Ajutor pentru decizia facultatii
#19
Posted 25 May 2013 - 16:10
andreyfitza, on 24 mai 2013 - 23:50, said:
Andrei, eu sunt la facultate in Marea Britanie. Nu te pregateste facultatea asa cum crezi tu, te pregatesti singur la fel ca in Romania. Singurele chestii pe care ti le pune facultatea la dispozitie sunt resursele necesare studiului practic. Adica ce gasesti in industrie, gasesti si in facultate. Ma refer la aparatura de masura performanta, testere, etc. [..] Facultatea, oriunde ai face-o, e 90% munca individuala. Restul e doar o hartie, care, din pacate, e singurul lucru ce conteaza pentru majoritatea angajatorilor. Ai facut studii superioare in Romania? Eu sunt la facultate in Romania, dar am multi prieteni(fosti colegi de liceu) in strainatate. Cand ne vedem, fiecare se plange de problemele de la facultate, iar eu si daca ating un pic o singura problema de la noi, din pacate, ies invingator. Dupa cum ai spus, tu ai instrumente care se folosesc in industrie. La mine la facultate(care in topurile facute in Romania a iesit nr 1) am aproape exclusiv instrumente care nu se mai folosesc in industrie de ani buni, ba mai mult, mi se preda dupa cursuri care n-au fost actualizate de 50 de ani(nu e o expresie) si sunt multe materii asa. E ca si cum ai face tu la electronica un an despre principiul construirii lampilor, apoi un an despre utilizarea lor, apoi ti-ar spune ca o sa inveti si despre diode, dar la master. Eu am norocul de a face parte deja din industrie(pe domeniul meu) si am acces la cele mai noi instrumente, dar majoritatea colegilor mei, ajung dupa 4 ani(sau 5 sau 6) de facultate, la fel de pregatiti ca dupa liceu+2 luni de experienta. Si asta n-ar fi nimic, daca macar ai putea trece oricum prin facultate, dar nu e asa, trebuie sa memorezi cap-coada cacaturile alea de cursuri absolut inutile, ca sa iei examenele. Pe deasupra, nu cred ca intr-o tara civilizata un profesor universitar isi permite sa trateze studentii la misto, sa-i pice de incurajare sau sa-i ameninte. Din septembrie sper sa fiu in sistemul de invatamant din lumea civilizata, deja am fost acceptat, dar mai am un examen cu un prof care deja m-a picat o data pe o lucrare de 10(la alta materie). Din pacate, tot ce pot sa fac e sa sper. andreyfitza, on 24 mai 2013 - 23:50, said:
Din pacate, UK este la pamant cu educatia primara. Scoala lor primara lasa de dorit, pur si simplu scoate idioti care se cred mari destepti. Ajung in facultate si daca nu cedeaza dupa primul an, cedeaza dupa al doilea. |
#20
Posted 25 May 2013 - 16:44
andrei_im, on 25 mai 2013 - 16:10, said:
mi se preda dupa cursuri care n-au fost actualizate de 50 de ani Edited by neagu_laurentiu, 25 May 2013 - 16:44. |
#21
Posted 25 May 2013 - 16:52
eu nu sunt la electronica, ma mai ocupam in trecut un pic de electronica, doar ca hobby. Zi-mi ce e mai nou de 50 de ani in cursul asta http://www.scribd.co...ode-de-Masurare
Defapt sunt si chestii mai noi de 50 de ani, dar daca il compari cu varianta originala de acum 50 de ani, o sa fii ca la jocurile alea cu gaseste diferenta. Edited by andrei_im, 25 May 2013 - 16:52. |
#22
Posted 25 May 2013 - 16:58
In facultate inveti bazele meseriei, e nevoie sa stii si cum se face "manual" toata povestea, istoria meseriei s.a.m.d.
|
#23
Posted 25 May 2013 - 17:06
nu zic ca nu e bine cu bazele meseriei. E bine si cu istoria, dar 4 ani de baze si istorie?
@neagu_laurentiu: Din cate imi amintesc, tu ai facut ceva de programare. Cum ar fi ca 4 ani sa nu-ti zica nimic de c, java, pascal sau orice alt limbaj modern si sa-ti explice exclusiv de ce e bine ca start, intr-o schema logica, sa fie intr-un oval? Apoi sa fi terminat facultatea, fara sa vezi calculatoare? In domeniul calculatoarelor e mai greu asa ceva, toata lumea are calculator si net, in alte domenii, instrumentele costa zeci de mii sau sute de mii de euro, nu toata lumea le are acasa. La facultatile din vest in schimb, ai toate instrumentele astea in facultate si ai acces la ele oricand. Edited by andrei_im, 25 May 2013 - 17:06. |
#24
Posted 25 May 2013 - 17:14
Si eu am facut destule materii care la acel moment le consideram depasite dar ulterior am inteles ca ele doar imi formau modul de gandire, nu limbajele in sine erau centrul atentiei, cu ele doar mi se exemplificau niste concepte, nu mi-au fost utile prea mult dar bazele invatate m-au facut si fiu si azi in bransa, fiind suficient sa studiez documentatia nou aparuta. Ori eu si azi cand ma intalnesc cu unii profesori le multumesc ca au stiut sa ma puna pe directie si nu sa-mi predea lucrul automat cu un instrument.
Edited by neagu_laurentiu, 25 May 2013 - 17:20. |
#25
Posted 25 May 2013 - 17:21
Totusi nu mi-ai raspuns, cum ar fi fost sa nu vezi calculator decat dupa ce termini facultatea, iar la un job sa-ti ceara exact ce-ti cere si acum?
Stiu ca e imposibil in domeniul calculatoarelor, dar in alte domenii e perfect posibil. LE: Tu ai impresia ca eu vreau totul mura in gura, dar refuzi sa crezi ca e posibil ca sa fie situatia atat de neagra precum o descriu eu. Nu vreau totul mura-n gura, dar totusi sunt peste 1000 de euro pe an, am pretentia ca macar sa nu fiu amenintat? Sau asta intra la lectie de viata si e deasemeni foarte importanta pentru pregatirea mea ca si profesionist? Edited by andrei_im, 25 May 2013 - 17:27. |
#26
Posted 25 May 2013 - 17:24
Dar care e acel domeniu unde ai avut asa mare diferenta ? Constructii, geodezie ?
Edited by neagu_laurentiu, 25 May 2013 - 17:25. |
#27
Posted 25 May 2013 - 17:33
Geodezie. Daca ii intrebi pe profesori, o sa-ti zica ca facultatea detine toate tipurile de instrumente, totusi ar fi de intrebat si studentii daca au vazut instrumentele mai des la facultate sau intamplator pe strada.
Trimble are sdk-uri care includ api-uri pentru instrumente, iar colegii mei(dintre cei mai buni), abia stiu sa scrie un if in excel, pe de alta parte iti pot zice cate suruburi sunt intr-un theo010a. |
#28
Posted 25 May 2013 - 17:36
Dar acel curs din link-ul tau mi se pare bun. Te invata principii. Degeaba imi da un teodolit electronic daca nu stiu ce sa introduc in el !
|
|
#29
Posted 25 May 2013 - 17:49
daca tot sunt principii, nu s-ar putea studia aceleasi principii pe instrumente moderne? Si teodolitele electronice sunt tot instrumente de muzeu apropo.
Din punctul meu de vedere, singurul lucru bun in cursul ala e faptul ca te face sa intelegi ce e ala un unghi orizontal, vertical si de orientare. Chestiile astea se explica foarte bine si cu o statie totala si nu ar trebui sa dureze mai mult de un curs. O mare parte din cursul din link e despre repararea unui teodolit in cazul in care e stricat. Despre ce principii e vorba aici? Imi cer scuze ca nu sunt exact la subiect, dar ofer o imagine a sistemului de invatamant si cred ca asta il ajuta pe initiator, chiar daca nu direct. Daca initiatorul vrea sa ma opresc, n-o sa mai continui despre facultatea mea. |
#30
Posted 25 May 2013 - 18:02
Am facut armata la artilerie iar noi aveam tehnica din '44 "modernizata". La un exercitiu cu americanii, intr-o iarna cu de toate in ziua cu pricina, lor nu le-a mers deloc tehnica, nu au putut trage ceva la tinta ! Noi de bine de rau am tras. Asa fara calculator, cu telefonul cu manivela, facand calcule cu tabelele din carti, pozitionare pe ACFA, cu instrumente de masura optice s.a.m.d. Stiau ei rusii ce tehnica ne-au dat pe aceste meleaguri.
Ideea e ca e posibil sa te intalnesti cu traditionalul cand nu te astepti. |
#31
Posted 25 May 2013 - 18:15
Nu neg ca e bine sa cunosti si tehnica veche, ai dreptate, nu stii cand te intalnesti cu ea. Ca sa fii super-expert, trebuie sa cunosti foarte bine si tehnica antica si cea veche si cea moderna. Totusi cat de expert poti sa fii daca o cunosti doar pe cea antica si ai idee despre cea veche? La o facultate buna din vest ai acces permanent la tehnica de top, ba mai mult, ai ocazia sa inventezi ceva nou.
La programare, for-ul e tot for si pe un procesor intel din seria 8000 si in Java pe un i7. Daca ai invatat for-ul in asamblare pe ceva din seria 8000, intelegi un for scris in Java. Poti totusi sa te angajezi ca programator Java, daca esti expert in asamblare pe 8 biti? |
#32
Posted 25 May 2013 - 19:19
Daca se strica un calculator sau iti vine stricat un tv cu plasma, tu ca electronist ce le faci? Le carpesti cu niste lampi de pe vremuri pe motiv ca alea e mai bune nu ca astea moderne?
Edited by Friskey, 25 May 2013 - 19:19. |
#33
Posted 25 May 2013 - 20:01
andrei_im, on 25 mai 2013 - 18:15, said:
Totusi cat de expert poti sa fii daca o cunosti doar pe cea antica si ai idee despre cea veche? andrei_im, on 25 mai 2013 - 18:15, said:
Poti totusi sa te angajezi ca programator Java, daca esti expert in asamblare pe 8 biti? Friskey, on 25 mai 2013 - 19:19, said:
Le carpesti cu niste lampi de pe vremuri pe motiv ca alea e mai bune nu ca astea moderne? |
|
#34
Posted 25 May 2013 - 20:49
neagu_laurentiu, on 25 mai 2013 - 20:01, said:
Eu nu spun ca nu ar fi bine sa ai si tehnica noua dar daca stii teoria si lucrul pe cea clasica ar trebui relativ repede sa te poti descura pe cea noua dupa lecturarea documentatiei dispozitivului. Peste 10 ani cine te mai invata ? Te angajezi dupa ce studiezi in prealabil ce vrea angajatorul de la tine. In afara de faptul ca e tot vorba despre niste unghiuri, nu se aplica deloc aceleasi principii in masuratorile moderne si in cele de acum 50 de ani. Tu nu poti sa-ti imaginezi care e diferenta intre un theo010a si o statie totala normala un pic mai veche dintr-o firma micuta de masuratori. Tu nu-ti dai seama ca ma suna colegi care au terminat printre primii sa ma intrebe cum pot face sa bage punctele in Autocad(noi nu facem autocad in facultate,desi ni se cere pe alocuri). Majoritatea colegilor pierd de 10 ori mai mult timp la birou si in teren pentru ca nu-si pot imagina ca pot rezolva problemele mai repede folosind la capacitate medie aparatura moderna de care dispun in birourile in care lucreaza. Ce e cel mai trist e ca majoritatea nu-si dau seama de asta. Am profesori care au ramas masca cand le-am aratat ca pot sa reproiectez orice harta, din cateva clickuri, in orice proiectie. Din punctul lor de vedere asta necesita luni de munca. Profii de care vorbesc sunt dintre cei mai buni si mai in regula, pentru ca au fost dispusi sa ma ia in serios. Clickurile de care vorbesc aplica aceleasi principii de reproiectare ca si metoda din capul profilor, dar daca ii spui studentului ca treaba asta se face intr-un anumit fel si iti ia luni de zile, nici n-o sa incerce sa caute sa vada daca nu cumva s-ar putea face asta cumva din 3 secunde. |
#35
Posted 25 May 2013 - 21:01
andrei_im, on 25 mai 2013 - 20:49, said:
Vrei sa spui ca nu sunt aceleasi principii de programare in asamblarea pe 8 biti si programarea in Java? andrei_im, on 25 mai 2013 - 20:49, said:
daca ii spui studentului ca treaba asta se face intr-un anumit fel si iti ia luni de zile, nici n-o sa incerce sa caute sa vada daca nu cumva s-ar putea face asta cumva din 3 secunde. Edited by neagu_laurentiu, 25 May 2013 - 21:03. |
#36
Posted 25 May 2013 - 21:13
Deci daca ar fi o facultate de programare fara calculatoare care nu te invata niciun limbaj si in care faci doar un pic de logica in 4 ani, tie ti se pare o facultate buna? Ca e treaba studentului sa invete restul... atunci de ce naiba se mai face facultate, sau restul scolii. Ai invatat in clasa a2a sa scrii si sa citesti, mai departe te descurci singur.
Bine, am inteles... ai norocul de a fi intr-o situatie fericita si ii desconsideri pe cei care n-au avut norocul tau. Iti urez noroc in continuare si sper sa nu te lovesti vreodata de trista realitate a invatamantului superior din Romania. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users