podurile de pe soselele romanesti
Last Updated: Mar 30 2013 14:39, Started by
cristi_mre
, Mar 08 2013 19:18
·
0
#1
Posted 08 March 2013 - 19:18
salut. stie careva de ce in romania, toate podurile si podetele sunt pline de gropi si denivelari? este voit asa ceva? acum, toti am fost plecati din tara si am vazut calitatea podurilor din occident. noi de ce nu avem asa ceva? daca este vreun user, inginer de drumuri si poduri, as dori sa il intreb, daca asa s-a invatat in facultate si daca mai se insista sa se predea asa tampenii. as fi curios sa stiu un pod in tara care este in stare buna.
|
#3
Posted 08 March 2013 - 19:43
cristi_mre, on 08 martie 2013 - 19:18, said:
salut. stie careva de ce in romania, toate podurile si podetele sunt pline de gropi si denivelari? este voit asa ceva? acum, toti am fost plecati din tara si am vazut calitatea podurilor din occident. noi de ce nu avem asa ceva? daca este vreun user, inginer de drumuri si poduri, as dori sa il intreb, daca asa s-a invatat in facultate si daca mai se insista sa se predea asa tampenii. as fi curios sa stiu un pod in tara care este in stare buna. Care ingineri? Incepand cu ala care da cu tarnacopu pana la "inginer" toti is o apa si un pamant. Daca firmele noastre de constructii si asfaltari is detinute de niste ghiolbani de la coada vacii, ce lucrari vrei sa fie? Ne meritam soarta pentru ca suntem niste lenesi si ne complacem cu orice. |
#4
Posted 08 March 2013 - 19:49
Nu am cunostinte temeinice in domeniu dar ma gandesc ca vibratiile sunt mai mari in cazul unui pod decat in cazul unui drum cu un terasament solid si cum calitatea asfaltului folosit in Romania o stim cu toti.....
Edited by criistake, 08 March 2013 - 19:50. |
#5
Posted 08 March 2013 - 20:06
O mare parte dintre podurile romanesti sunt foarte vechi. In orasul meu stiu doua poduri cu trafic intens care nu a fost renovate niciodata in 30 ani(aici ma refer la structura).........ma mir cum de mai rezista.
Edited by polizei, 08 March 2013 - 20:06. |
#6
Posted 08 March 2013 - 20:30
la structura cam ce ai vrea sa renovezi in afara de a-i mai da din cind in cind cu o vopsea lavabila si antiseismica?
asta daca ne referim la poduri din b.a., ca la alea metalice se practica sablarea si revopsirea, verificarea imbinarilor samd, care se fac la un anumit interval. |
#7
Posted 08 March 2013 - 20:37
Salut,
Nu sunt chiar inginer de drumuri dar incerc sa-ti dau ceva lamuriri: -un pod,in ansablu,e format din fundatie,elevatie,pile (picioare),drinzi din beton (dispuse longitudinal pe calea de rulare),placa armata de suprabetonare,hidroizolatie si straturi de beton asfaltic (binder si strat de uzura) -gaurile din stratul de astalt (la podurile vechi) apar datorita:traficului intens (au fost proiectate si construite pe vremea raposatului cand valorile de trafic erau mult mai mici), greutatii sporite a vehiculelor ce le traverseaza, reparatiilor locale (plombarilor)care nu se executa conform tehnologiei (decupare si decapare suprafata cu laturi poligonale,refacere hidroizolatie si amorsa) , temperatura si calitate necorespunzatoare beton asfaltic in momentul turnarii ( e foarte important ca in momentul turnarii asfaltul sa aiba min 150 grade Celsius) compactare necorespunzatoare dupa asternere Mai sunt si altele (legate de structura de rezistenta a podului),dar ,in principal,cam asa stau lucrurile. |
#8
Posted 08 March 2013 - 21:16
credeam ca ne pui intrebarea: dece in alte tari se respecta contractele si durata lor in construirea unei autostrazi..
|
#9
Posted 08 March 2013 - 23:11
lemar, on 08 martie 2013 - 20:37, said:
Salut, Nu sunt chiar inginer de drumuri dar incerc sa-ti dau ceva lamuriri: -un pod,in ansablu,e format din fundatie,elevatie,pile (picioare),drinzi din beton (dispuse longitudinal pe calea de rulare),placa armata de suprabetonare,hidroizolatie si straturi de beton asfaltic (binder si strat de uzura) -gaurile din stratul de astalt (la podurile vechi) apar datorita:traficului intens (au fost proiectate si construite pe vremea raposatului cand valorile de trafic erau mult mai mici), greutatii sporite a vehiculelor ce le traverseaza, reparatiilor locale (plombarilor)care nu se executa conform tehnologiei (decupare si decapare suprafata cu laturi poligonale,refacere hidroizolatie si amorsa) , temperatura si calitate necorespunzatoare beton asfaltic in momentul turnarii ( e foarte important ca in momentul turnarii asfaltul sa aiba min 150 grade Celsius) compactare necorespunzatoare dupa asternere Mai sunt si altele (legate de structura de rezistenta a podului),dar ,in principal,cam asa stau lucrurile. |
#11
Posted 09 March 2013 - 02:36
cristi_mre, on 08 martie 2013 - 23:11, said:
construite de raposatul ceausescu pe naiba, astea sunt drumuri reabilitate integral. vorbesc de E60 (DN1), asta a fost reabilitat. Ok nu sunt construite/reabilitate inainte de '89, dar acele lucrari sunt facute cu tehnologie din inainte de '89 si lei grei din '12-'13. |
#12
Posted 09 March 2013 - 11:05
NASTYPRIMUL, on 08 martie 2013 - 23:24, said:
Ocoliti podurile...... |
#13
Posted 09 March 2013 - 11:17
cristi_mre, on 09 martie 2013 - 11:05, said:
hehehe, foarte exact ce spui tu. pana vom avea poduri bune, tehnologia va evolua, pana la momentul in care vom putea zbura. masini zburatoare, acest lucru ne va scutii de regii asfaltului. insa, la bafta noastra, astia ne vor umple de goluri de aer( gropi in aer). |
#14
Posted 09 March 2013 - 11:34
Mi-am adus aminte de unii din ... (nu spun orasul sa nu supar pe cineva) mai "destepti" decat noi, restul, cautand sa ocoleasca Podul de la Fetesti ca sa nu plateasca taxarea . Si in final, dupa ce au mers ei prin balta multi km au ramas si fara benzina.
|
#15
Posted 09 March 2013 - 11:42
Nu sunt sigur, dar stiu ca podurile au un regim special si nu sunt intretinute/reparate de aceasi administratie ca si drumurile (chiar daca institutia este aceasi). Practic, nu de putine ori am mers pe un drum reabilitat, iar podurile erau in paragina.
Proasta organizare si lipsa de profesionalism, sau de bun simt pana la urma. Pentru mine intra in aceasi categoria ca asfaltarea urmata de inlocuirea canalizarii. |
|
#16
Posted 09 March 2013 - 14:15
Pina sa repare astia tot ce sta pe jos, or sa apara tehnologii gen imprimare pe teren. Nu mai stiu cum se numeste, dar o stiu tehnologia de la mijlocul deceniului 8. E f interesanta.
Plasticele se preteaza f bine. Dar cred ca se poate adapta si la metale. Si tot ce se poate incalzi. E mult de spus despre ea. E una din metodele de constructie de avangarda. |
#17
Posted 09 March 2013 - 16:15
Drumarii nu au voie sa se atinga de poduri.
Au regim special. Daca pui cateva straturi in plus de asfalt pe ele se duc dracu. A fost un caz de curand. Edited by undercoverbrother, 09 March 2013 - 16:16. |
#18
Posted 09 March 2013 - 16:48
Multe poduri sunt mai vechi decat cele facute pe vremea lui Ceausescu. De exemplu podul de peste Siret de pe drumul ce face legatura intre Tecuci si Tisita a fost construit de Anghel Saligny.La vremea respectiva a fost o realizare extraordinara, un pod mixt, cu calea ferata deasupra si soseaua dedesupt. E intradevar intr-o stare jalnica, gropi imense, acoperite cu placi de otel. La vremea respectiva nu existau tiruri...doar care cu boi incarcate cu lemne, grane si butoaie cu vin de la Nicoresti....Si a rezistat pana azi!
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users