podurile de pe soselele romanesti
Last Updated: Mar 30 2013 14:39, Started by
cristi_mre
, Mar 08 2013 19:18
·
0
#19
Posted 09 March 2013 - 19:15
Sa zicem ca asfaltul are o densitate de 2 tone pe m3.
Daca pui peste drumul vechi un covor de cu o grosime de 10cm, metrul ala cub il imprastii pe 10m2. Adica aprox 1.5tone in plus pe fiecare metru liniar de pod. Fff mult. |
#20
Posted 09 March 2013 - 19:53
undercoverbrother, on 09 martie 2013 - 16:15, said:
Drumarii nu au voie sa se atinga de poduri. Au regim special. Daca pui cateva straturi in plus de asfalt pe ele se duc dracu. A fost un caz de curand. De regula,reparatiile la straturile de baza si de uzura se face decapand stratul ce trebuie reparat, Din cate stiu,in proiectare se iau rezerve la incarcari statice si dinamice destul de mari (x3,x5)-considerand de exemplu transporturile agabaritice. Problema principala in RO consta in nerespecatrea tehnologiei si calitatea materialului pus in opera,calitate care pleaca de la bitum(prea putin in compozitie,scump si prost!) si care nici nu se mai produce in tara. O alta problema e criteriul de atribuire a contractelelor de reparatie:pretul cel mai scazut.Daca soliciti lucrari de 2 lei,ai lucrari de 2 lei. Din pacate suferim tot noi,platitorii de taxe si rovignete. |
#21
Posted 10 March 2013 - 17:49
La podurile mai lungi si la drumurile suspendate problema e la rosturile de dilatare,acolo sunt probleme cam peste tot.
Sa nu uitam de trecerile la nivel cu calea ferata,Gura Humorului-Vatra Dornei-Bistrita,centura Oradea si multe altele.Imi e frica sa travesez cu viteza o cale ferata din Romania ,sunt mult mai proaste decat in Bulgaria. |
#22
Posted 15 March 2013 - 23:31
eu , totusi , cred ca se fac intentionat why not? cum se fac legi , gen taxa mediu, de ce sa nu isi bata joc de noi si cu drumurile?
|
#23
Posted 18 March 2013 - 12:25
In nici o tara din Europa asta, inclusiv Bulgaria nu e bataia de joc la poduri asa cum e la noi. La o asfaltare sau contructie, podurile intra la lucrari de arta, buget separat si cred ca de aici se trage problema: pe bugetele alea se fura mai mult de cat pe cel de de strada normala.
|
#24
Posted 26 March 2013 - 21:50
sa-i i-a dracu. dar, ce putem noi face? se stie de careva, carea a fost tras la raspundere?
|
#25
Posted 26 March 2013 - 21:59
cristi_mre, on 26 martie 2013 - 21:50, said:
sa-i i-a dracu. dar, ce putem noi face? se stie de careva, carea a fost tras la raspundere? Trebuie insa prezentate probe -cel mai elocvent este PV de constatare eliberat de politie,trebiue expertiza tehnica (poate fi dispusa si in timpul desfasurarii prodesului de instanta). Nu este atat de important ca va recuperati sumele cheltuite cu reparatia ci primiti si contravaloarea asistentei juridice oferita de avocat,care,in unele cazuri poate fi substantiala. Aveti deasemenea oportunitatea de a soma administratorul drumului potrivit"obligatiei de a face"-de a repara drumul. Succes. |
#26
Posted 26 March 2013 - 22:04
ohooo, s-ar umple romanica de procese, chestia e, daca eu imi rup masina, doar prin treceri repetate, adica in fiecare zi cate putin, cum pot dovedi, in proces, locul in care se strica cel mai tare? adica, toata lumea din Ro are probleme cu bucsele de la drumuri si poduri. cum fac, daca nu o bulesc cu totul, nu se poate face nimic? stiu, bucsaraia costa putin, dar este foarte enervant sa le schimbi asa de des, asta in cazul in care ti la siguranta ta
|
#27
Posted 27 March 2013 - 13:38
Podul peste Mures de la intrare in Alba-Iulia a fost ras-re-re-refacut si tot praf e...
|
#28
Posted 27 March 2013 - 13:50
shiva, on 27 martie 2013 - 13:38, said:
Podul peste Mures de la intrare in Alba-Iulia a fost ras-re-re-refacut si tot praf e... |
|
#29
Posted 27 March 2013 - 14:02
cristi_mre, on 27 martie 2013 - 13:50, said:
nu se pot repara. pt ca podurile din tara sa fie bune, nici mai mult, nici mai putin, trebuie adusi ingineri straini. ai nostri sunt varza, pe bune. adica, inteleg ca se fura, dar chiar in toata tara sa se fure la fel? nu domne, problema este la inginerul proiectant. toate podurile au vibratii foarte marin nu rezista nici un asfalt la ele. scoala romaneasca de ingineri are o teorie proasta, sau invechita, iar, nastrusnicii astia de ingineri, se incapataneaza sa o aplice, chit ca practica arata, fara exceptie, ca gresesc foarte amarnic. dar, daca nu e nimeni sa ii i-a de urechi..... -in cazul reparatiilor la poduri (cele mai vechi ) avem de-a face cu doi proiectanti:unul initial (la pensie de mult)carea avut in vedere anumite valori de trafic si greutati de convoi si unul actual(care a proiectat/dispus lucrarile de reparatii). -problemele apar la tehnologia depunere in opera si la calitatea materialelor. Degeaba da proiectantul solutii de reparatii (care fie vorba-ntre noi altele decat decapare/spargere si refacere/returnare nu sunt) daca punerea in opera se face "repede inainte" in scopul redarii circulatiei si cu materiale ofertate la "pretul; cel mai scazut" Si nu,nu ma ocup de proiectare |
#30
Posted 28 March 2013 - 21:55
Multe poduri ceausiste au probleme grave, ele nu au fost calculate nici macar pentru cauciucuri radiale si perne de aer, care transmit vibratia soselei in locul masinii, sa nu mai vorbim ca nici nu se visau TIRuri de 40T in acte si 100 in fapte!
Unul din podurile ce nu o sa fie niciodata bun, cel putin pana nu se da jos si nu se face din nou, e cel de peste Dunare! |
#31
Posted 28 March 2013 - 22:07
E o masura de prevenire a accidentelor, fiind gropi esti fortat sa mergi mai incet si astfel scade riscul de-a zbura cu masina in apa/prapastie.
|
#33
Posted 30 March 2013 - 14:39
Barlad-Vaslui, drum abia facut dar la care podurile o iau razna ) . S-au apucat mesterii sa faca podurile din nou, jalnic.
|
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users