Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Deducere cheltuieli PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#19
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003

View Postahyle-blue, on 03 decembrie 2013 - 10:09, said:

1. La deducerea benzinei ai nevoie de foaie de parcurs?
Nu.

View Postahyle-blue, on 03 decembrie 2013 - 10:09, said:

2. Sediul social va fi pe intreg apartamentul - pot sa deduc toate cheltuielile?
2.1 Dar daca mai sta cineva cu mine pot sa deduc 80%, sau sunt obligat sa deduc 50-50?
3. Daca imi cumpar mobila, TV, echipamente electronice (cu legatura pe IT: TV pt conferinte, XBox pt dezvoltare jocuri), amenajez sediul social, pot sa le trec pe cheltuieli deductibile?
4. Telefonul e undeva la 300 RON/luna pe persoana fizica, il pot deduce ca si PFA prin contract de comodat?
5. Rata la apartament este de 312 Euro pe persoana fizica, pot sa deduc intr-un fel sau altul aceasta suma? Exclud varianta unui nou credit pe PFA ...
Vezi ce intra si cum intra la cheltuieli problemele tale:
http://static.anaf.r...m#_Toc304299718
http://static.anaf.r...m#_Toc304299669

#20
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005

View Postneagu_laurentiu, on 03 decembrie 2013 - 10:18, said:

Vezi ce intra si cum intra la cheltuieli problemele tale:
http://static.anaf.r...m#_Toc304299718
http://static.anaf.r...m#_Toc304299669

Multumesc pentru linkuri - am parcurs in viteza sa-mi fac o idee pe moment. O sa le citesc in amananunt totusi ca sa nu am surprize/

As mai indrazni cu o intrebare legata de declararea venitului si cum poti sa iti recuperezi banii de la Finante. De exemplu sa zicem ca eu declar ca incasez acum 3000 Euro/luna conform contractului cu partenerul. Dar in fiecare luna pun anumite cheltuieli pe PFA, cand predau declaratiile la Finante si sumele sunt mai mici decat cele declarate initial (conform registrului de incasari/plati) pot sa-mi recuperez diferenta?

Pentru inceput voi declara suma exacta la Finante, prefer sa-mi inapoieze ei banii si nu invers....

#21
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
De regula se declara mai putin ca la final sa reglezi povestea. Dupa finalul anului se face regularizarea iar daca statul are sa-ti dea inapoi vei compensa cu activitatea din anul urmator.

View Postahyle-blue, on 03 decembrie 2013 - 10:29, said:

prefer sa-mi inapoieze ei banii si nu invers....
La anu' si la multi ani ! Adica ti-i va da insa nu cand vrei tu.

Edited by neagu_laurentiu, 03 December 2013 - 10:34.


#22
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Multumesc

#23
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Salut din nou,

Am fost dimineata la Registrul Comertului sa imi depun actele si acum trebuie sa-mi fac contractul de comodat- fara el degeaba merg la ei.
Am citit Codul Fiscal si zice cam asa legat de cheltuielile cu sediul social.

Quote

m) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente unui sediu aflat în locuinţa proprietate personală a unei persoane fizice, folosită şi în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor puse la dispoziţia societăţii în baza contractelor încheiate între părţi, în acest scop; Norme metodologice
- eu vreau sa fac pe tot apartamentul ca doar eu stau acolo si il folosesc in intregime :)

Apoi avem extrasul din Normele metodologice care zice:

Quote

ART. 21 al.3 m)
37. În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuinţa proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafaţa pusă la dispoziţie contribuabilului, menţionată în contractul încheiat între părţi, şi suprafaţa totală a locuinţei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilităţi şi alte documente.

Deci daca contractele cu furnizorii de utilitati nu sunt pe PFA, nu pot sa deduc nimic.

Corect?

#24
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003

View Postahyle-blue, on 10 decembrie 2013 - 12:01, said:

- eu vreau sa fac pe tot apartamentul ca doar eu stau acolo si il folosesc in intregime Posted Image
Nu tot. Daca sta si persoana fizica are si ea nevoie de aer/spatiu (si... Posted Image ).

View Postahyle-blue, on 10 decembrie 2013 - 12:01, said:

Deci daca contractele cu furnizorii de utilitati nu sunt pe PFA, nu pot sa deduc nimic.
Ba poti deduce. Contribuabilul (PFA-ul) va justifica cu documentele proprietarului (primeste o copie) si pune pe cheltuieli valoarea rezultata din raportul de suprafata contractata conform acelei intelegeri.

PFA se incadreaza la impozitul pe venit, acolo e litera de lege. Am dat si la impozitul pe profit (SRL) ca sa ai material mai elaborat dar spiritul e acelasi.

Edited by neagu_laurentiu, 10 December 2013 - 16:42.


#25
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Am prins ideea :D. Multam de opinie!
Pacat ca nu se aplica scutirea de impozit pe profit si in cazul PFA. Ca doar diploma e aceeasi, persoana esti tot tu - doar ca chipurile ai alt statut...
Sper sa gasesc pe cineva competent la Finante care sa imi explice pe indelete ce si cum cu declaratiile asta.

#26
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
La care scutire faci referire, programatori ?

Legat de declaratii, depinde. Da' nu-s atit de complicate.

#27
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005

View Postneagu_laurentiu, on 10 decembrie 2013 - 16:52, said:

La care scutire faci referire, programatori ?

Da, la cele pentru programatori. Eu voi activa pe codul 6201 - impozitare pe venitul real - asa e contractul facut si nu prea am de ales :D. Insa nu neg ca mi-ar fi prins bine si aia 16%, decat sa ii dau la stat mai bine sa ii stiu in contul meu.
Legat de declaratii ma poti ajuta cu cele obligatorii? Citisem ca se pot da trimestrial, ceea ce ar fi super, sa nu stau luna de luna la coada. Sau se pot depunde online?

Mersi

#28
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
Daca erai angajat la un PFA/II puteai beneficia.
Poate un SRL cu 3% impozit pe venit iesea mai bine !

Se dau trimestrial, le poti depune si electronic dar ai nevoie de un certificat digital sa-l cumperi.
Eu sunt la norma, pe acestea le cunosc mai bine dar cand va fi cazul ma voi uita in legislatie sa vad cum e si la real.

Edited by neagu_laurentiu, 10 December 2013 - 17:06.


#29
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Da, m-am gandit si la un SRL, dar cand intrebi un contabil ce e mai ok: PFA sau SRL, acesta iti zice: PFA.
Si eu as fi vrut sa fiu pe norma de venit iti dai seama, dar pentru 6201 nu exista norma din cate stiu. Tu probabil ai 6202 - consultanta - asta inseamna ca nu ai voie sa scrii cod, ori in cazul meu tocmai asta e principala preocupare. Acum desigur ca as fi putut sa pun 6202 si sa fac si cod, dar ei au vrut sa fie acoperiti legal in orice situatie...

#30
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
Cand nu ai cheltuieli asa mari, PFA in regim real ar insemna ~16% din venit in loc de 3%. Plus angajat fiind platesti taxele salariale la cel minim daca vrei. Dar, desigur, totul depinde de fiecare cum isi face calculele, un beneficiu pentru cineva nu inseamna acelasi lucru si pentru altcineva (vrea sa contribuie mai mult la pensii etc).

Edited by neagu_laurentiu, 10 December 2013 - 17:59.


#31
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Exact. La mine vor fi 16% impozit pe profit, 5.5 % CAS si 242 RON la pensie. In rest sa fie sanatosi. Dar cel mai mult ma roade cel 16% - de aia tot incerc sa gasesc solutii pentru a deduce cat mai multe cheltuieli, legal! Posted Image

#32
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
Daca solutia cu SRL-ul nu-ti place atunci gaseste pe cineva PFA cu domeniul consultanta in IT la norma de venit si neplatitor de TVA ca sa-ti furnizeze factura iar tu ai cheltuieli deductibile, celalalt nu prea-i afectat.

Edited by neagu_laurentiu, 10 December 2013 - 18:17.


#33
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005

View Postneagu_laurentiu, on 10 decembrie 2013 - 18:15, said:

Daca solutia cu SRL-ul nu-ti place atunci gaseste pe cineva PFA cu domeniul consultanta  in IT la norma de venit sa-ti furnizeze factura iar tu ai cheltuieli deductibile, celalalt nu prea-i afectat.

Deci pot sa inchei un contract de colaborare practic cu un alt PFA, care e pe consultanta software si banii aia intra la cheltuieli deductibile? Suna interesant si cu siguranta ma voi documenta in sensul asta, mai ales ca chiar cunosc pe cineva pe norma de venit.

Multumesc pentru ajutor :)

#34
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
Sunt programator dar poate-s prost, ma consult si cu altii mai destepti. E o cheltuiala in folosul firmei si aducerii de venituri, ca atare e deductibila.

Edited by neagu_laurentiu, 10 December 2013 - 18:24.


#35
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View Postahyle-blue, on 10 decembrie 2013 - 17:10, said:

Tu probabil ai 6202 - consultanta - asta inseamna ca nu ai voie sa scrii cod, ori in cazul meu tocmai asta e principala preocupare. Acum desigur ca as fi putut sa pun 6202 si sa fac si cod, dar ei au vrut sa fie acoperiti legal in orice situatie...

Foarte interesant. Unde scrie chestia asta?

#36
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Aici  zice clar ca

Quote

6202   Activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei
si

Quote

6201   Activităţi de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client)

Poate inteleg eu gresit, nu sunt avocat si nici nu imi doresc sa apelez la vreunul, asa ca eu voi merge oricum pe principa 6201 (secundare 6202, 6203, 6209 ) si ma voi folosi de sfatul lui Laurentiu ca sa deduc o parte din cheltuieli :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate