Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri magazin online quickmobile?

Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn
 Didgeridoo

Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus
 Problema conectare mail yahoo

comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...
 Eroare cloud burn icopy face id

DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana

Cum se imparte legal o mostenire ...
 

Motorul LOMBARDINI. Uleiuri, intretinere, exploatare

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1253 replies to this topic

#1
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008
Buna seara tuturor!
  Am citit ce s-a scris in arie. Insa vad pareri si pareri.
   Deschid un topic dedicat exclusiv motocultoarelor echipate cu motor Lombardini.
   ============================================
  Recent, o ruda de-a mea care locuieste la tara si-a cumparat un motocultor care are  motor Lombardini, 14 CP.  Patru viteze + marsarier.
Fiind la prima experienta in acest domeniu, ne-ar interesa:
-Ce ulei trebuie pus in diferential si la ce interval de timp sau ore de functionare trebuie schimbat ?
-Ce ulei trebuie  pentru motor, intervale de schimb ?
   -Orice alte sfaturi legate de exploatare si intretinerea acestui motor.
Vanzatorul  (un novice, care l-a adus din IT, ca afacere personala), spunea ca daca apelezi la reprezentantele Husqvarna, nu ai probleme. Asa sa fie ?!
   Posibil ca pentru motorul Lombardini uleiurile sa fie valabile si pentru alte marci de motoare ?

Edited by Topp, 14 May 2013 - 20:30.


#2
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Evident! doar nu se fac uleiuri pentru o anumita marca.

#3
savantu

savantu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,623
  • Înscris: 26.10.2003
Daca ne spui modelul exact, iti vom putea da toate informatiile. In plus uita-te pe site-ul producatorului, gasesti tot ce ai nevoie.

#4
cristian68n

cristian68n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 01.06.2012
Cred dupa spusele tale.....pare sa fie un model pe benzina ?? Oricum problema este ca nu e nou.........cite ore de functionare are ??Recomandat ar fi sa-i faci o verificare a filtrelor (aer,ulei,combustibil ) ...........o imagine(foto)....model etc....???

#5
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008
Mi-am sunat ruda intre timp.
Modelul este Lombardini 1 IM 350. Benzina.
Nu e nou, vanzatorul spunea ca are cca 2 ani, dar nu pot fi sigur de asta desi arata binisor, nu pare revopsit.
  Am mai cautat pe net. Am gasit ceva in spaniola si am inteles urmatoarele doar
  -Uleiul indicat este Esso plus+. Cu vascozitate in functie de temperatura mediului (sub zero grade C = SAE 10: pana la 20 grade Celsius = SAE 20 sau  
SAE 30; peste 20 grade C = SAE 40
-Cantitate ulei motor : 0, 565 L
-Capacitate rezervor benzina : 4,2 l
-3600 rpm
Insa n-am gasit nimic despre intervalele de timp sau ore functionare la care se schimba.
Nici cespre ce se pune in diferential.
  Pe site-ul producatorului nu am gasit modelul, poate nu caut bine.
O sa mai caut, dar astept si de la dvs noutati. In exploatare, orice.

Edited by Topp, 15 May 2013 - 17:11.


#6
cristian68n

cristian68n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 01.06.2012
Daca citea-i pe forum gasea-i destule detalii...Posted Image ..doar am spus .....adica la pag.7...http://forum.softpedia.com/topic/872947-motocositoare-lombardini-la250/  uite manualul in limba italiana.......
Attached File  Motoare1 IM 250-350.pdf   2.9MB   649 downloads

Edited by cristian68n, 15 May 2013 - 20:49.


#7
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

 cristian68n, on 15 mai 2013 - 20:34, said:

Daca citea-i pe forum gasea-i destule detalii.....doar am spus .....adica la pag.7...http://forum.softpedia.com/topic/872947-motocositoare-lombardini-la250/  uite un manual in limba italiana.......
Motoare1 IM 250-350.pdf

  Eu cred ca tu esti cel care n-a citit ce-am scris eu.
  Multumesc pentru manual, gasisem si eu in spaniola.  Crezi ca pe omul ala il intereseaza un manual in limbi straine ?!
Nu manual am cerut ci experienta altora.

#8
cristian68n

cristian68n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 01.06.2012

 Topp, on 15 mai 2013 - 20:49, said:

  Eu cred ca tu esti cel care n-a citit ce-am scris eu.
  Multumesc pentru manual, gasisem si eu in spaniola.  Crezi ca pe omul ala il intereseaza un manual in limbi straine ?!
Nu manual am cerut ci experienta altora.
Nu e nevoie sa fii arogant.............referitor la experienta :fiecare dupa pregatire , timp si cunostinte minime de mecanica .....dar totul cu rabdare(daca citest-i manualul vei reusi sa afli destule detalii)

Edited by cristian68n, 15 May 2013 - 20:57.


#9
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,561
  • Înscris: 31.01.2010
In manual gasesti tot ce trebuie despre motor degeaba te oftici.
Ore de schimb la ulei , filtru de aer , timpi de revizie, trebuie doar sa cauti chiar si in ala.
Ulei SAE30 sau 40  nu se merita sa cauti , probabil nici nu vei mai gasi .
Sint uleiuri de generatie 1980.
Pui un multigrad de calitate acceptabila 10W40 si gata , astea nu`s motoare de racheta
sau motocicleta de 10000rpm sa umbli dupa ulei sintetic si alte marafeturi.

Grig

#10
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

 Ion_Bumbu, on 15 mai 2013 - 22:02, said:

In manual gasesti tot ce trebuie despre motor degeaba te oftici.
Ore de schimb la ulei , filtru de aer , timpi de revizie, trebuie doar sa cauti chiar si in ala.
Ulei SAE30 sau 40  nu se merita sa cauti , probabil nici nu vei mai gasi .
Sint uleiuri de generatie 1980.
Pui un multigrad de calitate acceptabila 10W40 si gata , astea nu`s motoare de racheta
sau motocicleta de 10000rpm sa umbli dupa ulei sintetic si alte marafeturi.

Grig

==============
Nu se oftica nimeni, nici o problema..
Doar ca oamenii aia de la tara, cu 8-10-12 clase nu-s poligloti. Nu-i ajuta un manual, ci ceea ce le spun eu.
In alta ordine de idei :
-Am gasit la Dedeman ulei pentru motor. Flacon de 600 ml, 30 lei, SAE 30.
   Mai era acelasi tip de ulei, acelasi flacon, de 600 ml..16 lei., alta firma producatoare.  Am preferat Oregon.
-Am mai aflat ca uleiul din motor se verifica zilnic si se completeaza.
   Era indicat ESSO, dar n-am gasit
-Vaselina pentru rulmenti : Multi Purpose, 14 lei cutia.
-Schimbare ulei diferential la 500 ore functionare
Incet-incet, aflam unii de la altii.
-----------
cristian68n
Daca citea-i pe forum gasea-i destule detalii... ..doar am spus .....adica la pag.7...http://forum.softpedia.com/topic/872947-motocositoare-lombardini-la250/ uite manualul in limba italiana.......
--------------
No comment!

Edited by Topp, 21 May 2013 - 21:01.


#11
savantu

savantu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,623
  • Înscris: 26.10.2003
Ar fi fost mai indicat un ulei SAE 10w-40 decat un monograd SAE 30 tinand cont de temperaturile de la noi. Pentru diferential un ulei bun 75w-90 ar trebui sa fie ok.

#12
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

 savantu, on 22 mai 2013 - 08:40, said:

Ar fi fost mai indicat un ulei SAE 10w-40 decat un monograd SAE 30 tinand cont de temperaturile de la noi. Pentru diferential un ulei bun 75w-90 ar trebui sa fie ok.
=============
    Acest motocultor Lombardini a  functionat cu SAE 30 pana acum, indiferent de temperatura de afara. Vanzatorul mi-a dat un flacon gol de ulei SAE 30, Oregon, ca mostra.
      Asta folosise pana la vanzare si motocultorul functioneaza ok.
      Cred, si e firesc sa fie asa, ca exista o marja de siguranta in relatia dintre SAE cu divesre valori.
       Da, motorasul  foloseste ulei SAE 10 (20-30-40),  in functie de temperatura ambianta.
Insa  uleiul indicat de tine,  SAE 10w-40 nu stiu cat de compatibil este.   Nu resping ideia, insa deocamdata  am preferat sa merg clasic.
     Asa cum a scris si colegul Bumbu, SAE 40 n-am gasit, nici la Dedeman, nici la Husqvarna.
      Poate ca data viitoare o sa inlocuiesc acest SAE 30 (Oregon) cu altceva, nu exclud.

#13
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,561
  • Înscris: 31.01.2010
Uleiurile astea sint atit de vechi incit nu se merita sa dai banii pe ele.
Recomandarea de SAE 30/40 e data de producator deoarece la vremea aia uleiurile multigrad erau
o noutate si motorul era proiectat pentru uleiuri monograd.
Ca idee si Honda da uleiuri monograd pe lista lor.
Poti cauta si pe situl lor sa vezi ce si cum dau ei uleiurile.


Grig

#14
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

 Ion_Bumbu, on 23 mai 2013 - 18:44, said:

Uleiurile astea sint atit de vechi incit nu se merita sa dai banii pe ele.
Recomandarea de SAE 30/40 e data de producator deoarece la vremea aia uleiurile multigrad erau
o noutate si motorul era proiectat pentru uleiuri monograd.
Ca idee si Honda da uleiuri monograd pe lista lor.
Poti cauta si pe situl lor sa vezi ce si cum dau ei uleiurile.
GX engine.pdf

Grig
------------
Da, pare maricel pretul unui  flacon de ulei pentru motor, Oregon de 600 ml (30 lei).
Nu contrazic pe nimeni deoarece nu am experienta in acest domeniu.
   Nu stiu ce nseamna ,,vechi''...poate uzate moral  ca an de ,,nastere''?
   Totusi, ele se gasesc si se cumpara. Se pare ca sunt dedicate motocultoarelor.
  Pentru ca asa scrie in  manual, pentru ca se gaseste, se pare ca posesorii acestui tip de motor il prefera, sunt conservatori.
. Posibil ca producatorul are idei fixe: Acelasi motor, acelasi ulei.
  Deci as ramane la recomandarile producatorului, odata ce  aceste uleiuri  se gasesc.
M-am uitat pe PDF-ul  postat.
   Intram in amanunte de alta factutura...producator / compatibilitate / pret.
Ma intreb acum: De ce Oregonul despre  care am pomenit, vizavi de cele indicate de catre  dvs este mai scump? Marketing  sau calitate ?
  Producatorul recomanda Esso plus..dar nu gasim asa ceva.

Edited by Topp, 23 May 2013 - 20:30.


#15
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,561
  • Înscris: 31.01.2010
E vorba de un motor facut prima data prin anii `80 , de aia recomanda SAE30  si Esso ca`i italian.


Grig

Edited by Ion_Bumbu, 23 May 2013 - 20:38.


#16
cristian68n

cristian68n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 01.06.2012
http://forum.softped...entru-motosape/
Detalii destule pentru cei interesati......altfel se poate ajuge la gripare......
Attached File  Cuzineti biela Lombardini.JPG   75.82K   303 downloadsAttached File  Piston+cuzinet.JPG   78.81K   246 downloads

Edited by cristian68n, 23 May 2013 - 20:54.


#17
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,830
  • Înscris: 23.05.2013
Salut comunitatea softpedia! Si salut si initiativa deschiderii acestui topic.
Mi am facut cont recent ca sa ma pot documenta cu privire la motocultoare.
Ca sa scurtez introducerea, astazi mi am luat si eu un lombardini diesel de 400 cc cu priza de putere ca sa ii pot atasa in viitor o freza de zapada.
Al meu tot sh e si e adus din Italia de cineva care face transporturi, deci nu se stie cate ore de functionare are insa nu arata rau.
La o prima privire am constatat ca nu are ulei in filtrul de aer si din start tipul mi a zis ca trebuie schimbate uleiurile.
Deci ce ulei sa pun in motor ? - multigrad 10w40 am citit in manual ca intra 1,2litri- de la ce producator
Ce ulei sa pun in filtru?
Ce ulei sa pun in cutia de viteze?

Ce alte lucrari de mentenanta sa ii mai fac?

Multumesc anticipat!

P.s. nu am cunostinte de mecanica dar cu manualul in mana sper sa o scot la capat.

#18
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,830
  • Înscris: 23.05.2013
Daca azi noapte am stat si am citit pe forum, dimineata la ora 7, studiam  nivelul uleiurilor la motocultorul recent cumparat lombardini diesel 6LD400

cum spuneam nu am cunostinte de mecanica, dar aplic metoda eliminarii si ma mai bazez si pe intuitie. Mecanica nu e simpla, dar nici fizica cuantica nu o fi ( zic eu ca necunoscator)

cel mai simplu la umblat mi  s-a parut a fi filtru de aer cu ulei al motorului. Cand am dat clemele jos am constatat ca nu avea deloc ulei in filtru Posted Image , cine stie cat a mers asa ... Totusi eu sper sa nu fi intrat particule de praf si alte mizerii in motor. Am desfacut suruburile si intrarea in blocul motor era destul de curata, avea o pelicula de ulei care aduase ceva praf dar nu foarte mult. Am spalat filtrul cu benzina si l-am sters cu o carpa, la fel am procedat si cu carcasa filtrului si dupa curatare am pus ulei de transformator pana la nivelul indicat. Ma gandesc ca nu are de ce sa fie rau acest ulei pentru transformator, pentru ca nu e nici gros si nici fluid ca apa, are o vascozitate buna dupa parerea mea pentru retinerea particulelor de praf.
Ce ziceti am procedat bine?

Foto, cum am gasit filtrul cand l-am desfacut  si cum arata dupa curatare si completare cu ulei:

[ http://imageshack.us/a/img705/8641/img0862cm.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.us/a/img195/6645/img0864an.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.us/a/img836/6941/img0863nu.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

-dupa curatare si punere ulei pana la nivelul indicat

[ http://imageshack.us/a/img832/939/img0870da.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


am pus motocultorul drept, cat se poate de orizontal ca sa ii verific nivelul uleiului din motor si e la minim, plus ca e cam negru, dar am inteles ca e normal sa fie negru.

O recomandare, la schimbul de ulei, credeti ca ar trebui sa pun ceva inainte sa spal motorul? si apoi sa pun uleiul nou? Am gasit jos busonul de schimb ulei si cred ca ma descurc sa il schimb singur.

Mai mult, credeti ca ar trebui sa ma duc cu el la un mecanic, inainte de a face orice operatiune cu el?? Normal ar fi fost sa il il vada un mecanic inainte de a-l achizitiona, dar nu am avut la cine apela pe moment.

[ http://imageshack.us/a/img5/2385/img0868gi.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai pun pentru doritori un link cu manualul de utilizare, mentenanta si dezasamblare - asamblare a motorului care e super ca e in engleza ;)

http://service.lomba... 1-5302-387.pdf

Edited by bogdanhbc, 02 June 2013 - 09:32.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate