Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 

Primii kilometri - drum lung

- - - - -
  • Please log in to reply
84 replies to this topic

#37
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,675
  • Înscris: 22.11.2007
orele alea de scoala care le-ai facut sunt NIMIC fata de traficul intern si mai ales extern. Dar daca ai mai fost ca pasager in multe calatorii si stii cum merge treaba e ok. Asta e cel mai important. Dar sunt si unii care nu prea s-au plimbat la viata lor, sau nu au fost atenti la trafic, alora le va fi ceva mai greu sa se obisnuiasca cu traficul. Ceea ce se face la scoala de soferi e apa de ploaie.

Alta varianta e sa iei pe cineva in dreapta cu permis de mult timp. In privinta traficul dupa ce iesi din romania nici aici nu e tocmai usor, am vazut oameni cu permis de mult timp care isi cam bateau capul la intrarile/iesirile de pe autostrada din afara.

#38
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007
cand mi-am luat permisul am condus vreo saptamana aiurea prin oras si era ok.
in primul weekend am fost la pitesti la niste rude , cu gandirea ca autostrada e usoara ...
cand am ajuns in pitesti eram rupt (cu toate ca am facut o pauza la o benzinarie)  , m-am bagat in pat si somn de voie...
deci eu nu cred ca esti in stare sa conduci mai mult de 200 km/zi.
in schimb poti sa incerci pana pleci in afara sa te duci pana  la mare intr-un weekend si apoi o sa decizi singur cum este

#39
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,856
  • Înscris: 06.10.2003

 VladCatalin, on 22nd June 2011, 16:31, said:

[...]Deci nu e dracul asa de negru. Se poate daca vrei cu adevarat.[...]
As zice ca daca te simti stapan pe masina si volan...
Absolut oboseala va fi mai mare si se instaleaza mai rapid la un incepator dar daca ai si morcov in cur circuland printre masini si pe autostrada atunci mai bine stai acasa pentru ca riscurile unui accident sunt mult mai mari.

Pe-dealta parte ...cu o masina SH nou-achizitionata poti avea surprize neplacute si banoase la drum lung (mai ales extern).

#40
romanianjoker

romanianjoker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 352
  • Înscris: 10.02.2004
As vrea sa va povestesc experienta de incepator.
Dupa 5-6 ani de la examen, aveam vreo 2000km la bord, maxim. cel mai lung drum a fost de vreo 200 km, pe care l-am facut in vreo 4-5 ore pe DN1.
Apoi am dormit rupt. M-a costat mai mult spalatul masinii in anii astia decat benzina consumata.

La noul serviciu, a trebuit sa fac 8000km intro luna, aproape jumatate offroad, pe coclauri si drumuri de tara. Nu am avut evenimente, dar am facut o gramada de prostii; am scapat doar pentru ca nu era trafic in zonele alea.
Ce imi aduc aminte:
- ca incepator, intri mai usor in panica si uiti de frana de mana si nu te pricepi la parcare. Daca trebuie sa te opresti in rampa si apoi sa pleci, esti terminat.
- daca ai parcat in rampa, atunci cand pleci de acolo, din cauza lipsei de experienta, apesi ambreiajul si scoti frana de mana, inainte sa pornesti motorul. Sa vezi atunci sperietura pentru ca masina o ia la vale, iar frana nu merge cum stii tu, pentru ca este servo si este tare.
- daca ploua ceva mai tare, iti vine sa tragi pe dreapta, pana se opreste, ORIUNDE ai fi.
- este imposibil sa conduci noaptea, mai ales pe drumurile cu trafic; te tot uiti la farurile celor din fata si te deranjeaza farurile celor din spate. Nu stii sa reglezi oglinzile.
- daca te prinde ceata noaptea, esti paralizat de frica. Fereasca sfantu' de vreo zapada!.
- daca intri de pe un drum secundar pe unul principal, ai tendinta sa te uiti NUMAI la cei de pe sensul tau, uitiand ca trebuie sa acorzi prioritate TUTUROR, inclusiv celor care se afla in depasire. Foaaaarte nasol!
De obicei, incepatorul confunda frica cu precautia.
Bafta!

#41
vladut_v

vladut_v

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,713
  • Înscris: 11.01.2005

 crz, on 22nd June 2011, 15:33, said:

Intrebarea este simpla: vi se pare o idee buna sau proasta ca primii kilometri (dupa o saptamana - doua prin Bucuresti, condus zilnic 10-20km) sa fie facuti intr-o calatorie Romania - Europa de vest (Franta / Germania)?
Nu se pune problema de idee buna sau rea, ce vrei tu sa faci este imposibil si denota o imaturitate accentuata insotita de o lipsa de responsabilitate turbata, daca o pot numi asa. Toate astea trec, insa cu timpul, in cativa ani ... nu neaparta foarte multi. As zice mai degraba dupa cateva zeci de mii de KM, spre o suta !

Mentorul meu de legislatie rutiera avea o vorba: "Pana la 100.000 de KM esti conducator auto, dupa ... si in functie de constructia interioara si dexteritatea ta, te poti numi sofer"

Este imposibil, in primul rand din punct de vedere legal (cu lamaia pe gem nu iesi din tara un an). Mai mult vei conduce cu 20 km/h sub limita maxima admisa pe sectorul de drum respectiv, un an de zile, aici in tara. Legat de lamaie, asta nu inseamna ca daca ai permis de un an si n-ai un gram de experienta, vei fi zeu in Europa. Dar daca stai prin Timisoara/Oradea si dai o fuga pana in Szeged (HU), poti zice ca ai fost in Europa.

In al doilea rand ar fi dificil, sa nu zic imposibil, din pricina lipsei de experienta. Tin minte ca eu dupa primele cateva ore legate de condus, deja cu permisul in buzunar, dormeam o jumatate de zi. Trebuie sa ajungi sa-ti cunosti corpul, reactiile, reflexele, oboseala. Toate astea se dobandesc in timp, pe langa cele cateva cutume invatate in scoala.

Mergi cat mai mult posibil cu masina, prin orasul tau, prin imprejurimi, prin tara in vacanta, o fuga la mare. Toate te vor cali. Romania este suficient de ofertanta incat sa te intalnesti destul de repede cu situatii delicate, chiar limita. Vei bushi masina, vei primi puncte de amenda, vei fi prins de radar, vei da spaga ... toate vor contribui la maturizarea ta in calitate de sofer. Incearca sa faci tot posibilul sa ramai cu permisul in buzunar. Insa progresiv, nimic de pe o zi pe alta.

Ti-as recomanda un CURS excelent despre ce inseamna sofatul in termeni profesionisti, insa nu-l fa acum, doar dupa vreo 20.000-30.000 KM  dupa ce vezi cu ce se mananca.

Si nu iesi cu masina in oras sa stai la cafele sa te uiti la ea de pe terasa, mergi cat mai mult, nu conteaza unde, insa stabileste-ti dinainte destinatia, asta e necesar sa nu fi dezorientat in trafic + urmatoarele sfaturi: centura intotdeauna, grija cu oboseala, fara alcool, fara depasiri pe linia continua sau daca este curba la dreapta, politicos cu pietonii si biciclistii, daca verdele de semafor palpaie nu forta intrarea pentru cateva secunde de asteptare la rosu, pe galben sa nu treci niciodata ca o fac si altii, viteza nu are nici un avantaj, decat risc enorm, poluare fonica si cu noxe, consum de carburant, uzura masinii, bani aruncati degeaba pe radare sau pe bielete si telescoape.

Am depasit un pic aria de discutie, insa am considerat ca iti va fi util. Chiar daca sfaturile astea se preteaza mai mult pe un tanar care abia a implinit varsta de permis, nu mai sterg nimic pentru ca multe din aspectele astea sunt valabile indiferent de varsta. Cu precizarea, totusi, ca de la un douazeci si destui in sus, maturizarea de ansamblu este mai accentuata, deci cel putin riscurile majore care le implica statutul de participant la trafic, sunt mai usor asimilabile.

Drumuri bune !

#42
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,906
  • Înscris: 09.12.2004

 ripper, on 22nd June 2011, 16:32, said:

Rahat. N-are nicio logica.
am fost foarte subtil si n-ai prins ironia...

 bossake, on 22nd June 2011, 16:40, said:

Dar daca ai mai fost ca pasager in multe calatorii si stii cum merge treaba e ok. Asta e cel mai important.
fugi de-aci... Daca am ocazia sa fiu in masina cu un pilot de F1 la volan, inseamna ca ajung ca Fitipaldi?!?!?

 vladut_v, on 22nd June 2011, 17:46, said:

Mergi cat mai mult posibil cu masina, prin orasul tau, prin imprejurimi, prin tara in vacanta, o fuga la mare. Toate te vor cali. Romania este suficient de ofertanta incat sa te intalnesti destul de repede cu situatii delicate, chiar limita. Vei bushi masina, vei primi puncte de amenda, vei fi prins de radar, vei da spaga ... toate vor contribui la maturizarea ta in calitate de sofer. Incearca sa faci tot posibilul sa ramai cu permisul in buzunar. Insa progresiv, nimic de pe o zi pe alta.
FOARTE TAREEEE!!! :D :thumbup:


Eu zic ca inainte de a pleca din tara, sa faci un tur al ei, de la est la vest; daca masina ajunge intreaga pe coasta de vest inseamna ca te vei descurca si pe afara :D

Daca vei conduce regulamentar, fara sa exagerezi pe drum (depasiri hazardate, viteza, etc etc), nu o sa ai probleme

#43
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 muteki, on 22nd June 2011, 15:48, said:

Nu ai voie sa treci frontiera cu permis de conducere mai nou de 1 an de la data examenului. De condus in afara tarii nu este nicio restrictie.
Nu ai voie cu permis de bicicleta , cu permisul categoria B ai voie. Sunt restrictii diferite de la tara la tara cu privire la viteze ,detectoare , statii , anvelope , etc

Quote

Este imposibil, in primul rand din punct de  vedere legal (cu lamaia pe gem nu iesi din tara un an). Mai mult vei  conduce cu 20 km/h sub limita maxima admisa pe sectorul de drum  respectiv, un an de zile, aici in tara.
In codul rutier scrie ca doar cei care nu stapanesc codul/regulamentul rutier nu au voie sa iasa. :D Incepatorii adevarati au voie.

Quote

Intrebarea este simpla: vi se pare o idee buna  sau proasta ca primii kilometri (dupa o saptamana - doua prin Bucuresti,  condus zilnic 10-20km) sa fie facuti intr-o calatorie Romania - Europa  de vest (Franta / Germania)?
In afara is mai putine pericole decat in Romania .Dar sa nu mizezi pe acest fapt. Un accident/incident se poate intampla acolo unde te astepti mai putin.(in multe cazuri in apropiere de casa sau destinatie)

Sfaturile mele:
1.Atentie (ochii in 4)
2.Incearca sa conduci cum conduc majoritatea cetatenilor respectivelor tari (bineinteles cu respectarea regulilor de circulatie)
3.Cand simti oboseala trage pe dreapta fa putina miscare sau incearca sa dormi.
4.Daca nu vrei stres sau avarii evita Parisul !
5.Daca masina nu e noua si vrei sa fii mai sigur incearca sa pleci la drum cu o asigurare ce include reparatii/remorcare etc (ACR/ADAC/etc)
6.Pleaca la drum doar daca crezi ca stapanesti codul rutier si volanul.

Edited by polizei, 22 June 2011 - 18:36.


#44
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,112
  • Înscris: 14.09.2007
Cum sa n-ai voie sa iesi cu masina din tara ca incepator?
Astea erau odata, retin ca nu sunt impedimente in a iesi din tara ca incepator.
Primul meu drum lung ca incepator (vreo 2 luni dupa ce am luat carnetul)  a fost de vreo 500 intr-o noapte pana la RM Sarat si inapoi , nu am avut nici o problema. Bine, inainte sa fiu incepator am mai condus destul de mult fara permis la drum lung (autostrada, drumuri mai putin circulate) .
Am citit pe aici unele sfaturi cum sa nu circuli mai mult de 250km/zi, si mi se par prostii .In restul timpului ce sa faci ? Sa te uiti la stele? Pai mai bine mergi cu autocarul daca nu poti merge ceva mai mult de atat(un 5-600km in 12 ore nu-mi pare ceva extraordinar cu pauzele aferente) .
Daca tu te crezi in stare, si poti de ex sa treci Bucurestiul de la cap la cap fara sa lovesti masina la ora de varf sigur te descurci la drum lung , important este sa nu te lasi dus de val si sa mergi cu cat "te tine" , cu cat esti stapan pe tine . Daca te arunci in curbe , in depasiri si alte cele nu e bine deloc , dar daca esti cumpatat nu o sa ai probleme.
Acum  nu cred ca are rost sa te gandesti la mers 1300-1500km non-stop , astea se fac(daca se fac) dupa ceva ani/km de carnet.

#45
ripper

ripper

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,257
  • Înscris: 25.03.2002
Voi cred c-ati uitat cand erati incepatori...
Normal ca merge atent, cu ochii beliti peste tot, nu asta e problema. Probleme sunt situatiile care apar, in care habar n-are ce sa faca, se pierde, nu apreciaza distanta, etc, etc, etc. Ce daca strabate Bucurestiul fara s-o buseasca? Ce legatura are cu un drum de 12 ore, 500 km, la care orice sofer cu experienta oboseste si are parte de o gramada de aventuri?

Edited by ripper, 22 June 2011 - 20:46.


#46
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,112
  • Înscris: 14.09.2007
Pai ma gandesc ca e mult mai mare riscul de a atinge masina(fara alte riscuri) in B decat la drum lung (cu alte consecinte).
Acum mai depinde si de inclinatia fiecaruia , dar daca te stapanesti si nu te bagi in depasiri hazardate nu vad alte probleme. Experienta se capata facand km, nu stand pe net ( in general vorbind ) , si mai periculos mi se pare sa conduci in RO decat afara . Aici daca mergi cu 90 pe limitare de 100 (stiu , nici mie nu-mi convine) te depasesc si iti taie fata (revenind din depasire) , dar afara daca mergi cu 80-90 pe autostrada nu te deranjeaza nimeni .
LE:Cat despre aia 500 km in 12 ore, depinde si de sofer ca asta inseamna o medie de 40km/h iar asta inseamna sa mergi cu spatele .

Edited by Nicu90, 22 June 2011 - 20:52.


#47
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007
nicu tu vorbesti din experienta acumulata , nu e tot una cu 300 km experienta in oras.
eu ii recomand sa se auto-testeze cu un drum pana la mare . isi verifica rezistenta .daca a obosit rau isi ia o camera , face o baie in mare si a 2 zi vine inapoi.o consider o cheltuiala foarte mica in raport cu cea de plecat in franta/germania.
daca intradevar cand a ajuns la constanta este in stare sa se si intoarca atunci e ok pentru a pleca in afara

#48
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,112
  • Înscris: 14.09.2007
Corect, oricum cateva drumuri trebuie sa faca sa stie cum merge cu incadrarea pe benzi , circulatia la drum lung si alte cele .
Imi amintesc si acum cand am plecat la munte prima oara si am condus pana la Voineasa (e drept n-am dormit pana sa plec , si nici in ziua de dinainte) am visat numai curbe si camioane :) .
E important sa te cunosti pe tine, sa stii cum reactionezi la oboseala , cum apreciezi distantele si alte cele. Eu incep sa ma resimt dupa ~8-900 km mers intins cum ma ajunge usor oboseala si o las mai usor la curbe pana ma acomodez cu starea de "obosit" si dupa mai continui asa pana incep sa simt ca ma ajugen somnul serios si atunci trag pe dreapta beau 2 cafele si in functie de cum sunt ori continui(daca e graba) ori dorm 30-40 minute si plec .

#49
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

 crz, on 22nd June 2011, 14:33, said:

Salut.

Urmeaza sa imi cumpar masina. Nu am mai condus, pana acum, in afara orelor facute in cadrul scolii de soferi. Intrebarea este simpla: vi se pare o idee buna sau proasta ca primii kilometri (dupa o saptamana - doua prin Bucuresti, condus zilnic 10-20km) sa fie facuti intr-o calatorie Romania - Europa de vest (Franta / Germania)?

Foarte dificil va fi pana iesi din Romania, pentru ca e mai greu de condus pe DN-uri fata de autostrada.

Mergi de proba cateva zeci de km pe langa casa ( eventual o portiune autostrada) si daca faci una din urmatoarele greseli mai bine stai acasa sau gasesti sofer (dar trebuie sa fii sincer cu tine insuti, pentru ca nu poti sa mori decat o data )
- cand schimbi viteza misti imperceptibil de volan si traiectoria masinii se modifica putin ( la 120 km/h 2-3 centimetri miscati de volan si ai schimbat 3 benzi fara sa vrei in 3 secunde)
- schimbi banda fara sa te uiti in oglizi si sa semnalizezi
- oscilezi de cateva ori intr-o depasire daca sa te bagi sau nu ( in sensul ca nu iti poti aprecia din prima daca ai loc sa faci depasirea sau nu ). Si mai grav daca te angajezi in depasire si la jumatate te razgandesti pui frana si te bagi la loc.
- ai vreun moment in care te simti depasit de situatie, te pierzi sau iti tremura picioarele dupa vreo frana brusca sau cand iti dai iese ceva in fata neprogramat.
- nu te simti comfortabil sau sigur pe tine cand mergi cu 120-130 ( gandeste-te ca afara ai de facut sute de km la viteza asta minima, in Germania se cam circula pe portiuni in coloana cu 140-150 , si ori stai cu 80 km/h cu camioanele ori mergi 150 cu coloana)
- nu poti sa faci o parcare buna pe lateral in timp decent (unele orase mari sunt foarte aglomerate si e greu de gasit o parcare).

In rest daca te descurci cu astea te-ai putea incumeta dar totul depinde de tine. Ar fi foarte recomandat sa mai pleci cu un sofer mai experimentat. E cam obligatoriu sa mai ai pe cineva in masina chiar daca nu are carnet ca sa te tina de vorba si o pereche de ochi in plus conteaza. Nu mai zic ca nu e prea placut ca incepator sa butonezi singur GPS-ul sau sa cauti tigarile si cola pe la 130 km/h.
Obligat ai nevoie de GPS bun si trebuie sa-l incerci inainte ca sa te obisnuiesti cu el.
Nu te risca sa mergi mai mult daca simti ca esti obosit, pentru ca n-ai nici reflexe formate nici experienta.
Cel mai greu va fi pana iesi din Romania si prin orase aglomerate , pe autostrada nu e asa dificil mai ales ca in Austria , Germania nu prea ai multe autostrazi de schimbat si te orientezi usor.
In situatia ta "Pauzele lungi si dese, cheia marilor succese !" . Opreste des pe autostrada , relaxeaza-te bea o cafea, odihneste-te.
Masina trebuie sa fie in stare perfecta , verific-o la sange inainte sa pleci ca sa nu ai surprize pe drum. (Si zi-ne si ce vrei sa cumperi pentru ca daca ai impresia ca e placut sa mergi prin Europa cu Matiz-ul, Tico sau vreo Dacie 1310 afla ca nu e. (Poate doar in cazul in care esti mecanic auto si ai jumatate de motor in portbagaj ca piese de schimb)).

Sper ca ti-am raspuns la obiect

#50
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005
Multumesc pentru sugestii @N62. O sa urmaresc cu atentie lucrurile pe care le-ai mentionat, chiar sunt curios cate dintre greselile acelea o sa le fac.

Referitor la masina si experientele mele la volan probabil voi deschide un thread saptamana viitoare, dupa ce o voi avea. Mai multe detalii la momentul acela, nu vreau sa stric un thread care a devenit destul de util :).

crz

#51
Loox

Loox

    obraz fin. ºmirgheluit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,290
  • Înscris: 20.01.2008

 crz, on 22nd June 2011, 15:33, said:

Argumentele contra sunt ale colegilor, nu ale mele :). Din punctul meu de vedere, orice "risc" posibil apare la fel de bine si acum si dupa 6 luni de Bucuresti si / sau drumuri afara, dar scurte.

Nu e bine cum gandesti. Cu cat experienta soferului e mai mare, cu atat riscurile sunt mai reduse (bineinteles, daca nu-ti vin piticii la cap si ii dai blana si iei mainile de pe volan). 2-300 km inseamna 0 pentru un sofer, eu sunt sigur ca tu nici nu stii inca sa faci o depasire corecta. Chiar si teoretic, se zice ca un sofer stie sa conduca dupa 100 000 km. Sa pleci intr-un drum lung dupa ce abia te-ai urcat in masina, e inconstienta curata. Plus ca trebuie sa-ti cunosti masina, sa stii sa faci o pana, sa completezi un ulei, un lichid de racire, sa schimbi un bec, etc. Si poti sa fii tu zmeul zmeilor cu 1 milion de kilometri facuti in 10 ani, daca n-ai experienta condusului pe durate foarte mari, maraton, n-ai sa reusesti decat cu pauze din 3 in 3 ore si o sa dai pe cazare mai mult cat dai pe restul. Si sa stii ca pe afara se conduce frumos, nu sunt gropi&co, insa pe autostrada nu-i chiar asa ca in filme...deja la viteze de ~130 kmh e destul de greu de stapanit masina, de atacat curbe stramte (pentru viteza respectiva, ca sunt de-astea si pe autostrada), de ferit de cei care se baga in fata ta cand nu te astepti, de cei care vin cu 200 din spate, samd. Am vazut multi manjiti de parapeti aci in zona, Ungaria, Austria...

Sfatul meu, pentru binele tau si al tuturor (pasagerii pe care eventual ii iei si ceilalti soferi din trafic), e sa faci drumuri din ce in ce mai lungi, sa prinzi experienta, sa inveti comportamentul masinii in orice situatie, si astea sa le faci treptat, azi un Ploiesti, poimaine o Sinaia, apoi un Brasov, Sibiu, si asa mai departe, cel putin un an, si abia pe urma sa iesi din tara.

#52
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,112
  • Înscris: 14.09.2007
Nu cred ca e nevoie de un an de mers in tara si dupa iesit afara ,daca intr-o luna de mers prin RO simti ca te descurci (incadrari/parcari etc) cred ca poti iesi afara .
In fiecare seara daca opresti la un hotel sa dormi, si pe drum faci pauze la 2-3 ore e ok .
LE:daca totusi pers in cauza nu are nici o legatura cu fenomenul atunci si eu zic ca ar fi mai bine sa stea acasa.

Edited by Nicu90, 23 June 2011 - 10:25.


#53
Loox

Loox

    obraz fin. ºmirgheluit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,290
  • Înscris: 20.01.2008
Intrebare pt Nicu: tu ai iesit cu masina din tara? Daca da, pana unde? Cat ai mers?

Pentru a rata iesirea de pe autostrada sau incadrarea pe alta artera, o secunda de neatentie e mult. Nu mai zic pe timp de noapte... Si cu mama gps-urilor, n-ai cum sa nu te invarti ca molia la bec de cateva ori daca ai zbanghito.

#54
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,112
  • Înscris: 14.09.2007
In Bulgaria cand eram incepator .
Acum 3 luni pana in Italia la granita cu Franta  via Austria .
De la iesirea din tara pana la intrarea in A se poate merge si fara gps lejer ,si autostrazile sunt greu de gresit daca sti unde trebuie sa ajungi.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate