Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

CASA PASIVA?

- - - - -
  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#19
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,551
  • Înscris: 15.06.2007

 Dumbo79, on 31st January 2012, 21:52, said:

La ce m-am gandit  eu  ..........  :   Am  peretii  exteriori  din  caramida  grosime 36cm ,  sa izolez  cu  15  cm polistiren expandat la  exterior  si  5  la interior , la  tavan sa pun vata minerala  de 20  cm  si  acoperisul   cu inca  10  cm .
geamuri termopane  cu triplugeam .

Stiu ca  asta   e posbil sa nu fie de ajuns  ,  dar nu stiu daca  o grosime mai mare a peretilor  nu va genera  alte probleme  ( gen  igrasie) . In principiu   as  dori  ca  iarna  la  - 15grade  in casa  sa  am   macar  +16grade  restul pana la 20-21  sa le asigur  cu  ( 2-3  calorifere pe  ulei   si un semineu  pe lemne  care e deja construit in living ) . Mansarda as  folosio doar pe timp de vara-toamna , in rest doar parterul!

Astept  pareri  si eventual trageri de  urechi argumentate   :habarnam:


Iti pot spune , ca iarna, daca afar' sunt -15, cu toata izolatia din lume, dupa 4-6 zile temperatura din exterior se va egaliza cu cea din interior( daca nu merge incalzirea)
Desigur , o izolatie cat mai buna, ajuta la un consum mai redus de energie.
Ideea cu termopanu triplu, e foarte buna.

Nu uita ca izolatie buna iti trebuie si in pardoseala. Foarte multa caldura se pierde si in pamant.
Eventual un sistem de incalzire in pardoseala la parter ar face minuni, unde mai pui ca functioneaza la temperatura mai scazuta, fapt care implica consum de energie nitel mai mic, si un confort deosebit.  
Imagineaza-ti in baie , gresia incalzita, ca se usuca singura, si e o placere sa calci pe ea descult, cand iesi ud din dus.
In ceea ce ma priveste cu propria casa, iti pot spune ca cel mai calduros loc pe timp de iarna, este si cel mai racoros pe timp de vara.
Deci mansarda pe timp de vara, se va incalzi, mult si bine, singura ta solutie fiind climatizarea.

Ca ideie , ar fi sa te interesezi de un sistem de climatizare semi industrial sa-i zic asa, care sa-ti raceasca vara toata casa si sa iti incalzeasca iarna, iar distribuirea sa se faca prin canale de aer mascate in tavan fals.
Suplimentar, s-ar putea concepe un sistem de filtrare a aerului climatizat. Aerul sa fie pompat dinspre incaperile de la exteriorul casei, iar evacuarea sa se faca prin baie. Daca vei avea o ventilatie constanta, nu va mai fi nevoie sa deschizi geamurile, si nu iti mai intra nici praf in casa, aerul fiind filtrat. Dar cred ca deja vb SF.

 Digix, on 1st February 2012, 09:58, said:

Da, erau 13 grade Celsius dimineață, neîncălzit, nelocuit, fără electrocasnice pornite acolo.
Da si dupa 3 zile, ti se raceau si camerele alaturate, iar in camera se faceau pe putin 7 grade, (cazul in care ai calorifel termostatat)

 Dumbo79, on 6th February 2012, 11:47, said:

Corect  izolatia  nu produce   efectiv  caldura ci  are rolul de a o  mentine  cat mai mult timp  intr-o casa,  cum imi place mie sa ii spun sa  creeze un lag termic  cat mai  lung  :naughty: . O sursa de incalzire trebuie sa  ai  oricum pe timp de iarna  dar sa reduci costurile  cu incalzirea  investind  mai eficient in izolare   asta  e scopul  zic    eu !

Acuma ma mai gandeam  ca  in proportie  de  60% din peretii exteriori ai casei sa  aibe  o zona de tampon termic  prin urmatoarele  lucruri  2 garaje  ( unul la nord  si unul la sud  )  un  hol   la vest  , si  accesul spre mansarda la est   , astfel  o mare parte din peretele camerelor de la exterior  nu vor avea contact direct cu mediul exterior !

Am vazut la  cineva  de prin zona   ceva asemanator si chiar  functioneaza destul de bine   are o CT electrica   si a platit factura destul  de mica  zic  eu  in jur de 600ron  la 128mp utili la o luna de iarna ( incalzire,iluminat , gatit, ACM) ,sunt si 5 persoane   :thumbup: .

Garajele  facute din BCA de 20  si izolate  cu baloti de paie (  in jur de 50cm  grosime) , iar  deasupra izolate  cu lut in amestec  cu paie ( raport  undeva 50-50) .
Golurile din fundatia casei    le-a umplut de asemni  cu  baloti de paie  70%  si  lut  30%)  asta  mi-a  zis .
inaintasii nostrii cand faceau casele de cacat, (balegar/lut +paie ) nu erau prosti. Casele alea sunt foarte calduroase iarna si racoroase vara. Habar nu aveau ei de transferul termic, bla bla.
Daca ar fi dupa mine, si bani fara limita, as face casa cu geamuri ca pe vremuri, (geam interior + exterior) cu mentiunea ca ar fi tip termopan, +plus obloane care sa le inchid noaptea (conteaza si alea).
Peretii pot fi din mai multe straturi, dar important este sa existe un gol de aer intre ele. Astfel ar fi o ideie, zidarie de piatra/caramida/BCA, care sa fie imbracata in lemnarie/lambriu pe dinafara.
Eventual intre lemn si zidarie , stratul de polistiren.

#20
Seb

Seb

    Suveran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,077
  • Înscris: 22.05.2005
Cred ca este mai ieftin sa te muti intr-o tara cu clima mai blanda.

#21
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,688
  • Înscris: 21.08.2008
Am gasit pe un site o firma care executa ca cheie case pasive folosind izolatie la exterior de pina la 20cm si la interior de 5cm sau alte materiale (asemanator Amvic). Preturile mi se par foarte mici, o casa cu arhitectura moderna de 175mp utili e la cheie doar 85000 euro...
Mai stiti firme din Ro care proiecteaza si executa astfel de case? Vazind aceste preturi parca alea de la Amvic mi se par mai scumpe.

#22
Dumbo79

Dumbo79

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 31.01.2012

 tfmercedez, on 8th February 2012, 15:38, said:

Iti pot spune , ca iarna, daca afar' sunt -15, cu toata izolatia din lume, dupa 4-6 zile temperatura din exterior se va egaliza cu cea din interior( daca nu merge incalzirea)
Desigur , o izolatie cat mai buna, ajuta la un consum mai redus de energie.
Ideea cu termopanu triplu, e foarte buna.

Nu uita ca izolatie buna iti trebuie si in pardoseala. Foarte multa caldura se pierde si in pamant.
Eventual un sistem de incalzire in pardoseala la parter ar face minuni, unde mai pui ca functioneaza la temperatura mai scazuta, fapt care implica consum de energie nitel mai mic, si un confort deosebit.  
Imagineaza-ti in baie , gresia incalzita, ca se usuca singura, si e o placere sa calci pe ea descult, cand iesi ud din dus.
In ceea ce ma priveste cu propria casa, iti pot spune ca cel mai calduros loc pe timp de iarna, este si cel mai racoros pe timp de vara.
Deci mansarda pe timp de vara, se va incalzi, mult si bine, singura ta solutie fiind climatizarea.

Ca ideie , ar fi sa te interesezi de un sistem de climatizare semi industrial sa-i zic asa, care sa-ti raceasca vara toata casa si sa iti incalzeasca iarna, iar distribuirea sa se faca prin canale de aer mascate in tavan fals.
Suplimentar, s-ar putea concepe un sistem de filtrare a aerului climatizat. Aerul sa fie pompat dinspre incaperile de la exteriorul casei, iar evacuarea sa se faca prin baie. Daca vei avea o ventilatie constanta, nu va mai fi nevoie sa deschizi geamurile, si nu iti mai intra nici praf in casa, aerul fiind filtrat. Dar cred ca deja vb SF.


Da si dupa 3 zile, ti se raceau si camerele alaturate, iar in camera se faceau pe putin 7 grade, (cazul in care ai calorifel termostatat)


inaintasii nostrii cand faceau casele de cacat, (balegar/lut +paie ) nu erau prosti. Casele alea sunt foarte calduroase iarna si racoroase vara. Habar nu aveau ei de transferul termic, bla bla.
Daca ar fi dupa mine, si bani fara limita, as face casa cu geamuri ca pe vremuri, (geam interior + exterior) cu mentiunea ca ar fi tip termopan, +plus obloane care sa le inchid noaptea (conteaza si alea).
Peretii pot fi din mai multe straturi, dar important este sa existe un gol de aer intre ele. Astfel ar fi o ideie, zidarie de piatra/caramida/BCA, care sa fie imbracata in lemnarie/lambriu pe dinafara.
Eventual intre lemn si zidarie , stratul de polistiren.

Normal  ca in timp se egalizeaza daca  nu ai o sursa de caldura   dar ma refeream  sa reduc cat de mult posibil   costurile cu incalzirea  si nu sa le elimin ! Evident ca izolatia  trebuie sa fie  pe toate  planurile  casei  si cat mai  compacta    ( cat mai putine punti termice) !  O  izolatie  cu   baloti de paie  sau cu polistiren de 15  in fundatie  zic ca e  suficienta !De restul am zis deja !

#23
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,069
  • Înscris: 04.06.2007
Vezi aici

Visit My  POST

Ai si ceva atasamente despre acest subiect

Edited by ciine, 08 February 2012 - 19:36.


#24
Dumbo79

Dumbo79

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 31.01.2012

 ciine, on 8th February 2012, 19:33, said:

Vezi aici

Visit My  POST

Ai si ceva atasamente despre acest subiect


Da am  studiat , teoretic  da  bine  :) o sa  vad practic   cum stau :)

#25
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,069
  • Înscris: 04.06.2007

 Dumbo79, on 9th February 2012, 11:20, said:

Da am  studiat , teoretic  da  bine  :) o sa  vad practic   cum stau :)

In atasamentul cu gradul de izolatie este o formula  R= g/y ,  unde R=rezistenta termica, g =grosimea materialului , y= conductivitatea termica  .
Pt. a ajunge la o izolatie pt o casa pasiva trebuie ca toata anvelopa ( toate suprafetele prin care are loc schimburi termice, pereti , plafon , acoperis, podea )  sa aiva o rezistenta termica cit mai mare undeva aproape de 7 si sa fie cit de cit  egala pt toate suprafetele ( adica daca la nivelul peretelui ai R=4 si la nivelul podelei sau geamului sa ai apropiat sau mai bun R= 4). Cu cit R este mai mare cu atat casa e mai izolata.
Aceasta rezistenta se calculeaza pt fiecare material in parte si se insumeaza pt materialele suprapuse , de ex:
Avem un zid de caramida poroterm la care y = 0.25 w/mk (este data de producatorul de caramida ) cu grosimea  g=40 cm=0.4m atunci ,pe care il izolam cu 0.15 m polistiren cu y= 0.038w/mk( tot de la producator) , atunci rezistenta termica a peretelui este de 0.4/0.25 +0,15/0,038=1.6 (rezistenta termica caramida )+3.95 (rezistenta termica izolatie polistiren)=4.55 care este o valoare buna dar insuficienta pentru o casa pasiva. Deasemeni va rog sa observati ca 15 cm de polistiren are o pierdere de caldura de 3.95/1.6=2.47 ori mai mica decit peretele de poroterm.
Pentru o casa corect izolata trebuie sa obtineti valori de  rezistenta termica  apropiate pentru absolut toate suprafetele de contact termic (podea ,geamuri plafon, acoperis etc.) De asemeni nu neglijati pierderile in fundatie precum si greselile de izolatie ( degeaba pui polistiren de 20cm daca la spaletii de la geamuri pui polistiren de 3cm sau nu mai pui nimic)

O izolatie de calitate este cea cu dubla zidarie cum se vede in celalalt atasament format din vata minerala  <15 cm (sau polistiren )perna de aer 3cm  si o zidarie ornamentala.

#26
Dumbo79

Dumbo79

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 31.01.2012

 ciine, on 9th February 2012, 16:19, said:

In atasamentul cu gradul de izolatie este o formula  R= g/y ,  unde R=rezistenta termica, g =grosimea materialului , y= conductivitatea termica  .
Pt. a ajunge la o izolatie pt o casa pasiva trebuie ca toata anvelopa ( toate suprafetele prin care are loc schimburi termice, pereti , plafon , acoperis, podea )  sa aiva o rezistenta termica cit mai mare undeva aproape de 7 si sa fie cit de cit  egala pt toate suprafetele ( adica daca la nivelul peretelui ai R=4 si la nivelul podelei sau geamului sa ai apropiat sau mai bun R= 4). Cu cit R este mai mare cu atat casa e mai izolata.
Aceasta rezistenta se calculeaza pt fiecare material in parte si se insumeaza pt materialele suprapuse , de ex:
Avem un zid de caramida poroterm la care y = 0.25 w/mk (este data de producatorul de caramida ) cu grosimea  g=40 cm=0.4m atunci ,pe care il izolam cu 0.15 m polistiren cu y= 0.038w/mk( tot de la producator) , atunci rezistenta termica a peretelui este de 0.4/0.25 +0,15/0,038=1.6 (rezistenta termica caramida )+3.95 (rezistenta termica izolatie polistiren)=4.55 care este o valoare buna dar insuficienta pentru o casa pasiva. Deasemeni va rog sa observati ca 15 cm de polistiren are o pierdere de caldura de 3.95/1.6=2.47 ori mai mica decit peretele de poroterm.
Pentru o casa corect izolata trebuie sa obtineti valori de  rezistenta termica  apropiate pentru absolut toate suprafetele de contact termic (podea ,geamuri plafon, acoperis etc.) De asemeni nu neglijati pierderile in fundatie precum si greselile de izolatie ( degeaba pui polistiren de 20cm daca la spaletii de la geamuri pui polistiren de 3cm sau nu mai pui nimic)

O izolatie de calitate este cea cu dubla zidarie cum se vede in celalalt atasament format din vata minerala  <15 cm (sau polistiren )perna de aer 3cm  si o zidarie ornamentala.

Da  multumesc  de informatiile suplimentare  , dar  eu nu vreau sa fie  o casa  pasiva  in adevaratul sens  al cuvantului  , vreau sa fie   cat mai apropiata de pasiva    dar sa imi ofere si o  respiratie  corecta a peretilor !  Adica  exemplu    :  Caramida  de 38(40)+polistiren de 15 cm  la  peretii exteriori  ,  in  fundatie  15 cm polistiren , la mansarda   20-30  cm  vata minerala  bazaltica (  sau  altceva inca mai studiez   aici)   cred ca este  o izolatie  destul de buna ! Plus ca  in jurul casei  am o zona de tampon  in proportie de 70% ( garaje   ,  hol,  acces  mansarda prin exterior , magazie ), geamurile  for  fi  triple   cu tamplarie de stejar !

#27
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,069
  • Înscris: 04.06.2007
Daca scoti o rezistenta termica in jur devaloarea 4,5 pt. absolut toate suprafetele  poti sa te lauzi ca ai o casa bine izolata.
Nu inteleg bine cum e cu zonele tampon?Daca aceste zone nu se incalzesc ai nevoie de aceasi izolatie intre ele si casa.

#28
Dumbo79

Dumbo79

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 31.01.2012

 ciine, on 10th February 2012, 15:17, said:

Daca scoti o rezistenta termica in jur devaloarea 4,5 pt. absolut toate suprafetele  poti sa te lauzi ca ai o casa bine izolata.
Nu inteleg bine cum e cu zonele tampon?Daca aceste zone nu se incalzesc ai nevoie de aceasi izolatie intre ele si casa.
Pai uite sa iti  dau un exemplu  cum  e cu  zonele  tampon  !   La  parintii mei   au transformat  prispa  casei  in "balcon"  adica l-au inchis   cu geamuri  normale   fara nici un fel de izolatie  !  Am masurat  temperatura in casa  19 grade C, in balcon  -4 grade C  in afara  balconului  erau  -13 grade celsius !  Balconul  face o medie banuiesc  intre  transferul din casa  si  cel din exterior !  Balconul  este  incalzit  in mod indirect de acest  transfeer dinspre interior  spre exterior .  Acuma nu stiu cat de bine  m-am exprimat   dar sper ca ai inteles, ideea  e ca transferul termic intre  interior  si exterior sa se faca in trepte si  mai lent . Banuiesc  ca  ,  cu cat diferenta de temperatura dintre  interior si exterior e mai mica  cu atat  transferul  trebuie sa fie mai lent ( doar banuiesc)  plus  ca   scade  consumul   cu  inclazirea  !  Evident   acele  zone tampon  la casa care o voi face  ele  vor  fi izolate  si ele  destul de bine  si atunci  cred ca  intr-adevar  se vor  putea numi  zone tampon cu  adevarat ! :naughty:

La  Poroterm de 38  +15cm Polistiren   da  5,5   nu 4,5  :)

Si uita-i sa spun pe timp de vara  am mai multa racoare  decat  atunci cand  balconul nu exista   ,  alte  lucruri nu  am mai facut  la  casa  respectiva privind  izolatia!

Edited by Dumbo79, 10 February 2012 - 21:58.


#29
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,688
  • Înscris: 21.08.2008
Foarte bune zonele tampon: eu am cel putin doua balcoane pe care le-am inchis cu zidarie+termopan la unul iar la celalat doar structura metalica si geam. In primul, desi nu e incalzit (dar izolat) poti sta lejer fara sa simti frigul insa in al doilea te ia mama gaia... e ca afara. In ambele situatii dupa ele vin dormitoare.

#30
Dumbo79

Dumbo79

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 31.01.2012
Attached File  CASAA1.jpg   141.85K   174 downloads

Am atasat   aici  cam cum va  arata   viitoarea mea   casa  ( dpdv   al termosistemului)  nu e  completa  , fiindca la desen tehnic  nu ma pricep iar  softuri mai  bune  sunt  complicate pentru mine  :)  .

Sugestii sunt  bine    venite   :console:

Edited by Dumbo79, 11 February 2012 - 00:46.


#31
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,069
  • Înscris: 04.06.2007

 Dumbo79, on 10th February 2012, 21:42, said:

La  Poroterm de 38  +15cm Polistiren   da  5,5   nu 4,5  :)
Corect , greseala mea .
Stiu ce e o zona tampon dar am vrut sa vad daca se face izolatie intre casa si acea zona .
Este corect  cum vad in foto , dar nu inteleg de ce faci separatie intre camere si masarda , nu incalzesti toata casa? Cei 10 cm vata dintre cele doua spatii  le adaugi la izolatia de la acoperis.(30 cm vata cu bariera de vapori obligatoriu)

Attached Files


Edited by ciine, 11 February 2012 - 08:39.


#32
Dumbo79

Dumbo79

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 31.01.2012

 ciine, on 11th February 2012, 08:37, said:

Corect , greseala mea .
Stiu ce e o zona tampon dar am vrut sa vad daca se face izolatie intre casa si acea zona .
Este corect  cum vad in foto , dar nu inteleg de ce faci separatie intre camere si masarda , nu incalzesti toata casa? Cei 10 cm vata dintre cele doua spatii  le adaugi la izolatia de la acoperis.(30 cm vata cu bariera de vapori obligatoriu)

Mansarda  o voi  folosi   doar  din primavara pana in toamna (  banuiesc) . Da  m-am gandit si la varianta  cu  sa  pun  cei  10  ados  la cei 20  de la mansarda   inca mai studiez  problema  !

Profilele  acelea mai exact  in ce sunt prinse  si  cum   ?

Edited by Dumbo79, 11 February 2012 - 10:46.


#33
jda

jda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 02.03.2008
Poza cu pierderile de caldura e foarte corecta ... se pot deduce citeva consecinte ascunse ale izolarii sporite a unei case intr-un climat cu extreme meteo ca in Romania ......
Iarna  izolatia TINE caldura INAUNTRU si frigul AFARA ... asta e foarte  bine iarna dpdv consum ...
Toate casele cu izolatie spre pasiv au probleme insa vara ... pt ca si atunci izolatia TINE caldura INAINTRU... desi nimeni nu mai vrea ...:)
Daca ai o izolatie spre pasiv e obligatoriu sa iti pui si jaluzele , izolatie super la invelitoare , peste tot pe unde POATE intra caldura ... ca sa compensezi acest comportament al izolatiei vis-a-vis de caldura din interior ...
Mai mult o sursa de frig e aproape obligatorie ca sa compensezi pt caldura generata de locuitori ... depinde cit de suportabila e caldura de Iunie-August pt ei ..:)
Am vazut multe case superizolate cu polistiren/vata in care vara , fara AC era sufocant ... pare sa fie un comportament tipic  .

Din cauza extremelor climatice de la noi izolarea unei case si racirea/incalzirea ei sint probleme mai delicate decit la cei la care doar un regim termic e preponderent ,,, ori incalzire ... ori racire ...
E un subiect mai amplu care a fost atins pe topic doar putin ( Fastcojo mi se pare ) .. eventual discutiile despre constructii traditionale bazate pe pamint/paie/etc ...  

Am vazut ca toata lumea cind se gindeste la izolare se gindeste doar la cit de utila e IARNA ...
Uita sau nu realizeaza problemele care apar din cauza aceleiasi izolatii VARA ...

Spor in continuare

 ciine, on 11th February 2012, 08:37, said:

Corect , greseala mea .
Stiu ce e o zona tampon dar am vrut sa vad daca se face izolatie intre casa si acea zona .
Este corect  cum vad in foto , dar nu inteleg de ce faci separatie intre camere si masarda , nu incalzesti toata casa? Cei 10 cm vata dintre cele doua spatii  le adaugi la izolatia de la acoperis.(30 cm vata cu bariera de vapori obligatoriu)


#34
Dumbo79

Dumbo79

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 31.01.2012

 jda, on 11th February 2012, 11:11, said:

Poza cu pierderile de caldura e foarte corecta ... se pot deduce citeva consecinte ascunse ale izolarii sporite a unei case intr-un climat cu extreme meteo ca in Romania ......
Iarna  izolatia TINE caldura INAUNTRU si frigul AFARA ... asta e foarte  bine iarna dpdv consum ...
Toate casele cu izolatie spre pasiv au probleme insa vara ... pt ca si atunci izolatia TINE caldura INAINTRU... desi nimeni nu mai vrea ...:)
Daca ai o izolatie spre pasiv e obligatoriu sa iti pui si jaluzele , izolatie super la invelitoare , peste tot pe unde POATE intra caldura ... ca sa compensezi acest comportament al izolatiei vis-a-vis de caldura din interior ...
Mai mult o sursa de frig e aproape obligatorie ca sa compensezi pt caldura generata de locuitori ... depinde cit de suportabila e caldura de Iunie-August pt ei ..:)
Am vazut multe case superizolate cu polistiren/vata in care vara , fara AC era sufocant ... pare sa fie un comportament tipic  .

Din cauza extremelor climatice de la noi izolarea unei case si racirea/incalzirea ei sint probleme mai delicate decit la cei la care doar un regim termic e preponderent ,,, ori incalzire ... ori racire ...
E un subiect mai amplu care a fost atins pe topic doar putin ( Fastcojo mi se pare ) .. eventual discutiile despre constructii traditionale bazate pe pamint/paie/etc ...  

Am vazut ca toata lumea cind se gindeste la izolare se gindeste doar la cit de utila e IARNA ...
Uita sau nu realizeaza problemele care apar din cauza aceleiasi izolatii VARA ...

Spor in continuare

Cat se poate de corect  dar  cu 1-2  aparate de aer  conditionat (  multifunctionale)   cred ca problema  in mare parte se rezolva.  !Evident    ca  o  sa fie nevoie de jaluzele  exterioare   care sunt utile atat  vara cat si iarna ( unii folosesc  obloane   mai ieftine si mai  simplu  cica  de  montat)

#35
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,688
  • Înscris: 21.08.2008
Confirm utilitatea rulourilor exterioare, am pus inca de acum 10 ani si nu are sens sa mai spus ce diferenta e fata de camerele unde nu am aceste rulouri (cu precadere pe partea insorita ca in rest nu e cazul). Inertia termica a unei cladiri foarte bine izolata este mica si tocmai de aceea cu putin energie se obtine confortul dorit atit iarna cit si vara.

Edited by danghetau, 11 February 2012 - 11:57.


#36
Dumbo79

Dumbo79

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 31.01.2012
Nu  am rulouri   la  bloc unde stau acuma dar   am vazut utilitatea lor asta vara   unde  am fost 2 saptamani  in Germania  ! Dimineata le tinea  inchise,  pe la orele 11-11.30  le deschideau   pana pe la orele  17! Nici urma  de  incalzire in exces!  Pot sa zic ca la pranz  daca  te culcai dormeai  ca un prunc   pana seara   :thumbup: , evident  era si intr-o zona  rurala  ( dar ruralul la  ei  nu e ca  la noi ).

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate