NASA, ar rasufla usurata daca astia de la spacex o dau in bara - si o sa zica: "da, fara bilioane cheltuite nu mere", pe de alta parte avem de a face cu un prototip si dificultatile sunt normale pentru cine stie cat de cat cum merg lucrurile in lumea asta...

#38
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
ai dreptate cu prototipul (parca ar fi rocket science doh)
totusi tehnologia spatiala e veche (1957) majoritatea nici nu eram nascuti
daca faci prototipul unei masini cu abur n-ai motive sa te impiedici, cu atat mai putin de esec... absolut toate greselile au fost facute deja

#39
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

View Postbenis, on 15 aprilie 2014 - 10:52, said:

Marmota americană a greșit ambalajul.

Las' că mai apar probleme sus, e o minune să ajungă chestia aia pe orbită.

Pe ce te bazezi cand spui asa? Pe dorinta de a vedea esuand?
In domeniul acesta, pot apare esecuri, e ceva complex, iar racheta se afla inca la inceput. Cu toate astrea a facut cateva zboruri, din care la doua a pus pe satatie un modul.
Am mai spus, e topic de rachete rusesti. Cand vom vedea o firma ruseasca de 100 oameni facand o racheta in cativa ani si reusind sa puna un modul de 5 tone pe statie, atunci inseamna ca mai avem ce vorbi.

Cat despre racheta lunara din 2016, mai intai sa vedem ce a iesit din Angara, la care lucreaza de 15 ani.

Una din cauzele stoparii programelor sovietice, odata cu destramarea uniunii a fost lipsa de bani. Cu razboiul si sanctiunile la poarta, s-ar putea sa mai fie inca 10 ani din 2016.

#40
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
http://www.nasa.gov/...unch/index.html

#41
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,114
  • Înscris: 04.02.2011

View PostRosebud09, on 15 aprilie 2014 - 15:49, said:


Pe ce te bazezi cand spui asa? Pe dorinta de a vedea esuand?

Nu, doamne ferește! Avem nevoie de o lume multipolară din punct de vedere al capabilităților de a lansa sarcini în spatiu, nu ar fi ok să ne bazăm doar pe ruși.

View PostRosebud09, on 15 aprilie 2014 - 15:49, said:

Cu razboiul si sanctiunile la poarta, s-ar putea sa mai fie inca 10 ani din 2016.
Am mari dubii, în cel mai rau caz se stagnează tehnologic.
Culmea ironiei face că la americani războiul a ciupit mult din banii ce cercetare spațială deși americanii au nevoie din plin de cercetare chiar din motive de securitate.

#42
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

View PostRosebud09, on 15 aprilie 2014 - 15:49, said:

Cand vom vedea o firma ruseasca de 100 oameni facand o racheta in cativa ani si reusind sa puna un modul de 5 tone pe statie, atunci inseamna ca mai avem ce vorbi.
SpaceX nu are 100 oameni.
Poate in 2002.Dar acum are 3800(cu contractori).
Sunt deja o firma mare.

Quote

The company has grown rapidly since it was founded in 2002, growing from 160 employees in November 2005 to more than 500 by July 2008, to over 1,100 in 2010,1800 in early 2012,and 3000 by early 2013.By October 2013, the company had grown to 3,800 employees and contractors.
Dar asta nu le stirbeste niciun merit.
Au cea mai ieftina racheta de pe planeta,cel mai bun raport de masa pentru prima treapta(21) si raport tractiune/greutate(150) pentru motoare de racheta.
http://www.spaceflig...lcon-9-v11.html
Rusinea USA sunt Boeing cu extrem de scumpa racheta Delta IV si Lockheed Martin care pentru Atlas V a trebuit sa apeleze la motoare rusesti concepute in urma cu mai bine de 30 ani.
2 firme gigant(cu fonduri de sute de miliarde $) cu experienta de 50 ani in domeniul aerospatial nu au fost in stare sa faca o racheta competitiva.

View PostSIR, on 19 aprilie 2014 - 19:13, said:

As zice ca mai importanta decat misiunea SpaceX CRS-3(ce incepe sa devina rutina) a fost aterizarea controlata in stare intacta a primei trepte dupa desprindere in oceanul Atlantic.Faptul ca nu a fost recuperata e alta poveste,dar este primul pas pentru crearea unei rachete recuperabile.

Edited by asterix1, 21 April 2014 - 02:38.


#43
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

View Postasterix1, on 21 aprilie 2014 - 02:16, said:


Rusinea USA sunt Boeing cu extrem de scumpa racheta Delta IV si Lockheed Martin care pentru Atlas V a trebuit sa apeleze la motoare rusesti concepute in urma cu mai bine de 30 ani.
2 firme gigant(cu fonduri de sute de miliarde $) cu experienta de 50 ani in domeniul aerospatial nu au fost in stare sa faca o racheta competitiva.

E vorba de bani si obiceiuri.
Delta IV e o racheta foarte mare, la fel ca si Atlas V. Asemenea lansatoare sunt pentru sarcini grele, unde doar armata si guvernul sunt client. Deci de la bugete, deci e rost de supt cat mai mult. Platile intarzie, costurile cresc, deci iar se intarzie plata, iar cresc costurile. Cam asa este la orice afacere cu statul, nu au inventat romanii sifonarea.
Socoteala cu motoarele rusesti : au fost oferite la un pret mult mai mic decat ar fi costat proiectarea/dezvoltarea/ fabricarea lor in America. Fiind suficient de puternice si fiabile, afacerea s-a facut. Oricum, nu Boeing sau Lockeed fabrica motoare, tot trebuia sa le cumpere de la cineva. Acum s-a mai intors foaia, respectivele motoare, cu ceva modificari vor fi produse in serie si de americani.
De ce n-ar fi rachetele competitive? Doar pentru ca nu preau au echivalent de comparat, fiind semnificativ mai mari decat majoritatea rachetelor active? Sunt scumpe? Or fi dar credeti ca lucreaza in pierdere?
Daca SpaceX lanseaza anul acesta varianta Heavy, de doua ori mai puternica decat oricare din rachetele existente ?
Dar poate esueaza!

Cred ca e doar o oarecare "pauza" in progresul americanilor cat si al rusilor si dupa 2016 se va relua o "cursa".

#44
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

View PostRosebud09, on 21 aprilie 2014 - 21:14, said:

E vorba de bani si obiceiuri.
Delta IV e o racheta foarte mare, la fel ca si Atlas V. Asemenea lansatoare sunt pentru sarcini grele, unde doar armata si guvernul sunt client. Deci de la bugete, deci e rost de supt cat mai mult. Platile intarzie, costurile cresc, deci iar se intarzie plata, iar cresc costurile. Cam asa este la orice afacere cu statul, nu au inventat romanii sifonarea.
Delta IV varianta Heavy(23t-SSO si 13t-GTO) este cea mai mare racheta comerciala americana.
Din cate stiu pretul ei era de 250 milioane $(probabil ca astazi ajunge la 300 milioane $).
Dar Atlas V nu are si se pare ca nu va avea o varianta Heavy.
Capabilitatile ei maxime astazi sunt:19t-LEO si 9t-GTO.

Quote

Socoteala cu motoarele rusesti : au fost oferite la un pret mult mai mic decat ar fi costat proiectarea/dezvoltarea/ fabricarea lor in America. Fiind suficient de puternice si fiabile, afacerea s-a facut. Oricum, nu Boeing sau Lockeed fabrica motoare, tot trebuia sa le cumpere de la cineva. Acum s-a mai intors foaia, respectivele motoare, cu ceva modificari vor fi produse in serie si de americani.
Unul dintre motivele pentru care SpaceX are preturi asa de mici este faptul ca si-a proiectat singura motoarele.
Chiar daca multe componente sunt luate de la furnizori,asamblarea si testarea finala se face de SpaceX.

Pretul motoarelor este modest ca pondere in pretul de cost final a celor 2 rachete:undeva sub 10% in cazul Atlas V si 20% in cazul Delta IV Heavy.Deci nu poate fi o scuza pentru cele 2 mari firme ca motoarele sunt de vina pentru preturile ridicate de lansare.

Quote

De ce n-ar fi rachetele competitive? Doar pentru ca nu preau au echivalent de comparat, fiind semnificativ mai mari decat majoritatea rachetelor active? Sunt scumpe?
Pretul/kg lansat prea mare.
Cele 2 rachete americane nu fac lansari de sateliti decat pentru Pentagon si Nasa.
Atlas V a facut cateva lansari de sateliti comerciali in primii ani dar Delta IV niciodata.
Faptul ca nu fac lansari de sateliti comerciali arata ca nu sunt competitive pe piata internationala.

Quote

Daca SpaceX lanseaza anul acesta varianta Heavy, de doua ori mai puternica decat oricare din rachetele existente ?
Dar poate esueaza!
Lansarea variantei Heavy in 2014 este incerta,mai probabil la inceputul lui 2015.
Dar de esuat este putin probabil.In fond Falcon Heavy este Falcon 9 cu 2 boostere identice cu treapta 1.
Partea cea mai grea a fost realizarea motorului Merlin 1D,a rezervoarelor din aliaje de aluminiu-litiu si structurii rachetei.Ce a ramas este partea cea mai usoara.

Edited by asterix1, 22 April 2014 - 02:37.


#45
myspace

myspace

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 450
  • Înscris: 09.09.2008
Acum cateva zile a fost lansat un nou satelit de spionaj din clasa Kobalt M

http://spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20140508152636

#46
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

View Postmyspace, on 09 mai 2014 - 19:55, said:

Acum cateva zile a fost lansat un nou satelit de spionaj din clasa Kobalt M
O parere in legatura cu subiectul afara de link ai?

Despre satelitul Kobalt M lansat pe 6 mai:

Quote

Kobalt-M satellites are large optical reconnaissance satellites that are based on the Yantar-4K2M satellite system. The satellite uses an optical imager and physical film that is returned to Earth using three re-entry vehicles followed by post-flight analysis of the images.
Posted Image

Edited by asterix1, 10 May 2014 - 02:14.


#47
ARPA

ARPA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,603
  • Înscris: 05.10.2013

View Postasterix1, on 22 aprilie 2014 - 02:14, said:

Deci nu poate fi o scuza pentru cele 2 mari firme ca motoarele sunt de vina pentru preturile ridicate de lansare.
Pretul/kg lansat prea mare.

Saptamana asta pe Viasat mi se pare am vazut ,faceau portii de mancare pt astronautii de pe SIS era cantarita fiecare portie si bagata la uscat ca sa scoata apa din ea,era 600 de dolari pretul pe portie ,dupa uscare scadea pretul parca la 60 de dolari per portie ,au ambalat doar 3 mere si vreo 5 portocale pt expediere si alea asa mai mici :)

#48
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

View Postasterix1, on 22 aprilie 2014 - 02:14, said:


Pretul/kg lansat prea mare.
Cele 2 rachete americane nu fac lansari de sateliti decat pentru Pentagon si Nasa.
Atlas V a facut cateva lansari de sateliti comerciali in primii ani dar Delta IV niciodata.
Faptul ca nu fac lansari de sateliti comerciali arata ca nu sunt competitive pe piata internationala.

Delta IV Heavy e un inlocuitor al nevetei, transportor de sarcini foarte grele pe orbita inalta, la pret pe jumatate sau doua treimi din cat a fost atunci. Nici nu s-au avut in vedere aplicatii comerciale, altele decat pentru DoD sau NASA. Costul mare este dat si de numarul foarte mic de lansari, cca una pe an. Pentru comercial, si pentru a justifica folosirea unui asemenea lansator, este nevoie de a avea unul sau mai multi sateliti foarte grei de lansat odata, pe orbite cu inclinari apropiate, lucru greu de intamplat.
Cu Atlas a povestea mai crunta acum, dat fiind ca foloseste motoare rusesti RD-108. NASA a anuntat ca supenda legaturile cu rusii, cu exceptia celor care privesc ISS, (tocmai se semnase un contract in februarie privind niste lasari cu Atlas in viitorul apropiat) asta inseamna practic suspendarea folosirii rachetei pana se gaseste o cale de impacare sau de inlocuire a lor.

#49
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
russia continua programul spatial si ii cam taie pe americani de la portie Posted Image
http://adevarul.ro/i...1edf/index.html

cu toate ca...

http://www.ziare.com...m spatial rusia

Edited by Nero-d, 15 May 2014 - 07:52.


#50
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
Proton M s-a prabusit dup 9 minute de la lansare

Este un an de la prabusirea langa rampa a unei rachete de acelasi tip si cca 3 ani de la esecul similar al unei alte rachete Proton.
Racheta urama sa lanseze cel mai perfectionat satelit rusesc.

E de lucru acolo, ceva nu mai merge bine, mai ales la treapta a treia. Tocmai ce voiau sa faca mai multe lansari anul acesta, sa compenseze pierderile recente.
Pacat de munca oamenilor

#51
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

View PostRosebud09, on 10 mai 2014 - 18:36, said:

Delta IV Heavy e un inlocuitor al nevetei, transportor de sarcini foarte grele pe orbita inalta, la pret pe jumatate sau doua treimi din cat a fost atunci. Nici nu s-au avut in vedere aplicatii comerciale, altele decat pentru DoD sau NASA. Costul mare este dat si de numarul foarte mic de lansari, cca una pe an. Pentru comercial, si pentru a justifica folosirea unui asemenea lansator, este nevoie de a avea unul sau mai multi sateliti foarte grei de lansat odata, pe orbite cu inclinari apropiate, lucru greu de intamplat.
Pretul de lansare este la jumatate din cel al navetei spatiale.
Dar comparatia cu naveta spatiala este nepotrivita din moment ce aceasta lansa kg la greutatea lui in aur.

Quote

Cu Atlas a povestea mai crunta acum, dat fiind ca foloseste motoare rusesti RD-108. NASA a anuntat ca supenda legaturile cu rusii, cu exceptia celor care privesc ISS, (tocmai se semnase un contract in februarie privind niste lasari cu Atlas in viitorul apropiat) asta inseamna practic suspendarea folosirii rachetei pana se gaseste o cale de impacare sau de inlocuire a lor.
Nu doar Atlas V ci si noua racheta Antares(ce se ocupa cu aprovizionarea statiei spatiale) dotata cu motoare NK 33.
Motorul RD 180 practic este imposibil de inlocuit.Nicio firma din lume nu mai fabrica un motor cu kerosen atat de puternic.
In USA doar Space X produce motoare cu cherosen,dar probabil ar fi nevoie de 7 bucati si reproiectarea treptei I ca sa inlocuiasca motorul RD180.
Dar daca nu ajung la o intelegere cu rusii rachetele Atlas V si Antares vor fi puse pe tusa.
Cum cele 2 rachete sunt la mana rusilor singurul castigator in USA este Space X.

Edited by asterix1, 17 May 2014 - 01:50.


#52
myspace

myspace

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 450
  • Înscris: 09.09.2008
Un nou accident al rachetei rusesti Proton
http://spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20140519143557

#53
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
prosti rau rusii astia

rachetele si satelitii romanesti n-au avut niciodata probleme, au mers todeauna perfect
un singur satelit din toata pleiada a avut mici probleme
si migurile

#54
myspace

myspace

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 450
  • Înscris: 09.09.2008

View PostNero-d, on 20 mai 2014 - 07:01, said:

prosti rau rusii astia

rachetele si satelitii romanesti n-au avut niciodata probleme, au mers todeauna perfect
un singur satelit din toata pleiada a avut mici probleme
si migurile

Goliat a ajuns la 12000 de orbite desi proiectantii sai au prezis reintrarea in atmosfera in mai putin de 1 an.

http://spacealliance.ro/goliat/

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate