Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Das Boot (1981)

- - - - -
  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#19
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

View PostJJackFLASH, on 22nd November 2010, 21:14, said:

Distrugatoarele aruncau bombele de adancime, nu avioanele.
Avioanele descopereau submarinele care pluteau la suprafata.

Descopereau pe dracu', mai ales noaptea cand are loc atacul in film ....:rolleyes:

With the outbreak of war, the British and French immediately began a blockade of Germany, although this had little immediate effect on German industry. The Royal Navy quickly introduced a convoy system for the protection of trade that gradually extended out from the British Isles, eventually reaching as far as Panama, Bombay and Singapore. Convoys allowed the Royal Navy to concentrate its escorts near the one place the U-boats were guaranteed to be found — the convoys.

Some British naval officers, and particularly the First Lord of the Admiralty, Winston Churchill, sought a more 'offensive' strategy. The Royal Navy formed anti-submarine hunting groups based on aircraft carriers to patrol the shipping lanes in the Western Approaches and hunt for German U-boats. But this strategy was deeply flawed because a U-boat, with its tiny silhouette, was always likely to spot the surface warships and submerge long before it was sighted. The carrier aircraft were little help. Although they could spot submarines on the surface, at this stage of the war they had no adequate weapons to attack them.[citation needed] Any submarine found by an aircraft was long gone by the time surface warships arrived. The hunting group strategy proved a disaster within days. On September 14, 1939, Britain's most modern carrier, HMS Ark Royal, narrowly avoided being sunk when three torpedoes from U-39 exploded prematurely. U-39 was promptly sunk by the escorting destroyers, becoming the first U-boat loss of the war. Failing to learn the lesson, another carrier, HMS Courageous, was sunk three days later by U-29.


#20
stormwatch

stormwatch

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,772
  • Înscris: 18.04.2010

View Postedy_wheazel, on 22nd November 2010, 15:58, said:

Amice, aia de s-au pisat pe masina erau la chef, in timpu' liber, nu in misiune.
Insubordonare o fost cand s-a panicat mecanicu' si a venit capitanu' cu pistolu'. Aia nu se pune?
Amice, tu ai făcut armata ? Tu te duceai în armată cum te duci la servici, și în restul timpului te pișai pe regulamentele militare ? Nu mai vorbesc de război, cînd regulamentele militare sînt de 10 ori mai stricte. Pentru cine crezi că erau plancartele alea din București de care ziceam? Pentru soldați în misiune ? Dacă vrei să știi, cea mai sigură metodă să ajungi să lupți în Rusia (asta dacă nu erai deja acolo) era să iei vreo boală venerică ÎN TIMPUL LIBER.

Cu atît mai de neînțeles e reacția căpitanului, care-i lasă pe celalți să se (nu mai repet), dar apoi e cît pe ce să-l împuște pe unul care avea un atac de panică, nu se insubordonase în vreun fel.

View Postedy_wheazel, on 22nd November 2010, 15:58, said:

Paaai initial (crezi sau nu) se salvau supravietuitorii.
Nu mai spune! Și ce făceau? Le dădeau din mîncarea lor, îi băgau în paturile lor și pe urmă îi duceau acasă (la cine)? Sper că-ți dai seama că e vorba de submarine, unde și aerul e drămuit.

View Postedy_wheazel, on 22nd November 2010, 15:58, said:

Paaaai (crezi sau nu) distrugatoarele mai treceau peste submarine. Si distrugatoru' nu da cu torpila in submarin.
Hai lasă-mă! Te pomenești că uitau distrugătoarele să claxoneze, în timp ce aia de pe submarine se uitau după fete frumoase. Tu te auzi ce prostii spui?
Distrugătoarele erau dotate cu toate tipurile de armament anti nave și antisubmarin (deci și torpile). E de bun simț să-ți dai seama că mai repede ajunge o torpilă decît distrugătorul la submarin. Oricum faza aia, cînd căpitanul pierde din vizor UN VAPOR, și pe urmă se trezește cu distrugătorul lîngă dînsul e mai mult rizibilă decît palpitantă.

View Postedy_wheazel, on 22nd November 2010, 15:58, said:

Pfuai. No stai asa:
- incarcaturile alea nu aveau de la 500 de kile in sus, ci maxim 350.
- navele aruncau intr-o veselie incarcaturi.
- restu' nu tare am inteles: adica aruncau avioanele incarcatura dupa care erau atacati de avioane prin surprindere pe care le auzi de la 10 km?
-Să mori tu? Ia citește aici: During World War II, depth charges were further developed. The Royal Navy's Hedgehog depth charge could be launched to a distance of 250 yards and contained 24 small, high-explosive bombs that exploded on contact. Other depth charges weighing as much as 3,000 pounds were used in World War II.Sursa
-Nu zic nu, doar că navele care lansau astfel de bombe trebuiau să aibă o anumită viteză minimă (16 noduri parcă) ca să se poată depărta suficient de la locul lansării.
-Tu nu pricepi, sau te faci că nu pricepi ? Pe ăia i-au luat prin surprindere avioanele pe punte, nu mai spun de faza de la sfîrșit cînd avioanele apar din senin în mijlocul ceremoniei (de dragul dramatismului).
În cazul celălalt, un submarin se mișcă mult mai greu decît oamenii, așa că degeaba ar fi depistat ei avioanele, de la 10 Km, în cîteva minute avioanele alea ajungeau în preajma lor și își puteau lansa bombele anti submarin, timp în care submarinele abia aveau timp să se scufunde.

View Postlawrence38, on 22nd November 2010, 20:31, said:

Eu zic ca inainte sa postezi asa prostii mari sa bagi nasul in carti sau in internet ca deh, e mai lesne , generatia asta nu prea mai citeste nimic...:thumbsdown:

View Postlawrence38, on 23rd November 2010, 03:01, said:

With the outbreak of war, the British and French immediately began a blockade of Germany, although this had little immediate effect on German industry. The Royal Navy quickly introduced a convoy system for the protection of trade that gradually extended out from the British Isles, eventually reaching as far as Panama, Bombay and Singapore. Convoys allowed the Royal Navy to concentrate its escorts near the one place the U-boats were guaranteed to be found — the convoys.
Some British naval officers, and particularly the First Lord of the Admiralty, Winston Churchill, sought a more 'offensive' strategy. The Royal Navy formed anti-submarine hunting groups based on aircraft carriers to patrol the shipping lanes in the Western Approaches and hunt for German U-boats. But this strategy was deeply flawed because a U-boat, with its tiny silhouette, was always likely to spot the surface warships and submerge long before it was sighted. The carrier aircraft were little help. Although they could spot submarines on the surface, at this stage of the war they had no adequate weapons to attack them.[citation needed] Any submarine found by an aircraft was long gone by the time surface warships arrived. The hunting group strategy proved a disaster within days. On September 14, 1939, Britain's most modern carrier, HMS Ark Royal, narrowly avoided being sunk when three torpedoes from U-39 exploded prematurely. U-39 was promptly sunk by the escorting destroyers, becoming the first U-boat loss of the war. Failing to learn the lesson, another carrier, HMS Courageous, was sunk three days later by U-29.
Eu zic să citești tu mai mult decît primul rezultat pe care ți-l dă Google. Ce citezi tu acolo e de la începutul războiului. În partea a doua a războiului, mai ales după intrarea SUA în război escortele convoaielor errau compuse obligatoriu din portavioane. E la mintea cocoșului că, odată depistată poziția submarinelor (în cea mai mare parte datorită decriptării mesajelor schimbate între ele dar și prin patrule aeriene, cel mai simplu și mai rapid mod de a le distruge e lansarea bombelor antisubmarin din avion.

PS. În general eu nu răspund la replici, pentru de obicei, cine nu pricepe din prima, nu pricepe nici din a doua nici din a treia, nici din a n-a încercare (mai ales dacă nu vrea să priceapă). Am făcut acum o excepție, pentru că filmul ăsta mi-a răpit 5 ore din viață, și pentru că am avut și eu așteptări mari de la el, după cîte laude am citit despre el. Dacă filmul ăsta v-a plăcut sincer, și nu vă luați doar după alții, bravo vouă. Pentru ceilalți, există o vorbă: „La pomul lăudat, să nu te duci cu sacul”.

#21
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,989
  • Înscris: 31.07.2007

View Poststormwatch, on 23rd November 2010, 09:35, said:

Amice, tu ai făcut armata ? Tu te duceai în armată cum te duci la servici, și în restul timpului te pișai pe regulamentele militare ? Nu mai vorbesc de război, cînd regulamentele militare sînt de 10 ori mai stricte. Pentru cine crezi că erau plancartele alea din București de care ziceam? Pentru soldați în misiune ? Dacă vrei să știi, cea mai sigură metodă să ajungi să lupți în Rusia (asta dacă nu erai deja acolo) era să iei vreo boală venerică ÎN TIMPUL LIBER.

Da, am facut armata, da' era o diferenta intre mine (la care cel mai mare pericol era sa ma impusc ca berbecu' in picior sau sa raman cu grenada in mana mai mult decat ii necesar) si ala care a doua zi pleaca pe mare si are sanse de 75% sa nu se intoarca. Si nu, nu erau in misiune, si da, si soldatii americani faceau dezmat in permisii sau libere (bine, de rusi nu vorbesc ca aia-s campioni), de aceea nu stiu unde vrei sa ajungi.

Quote

Cu atît mai de neînțeles e reacția căpitanului, care-i lasă pe celalți să se (nu mai repet), dar apoi e cît pe ce să-l împuște pe unul care avea un atac de panică, nu se insubordonase în vreun fel.

Amice, io am impresia ca tie nu ti-e clar ce inseamna permisie si misiune. Cand a vrut sa-l impuste era in misiune.

Quote

Nu mai spune! Și ce făceau? Le dădeau din mîncarea lor, îi băgau în paturile lor și pe urmă îi duceau acasă (la cine)? Sper că-ți dai seama că e vorba de submarine, unde și aerul e drămuit.

Cine-o zis ca-i baga in submarin? Ajutau la recupararea naufragiatilor si remorcau barca de salvare pana la o distanta sigura.

Quote

Hai lasă-mă! Te pomenești că uitau distrugătoarele să claxoneze, în timp ce aia de pe submarine se uitau după fete frumoase. Tu te auzi ce prostii spui?
Distrugătoarele erau dotate cu toate tipurile de armament anti nave și antisubmarin (deci și torpile). E de bun simț să-ți dai seama că mai repede ajunge o torpilă decît distrugătorul la submarin. Oricum faza aia, cînd căpitanul pierde din vizor UN VAPOR, și pe urmă se trezește cu distrugătorul lîngă dînsul e mai mult rizibilă decît palpitantă.

Nope, rizibila ii faza cu distrugatoru' care torpileaza submarinu'. Au fost distrugatoare care au trecut peste submarine.

#22
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Acuma fiecare are dreptul sa ii placa sau nu un anumit film. Fara sa doresc sa par atoate cunoscator, sau sa jignesc pe cineva, voi toci tastatura incercand sa explic anumite faze, reactii, asa cum le inteleg eu.
Nu vreau sa fiu obscen sau prost crescut, dar anumite chestii le voi scrie mai liber pt a fi mai in atmosfera filmului..

Se pare ca unii nu au suficienta experienta de viata si de aia nu prea pricep cum..

Daca as fi fost in locul capitanului cred ca as fi aproape procedat la fel.
Da, aia s-au pisat pe masina mea. Orgoliu meu de om, ofiter si capitan zice ca MAMA LOR, CURTEA MARTIALA, etc..
Dar daca analizez faptele:
Erau in permisie si erau manga de beti. Acuma ce face omu' in permisie, e strict treaba lui.
Eu am nevoie ca atunci cand e la job sa fie relaxat, nu crispat,.. Sau cu coai le pline adica nervos, deci posibil neatent...

Ca om educat, sau ca superior inteleg bine ca se faceau muci si de frica.
Daca ma gandesc ca maine voi pleca si eu alaturi de ei la razboi, si ca si eu simt nevoia de nitel lichid de incurajare....
De fapt in scena de betie a ofiterilor vezi oameni care nu erau char f tineri, sau aveau decoratii grele, ce le atestau curajul. Dar se faceau ca porcii pt ca se intorsesera (din iad) sau plecau (tot spre iad).
Sa zic o platitudine ca bautura/sexul e un refugiu/refulare rapid(a)?

Cine nu a incercat senzatia de frica, ce iti taie respiratia, iti paralizeaza miscarile, sau nu recunoaste sau e prea copil.
Nu, evident ca nu am trait asa ceva ca capitan de submarin in razboi, hi, hi, dar ca sofer in trafic, cand iti apare/vireza brusc un 4*4 sau un TIR condus de ..BEEP...intelegi ca..
Sa vezi dupa aia ce jet puternic ai si la ce distanta ajungi, ma jur, RECORD , hi, hi....
Da, stiu, e cam urat ce am scris, dar cred ca e on topic..

La o adica am nevoie de acel echipaj. Buni, rai, daca ii bag azi in parnaie, maine cu cine mai plec in misiune? Sa nu ziceti ca nu mai plec din acesta cauza, ca ma apuca rasul..
Asa ca e de preferat un tip pe care il cunosc, cam stiu ce poate si la o adica ii pot estima reactiile, fata de unul nou, care poate ca nu va face situatiilor. Ai curajul sa schimbi echipa cand toti depind de unu si fiecare de celalalt?
Cel care s-a blocat era la a 9-a croaziera. Clar ca avea nervii tociti. Toti au inteles asta.
La fel de clar e ca _capitanul l-ar fi impuscat rapid. Nu putea sa lase panica sa se intinda. Dar mai tarziu omul s-a revansat ..

Ca sa pricepeti bine filmul va sugerez sa cititi cartea. A fost scrisa de un tip http://en.wikipedia.... care a fost intr-o croaziera de razboi, deci nu inventeaza.
De preferat cea originala, in germana sau engleza, nu versiunea macelarita si prescurtata din romana.

Sa vedeti cum descrie ca li se relaxau sfinceterele. Adica pe romaneste se ka  kau pe ei de frica. O sa radeti, dar parca simteam mirosul de transpiratie, urina, fecale, etc. Adica de FRICA..
Si in film il arata pe unu care se pi  sa intr-o cutie de conserve..
Dar stateau fiecare unde ii era locul, sau se miscau cu talent cand trebuia, ca altfel sau o lua in freza de la colegu',-a fost si in film un PUMN, de i-a dat borsu' urgent- sau erau morti...

Salvarea victimelor. Unde dracu sa ii bage in copaia aia in care nici paturi nu aveau si fiecare dormea prin rotatie, "in sudoarea altuia"? Ce apa/mancare/aer sa le dea? Nu-i asa ca greutatea salvatiilor ingreuna submarinul? Daca luam, sa zicem 10 adulti adunau macar 800kg, ceea ce se cam simte, adica scadea viteza deplasarii, deci moartea...
Si  nu-i asa ca dupa un timp supravietuitorii culesi si bagati in submarin se puteau organiza/complota sa puna mana pe submarin si sa il duca tarii lor impreuna cu toate secretele?

Un capitan de submarin, Hartenstein de pe U-156, a incercat sa traga niste barci de salvare dupa el. A pus si un steag cu Crucea Rosie, a anuntat prin radio in benzile internationale, cu mesaje necodate, ca nu face altceva decat sa acorde asistenta supravietuitorilor, etc..
Cititi ce a iesit in "incidentul Laconia". De ex in http://en.wikipedia....aconia_incident  .

Despre scena finala.
Sa nu uitam ca Rezistenta franceza chiar a existat. Si ca practic e mult mai usor sa lovesti un submarin intr-un port unde nu are adancime sau spatiu de manevra, decat in largul marii, unde se poate scufunda rapid si scapa..
Asa ca dpdv militar e logic. Si simultan spectaculos cinematografic..
Chiar, cand il ridica pe ranit din submarin, un tip din apropiere, francez, mai in varsta, are o privire atat de expresiva. Incarcata de foarte muuulta dragoste, evident, nu de ura, da de loc...Imi poti explica de ce?

Iar sosirea/plecare unui submarin era anuntata, pt ca trebuia ca cineva din port sa organizeze fanfara, altii sa pregateasca magazionierul pt piesele de schimb, echipa de reparatii sa fie organizata, sa se dea permisii la echipaj, foi de drum, salariile, etc, etc..
Nemtii ii primeau chiar si cu lazi de bere puse la rece, pt ca in submarin alcoolul era interzis, din motive clare.
Aveau si masini special care ii ducea pe cei in permisie la bordelul inchiriat, ca oamenii sa isi revina cat mai rapid.
Nu din umanitate, ci ca sa poata pleca din nou in croaziera impotriva inamicului.

Asa ca aflau o multime de omeni, din care nu cred ca toti chiar ii iubeau pe (invingatori) germani.
Si era suficient ca unul/una sa aiba acces la emitator. Poate ca nu direct. Dar mi se pare suficient ca cineva sa transmita cui trebuia esenta, "ca la ora 12.30 U96 este asteptat sa ajunga in port" iar mai departe spre Londra se zicea ca "matusa Matilda vine cu trenul de 12.30, asteptati-o la gara, cu flori, evident, hi, hi"..
Dovediti ca nu e logic si posibil...

Istoria consemneaza ca aliatii au intreprins multe misiuni sa distruga adaposturile submarinelor din Franta. Citeste ce am (de)scris la cartile WWII.. Sau in http://www.uboat-bases.com/  http://uboat.net/flotillas/bases/..

#23
JJackFLASH

JJackFLASH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,049
  • Înscris: 18.06.2010

View Postlawrence38, on 23rd November 2010, 03:01, said:

Descopereau pe dracu', mai ales noaptea cand are loc atacul in film ....:rolleyes:
Ai descoperit si tu America, mai "Cristofor Columb".
Pai bineinteles ca avioanele patrulau pe lumina.
Dar nu aruncau bombe de adancime.
Trageau din mitraliere asupra submarinelor, lansau rachete, aruncau bombe de aviatie.
Bombele de adanceme le aruncau de pe distrugatoare.
Iar submarinul era detectat cu sonarul.

#24
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
JJackFLASH
Da-mi voie sa iti modific si sa iti imbunatesc cunostiintele.
Dupa ce au reusit sa faca radare aeropurtate nu era nicio problema pt avioane sa patruleze si noaptea. Chiar era mai bine pt avion, ca era si el nedetectabil de catre echipajul ubootului, are avea ochii foarte bine deschisi. Imagineaza-ti singur de ce si ce anume ii motiva, hi, hi..
Istoria arata ca au fost si avioane distruse de apararea antiaeriana a submarinelor.

Cand ii aparea un submarin pe ecranul radarului ii studia atent directia si viteza de deplasare, se pozitiona corespunzator si de abia atunci ataca.
Ca sa compenseze o anumita problema a radarului pe ultimii 2 km aprindeau un proiector de mare intensitate, care avea si alte 2 roluri:
1) directiona avionul ca sa ajunga cat mai exact asupra prazii.
2) ii orbea pt cateva secunde pe cei de pe punte. Poate nu ti se pare mult, cateva secunde acolo, dar cum avionul zboara cu (minim) 360km/ora, asta inseamna (mai mult de) 100m/secunda. Asa ca nefericitii aia nici nu aveau timp cand sa reactioneze si erau morti. Iti imaginezi ca fiind lansata de la mica distanta bomba avea precizie maxima si deci mortala.
Ia cauta "The Leigh Light", de ex in http://en.wikipedia....i/Leigh_light...
Cat despre gloantele de mitaliera. Da, daca lovesc tinta produc gauri. Dar astea au diametrul mic, deci nu intra multa apa dintr-o data. E mult mai bine sa nimeresti cu o bomba, pt ca asta are forta mai mare si rupe metalul pe o distanta muuult mai mare, asa ca va intra apa la greuu. Acum e mai clar?
Sa mai precizez ceva. Sonarul e folosit pt detectai sub apa, iar radarul de pe apa ( dintr-o nava) sau din aer (din avion).

#25
Carrman

Carrman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.08.2010
io zic ca daca aruncau aliatii astia niste tigani peste bord cu cate um bomfaier in mana, ajungeau la remat submarinele nemtalailor...

#26
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Carrman
Ha, ha. Habar n-ai tu cat de aproape adevarat grait-ai.
Singura corectie e ca nu au fost tiganii nostri ci chiar engleji. Da, chiar ei, invingatorii nemtilor, vrednici urmasi ai unui imperiu in care soarele nu se culca niciodata. Acum e culcat...
Au scos din mare un submarin german din al doilea razboi mondial. Au facut si reportaje pe NG, ca de', e frumos sa zici de recuperarea si respectarea istorie, etc...Dar dupa un timp pt ca erau saraci, bietii de ei, nu au gasit alta solutie decat sa il taie in 5 bucati.
Daca faceam noi asta se numea profanare, tiganii aia de rromani, nu stiu sa isi conserve istoria, sarea toata coana Evropa,  etc...
La ei e rentabilizare si alte cuvint, ce din coada au sa sune..
Asa ca va invit sa cititi/priviti
http://www.uboat.net/boats/u534.htm cu http://www.uboat.net/gallery/ sectiunea cu U-534 at Birkenhead, England ...
http://en.wikipedia....submarine_U-534
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CgMG5dBe1bg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Daca va da Dzeu sa ajung vre-o data acolo sa vezi ce o sa scriu in caietul de impresii. Sunt convins ca asa o sa ii doara, da drept in c   ot.

#27
otelul

otelul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 12.10.2008
Foarte bun filmul. De cand eram copil ascultam melodia U96-Das Boot :) dar si varianta coloanei sonore.

#28
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
otelul
Doar atata ai incredere in tine sa scri? Am senzatia ca poti mai mult. Dezvolta tema, pt ca pana acum esti singurul care a atacat -e drept cam timid- aspectul muzical.

Eu mi-am expus punctele mele de vedere si am interpretat filmul asa cum am crezut eu. Dar asta nu inseamna ca intotdeauna vad si gandesc bine.
Asa ca va mai astept si cu alte comentarii,  pro sau contra.
PS. Faza cu vazutul e limpede. La -9 si -10 dioptri cat posed, cred ca eram tocmai bun de trimis pe puntea unui uboot sau a oricarui submarin, sa fac parte din personalul care supraveghea sa nu apara vre-un submarin, avion, etc..Nu-i asa?

#29
zuv

zuv

    Erectile member :)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,196
  • Înscris: 05.01.2008
Controversele de aici m-au determinat sa urmaresc si eu "Das boot".
Ma alatur celor care au considerat foarte bun filmul.Foarte realist realizat,povestea credibila.
Poate prea lung,totusi nu m-am plictisit.

#30
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Orice recunosc, inclusiv ca imi doresc sa intru intr-un submarin, hi, hi, dar ca am talent la critica si mai ales in domeniul muzical, asta NU.
Aici zic din start ca Nu am ureche muzicala, scoala, studiile si nici talentul necesar..
Dar cum intotdeuna i-am dispretuit pe cei care doar arunca piatra, dar se spala pe maini cand ii intrebi la obiect, “neicusorule, mataluta, la o adica.."
Asa ca pt eu am dat cu muzica, “lasati-ma sa-l cant”, pardon, sa va zic cam cum si ce imi zice melodia asta.

Incepe lent pe si cu coarde grave, pe o tema care se repeta, dar nu se introduc instrumente noi, cum e in Bolero-ul lui Ravel, cu care mi se pare ca ar aduce.
Incetisor, parca timid, si neincrezator, din fundal apare un ritm mai rapid, care incepe sa se impuna. Si treptat simti ca ritmul nu mai e cel de la inceput ci mult mai rapid, alert, spre sufocant datorita gravitatii sunetelor.
Nu-i asa ca baietii erau la razboi?
Apoi o chitare ne sopteste spune ceva lent si uman, de dragoste, despre frumusetea lumii, a femeilor, a unui "dat pe schiuri", etc.
Adica ceva total opus lumii in care se aflau si a "idealui" "distruge sau vei fi distrus", criteriul de apreciere..
Dupa care se reia ritmul initial, dar acum sufocant de rapid.
Povestea trebuie sa ajunga la un final, dar logic, unul fara trandafiri..

Na ca am facut-o si pe asta. Ia sa va vaz si pe voi hi, hi..
Asa am o senzatie ca cei care au facut/stiu muzica se vor k pe ei, adica kokosa de ras vazand umila mea tentativa.
Mai mult nu pot, nu stiu, nu dati cu pietre..

#31
zuv

zuv

    Erectile member :)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,196
  • Înscris: 05.01.2008

View PostPrien, on 30th November 2010, 15:49, said:

Asa ca pt eu am dat cu muzica, “lasati-ma sa-l cant”, pardon, sa va zic cam cum si ce imi zice melodia asta.

Incepe lent pe si cu coarde grave, pe o tema care se repeta, dar nu se introduc instrumente noi, cum e in Bolero-ul lui Ravel, cu care mi se pare ca ar aduce.
Incetisor, parca timid, si neincrezator, din fundal apare un ritm mai rapid, care incepe sa se impuna. Si treptat simti ca ritmul nu mai e cel de la inceput ci mult mai rapid, alert, spre sufocant datorita gravitatii sunetelor.
Nu-i asa ca baietii erau la razboi?
Apoi o chitare ne sopteste spune ceva lent si uman, de dragoste, despre frumusetea lumii, a femeilor, a unui "dat pe schiuri", etc.
Adica ceva total opus lumii in care se aflau si a "idealui" "distruge sau vei fi distrus", criteriul de apreciere..
Dupa care se reia ritmul initial, dar acum sufocant de rapid.
Povestea trebuie sa ajunga la un final, dar logic, unul fara trandafiri..
Probabil,te referi la asta .
Ulterior,piesa a fost preluata de grupul german U96 si transformata intr-un hit de succes al anilor '90.

Edited by zuv, 30 November 2010 - 17:14.


#32
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Eu ma referisem la asta [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/snnwjoToN-8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Faza cu chitara e de pe la 2.47 pana 3.47 si totul dureaza 4.47.

Sunt ferm convins ca datorita filmului multi au incercat sa isi imagineze si sa creze muzica lor.
Chiar. Oare de ce o veni numele de U96? Si din ce tara provine formatia?
Iar tara aia o avea ceva legatura cu ubooturile? Ma refer la traditie, mandrie, cu care populatia sa rezoneze?
Sau sa fie mandra ca buncii/tatii/vecinii/rudele lor directe sau de a n-spea spita au luptat in asa ceva?
Am senzatia ca pe undeva exista si oameni mandri ca ai lor si-au dat sangele pt tara sii ii cinstesc cum se cuvine. Nu ii scot din morminte, ca la noi, sa bage pe unul caruia ii cantau greieri in picere, pana imediat dupa Rev, lovilutie..

#33
zuv

zuv

    Erectile member :)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,196
  • Înscris: 05.01.2008

View PostPrien, on 1st December 2010, 11:19, said:

Oare de ce o veni numele de U96? Si din ce tara provine formatia?
Iar tara aia o avea ceva legatura cu ubooturile?
Grupul este german.Titulatura provine exact de la submarinul din film,piesa "Das boot" fiind primul hit al formatiei.
Sursa

#34
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Zuv
Sunt convins ca tu ai realizat ca am pus intrebarile in cel retoric stil, stiind raspunsurile.
Si de fapt urmaream sa ii starnesc si pe alti, pt ca eu ti-am mai citit postarile si stiam ca tu o sa sti...
Curaj, fratilor si surorilor, hi, hi, ..
De she ma lasati doar pi mini sa ma dau in stamba, doar ca sa vada lumea cat sunt da dashtept? O, va multumesc cel mai frumos.
Si inteleg ca voi aveti manutele legate?
PS. Mi-am ales limbaj in mod special cu sh, pi, etc, hi, hi, ..

#35
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006

View Poststormwatch, on 23rd November 2010, 09:35, said:

...... Oricum faza aia, cînd căpitanul pierde din vizor UN VAPOR, și pe urmă se trezește cu distrugătorul lîngă dînsul e mai mult rizibilă decît palpitantă.....
Uitasem sa comentez afirmatia dumitale.
Nu-i asa ca daca inalti periscopul mai sus decat trebuie, poti fi vazut de unul care se uita sa vada ce sau cine e pe langa nava pe care se afla el?
Sa zicem doar ca acel om are si un binoclu in mana, pardon la ochi. Si ca isi casca, pardon eram sa scriu be leste, noroc ca m-am corectat la timp, vederea, de parca ar fi in vreme de razbel. Si parca stie ca daca nu vede el primul submarinul si nu da alarma risca sa fie doar usor mort. Da doar nitel, el si cu toti de pe nava.
Cum era jocul ala " cine vede si actioneaza primul supravietuieste. Al doilea crapa si moare si da din picioare"...

Acuma ca vezi direct si din prima periscopul, sau doar siajul pe care il lasa cand e scos din apa, si te intrebi ce beep ...mea produce chestia aia de acolo, conteaza mai putin..
Asa ca un adevarat capt de submarin tinea cat mai putin ridicat "sparanghelul", ca sa nu lase urme. Si cum totul se misca, datorita vantului, valurilor, sau deplasarilor atacatoruui si a victimei, e credibil ca putea sa il fi pierdut din vedere..

Se poveste - ca daca nu ar fi nu s-ar povestii- unor marinari de pe un submarin romanesc, aflati in port, intr-o vara, le era cam cald. Si cum caldura genereaza sete, ca altfel marinarii nu beau, Dne fereste, dar de loc, intrebati-l pe base daca va mintesc, hi, hi, au facut rost de niste vin.
Cum e normal ca vinul alb se bea ceva mai rece, baietii au legat ei sticlele cum s-au priceput mai bine dupa care le-au lasat in apa, la racit.
Cu mare atentie sa nu ii vada vre-un ofiter scoateau sticlele din apa, le "pupau", si cand auzeau un zgomot le puneau la loc..
Partea draguta ca un ofiter a simtit ca marineii miroseau, dar fara dovada nu putea zice nimic. S-a uitat in stanga, in dreapta, nicio sticloanta. Asa ca s-a bagat la loc in submarin, dar cu zgomot.. si a iesit dupa un timp tiptil, drept care i-a surprins pe baieti cu obiectele si in actiune ..
Unul a reusit sa arunce proba incriminatoare, dar cum totusi ofiterul nu vroia sa fie luat de papagal, s-a dus dupa cablu si ..surprize, surprize. Nu a vazut siajul lasat de stica si sfoara..
Cum daca era idiot nu era ofiter intr-un submarin, a inteles urgent ca e ceva deosebit de interesant. Asa ca i-a explicat marinarului ca daca ii arata cum a procesat sticla, dincolo ca nu ii va face nimic, dupa program, la prima carsma, primul rand il va da el.
Evident ca si spre surpriza lui, imediat i s-au arata mai multe modele, hi, hi...
Cu dovezile in mana s-a dus la capitanul submarinului, care a vorbit in port cu cativa meseriasi. Impreuna au studiat mai multe aranjamente de "impletituri" pe tubul periscopului, care reduceau drastic siajul. Normal ca astfel sansele de supravietuire cresteau..

Cum atunci eram aliati cu nemti, ba chiar aveam si submarine germane in Constanta, schema cu "brodeala" minune a fost trimisa si la comandantul submarinelor germane, Doenitz. Care, dupa (re)testarea in laboratoarele de incercari si pe mare, a dispus aplicarea ei de urgenta si la ubooturi..
Ca gest de revansa, neamtu-i neamt, o naveta de sampanie a fost trimisa urgent la cel care fusese descris ca autorul inventiei. Ma rog, cineva evitase precizarea intregii povesti, din motive, banuiesc eu, destul de clare.
Iar "inventatorul" a zis ceva de genul, mda, e sampanie, sa traiasca cel care l-a dat, dar  mai bine imi dadea o cinzeaza de rachie, ca ma simteam mai bine...
Cica ofiterul neamt care se chinuise sa ii aduca lada, tratatie speciala, mai ales ca in vreme de razboi costa o avere, si multi ar fi poftit la ea, mai ales aici in Ro, a cam facut o fata luunga, pt ca nu prea stia cum sa raporteze exact reactia primitorului...
Asa ca ai nostri, ca brazii, s-au simtit datori sa ii explice mai pe larg, ca totusi omu nostru s-a bucurat, dar in felul lui, mai aparte. Pt asta l-au dus pe neamt intr-un anumit loc ..cu tot cu taraf, fleci, vin puterea ursului, fete vesele, etc..Evident doar ca sa il lamureasca si din patriotism local, hi, hi..

Asa ca eu, cand vad poze, daca vreau sa aflu epoca in care a fost facuta fotografia, ma uit atent sa vad daca periscopul e drept sau are un fel de impletitura pe el.

PS. Cum au obtinut ai nostri periscoapele noi si ultramoderne pt cele 3 submarine pe care le avea Marina romana in dotare e (de)scris undeva prin acest forum.. Asa se scrie istoria...

#36
otelul

otelul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 12.10.2008

View PostPrien, on 28th November 2010, 11:23, said:

otelul
Doar atata ai incredere in tine sa scri? Am senzatia ca poti mai mult. Dezvolta tema, pt ca pana acum esti singurul care a atacat -e drept cam timid- aspectul muzical.

Eu mi-am expus punctele mele de vedere si am interpretat filmul asa cum am crezut eu. Dar asta nu inseamna ca intotdeauna vad si gandesc bine.
Asa ca va mai astept si cu alte comentarii,  pro sau contra.
PS. Faza cu vazutul e limpede. La -9 si -10 dioptri cat posed, cred ca eram tocmai bun de trimis pe puntea unui uboot sau a oricarui submarin, sa fac parte din personalul care supraveghea sa nu apara vre-un submarin, avion, etc..Nu-i asa?

Cand am lasat comentariul ala, abia aflasem ca exista acest film. Intre timp l-am vazut si pot sa spun ca e un film bun, mie imi plac filmele clasice numai ca nu mi sa parut chiar realist cand au vrut sa treaca cu submarinul prin Stramtoarea Gibraltar. E singurul mic minus dar per total e un film de calitate. Ii ofer nota 9 filmului iar la coloana sonora nota 20.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate