Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cum e sa fii mecanic de locomotiva ?
Last Updated: Feb 21 2022 22:33, Started by
yonut_a
, Aug 08 2011 08:20
·
0
#1
Posted 08 August 2011 - 08:20
Intr o seara asteptam pe cineva la gara si tocmai coborase un mecanic dintr o locomotiva si am aruncat si eu un ochi de la distanta: erau vreo 2 scaune jerpelite, o cabina mica si inghesuita emanand un miros de motorina.
Intrebarea este cum e sa fii mecanic de locomotiva ? Faci in fiecare zi acelasi drum , conduci aceeasi locomotiva ? Daca spre exemplu locuiesti in Iasi si faci curse spre Bucuresti acolo li se ofera cazare si a doua zi fac cursa retur sau preiau alt traseu ? P.S cel mai curios eram de fapt ce face un mecanic de locomotiva in timpul unei curse daca vrea sa se duca la baie ? nu cred ca exista asa ceva in locomotiva iar in gara unde sta trenul 1-2 min nu cred ca are timp. Edited by yonut_a, 08 August 2011 - 08:35. |
#2
Posted 08 August 2011 - 08:33
#4
Posted 08 August 2011 - 08:46
in fiecare gara te asteapta dorobantu cantand "mai vino-n gara noastra micaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"! :naughty:
|
#5
Posted 08 August 2011 - 09:47
In sageata albastra de pe ruta Bucuresti-Slatina am vazut cum mecanicul se duce la toaleta inainte de a pleca trenul sau cand schimba directia de mers la Pitesti trecand in capatul celalalt. Pe trenurile vechi conditiile sunt naspa si pentru calatori si pentru mecanic.
|
#6
Posted 08 August 2011 - 09:57
sagetile albastre sunt o gluma proasta. parca e tranvai, nu ai loc sa iti intinzi picioarele... imi placeau trenurile alea cu compartimente inchise cu usa a cate 6 locuri
|
#7
Posted 08 August 2011 - 10:04
Locomotiva se schimba in functie de cursa , daca e o cursa de 100-200 km , omul merge pe o rapandula , daca e un tren care taie tara in 2 are omul ala conditii in ea mai bine ca in A8 ( exagerez dar intelegi ideea) , in astea noi au si toaleta in ea . Plus ca nu e nici un tren de lunga durata care sa aiba 1 singur mecanic.
E un film 123 Pelham , uita te la el si o sa vezi viata astora ( scade efectele wow de film din el ). |
#8
Posted 08 August 2011 - 10:06
Eu ma uitam la locomotivele care fac Iasi Bucuresti si nu aratau cine stie ce.
|
#9
Posted 08 August 2011 - 16:53
Eu am fost azi pe ruta Galati-Buzau iar trenul era un fost metrou. La propriu. Inca mai erau hartile care aratau magistralele. Mecanicul avea tricou roz si papuci cu sosete, deci imi inchipui ca viata lui nu e tocmai placuta.
|
#10
Posted 08 August 2011 - 20:13
Mie-mi place când vorbește în microfon, în limbaj formal: „stimați călători, intrăm în gara ... și facem o pauză de x minute”. Nu pare așa plictisit decât tipele din hypermarketuri cu ofertele lor sau cu colegii pierduți. De asemena apreciez faptul că vorbește el de fiecare dată, nu-i o voce plictisită cu aceeași tonalitate ca-n gară, înregistrată.
De asemenea am mai observat că mai stă la povești cu nașu'. Edited by m3th0dman, 08 August 2011 - 20:15. |
|
#11
Posted 09 August 2011 - 09:00
paintx05, on 8th August 2011, 17:53, said: Eu am fost azi pe ruta Galati-Buzau iar trenul era un fost metrou. La propriu. Inca mai erau hartile care aratau magistralele. Mecanicul avea tricou roz si papuci cu sosete, deci imi inchipui ca viata lui nu e tocmai placuta. |
#12
Posted 09 August 2011 - 09:13
yonut_a, on 8th August 2011, 09:20, said: Daca spre exemplu locuiesti in Iasi si faci curse spre Bucuresti acolo li se ofera cazare si a doua zi fac cursa retur sau preiau alt traseu ? Daca te uiti pe mersul trenurilor o sa stii unde schimba acolo unde vezi ca sta mai mult (+15 min). Asa ca omul nostru lucreaza ca oricare altul, program normal. Edited by neagu_laurentiu, 09 August 2011 - 09:17. |
#13
Posted 09 August 2011 - 09:31
Locomotivele nu au budă :bigwhitegrin: Așa că dacă pe mecanic îl sună natura când e pe câmp, oprește locmotiva și :D
|
#14
Posted 09 August 2011 - 11:07
#16
Posted 09 August 2011 - 12:01
Nu e obligatoriu sa faci acelasi traseu in fiecare zi (in unele zile poate faci manevre prin gara), dupa cum nu e obligatoriu sa fie acelasi mecanic pe tot traseul. De exemplu, la trenurile de marfa care merg de la Azomures pana in port la Constanta, nu vei vedea un mecanic din Tg. Mures mergand mai mult de Ciceu (eventual cazuri exceptionale).
CFRul asigura cazare pentru mecanici. Au un fel de dormitoare proprii, iar la intoarcere fie iau tren in sens invers, fie revin in regim "regie" (ca si calatori, dar platiti pt orele alea) yonut_a, on 8th August 2011, 09:20, said: P.S cel mai curios eram de fapt ce face un mecanic de locomotiva in timpul unei curse daca vrea sa se duca la baie ? nu cred ca exista asa ceva in locomotiva iar in gara unde sta trenul 1-2 min nu cred ca are timp. De ce sa nu aiba timp ? Trenul nu merge fara el... -_- Meseria de mecanic de locomotiva pare faina. Nu e usoara, nici grea. Programul de lucru e destul de random... |
#17
Posted 09 August 2011 - 12:35
Kokoshmare, on 9th August 2011, 10:00, said: Esti dragut sa pui o poza cu acest fost metrou ajuns tren ? Imi inchipui ca oi fi mers cu automotoarele unui operator privat. Si alea nu sunt metrouri. Nu mi-a dat prin cap sa fac poze dar cred ca am sa ma duc intr-o dimineata in gara sa pozez ca multa lume se mira. Nu apartineau unui operator privat, cunosc si trenurile alea si sunt total diferite fata de metroul meu. Stiu sigur ca apartinea de cfr. Controlorii aveau uniforme cu cfr. Si sunt sigur ca era metrou, insa avea scaunele initiale scoase si puse unele mult mai incomode. Dubios e ca aveau toaleta. Nu cred ca metrourile franceze au toaleta. |
#18
Posted 09 August 2011 - 13:01
Am avut un prieten al carui tata a fost mecanic de locomotiva.
Ideea de baza e ca un mecanic face doar un traseu pe care e autorizat si nu dupa cum bate vantul. Adica din Bucuresti merge doar pana la Brasov, sau Craiova sau Constanta. Acolo se da jos si isi preda masina, adica locomotiva alte echipe, care stie drumul de la Brasov la ... Sau Constanta <=>Mangalia, Bucuresti<=Oltenita, intelegeti ideea. Sa fie clar, fiecare echipa face doar unul dintre trasee, pe care s-a specializat. Omul imi povestea ca la examen era intrebat ceva de genul "inainte de intrare in statia de la Fetesti, cum mergi spre Constanta, cati copaci sunt pe dreapta?" Pt ca acolo trebuie sa incepi franarea ca sa reduci viteze de la 45km/h la 35 km/h. Sau sa accelerezi de la 32 la 37 km/h intre km 12 si 14, dupa care mergi cu 40km/h pana la km 20.. Fiecare tren are un fel de jurnal unde scrie cu ce viteza parcurgi fiecare portiune de pe traseu. Ma rog, e evident ca asta e dupa regimul trenului, personalul are o viteza, rapidul evident alta.. In plus exista si un dispozitiv de inregistrarea -tahometru- care desena pe un cilindru de carton viteza la fiecare moment. Acum e ceva electronic.. Dupa cursa se lua inregistrarea si daca se vedea ca ai calcat-o aiurea, fara ordin prin statie de la dispecer. Care ordin era evident inregistrat /semnat si el undeva... E nerentabil sa schimbi locomotiva dupa un anumit nr de km si nu la capul traseului, pt ca schimbarea cu o alta costa bani. Trenul care nu merge sta, hi, hi, si ocupa linia pe care nu poate circula un altul, deci nu numai ca nu produce, dar face si paguba... Acuma daca urmeaza o portiune de urcat si trenul e prea lung, adica e prea greu, se mai ataseaza inca o locomotiva care trage sau impinge si ajuta principala. Evident ca dupa ce s-a terminat zona, locomtiva secundara se decupleza, e trasa pe o linie moarta, unde astepta un alt tren pe care sa il ajute.. Acuma daca mecanicul raporteaza prin statia radio ca i s-a stricat ceva in locomotiva, dar mai reuseste sa se tareasca cu ea, la prima gara mare il asteapta o alta.. In general fiecare mecanic are o locomotiva a lui. Ma rog, e un fel de a spune. Pt ca la fel si cu masina mica, in timp ii invata comportarea, hibele, etc. Un mecanic nu isi poata opri trenul in camp sa se dea jos sa faca un pishu pt ca trenul din spate ar intra in el.. Asa ca oameni sau au o sticla de plastic sau se autoregleaza inainte de plecare. Si iarasi este evident ca nu isi poate parasi postul de conducere si sa lase masina sa mearga de capul ei in timp ce el e in buda.. In plus exista si asa zisa "pedala a mortului". Pe fiecare traseu, in anumite locuri, la anumite distante, pe langa sau intre sine e pus un anumit dispozitiv. Cand trenul trece pe acolo, in postul de conducere se declanseaza o avertizare. Daca mecanicul nu calca o pedala, apasa un buton, ma rog face ceva anume si de cateva ori intr-un interval de timp destul de mic, intra in functie o alarma care pur si simplu opreste trenul. Ideea ca se apasa de mai multe ori ca automatul sa fie sigur ca mecanicul nu a pus o caramida, hi, hi.. Chestia asta s-a inventat dupa ce un mecanic a facut infarct si cazut blocand acceleratia. Evident ca dupa un timp trenul a sarit de pe sine, cu multi morti... La autopisie s-a vazut ca nefericitul murise de mult.. Chiar, cand mi s-a explicat cele de mai sus mi s-a zis si ca mecanicii nu ieseau direct de pe bancile scoli si gata primeau un tren. Stateau in depou niste ani buni si erau f ti, adica FRECATI la sange.. Pana cand nu visau locomotiva, adica stiau cam tot ce misca sau se invartea in ea, si pana cand nu puteau face niste reparatii mici, cat sa ajunga trenul intr-o statie, sa nu ramana in camp, sa blocheze linia, NU SE DISCUTA sa intre la examen de promovare.. Iar maistrul instructor nu era deloc dur...Cica asta era un cuvant prea moale.. Pt ca si batea ..Iar fara recomandarea si semnatura lui in dosar, NU. Punct. Iar examenul nu se dadea cu cei din atelierul tau, din motive clare, hi, hi.. Aia din Buc pleacau la Iasi, aia de acolo la Constanta, ma rog, toti aflau unde cu o zi inainte, ca sa nu se aranjeze.. Dupa ce luai examenul ajungeai ajutor de mecanic pe trenuri marfare cu cea ma mica viteza pe linii scurte, de ex Buc Oltenita. Marfare ca sa nu ucizi oamenii, evident.. Daca te miscai bine, pe baza referatului mecanicului principal, care semna pt tine, si dupa niste ani ca sa capeti experienta si sa inveti sa te descurci+ examen ca mai sus, ajungeai principal. Dupa un alt timp dadeai alt examen si plecai de pe linia de viteza mica la una de viteza mai mare ca ajutor. Apoi un alt examen si ajungeai principal pe marfare de viteza mai mare pe o anumita portiune.. Si dupa un timp + examen ajungeai ajutor pe trenuri de persoane, tot pe distante mici, viteza cea mai mica, deci tren personal.. Ciclul examen principal ajutor se relua pana cand deveneai principal pe trenuri cu oameni si de viteza maxima. Ma rog, asta insemna ca ai si o varsta, maturitate, experienta... Salturile la salariu erau mari si motivante. Cica pe vremea lui Ceausescu un principal de pe expres ajungea si pana la 6000 lei pe luna, cea ce nu era deloc putin. Cand te suiai pe masina semnai ca esti ok ca sanatate, odihnit, nebaut, pis at, etc. Iar cand ajungeai la capat de linie te duceai la un camin la CFR-ului unde era camere special, cu paturi, si prestai programul de somn obligatoriu. Nu reveneai de la Constanta in Buc dupa jumate de ora, obosit dupa prima cursa.. In regulamentul lor scria limpede si clar ca in caz de accident daca se dovedeste ca nu ai facut conform celor scrise acolo primesti atatia ani de puscarie .. Cica aveau si un capitol special pt sinucigasi. Daca iti sarea unul si il luai, stia ca automat intrai in comisia medicala sa vada aia ca nu ai avut cum sa il eviti... Rapoarte, hartii, .. Adevarul e ca nu opresti un tren de 10 vagoane care merge cu 100km/ora in 20m. Iar daca franezi prea tare arunci geamantanele in capul pasagerilor, ii dai cu capul de fereastra, etc.. Chiar, inainte de cursa trebuia se intrii in depou, sa iti verifici locomotiva, etc, sa legi trenul, etc. Dupa cursa predai jurnalul, inregistrarea tahometrului si discutai ce s-a intamplat normal sau exceptional cu seful, cu mecanicii de la intretinere. Cine consuma mai putin combustibil decat era calculat era premiat... Morala. Era si a ramas o meserie grea. Toata ziua plecat, raspundere multa.. Unii ajungeau sa bea mai mult de o bere, asa ca zburau urgent..Fiola si cu multi martori era obligatorie inainte de cursa. Si decat sa ma bagi tu in parnaie mai bine nu te las eu sa pleci, chit ca imi esti cuscru, etc.. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users