Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Unde se duc sufletele celor morti ?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
338 replies to this topic

#1
obadia

obadia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,865
  • Înscris: 02.01.2011
Majoritatea creștinilor știu că, atunci când mor, oamenii ajung fie în Rai, fie în Iad. Totuși, nu toți conștientizează că Raiul nu este locuința finală a neprihăniților și că Iadul nu este locuința finală a celor nelegiuiți.

Când mor urmașii lui Hristos, duhul/sufletul lor merge imediat în Rai, unde locuiește Dumnezeu (vezi 2 Cor. 5:6-8; Fil. 1:21-23; 1 Tes. 4:14). Totuși, cândva, în viitor, Dumnezeu va crea un cer nou și un pământ nou, iar noul Ierusalim va veni din cer pe pământ (vezi 2 Pet. 3:13; Apoc. 21:1-2). Acolo, cei neprihăniți vor trăi pentru totdeauna.

Când mor cei nelegiuiți, aceștia se duc imediat în Locuința morților, dar acesta este doar un loc temporar unde vor aștepta ca trupurile lor să fie înviate. Când va veni acea zi, ei vor sta în fața tronului de judecată al lui Dumnezeu și vor fi apoi aruncați în iazul cu foc și pucioasă numit în Biblie Gheena.

#2
SuperMelon

SuperMelon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,458
  • Înscris: 23.06.2009
Mda.. asta presupunand ca avem suflet.
Oricum, nu cred pana nu vad (nu ca m-as grabi).

#3
obadia

obadia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,865
  • Înscris: 02.01.2011

 SuperMelon, on 27th February 2011, 10:44, said:

Mda.. asta presupunand ca avem suflet.
Oricum, nu cred pana nu vad (nu ca m-as grabi).

Iadul este Adevarul crezut pre tarziu !

#4
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

 obadia, on 27th February 2011, 09:16, said:

Majoritatea creștinilor știu că, atunci când mor, oamenii ajung fie în Rai, fie în Iad. Totuși, nu toți conștientizează că Raiul nu este locuința finală a neprihăniților și că Iadul nu este locuința finală a celor nelegiuiți.

Când mor urmașii lui Hristos, duhul/sufletul lor merge imediat în Rai, unde locuiește Dumnezeu (vezi 2 Cor. 5:6-8; Fil. 1:21-23; 1 Tes. 4:14). Totuși, cândva, în viitor, Dumnezeu va crea un cer nou și un pământ nou, iar noul Ierusalim va veni din cer pe pământ (vezi 2 Pet. 3:13; Apoc. 21:1-2). Acolo, cei neprihăniți vor trăi pentru totdeauna.

Când mor cei nelegiuiți, aceștia se duc imediat în Locuința morților, dar acesta este doar un loc temporar unde vor aștepta ca trupurile lor să fie înviate. Când va veni acea zi, ei vor sta în fața tronului de judecată al lui Dumnezeu și vor fi apoi aruncați în iazul cu foc și pucioasă numit în Biblie Gheena.

Obadia, argumentele tale în realitate nu au un fundament Biblic.  Versetele biblice pe care le-ai folosit în legătură ideile menționate sunt într-un alt context.  
Hai să vedem:

1)  Înainte de toate, trebuie să înțelegi clar din Biblie ce este sufletul?
O persoană vie este un suflet
(Geneza 2:7) . . .omul a devenit un suflet viu. . .  Remarcă faptul că lui Adam nu i-a dat un suflet, ci acesta a devenit un suflet!
(Exodul 12:4) . . .Dar, dacă familia este prea mică pentru mielul acela, atunci să-l ducă în casa lui împreună cu vecinul lui din apropiere, după numărul sufletelor. Să socotiți cât poate mânca fiecare din miel.

Animalele sunt suflete
(Geneza 1:20) . . .Și Dumnezeu a mai zis: ?Să mișune apele de o puzderie de suflete vii și să zboare creaturi zburătoare deasupra pământului, pe fața întinderii cerurilor!. . .
(Geneza 2:19) . . .Și Iehova Dumnezeu făcea din pământ orice animal sălbatic al câmpului și orice creatură zburătoare a cerurilor și le aducea la om ca să vadă cum le va numi pe fiecare; și cum numea omul fiecare suflet viu, așa îi era numele. . .

Sufletul, sau creatura, este muritor, poate fi distrus
(Geneza 17:14) . . .Cel de sex bărbătesc care este necircumcis și care nu-și va circumcide carnea prepuțului, da, sufletul acela trebuie nimicit din poporul său. A încălcat legământul meu. . .
(Exodul 12:15) . . .Șapte zile să mâncați turte nedospite. Da, în prima zi să scoateți aluatul dospit din casele voastre, fiindcă oricine va mânca ceva dospit, din prima zi până în a șaptea, sufletul acela trebuie nimicit din Israel. . .

Viața unei persoane
(Exodul 4:19) . . .După aceea, Iehova i-a spus lui Moise în Madian: ?Du-te, întoarce-te în Egipt, căci au murit toți cei care căutau să-ți vâneze sufletul. . .

Sufletul mort, sau cadavrul
(Leviticul 19:28) . . .Să nu vă faceți tăieturi în carne pentru un suflet mort și să nu vă faceți niciun tatuaj. Eu sunt Iehova. . .


Dumnezeu are suflet
(1 Samuel 2:35) . . .Eu însă voi ridica pentru mine un preot fidel. El va face potrivit cu ce este în inima mea și în sufletul meu. . .
(Psalmul 11:5) . . .Iehova îl cercetează atât pe cel drept, cât și pe cel rău și sufletul Său îl urăște negreșit pe cel ce iubește violența. . .
(Proverbele 6:16) . . .Șase lucruri urăște Iehova, da, șapte lucruri detestă sufletul său. . .


În al doilea rând, nu "sufletul" fraților lui Cristos merge în cer, ci Dumnezeu le va da un corp spiritual.  Însă numai acelora aleși de Dumnezeu să guverneze cu Isus în Împărăția sa.
(Luca 12:32) . . .Nu te teme, turmă mică, pentru că Tatăl vostru a găsit de cuviință să vă dea regatul!
Apostolul Ioan a dezvăluit mai târziu câți vor fi aleși de Dumnezeu pentru a guverna cu Isus și ce responsabilități vor primi în cer ca persoane spirituale.
(Revelația 14:1) . . .M-am uitat și iată că Mielul stătea pe muntele Sion și cu el erau o sută patruzeci și patru de mii care aveau scrise pe frunte numele său și numele Tatălui său. . .
(Revelația 5:9?10) . . .ai cumpărat pentru Dumnezeu oameni din orice trib, limbă, popor și națiune 10 și ai făcut din ei un regat și preoți pentru Dumnezeul nostru; și ei vor domni ca regi. . .
(1 Corinteni 15:51?52) . . .Iată! Vă spun un secret sacru: Nu toți vom adormi în moarte, dar toți vom fi schimbați, 52 într-o clipă, într-o clipeală de ochi, în timpul ultimei trompete. Căci trompeta va suna, morții vor fi înviați în neputrezire, iar noi vom fi schimbați. (adică vor primi un corp spiritual)
(1 Corinteni 15:35) . . .Dar cineva va spune: ?Cum vor fi sculați morții? Și cu ce fel de corp vor veni?. . .
(1 Corinteni 15:44) . . .Este semănat corp fizic, este sculat din morți corp spiritual. Dacă este un corp fizic, este și unul spiritual. . . (aceste cuvinte arată că cei ce sunt ai lui Cristos vor fi înviați într-un corp spiritual cu care vor merge acolo unde este Cristos)

(1 Corinteni 15:23) . . .Dar fiecare la rândul lui: Cristos este primul rod, după aceea, în timpul prezenței sale, cei ce sunt ai lui Cristos. . .

În al treilea rând, cerul nou și pământul nou despre care citim în 2 Petru 3:13, Isaia 65:17, etc. nu sunt cerurile și pământul literal.
Vezi contextul.  

(2 Petru 3:13) . . .noi așteptăm ceruri noi și un pământ nou, iar în ele va locui dreptatea.
După cum observi, în aceste "ceruri noi și pământ nou VA LOCUI DREPTATEA.  Dreptatea este o calitate manifestată de oameni, nu de cerul și pământul fizic.  
În plus, deseori în Biblie termenul pământ este folosit cu privire la "oamenii" de pe el.  Uite un exemplu:
(Geneza 11:1) . . .Tot pământul avea o singură limbă și aceleași cuvinte. . .
Cred că ești de acord că nu pământul vorbea o singură limbă, ci oamenii de pe el.
Tot din contextul versetelor din Petru reiese că pământul și cerul sunt simbolice.  Uite dovada:
(2 Petru 3:5?7) . . .ei scapă din vedere faptul acesta: că erau ceruri din timpuri străvechi și un pământ care stătea ca o masă compactă afară din apă și în mijlocul apei, prin cuvântul lui Dumnezeu, 6 și că, prin acestea, lumea de atunci a fost distrusă când a fost inundată de apă. 7 Dar, prin același cuvânt, cerurile și pământul de acum sunt păstrate pentru foc și sunt rezervate pentru ziua de judecată și de distrugere a oamenilor lipsiți de pietate. . .

Contextul arată că, așa cum a fost în timpul lui Noe, când oamenii răi au pierit, nu pământul literal și cerurile literale, tot la fel în viitorul apropiat, "oamenii lipsiți de pietate" vor fi distruși.  Dumnezeu nu are nimic cu pământul și cerul fizic.  
Dimpotrivă, Dumnezeu chiar îi va distruge pe cei ce distrug pământul!  Uite dovada:
(Revelația 11:18) . . .Dar națiunile s-au mâniat și a venit mânia ta și timpul fixat ca morții să fie judecați, ca să le dai răsplată sclavilor tăi profeți, sfinților și celor ce se tem de numele tău, mici și mari, și să-i distrugi pe cei ce distrug pământul?.

(Eclesiastul 1:4) . . .O generație trece, o generație vine, dar pământul rămâne pentru totdeauna. . .
(Psalmul 104:5) . . .Tu ai așezat pământul pe temeliile lui și el nu se va clătina pe timp indefinit, da, niciodată. . .


NOUL IERUSALIM NU VA COBORÂ LITERALMENTE PE PĂMÂNT!
(Evrei 12:22) ci v-ați apropiat de un munte, Sion, și de un oraș al Dumnezeului celui viu, Ierusalimul ceresc, de miriade de îngeri,
(Revelația 14:1) M-am uitat și iată că Mielul stătea pe muntele Sion și cu el erau o sută patruzeci și patru de mii care aveau scrise pe frunte numele său și numele Tatălui său.

(Faptul că Dumnezeu ?va locui? cu oamenii și ?va fi cu ei? înseamnă că El va deveni o Ființă carnală? Nu, căci Iehova i-a spus lui Moise: ?Niciun om nu poate să mă vadă și să trăiască? [Ex. 33:20]. Așadar, nici membrii Noului Ierusalim nu se vor întoarce pe pământ ca ființe materiale.

În ce sens ar putea atunci Dumnezeu ?să fie cu oamenii? și cum ar putea ?coborî din cer? Noul Ierusalim? O indicație ne este dată, fără îndoială, în Geneza 21:1 [BC], unde se spune că Dumnezeu ?a vizitat?-o pe Sara, binecuvântând-o cu un fiu la bătrânețe.
În Exodul 4:31 [BC] ni se spune că Dumnezeu ?cercetase? pe poporul său, trimițându-l pe Moise ca să-l elibereze.
În Luca 7:16 [BC] se afirmă că, prin serviciul sacru al lui Isus, Dumnezeu și-a ?cercetat? poporul.
Traducerea lumii noi redă astfel: ?Dumnezeu și-a îndreptat atenția? spre poporul său.
Așadar, Revelația 21:2, 3 vrea să spună că Dumnezeu ?va vizita? neamul omenesc sau va fi cu el prin intermediul Noului Ierusalim ceresc, prin care el îi va binecuvânta pe oamenii ascultători.)
Prov. 2:21, 22, BC: ?Căci oamenii drepți vor locui pe pământ, și oamenii integri vor rămâne în ea, dar cei răi vor fi nimiciți din țară și cei necredincioși vor fi smulși din ea?. (Să reținem că despre cei drepți nu se spune că se vor întoarce pe pământ, ci că ?vor rămâne? pe el.)

În ce privește învierea, cei care vor fi înviați nu vor fi judecați pentru faptele lor făcute înainte de a muri.  Uite ce spune Biblia:
(Romani 6:23) . . .plata păcatului este moartea. . .
Odată ce un om moare, el plătește pentru toate faptele rele din trecut.  
Cei înviați vor fi judecați în funcție de modul în care vor reacționa la instruirea primită în timpul domniei de o mie de ani, în funcție de faptele de atunci.

Edited by Eugen3, 27 February 2011 - 13:24.


#5
obadia

obadia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,865
  • Înscris: 02.01.2011
Unde era Lazăr?

Observă că bogatul s-a trezit în Locuința morților, dar îl putea vedea pe Lazăr în alt loc stând cu Avraam. De fapt, despre Lazăr se spune că era „în sânul lui Avraam“ ceea ce nu reprezenta numele locului, ci era probabil o referință la confortul pe care îl primea Lazăr de la Avraam odată cu sosirea în locul respectiv.

Cât de mare era distanța dintre bogat și Lazăr după ce au murit?

Scriptura ne spune că bogatul l-a văzut pe Lazăr „de departe“ și ni se spune că exista „o prăpastie mare“ între ei. Astfel, distanța dintre ei nu poate fi decât speculată. Pare totuși rezonabil să credem că distanța dintre ei nu era atât de mare ca distanța dintre inima pământului și cer. Altfel ar părea destul de imposibil ca bogatul să fi fost în stare să îl vadă pe Lazăr (altfel decât cu ajutor divin) și nici nu ar fi avut nici un rost să fie menționată „prăpastia mare“ dintre cele două locații, prăpastie folosită în mod specific pentru a împiedica trecerea dintr-o parte într-alta. Mai mult, bogatul „a strigat“ la Avraam și Avraam i-a răspuns. Aceasta ne-ar induce să credem că erau destul de aproape unul de celălalt, având în vedere că se puteau auzi peste „prăpastia mare“.

Toate aceste lucruri mă determină să cred că Lazăr nu era în ceea ce numim noi cer, ci mai degrabă într-un compartiment separat din interiorul pământului.[4] Trebuie să fi fost locul pe care Isus l-a numit Paradis în replica dată tâlharului pocăit. După moartea lor, neprihăniții din Vechiul Testament mergeau în Paradisul din inima pământului. Tot acolo au mers și Lazăr și Isus și tâlharul pocăit.

Se pare că tot acolo a fost trimis și profetul Samuel, după ce a murit. În 1 Samuel 28 citim că Dumnezeu a permis duhului profetului mort Samuel să apară și să-i profețească lui Saul. Vrăjitoarea din En-Dor l-a descris pe Samuel lui Saul astfel: „Văd o ființă dumnezeiască sculându-se din pământ.“ (1 Sam. 28:13; subliniere personală) Samuel însuși i-a zis lui Saul: „Pentru ce m-ai tulburat, chemându-mă [sus]?“ (1 Sam. 28:15; subliniere personală). Se pare că duhul/sufletul lui Samuel fusese în Paradis, în inima pământului.

Scriptura pare să sprijinească faptul că, la învierea lui Isus, Paradisul a fost golit, iar cei neprihăniți care au murit în timpul Vechiului Testament au mers în cer cu Isus. Biblia spune că atunci când Isus S-a ridicat la cer din cele mai adânci părți ale pământului „a luat prinși de război“ (vezi Efes. 4:8-9; Ps. 68:18). Presupun că acești captivi au fost toți cei care trăiau în Paradis. Cu siguranță că Isus nu a eliberat oameni din Sheol/Hades.

#6
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

 obadia, on 27th February 2011, 15:06, said:

Unde era Lazăr?

Observă că bogatul s-a trezit în Locuința morților, dar îl putea vedea pe Lazăr în alt loc stând cu Avraam. De fapt, despre Lazăr se spune că era ?în sânul lui Avraam? ceea ce nu reprezenta numele locului, ci era probabil o referință la confortul pe care îl primea Lazăr de la Avraam odată cu sosirea în locul respectiv.

Cât de mare era distanța dintre bogat și Lazăr după ce au murit?

Scriptura ne spune că bogatul l-a văzut pe Lazăr ?de departe? și ni se spune că exista ?o prăpastie mare? între ei. Astfel, distanța dintre ei nu poate fi decât speculată. Pare totuși rezonabil să credem că distanța dintre ei nu era atât de mare ca distanța dintre inima pământului și cer. Altfel ar părea destul de imposibil ca bogatul să fi fost în stare să îl vadă pe Lazăr (altfel decât cu ajutor divin) și nici nu ar fi avut nici un rost să fie menționată ?prăpastia mare? dintre cele două locații, prăpastie folosită în mod specific pentru a împiedica trecerea dintr-o parte într-alta. Mai mult, bogatul ?a strigat? la Avraam și Avraam i-a răspuns. Aceasta ne-ar induce să credem că erau destul de aproape unul de celălalt, având în vedere că se puteau auzi peste ?prăpastia mare?.

Toate aceste lucruri mă determină să cred că Lazăr nu era în ceea ce numim noi cer, ci mai degrabă într-un compartiment separat din interiorul pământului.[4] Trebuie să fi fost locul pe care Isus l-a numit Paradis în replica dată tâlharului pocăit. După moartea lor, neprihăniții din Vechiul Testament mergeau în Paradisul din inima pământului. Tot acolo au mers și Lazăr și Isus și tâlharul pocăit.

Se pare că tot acolo a fost trimis și profetul Samuel, după ce a murit. În 1 Samuel 28 citim că Dumnezeu a permis duhului profetului mort Samuel să apară și să-i profețească lui Saul. Vrăjitoarea din En-Dor l-a descris pe Samuel lui Saul astfel: ?Văd o ființă dumnezeiască sculându-se din pământ.? (1 Sam. 28:13; subliniere personală) Samuel însuși i-a zis lui Saul: ?Pentru ce m-ai tulburat, chemându-mă [sus]?? (1 Sam. 28:15; subliniere personală). Se pare că duhul/sufletul lui Samuel fusese în Paradis, în inima pământului.

Scriptura pare să sprijinească faptul că, la învierea lui Isus, Paradisul a fost golit, iar cei neprihăniți care au murit în timpul Vechiului Testament au mers în cer cu Isus. Biblia spune că atunci când Isus S-a ridicat la cer din cele mai adânci părți ale pământului ?a luat prinși de război? (vezi Efes. 4:8-9; Ps. 68:18). Presupun că acești captivi au fost toți cei care trăiau în Paradis. Cu siguranță că Isus nu a eliberat oameni din Sheol/Hades.

Când a vorbit despre bogat și despre Lazăr, a lăsat Isus să se înțeleagă că cei răi vor fi chinuiți după moarte?
Este oare relatarea din Luca 16:19?31 literală sau este doar o ilustrare? Într-o notă subsol din The Jerusalem Bible se spune că aceasta este o ?parabolă prezentată sub forma unei relatări, fără nicio referire la vreo persoană reală?.

Dacă ar fi înțeleasă literal, atunci ar însemna că aceia care se bucură de favoarea divină ar încăpea cu toții în sânul unui singur om, Avraam, că apa din vârful unui deget nu s-ar evapora în flăcările Hadesului și că o singură picătură de apă ar putea ușura suferințele celui ce se află acolo.

Ți se pare logic? Dacă sensul transmis de aceste versete ar fi literal, atunci ele ar fi în contradicție cu alte părți ale Bibliei. Iar dacă Biblia s-ar contrazice în felul acesta, ar putea cei ce iubesc adevărul s-o folosească drept bază pentru credința lor? Biblia însă nu se contrazice.
Care este semnificația parabolei?  Contextul explică.  ?Bogatul? îi reprezintă pe farisei (vezi versetul 14).
Cerșetorul Lazăr îi reprezintă pe evreii de rând, care erau disprețuiți de farisei, dar care s-au căit și au devenit discipoli ai lui Isus (vezi Luca 18:11; Ioan 7:49; Mat. 21:31, 32).
Moartea lor este tot simbolică, ea reprezentând o schimbare de situație. Astfel, cei care altădată erau disprețuiți au ajuns într-o poziție de favoare divină, iar cei care altădată păreau să fie favorizați au fost respinși de Dumnezeu, fiind în același timp chinuiți de mesajele judecătorești anunțate de cei pe care îi disprețuiseră. ? Fap. 5:33; 7:54.

Învățătura conform căreia cei răi sunt pedepsiți în iad îi atribuie lui Dumnezeu caracteristicile Diavolului.  Dumnezeu este iubire. Vezi 1 Ioan 4:8

(Ieremia 7:31) . . .Au construit locurile înalte de la Tofet, care este în valea fiului lui Hinom, ca să-și ardă fiii și fiicele în foc, lucru pe care nu-l poruncisem și nici nu mi se suise în inimă?.

Plata păcatului este moartea, nu chinul în focul iadului!
(Romani 6:23) . . .plata păcatului este moartea. . .

Edited by Eugen3, 27 February 2011 - 15:31.


#7
obadia

obadia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,865
  • Înscris: 02.01.2011

Quote

Învățătura conform căreia cei răi sunt pedepsiți în iad îi atribuie lui Dumnezeu caracteristicile Diavolului. Dumnezeu este iubire. Vezi 1 Ioan 4:8

Isus a spus: „Și aceștia vor merge în pedeapsa veșnică, iar cei neprihăniți vor merge în viața veșnică“ (Mat. 25:46)

Isus a descris Iadul ca pe „întunericul de afară“ unde va fi „plânsul și scrâșnirea dinților“ și unde „viermele lor nu moare, și focul nu se stinge“ (Mat. 22:13; Marcu 9:44).

12. Și am văzut pe morți, mari și mici, stând în picioare înaintea scaunului de domnie. Niște cărți au fost deschise. Și a fost deschisă o altă carte, care este cartea vieții. Și morții au fost judecați după faptele lor, după cele ce erau scrise în cărțile acelea.
13. Marea a dat înapoi pe morții care erau în ea; Moartea și Locuința morților au dat înapoi pe morții care erau în ele. Fiecare a fost judecat după faptele lui.
14. Și Moartea și Locuința morților au fost aruncate în iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua.
15. Oricine n-a fost găsit scris în cartea vieții, a fost aruncat în iazul de foc. Apoc 20.

#8
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

 obadia, on 27th February 2011, 15:45, said:

Isus a spus: „Și aceștia vor merge în pedeapsa veșnică, iar cei neprihăniți vor merge în viața veșnică“ (Mat. 25:46)

Isus a descris Iadul ca pe „întunericul de afară“ unde va fi „plânsul și scrâșnirea dinților“ și unde „viermele lor nu moare, și focul nu se stinge“ (Mat. 22:13; Marcu 9:44).

12. Și am văzut pe morți, mari și mici, stând în picioare înaintea scaunului de domnie. Niște cărți au fost deschise. Și a fost deschisă o altă carte, care este cartea vieții. Și morții au fost judecați după faptele lor, după cele ce erau scrise în cărțile acelea.
13. Marea a dat înapoi pe morții care erau în ea; Moartea și Locuința morților au dat înapoi pe morții care erau în ele. Fiecare a fost judecat după faptele lui.
14. Și Moartea și Locuința morților au fost aruncate în iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua.
15. Oricine n-a fost găsit scris în cartea vieții, a fost aruncat în iazul de foc. Apoc 20.

Când condamnă caprele la „focul cel veșnic“, Judecătorul se referă la o distrugere lipsită de orice speranță de viitor, aceasta însemnând și sfârșitul definitiv al Diavolului și al demonilor lui (Apocalipsa 20:10, 14).
Așadar, Judecătorul numit de Iehova pronunță două judecăți opuse: El le spune oilor: „Veniți!“, iar caprelor: „Duceți-vă de la Mine . . .!“ Oile vor moșteni ‘viața veșnică’, iar caprele, ‘pedeapsa veșnică’, adică distrugerea eternă. — Matei 25:46.

Cele mai de încredere manuscrise ale Bibliei nu conțin versetele 44 și 46 din Marcu capitolul 9.  Cercetătorii recunosc că aceste două versete e posibil să fi fost introduse mai târziu în textul Bibliei.  Profesorul Archibald T. Robertson spune: „Cele mai vechi și mai bune manuscrise nu conțin aceste două versete; ele figurează doar în manuscrisele occidentale și siriene (bizantine) și nu fac decât să reia cuvintele din versetul 48. Prin urmare, noi [omitem] versetele 44 și 46, care nu sunt autentice“.
(Isaia 66:23–24) . . .De la lună nouă la lună nouă și de la sabat la sabat, orice carne va veni să se plece înaintea mea“, spune Iehova. 24 „Vor ieși și vor privi cadavrele oamenilor care comiteau fărădelegi împotriva mea. Pentru că viermii de pe ei nu vor muri și focul lor nu se va stinge. Ei vor ajunge un lucru respingător pentru toată carnea.“

Iadul nu este un loc al chinului veșnic.  Chiar și Isus a fost în "IAD"!
După ce Isus a murit și a fost înviat, apostolul Petru și-a asigurat ascultătorii că Isus „n-a fost lăsat în iad“ (Faptele 2:27, 31, 32; Psalmul 16:10, Biblia sinodală, 1982). Cuvântul tradus „iad“ în acest verset este grecescul háides. Isus nu a mers în vreun loc unde arde focul. Hadesul, sau iadul, era mormântul. Î
  Iată ce spune Biblia despre înviere: „Moartea și Iadul i-au dat pe morții pe care-i aveau“ (Apocalipsa 20:13, 14, Biblia sinodală, 2001). „Iadul“ va fi golit când vor fi readuși la viață toți cei pe care Dumnezeu îi consideră demni de înviere (Ioan 5:28, 29; Faptele 24:15).

#9
ktulu22

ktulu22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,910
  • Înscris: 21.04.2007
Scrieti mult si bateti campii.... parca ati fi platiti la numarul de cuvinte postate pe un forum...

Ia mai cititi odata Scriptura si vedeti care este starea omului in moarte...

Ignorati cuvintele Scripturii pentru ca sa va faceti reclama la invatarturile voastre care Il exclud pe Dumnezeu...

1. Aceia care dorm sînt inconștienți. „Cei morți nu știu nimic" (Ecl. 9, 5).
2. În somn, gîndirea conștientă încetează. „Suflarea lor trece. și în aceeași zi le pier și planurile" (Ps. 146, 4).
3. Somnul pune capăt tuturor activităților zilnice. „Căci, în locuința morților, în care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuială, nici înțelepciune" (Ecl. 9, 10).
4. Somnul ne separă de aceia care nu dorm, cum și de activitățile lor. „Niciodată nu vor mai avea parte de tot ce se face sub soare" (vers. 6).
5. Somnul normal face inactive emoțiile. „Și dragostea lor și ura lor, și pizma lor, de mult au și pierit" (v. 6).
6. În somn, oamenii nu laudă pe Dumnezeu. „Nu morții laudă pe Domnul" (Ps. 115, 17).
7. Somnul presupune o trezire. „Vine ceasul cînd toți cei din morminte vor auzi glasul Lui și vor ieși afară din ele" (Ioan 5, 28, 29). 3

Intai lamuriti-va care e starea omului in moarte asa cum am descris mai sus....

#10
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,859
  • Înscris: 30.01.2007

 Eugen3, on 28th February 2011, 09:58, said:

Când condamnă caprele la „focul cel veșnic“, Judecătorul se referă la o distrugere lipsită de orice speranță de viitor, aceasta însemnând și sfârșitul definitiv al Diavolului și al demonilor lui (Apocalipsa 20:10, 14).
Așadar, Judecătorul numit de Iehova pronunță două judecăți opuse: El le spune oilor: „Veniți!“, iar caprelor: „Duceți-vă de la Mine . . .!“ Oile vor moșteni ‘viața veșnică’, iar caprele, ‘pedeapsa veșnică’, adică distrugerea eternă. — Matei 25:46.
Tu stii ce inseamna CHIN?

Matei 8:29
Și iată că au început să strige: ,,Ce legătură este între noi și Tine, Isuse, Fiul lui Dumnezeu? Ai venit aici să ne chinuiești înainte de vreme?``

Apocalipsa 14:11
Și fumul chinului lor se suie în sus în vecii vecilor. Și nici ziua, nici noaptea n'au odihnă cei ce se închină fiarei și icoanei ei, și oricine primește semnul numelui ei!

Moartea a 2-a nu inseamna in niciun caz doar o incetare a existentei, cum incearca pedofilul sharli sa va invete.

#11
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

 ktulu22, on 28th February 2011, 10:06, said:

Scrieti mult si bateti campii.... parca ati fi platiti la numarul de cuvinte postate pe un forum...

Ia mai cititi odata Scriptura si vedeti care este starea omului in moarte...

Ignorati cuvintele Scripturii pentru ca sa va faceti reclama la invatarturile voastre care Il exclud pe Dumnezeu...

1. Aceia care dorm sînt inconștienți. „Cei morți nu știu nimic" (Ecl. 9, 5).
2. În somn, gîndirea conștientă încetează. „Suflarea lor trece. și în aceeași zi le pier și planurile" (Ps. 146, 4).
3. Somnul pune capăt tuturor activităților zilnice. „Căci, în locuința morților, în care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuială, nici înțelepciune" (Ecl. 9, 10).
4. Somnul ne separă de aceia care nu dorm, cum și de activitățile lor. „Niciodată nu vor mai avea parte de tot ce se face sub soare" (vers. 6).
5. Somnul normal face inactive emoțiile. „Și dragostea lor și ura lor, și pizma lor, de mult au și pierit" (v. 6).
6. În somn, oamenii nu laudă pe Dumnezeu. „Nu morții laudă pe Domnul" (Ps. 115, 17).
7. Somnul presupune o trezire. „Vine ceasul cînd toți cei din morminte vor auzi glasul Lui și vor ieși afară din ele" (Ioan 5, 28, 29). 3

Intai lamuriti-va care e starea omului in moarte asa cum am descris mai sus....

Corect!  Biblia afirmă simplu:
(Geneza 3:19) . . .țărână ești și în țărână te vei întoarce. . .
(Psalmul 146:3–4) . . .Nu vă puneți încrederea în nobili, nici în fiul omului pământean, în care nu este salvare.  4 Spiritul lui iese, el se întoarce în pământ și în aceeași zi îi pier și gândurile. . .

#12
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,859
  • Înscris: 30.01.2007
Chin nu este, nu? Stergem versurile alea, gata!!! Sa aiba martorii lu' turnu de veghe dreptate.

#13
husand

husand

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,437
  • Înscris: 09.09.2009
Da , acitit ca sufletul care pacatuieste acela va muri si gata , orice suflet moare. Nu citeste mai departe:

Fapte 2:31  despre învierea lui Hristos a proorocit și a vorbit el, cînd a zis că Sufletul lui nu va fi lăsat în Locuința morților, și trupul lui nu va vedea putrezirea.  


Ce sa vada intelesul mortii ?

Luca 16:26  Pe lîngă toate acestea, între noi și între voi este o prăpastie mare, așa ca cei ce ar avea să treacă de aici la voi, sau de acolo la noi, să nu poată.  



Uite ca traiesc.

#14
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

 zexelica, on 28th February 2011, 13:02, said:

Chin nu este, nu? Stergem versurile alea, gata!!! Sa aiba martorii lu' turnu de veghe dreptate.

Tu trebuie să înțelegi un lucru.  Biblia este un tot unitar.  Nu se cotrazice.  Adică, niște versete nu contrazic alte versete.  Trebuie doar citite cu atenție versetele care "par să contrazică" alte versete.  

Dacă ai cunoaște într-adevăr calitățile și personalitatea lui Dumnezeu, ai înțelege cum stau lucrurile cu "chinul veșnic".
Dumnezeu chiar trebuie să chinuiască "veșnic" niște oameni care au păcătuit timp de 70 sau 80 de ani?  
E suficientă distrugerea veșnică.  Nu este necesar chinul veșnic.

Principalele calități ale lui Dumnezeu sunt:
1) Iubirea (1 Ioan 4:8 - Dumnezeu este iubire)
2) Dreptatea ((Deuteronomul 32:4) . . .căci toate căile sale sunt dreptate. Un Dumnezeu al fidelității, în care nu este nedreptate; el este drept și nepărtinitor.)
3) Înțelepciunea ((Psalmul 104:24) . . .Cât de multe sunt lucrările tale, o, Iehova! Pe toate le-ai făcut cu înțelepciune.. . .)
4) Puterea ((Isaia 40:26) . . .?Ridicați-vă ochii și priviți! Cine a creat aceste lucruri? Este Cel ce face să iasă, după număr, armata lor. El le cheamă pe toate pe nume. Datorită marii lui energii dinamice și puterii sale nemărginite, niciuna nu lipsește.)

Ca să chinuiască "veșnic" niște oameni care au păcătuit 70 sau 80 de ani, ar însemna că Dumnezeu nu ar fi nici DREPT și nici IUBIRE.  
Biblia arată că ceea ce făceau unii oameni la Tofet, care își "ardeau fiii în foc", nu i se suise la inimă lui Dumnezeu.  

(Ieremia 7:31) . . .Au construit locurile înalte de la Tofet, care este în valea fiului lui Hinom, ca să-și ardă fiii și fiicele în foc, lucru pe care nu-l poruncisem și nici nu mi se suise în inimă?.

Înțelegi că învățătura asta nu este compatibilă cu personalitatea lui Dumnezeu?  
În Biblie scrie simplu:
(Romani 6:23) . . .păcatului este moartea. . .
Nu chinul veșnic în focul iadului.

Edited by Eugen3, 28 February 2011 - 13:47.


#15
husand

husand

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,437
  • Înscris: 09.09.2009
(Romani 6:23) . . .păcatului este moartea. . .

Apocalipsa 20:14  Și Moartea și Locuința morților au fost aruncate în iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua.  

Marcu 9:44  unde viermele lor nu moare, și focul nu se stinge.
Marcu 9:46  unde viermele lor nu moare, și focul nu se stinge.  
Marcu 9:48  unde viermele lor nu moare și focul nu se stinge.





Totdeauna Cuvantul lui Dumnezeu nu teologi preferati.

#16
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,859
  • Înscris: 30.01.2007

 Eugen3, on 28th February 2011, 13:46, said:

Tu trebuie să înțelegi un lucru.  Biblia este un tot unitar.  Nu se cotrazice.  Adică, niște versete nu contrazic alte versete.  Trebuie doar citite cu atenție versetele care "par să contrazică" alte versete.  

Dacă ai cunoaște într-adevăr calitățile și personalitatea lui Dumnezeu, ai înțelege cum stau lucrurile cu "chinul veșnic".
Dumnezeu chiar trebuie să chinuiască "veșnic" niște oameni care au păcătuit timp de 70 sau 80 de ani?  
E suficientă distrugerea veșnică.  Nu este necesar chinul veșnic.
Stimabile, ce scrie? Scrie despre chin? Scrie!!! Ce tot comentezi? Nu este o incetare a existentei, cum propovaduiti voi, martorii lui satan. Ma pui sa filozofez din Scriptura, nu? Ce cred eu, nu? Daca este asa importanta Scriptura pt tine, de ce filozofezi?
Daca scrie, pune punct doctrinei tale idioate si incepe din nou.

Edited by zexelica, 28 February 2011 - 14:17.


#17
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

 husand, on 28th February 2011, 13:58, said:

(Romani 6:23) . . .păcatului este moartea. . .

Apocalipsa 20:14  Și Moartea și Locuința morților au fost aruncate în iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua.  

Marcu 9:44  unde viermele lor nu moare, și focul nu se stinge.
Marcu 9:46  unde viermele lor nu moare, și focul nu se stinge.  
Marcu 9:48  unde viermele lor nu moare și focul nu se stinge.





Totdeauna Cuvantul lui Dumnezeu nu teologi preferati.

Husand băiatule,
Tocmai acest lucru scoate în evidență Apocalipsa 20:14.  Iazul de foc reprezintă moartea a doua, fără ieșire, sau fără speranța învierii.

În ce privește versetele din Marcu 9:44, 46, ar trebui să cercetezi mai atent lucrurile.

Aceste versete se găsesc în unele traduceri ale Bibliei, dar sunt omise în textul grecesc al lui Westcott și Hort, care este în armonie cu majoritatea manuscriselor grecești antice.


Cuvântul grecesc tradus „focul iadului“ în Marcu 9:47 este géenna și provine din ebraicul geh hinnóm, care înseamnă „valea lui Hinom“.
Valea lui Hinom se afla chiar dincolo de zidurile Ierusalimului. În zilele regilor din Israel, acolo erau jertfiți copii, obicei înfiorător, pe care Dumnezeu l-a condamnat.
El a spus că-i va nimici pe cei ce practicau acest act de închinare falsă.
Mai târziu, valea lui Hinom avea să fie numită „Valea Măcelului“, unde „trupurile moarte“ urmau să rămână neîngropate (Ieremia 7:30–34, Cornilescu, 1996).
Astfel, Iehova a profețit că valea lui Hinom va deveni un loc unde aveau să fie aruncate cadavre, nu unde aveau să fie torturați oameni vii.
În zilele lui Isus, Valea lui Hinom era groapa de gunoi a Ierusalimului unde se aruncau și cadavrele unor criminali notorii. Focul, care ardea în permanență, mistuia gunoiul și cadavrele.
Când a vorbit despre viermele care nu moare și despre focul care nu se stinge, se pare că Isus a făcut referire la Isaia 66:24. Vorbind despre „trupurile moarte ale celor care s-au răzvrătit împotriva [lui Dumnezeu]“, Isaia spune că „viermele lor nu va muri și focul lor nu se va stinge“ (Biblia sinodală, 1982).
Isus și cei ce-l ascultau știau că aceste cuvinte se refereau la ce se întâmpla cu cadavrele celor care nu meritau să fie îngropați.
Așadar, Isus a folosit Valea lui Hinom, sau Gheena, ca simbol al morții fără speranță de înviere

Cercetează mai atent ...

#18
obadia

obadia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,865
  • Înscris: 02.01.2011
Unde a fost sufletul lui Isus în intervalul de trei zile

Amintește-ți că Isus le-a spus ucenicilor că va petrece trei zile și trei nopți în inima pământului (vezi Mat. 12:40). Aceasta nu pare a fi o referire la trupul care va fi înmormântat timp de trei zile într-un mormânt care cu greu ar fi putut fi considerat „inima pământului“. Isus vorbea mai degrabă despre duhul/sufletul Lui. De aceea, putem conclude că duhul/sufletul nu era în Cer în timpul dintre moarte și înviere. Isus a afirmat acest lucru la învierea Sa când i-a spus Mariei că încă nu Se urcase la Tatăl (vezi Ioan 20:17).

Ține minte că Isus i-a spus, de asemenea, tâlharului pocăit de pe cruce că va fi cu El în Paradis[3] chiar în acea zi (Luca 23:43). Punând toate aceste fapte laolaltă, știm că duhul/sufletul lui Isus a petrecut trei zile și trei nopți în inima pământului și că cel puțin o parte din acel timp l-a petrecut în „Paradis“, ceea ce nu pare a fi sinonimul acceptabil al locului de chin numit Sheol/Hades!

Toate acestea mă determină să cred că există un loc în inima pământului în afară de Sheol/Hades, un loc numit Paradis. Această idee este în mod sigur susținută de una dintre poveștile lui Isus despre doi oameni care au murit – bogatul și Lazăr.

Isus le-a predicat sufletelor din închisoare

Scriptura ne spune, de asemenea, că Isus a propovăduit unui grup de oameni, duhuri fără trup, cândva între moartea și învierea Sa. În 1 Petru 3 citim:

Hristos, de asemenea, a suferit odată pentru păcate, El, Cel neprihănit, pentru cei nelegiuiți, ca să ne aducă la Dumnezeu. El a fost omorât în trup, dar a fost înviat în duh, în care S-a dus să propovăduiască duhurilor din închisoare, care fuseseră răzvrătite odinioară, când îndelunga răbdare a lui Dumnezeu era în așteptare, în zilele lui Noe, când se făcea corabia, în care au fost scăpate prin apă un mic număr de suflete, și anume opt (1 Petru 3:18-20).

Cui i-a predicat Isus in locuinta mortilor ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate