Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nu gasesc un topic, un fel de caf...

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...
 CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...
 Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana
 Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 

PFA vs SC (student)

- - - - -
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#19
Dau

Dau

    veteran

  • Grup: Moderators
  • Posts: 5,548
  • Înscris: 24.01.2007
Multumesc pentru raspuns. Am sa-i sun zilele astea sa vad cum sta treaba ca de pe siteul lor nu am inteles mare lucru.

#20
radhoop

radhoop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 06.11.2006
AM o problema acum. In hartiile de la cartea funciara scrie ca e interzis sa ca apartamentul sa fie inchiriat sau vandut (e cumparat prin credit) si imi trebuie sa obtin aprobarea banii... chestie care dureaza enorm.

Stiti cumva cum as putea face cu contract de comodat ? Am nevoie si pentru ala, de acordul vecinilor, semnaturi de la asociatia de locatari si celalte acte ca si in cazul apartamentului meu ?

#21
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
http://www.icontabil...2_2010_ANAF.pdf

#22
ailime87

ailime87

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 25.11.2010
Buna

Tot caut informatii desprea infiintarea unui PFA pentru servicii IT si aici am gasit ceva informatii.

Eu urmeaza sa inchei un contract cu o firma olandeza si ei ma vor plati in functie de factura pe care eu le-o emit. Stiti cumva daca exista o alta posibilitate in afara de infiintarea unui PFA?

Daca trebuie totusi sa fac un PFA am nevoie de alte acte fata de un PFA care ar emite facturi numai in romania?
Daca fac PFA pe norma fixa, platest numai cei 16%, sanatate si pensii sau mai platesc si altceva pentru ca desfasor activitatea pentru o firma intracomunitara?

Orice informatie e bine venita.

Va multumesc si astept raspunsurile voastre cat mai repede.

#23
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
- o alta posibilitate e sa fii angajatul lor
- sunt aceleasi impozite

#24
radhoop

radhoop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 06.11.2006
Multumesc de tot ajutorul de pana acum, am terminat cu totul si sunt in regula cu actele. Mai am insa o intrebare, de unde stiu daca pot da factura pe un anumit serviciu ? Eu am codul CAEN 6201 - Activitati de realizare a soft-ului la comanda. Pot da facturi pentru optimizari seo, situri, inchiriere de spatiu pe un site ? Iar daca nu, e complicat ca sa mai adaug niste coduri la PFA ?

LE: A, da si exista limite la cheltuielile deductibile ?

Edited by radhoop, 06 December 2010 - 09:01.


#25
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
Trebuia sa pui mai multe coduri CAEN inrudite. Asa mai faci o cerere + o taxa pe acolo.
6311 Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web si activitati conexe e mai aproape de ce vrei tu.

Daca esti la norma nu te intereseaza cheltuielile deductibile. Pentru sistemul real vezi link-ul anterior spre codul fiscal fiindca povestile de acolo nu-s de explicat in trei cuvinte.

#26
radhoop

radhoop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 06.11.2006
Mai am cateva intrebari scurte legate de PFA.

1.Ca sa am contabilitatea inregula, ce trebuie sa detin/folosesc ? Facturi fara tva, chitante si mai imi trebuie ceva tipizate pt gestiunea veniturilor si cheltuielilor (si impozitat pe cat poroduc).
2.Pot sa am venit < cheltuieli ?
3.De unde stiu exact ce cheltuieli sunt deductibile, mai exact ?
4.Pot sa cumpar ceva pe PFA si sa nu inregistrez cheltuiala aceea ?


Merci mult.

#27
Dau

Dau

    veteran

  • Grup: Moderators
  • Posts: 5,548
  • Înscris: 24.01.2007

View PostDau, on 9th November 2010, 20:42, said:

Laurentiu, vad ca te pricepi destul de bine la chestiile astea. Ma poti ajuta cu un raspuns?
Cat costa sa lichidezi un P.F.A? Dar sa il suspenzi?
Mersi multi.

Mi-am dat singur quote. :D
Am fost astazi sa depun cererea de radiere a P.F.A.-ului si m-a costat 16 lei.
Din cate am inteles, pentru a suspenda m-ar fi costat 100 de lei.

#28
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003

View Postradhoop, on 2nd February 2011, 10:31, said:

1.Ca sa am contabilitatea inregula, ce trebuie sa detin/folosesc ?
http://www.finanteha...fp1040_2004.htm

View Postradhoop, on 2nd February 2011, 10:31, said:

2.Pot sa am venit < cheltuieli ?
Da. Esti in pierdere.

View Postradhoop, on 2nd February 2011, 10:31, said:

3.De unde stiu exact ce cheltuieli sunt deductibile, mai exact ?
http://static.anaf.r...m#_Toc244063398

View Postradhoop, on 2nd February 2011, 10:31, said:

4.Pot sa cumpar ceva pe PFA si sa nu inregistrez cheltuiala aceea ?
Orice document trebuie inregistrat in contabilitate (vezi legea contabilitatii). Insa daca nu inregistrezi cheltuiala e in dezavantajul tau ca ai profit (venituri - cheltuieli) mare si ca atare platesti la stat mai mult. El se bucura sa faci asta !

#29
radhoop

radhoop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 06.11.2006
Multumesc mult. Insa la partea de venit < cheltuieli, aici trebuie sa justific ceva ? Adica de unde am eu bani ca sa cheltui mai mult decat incasez. Mantionez ca am si un job normal pe langa pfa.

#30
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
pe PFA nu trebuie sa justifici nici ce faci cu profitul, nici de unde acoperi pierderile.

#31
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,815
  • Înscris: 01.09.2006

View Postradhoop, on 3rd February 2011, 08:09, said:

Multumesc mult. Insa la partea de venit < cheltuieli, aici trebuie sa justific ceva ? Adica de unde am eu bani ca sa cheltui mai mult decat incasez. Mantionez ca am si un job normal pe langa pfa.
Daca mai ai un job pe langa pfa, eu stiu ca nu mai platesti pensie la pfa ... platesti doar impozit si sanatate la pfa.

#32
vimp

vimp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 03.12.2004
6311 se refera si la crearea de pagini web? sau asta intra la 6201?
Pentru proprietarii care detin situri si vor sa castige si din pubilicitate ce cod ar trebui sa aiba?
Dar cei care detin situri (portaluri) si colecteaza date despre utilizatori?
Multumesc frumos si scuze ca m-am bagat aici.

#33
radhoop

radhoop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 06.11.2006
Salut,

Mai am cateva intrebari punctuale asa ca le scriu direct aici.

1.Pot elibera facturi pe perioade anterioare ? Acum, ultima factura e din 31 martie si cineva ar avea nevoie de o factura de la mine pe data de 15 martie. Pot sa ii dau asa ?
2.Pe ce perioada pot face contract de comodat pt electricitate ? Trimestrial sau lunar... si ce procent din cheltuiala se poate pune ?


Multumesc din nou.

#34
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
1. Depinde. Emiterea documentelor se face cronologic. Daca nu ai emis alta cu o data mai mare de 15 atunci merge. Mai poti avea un alt carnet (alta plaja de nr) pentru situatii din astea.
2. Tu decizi perioada. Pe cheltuiala sa ajunga cat e necesar pentru buna desfasurare a activitatii (ochiometric isi da seama cineva daca umfli pe acolo cheltuielile nejustificat).

#35
Bughy

Bughy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 12.12.2004

View Postvimp, on 5th February 2011, 16:46, said:

6311 se refera si la crearea de pagini web? sau asta intra la 6201?
Pentru proprietarii care detin situri si vor sa castige si din pubilicitate ce cod ar trebui sa aiba?
Dar cei care detin situri (portaluri) si colecteaza date despre utilizatori?

Si pe mine m-ar interesa asta, legat de publicitate si colectarea datelor.

Crearea de pagini web sigur e la 6201, pt ca e realizare soft la comanda.

Hai sa zicem, colectarea datelor se poate baga la crearea soft, pentru ca din felul in care a fost creat soft-ul, se permite colectarea datelor, si nu trebuie angajata persoana sa introduca manual.
Dar vanzarea de publicitate, asta e ciudat.

Eu sunt programator, am realizat soft-ul (site-ul). Site-ul genereaza trafic, si are reclama AdSense (sa zicem!, ca e cel mai popular). Adsense nu cere factura, nu cere nimic, pur si simplu imi da banii la un interval de timp. Trebuie sa-i justific in vre-un fel, daca nu-i trec pe PFA? Dar daca vand altfel de reclama? Sa zicem, un contract de afisare banere cu cineva din Romania, cu sau fara agentie de intermediere?

Iar daca am site-urile, create deja, pe persoana fizica, adica niciun fel de castig din reclama, dar cu potential, cum le trec pe PFA. Sau trebuie sa le trec pe PFA?

#36
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
Legea spune ca orice venit trebuie impozitat.
Cine te impiedica sa tai factura pe orice incasare ?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate