Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Primii kilometri - drum lung
Last Updated: Oct 26 2011 12:46, Started by
crz
, Jun 22 2011 14:33
·
0
#19
Posted 22 June 2011 - 15:07
asa e, nu ai voie sa conduci in afara ca incepator, dar omul poate a luat carnetul acum 10 ani si n-a condus de atunci
|
#20
Posted 22 June 2011 - 15:08
Din punctul meu de vedere marele pericol este viteza. Nu o sã poþi merge tot drumul cu 60km/h iar la >120km/h neavând experienþã va fi nasol.
Iar sã mergi atât de mult cu morcovu-n fund nu-i prea bine... |
#21
Posted 22 June 2011 - 15:09
#22
Posted 22 June 2011 - 15:11
Riscurile sunt mult mai mari in Romania decat in afara insa in Romania sunt sigur ca nu vei face 1000km in cateva zile ca incepator. Nici eu nu te incurajez sa pleci la un drum asa lung pana nu mai capeti mai multa experienta. Garantat vei obosi f repede si poti face si greseli. Ia-o usor!
|
#23
Posted 22 June 2011 - 15:11
Sincer, singurul impediment major pe care il vad e oboseala. Ca incepator, te asigur ca dupa 150 de KM de condus fara oprire prin romania esti MORT. Nu mai vezi nici stopurile celui din fatza. Eu inainte sa ma aventurez la drumuri lungi (>300 km) aveam suficienta experienta, dar tot oboseam repede. Tata conduce de dim pana seara si ii e OK (adica...si el oboseste dupa 12 ore de condus de exemplu, dar macar se poate concentra in continuare...ca incepator nu ai puterea asta)
|
#24
Posted 22 June 2011 - 15:17
pe unii ii manaca in cur, nici macar nu a condus 100m in tara ca vrea sa plece cu masina pana in franta.
|
#25
Posted 22 June 2011 - 15:18
nu stiu de ce am eu senzatia ca nu mai e valabila treaba cu incepatorul la volan in strainatate
a, ba da.. in ultimele versiuni ale legilor nu mai scrie nimic despre asta http://www.mae.ro/node/1564 http://bpr.b.politia...ie-rutiera.html ca incepator, iti recomand ruta pe partea de sud a tarii ca e mai lejer dpdv al aglomeratiei (Craiova- DTSeverin-Lugoj-Timisoara=>vama ) apoi, cred ca te-ar rupe traficul pe autostrazi (mers alert, depasiri, etc.) asa ca nu pot decit sa iti recomand sa folosesti cind autostrada cind drumurile judetene alaturate |
#26
Posted 22 June 2011 - 15:18
ripper, on 22nd June 2011, 15:56, said: Tu cum de ai calculat cifra aia exacta? d4m4g3, on 22nd June 2011, 16:03, said: Aia nu e exacta, e aproximativa! Daca vrei, iti spun eu cifra exacta: 78.893km! De aici in sus esti sofer cu experienta. N-am calculat-o eu,e o cifra aproximativa.Asa scria in cartea de circulatie rutiera din anii '90. |
#27
Posted 22 June 2011 - 15:19
d4m4g3, on 22nd June 2011, 16:03, said: Eu zic ca mai bine nu te duci pe un asemenea traseu... Difera oamenii, drumurile, vremea, masina nu ti-o cunosti bine si tot asa. Greseli exista si la cei cu experienta, dar cand nu o ai nici pe aia e chiar greu si nesigur. Circula prin oras, in afara orasului cu grija, mai capata experienta in diverse conditii si abia apoi... Ia-o usor, pas cu pas, nu e nevoie sa te bucuri de permis si sa pleci la drum (atat de) lung acum. Totusi, concediu placut! Cam asta pare a fi... Mai bine sa mergi linistit si sa te bucuri de drum/timp/o bere fara sa ai grija masinii. Aia nu e exacta, e aproximativa! Daca vrei, iti spun eu cifra exacta: 78.893km! De aici in sus esti sofer cu experienta. Nebuni sunt peste tot, daca e sa se intample ceva rau, se intampla oriunde! Ce sa facem acum, sa ne retragem intr-un glob de cristal de teama? Sa ia pe cineva cu el, si-apoi doar nu conduce intr-una, fara pauze, nu? Ca doar nu e robot! |
#28
Posted 22 June 2011 - 15:22
d4m4g3, on 22nd June 2011, 16:03, said: De aici in sus esti sofer cu experienta. D_FENS, on 22nd June 2011, 16:18, said: Asa scria in cartea de circulatie rutiera din anii '90. Edited by Evergreen, 22 June 2011 - 15:23. |
|
#29
Posted 22 June 2011 - 15:23
Am 6.
Hai sa fim seriosi ca incepator sa pleci in F/DE e un risc inutil. doar daca mai merge alt sofer cu experienta si conduceti pe rand. |
#30
Posted 22 June 2011 - 15:25
Ok, in primul rand tin sa va multumesc tuturor pentru raspunsuri. Sincer sa fiu nu ma asteptam la atatea reply-uri pertinente .
Ce am retinut, intr-o ordine relativ aleatoare: - circulatia noaptea / in conditii de vreme diferite fata de ce sunt eu obisnuit (ploi abundente, ceata, etc); - sanse mai mari de a se intampla ceva, fiind incepator + faptul ca in romania te poti descurca mult mai simplu (gasesti ajutor mai repede, etc); - nu cunosc masina, iar cunoasterea ei se face in timp, in nici un caz dupa 200km; - nu stiu ce presupune condusul la viteze in regim de autostrada civilizata (si e greu sa ma obisnuiesc cu asta in bucuresti sau chiar si pe autostrazile noastre); e ok sa invet la un moment dat, dar nu si cand am alte lucruri mult mai basic de asimilat; - oboseala la drum lung scade pe masura ce iti creste experienta. In acelasi timp, e de preferat sa capeti experienta cate putin (maxim cateva zeci de km "dintr-o bucata" la inceput, ceea ce nu se poate face intr-o excursie de genul asta); Sunt motive mai mult decat suficiente pentru a nu pleca nicaieri (in sensul de excursii de ordinul sutelor de km) anul asta. O sa ma limitez, o perioada, la drumuri in oras si, maxim, imprejurimile "apropiate". Referitor la apelul vostru la ratiune si respect pentru vietile celorlalti, nu pot sa spun decat ca sunt de acord. De-asta si caut raspunsuri / argumente contra pentru ideea mea, pentru ca stiu ca nu stiu si incerc sa inteleg riscurile. Daca tineam neaparat sa fiu teribilist sau daca as fi cautat adrenalina cu orice pret nu mi-as mai fi pus problema asta . Multumesc mult inca o data, crz. |
#31
Posted 22 June 2011 - 15:27
Evergreen, on 22nd June 2011, 16:22, said: nu mai stiu care zicea (aici sau in real life) ca esti sofer cu experienta de abia dupa vreo 2 3 accidente.... Si sa stii ca are dreptate cel care a spus asta . Eu am avut doua accidente (nu grave ce-i drept...unul dintre ele putea fi mult mai grav dar am reusit sa evit LA MUSTATZA si masinutza mea a primit doar o zgarietura pe aripa) pana m-am linistit cat de cat |
#32
Posted 22 June 2011 - 15:27
Dar daca se face drumul pe bucati? maxim 400-500 km/zi, cu opriri la fiecare 1-2 ore..
Si noi suntem in aceeasi situatie. Un sofer, vechime permis +10 ani, experienta vreo 500 de km, calm si precaut Drumul va fi facut cu pasager in dreapta (eu) care o sa-l tina pe sofer treaz prin metode clasica precum cicaleala. Pana plecam o sa mai facem probabil 1000-1500 de km in tara dar.. |
#33
Posted 22 June 2011 - 15:31
Pe principiul asta, in primii X km toti ar trebui sa stea in tara.
La o saptamana dupa ce am luat permisul am facut un drum de Bucuresti dus-intors (aprox. 750 km in total), singur, fara pasager. La vreo 2-3 saptamani, am facut un drum dus-intors pana in Lituania. De data asta e drept, cu tatal meu langa mine. Si culmea, inca sunt in viata, teafar si nevatamat. Si ce e mai exagerat, primul accident l-am avut dupa 6 ani jumate, cand m-am "urcat" pe un caine. Al doilea la o saptamana dupa ce am lovit cainele, cand m-am trezit cu un scuter remodelandu-mi bara spate. Deci nu e dracul asa de negru. Se poate daca vrei cu adevarat. L.E.: pentru a nu lasa loc de interpretari, am fac cam 20000-25000 km/an. Deci pana in momentul asta am minim 150000 km facuti. Edited by VladCatalin, 22 June 2011 - 15:36. |
|
#34
Posted 22 June 2011 - 15:32
#35
Posted 22 June 2011 - 15:36
duculeana, on 22nd June 2011, 16:19, said: (...) Nebuni sunt peste tot, daca e sa se intample ceva rau, se intampla oriunde! Ce sa facem acum, sa ne retragem intr-un glob de cristal de teama? (...) VladCatalin, on 22nd June 2011, 16:31, said: (...) Deci nu e dracul asa de negru. Se poate daca vrei cu adevarat. Cam astea sunt ideile de la care am plecat cu gandirea mea. Doar ca morala pana la urma este sa nu imi asum (eu sau cineva intr-o pozitie similara cu a mea) riscuri inutile, in conditiile in care e o lista destul de mare de lucruri care sunt specifice drumurilor pe afara si care pot sa mearga prost . |
#36
Posted 22 June 2011 - 15:38
duculeana, on 22nd June 2011, 16:19, said:
N-ai inteles nimic. 80.000km era o cifra teoretica, "dintr-o carte din anii "90". Eu zis de cifra aia amintita mai sus de cineva in gluma. Ca asa sunt unii care conduc ca boii si desi au 20.000km nu stiu nici sa plece frumos de pe loc sau sa parcheze masina, sau altii cu 5000km care au prins mult mai bine lucrurile astea, dar si altele. Evident ca face pauze, dar o pauza de 1h spre exemplu nu te relaxeaza indeajuns de mult ca incepator, cand te stresezi si stii ca urci din nou in masina si mai ai de parcurs alte mii de km. Nu cred ca vrea cineva mai mult sa faca pauze pe drum decat sa conduca sa ajunga la destinatie. Plus ca nu stie nici el cum va reactiona cand oboseste si nu va avea unde sa traga pe dreapta. O sa-i amorteasca picioarele, fundul, mainile, ochii, nu-i asa simplu, pentru ca stai cu morcovu-n fund pe drum in conditiile astea. Evident, se poate si sa fie bine, dar riscurile sunt mai mari pentru toti asadar consider ca nu merita. E bine sa eviti pana nu esti sigur pe tine. Daca mergi la noroc... crz, on 22nd June 2011, 16:25, said:
Pareri au fost, analizeaza-le. Vezi daca merita sa faci asta sau nu. Decizia e a ta, chiar daca parerea celor mai multi este de a nu pleca pe un asemenea traseu. Spor la acumulat experienta, fara evenimente neplacute! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users