Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Centrala in condensatie (condensare)
#19
Posted 06 December 2013 - 13:11
Florin, exact asta spuneam. Dupa un anumit punct optim, incepe sa creasca costul fiecare zile in plus de apa calda si supradimensionarea nu mai renteza. Mai ales cand vb de o alternativa la gaz. Unul dintre motive este ca scaderea mediei de putere nu este ceva liniar ci e determinata si de scaderea numarului de zile insorite.
|
#20
Posted 06 December 2013 - 13:28
Pfiu, cate capete atatea pareri...
Dupa umila mea parere, recomand sa folosesti CT in condensatie, fara puffer. Si un boiler cu doua serpentine, pt ACM(cu 2 fiindca vei avea si panouri solare). Cred ca unul de 300 l este ok. Necesarul termic al imobilului se obtine printr-o procedura alambicata, deoarece se tine seama de mai multi factori. Grosier vorbind, inmultesti suprafata(mp) cu o valoare a pierderilor termice estimate. Tu ai spus ca iti iei o rezerva, si ca ar fi vorba de 60W/mp. Ei bine, 60 x 260 = 15600 W, respectiv 15,6 kW. Asadar, CT poate fi si una de apartament, de 24 kW. Este acoperitoare si pt 90W/mp. Nu trebuie luata de o putere mai mare, ca nu iti foloseste la nimic puterea suplimentara. Si mai dai si o caruta de bani in plus la achizitie. |
#21
Posted 06 December 2013 - 13:34
Vezi ca unele modele Buderus (eu stiu de GB072, dar poate si la GB162), se poate monta in exteriorul centralei un senzor de temperatura tur, dupa care centrala porneste / se opreste / moduleaza flacara.
Daca pui butelie de egalizare (separator hidraulic) sau puffer, poti sa pui acel senzor in butelie. |
#22
Posted 06 December 2013 - 14:25
hamsterdan, on 05 decembrie 2013 - 22:38, said: Volumul total al casei este de aprox 700 mc (260 mp x 2.65m). Consider ca nu ar trebui sa am pierderi majore de caldura deoarece am montat ferestre cu 3 foi de sticla a caror coeficient de transfer termic este 0.8 Wm2K si am termoizolat casa cu polistiren grafitat de 10cm. Cu toate acestea, datorita faptului ca am 75% suprafata vitrata pe latura sudica am considerat rezonabil sa inmultesc cei 700 mc cu 60 W/mp obtinand 42kW. Quote Casa este gandita pentru a gazdui 4 persoane deci un boiler de 200l maxim 300l este suficient. De asemeni, intentionez sa ajut instalatia de incalzire cu maxim 3 panouri solare cu cate 30 de tuburi vidate heat pipe fiecare (cam 5 mp fiecare panou). Dealtfel, si titlul topicului induce in eroare, ca la intrebarea din titlul multi ti-au raspuns O prostie !, insa tu vrei sa intrebi de fapt despre o instalatie centrala + Solare, la care Pufferul (respectiv Boilerul tank-in-tank) are cu siguranta sens. Quote ..ma gandeam sa cumpar o centrala termica in condensatie pe care sa o conectez la un boiler tank in tank de 750l. Boilerul ar fi fost conectat atat la centrala cat si la sistemul solar si visam la un aport de caldura de macar 15% pe sezonul rece. Dupa ce am citit mai mult mi-am dat seama ca intr-adevar visam: cu doar 3 panouri se pare ca nu prea poti sa aduci mare aport de caldura. In cel mai bun caz as fi scapat de apa calda menajera pe timpul iernii dar cum optam pentru tank in tank nici asta nu era posibil. |
#23
Posted 06 December 2013 - 14:43
scheleton, on 06 decembrie 2013 - 14:25, said:
vezi ca ai scris gresit 60 W/mp si l-ai bulversat total pe scurt_2: e vorba de 60 W/m3. ... |
#24
Posted 06 December 2013 - 16:07
scurt_pe_2, on 06 decembrie 2013 - 14:43, said:
..Doar imi exprimam si eu, umil, parerea, privind pareriwordpresscom.. scurt_pe_2, on 06 decembrie 2013 - 13:28, said: ..Ei bine, 60 x 260 = 15600 W, respectiv 15,6 kW. Asadar, CT poate fi si una de apartament, de 24 kW... Chiar si cu centrala de 24 kW vei obtine acelasi efect (..juridic, ma refer). P.S. ce face o centrala de 18 sau 24 kW conectata la o serpentina de boiler de 35 sau 39 kW..? |
#25
Posted 06 December 2013 - 19:11
scheleton, on 06 decembrie 2013 - 14:25, said:
vezi ca ai scris gresit 60 W/mp si l-ai bulversat total pe scurt_2: e vorba de 60 W/m3. Asa este, am vrut sa scriu m cubi nu patrati (60 W/m3). Cum pot edita postul acela ca sa corectez si sa nu bulversez si alti forumisti? scheleton, on 06 decembrie 2013 - 14:25, said:
titlul topicului induce in eroare, ca la intrebarea din titlul multi ti-au raspuns O prostie !, insa tu vrei sa intrebi de fapt despre o instalatie centrala + Solare, la care Pufferul (respectiv Boilerul tank-in-tank) are cu siguranta sens. Nu chiar. De fapt este esenta a ceea ce vreau sa aflu. Am pornit initial pe ideea de aport de caldura pe timpul iernii si de aceea am vrut sa cumpar boilerul tank in tank. Ulterior am renuntat la achizitia celor 3 colectoare cu tuburi vidate pentru ca am considerat ca nu imi pot amortiza investitia pe perioada medie de viata a echipamentelor. Am considerat ca singura investitie rentabila este un colector conectat la un boiler bivalent pentru asigurarea necesarului de ACM pe timpul sezonului cald. Practic, boilerul tank in tank nu isi mai are rostul in aceasta configuratie. Apoi am realizat ca de fapt un puffer ar putea ajuta chiar si daca nu conectez sistemul solar la el ci doar centrala. Scopul meu este sa realizez o instalatie in care centrala sa lucreze in condensatie cat mai mult. Practic vreau sa lucreze in parametrii ei nominali o perioada cat mai mare din zi sau noapte. Punand un puffer intre incalzirea in pardoseala / radiatoare si centrala imi doresc sa amortizez toate varfurile de sarcina cerute de viata reala. Centrala nu va avea decat o singura grija: sa mentina temperatura in puffer la X grade orice ar fi. Iar cand restul instalatiei "cere" agent termic, "discuta" doar cu puffer-ul, nu cu centrala. Cam asta este esenta intrebarii mele. Are sens ceea ce spun? Merita sa investesc intr-un puffer? Edited by hamsterdan, 06 December 2013 - 19:13. |
#26
Posted 06 December 2013 - 19:50
scheleton, on 06 decembrie 2013 - 16:07, said:
atunci nu e parerea ta, ci a unuia de pe wordpress sau blogspot. care la randul lui a dat un copy -paste de pe cine stie unde.. Din cate cunosc, suma tuturor pierderilor termice = necesar de caldura. Necesarul de caldura al unui imobil ar fi exprimat in W/mc sau in W/mp? Ce scrie la carte? scheleton, on 06 decembrie 2013 - 16:07, said:
…chiar te rog sa experimentezi odata, pe banii clientului, o centrala de 15 sau hai 18 kW pe o casa de dimensiunile respective si cu izolatia termica precizata anterior. Chiar si cu centrala de 24 kW vei obtine acelasi efect (..juridic, ma refer). |
#27
Posted 06 December 2013 - 20:05
Spune si cat costa pufferul si manopera.
Poate nu e atat de scump incat sa nu merite. Cu pufferul ar fi o problema totusi la montajul pe care vrei sa-l realizezi si anume ca trebuie sa aiba tot timpul o temp mai mare decat temp din circuitul care merge la calorifere iar pt asta centrala trebuie sa asigure o temp mai mare decat cea din puffer, situatie in care te indepartezi de ideea initiala si anume sa temp cat mai scazuta la centrala. Diferenţa dintre turul instalatiei caloriferelor si turul centralei va fi poate de 20 de grade, cu pufferul undeva la mijloc ca si temp. Practic tu bagi 2 circuite in puffer, nu? Unul care baga caldura in el si altul care scoate caldura. Edited by undercoverbrother, 06 December 2013 - 20:14. |
#28
Posted 06 December 2013 - 20:21
Cand am facut casa la rosu, acum 5 ani, nu stiam ce tip de incalzire voi folosi asa ca sub placa de la parter am pus polistirent extrudat de 5.
Anul acesta insa, cand am optat pentru incalzire in pardoseala, peste placa (sub sapa) am pus polistiren de 3 pe care s-a montat instalatia de incalzire (tevi UPONOR de 2 cm diam). Despre tavan: eu nu am acoperis. Am terasa circulabila. Peste placa de la ultimul nivel, am aplicat un strat de spuma poliuretanica BASF de 7 cm. Practic nu exista nici un cm patrat neizolat la exterior. Balcoane, scari, parapeti, etc... totul este termoizolat. Deci pe scurt, normal ca se pierde caldura pentru ca nu exista termoizolatie perfecta, dar eu zic ca mi-am luat toate masurile rezonabile ca sa pierd cat mai putin. Putin si putin. In cazul incalzirii prin pardoseala eu nu as recomanda sub 10 cm de extrudat grafitat sau 15 cm extrudat normal. Presupun ca vorbim de cei 60 W/mp. Am observat din articolele pe care le-am studiat pe internet ca se foloseste in mod frecvent 50 W/mp pentru a calcula necesarul termic. De asemeni, cand am intrat in discutii cu diversi instalatori in vederea configurarii solutiei si ei recomandau tot un 50 W/mp pentru o casa termoizolata decent. Eu m-am hotarat sa adaug un 20% rezerva din cauza suprafetei sudice vitrate. Sper sa am aport de caldura pasiva de la soare ziua prin aceasta fatada 75% vitrata, dar asta este alta poveste. Sa va spun un lucru. Coeficientul de 50 wati/mp se aplica unei case termoizolate conform normelor in vigoare. Ceea ce presupune cam 15-20 cm extrudat la pardoseala, 20-30 cm expandat pe pereti si tavan. Iar coeficientul geamurilor sa nu depaseaca 1 w/mp K, in conditiile in care geamurile reprezinta 20% din suprafata peretilor In ziua de azi, cand exista "N" feluri de materiale, izolatii si geamuri, nu putem avea un coeficient general 40 gr C pentru instalatia in pardoseala si 65 gr C pentru radiatoare Pai cum 65 cand temperatura de condesare este sub 55*C? Pai cam asa ma gandeam si eu. Octombrie, Noiembrie, Martie si poate inceput de Aprilie. Cu calculele corespunzatoare este realizabil Nu am argumente sa va contrazic la calcule dar imi pare foarte mica suma de 15 RON pe luna data pentru incalzirea ACM. O colega de serviciu are fix acelasi boiler, sunt tot 4 persoane si centrala acelasi model dar de 35 Kw: spune ca plateste cam 60 - 70 RON pe factura la gaze in miezul verii. Mi-e greu sa cred ca diferenta de la 15 RON se duce pe utilizarea aragazului din bucatarie. Inainte de gaze consuma o butelie de luna? Echivalentul in gaze naturale a unei butelii este cam 12-15 ron hamsterdan, on 06 decembrie 2013 - 12:58, said:
Nu sunt descurajat ci incitat sa aflu cat mai multe pentru a face calculele corect. Multumesc ! hamsterdan, on 06 decembrie 2013 - 12:58, said:
Pai tocmai asta era si ideea folosirii unui puffer. Vreau ca centrala sa lucreze in condensatie cat mai mult. Practic vreau sa lucreze la randamentul ei maxim (oricare ar fi acela) o perioada cat mai mare din zi sau noapte. Practic punand un puffer intre incalzirea in pardoseala / radiatoare si centrala amortizez toate aceste "socuri" cerute de viata reala. Centrala nu va avea decat o singura grija: sa mentina temperatura in puffer la X grade orice ar fi. Iar cand restul instalatiei "cere" agent termic, "discuta" doar cu puffer-ul, nu cu centrala. hamsterdan, on 06 decembrie 2013 - 12:58, said:
Asa cum am explicat mai sus "socurile" provocate de cerintele termice ale sistemului vor fi amortizate de puffer. Practic centrala va lura mai mult in sezonul rece ca sa mentina X grade un puffer, dar nu va iesi din condensatie pentru ca socurile sunt amortizate de puffer. Centrala ar trebui sa functioneze in parametrii ei nominali cat mai mult avand puffer-ul in fata. hamsterdan, on 06 decembrie 2013 - 12:58, said:
Mda, aici incep sa cred si eu ca nu merita. Tot ce pot spera este sa imi asigur apa calda menajera pe perioada calda. Nu prea sunt sigur ca merita investitia pentru a avea un aport de caldura iarna. Cred ca timpul de amortizare a investitiei depaseste durata medie de viata a componentelor sistemului. scurt_pe_2, on 06 decembrie 2013 - 13:28, said:
Pfiu, cate capete atatea pareri... Dupa umila mea parere, recomand sa folosesti CT in condensatie, fara puffer. Si un boiler cu doua serpentine, pt ACM(cu 2 fiindca vei avea si panouri solare). Cred ca unul de 300 l este ok. Necesarul termic al imobilului se obtine printr-o procedura alambicata, deoarece se tine seama de mai multi factori. Grosier vorbind, inmultesti suprafata(mp) cu o valoare a pierderilor termice estimate. Tu ai spus ca iti iei o rezerva, si ca ar fi vorba de 60W/mp. Ei bine, 60 x 260 = 15600 W, respectiv 15,6 kW. Asadar, CT poate fi si una de apartament, de 24 kW. Este acoperitoare si pt 90W/mp. Nu trebuie luata de o putere mai mare, ca nu iti foloseste la nimic puterea suplimentara. Si mai dai si o caruta de bani in plus la achizitie. Si de 60 wati/mp sunt cam greu de obtinuti fara izolatie corespunzatoare (mentionata mai sus). scheleton, on 06 decembrie 2013 - 14:25, said:
vezi ca ai scris gresit 60 W/mp si l-ai bulversat total pe scurt_2: e vorba de 60 W/m3. scurt_pe_2, on 06 decembrie 2013 - 14:43, said:
Ba nu m-a bulversat deloc. Doar imi exprimam si eu, umil, parerea, privind calculul necesarului termic. scheleton, on 06 decembrie 2013 - 16:07, said:
atunci nu e parerea ta, ci a unuia de pe wordpress sau blogspot. care la randul lui a dat un copy -paste de pe cine stie unde.. scheleton, on 06 decembrie 2013 - 16:07, said:
chiar te rog sa experimentezi odata, pe banii clientului, o centrala de 15 sau hai 18 kW pe o casa de dimensiunile respective si cu izolatia termica precizata anterior. Chiar si cu centrala de 24 kW vei obtine acelasi efect (..juridic, ma refer). P.S. ce face o centrala de 18 sau 24 kW conectata la o serpentina de boiler de 35 sau 39 kW..? hamsterdan, on 06 decembrie 2013 - 19:11, said:
Asa este, am vrut sa scriu m cubi nu patrati (60 W/m3). Cum pot edita postul acela ca sa corectez si sa nu bulversez si alti forumisti? Scuzati editul dar nu pot "merge" suficiente citate in post Edited by cheluakame, 06 December 2013 - 20:31. |
|
#29
Posted 06 December 2013 - 21:53
undercoverbrother, on 06 decembrie 2013 - 20:05, said:
Spune si cat costa pufferul si manopera. Poate nu e atat de scump incat sa nu merite. Aici am alta "dilema". Daca convenim ca puffer-ul in cazul meu joaca doar un rol de tampon intre IP/radiatoare si centrala atunci care ar fi capacitatea optima? 500l, 800l, 1000l? In functie de raspunsul la aceasta intrebare aflam si pretul. Ca idee insa, unul de 500 l cu o serpentina ma costa cam 750 EUR. Sa zicem inca 100 EUR manopera plus cat or mai fi fitingurile de rigoare ajungem la o investitie totala de peste 900 EUR. undercoverbrother, on 06 decembrie 2013 - 20:05, said:
Cu pufferul ar fi o problema totusi la montajul pe care vrei sa-l realizezi si anume ca trebuie sa aiba tot timpul o temp mai mare decat temp din circuitul care merge la calorifere iar pt asta centrala trebuie sa asigure o temp mai mare decat cea din puffer, situatie in care te indepartezi de ideea initiala si anume sa temp cat mai scazuta la centrala. Diferenţa dintre turul instalatiei caloriferelor si turul centralei va fi poate de 20 de grade, cu pufferul undeva la mijloc ca si temp. Practic tu bagi 2 circuite in puffer, nu? Unul care baga caldura in el si altul care scoate caldura. Deci cred ca in felul acesta pot pleca cu 65 gr C spre calorifere fara sa ies din condensatie. Iata un alt avantaj al utilizarii unui puffer |
#30
Posted 06 December 2013 - 22:38
#31
Posted 06 December 2013 - 22:40
In 100 de litri de apa, la un dT de 20 K, intra 2.3 kWh.
O centrala care baga 10 kW produce aceasta energie in vreo 14 minute, un timp de ardere destul de bun. Ce am vazut acolo pe la americani, pentru centrale mici in condensatie, se discuta de volume sub 500 de litri. Cantitatea de energie variaza direct proportional cu masa (deci aprox cam la fel si cu volumul) si cu dT, deci pornind de la valorile de mai sus poti sa-ti faci diverse calcule. Evident, la volum asa de mic nu mai poti lua in calcul aport solar la incalzire... cheluakame: Esti sigur? Poti justifica? |
#32
Posted 06 December 2013 - 23:27
cheluakame, on 06 decembrie 2013 - 20:21, said:
De unde acest coeficient? Quote De unde, sunt si eu mai curios de fel Quote Din nou, nu vorbim doar de centrala ci de o instaltie intreaga. Din "pacate" eu (si nu numai) am "experimentat" si instalatii de 8 kw la case de 100 mp si culmea chiar dau rezultate. Un coleg, nici nu spun ca este domnul Andrei Lesan, a "experimentat" instalatii chiar si de 6 kw la 120 mp Quote Poate voi bulversa eu dar, necesarul termic se calculeaza per MP/ metru patrat scurt_pe_2, on 06 decembrie 2013 - 19:50, said:
O sucesti. Si nu-i frumos. Quote Din cate cunosc, suma tuturor pierderilor termice = necesar de caldura. Necesarul de caldura al unui imobil ar fi exprimat in W/mc sau in W/mp? scurt_pe_2, on 06 decembrie 2013 - 19:50, said:
Pot sa spun ca tot “experimentez” de vreo cativa ani buni, dar nu neaparat(adica nu numai) cu CT, ci in mod special cu PDC. “Culmea”, toate-s ok. Sa nu spui ca la CT ar fi de fapt altfel, fiindca ai da-o in lambada. Deoarece, indiferent de sursa, necesarul termic ramane neschimbat. Cine a vorbit aici de pompe de caldura ?? Doar un lambadagiu. Pe scurt, incercare nereusita de ocolire a raspunsului. |
#33
Posted 07 December 2013 - 00:29
hamsterdan, on 06 decembrie 2013 - 21:53, said:
....Ca idee insa, unul de 500 l cu o serpentina ma costa cam 750 EUR. Sa zicem inca 100 EUR manopera plus cat or mai fi fitingurile de rigoare ajungem la o investitie totala de peste 900 EUR.... hamsterdan, on 06 decembrie 2013 - 21:53, said:
...Turul poate fi si 75 ca sa pastrez o dif tur-retur de aprox 20 gr C. ... De la teorie la practica sunt multe de luat in calcul. Trebuie sa cunosti la perfectie logica de functionare a centralei ca sa sti cum poate fi "prostita" sa faca altceva decit a fost ia programata. Eu cred ca daca mergi pe varianta CT 45kw nu o sa ai nevoie de puffer. Centrala este asa de puternica pentru casa ta, incit poate prelua orice virf posibil de consum fara probleme. Nu cunosc exact modelul de centrala la care te-ai orientat, dar o centrala normala in condensatie de 45kw moduleaza de pe la 15kw pina la 45kw si electronica ei va incerca tot timpul sa tina apa in centrala la exact cit ai fixat tu temperatura de tur. Toamna si primavara intradevar ai nevoie de mai putin de 15kw, insa nu cred ca asta va fi un impediment pentru fuctionarea centralei. Pina la urma focul nu trebuie sa mearga continuu. Este suficient daca merge mai mult de 1 minut si dupaia poate sa stea cit vrea el. Daca focul merge 1 minut si dupaia sta 1 ora te deranjeaza ? La centrale ideea este sa merga cit mai putin focul si sa mearga pompa mai mult. Nu-i ca la masini, asa cum ai citit in articolul ala din 1900 toamna. Asa ca idee, sa sti ca au aparut si centrale in condensatie care au un raport de modulare mult mai bun decit modelul catre care te-ai orientat. Exista centrale de 45kw care moduleaza de la 5,4kw pina la 48,6 kw daca mergi cu temperatura tur/retur de 50/30grd. Oricum, nu poti merge cu 50/30. Nici nu inteleg de ce producatori mai trec astfel de temperaturi in cartile tehnice atita timp cit de foarte multi ani centralele au ecartul de 10grd. |
|
#34
Posted 07 December 2013 - 00:45
florin71_skoda, on 07 decembrie 2013 - 00:29, said:
Asa ca idee, sa sti ca au aparut si centrale in condensatie care au un raport de modulare mult mai bun decit modelul catre care te-ai orientat. Exista centrale de 45kw care moduleaza de la 5,4kw pina la 48,6 kw daca mergi cu temperatura tur/retur de 50/30grd. Si mai exista Vitodens 300-W 35 kW, care incepe de la 1,9 kW (centrala cu schimbator inox, desigur). |
#35
Posted 07 December 2013 - 01:00
scheleton, on 07 decembrie 2013 - 00:45, said:
... Si mai exista Vitodens 300-W 35 kW, care incepe de la 1,9 kW (centrala cu schimbator inox, desigur). Pai in cazul asta ce sa mai fac cu un puffer ? nu mai bine bag bani in plus in centrala ? Daca modulatia incepe de la 1,9kw nu vad ce situatie ar mai putea exista la o casa "mare" in care sa nu am acest necesar. Minim 2 radiatoare deschise si am rezolvat toate problemele. |
#36
Posted 07 December 2013 - 01:09
undercoverbrother, on 06 decembrie 2013 - 20:05, said:
Practic tu bagi 2 circuite in puffer, nu? Unul care baga caldura in el si altul care scoate caldura. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users