Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Ventilatie cu recuperare de caldura

* * * * * 5 votes
  • Please log in to reply
3428 replies to this topic

#1
abserban

abserban

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 20.06.2011
Salut,

Doresc sa imi instalez un sistem de ventilatie cu recuperare de caldura. Datorita unor constringeri de arhitectura am optat pentru canal plat.
Problema cu care ma confrunt acum este legata de agregatul de ventilare. Din cauza canalului plat pierderile de presiune estimate sunt de 290Pa.

Ca sa contracarez aceste pierderi, practic trebuie sa cumpar un aparat care support o presiune statica mai mare, de 350 ca sa fiu sigur. Asta ma plaseaza intr-o categorie de pret f mare.
Nu mai vorbesc de faptul ca si consumul unui astfel de aparat este total ne economic, 300-500w.

Intrebarea mea este daca aceste pierderi de presiune sunt direct proportionale cu debitul de aer pompat. Daca pompez mai putin aer si pierderile de presiune sunt mai mici?

Din proiect reiese ca am nevoie de 460 mc /h  dar la un calcul mai atent si 290 mc /h de aer ajung.

Merci,

Bogdan

#2
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
pai sunt doua chestii de care depinde necesarul de debit de aer - cati oameni sunteti (iei in calcul si cand aveti oaspeti care petrec mai mult de o zi)  si ce volum are casa sau apartamentul respectiv. Asta cu volumu nu prea am inteles-o, conteaza in primul rand cata umezeala  si apoi cat dioxid de carbon se produc in casa, deci necesita evacuare.

Un om respira cam 600litri (0,6mc) de aer pe ora, cand aud de sute de metri cubi ma intreb ce-i aia - carciuma, sala de sport?

Avand aceleasi conducte pierderile de presiune cresc cu patratul vitezei (deci al debitului) . Deci daca dublezi debitul se dubleaza viteza, presiunea creste de patru ori iar puterea de opt ori (cu cubul vitezei). De exemplu, daca sunt suficienti fix 50 watt pentru 200mc/h, pentru 400mc/h pompati prin aceasi instalatie ai nevoie de ventilatoare care vor consuma 400watt.

Edited by blimpyway, 19 April 2012 - 18:06.


#3
barbarian

barbarian

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,174
  • Înscris: 23.03.2008

View Postabserban, on 18th April 2012, 23:22, said:

Din proiect reiese ca am nevoie de 460 mc /h  dar la un calcul mai atent si 290 mc /h de aer ajung.

Merci,

Bogdan

Bai frate, sa mor io cum pot unii sa o ia razna in halul asta si sa vada sute de m.c./ora?Auzi, 460 mc/h.
Pai, daca un om respira 0,6 mc/h iar acel om sta cu inca 3 persoane intr-o casa de 150 mp unde camerele au o inaltime de 3 m, de ce ar trebui sa inlocuiasca total tot aerul din casa dupa doar o ora??? Adica, fiind 4 persoane, iar casa ar avea 450 mc, inseamna ca revin 115 mc. Un om elimina cam 15 l de CO2/h. Cat inseamna cei 15 l pentru 115 mc? Cam 0,01, adica, la cei 0,03 concentratia normala de CO2 se mai adauga 0,01%. Si asta dupa doar o ora. Limita maxima admisa pentru concentratia de CO2 este 0,1%, Daca mai trece inca o ora se mai adauga 0,01%. Asadar, trebuie sa treaca 7 ore pentru a se atinge limita maxima de 0,1%. Si atunci de ce sa te apuci sa ventilezi tot aerul dintr-o casa dupa o ora???
Cred ca se exagereaza. Ma gandesc, toti cei care se culca seara intr-un apartament de ce se mai trezesc dimineata din moment ce nu au pereti care sa respire iar geamurile sunt termopan?? Or fi toti din clanul lui Duncan MCleod?  :rolleyes:

P.S. Problemele incep pe la 2-3% cand creste ritmul si amplitudinea respiratiei, la 4% apare dispnee, stare de agitatie, puls accelerat, la 5% dispneea se accentueaza, daca se prelungeste perioada apare cianoza, la 10%  omul isi pierde cunostinta iar la 20% moare dupa cateva minute.
Deci, omul ar trebui sa stea cam 140-210 ore ca sa simta ca ii creste ritmul si amplitutdinea respiratiei, corespunzatoare acelui 2-3%.
Situatia devine ridicola...

Edited by barbarian, 19 April 2012 - 23:02.


#4
talica

talica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 962
  • Înscris: 21.03.2012
este vreun cititor al acestui forum care are instalata o astfel de instalatie in casa? Care sunt impresiile? Daca se poate, obiective!

#5
cata.r

cata.r

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 151
  • Înscris: 03.01.2005
Sunt si eu interesat: este pe aici un beneficiar al unui astfel de sistem care ne poate da sfaturi?

Multumesc!

#6
sandy76

sandy76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,058
  • Înscris: 20.10.2008
-Pentru cine nu doreste sa ventileze 460mc/h cu recuperare de caldura la preturi astronomice exista si variante de 20-40 mc/h pentru 25-30 mp la preturi decente.

Attached Files


Edited by sandy76, 30 August 2012 - 19:07.


#7
sandy76

sandy76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,058
  • Înscris: 20.10.2008
-Un recuperator de caldura la nemtia.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LQpf1Bh23hc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#8
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011
Acest model este de gasit in RO ?
.

View Postsandy76, on 25 septembrie 2012 - 17:33, said:

-Un recuperator de caldura la nemtia.
.....

Edited by panoramic66, 28 June 2013 - 16:45.


#9
ioncip

ioncip

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 21.03.2005
Salut,

Cateva link-uri:

http://www.atrea.cz/...-rodinnych-domu - aduc in Romania
http://www.calor.ro/...oare-de-caldura
http://www.calorserv...oare-de-caldura
http://www.systemair...roro-12536.aspx

si

http://www.alibaba.c...ems&isPremium=y - pt. cine nu e interesat de garantie

1. Vad ca se considera ca la un volum consumat de O2 care rezulta intr-un volum crescut de CO2 se recomanda schimbarea doar a unei cantitati de aer si nu a intregului volum.
Adica daca avem o crestere de 0.1% CO2 si schimband sa zicem 50% din volumul incaperi nu vom avea la final, totusi, o marire de ~0.05% CO2 (cu o cantitate care este remanenta) (CO2 este diluat in tot volumul)?
Prin urmare dpdv al inlocuirii aerului necesar respiratiei noi vom avea o diminuare a calitatii.

2. Inlocuirea intregului volum al locuintei mai este poate justificata si de incarcarea cu vapori ceea ce duce la necesitatea aportului mai mare de aer in cazul unor locuinte izolate corect (fara schimburi necontrolate de aer).

Oricum majoritatea echipamentelor de mai sus se pot conecta la senzori de CO2 si hidro care le controleaza activitatea.

P.S. - nu sunt specialist asa ca orice comentariu constructiv e bine venit.

#10
pumpirica

pumpirica

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 14.07.2009
Salut!

Am instalat de 2 ani sistem de ventilatie cu recuperare caldura.
Am cumparat de la Maico, recupereaza 92%, 300mc/h
recomand ventilatia centralizata
iarna - la temp ext -25C, in casa 22,5, temperatura aer la intrare in casa este pe la 20 C
pentru vara, fac racire pasiva.
Centrala functioneaza non stop, are 3 trepte viteza, filtre......
Inainte sa montez ventilatia, aveam prbl cu umiditatea; de cand am pus in functiune, umiditatea se pastreaza intre 40-50%
se poate controla si nivelul umiditatii cu senzor umiditate; comanda centrala.

#11
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View Postpumpirica, on 26 octombrie 2013 - 07:39, said:

...
Am instalat de 2 ani sistem de ventilatie cu recuperare caldura.
Am cumparat de la Maico, recupereaza 92%, 300mc/h
recomand ventilatia centralizata.....
.....

Ai putea pune cateva poze ...

#12
bbandra

bbandra

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 180
  • Înscris: 30.08.2009
Acum cativa ani cautam sa fac in regie proprie un recuperator de caldura. Nu era atunci foarte necesar (izolatie mai proasta, schimb de aer necontrolat in belsug), dar incepe sa fie acum, dupa ce am finalizat izolarea casei (ext plus pod). Cand sunt eu acasa ma ocup de ventilatia mecanica, cand lipsesc Posted Image ... mi se aburesc ochelarii cand revin (umiditate de 60-70% frecvent), plus un miros..Posted Image
Toata casa are undeva putin cam 70 mp: putin peste 7.5 x 85 m, in care sunt, cu 2 dormitoare si un living, baie plus bucatarie. Toate camerele se pot izola total (adica usile se inchid pe cheder, nu au praguri pe unde sa existe circulatie de aer intre ele). Momentan singurul sistem de ventilatie existent este hota de la bucatarie (la baie am geam la exterior).
Trebuie neaparat sa fac ceva pentru AER PROASPAT si INDEPARTARE UMIDITATE; ma gandesc la 3 variante posibile:

1. un sistem simplu de ventilatie cu recuperare doar pentru baie (gen Vent-Axia HR100) si restul mecanic - in baie se genereaza cea mai mare parte din umiditate (asta ar fi asa, ca sa nu spun ca nu am facut nimic). Buget 1500 - 2000 RON.

2. un VUT/VUE 100 mini de la Vents doar pentru cele 3 camere de locuit, rezolv cu aerul curat si partial cu umiditatea plus un sistem independent la baie (cu sau fara recuperare). Buget 2500-3000 RON.

3. un VUT 200 sau 300 pentru toata casa cu evacuare din baie (eventual plus bucatarie) cu care spun ca am rezolvat definitiv ambele probleme. Estimez un buget pe la 4000-4500 RON.

Tubulatura o pot aranja prin pod (este rece, dar pot merge pe conducte izolate).
Acum v-as ruga sa va dati cu parerea, mai mult sau mai putin avizata, ca doar e forum, poate mai aud si alte argumente pro/contra decat poate genera neuronul meu. Pentru un sfat bun Posted Image!

#13
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
- Daca ati si tencuit  de curand e normal sa ai o perioada exces de umezeala, peretii inca transpira.
- Usile  intre camere nu e normal sa fie etanse, mai bine sa lase putina circulatie.
- incercati sa nu lasati camere complet neincalzite, in camerele reci se va acumula umezeala.
- Uscarea frecventa a rufelor la interior poate contribui mult la umezeala; Puteti incerca sa le uscati afara, pe terasa sau intr-o sura, chiar daca-i mai rece.
- Varianta 1. nu prea cred ca are rost, la baie fiind spatiu mic si neocupat permanent se poate aerisi suficient de repede a.i. sa nu pierzi multa caldura

Deci daca cele de mai sus sunt luate in considerare si aerisiti suficient de des posibil sa nu fie necesara recuperarea de caldura, poate cel mult ventilatoare cu temporizator pentru cand lipsiti.
Desi normal cat nu sunteti in casa nici umezeala nu se prea face, doar daca.. aveti f multe plante pe care le udati in interior?

Ochelarii nu-i asa mare minune ca se aburesc cand intri de la rece.. e iarna si la 50% umiditate in casa o sa ti se intample.

Edited by blimpyway, 02 December 2013 - 19:29.


#14
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View Postbbandra, on 02 decembrie 2013 - 14:42, said:

.......
Trebuie neaparat sa fac ceva pentru AER PROASPAT si INDEPARTARE UMIDITATE;
............

2. un VUT/VUE 100 mini de la Vents doar pentru cele 3 camere de locuit, rezolv cu aerul curat si partial cu umiditatea plus un sistem independent la baie (cu sau fara recuperare). Buget 2500-3000 RON.

3. un VUT 200 sau 300 pentru toata casa cu evacuare din baie (eventual plus bucatarie) cu care spun ca am rezolvat definitiv ambele probleme. Estimez un buget pe la 4000-4500 RON.

Tubulatura o pot aranja prin pod (este rece, dar pot merge pe conducte izolate).
...

Mergi pe varianta toata casa. Aerul proaspat se introduce in camere (dormitoare si sufragerie) iar evacuarea aerului viciat numai din baie si bucatarie.
Pentru recirculare poti monta grile de transfer pe usa sau pe perete. Pentru a nu simti curent la usa, grilele de transfer se aleg de min. 5x sectiunea grilei/valvei de introducere/evacuare.
Dar atentie la bucatarie, ventilatia trebuie sa fie separata de hota de bucatarie. In acest fel vei avea
- un circuit cu grila de tranfer pe usa la introducere si grila de aspiratie din zona planseului, separat,
- al doilea circuit v-a fi aspiratia hotei de bucatarie cu o priza de compensare din exterior.
Ventilatoarele de bucatarie au disponibil mare de presiune, la functionarea hotei ar fi indicat oprirea recuperatorului de caldura.

La cei  ~70mp.  este suficient VUT 100 mini, daca doresti un randament mai bun  (peste 75% la debit de ~100mc/h)  poti alege un VUT 200 sau 300.

PS: Poti atasa planul casei?

Edited by panoramic66, 02 December 2013 - 20:17.


#15
bbandra

bbandra

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 180
  • Înscris: 30.08.2009
Multumesc pentru implicare, raspund punctual:

View Postblimpyway, on 02 decembrie 2013 - 19:27, said:

- Daca ati si tencuit  de curand e normal sa ai o perioada exces de umezeala, peretii inca transpira.
- Usile  intre camere nu e normal sa fie etanse, mai bine sa lase putina circulatie.
- incercati sa nu lasati camere complet neincalzite, in camerele reci se va acumula umezeala.
- Uscarea frecventa a rufelor la interior poate contribui mult la umezeala; Puteti incerca sa le uscati afara, pe terasa sau intr-o sura, chiar daca-i mai rece.
- Varianta 1. nu prea cred ca are rost, la baie fiind spatiu mic si neocupat permanent se poate aerisi suficient de repede a.i. sa nu pierzi multa caldura

Deci daca cele de mai sus sunt luate in considerare si aerisiti suficient de des posibil sa nu fie necesara recuperarea de caldura, poate cel mult ventilatoare cu temporizator pentru cand lipsiti.
Desi normal cat nu sunteti in casa nici umezeala nu se prea face, doar daca.. aveti f multe plante pe care le udati in interior?

Ochelarii nu-i asa mare minune ca se aburesc cand intri de la rece.. e iarna si la 50% umiditate in casa o sa ti se intample.

Nu am tencuit recent, locuim de 7 ani in casa. Singura modificare recenta este izolarea ext. (+10 cm polistiren peste cei 2 cm existenti) si pod (inca 10 cm vata peste cei 10 cm existenti, folia era deja de acum 2 ani peste rigips).
Usile POT fi inchise etans, in realitate din motive de incalzire uniforma numai la bucatarie (noapte si cand se gateste) si la baie (permanent) sunt inchise.
Din motive de bebe "proaspat" toata casa beneficiaza de 23 grade Celsius. Uniform.
Rufele (incercam) sa le uscam in camera centralei, desi consoarta profita frecvent de lipsa mea de vigilenta Posted Imagesi le arunca pe calorifer in baie sau bucatarie.
Daca ar fi mai multa atentie si concentrare poate am reusi doar cu aerisire mecanica, doar ca in lipsa mea se uita; si se intampla sa fiu plecat destul de des. Plante in casa nu sunt, iar cand plecam chiar nu se necesita ventilare.
Posted Image noi astia cu ochelari suferim la umiditate mare iarna, ce sa-i faci!?
Multumesc pentru sfaturi!

View Postpanoramic66, on 02 decembrie 2013 - 19:54, said:

Mergi pe varianta toata casa. Aerul proaspat se introduce in camere (dormitoare si sufragerie) iar evacuarea aerului viciat numai din baie si bucatarie.
Pentru recirculare poti monta grile de transfer pe usa sau pe perete. Pentru a nu simti curent la usa, grilele de transfer se aleg de min. 5x sectiunea grilei/valvei de introducere/evacuare.
Dar atentie la bucatarie, ventilatia trebuie sa fie separata de hota de bucatarie. In acest fel vei avea
- un circuit cu grila de tranfer pe usa la introducere si grila de aspiratie din zona planseului, separat,
- al doilea circuit v-a fi aspiratia hotei de bucatarie cu o priza de compensare din exterior.
Ventilatoarele de bucatarie au disponibil mare de presiune, la functionarea hotei ar fi indicat oprirea recuperatorului de caldura.

La cei  ~70mp.  este suficient VUT 100 mini, daca doresti un randament mai bun  (peste 75% la debit de ~100mc/h)  poti alege un VUT 200 sau 300.

PS: Poti atasa planul casei?

Si eu cochetez, evident, cu o rezolvare completa, doar ca ventilatia asta este un "pitic" de-al meu care imi chinuie neuronu' si daca o dau in bara cu buget mare e buba! Multumesc pentru evaluarea dimensiunilor grilelor de transfer de la usi! Bucataria as putea sa o las separat de circutitul de ventilatie, cand ma uit la mizeria de pe filtrul de la hota stiu sigur ca nu as dori sa o regasesc pe traseul de evacuare sau pe filtrul de la HRV.
La VUT 100 mini m-as opri si eu, cred ca la undeva la aprox. 60 mc/h debit ar fi suficient (comparativ cu totul sau nimic), parca totusi nu am incredere ca ar face fata la pierderile de presiune in cazul unui circuit complex cu 3 supply + 2 extraction si o lungime de trasee de aprox 15-20m total. In plus nu stiu cum face fata la aerul foarte umed din baie si foarte "murdar" din bucatarie. As prefera sa merg cu un VUT 300 la turatie mica, recuperare mai buna, dar si banii...

Te-as ruga sa detaliezi mai mult cu aspiratia pentru hota de la bucatarie. Aragazul/hota sunt plasate langa o usa de acces din bucatarie in camera centralei si acum cand pornesc hota dau drumul si la usa respectiva (in camera centralei am o admisei naturala cu grila gravitationala si compenseaza bine), dar... din nou... asta se intampla cand sunt eu acasa. Astept mai multe sugestii legate de modul si locul (eventual dimensiunea) in care as putea amplasa ideal admisia in bucatarie. Hota are diametrul de 125 cm si un ventilator de 45 w, plus un filtru care cand se murdareste.... nu stiu exact caracteristicile, dar cred ca este suficient pentru o estimare de dimensiuni admisie. Nu am un plan scanat acum, poate fac o poza la un desen / schita de mana, dar nu azi.

Intr-un final, recunosc faptul ca as putea trai (fericit pana la adanci batraneti Posted Image ) si fara o ventilatie, dar "piticu"... Deci pana la urma tot o fac, doar ca am nevoie de mai multe incurajari! Si sa vina bugetu' (apropos, vi se pare ca am estimat OK sau pierd lucruri din vedere?)

#16
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View Postbbandra, on 02 decembrie 2013 - 21:24, said:

Multumesc pentru implicare, raspund punctual:
...
Si eu cochetez, evident, cu o rezolvare completa, doar ca ventilatia asta este un "pitic" .......
...........
As prefera sa merg cu un VUT 300 la turatie mica, recuperare mai buna, dar si banii...

Te-as ruga sa detaliezi mai mult cu aspiratia pentru hota de la bucatarie. Aragazul/hota sunt plasate langa o usa de acces din bucatarie........
......
Nu am un plan scanat acum, poate fac o poza la un desen / schita de mana, dar nu azi.



Pentru a simplifica problema trebuie sa atasezi o schita a casei cu toate detaliile de amplasare a usiilor si ferestrelor. Pentru bucatarie sa evidentiezi pozitionarea zonei de gatit.
Este mult mai ushor sa-ti fac o schita de ventilatie pe un plan concret.

Ca regula generala, orice recuperator de caldura (in placi) trebuie sa fie prevazut cu un sistem de protectie la inghet (vrs. colmatare cu gheata la priza de aer proaspat).

Am atasat o schita pentru ventilatie la un apartament cu 2 camere semidecomandate. Protectia la inghet se face cu o baterie electrica 0,6kW si un termostat Pulser-M care comanda pornirea bateriei la coborarea temperaturii aerului din exterior sub +4*C.

Unele recuperatoare au sisteme de protectie anti-inghet care folosesc aerul cald aspirat din casa (~30%) prin injectarea la priza de aer AP. in acest caz scade randamentul global al recuperatorului. Nu este cazul la model VUT, nu are un astfel de by-pass.
.
Legat de umiditatea aerului din casa, recuperatoarele de caldura sunt prevazure cu drenaje de condens cutia schimbatoarele cu placi.

Optional, la casa:
Pe circuitul de introducere aer in casa, dupa recuperatorul in placi, poti monta o alta baterie de incalzire / sau racire (iarna/vara) care sa mentina temperatura de confort in casa. Astfel de baterii pot fi electrice (pentru BI-incalzire) dar si baterii de incalzire/racire cu apa.
Apa calda poate fi agentul de incalzire de la o centrala termica (min. 55*C) iar pentru apa rece poate fi apa din put (+10-12*C).

Pentru cei care stau la casa, protectia anti-inghet se poate face cu ajutorul puturilor-canadiene.
.

Edited by panoramic66, 02 December 2013 - 22:26.


#17
bbandra

bbandra

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 180
  • Înscris: 30.08.2009

View Postpanoramic66, on 02 decembrie 2013 - 21:57, said:

Pentru a simplifica problema trebuie sa atasezi o schita a casei cu toate detaliile de amplasare a usiilor si ferestrelor. Pentru bucatarie sa evidentiezi pozitionarea zonei de gatit.
Este mult mai ushor sa-ti fac o schita de ventilatie pe un plan concret.

Pentru cei care stau la casa, protectia anti-inghet se poate face cu ajutorul puturilor-canadiene.


Multumesc din nou!
Am apelat la pix si foaie pentru o schita aproximativa, am incercat sa fie chiar "la scara" (1 patrat = 0.5 m). In desenul de jos am vrut sa arat cum vin apele de la acoperis, pentru a evita pe cat posibil plasarea traseelor pe lateralele stanga / dreapta extrem (motive de acces dificil din pod). Zona de gatit in bucatarie este in partea dreapta sus a imaginii, hota evacueaza pe peretele lateral dreapta la aprox 0.5 metri fata de coltul dreapta sus (am uitat sa o desenez).

Legat de putul canadian, as incerca, dar:
- trebuie sa calculez o lungime minima pentru a fi eficient
- trebuie sa evaluez costurile macar cu teava (si tipul acesteia este important) si accesoriile
- imi este frica, la fel ca si altora, de problemele de "sanitatie" pe care pot aparea in timp (de ex daca se sparge, strica, preseaza, de-etanseizeaza conducta).
Mai citesc...

Eu am o imagine in minte, dar, din nou, alti neuroni pot sa simplifice mult lucrurile fata de cum le complica neuronu' meu ;).

Attached Files



#18
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View Postbbandra, on 03 decembrie 2013 - 15:01, said:

Multumesc din nou!
Am apelat la pix si foaie pentru o schita aproximativa, am incercat sa fie chiar "la scara" (1 patrat = 0.5 m). ............
...
Legat de putul canadian, as incerca, dar:
- trebuie sa calculez o lungime minima pentru a fi eficient
.......
.......

Pentru inceput ti-am atasat o schita. Nu ai specificat punctele cardinale, asta ajuta la pozitionarea prizelor de aer, in special prizele de evacuare catre exterior.
Tubulatura de la recuperatorul de caldura se alege o marime mai mare in avantajul pierderilor mai mici pe trasee mari (ex. D160 in loc de D=125), recomandat cu tubulatura rigita izolata.
Ramificatiile catre valve pot fi din tubulatura flexibila izolata (D=125). Obligatoriu, toate tubulaturile introducere si evacuare trebuie sa fie izolate. Valvele trebuie sa prezinte organ de reglaj (cu miez circular) si se monteaza in tavan.
La final se face reglajul instalatiei (debitul per fiecare camera  -  min.1 schimb per ora la introducere).
.
Putul canadian poti sa-l construiesti mai tarziu ....
.
Despre hota de bucatarie citeste mesajele de aici:
http://forum.softped...0#entry13243354

.

Edited by panoramic66, 03 December 2013 - 18:42.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate