Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Un mic ajutor cu un compresor

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Buna seara!
Recent cineva mi-a facut "cado" un compresor pe care nu-l mai foloseste de ceva vreme, auzind ca mi-ar face trebuinta. E un Einhell de 24 litri, motor fara condensator, ulei in doua cu condens, o garnitura fracturata, lipsa conducta care baga aer in vas. Sa zicem ca un condensator se gaseste (poate merge de la o masina de spalat, daca nu- dati-mi o idee). Unul din orificiile de langa manometre trebuie infundat (cu poxipol sau alte chestie, deoarece are filetul rupt, adica e compromis). Ceasurile erau pilaf, unul cu geam spar, celalalt plin de jeg. Am avut eu in garaj un manometru pana in 10 bari, cel negru, curat. Conducta care vine de la rezervor la presostat are o garnitura din ceva plastic dur rupta. Si busonul de evacuare (ale care e pe stator) a apei dedesuptul buteliei e cam distrus, trebuie sa improvizez ceva, dar ma descurc, nu-i bai. Sa nu ziceti ca e murdar, chiar arata foarte bine, l-am curatat cu peria de sarma de aratam ca un harap.
Eventual pot pune un racord in cruce cu un presostat pentru hidrofor, manometru si iesire aer? E sistem simplu de tot, insa nu stiu ce randament ar avea. Sincer, mi-ar place sa pot vopsi cu el macar o usa :D. De la casa, nu chestii de vopsit auto, ca nu va merge. Ca supliment de aer, mai am o butelie de remorca, pe care o pot conecta printr-un racord rapid in Y-grec, are cam 50-60 litri, suporta fara probleme 8 bari (testat).

Atasez pozele, nu ezitati sa va dati cu parerea (avizata), sunt pe receptie. M-as duce cu el direct intr-un service, insa nu prea stiu sa fie prin Piatra Neamt sau Tg. Neamt. Daca stie cineva vreo locatie unde pot sa il repar sau este cineva din unul din aceste orase, ma deplasez sa incercam sa aducem mortul la viata.
Merci anticipat!

PS: sincer, nu am 5-6 mil sa iau unul nou, m-am gandit ca daca tot o fo cadou, poate reusesc, cu o investitie mica, sa-l fac sa mearga.

LE: vad ca toata chestia la el e regulatorul de aer (daca asa se cheama), ala cu rozeta neagra. Am facut o proba, l-am desfacut complet, am incercat sa suflu sa vad daca se reduce debitul de aer, indiferent ce-i fac, nu vad nicio modificare. Cred ca si ala e cam dus. Sa fac cum zic eu, cu acel racord in cruce? Oricum, de la motor trebuie musai dusa conducta jos unde e racordul ala liber, ca altfel iese aerul afara. Ma pricep la surubareala, insa cu unele lucruri n-am avut de-a face.

LLE: cam ce ulei ar fi necesar pentru lubrefiere si ce cantitate? De asemenea, e normal sa traga aer prin dopul ala rosu? Ca are o gaura in capat. Iar unde e rozeta aia neagra sus, acolo va veni montat ceva din pasla sau ma rog, pentru a nu trage aer murdar in cilindru. Urmeaza sa vad, dupa ce ii pun condensatorul, daca are compresie si cat e de buna.

LLLE: iar robinetul din dreapta, ala cu rosu- e defect. Am impresia ca e pentru golire de urgenta sau ceva de genul.

Attached Files


Edited by Lucian_M, 17 March 2012 - 18:10.


#2
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
nu stiu ce sa spun, parca sunt prea multe lucruri lipsa si defecte. ca hobby merita incercat.

#3
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Sa zicem ca 'a mai importanta treaba- conducta de la cilindru la butelie- se rezolva, trebuie sa gasesc ceva la dedeman, cred eu. Racord in Y-grec cu cuple rapide iar se gasesc, nu-s scumpe. Mai iau inca un furtun de 10m, sa fie acolo, si sa zicem ca e ok, ca un pistol de vopsit e ieftin si el, se iau pe rand. In principal va fi folosit pentru curatat calculatoare. Daca vad ca da aer murdar la iesire, ii iau un filtru de apa, cu cartus de ala gros, si am rezolvat. Sau poate gasesc ceva dedicat. Important e sa mearga motorul si sa am compresie. Restul- va astept pe voi. :D


LE: ce rol are teava aia scurta, argintie, care vine de la butelie la baza presostatului?

Edited by Lucian_M, 17 March 2012 - 18:34.


#4
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007
Am vazut ateliere mijlocii cu ditamai reteuaua de aer conmprimat facuta din pexal. Mai departe duci tu ideea de la compresor la butelie si/sau alte racorduri.

#5
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Am pus si eu intr-o hala de productie tamplarie lemn sandwich aer comprimat teava PPR, maxim 10 bari, compresor pe surub, merge de sparge. Insa alea erau solutii dedicate.

As incerca insa sa pun intre cilindru si butelie ceva din cupru, deoarece acolo e temperatura mare si mi-e sa nu se topeasca.

#6
vasiuca

vasiuca

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,033
  • Înscris: 25.01.2011

View PostIdI1, on 17th March 2012, 18:43, said:

Am vazut ateliere mijlocii cu ditamai reteuaua de aer conmprimat facuta din pexal. Mai departe duci tu ideea de la compresor la butelie si/sau alte racorduri.
de la compresor la butelie nu tine nici cinci minute.. si inca e mult spus

#7
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Corect, se incalzeste foarte mult. Pexalul tine maxim 95 de grade, insa nu as pune teava de pexal/henco sau alte minuni nici de proba.

#8
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007
Cea mai inalta temperatura de functionare al unui ulei industrial,pe care am intalnito, a fost de 110 grade celsius si nu cred sa scoata aer atat de fierbinte pistonul ala ( decat daca uiti de ulei ).
Adevarul este ca pexalul este in general marcat cu presiune maxima dar aceasta presiunea este la temperatura de 20 de grade, mai rar gasesti documentatie la pexal cu acea curba de presiune in functie de temperatura pentru 90 de grade.
Vezi cum vibreaza blocul de compresie sa nu iti oboseasca o teava rigida cum este cea de cupru.

#9
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Nu cred sa vibreze prea tare, deoarece e bine ancorat. Din cate am vazut eu, toate compresoarele folosesc teava rigida. http://www.utilul.ro...T-AC-21024#tabs

#10
andu2008

andu2008

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 273
  • Înscris: 21.04.2008

View PostLucian_M, on 17th March 2012, 18:23, said:

Sa zicem ca 'a mai importanta treaba- conducta de la cilindru la butelie- se rezolva, trebuie sa gasesc ceva la dedeman, cred eu. Racord in Y-grec cu cuple rapide iar se gasesc, nu-s scumpe. Mai iau inca un furtun de 10m, sa fie acolo, si sa zicem ca e ok, ca un pistol de vopsit e ieftin si el, se iau pe rand. In principal va fi folosit pentru curatat calculatoare. Daca vad ca da aer murdar la iesire, ii iau un filtru de apa, cu cartus de ala gros, si am rezolvat. Sau poate gasesc ceva dedicat. Important e sa mearga motorul si sa am compresie. Restul- va astept pe voi. :D


LE: ce rol are teava aia scurta, argintie, care vine de la butelie la baza presostatului?

1) iesirea din compresor se face cu conducta de aluminiu si intra in rezervor prin intermediul acelei piese infiletate direct pe butelie ( este o supapa de depresurizare a compresorului pentru pornire usoara ) , iar conducta deformata se leaga la presostat tocmai pt a goli cilindrul de aer la pornire si a usura sarcina motorului
Nu lega prin crice ca o sa porneasca f greu sau deloc.

2) ulei de compresoare ( cod K ) sau ulei 15w40 - 0,6 l aprox cu schimbare mai des
3) lipsa carcasei de plastic care imbraca motorul este un impediment major ( are rolul de a conduce aerul antrenat de vantilatorul motorului pt racirea acestuia si a compresorului )
4) la iesire vad ca lipsesc cele 2 cuple rapide ( 1 pt iesire prin regulatorul de presiune si 1 direct din butelie )
5) daca nu iti iei un pistol de suflat la care sa micsorezi un pic diametrul diuzei la iesire ( uzual are 2,5-3mm) , vei constata ca nu reuseste sa ridice presiunea peste 2-2,5 bar la o utilizare de mai lunga durata.
-in conditiile in care ar fi perfect ( nou ) nu poate absorbi si comprima mai mult de 200 l aer/min , ceea ce este extrem de putin pt vopsit, sablat, curatat prin suflare - vinzatorii de scule pneumatice asa cum gasesti in magazinele de bricolaj evita sa dea consumul de aer pt ca respectiva scula sa dea randament ( si o sa constati ca si un pistol de vopsit fara pretentii, are nevoie de presiune si debit (ambele ))
6) un vas tampon mai mare este inutil atit timp cit compresorul nu poate baga mai mult de 200 l/min ( decit doar daca ai rabdare si umpli vasul tampon in x minute si il golesti in mult mai putine, apoi pauza consum pina la reincarcare )
Daca sufli doar calculatoare, merge, dar nu-ti fa sperante pentru vopsit - doar gardul.
In orice caz , daca reusesti si il pornesti , verifica atent sa functioneze fara cusur presostatul ( trebuie sa opreasca la 8 max 10 bar, altfel buba si supapa de siguranta ( cea prevazuta cu inel de tras si verificat manual).
Spor la bricolat.

#11
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Sar'na!
Explicat ca la prosti!

Faza e ca e stricata cupla aia de la conducta subtire si nu stiu cum sa refac acea "garnitura" din plastic (nu e teflon sau klingherit- sau cum s-o chema). Cred ca aia e chestia de care am cea mai mare nevoie. O pot confectiona, daca nu o gasesc.
Manometrul negru SIGUR e bun, celalalt- se va vedea. Cred ca manometrul din stanga indica presiunea din butelie, iar cel din dreapta- cea de la iesirea spre furtun. Daca e invers, e mai nasol, ca e bulit filetul din stanga si o sa-l obturez cu poxipol, cred.
Carcasa cred ca o sa ii fac eu din ceva tabla, ca sunt sigur ca o sa ii trebuiasca atat pentru racire, cat si pentru ... protectia muncii.

Ulei cred ca am acasa, folosim la lubrefierea lamei si lantului, la drujba. Conducta aia- fac eu cumva rost de ea. Luni o sa incerc sa pun un condensator, sa vad ce are tata pe la el pe acasa, mi s-a spus sa caut ceva de 240v si 100 uF.

LE: voi micsora diametrul de la pistolul de suflat. Iar de vopsit- daca pot sa ma jucaresc la gard- o sa fie excelent. Daca nu, chiar si pentru vreo chestie minora de vopsit, tot o sa fie ok. Insa obiectivul meu principal e sa suflu pc-urile de praf.

Attached Files


Edited by Lucian_M, 17 March 2012 - 21:47.


#12
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Calin, merci pentru ajutor! Mi-ai aratat un site cu mai de toate pentru compresoare, printre altele imi trebuie- cred- asa ceva http://www.gica.ro/o.......rie=4&id=28 pentru conducta de metal. Bine, mai trebuie una la 90 de grade. Bine ca se gasesc si "la liber". Nu-s scumpe. Mai ramane ce ma doare pe mine tare- adica acea garnitura din ultimele poze. Sa vad cand ajung prin oras, poate ma descurc. Daca are cineva piese sh pentru acest model de compresor, nu ezitati sa ma contactati. Maine o sa incerc la tata sa vad ce condensatori are. Aia ma intereseaza in primul rand, sa pornesc utilajul :D.

#13
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Deeeeci!

M-a lamurit un tip amabil de la Stihl Tg. Neamt. Siguranta aia (garnitura) e ca sa nu cada conducta aia mica din presostat. Racorduri si teava gasesc la Partener Piatra Neamt, imi fac baietii pe loc. Un racord pentru iesire aer se gaseste, e cativa lei. Filtru de aer ii fac eu, nu ma costa decat 2-3 lei. Condensator trebuie de 240v si maxim 20 uF- imi da un mester din localitate. Maine incerc sa il pornesc, sa vad ce iese.

Wish me luck!

#14
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Ze mort is ze alaiv!!!

I-a pus un mester de la noi vreo 5 sau 6 condensatori de pana in 5 uF. Merge de ragaieeeeeee! Compresia nu e fantastica, uleiul e PRAF! Mi-a zis sa desfac baia de ulei si sa curat totul cu benzina sau motorina. O sa curat de doua ori, apoi schimb uleiul de doua ori. Bine ca merge, ca stateam in cumpana.
Mi-a dat si un dop de cauciuc pentru suportul din fata, chiar imi trebuie asa ceva.
In rest, mai vedem!


PS: deci nu e dracu' asa de negru.

#15
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Am curatat baia de ulei, era un jeg de vreo cativa mm pe fundul ei. Am dat cu motorina si un pic de diluant, intr-un pistol electric de vopsit. Am curatat de mi-or iesit ochii, la sfarsit dand doar cu motorina, apoi am sters cu servetele de hartie, apoi am bagat ulei si am pornit agregatul. Uleiul s-a facut cu bule de aer, si-a schimbat culoarea. Am golit totul, am pus din nou ulei, am pornit din nou, nu si-a mai schimbat nici culoarea, nici compozitia. Acum doua intrebari:
- e bun uleiul pentru Diesel, ceva D 30 sau cam asa, am doua bidoane de 10 litri acasa (pentru ungerea lantului la drujba);
- ce cantitate de ulei se pune in baie? Eu am pus prima data cam 8-900 ml, a doua oara am pus cam 7-800 ml. Nivelul e cam 2-3 mm deasupra busonului de control si evacuare (era plin de vopsea, acum e aproape transparent, l-am curatat cu freza si a iesit bine).

Urmeaza sa rezolv treaba cu conducta de alumini + racorduri si cu butonul de pornire/oprire, ca aluneca usor tare si nu sta apasat. Daca nu merge, ii pun un intrerupator de putere medie, in carcasa neagra. Acum nu stiu ce sa ii intrerupL curentul care intra in presostat sau care se duce la motor?

#16
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Compresorul nu se opreste decat din butonul de pe presostat care face si descarcarea tevii de aer in acelasi timp.Scoaterea din priza sau folosirea altui buton de intrerupere a curentului va cauza defectarea in timp a motorului din cauza pornirii extrem de greoaie a motorului datorate aerului ramas in compresie intre piston si supapa de sens de pe butelie. Incarcarea cu ulei trebuie sa fie pina la jumatatea "ochiului de vizualizare" de pe carterul compresorului sau pina la semnul de pe joja daca este. Una dintre variante. Dopul pe unde se face umplerea cu ulei trebuie sa fie cu o gaurica prin care sa comunice aerul din spatele pistonului cu exteriorul. Daca acea gaurica este infundata arunca dopul afara datorita presiunii create.

Edited by keta, 23 March 2012 - 20:05.


#17
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Bagat la cap!
Dar uleiul- ce cantitate trebuie sa intre si cum arata joja? Ca la mine nu este tija aia de control, doar manerul, prin care iese aerul (are o gaura de 1 mm). E normal?

#18
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Daca nu are joja atunci trebuie ca nivelul de ulei sa fie la jumatatea "ochiului de sticla" de pe capat. Daca este prea mult ulei il va scuipa afara pe acea gaurica de 1 mm din dopul pe care faci umplerea.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate