Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Dispare PFA cu norma pt. IT
Last Updated: Nov 06 2012 14:27, Started by
Africanul
, Dec 09 2011 14:58
·
0
#109
Posted 26 January 2012 - 09:38
Problem:
Se da un PFA cu norma de venit, neplatitor de TVA cod 6202 - Consultanta IT Daca anual se depasesc aia 35.000 de euro am inteles ca e obligatoriu trecerea la platitor de TVA, nu si trecerea la sistem real, corect? Daca aceasta Consultanta IT e pentru un client din USA, in cazul in care se trece la plata TVA, aceste facturi sunt cu tva sau fara? Deoarece dupa art. 133 (5), e), 5. din codul fiscal locul respectivelor servicii se considera a fo la beneficiar, inafara comunitatii si ar trebui sa fie scutite de tva. S-a mai intalnit cineva cu acest caz? |
#110
Posted 26 January 2012 - 13:40
e vorba de 119.000 lei (35k euro la cursul din ziua aderarii la UE)
din ce stiu eu facturile respective trebuie sa fie fara TVA |
#112
Posted 11 April 2012 - 00:10
Salut!
Readuc in discutie topicul pe care l-ati deschis voi, deoarece am si eu cateva intrebari rezultate in urma a tot ceea ce ati spus voi mai sus. Le-am grupat pe numere sa fie mai usor: 1. Scriati de scutirea pensiilor daca esti si angajat. Eu am un PFA dedchis in iulie anul trecut, suspendat in octombrie I redeschis in aprilie 2012. Sunt si angajat part time (2 ore) incepand din iunie 2011. Pentru 2011 am platit la stat impozit (la norma, pentru perioada in care am activat) si sanatate. Sunt scutit de pensii inte-adevar? Nu trebuie sa dau vreo declaratie ceva la casa de pensii pentru asta? In 2012 se aplica acelasi principiu? 2. Clientii vostri din strainatate chiar accepta facturi romanesti? Sunt "compatile"? Doar in tarile din UE sau si ce alte tari? 3. Nu (prea) inteleg cum pentru voi e mai rentabil la norma. Eu daca cer 18 lei pe ora si lucre 22 de zile pe luna full time imi da un venit de 38,000 lei pe an, destul de departe de norma de 50,000 (sector 5). Daca cer 30 pei pe ora ajung la un 63,000 lei pe an - mai acceptabil, dar tot nejustificabil mi se pare pentru ca nu am garantia ca voi lucra intr-adevar TOATE acele ore (concedii, raceala, lipsa chef). Din punctul meu de vedere singurele variante rentabile pentru un pfa la norma ar fi: 1. Sa fii angajat (cu salarii de peste 1000 euro) si sa primesti banii pe pfa - sunt sceptic, insa, am inteles ca nu mai e "asa legal"; 2. Sa faci outsourcing la proiecte, lucrand cu oameni carora le dai bani la negru, iar clientilor le dai factura frumos - justificabil doar pentru proiecte foarte multe (pe multi bani) - cel putin dublul normei de venit (ochiometric se vede ca se pierd pe langa taxe, "salariile angajatilor"; 3. Sa muncesti pe rupte zi si noapte ca sa depasesti norma macar cu un 20%. asadar, parerea mea e ca a avea un pfa la norma de unul singur este mai putin profitabil decat in sistem real in situatia in care lucrezi de unul singur si nu iti primesti salariul pe pfa. Adica in situatia in care faci chiar ceea ce ar trebui sa faca un pfa pe domeniul asta: sta la birou si programeaza/face design/ofera consultanta. Imi scapa ceva? |
#113
Posted 11 April 2012 - 06:03
1. Esti scutit atit in 2011 cat si in 2012 (pana azi, de maine nu se stie ce legi mai dau).
2. Si tu accepti factura celui din... Congo. Pana la urma sunt aceleasi informatii: partener, produs, pret, cantitate. Daca nu-i din UE va intocmi vamesul o declaratie cu impozite. 3. Fiecare are un venit. Daca tu nu-l ai peste norma atunci nu o aplica. Multi depasesc acel barem. Iar daca mergeti pe varianta "salariat", in contractul stabilit aveti grija sa nu incalcati acele norme din codul fiscal privind activitatea dependenta si luati-va toti banii de la "angajator" adica si impozitele angajat/angajator. El plateste aceeasi suma de bani, nu conteaza forma. Edited by neagu_laurentiu, 11 April 2012 - 06:06. |
#114
Posted 27 October 2012 - 18:40
va rog sa-mi limpeziti gandurile:
-imi infiintez un PFA si vreau sa lucrez pe norma de venit cod CAEN 6202 - voi lucra in germania stiu ca trebuie sa ma inregistrez in ROI si platitor de TVA prin optiune - incep activitatea pe 15 -16 noiembrie 1.acum,in noiembrie ,in afara de declaratia 220 in care voi bifa optiunea impozitarii in sist "norma de venit " trebuie sa mai depun alta declaratie? 2.ce declaratii trebuie sa depun la inceputul anului 2013? eu stiu de: D 220 estimativ...norma de venit pe 2013 mai trebuie sa depun D 201(obtin venituri in afara Romaniei,dar sunt impozitat pe norma de venit)? mai trebuie sa depun declaratia 392 A (sunt platitor de TVA prin optiune) 3. in afara de registrul unic de control am nevoie si de registrul de incasari - cheltuieli in care sa trec doar incasarile...corect? VA MULTUMESC |
#115
Posted 27 October 2012 - 22:58
Nu trebuie sa te inregistrezi platitor de TVA.
Dupa ce te inregistrezi ca PFA la Norma de Venit, trebuie sa te inscrii in ROI (Registrul Operatorilor Intercomunitari) si primesti un cod fiscal in scopuri de TVA. Depui declaratia de prestari servicii intercomunitare doar pentru lunile in care ai facturat (neaparat pana in data de 15 a lunii urmatoare). |
#116
Posted 28 October 2012 - 15:54
arthuraxeit, on 27 octombrie 2012 - 18:40, said:
va rog sa-mi limpeziti gandurile: -imi infiintez un PFA si vreau sa lucrez pe norma de venit cod CAEN 6202 - voi lucra in germania stiu ca trebuie sa ma inregistrez in ROI si platitor de TVA prin optiune - incep activitatea pe 15 -16 noiembrie 1.acum,in noiembrie ,in afara de declaratia 220 in care voi bifa optiunea impozitarii in sist "norma de venit " trebuie sa mai depun alta declaratie? 2.ce declaratii trebuie sa depun la inceputul anului 2013? eu stiu de: D 220 estimativ...norma de venit pe 2013 mai trebuie sa depun D 201(obtin venituri in afara Romaniei,dar sunt impozitat pe norma de venit)? mai trebuie sa depun declaratia 392 A (sunt platitor de TVA prin optiune) 3. in afara de registrul unic de control am nevoie si de registrul de incasari - cheltuieli in care sa trec doar incasarile...corect? VA MULTUMESC Corect, nu esti obligat sa te inregistrezi ca platitor de TVA. Odata cu inscrierea in ROI vei primi un cod de TVA dar care e valabil numai pentru comertul exterior. POti sa te inscri ca platitor de TVA, daca vrei, dar sunt niste conditii de indeplinit. Declaratii de depus: declaratia 220 (ai spus-o), declaratia 600 (cat vrei sa platesti la pensii), declaratia 070 (inregistrare CIF), declaratiile 95 si 91 pentru ROI / TVA intracomunitar. Banuiesc totusi ca vei lucra in Romania, pentru Germania. Daca chiar vei lucra fizic in Germania, mai mult de 6 luni, trebuie sa te inregistrezi ca PFA acolo si e alta poveste. |
#117
Posted 29 October 2012 - 00:31
Multumesc pentru raspunsuri.
In cazul unui PFA pe norma de venit, cod CAEN 6202(Consultanta IT), pentru declaratia 600(DECLARAŢIE privind venitul asigurat la sistemul public de pensii) puteti sa confirmati va rog ca la rubrica "Venit bază de calcul" pentru o anumita luna(ex. Noiembrie) trebuie trecuta suma: (norma de venit anuala pentru orasul in care sunt PFA) / 12? Banuiesc ca mai mult de atat nu se va face in ceea ce priveste aceasta declaratie pentru anul curent. Multumesc. |
#118
Posted 29 October 2012 - 10:40
Inca o intrebare...
Voi lucra cu PFA de Romania, in Germania, pentru primele 6 luni... Apoi, dupa 6 luni, imi voi face PFA in Germania. Pentru a emite chitante clientilor din Germania, imi trebuie un anumit tip de chitantier/facturier? Puteti sa-mi spuneti va rog cum se vor pune numerele la facturi? Multumesc. |
|
#119
Posted 29 October 2012 - 12:24
Numerele de documente le generezi tu. Poti folosi documente pretiparite sau le poti lista tu. Modele gasesti pe net.
In realitate o sa folosesti numai facturi, nu cred ca o sa ai vreo plata cash de la germani (pentru a emite chitanta). |
#120
Posted 31 October 2012 - 20:04
@TLGsoft: multumesc pt raspuns.
Am inteles ca in cazul unui PFA pe norma de venit, lunar trebuie depuse 2 declaratii: 300 si 390. Puteti sa-mi confirmati va rog acest lucru? Ele trebuie depuse inca de la inceput sau intr-o luna se depune pentru venitul obtinut pe luna precedenta? Multumesc. |
#121
Posted 31 October 2012 - 21:26
arthuraxeit, on 31 octombrie 2012 - 20:04, said:
@TLGsoft: multumesc pt raspuns. Am inteles ca in cazul unui PFA pe norma de venit, lunar trebuie depuse 2 declaratii: 300 si 390. Puteti sa-mi confirmati va rog acest lucru? Ele trebuie depuse inca de la inceput sau intr-o luna se depune pentru venitul obtinut pe luna precedenta? Multumesc. Din cate stiu, 300 este decontul de TVA, iar 390 sunt operatiile intracomunitare. Prima trebuie depusa doar in cazul in care te declari platitor de TVA. Chiar si asa depunerea este trimestriala in cazul tau. Declaratia 390 trebuie depusa doar pentru lunile in care ai facturat intracomunitar, pana in data de 15 a lunii urmatoare. |
#122
Posted 06 November 2012 - 12:43
Salutare,
@TLGsoft: multumesc pentru lamuriri. As mai fi avut 2 intrebari - doream sa fac stampila. Pe stampila, in afara de nume, prenume, cnp, cui, oras, tara, ar mai trebui trecut ceva pentru a factura pentru client din Germania? Am inteles ca sunt doua tipuri de facturi - cu TVA si fara TVA. Aveti idee ce fel de facturi trebuie folosite? Eu voi fi platit in EURO, dar in facturi va trebui sa scriu echivalentul sumei in RON sau chiar suma in EUR? Multumesc. |
#123
Posted 06 November 2012 - 12:49
stimati domni, sta-v-ar pulsul, nu doriti voi sa discutati problemele astea pe un topic nou, cu un nume sugestiv? sunt destui pe care-i trec fiori reci cand vad ca acest topic a fost reactivat.....
|
|
#124
Posted 06 November 2012 - 13:01
arthuraxeit, on 06 noiembrie 2012 - 12:43, said:
Salutare, @TLGsoft: multumesc pentru lamuriri. As mai fi avut 2 intrebari - doream sa fac stampila. Pe stampila, in afara de nume, prenume, cnp, cui, oras, tara, ar mai trebui trecut ceva pentru a factura pentru client din Germania? Am inteles ca sunt doua tipuri de facturi - cu TVA si fara TVA. Aveti idee ce fel de facturi trebuie folosite? Eu voi fi platit in EURO, dar in facturi va trebui sa scriu echivalentul sumei in RON sau chiar suma in EUR? Multumesc. 1. Stampila (o relicva comunista) nu este necesara pe facturi. 2. Pentru Germania vei factura in EUR pe un formular de factura fara coloana de TVA. Gasesti modele pe net. Are dreptate Smiley, exista "PFA la Norma de Venit - Intrebari si raspunsuri" Edited by TLGsoft, 06 November 2012 - 13:02. |
#125
Posted 06 November 2012 - 14:27
Nu e mai simplu sa-ti faci direct PFA in Germania? Am inteles ca te declari liber intreprinzator abia la prima factura ...
In Ro. nimic nu e constant de la un an la altul si, de obicei, surprizele vin pe 31 decembrie. Ori e ok sa faci drumuri Ro - Germania ori lasa o imputernicire la cineva ca sa-ti rezolve eventualele probleme cu PFA-ul de-aici |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users