Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Primii kilometri - drum lung
Last Updated: Oct 26 2011 12:46, Started by
crz
, Jun 22 2011 14:33
·
0
#1
Posted 22 June 2011 - 14:33
Salut.
Urmeaza sa imi cumpar masina. Nu am mai condus, pana acum, in afara orelor facute in cadrul scolii de soferi. Intrebarea este simpla: vi se pare o idee buna sau proasta ca primii kilometri (dupa o saptamana - doua prin Bucuresti, condus zilnic 10-20km) sa fie facuti intr-o calatorie Romania - Europa de vest (Franta / Germania)? Cum vad eu lucrurile: PRO: - treci prin multe tipuri de trafic, soferi, etc, deci se invata multe lucruri rapid; - calatoria in sine; CONTRA: - lipsa reflexe, automatisme; - e posibil ca oboseala sa se instaleze foarte repede; Argumentele contra sunt ale colegilor, nu ale mele . Din punctul meu de vedere, orice "risc" posibil apare la fel de bine si acum si dupa 6 luni de Bucuresti si / sau drumuri afara, dar scurte. Asa cum se poate intampla ceva pe drumul pana in Franta / Germania, se poate intampla si pana la Giurgiu sau Alexandria (ba chiar e mai probabil - cred ca drumurile de afara sunt mai safe). Astept niste pareri si din partea voastra, in special a celor mai experimentati. Ma intereseaza mai ales contraargumente la ceea ce am spus mai sus - de ce ar diferi pe unde faci primii 5000km, ca-s in Romania sau in Romania + afara. De ce difera riscurile in cele doua cazuri, daca difera prin ceva. Thanks, crz |
#2
Posted 22 June 2011 - 14:38
Daca pocnesti masina la 5 kilometri de casa este diferit decat daca o pocnesti in Franta la Paris.
|
#3
Posted 22 June 2011 - 14:39
daca esti incepator, n-ai voie sa conduci in afara tarii!
|
#4
Posted 22 June 2011 - 14:41
Daca ai adrenalina in sange poti sa incerci cu toate ca nu-ti recomand sa faci mai mult de 100-200 de km in primele zile de condus.
Ai sa-ti dai seama imediat ce greseli faci si cu timpul le vei corecta si-ti vei forma reflexele. Daca pleci la drum lung de mii de km vei fi foatre incordat si vei obosi repede fiind mult mai predispus in a face greseli care pot sa-ti fie fatale... In plus din ce-mi aduc aminte permisul de conducere nu era valabil in afara tarii in primul an... Poate s-a mai schimbat legislatia dar ai fi bine sa verifci ca sa nu ai probleme majore (si pe afara condusul fara pemis se pedepste penal)... Edited by cucur, 22 June 2011 - 14:44. |
#5
Posted 22 June 2011 - 14:42
Reflexele clar nu le ai formate, plus ca nu cunosti masina, daca zici ca iti iei alta. Plus ca mai mult ca sigur o sa iti vina sa o calci, ca na, esti la inceput. Gandeste-te ca daca esti pe autostrada si mergi drept, intervine si plictiseala pe langa oboseala, tu neavand reflexele formate e suficienta o fractiune de secunda sa te panichezi de unu din fata care sa zicem intra in depasire fara sa semnalizeze. In fine, experienta se face mergand, dar eu te sfatuiesc ca macar pana te obisnuiesti cu masina si cu mersul singur la drumuri mai lungi de 100km sa ramai prin tara.
|
#6
Posted 22 June 2011 - 14:44
crz, on 22nd June 2011, 15:33, said: ...vi se pare o idee buna... a ca primii kilometri ...sa fie facuti intr-o calatorie Romania-Germania-Franta? Sau daca aceasta calatorie este obligatorie, atunci nu mai mult de 200-250 km pe zi cu odihna de 15 minute la fiecare ora de mers si neaparat odihna in pat, noaptea. Edited by Mircel, 22 June 2011 - 14:48. |
#7
Posted 22 June 2011 - 14:44
Eu stiam o legenda de genul ca nu poti conduce in afara tarii daca n ai minim un an vechime
|
#8
Posted 22 June 2011 - 14:47
eu as spune ca faci o imprudenta
un drum lung presupune multe necunoscute pentru un incepator (drumuri proaste, sate pline de carute, gropi, cocalari vitezomani cate te sicaneaza, stiluri diferite de condus ale soferilor din zone diferite, oboseala care se instaleaza foarte repede la un incepator - asta in ro; in afara viteze mari pe autostrada, drumuri complet necunoscute, regulamente necunoscute, etc. ... lista e mare) daca adaugi si conditii meteo grele (ploaie pe autostrada..) e chiar urat |
#9
Posted 22 June 2011 - 14:48
muteki, on 22nd June 2011, 15:38, said: Daca pocnesti masina la 5 kilometri de casa este diferit decat daca o pocnesti in Franta la Paris. Carrman, on 22nd June 2011, 15:39, said: daca esti incepator, n-ai voie sa conduci in afara tarii! Vorbind dincolo de aspectul asta, ramane intrebarea "de ce a fost facuta legea in felul asta, care sunt riscurile la care se supune un incepator?". Si asta incerc sa aflu cu acest thread . cucur, on 22nd June 2011, 15:41, said: Daca ai adrenalina in sange poti sa incerci cu toate ca nu-ti recomand sa faci mai mult de 100-200 de km in primele zile de condus. Ai sa-ti dai seama imediat ce greseli faci si cu timpul le vei corecta si-ti vei forma reflexele. Daca pleci la drum lung de mii de km vei fi foatre incordat si vei obosi repede fiind mult mai predispus in a face greseli care pot sa-ti fie fatale... Nu caut adrenalina, asta iese din discutie. Am retinut ideea cu incordarea si "stresul" care duc la greseli mult mai rapid. Probabil o sa completez, la sfarsit, lista cu argumente contra . Multumesc mult pentru feedback tuturor, astept si alte pareri (sau completari / comentarii la ce s-a scris pana acum). |
#10
Posted 22 June 2011 - 14:48
Nu ai voie sa treci frontiera cu permis de conducere mai nou de 1 an de la data examenului. De condus in afara tarii nu este nicio restrictie.
|
|
#11
Posted 22 June 2011 - 14:50
Conduita preventiva difera de ceea ce ai invatat la scoala de soferi.Totusi,daca ai de gand sa pleci la drum lung,indicat este sa mai fii cu cineva experimentat in ale soferiei.
|
#12
Posted 22 June 2011 - 14:50
Esti prea 'crud'. Nu ai nici un pic de experienta. Mai ales in afara, unde exista infrastructura, unde se circula cu viteza, nu vei putea stapani masina si aprecia bine distantele. Nu vei putea frana ca unul care deja a batut destule drumuri si poate fi riscant in depasiri.
Deasemeni oboseala cumulata cu lipsa de experienta isi poate spune foarte repede cuvantul. Si cu consecinte dintre cele mai grave. Daca de masina ta si de tine (de viata ta) nu iti pasa, gandeste-te la ceilalti participanti din trafic, de langa tine, ca ei sunt nevinovati. Ai vazut si tu, recent chiar, tot felul de tragedii cu autocare si TIR-uri (si daca si astia nu mai au experienta si nu 'bat' soselele)... Poti intalni/trece prin diferite zone diferite din punct de vedere meteorologic. Acum sa fie nor si ok, acum sa fie soare puternic (poate chiar din fata), care, la drum lung, cum nu ai experienta, poate deveni suparator si obosotor. Furtuna si ploaie torentiala (nu stii cum sa stapanesti masina, sa franezi, nu mai ai vizibilitate aproape deloc). Sau vant puternic. Sau noapte, cand (ca nu vei merge numai pe autostrada, separata de celelalt sens) este posibil sa te jeneze farurile celorlalti. Nu vei sti si putea sa aprecizei corect distantele si faci depasiri. Nu ma intelege gresit. Esti major, e viata ta, faci ce vrei. Dar inca nu esti foarte pregatit. Mai intai da-ti mana pe aici, prin oras si tara, si prin cateva drumuri mai lungi (proportionale cu timpul si cu experienta acumulata) si pe urma, incet incet. Eu as recomanda macar cateva luni de 'stagiu', pana devii sigur pe tine si pe masina si pe reflexe. Sigura ca aici in Romania, drumurile sunt asa cum sunt (putine si proaste) si trebuie sa faci slalom ca sa eviti gropi, carutasi si biciclisti (foarte periculosi; mai ales pe timp de noapte si nesemnalizati corespunzator). Dar cel putin esti in Romania. In caz de accident, Doamne fereste, ai pe cine suna. Stii limba. Te descurci altfel. ASADAR, REPET: e mai precaut sa fii prundent si sa NU te aventurezi la asa ceva. Cred ca este cuvantul cel mai potrivit: aventura. E mult prea riscant! Mai asteapta o vreme. Si inca o intrebare foarte importanta: aceasta calatorie (intors) o vei face singur? Nu vei avea companie deloc (si aici ma refer la cineva care fie sofer si sa te mai poata tempera sau ajuta)? Nu uita ca la scoala, masina era aia care era (avea dubla comanda). Aveai pe cineva in dreapta. Masina o stiai cat de cat. Pe asta, deloc! Este ca si cum ai vrea sa (urci) calaresti un cal (salbatic) din prima. Fara sa fii trantit. Cam atat am avut eu de zis si asta e parerea mea! Numai bine. |
#13
Posted 22 June 2011 - 14:50
avand in vedere ca nu ai condus decat in timpul scolii nu prea e recomandat, gandeste-te ca tu nu stii sa apreciezi corect viteza cu care sa intri in curbe, nu stii sa apreciezi distanta fata de masina care vine de pe contrasens intr-o depasire, mai ales pe inserat sau noaptea...si astea sunt doar cateva dintre posibilele riscuri pe care ti le asumi, riscuri care iti pot pune viata in pericol, atat a ta cat si celor cu care esti in masina sau a altor participanti la trafic
ai face bine ca mai intai sa capeti ceva experienta, macar cateva mii de km, si abia apoi sa faci un astfel de drum |
#14
Posted 22 June 2011 - 14:55
De abia dupa cateva zeci de mii de km(aproximativ 80.000) te poti considera un sofer cu experienta.
Edited by D_FENS, 22 June 2011 - 14:55. |
#15
Posted 22 June 2011 - 14:56
|
#16
Posted 22 June 2011 - 14:59
Figo_jr2006, on 22nd June 2011, 15:44, said: Eu stiam o legenda de genul ca nu poti conduce in afara tarii daca n ai minim un an vechime |
#17
Posted 22 June 2011 - 15:02
Nu mai repet aici ce au zis colegii dinainte... Puncte de vedere absolut corecte și pertinente! Eu aș mai adăuga doar atît: dacă ai un pic de respect pentru tine,pentru cei care vor veni cu tine în mașină și pentru toți cei pe care i-ai putea întîlni pe acest drum pe care vrei să-l faci...ei bine,atunci te abții și nu-l mai faci! Nu acum! Toate cele bune!
|
#18
Posted 22 June 2011 - 15:03
Eu zic ca mai bine nu te duci pe un asemenea traseu... Difera oamenii, drumurile, vremea, masina nu ti-o cunosti bine si tot asa.
Greseli exista si la cei cu experienta, dar cand nu o ai nici pe aia e chiar greu si nesigur. Circula prin oras, in afara orasului cu grija, mai capata experienta in diverse conditii si abia apoi... Ia-o usor, pas cu pas, nu e nevoie sa te bucuri de permis si sa pleci la drum (atat de) lung acum. Totusi, concediu placut! Cam asta pare a fi... Mai bine sa mergi linistit si sa te bucuri de drum/timp/o bere fara sa ai grija masinii. ripper, on 22nd June 2011, 15:56, said: Tu cum de ai calculat cifra aia exacta? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users