Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Deducere cheltuieli PFA
#19
Posted 03 December 2013 - 10:18
ahyle-blue, on 03 decembrie 2013 - 10:09, said:
1. La deducerea benzinei ai nevoie de foaie de parcurs? ahyle-blue, on 03 decembrie 2013 - 10:09, said:
2. Sediul social va fi pe intreg apartamentul - pot sa deduc toate cheltuielile? 2.1 Dar daca mai sta cineva cu mine pot sa deduc 80%, sau sunt obligat sa deduc 50-50? 3. Daca imi cumpar mobila, TV, echipamente electronice (cu legatura pe IT: TV pt conferinte, XBox pt dezvoltare jocuri), amenajez sediul social, pot sa le trec pe cheltuieli deductibile? 4. Telefonul e undeva la 300 RON/luna pe persoana fizica, il pot deduce ca si PFA prin contract de comodat? 5. Rata la apartament este de 312 Euro pe persoana fizica, pot sa deduc intr-un fel sau altul aceasta suma? Exclud varianta unui nou credit pe PFA ... http://static.anaf.r...m#_Toc304299718 http://static.anaf.r...m#_Toc304299669 |
#20
Posted 03 December 2013 - 10:29
neagu_laurentiu, on 03 decembrie 2013 - 10:18, said:
Vezi ce intra si cum intra la cheltuieli problemele tale: http://static.anaf.r...m#_Toc304299718 http://static.anaf.r...m#_Toc304299669 Multumesc pentru linkuri - am parcurs in viteza sa-mi fac o idee pe moment. O sa le citesc in amananunt totusi ca sa nu am surprize/ As mai indrazni cu o intrebare legata de declararea venitului si cum poti sa iti recuperezi banii de la Finante. De exemplu sa zicem ca eu declar ca incasez acum 3000 Euro/luna conform contractului cu partenerul. Dar in fiecare luna pun anumite cheltuieli pe PFA, cand predau declaratiile la Finante si sumele sunt mai mici decat cele declarate initial (conform registrului de incasari/plati) pot sa-mi recuperez diferenta? Pentru inceput voi declara suma exacta la Finante, prefer sa-mi inapoieze ei banii si nu invers.... |
#21
Posted 03 December 2013 - 10:34
De regula se declara mai putin ca la final sa reglezi povestea. Dupa finalul anului se face regularizarea iar daca statul are sa-ti dea inapoi vei compensa cu activitatea din anul urmator.
ahyle-blue, on 03 decembrie 2013 - 10:29, said:
prefer sa-mi inapoieze ei banii si nu invers.... Edited by neagu_laurentiu, 03 December 2013 - 10:34. |
#23
Posted 10 December 2013 - 12:01
Salut din nou,
Am fost dimineata la Registrul Comertului sa imi depun actele si acum trebuie sa-mi fac contractul de comodat- fara el degeaba merg la ei. Am citit Codul Fiscal si zice cam asa legat de cheltuielile cu sediul social. Quote m) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente unui sediu aflat în locuinţa proprietate personală a unei persoane fizice, folosită şi în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor puse la dispoziţia societăţii în baza contractelor încheiate între părţi, în acest scop; Norme metodologice Apoi avem extrasul din Normele metodologice care zice: Quote
ART. 21 al.3 m) 37. În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuinţa proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafaţa pusă la dispoziţie contribuabilului, menţionată în contractul încheiat între părţi, şi suprafaţa totală a locuinţei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilităţi şi alte documente. Deci daca contractele cu furnizorii de utilitati nu sunt pe PFA, nu pot sa deduc nimic. Corect? |
#24
Posted 10 December 2013 - 16:39
ahyle-blue, on 10 decembrie 2013 - 12:01, said:
- eu vreau sa fac pe tot apartamentul ca doar eu stau acolo si il folosesc in intregime ahyle-blue, on 10 decembrie 2013 - 12:01, said:
Deci daca contractele cu furnizorii de utilitati nu sunt pe PFA, nu pot sa deduc nimic. PFA se incadreaza la impozitul pe venit, acolo e litera de lege. Am dat si la impozitul pe profit (SRL) ca sa ai material mai elaborat dar spiritul e acelasi. Edited by neagu_laurentiu, 10 December 2013 - 16:42. |
#25
Posted 10 December 2013 - 16:49
Am prins ideea . Multam de opinie!
Pacat ca nu se aplica scutirea de impozit pe profit si in cazul PFA. Ca doar diploma e aceeasi, persoana esti tot tu - doar ca chipurile ai alt statut... Sper sa gasesc pe cineva competent la Finante care sa imi explice pe indelete ce si cum cu declaratiile asta. |
#26
Posted 10 December 2013 - 16:52
La care scutire faci referire, programatori ?
Legat de declaratii, depinde. Da' nu-s atit de complicate. |
#27
Posted 10 December 2013 - 16:59
neagu_laurentiu, on 10 decembrie 2013 - 16:52, said:
La care scutire faci referire, programatori ? Da, la cele pentru programatori. Eu voi activa pe codul 6201 - impozitare pe venitul real - asa e contractul facut si nu prea am de ales . Insa nu neg ca mi-ar fi prins bine si aia 16%, decat sa ii dau la stat mai bine sa ii stiu in contul meu. Legat de declaratii ma poti ajuta cu cele obligatorii? Citisem ca se pot da trimestrial, ceea ce ar fi super, sa nu stau luna de luna la coada. Sau se pot depunde online? Mersi |
#28
Posted 10 December 2013 - 17:06
Daca erai angajat la un PFA/II puteai beneficia.
Poate un SRL cu 3% impozit pe venit iesea mai bine ! Se dau trimestrial, le poti depune si electronic dar ai nevoie de un certificat digital sa-l cumperi. Eu sunt la norma, pe acestea le cunosc mai bine dar cand va fi cazul ma voi uita in legislatie sa vad cum e si la real. Edited by neagu_laurentiu, 10 December 2013 - 17:06. |
|
#29
Posted 10 December 2013 - 17:10
Da, m-am gandit si la un SRL, dar cand intrebi un contabil ce e mai ok: PFA sau SRL, acesta iti zice: PFA.
Si eu as fi vrut sa fiu pe norma de venit iti dai seama, dar pentru 6201 nu exista norma din cate stiu. Tu probabil ai 6202 - consultanta - asta inseamna ca nu ai voie sa scrii cod, ori in cazul meu tocmai asta e principala preocupare. Acum desigur ca as fi putut sa pun 6202 si sa fac si cod, dar ei au vrut sa fie acoperiti legal in orice situatie... |
#30
Posted 10 December 2013 - 17:53
Cand nu ai cheltuieli asa mari, PFA in regim real ar insemna ~16% din venit in loc de 3%. Plus angajat fiind platesti taxele salariale la cel minim daca vrei. Dar, desigur, totul depinde de fiecare cum isi face calculele, un beneficiu pentru cineva nu inseamna acelasi lucru si pentru altcineva (vrea sa contribuie mai mult la pensii etc).
Edited by neagu_laurentiu, 10 December 2013 - 17:59. |
#31
Posted 10 December 2013 - 18:10
Exact. La mine vor fi 16% impozit pe profit, 5.5 % CAS si 242 RON la pensie. In rest sa fie sanatosi. Dar cel mai mult ma roade cel 16% - de aia tot incerc sa gasesc solutii pentru a deduce cat mai multe cheltuieli, legal!
|
#32
Posted 10 December 2013 - 18:15
Daca solutia cu SRL-ul nu-ti place atunci gaseste pe cineva PFA cu domeniul consultanta in IT la norma de venit si neplatitor de TVA ca sa-ti furnizeze factura iar tu ai cheltuieli deductibile, celalalt nu prea-i afectat.
Edited by neagu_laurentiu, 10 December 2013 - 18:17. |
#33
Posted 10 December 2013 - 18:18
neagu_laurentiu, on 10 decembrie 2013 - 18:15, said:
Daca solutia cu SRL-ul nu-ti place atunci gaseste pe cineva PFA cu domeniul consultanta in IT la norma de venit sa-ti furnizeze factura iar tu ai cheltuieli deductibile, celalalt nu prea-i afectat. Deci pot sa inchei un contract de colaborare practic cu un alt PFA, care e pe consultanta software si banii aia intra la cheltuieli deductibile? Suna interesant si cu siguranta ma voi documenta in sensul asta, mai ales ca chiar cunosc pe cineva pe norma de venit. Multumesc pentru ajutor |
|
#34
Posted 10 December 2013 - 18:23
Sunt programator dar poate-s prost, ma consult si cu altii mai destepti. E o cheltuiala in folosul firmei si aducerii de venituri, ca atare e deductibila.
Edited by neagu_laurentiu, 10 December 2013 - 18:24. |
#35
Posted 10 December 2013 - 20:31
ahyle-blue, on 10 decembrie 2013 - 17:10, said:
Tu probabil ai 6202 - consultanta - asta inseamna ca nu ai voie sa scrii cod, ori in cazul meu tocmai asta e principala preocupare. Acum desigur ca as fi putut sa pun 6202 si sa fac si cod, dar ei au vrut sa fie acoperiti legal in orice situatie... Foarte interesant. Unde scrie chestia asta? |
#36
Posted 11 December 2013 - 17:56
Aici zice clar ca
Quote 6202 Activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei Quote 6201 Activităţi de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client) Poate inteleg eu gresit, nu sunt avocat si nici nu imi doresc sa apelez la vreunul, asa ca eu voi merge oricum pe principa 6201 (secundare 6202, 6203, 6209 ) si ma voi folosi de sfatul lui Laurentiu ca sa deduc o parte din cheltuieli |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users