Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Cat costa mp de tencuiala exterioara?

- - - - -
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1
danmar1

danmar1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 02.02.2008
Buna ziua,

As dori informatii (cost manopera cu sau fara materiale) pentru o tencuiala exterioara cu materiale traditionale (nisip,var si ciment) pentru o suprafata de aproximativ 350m². Casa are parter, etaj si pod.

Va multumesc.

#2
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010

View Postdanmar1, on 22nd April 2011, 18:31, said:

Buna ziua,

As dori informatii (cost manopera cu sau fara materiale) pentru o tencuiala exterioara cu materiale traditionale (nisip,var si ciment) pentru o suprafata de aproximativ 350m?. Casa are parter, etaj si pod.

Va multumesc.

Tencuitul unei case costă până la 20 de lei pe metru pătrat.
    * Reprezentanții firmelor de construcții estimează, pentru perioada următoare, majorarea tarifelor la toate lucrările



Numeroasele fluctuații care au avut loc pe piața materialelor de construcții în decursul anului trecut și-au pus puternic amprenta asupra tarifelor practicante de către firmele de executare a lucrărilor. Mai mult, pentru acest an se anunță noi creșteri cauzate în principal de majorarea salariilor minime pe economie care vor influența automat și costurile solicitate de antreprenori. Pentru cei care s-au decis acum să înceapă lucrările pentru o casă trebuie să știe foarte bine cum să își aleagă firma de construcții, mai ales în condițiile în care piața este aglomerată de diverși constructori, mai mult sau mai puțin experimentați, astfel încât să nu fie nevoiți să scoată din buzunar mai mulți bani decât este nevoie.

O scurtă parcurgere a ofertelor puse la dispoziție de către firmele de construcții arată că, pentru o lucrare de zidărie tariful variază între 170 de lei/metru cub și 190 de lei/metru cub, dacă este vorba despre un perete din cărămidă, și între 140 de lei/metru cub și 150 de lei/metru cub, dacă este vorba despre un perete de BCA. În unele cazuri este nevoie și de o șapă. Pentru aceasta, proprietarul va mai scoate din buzunar în jur de 10-14 lei pe metru pătrat.

O dată ridicat zidul, acesta are nevoie de o tencuială, atât pe interior, cât și pe interior. Costurile unei astfel de lucrări se calculează la metru pătrat, tarifele fiind cuprinse între 13 lei și 15 lei pentru o tencuiala interioară, și între 19 lei și 20 de lei pentru o tencuială exterioară. Mai mult, pentru că tot sunt la modă acum prin prisma faptului că statul susține financiar acest tip de lucrări, o izolație cu polistiren pentru creșterea confortului termic este mai mult decât necesară. Pentru o astfel de lucrare, o firmă de construcții specializată va solicita în 15 lei și 20 de lei pe metru pătrat.

După ce aceste lucrări au fost realizate se trece la partea de finisaj, necesară în interiorul locuinței și care presupun o cheltuială. Prima dintre acestea este gletuirea. Aplicarea unui glet din ipsos, proprietarul mai scoate din buzunar între 8 lei și 10 lei pe metru pătrat, la care se mai adaugă încă aproximativ 6 lei pe metru pătrat pentru finisaj și vopsirea cu var lavabil.

Montarea gresiei și faianței necesită și ea o investiție pe măsură, respectiv în 15 lei și 20 lei pe metru pătrat. La capitolul parchet, tarifele sunt ceva mai variate, principalul criteriu de stabilire a acestor fiind modelul parchetului. Astfel, pentru un parchet laminat, care este și cel mai ușor de montat, o firmă de construcții va solicita între 6 lei și 8 lei pe metru pătrat. Tarifele se dublează aproape atunci când vine vorba despre un parchet clasic sau stratificat.

Un alt tip de lucrări la modă în această perioadă este montarea tavanelor. Astfel, fie că este vorba de un tavan fals, casetat sau suspendat, prețurile practicat de către antreprenori se cifrează între 20 de lei pe metru pătrat și 27 lei pe metru pătrar. Pentru pereții despărțitori, costurile unei lucrări se ridică la 16 lei/metru pătrat.

Dacă până acum costurile nu au fost nici prea ridicate, dar nici prea scăzute, de departe, cele mai mari tarife sunt cele practicate în cazul lucrărilor la instalația electrică sau la cea termică, esențiale în fiecare casă. Numai pentru dezafectarea unei instalații electrice deja existente, proprietarul locuinței trebuie să plătească electricienilor aproximativ 150 de lei pentru fiecare cameră. Același tarif este solicitat și pentru cazurile în care se dorește montarea unui tablou electric direct în apartament. Costurile necesare realizării instalației electrice se stabilesc în funcție de numărul prizelor din casa. Cel mai frecvent tarif solicitat de firmele de profil este de 50 de lei pentru fiecare corp de priză. În cazul în care instalație există deja, dar totuși proprietarul dorește o suplimentare, el va trebui să scoată din buzunar aproape dublul decât pentru realizarea inițială, respectiv între 60 de lei și 100 de lei.

Situația este asemănătoare și în cazul montajului instalațiilor de termoficare. Montarea centralei termice de către o firmă specializată costă nu mai puțin de 700 de lei. La acest preț se mai adaugă, în funcție de opțiunea solicitantului, costurile de montare a caloriferelor, care se stabilește luându-se în calcul tipul caloriferelor, materialul din care sunt confecționate și numărul lor. Spre exemplu, pentru un calorifer din cupru racordat la centrala termică, montarea se efectuează în schimbul a 240 de lei pe bucată, în timp ce pentru unul de apartament tariful este de 160 de lei pe bucata.

Edited by poadol, 22 April 2011 - 18:49.


#3
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009
costa la fel ca si tencuiala interioara numai ca se adauga costul schelelor in cazul in care nu le ai

#4
cosmin_sn

cosmin_sn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 29.04.2009
Cred ca e mai simplu sa tencuiesti cu Multibat.

#5
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009

View Postcosmin_sn, on 23rd April 2011, 16:21, said:

Cred ca e mai simplu sa tencuiesti cu Multibat.
pe exterior e reomandat sa tencuiesti mecanizat
indiferent ca e cu multbat sau tencuiala la sac

#6
valioglu

valioglu

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 198
  • Înscris: 03.02.2007
De ce e recomandat sa tencuiesti mecanic?

#7
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009

View Postvalioglu, on 24th April 2011, 11:45, said:

De ce e recomandat sa tencuiesti mecanic?
aderenta tencuielii pe stratul supot este net superioara ,si tinand cont ca este exterior cu suprafete mari de tencuiala ,apoi eventual polistiren ,+ actiunea vantului ...............
nu ai chef de probleme pe viitor iar asa elimini multe dintre ele
indiferent ce zic unii ca,cu mistria e nu stiu cum si bla bla bla
aia poate sa o zica pana ii vor durea gura ca eu cred ca numai in romania sau bulgaria pot sa mai convinga pe cineva cu mistria lor ,dar in curand (maxim 3 ani zic eu )vor trebui sa se recalifice sau sa se tehnologizeze ca altfel vor lua o mare teapa  --buna si criza asta de ceva  :thumbup: --
eu sunt satul sa vad cum oamenii care muncesc cinstit si incearca sa-i faca o casa sunt pacaliti de tentativele astea de meseriasi

#8
valioglu

valioglu

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 198
  • Înscris: 03.02.2007
Da, deci asa cum imi inchipuiam nu exista un motiv, poate doar iese mai ieftin. Tinea ea tencuiala manuala zeci de ani, e verificata treaba, acum brusc nu mai e buna...., e mai buna aia mecanizata.
Pana la urma nu cred ca are importanta cu ce arunci dracia pe perete, cu mana sau cu masina. Materialul sa fie bun, restul e tacere....
Din ceea ce spun firmele de izolatii nici nu este necesara tencuirea peretelui inainte de aplicarea termoizolatiei.

#9
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009

View Postvalioglu, on 28th April 2011, 23:56, said:

Pana la urma nu cred ca are importanta cu ce arunci dracia pe perete, cu mana sau cu masina. Materialul sa fie bun, restul e tacere....
doar ti se pare ca e tacere
mamaliga aia aruncata cu mistria are aderenta doar in punctul unde loveste peretele ce se imprastie nu prea mai are , pe cand la mecanizata fiecare strop de tencuiala este aruncat
dar daca vrei sa o arunci cu mistria eu nu am nici o problema ,doar spun ce stiu
bafta

View Postvalioglu, on 28th April 2011, 23:56, said:

Din ceea ce spun firmele de izolatii nici nu este necesara tencuirea peretelui inainte de aplicarea termoizolatiei.
valabil doar pt romania ,mai vorbim peste cativa ani daca mai esti pe forum

#10
valioglu

valioglu

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 198
  • Înscris: 03.02.2007
Deci cu cat il arunci mai tare cu atat se lipeste mai tare. De parca ulterior nu se ia la nivelat etc. etc. Nu mi se pare ca e aruncat cu cine stie ce forta de masina aia de tencuit, poate daca aveam una care trebuia sa-si scoata banii mi s-ar fi parut asa....
Poti sa o pui si cu gletiera si tot va sta acolo, nu e vorba de lipire ca urmare a energiei cinetice a materialului ca nu tragi cu cuie ci de proprietatile fizico-chimice ale acestuia. E simplu de constatat, sunt zeci de blocuri care au peste 40 de ani, tencuite manual si nu cade tencuiala.
E mai rapida aia mecanizata si e mai ieftin de realizat pentru constructor, nu neaparat pentru beneficiar (in functie de reteta materialului).

Cat despre aplicarea termoizolatiei nu am gasit nici un normativ sau ghid de punere in opera care sa spuna ca trebuie tencuit peretele inainte, nici macar pe paginile producatorilor de materiale din Germania de exemplu. Valabil in Romania si peste tot. Sunt mai vechi pe forum poate o sa fiu si peste cativa ani - desi nu vad legatura.

Edited by valioglu, 29 April 2011 - 22:32.


#11
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009

View Postvalioglu, on 29th April 2011, 23:25, said:

Deci cu cat il arunci mai tare cu atat se lipeste mai tare. De parca ulterior nu se ia la nivelat etc. etc. Nu mi se pare ca e aruncat cu cine stie ce forta de masina aia de tencuit, poate daca aveam una care trebuia sa-si scoata banii mi s-ar fi parut asa....
daca chiar te intereseaza de ce nu vii la mine in santier sa te convingi
in fine concluziile le tragi singur
ps.cele trei filmulete sunt facute astazi
http://www.youtube.c...u/2/LuKfcCLuask

#12
valioglu

valioglu

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 198
  • Înscris: 03.02.2007
Stiu exact cum se face si banuiam ca ai postat gresit. Aceasta nu e sectiune de reclama ci forum de discutii.

#13
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009
atunci hai sa nu mai discutam ca discutam degeaba
tu o tii pe a ta eu pe a mea si cu asta basta
eu am venit cu argumente logice daca tot ai intrebat ,ia tu o tii in clasicul 'las ca merge si asa'
reclama nu am nevoie sa-mi fac pe ascuns ca o pot pune chiar in personal add si sa fie vizibila fara a avea nevoie de reclama ascunsa
--------------------------
dar decat sa ne tot contrazicem eu zic ca e mai bine sa o lasam balta cel putin cu discutiile intre noi
bafta

#14
valioglu

valioglu

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 198
  • Înscris: 03.02.2007
Argumentul logic nu e dat in nici un caz de explicatia cu mamaliga si jetul, nu am afirmat ca merge si asa, atentie.
Hai sa spunem adevarul, ai afirmat ca e mai bine cu mecanizata pentru ca in realitate te scoti mai ieftin tu si ceilalti care va ocupati cu constructiile si aveti masinaria aia nu ca ar fi cu adevarat mai bun rezultatul final. Spune tot pana la capat, o faceti mai repede cu oameni mai putini si mai prost pregatiti (ieftini), dar de multe ori masinile voastre merg cu materiale mai scumpe decat cele clasice deci pentru client e avantaj zero sau chiar dezavantaj. Pentru voi e castigul mai mare.
Daca ai rezultatele unor teste facute de un institut credibil unde scrie clar ca e mai buna (atentie - ca produs final) sunt gata sa accept argumentatia si voi cere unui moderator sa-mi stearga posturile.

Vad ca ai renuntat la partea cu tencuiala la termosistem, daca vrei pun linkuri cu modul de punere in opera dat de firmele de sisteme de izolatii.

Sunt de acord cu lasatul balta dar in conditiile spunerii adevarului.

#15
cosmin_sn

cosmin_sn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 29.04.2009
Cea mai buna tencuiala este cea mai ieftina pt beneficiar. Mecanizata are avantajul rapiditatii executiei, nu stiu insa daca materialele folosite nu sunt mai scumpe ca la clasica.

#16
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009

View Postcosmin_sn, on 30th April 2011, 10:40, said:

Cea mai buna tencuiala este cea mai ieftina pt beneficiar. Mecanizata are avantajul rapiditatii executiei, nu stiu insa daca materialele folosite nu sunt mai scumpe ca la clasica.
am sa raspund direct la obiect
1 -manopera-manopera la mecanizata de foarte multe ori este chiar mai ieftina ca la aia manuala
2-materiale-la tencuiala traditionala trebuie sa dai cu o grosime de un minim 3cm iar la mecanizata de un minim de chiar sub 1cm
daca faci socoteala intre grosimile minime ale stratului de tencuiala la cele doua feluri de aplicatii ai toate sansele sa constati ca tencuiala predozata la sac iese chiar mai ieftin decat aia manuala
despre calitatea aplicarii nu mai vorbesc pentru ca eu sunt 100% pro mecanizata
------------------------
cand zic mecanizata ,ma refer inclusiv la tencuiala traditionala aplicata mecanizat
din pacate eu deocamdata nu am cum sa-ti arat asa ceva ---ma refer la traditionala aplicata mecanizat--- dar sunt filmulete destule pe net cu asa ceva iar diferenta se vede clar intre o mistrie de 8 lei si o masinarie de mii de euro
gandestete doar asa -ca daca mistria era la putere inventau astia mana acum o metoda de tencui cu o mistrie mai mare dar nu au ajuns decat la un maxim de o lopata ,ca si cu deastea sunt filmulete pe utube

#17
cosmin_sn

cosmin_sn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 663
  • Înscris: 29.04.2009

View Postpetre69, on 30th April 2011, 11:42, said:

am sa raspund direct la obiect
1 -manopera-manopera la mecanizata de foarte multe ori este chiar mai ieftina ca la aia manuala
2-materiale-la tencuiala traditionala trebuie sa dai cu o grosime de un minim 3cm iar la mecanizata de un minim de chiar sub 1cm
daca faci socoteala intre grosimile minime ale stratului de tencuiala la cele doua feluri de aplicatii ai toate sansele sa constati ca tencuiala predozata la sac iese chiar mai ieftin decat aia manuala
despre calitatea aplicarii nu mai vorbesc pentru ca eu sunt 100% pro mecanizata
------------------------
cand zic mecanizata ,ma refer inclusiv la tencuiala traditionala aplicata mecanizat
din pacate eu deocamdata nu am cum sa-ti arat asa ceva ---ma refer la traditionala aplicata mecanizat--- dar sunt filmulete destule pe net cu asa ceva iar diferenta se vede clar intre o mistrie de 8 lei si o masinarie de mii de euro
gandestete doar asa -ca daca mistria era la putere inventau astia mana acum o metoda de tencui cu o mistrie mai mare dar nu au ajuns decat la un maxim de o lopata ,ca si cu deastea sunt filmulete pe utube

Nu inteleg de cea manuala trebuie sa aibe minim 3 cm, daca peretele e perfect drept cu un 1 cm, te intreb pt ca nu inteleg...Mie mi-au tencuit manual, perfect i-am verificat cu laseruul :notangel: .
Nu contest calitatea mecanizatei dar si cea manuala are avantajul probarii in timp a calitatii. Daca sunt executate  corect si se respecta reteta cred ca sunt la fel de bune. E doar o parere.

#18
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009

View Postcosmin_sn, on 30th April 2011, 23:11, said:

Nu inteleg de cea manuala trebuie sa aibe minim 3 cm,
granulatia nisipului adus cu basculanta e mai mare
in fabrica il predozeaza altfel

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate