Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata
 Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...
 Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 

Audi introduce 3.0 BiTDI (313 cp)

- - - - -
  • Please log in to reply
189 replies to this topic

#73
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 N62B44, on 3rd February 2012, 00:35, said:

Si daca o ia pe ulei ce faci ? Daca nu te misti repede sa-i bagi o carpa in admisie, iti iei adio de la motor. :chair:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/58SoI7YKr4o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Orice masina normala in toate mintile are protectie la astfel de probleme. Dar cand te apuci sa-ti bagi nasul si sa modifici ce-ti trece prin cap, apar si astfel de evenimente. Aviz amatorilor de bricolat EGR-uri nemtesti din tabara Pejo  :lol:

#74
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Nu ai ce sa-i faci si nici ce protectie sa-i pui.
Pentru cei ce nu si-au dat seama ce se intampla in film :

Turbina se unge cu ulei din motor. Cand pica exista sansa sa se defecteze semeringurile de ungere din turbo. In cele mai multe cazuri pica cele din partea calda (evacuare) si atunci scoate fum negru pana se termina uleiul, dar se poate opri motorul.
Daca pica cele din compresor (partea rece) atunci baga ulei in motor (intercooler, galerie de admisie). Motorul se alimenteaza cu ulei si merge bine mersi. Chiar si cu contactul taiat, siguranta de la pompa scoasa, rezervorul gol etc.
Motorul merge pe ulei, se tureaza maxim si fie se caleaza din cauza turatiilor, fie ramane fara ulei si are aceeași soarta.

Singura solutie este sa-i tai aerul. (De aia ziceam de carpa bagata in admisie, sau sa-i desfaci/rupi vreun furtun de la intercooler ca sa nu mai bage ulei in motor).
La motoarele mai mici se poate incerca sa-l opresti bagand in viteza a-5-a si ridicand brusc ambreiajul. Cel din film putin probabil la 500-600 nm cuplu sa-l poti opri asa .(daca are cutie automata nici atat).

P.S. Nu are nici o treaba marca masinii cu principiul de functionare al motorului diesel turbo  :D

Edited by N62B44, 03 February 2012 - 11:44.


#75
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010
Poate strici și cutia pentru un motor deja compromis.

 N62B44, on 3rd February 2012, 11:43, said:

P.S. Nu are nici o treaba marca masinii cu principiul de functionare al motorului diesel turbo  :D

O fi avut o turbosuflantă nămțască... :lol:

#76
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Iti spune repede Sony cum au rezolvat constructorii. El a a scos claptea aia ca cica n-are nevoie :)

L.E. N-a vrut sa intre in detalii. :)
Toate masinile cat de cat moderne previn acest fenomen (runaway) prin blocarea admisiei, dar nu cu o carpa, ci cu o clapeta.
Pejorile au una in plus si unii o scot :). In cazul asta se poate opri motorul selectatnd o treapta de viteza si incercad sa indrepti masina catre un zid, pom, ceva mai tare  :lol:

Edited by valitudor, 03 February 2012 - 12:21.


#77
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 valitudor, on 3rd February 2012, 11:19, said:

Orice masina normala in toate mintile are protectie la astfel de probleme. Dar cand te apuci sa-ti bagi nasul si sa modifici ce-ti trece prin cap, apar si astfel de evenimente. Aviz amatorilor de bricolat EGR-uri nemtesti din tabara Pejo  :lol:

N-are treabă cu EGR-ul cu prevenirea unui astfel de incident.

Cel mult ai putea specula că pe unele mașini dozorul de aer o mai fi folosit și pentru reducerea vibrațiilor la oprirea motorului și implicit și oprirea de urgență (prin obturarea traseului de admisie) dar eu nu sunt sigur.

Nu am observat nici o diferență la oprire după anularea clapetei și nu sunt sigur că ar fi rezistat dacă motorul o lua pe ulei. Plus că nu închidea etanș, rămânea un spațiu de vreo 2 mm de jur împrejur.

#78
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Am amintit de EGR pentru ca acea clapeta (nu-i mai spune frate dozor, ca suna ca dracu. eu ma gandesc la cico) ai scos-o in marea operatiune de bricolat EGR-ul. parca asa mi-ai zis. Si acolo si aici ti-am zis ca ti-ai asumat un risc foarte mare cu acea clapeta.
Oprirea silentioasa a motorului (anti shudder) nu are treaba cu ce discutam aici. Chiar daca aceasi piesa este responsabila si tu nu ai observat nici un efect negativ prin indepartarea ei, asta nu inseamna ca in cazul runaway nu si-ar fi facut treaba.
Ala este unul dintre sarcinile majore ale acelei clapete. iar daca ai sau nu 2 mm de jur imprejur chiar nu conteaza. Cat aer trage pe acolo la 5000 rpm? vacuumul in admisie oare ce efect avea?

#79
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 valitudor, on 3rd February 2012, 12:13, said:

Iti spune repede Sony cum au rezolvat constructorii. El a a scos claptea aia ca cica n-are nevoie :)

Oare șoferul BMW-ului nu s-a gândit să ia contactul?

 valitudor, on 3rd February 2012, 12:13, said:

L.E. N-a vrut sa intre in detalii. :)
Toate masinile cat de cat moderne previn acest fenomen (runaway) prin blocarea admisiei, dar nu cu o carpa, ci cu o clapeta.

Toți ceilalți care au pățit asta nu s-au gândit să ia contactul?

Sau toți au eliminat clapeta aia?

 valitudor, on 3rd February 2012, 12:13, said:

Pejorile au una in plus si unii o scot :). In cazul asta se poate opri motorul selectatnd o treapta de viteza si incercad sa indrepti masina catre un zid, pom, ceva mai tare  :lol:

Am zis deja că nu aș alege să fac asta.

Edited by SonyAD, 03 February 2012 - 12:32.


#80
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
N-are nici o treaba EGR-ul pentru ca nu face by-pass pe admisie. Ai traseul principal de la intercooler si o mica valva pentru recircularea gazelor. Traseul principal nu e obturat de nimic cand egr-ul deschide sau inchide.
La motorul de pe x5-ul din film (M57) exista niste clapete individuale in admisie pe fiecare cilindru (swirl flaps)  dar ma indoiesc ca pot opri fenomenul. Sunt in pozitia standard pe deschis si sunt actionate vacumatic de ECU printr-o electrovalva. Rolul lor e de a contribui la frana de motor / controlul tractiunii / etc.


SWIRL FLAPS
[ http://i469.photobucket.com/albums/rr51/staddly_bear/Fig8.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


EGR

[ http://i214.photobucket.com/albums/cc209/3wheeler8/2007_1124egr0006.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Se vede clar ca traseul principal (ala cu jeg mult :OK: ) nu poate fi obturat.

P.S. Clapeta aia pe admisie  (throttle -body) e pe la benzinare , la diesel controlul turatie se face din pompa. :wub:

Edited by N62B44, 03 February 2012 - 12:46.


#81
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 valitudor, on 3rd February 2012, 12:29, said:

Am amintit de EGR pentru ca acea clapeta (nu-i mai spune frate dozor, ca suna ca dracu. eu ma gandesc la cico) ai scos-o in marea operatiune de bricolat EGR-ul. parca asa mi-ai zis. Si acolo si aici ti-am zis ca ti-ai asumat un risc foarte mare cu acea clapeta.
Oprirea silentioasa a motorului (anti shudder) nu are treaba cu ce discutam aici. Chiar daca aceasi piesa este responsabila si tu nu ai observat nici un efect negativ prin indepartarea ei, asta nu inseamna ca in cazul runaway nu si-ar fi facut treaba.

Pentru tine e un risc major și să mergi cu benzină cu RON de 95.

Cum ai vrea să îi zic dacă așa îi spune în documentație?

Poftim: clapetă de aer.

 valitudor, on 3rd February 2012, 12:29, said:

Ala este unul dintre sarcinile majore ale acelei clapete. iar daca ai sau nu 2 mm de jur imprejur chiar nu conteaza. Cat aer trage pe acolo la 5000 rpm? vacuumul in admisie oare ce efect avea?

Știi tu sigur? Documentație, ceva?

Eu de obicei îmi justific/argumentez afirmanțiile măcar cu o poză.

Nu te gândești că turbosuflanta pompează aer cu forța prin luftul ăla de 2 mm de jur împrejur?

Sau că clapețica aia de plastic nu rezistă?

Te-ai uitat cum arată?

[ http://img838.imageshack.us/img838/843/clapeta.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Parcă e o jucărie chinezească ieftină de plastic (e Siemens, acționată vacuumatic: vezi biela din dreapta).

N-avea nici simering pe unde petreci axul clapetei lateral în tub. I-am pus de la

[ http://s6.postimage.org/ik45hjq25/donator.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

De: calitate germană.

Ți-am zis, nu e clar nici că ECU-ul folosea clapeta la oprire.

După cum a zis NB mai sus, clapeta era acționată vacuumatic pentru închidere, poziția de repaos fiind de deschidere 100%.

Teoretic wastegate-ul turbosuflantei limintează presiunea de boost la 1 bar (permițând gazelor evacuate să ocolească turbina când se atinge presiunea de un bar peste atmosferic în compresor - wastegate-ul e acționat pneumatic la mine) dar portița aia de ocolire nu cred că e suficientă în cazuri din astea.

Deci poți să ai o cădere de presiune peste clapeta aia ce se apropie sau depășește 2 bari, dacă s-ar închide când motorul o ia pe ulei.

Crezi că rezistă?

#82
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
La BMW se mai intampla (destul de des) sa se rupa clapetele alea (sunt metalice si destul de solide) si sa intre bucati in capul pistonului. Si asta la utilizare normala. (Multi le scot preventiv). La ce presiune e cand motorul o ia pe ulei (se vede ce fel scoate fum pe evacuare) ma indoiesc sa reziste , chiar daca nu le rupe , le forteaza sa se deschida ( daca ECU-ul le-ar inchide - n-am destule date sa ma pronunt aici).
Chestia aia de pe Peugeot de plastic n-are nici o sansa.

@SonyAD

Wastegate-ul poate sa limiteze presiunea (Asta daca nu se colmateaza cu ulei). Stricaciunile survin din cauza supra-turatiei, deoarece la functionare normala pompa are guvernator (parca asa ii zice) si limiteaza turatia. Cand merge pe ulei nu mai are nici o treaba pompa si se tureaza pana la distrugere. Sau pana ramane fara ulei.

Edited by N62B44, 03 February 2012 - 13:05.


#83
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011
Traim un pericol constant cu un turbodiesel in familie :)

#84
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

 CorneliuRos, on 3rd February 2012, 12:05, said:

Traim un pericol constant cu un turbodiesel in familie :)

De obicei pica partea calda a turbine (de pe evacuare), pentru ca e stresul termic mult mai mare, plus depuneri de jeg. In cazul asta poti sa-l opresti fara probleme pentru ca scoate fum negru la greu si e usor de observat. Teoretic poti sa faci motorul praf daca mergi mult si arunca tot uleiul din motor.

#85
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 SonyAD, on 3rd February 2012, 12:56, said:

Nu te gândești că turbosuflanta pompează aer cu forța prin luftul ăla de 2 mm de jur împrejur?

Sau că clapețica aia de plastic nu rezistă?

Parcă e o jucărie chinezească ieftină de plastic (e Siemens, acționată vacuumatic: vezi biela din dreapta).
Crezi că rezistă?

Ai dreptate, pare o jucarie chinezeasca la Pejo.  :lol: Poti sa treci si China pe lista tarilor producatoarelor de piese pentru Pejo. Stii tu unde, in postul ala...
Presiunea maxima a compresorului este de vreo 2-3 bari, nu e chiar atat de mare. In plus, masinile moderne (nu stiu cum e la tine) au geometrie variabila (parca a ta e cu waste gate). Daca se deschid vanele (iar in caz de urgenta chiar asa fac) boostul turbinei se reduce semnificativ

Uite asa arata la nemti:

[ http://i21.photobucket.com/albums/b259/cogdoc/2004_0326Image0025.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Asa arata la mine
[ http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/19029_x600.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Quote

The other way is to physically remove the EGR valve and/or entire system from the car and replace one end with a block off plate and the other end with a straight pipe (race pipe).  The problem is that it will set a check engine light and it removes the anti shudder valve.  The anti shudder valve is the first thing that might stop a diesel engine runaway (a type of malfunction) and could save your engine from being damaged.  See 1000q:  diesel engine runaway FAQ for more details on an engine runaway.
Link


 N62B44, on 3rd February 2012, 12:59, said:

La BMW se mai intampla (destul de des) sa se rupa clapetele alea (sunt metalice si destul de solide) si sa intre bucati in capul pistonului. Si asta la utilizare normala. (Multi le scot preventiv).

Confunzi valva respectiva cu swirl flaps Alea au distrus o gramada de motoare BMW

 N62B44, on 3rd February 2012, 12:59, said:

La ce presiune e cand motorul o ia pe ulei (se vede ce fel scoate fum pe evacuare) ma indoiesc sa reziste , chiar daca nu le rupe , le forteaza sa se deschida ( daca ECU-ul le-ar inchide - n-am destule date sa ma pronunt aici).
Presiunea nu este atat de mare pe cat iti inchipui, ca de asta turbina are emergency mode: aka vane deschise iar admisia blocata. sau ti se pare mai eficient cu carpa aia in admisie? Eventual indesata si in motor?
In plus, prin constructie, daca nu ar fi actionate de motoras iar turbina ar creea boost, valva respectiva s-ar inchide si nu deschide cum presupui tu. mai uita-te inca o data si ai sa vezi...

#86
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

 valitudor, on 3rd February 2012, 12:44, said:

Confunzi valva respectiva cu swirl flaps Alea au distrus o gramada de motoare BMW

Nu confund nimic, motorul ala de pe X5 n-are nici o valva pe admisie in afara de swirl-flaps. Pe alte marci se poate , n-am vazut, nu vorbesc  :D
Am avut motorul ala , am desfacut cu mana mea admisia stiu ce zic. Au un arc slab le misti cu degetul .

Edited by N62B44, 03 February 2012 - 13:55.


#87
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Ei, inseamna ca motoarele BMW au o mica problema de proiectare. Acum am vazut ca si Sony a tu ai zis de swirl mai sus (probabil ai adaugat ulterior). Alea nu au rolul de a opri un motor intr-o astfel de situatie.
Sii stii de ce? Pentru ca daca se inchid aerul intra exclusiv prin alta parte, deci n-ai facut nimic

Asadar tu esti cel care le confunda, iar eu sunt cel care habar n-are ca BMW-urile n-au de-alea... :)

Tractoarele TDI au swirl flaps, runaway valve (despre ce discutam eu) si, astea mai noi, au valve si pe evacuare care se inchid in naumite conditii
Alea de runaway sunt din timpuri imemorabile.... 5-10 ani... cred

Edited by valitudor, 03 February 2012 - 14:02.


#88
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

 valitudor, on 3rd February 2012, 12:56, said:

Ei, inseamna ca motoarele BMW au o mica problema de proiectare. Acum am vazut ca si Sony a tu ai zis de swirl mai sus (probabil ai adaugat ulterior). Alea nu au rolul de a opri un motor intr-o astfel de situatie.
Sii stii de ce? Pentru ca daca se inchid aerul intra exclusiv prin alta parte, deci n-ai facut nimic

N-are pe unde sa mai intre aerul pentru ca flaps-urile alea sunt in  galerie deasupra pistonului (admisie individuala pe fiecare cilindru).
M57 ala s-a folosit pana prin din 1999-2006. Nu vrea sa mint dar nici astea noi (sunt bazate in mare parte pe M57) nu au nici o clapeta cu rol de runaway valve.
Sincer personal n-am auzit de nici un BMW care sa fi avut problema asta (evident in afara de filmul de pe youtube). In schimb sunt o gramada cu clapete aspirate in motor.
In special la modele de prin 2003-2006 unde s-au gandit proiectantii ca au facut clapetele prea solide din metal si le-au inlocuit cu ceva plastic   :thumbup:

#89
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 N62B44, on 3rd February 2012, 12:40, said:

N-are nici o treaba EGR-ul pentru ca nu face by-pass pe admisie.

Ba da.

 N62B44, on 3rd February 2012, 12:40, said:

Ai traseul principal de la intercooler si o mica valva pentru recircularea gazelor. Traseul principal nu e obturat de nimic cand egr-ul deschide sau inchide.
La motorul de pe x5-ul din film (M57) exista niste clapete individuale in admisie pe fiecare cilindru (swirl flaps)  dar ma indoiesc ca pot opri fenomenul. Sunt in pozitia standard pe deschis si sunt actionate vacumatic de ECU printr-o electrovalva. Rolul lor e de a contribui la frana de motor / controlul tractiunii / etc.

Înainte de joncțiunea dintre conducta de EGR și traseul de admisie este cel puțin o clapetă de aer, care e altceva decât și pe lângă clapetele de swirl ce sunt pe motoarele cu 2 supape de admisie pe cilindru pentru obturarea traseului de aer la una dintre ele în anumite condiții.

[ http://img716.imageshack.us/img716/4236/schemau.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai ales că se mai folosesc clapete și pentru a șunta intercoolerul în funcție de situație. Pentru regenerarea filtrului de particule, de exemplu.

Diesel-urile cu o supapă de admisie pe cilindru (ca al meu) nu au clapete de swirl ci doar una de aer, cum am arătat.

Altele diesel-uri ca al meu nu o au nici pe aceea, doar valva EGR (care e altceva decât clapeta de aer; aceasta permite sau nu gazelor de eșapament să iasă din galeria de evacuare în conducta de EGR spre traseul de admisie).


 N62B44, on 3rd February 2012, 12:40, said:

Se vede clar ca traseul principal (ala cu jeg mult :OK: ) nu poate fi obturat.

Aceasta e doar valva EGR.

 N62B44, on 3rd February 2012, 12:40, said:

P.S. Clapeta aia pe admisie  (throttle -body) e pe la benzinare , la diesel controlul turatie se face din pompa. :wub:

E și la diesel dar nu are rol de clapetă de accelerație.

#90
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 N62B44, on 3rd February 2012, 14:15, said:

N-are pe unde sa mai intre aerul pentru ca flaps-urile alea sunt in  galerie deasupra pistonului (admisie individuala pe fiecare cilindru).
M57 ala s-a folosit pana prin din 1999-2006. Nu vrea sa mint dar nici astea noi (sunt bazate in mare parte pe M57) nu au nici o clapeta cu rol de runaway valve.
Sincer personal n-am auzit de nici un BMW care sa fi avut problema asta (evident in afara de filmul de pe youtube). In schimb sunt o gramada cu clapete aspirate in motor.
In special la modele de prin 2003-2006 unde s-au gandit proiectantii ca au facut clapetele prea solide din metal si le-au inlocuit cu ceva plastic   :thumbup:

Nu cunosc motorul de BMW. In atasament ai poza cum este la mine. Canalul swirl este separat de cel principal. Clapetele alea se inchid si deschid in functie de sarcina si turatie, nu mai intru in detalii.

pentru BMW moarte din cauza turbinei da click pe LINK

Poate n-ar strica o clapeta pe admisie...

P.S. Sunt curios cum fac regenerarea filtrului de particule BMW-urile fara acea clapeta...

Attached Files


Edited by valitudor, 03 February 2012 - 14:27.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate