Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...
 Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 

Problema motor electric monofazat

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
Master1ro

Master1ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 13.03.2010
Buna seara,
Am urmatoarea problema:
Am un motor electric monofazat de 1.8KW care nu functioneaza bine dupa parerea mea.
Deci am avut o problema cu condesatorii motorului(2 la numar de 15microfarazi) si mi s-au ars, am chemat un electrician si mi-a pus unul singur de 45uF. Problema e ca motorul "nu duce" la fel de bine ca inainte, iar la pornire deabia porneste.
Condensatorul ar putea fi problema?
Exista vreo formula de calcul al condensatorului?
Daca gasesc cei doi condensatori sa ii cumpar cum ii leg, in paralel?
Si in ultimul rand pe ce infasurare se leaga condensatorul si cum se leaga paralel sau serie cu infasurarea.

#2
paulvanorton

paulvanorton

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,643
  • Înscris: 03.02.2007
motoarele peste 1kw se rotesc in monofazat dar nu ajung la randament si pornirea este mai greoaie.
unii folosesc bobine,altii capacitati dar rezultatele sunt slabe.motorul se roteste dar fara vlaga.
vezi eticheta de pe el ce spune.ce fel de conexiune se foloseste la tensiune mai mica.stea sau triunghi.
apoi te apuci de calcule.
condensatorul,daca e sa fie calculat tot 380v da  :rolleyes:

#3
tibiatg

tibiatg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 58
  • Înscris: 13.01.2008
condensatorul ala de 45 poate sa nu mai aiba capacitate nici ca unul de 15 daca este prea vechi.
daca motorul nu a suferit alta modificare si nu sa prajit vreo bobina cind s-au ars condensatorii , daca sau ars , ar trebui sa mearga cu un condensator mai mare aproape la fel.
daca este prea mare desigur poate sa si frineze , dar se incalzeste motorul.
acum este foarte usor de gasit la cineva un capacimetru si se poate masura si ce a fost si ce este folosit in momentul de fata.
in felul asta poti avea date mai concrete despre cum urmeaza sa rezolvi problema.

#4
Master1ro

Master1ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 13.03.2010
Pe condensatorii vechi scrie 15uF 450V.

Edited by Master1ro, 30 April 2012 - 21:23.


#5
marepreot

marepreot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 558
  • Înscris: 12.04.2007

 Master1ro, on 30th April 2012, 21:49, said:

Buna seara,
Am urmatoarea problema:
Am un motor electric monofazat de 1.8KW care nu functioneaza bine dupa parerea mea.
Deci am avut o problema cu condesatorii motorului(2 la numar de 15microfarazi) si mi s-au ars, am chemat un electrician si mi-a pus unul singur de 45uF. Problema e ca motorul "nu duce" la fel de bine ca inainte, iar la pornire deabia porneste.
Condensatorul ar putea fi problema?
Exista vreo formula de calcul al condensatorului?
Daca gasesc cei doi condensatori sa ii cumpar cum ii leg, in paralel?
Si in ultimul rand pe ce infasurare se leaga condensatorul si cum se leaga paralel sau serie cu infasurarea.
Vorbesti despre infasurari si presupun ca nu ai un motor pentru monofazat!
Ai un motor pentru trifazat dar vrei sa-l faci sa functioneze la 220V!
Spune la ce vrei sa-l folosesti!!! Conteaza daca il ajuti la pornire cu mana?
Nu ai ales conexiunea buna!
Stea, triunghi, Z.

Edited by marepreot, 30 April 2012 - 21:31.


#6
Master1ro

Master1ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 13.03.2010
Am un motor monofazat
F+N=230VA
Vorbesc despre infasura deoarece motorul monofazat are 2 infasurari, una principala si una de pornire.
Deci in total iese din motor 4 fire.
Motoarele trifazate au 3 infasurari, deci iese din motor 6 fire.
Eu nu am treaba cu legarea in stea sau triungi pentru ca nu am motor trifazat!
Am motor monofazat alimentat la 230V, nu la 400V!

#7
Carapicho

Carapicho

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,368
  • Înscris: 19.11.2006

 Master1ro, on 30th April 2012, 22:49, said:

Am un motor monofazat
F+N=230VA
Vorbesc despre infasura deoarece motorul monofazat are 2 infasurari, una principala si una de pornire.
Deci in total iese din motor 4 fire.
Motoarele trifazate au 3 infasurari, deci iese din motor 6 fire.
Eu nu am treaba cu legarea in stea sau triungi pentru ca nu am motor trifazat!
Am motor monofazat alimentat la 230V, nu la 400V!
La ce foloseai acest motor?

#8
Cristi(an)

Cristi(an)

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 18.12.2005
Citeste aicicum se calculeaza valoarea condensatorului

#9
Master1ro

Master1ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 13.03.2010

 Cristi(an), on 1st May 2012, 12:49, said:

Citeste aicicum se calculeaza valoarea condensatorului

O sa incerc sa pun 2 condensatorare de 15uF sau unul singur de 3-uF.

Pentru cei care nu stiu despre ce infasurari este vorba, o sa intelegeti din poza urmatoare:
[ http://www.emil.matei.ro/img/mms0.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai am 3 ultime intrebari, rog sa raspunda cine are cunostinte in domeniu.
1. Daca pun 2 condensatoare de 15 uF cum le leg, in serie sau paralel.
2. Condensatorul il pun pe infasurarea de pornire in serie ca in schema sau il pun in paralel?
3. Ce anume da sensul motorului fiind vorba de c.a motorul putea sa invarta in ambele sensuri.

#10
Cristi(an)

Cristi(an)

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 18.12.2005

 Master1ro, on 1st May 2012, 21:01, said:

O sa incerc sa pun 2 condensatorare de 15uF sau unul singur de 3-uF.

Mai am 3 ultime intrebari, rog sa raspunda cine are cunostinte in domeniu.
1. Daca pun 2 condensatoare de 15 uF cum le leg, in serie sau paralel.
2. Condensatorul il pun pe infasurarea de pornire in serie ca in schema sau il pun in paralel?
3. Ce anume da sensul motorului fiind vorba de c.a motorul putea sa invarta in ambele sensuri.
1. Pentru a aduna cele doua capacitati condensatorii se leaga in paralel
pentru restul punctelor incearca http://forum.softped...howtopic=589704

#11
Master1ro

Master1ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 13.03.2010
Am montat condensatorul ca in schema de mai sus, dar am o alta problema.
Motorul isi ia sensul corect, porneste mult mai repede ca inainte, dar cand isi ia turatia maxima incepe sa scoata un zgomot neplacut.
Din ce ar putea fi problema?
Condensatorul e prea mare?
Eu acum am incercat cu un condensator de 60uF, el original avea 2 condensatori, unul de 15uF si unul nu stiu deoarece s-a sters scrisul de pe el.

#12
em2006

em2006

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 10.02.2007
Articolul din care ai luat desenul l-ai citit?

#13
tibiatg

tibiatg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 58
  • Înscris: 13.01.2008
da cred ca e condensatorul prea mare.parca 45 sau 40 se folosea la 1.8 Kw. cu sensul se pare ca ai aflat ca schimbi doar firele bobinei de pornire intre ele.

#14
marisis1975

marisis1975

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 13.03.2011
Buna Seara!
Am o problema cu un motor monofazat ce angrenează un zdobitor de struguri. La pornire nu o ,ia, decât dacă misc angrenajul cu mana, iar dacă sarcina e mai pronunțată se opreste. Conform etichetei e monofazat, are 4 poli, condensator permanent, o.75 kw, cos 0.89 și 1350 rotatii. Întrebarea este dacă defect ar fi condensatorul sau altceva?
Multumesc

Edited by marisis1975, 05 January 2021 - 18:30.


#15
marisis1975

marisis1975

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 13.03.2011
Apropo! Fisa zice ca are centrifugal switch și cs/cn 1.4nm (poate ajuta)

#16
barbu78

barbu78

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,590
  • Înscris: 03.11.2011
Motorul este cu contact centrifugal pentru pornire. Rolul acestuia este de a conecta un condensator suplimentar la pornire. Când se atinge o anumită turație, acest condensator este decuplat. În mod normal ar trebui să ai doi condensatori: unul permanent și unul pentru pornire.

Postează o poză cu motorul dar, cu capacul de la cutia de borne scos.

#17
marisis1975

marisis1975

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 13.03.2011
Mulțumesc pentru răspunsul prompt! Din păcate nu ajung decât în week-end la tara unde e motorul sa ii fac fotografii cu capacul desfăcut, dar sunt sigur ca are un singur condensator! Revin cu foto!

#18
marisis1975

marisis1975

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 13.03.2011
Tot ce am acum e anexat

Attached File  20201101_160458_resized.jpg   293.43K   41 downloadsAttached File  Screenshot_20210103-223208_Chrome.jpg   688.23K   39 downloads

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate