Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Consultanti pentru fonduri europene

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1
ccociug

ccociug

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 08.03.2010
Sunt sigura ca au fost multe persoane care au beneficiat de fonduri europene pentru proiecte de succes. Daca stiti pe cineva si vreti sa ii faceti cunoscut proiectul si consultantul cred ca multa lume ar fi multumita. In primul rand s-ar sparge mitul ca numai cai care dau spaga reusesc si in al doile-lea rand poate cineva sa ne dea sfaturi cum sa gasim un consultant care nu incearca sa ne fraiereasca sau sa ne pierdem timpul de pomana. Eu as da si o bere  :naughty:

#2
ecologistul

ecologistul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 602
  • Înscris: 15.02.2009
sunt si consultanti seriosi precum si beneficiari de proiecte care uita sa plateasca cota consultantului.Din pacate sistemul in romania functioneaza prin sistemul; recomandare din om in om.

#3
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Consultantul iti arata ca este serios din atitudine, de-a lungul colaborarii si discutiilor PANA la semnarea contractului si primul virament pe care il faci catre el.
Daca iei legatura cu unul si de la primele discutii trece la partea financiara si este interesat s-o trateze, asta poate sa iti dea de gandit.

Cu privire la programele de finantare, ele se clasifica in mai multe categorii - din fonduri guvernamentale (romanesti)/ din fonduri europene, mai serioase / mai putin serioase, si asa mai departe.
Insa daca proiectul este facut corect, nu trebuie sa ai emotii cu privire la eligibilitatea sa. Dar din nou, depinde foarte mult de program, adica domeniul in care doresti sa investesti si localizarea investitiei.

#4
ccociug

ccociug

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 08.03.2010
Am deschis acest subiect pentru ca din greseala am semnat un contract de consultanta deja si sunt multe lucruri care ma pun pe ganduri de ex. cat am fost de prost sa cred ca a redactat contractul in baza la ceea ce am discutat (de fapt am semnat pe masa standului de la expozitie) cat si la faptul ca nu cred ca singura metoda prin care consultantul sa se asigure ca isi ia banii este sa fixeze un avans la semnarea contractului. Adica mai pe romaneste - intai dai banu si dupa aia vorbim.
Vad ca au raspuns si consultanti... pentru linistea mea imi puteti raspunde in cateva cuvinte la aceste intrebari?
- cand stabiliti o relatie de parteneriat ce parametrii trebuiesc indepliniti de beneficiar pentru a primi un fond nerambursabil?
- sunt motive ca un proiect sa fie respins, desi din punctul de vedere al consultantului a fost foarte bine facut? care sunt riscurile pe care si le asuma consultantul?
- si cea mai grea: cum decurg platile aferente contractului?
multumesc

#5
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004

 ccociug, on 16th July 2010, 16:08, said:

Am deschis acest subiect pentru ca din greseala am semnat un contract de consultanta deja si sunt multe lucruri care ma pun pe ganduri de ex. cat am fost de prost sa cred ca a redactat contractul in baza la ceea ce am discutat (de fapt am semnat pe masa standului de la expozitie) cat si la faptul ca nu cred ca singura metoda prin care consultantul sa se asigure ca isi ia banii este sa fixeze un avans la semnarea contractului. Adica mai pe romaneste - intai dai banu si dupa aia vorbim.
Vad ca au raspuns si consultanti... pentru linistea mea imi puteti raspunde in cateva cuvinte la aceste intrebari?
- cand stabiliti o relatie de parteneriat ce parametrii trebuiesc indepliniti de beneficiar pentru a primi un fond nerambursabil?
- sunt motive ca un proiect sa fie respins, desi din punctul de vedere al consultantului a fost foarte bine facut? care sunt riscurile pe care si le asuma consultantul?
- si cea mai grea: cum decurg platile aferente contractului?
multumesc

1. Sunt o serie de parametri care trebuiesc indepliniti. Practic beneficiarul trebuie sa se muleze pe conditiile solicitate de program, daca doreste sa faca acea investitie. Foarte multi solicitanti au infiintat de exemplu societati noi pentru ca pe anumite scheme acest aspect constituie un avantaj. Practic, de la prima intalnire cu un consultant bun, beneficiarul, in functie de investitia dorita, stie clar daca indeplineste sau nu criteriile, iar daca nu le indeplineste pe moment - daca le poate indeplini sau nu (sunt mai multi factori - financiar, timp, etc etc).
2. Putem asemui sesiunile de depunere proiecte si selectarea acestora cu functionarea admiterii la liceu: exista spre exemplu suma de 1 000 000 Euro pusa la dispozitie. Fiecare proiect intra in analiza cu un anumit punctaj (nota). Ele se introduc intr-o lista la nivel national in ordinea descrescatoare a punctajului. Cele cu punctajul maxim sunt primele care intra, apoi urmatoarele. Pentru cele cu acelasi punctaj se iau intai cele cu valoare mai mica (de ex daca doua proiecte au 55 puncte, intra intai cel de 145 000E, iar apoi cel de 158 000E). In momentul in care un numar de X proiecte totalizeaza milionul de Euro, se trage linie. Ce este peste linie este invitat sa semneze contractul de finantare, iar cine este sub va putea incerca sa re-depuna proiectul intr-o viitoare sesiune.
La unele programe punctajul se acorda in functie de criteriile pe care o societate le indeplineste (NU in functie de calitatea proiectului).
La alte programe punctajul se acorda intr-un mod mai interpretabil, in functie spre exemplu de impactul pe care il va avea proiectul in aria si domeniul sau. Aici tine de puterea de convingere a celui care a scris proiectul, sa arate si justifice cat mai clar impactul pozitiv pe care il va avea investitia propusa - dar si de interpretarea evaluatorului care poate fi imbracat in diverse culori. Trebuie insa facuta diferenta foarte clara intre aceste programe si trebuie metnionate de la bun inceput solicitantului toate aspectele "neoficiale" ale programului respectiv.

Riscul major pe care si-l asuma consultantul este de a nu mai primi suma aferenta aprobarii proiectului, daca proiectul nu este aprobat sau daca solicitantul se dovedeste a fi neserios.

3. Odata ce s-a stabilit care este valoarea contractului pentru realizarea proiectului (realizare = pana la selectarea acestuia) este firesc ca o parte din aceasta valoare sa fie platita atunci cand consultantul incepe munca de realizare, pentru ca realizarea proiectului presupune cheltuieli. De altfel, in general in servicii se cere un acont. Partea cea mai mare din suma aferenta realizarii proiectului trebuie platita insa atunci cand proiectul este selectat. Avand in vedere ca la momentul depunerii proiectului (depunere + min 4 luni = afisare rezultate (selectare)) consultantul si-a finalizat responsabilitatea dar a incasat numai o parte din suma aferenta acestei responsabilitati, are tot interesul ca proiectul sa fie selectat, si astfel sa primeasca plata aferenta selectarii, care sa-i acopere costurile.

Motivul din care consultantul cere un acont este, pe langa acela de a-si acoperi o parte din consturile de realizare, ca au fost multe situatii in care din diverse motive solicitantul nu a mai dorit depunerea proiectului iar consultantul a ramas cu un proiect finalizat (deci cu toata munca facuta) pentru care nu s-a platit nimic.
Pe de alta parte, consultantul poate cere un CEC sau BO aferent sumei pentru selectare pentru ca tot experienta ne-a invatat ca sunt solicitanti care odata ce vad proiectul aprobat, nu mai platesc nimic societatii de consultanta, si cauta o alta societate cu care sa realizeze implementarea, pe care eventual aplica o alta escrocherie (desi la implementare este teoretic imposibil, poate doar daca consultantul este total incompetent - caz in care nu ar putea activa in acest domeniu).


Contractele semnate dupa 20-30 de minute de discutii nu au aproape niciodata nicio finalitate, contractul evident nu poate sa cuprinda ceea ce s-a discutat: in 30 de minute de discutii nu se poate pune la punct temeinic nici macar eligibilitatea unui solicitant. Poate doar pentru o investitie de 20 - 30 000 Euro.

Ca exemplu de scenariu, in vederea semnarii unui contract, pentru o investitie printr-un proiect de finantare de valoarea a ~1 000 000 E sunt in general necesare 3-4 intalniri a 2-3 ore fiecare. La aceste intalniri participa de obicei 4 entitati distincte:

1. Solicitantul
2. Echipa de consultanta
3. Echipa de proiectare
4. Tehnologul sau echipa responsabila cu tehnologia.


Pentru orice alte detalii va stau la dispozitie dvs sau oricui lectureaza acest topic.

#6
Somebody_alx

Somebody_alx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 14.12.2005
O persoana poate sa-si elaboreze singura proiectul? sau daca nu esti reprezentat de o firma de consultanta nu te baga nimeni in seama?

#7
tavktm

tavktm

    Old school member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 25.07.2006
De curand am fost contactati de cei de la CEPU (Centrul de elaborare proiecte unionale).
Stie cineva ceva despre ei ? A lucrat cineva si a avut succes cu ei ?

Multumesc,

#8
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004

 Somebody_alx, on 29th July 2010, 11:45, said:

O persoana poate sa-si elaboreze singura proiectul? sau daca nu esti reprezentat de o firma de consultanta nu te baga nimeni in seama?

Un raspuns succint,
In principiu da. Are toate instructiunile disponibile in aceste sens pe site-ul programului pe care doreste sa aplice.

Cand ajunge insa cu el finalizat, numerotat, semnat, sigilat, sansele ca un document emis de vreo institutie publica si introdus in proiect sa nu fie in formatul acceptat de cei care primesc proiectul tind spre 100%. Pana si in doua judete alaturate este posibil ca personalul sa interpreteze diferit anumite instructiuni, si sa ceara diferite formate de certificate de lipsa a datoriilor (acest document fiind doar un exemplu).

Societatea de consultanta are experienta in domeniul si pe programul respectiv, si poate avea si pe zona respectiva. In plus, se poate consulta anterior depunerii proiectului cu persoana de contact dinsponibila de la organismul la care se va depune, pentru a se asigura ca proiectul va fi unul bun.

#9
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005

 StGermain, on 3rd August 2010, 22:28, said:

Un raspuns succint,
Salut, si-ti multumesc ca existi pe SP  :OK: ... deci:

Eu fiind arhitect de profesie dar si practicant, studiind la un nivel "superficial" documentatiile puse la dispozitie pe situl http://www.inforegio.ro/, m-am dezumflat intr-o oarecare masura cand am asimilat pleiada de documente si hirtogareli ceruta intr-un proiect. Nu ma intereseaza sa fac consultanta, ma intereseaza sa-mi fac un proiect pt. mine si pt. beneficiul meu ulterior ce nu are nicio legatura cu profesia mea.

Bineinteles, dupa aprox 1 saptamana de "rumegat" am renuntat la ideea de a fi propriul meu fauritor al propriului meu proiect in ideea ca mai devreme sau mai tarziu imi voi prinde urechile in ceva ce nu stapanesc dar o parte din proiect este compus din documentatia tehnica pt. executia unor imobile si prin natura profesiei, la asta ma pricep. Am in vedere o investitie in zootehnie. Detaliile le discutam cu alta ocazie mai ales ca locatia este undeva in zona ta de interes chiar daca eu sunt din Bucuresti.

Prima intrebare:

Pot negocia cu consultantul sa-mi realizez singur documentatia tehnica, proiectul tehnic de executie al imobilelor care vor intra in componenta "business-ului" la care ma gandesc ? Mai exact, ma refer la:
- cadastru, studiul geotehnic, proiect de arhitectura, rezistenta, instalatii sanitare, termice, electrice, deviz estimativ....lucruri la care ma pricep si le pot "controla".

Daca DA;

Intrebare 2:

Se pot deduce costurile acestor proiecte (onorariile) din costul final al proiectului realizat de consultant ? care include si partea economica la care chiar nu ma pricep sau daca ma pricep este doar la un nivel nesatisifacator.

Speculand pe ideea ca onorariul consultantului este de 5% din valoarea investitiei;

Interebare 3:

Cat la % reprezinta proiectele de executie (cele mentionate mai sus) din totalul onorariului platit consultantului ?

Multumesc pt. orice raspuns.  :OK:

LE: Voi recomanda moderatorului de arie schimbarea numelui topicului in "consultanti pt. fonduri europene" in care putem include si discutii despre "tzepe". Sper sa nu supere pe nimeni.

Edited by gugutata, 04 August 2010 - 09:51.


#10
maluca

maluca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 344
  • Înscris: 20.05.2008

 tavktm, on 30th July 2010, 19:29, said:

De curand am fost contactati de cei de la CEPU (Centrul de elaborare proiecte unionale).
Stie cineva ceva despre ei ? A lucrat cineva si a avut succes cu ei ?
Eu nu am fost multumita de colaborarea cu ei (pentru care am si dat o gramada de bani). Nu au facut decat sa-mi trimita e-mailuri de informare (o data sau de doua ori pe luna) cu fondurile disponibile. I-am sunat sa discut cu ei si m-au intrebat care este obiectul de activitate al firmei. M-as fi asteptat din partea lor ca macar atat sa stie despre mine ca si client. :thumbdown: Le-am explicat din nou (o mai facusem la inceput, cand mi-au prezentat oferta lor) cu ce ma ocup si ce urmaresc sa fac pe firma, in speranta ca o sa ma ajute, dar degeaba. Primesc aceleasi e-mailuri de informare  si nimic mai mult (in majoritatea cazurilor firma nici macar nu este eligibila pentru acele fonduri).
Mai cauta si alte firme de consultanta, vezi mai multe oferte apoi alegi.

Edited by maluca, 04 August 2010 - 10:17.


#11
Somebody_alx

Somebody_alx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 14.12.2005

 StGermain, on 3rd August 2010, 21:28, said:

Un raspuns succint,
In principiu da. Are toate instructiunile disponibile in aceste sens pe site-ul programului pe care doreste sa aplice.

Multumesc pentru raspuns.
Crezi ca o sa se prelungeasca si dupa 2013,?

Edited by Somebody_alx, 04 August 2010 - 14:53.


#12
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004

 gugutata, on 4th August 2010, 10:45, said:

Prima intrebare:

Pot negocia cu consultantul sa-mi realizez singur documentatia tehnica, proiectul tehnic de executie al imobilelor care vor intra in componenta "business-ului" la care ma gandesc ? Mai exact, ma refer la:
- cadastru, studiul geotehnic, proiect de arhitectura, rezistenta, instalatii sanitare, termice, electrice, deviz estimativ....lucruri la care ma pricep si le pot "controla".

Daca DA;

Intrebare 2:
Se pot deduce costurile acestor proiecte (onorariile) din costul final al proiectului realizat de consultant ? care include si partea economica la care chiar nu ma pricep sau daca ma pricep este doar la un nivel nesatisifacator.
Speculand pe ideea ca onorariul consultantului este de 5% din valoarea investitiei;

Interebare 3:
Cat la % reprezinta proiectele de executie (cele mentionate mai sus) din totalul onorariului platit consultantului ?

Multumesc pt. orice raspuns.  :OK:
LE: Voi recomanda moderatorului de arie schimbarea numelui topicului in "consultanti pt. fonduri europene" in care putem include si discutii despre "tzepe". Sper sa nu supere pe nimeni.


Realizare proeict - etapa initiala, derulata intre semnarea contractelor dintre parti si depunerea proiectului la organismul intermediar sau oficiul judetean; aceasta presupune:
- din partea consultantului: realizarea cererii de finantare, studiului de fezabilitate (in care include si partea  tehnica, cea a proiectantului si care este preluata de la acesta), analiza economico-financiara sau  analiza cost-beneficiu dupa caz, verificarea tuturor documentelor obtinute de beneficiar de la instituriile publice (avize), compunerea dosarului, multiplicarea acestuia, numerotarea, stampilarea, sigilarea, depunerea dosarelor la organismul intermediar din regiune sau oficiul judetean din judet;
- din partea proiectantului:
- realizarea partii de proiectare din Studiul de Fezabilitate, devizele pe obiect pentru fiecare obiect de constructie defalcate pe specialitati de arhitectura, rezistenta, instalatii, memorii in vederea obtinerii avizelor, etc.


Implementare proiect - etapa ce urmeaza selectarii proiectului, care presupune:
- din partea consultantului realizarea dosarelor de achizitii, a dosarelor de plati, si documentatii de acte aditionale pentru modificarea contractului de finantare, pe parcursul implementarii;
- din partea proiectantului realizarea Proiectului Tehnic cu memorii pe specialitati (arhitectura, rezistenta, instalatii), detalii de executie cu liste de cantiati si asistenta tehnica pe parcursul realizarii lucrarilor de constructie.


  1.
  Consultantul este o enitate distincta fata de proiectant, fata de societatea de cadastru, tehnolog, etc etc.
  Probabil ca sunt societati de consultanta care propun clientului tot  pachetul, adica pe langa consultanta propriuzisa, si studiul geotehnic,  ridicarea topografica, Studiul de Fezabilitate si Proiectul tehnic iar dupa aceea subcontracteaza aceste servicii unor departamente sau unor  societati partenere.
  Eu fac numai consultanta propriuzisa. Numai daca beneficiarul nu  cunoaste niciun proiectant sau nu reuseste sa gaseasca singur unul,  atunci ii pot recomanda eu un proiectant/societate de proiectare care imi este partenera. Chiar si in acest caz, beneficiarul  stabileste singur cu proiectantul termenele de depunere ale  documentatiilor, si tarifele.
  De ce nu ii propun ambele servicii la pachet? Pentru ca, desi as putea obtine si din aceasta intermediere un profit, nu doresc sa ma asociez cu proiectantul in fata clientului din cauza  faptului ca in trecut am avut probleme cu o serie de  arhitecti/proiectanti care nu au terminat la timp documentatiile (in  principiu, nu prea am intalnit specialist din aceasta bransa care sa  termine la timp) astfel intampinand probleme pe ultima suta de metri inainte de depunerea proiectului.
  Deci nu te poate obliga niciun consultant sa cumperi de la el si partea tehnica ci poti apela la ce societate doresti sau ti le poti face pe cont propriu (partile tehnice). Sa ai in vedere insa, ca daca le doresti decontate prin proiect trebuie sa indeplinesti anumite conditii, voi detalia la 2.

2.
Cheltuielile cu consultanta, proiectarea, studiile geo, topo, cheltuielile cu obtinerea avizelor de la institutiile publice, si alte cheltuieli presupuse de realizarea documentatiilor si proiectului pot reprezenta cumulat maximum 8% din valoarea totala eligibila a proiectului. Deci daca avem de a face cu un proiect de 1 milion de Euro, toate aceste cheltuieli impreuna pot reprezenta maximum 80 000 Euro, din care la final se primesc 40 000 E inapoi. Insa, pentru a se accepta la plata si a se rambursa 50% din aceste cheltuieli, trebuiesc indeplinite mai multe conditii:
- Toate transferurile catre acesti furnizori trebuiesc facute prin virament bancar, CEC, B.O. (exclus cash si chitanta);
- Toate contractele ce depasesc anumite sume trebuie adjudeate prin intermediul unei licitatii (este cazul la consultanta si proiectare);
- Toate platile catre furnizorul de servicii trebuiesc facute precis conform contractului initial, etc etc (sunt mai multe detalii, vom detalia daca este necesar).
In orice caz, nu ai cum sa ajungi cu asemenea cheltuieli de 8% la un proiect de 1 milion Euro. Cu cat valoarea proiectului creste, cu atat comisionul societatilor de proiectare si consultanta scade. De obicei beneficiarul renunta la a mai respecta conditiile de plata in ceea ce priveste studiile geo, topo, si avize de la institutii pentru ca acestea nu reprezinta cheltuieli consistente care sa merite efortul.
La consultanta si proiectare insa, intotdeauna se face licitatie conform unor reguli pentru beneficiari privati (nu conform OUG 34) si astfel nu poti fi tu cel care isi realizeaza partea de proiectare (furnizorul nu trebuie sa aiba legaturi de nume, rudenie sau alte interese cu beneficiarul) ori in acest caz, tu ai fi atat beneficiarul proiectului, cat si proiectantul.

3.
Consultantul percepe un comision din valoarea proiectului pentru cheltuielile cu realizarea acestuia. Nu iti pot spune cat valoreaza partea tehnica, pentru ca nu incasez si pentru partea tehnica. Cum spuneam, prefer sa fac o legatura directa intre beneficiar si o societate de proiectare pentru ca acestia sa negocieze singuri.
Insa ca sa-ti faci o idee am intalnit cazuri in care partea de consultanta si partea de proiectare au costat aproximativ la fel pentru etapa de realizare a proiectului. Diferenta a constat in faptul ca proiectantul a fost platit integral pentru ca si-a terminat responsabilitatile in timp ce eu, in calitate de consultant, incasez jumatate din valoarea contractului pentru realizarea proiectului dupa ce proiectul apare pe site ca fiind selectat.

Daca am omis ceva mai discutam. In orice caz, daca te gandesti la o investitie din domeniul zootehnic, acum este momentul oportun, deoarece a doua sesiune din anul 2010 in care s-ar incadra o astfel de investitie va avea loc in intervalul 1 - 30 octombrie 2010. Prima a fost in mai. Astfel, pentru ca proiectul sa fie finalizat si depus pana in octombrie, ar terbui deja sa incepi sa porti ceva discutii. Oricum evaluarea proiectului de la momentul depunerii dureaza cam 3-4 luni, deci ai putea sa incepi cel mai devreme sa construiesti vara viitoare.

 Somebody_alx, on 4th August 2010, 15:49, said:

Multumesc pentru raspuns.
Crezi ca o sa se prelungeasca si dupa 2013,?

Cu siguranta, dar nu in aceleasi conditii.

Inainte de 2007 am avut fonduri de pre-aderare, in principal SAPARD si PHARE. In intervalul 2007 - 2013 avem primele fonduri de post-aderare. Pentru prima jumate din acest interval au existat cam aceleasi conditii ca si la fondurile de pre-aderare. Incepand cu anul 2010, adica cu a doua jumatate, au existat ceva modificari cea mai notabila fiind scaderea cu 10% a finantarii nerambursabile, pentru anumite proiecte (de la 70% nerambursabil a scazut la 60%, de la 50% la 40%).

Un program de finantare se lanseaza intr-o tara si este destinat unui domeniu in functie de deficitul acelei tari pe acel domeniu in raport cu celelalte din UE. Se fac niste rapoarte ample de audit din care rezulta aceste date. Dupa 2013, ne dam seama cu totii, rapoartele legate de  Romania vor sugera aproximativ acelasi deficit pe anumite domenii, ceea ce inseamna ca Romania va primi in continuare fonduri. Poate cu finantare mai scazuta, poate cu unele conditii mai drastice, dar teoretic va primi pana va ajunge sa se compare cu tarile din vest.

Oricum pana una alta Romania este un contributor al UE si nu un absorbant de fonduri (contributia datorata UE este mai mare decat valoarea fondurilor atrase). De ce: pentru ca daca la SAPARD de exemplu se lansau 12 sesiuni de depunere proiecte pe an, cate una in fiecare luna, acum pentru continuarea programului, pe numele sau FEADR, s-a ajuns sa se lanseze cate 1-2 sesiuni pe an, iar alocarea financiara nu este aferenta unui an intreg pentru aceste sesiuni, ci in principiu se imparte la 12 si se inmulteste cu 1 sau 2. Probabil pentru ca din finantarea europeana, guvernul trebuie sa contribuie si el cu 20% pentru aceste proiecte. Si pentru ca nu are astazi 20% din 50% si nu da drumul la licitatii de proiecte, ajunge sa plateasca oricum contributia catre UE, dar fara sa atraga fonduri conform potentialului, care este colosal.

#13
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005
Concluzionez in baza raspunsului tau ca ideal ar fi sa concretizez o relatie cu un consultant dupa ce proiectul tehnic de executie este realizat si am in urma lui un deviz estimativ cat mai apropiat de realitate. Prespun ca existenta unei firme de tip SRL si a unui teren aferent sa fie deja in proprietate ?!

Exista activitati de crestere a animalelor care nu sunt incluse in lista agreata pt. care nu se dau fonduri?

#14
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
In niciun caz.
Proiectul tehnic se realizeaza in termen de trei luni DUPA ce proiectul este selectat.

Ori in cazul de fata, daca tu depui proiectul in octombrie, prin februarie ai rezultatul, si abia atunci, cand stii sigur ca proiectul este selectat merita sa faci cheltuieli cu proiectul tehnic.
Pentru prima parte, cea de realizare, iti trebuie cum spuneam doar SF, devize, planse, etc. Adica nu se intra in asemenea detalii precum cele din PTH.

Legat de teren, intr-adevar terenul pe care investesti trebuie sa fie in proprietatea societatii la momentul depunerii proiectului.

Sunt eligibile fermele de animale in general. Te gandesti la o specie anume, mai atipica pentru Romania in care doresti sa investesti, de asta intrebi?

Edit: poate nu am fost suficient de clar. Pe consultant il contactezi acum, ca sa-ti realizeze impreuna cu proiectantul (care poti fi tu sau altcineva) proiectul si sa ti-l depuna. Cum spuneam si mai sus. Partea de PTH si detalii de executie o pornesti dupa ce proiectul este selectat/aprobat.

Pentru a estima o valoare a investitiei sunt suficiente cateva discutii pe care sa le ai cu un proiectant cat de cat cu picioarele pe pamant, si cu un tehnolog, care sa iti estimeze in functie de capacitate/nr de capete costurile cu echipamentele de care vei avea nevoie. Oricum este bine sa fii permisiv la depunerea proiectului, pentru ca in situatia in care preturile se vor ridica pana la anul, diferenta o vei suporta din surse proprii, pe cand invers, daca depui un proiect estimat la 1.5 milioane iar tie iti sunt suficienti 1.2 milioane, nu este nicio problema. In plus, poti la o adica muta sume de la un capitol la altul (au fost multe situatii cu astfel de necesitati).

Edited by StGermain, 05 August 2010 - 15:21.


#15
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005
Am inteles.

Intrebarile mele vin intr-o faza incipienta de documentare. Pana acum am asimilat aprox 300 pagini de informatii si mi-am construit o idee generala despre ce implica o astfel de afacere, cat si multe detalii tehnice.

Rumegandu-le, sper sa se sedimenteze si astfel sa merg mai departe. Nu vrea sa actionez sub impactul momentului.

Pt. a pastra un oarecare avantaj strategic, ideea nu este "stralucitoare" dar este destul de atipica in contextul actual al cresterii de animale si pot spune ca aprox 300.000 euro reprezinta o suma realista de a demara un business modern. Este cu atat mai complicat cu cat doresc sa construiesc un flux complet de resurse interne...de la materii prime pana la valorificarea finala, inclusiv distributie...flux continuu, NU sezonier. Dupa cum vezi, necesita multa organizare si ca sa-mi pot aseza piesele pe tabla trebuie sa inteleg toate mecanismele si modul lor de interactionare. La unele ma pricep fiind evidente, la altele nu, reprezentand o noutate.

Context:

Presupunand ca exista un SRL nou infiintat si 1 teren agricol de 10 ha atat pt. baza cat si pt. culturi si aprox. 20.000 euro cash cat si un proiect "sincer" si fezabil ce nu sufera interpretari sau indoieli.

Intrebare:

Care este ponderea de fonduri nerambursabile procentual vorbind, la un proiect de 300.000 euro? La cat pot sa "aspir" ?

Edited by gugutata, 06 August 2010 - 09:06.


#16
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004

 gugutata, on 6th August 2010, 10:03, said:

Pt. a pastra un oarecare avantaj strategic, ideea nu este "stralucitoare" dar este destul de atipica in contextul actual al cresterii de animale si pot spune ca aprox 300.000 euro reprezinta o suma realista de a demara un business modern. Este cu atat mai complicat cu cat doresc sa construiesc un flux complet de resurse interne...de la materii prime pana la valorificarea finala, inclusiv distributie...flux continuu, NU sezonier. Dupa cum vezi, necesita multa organizare si ca sa-mi pot aseza piesele pe tabla trebuie sa inteleg toate mecanismele si modul lor de interactionare. La unele ma pricep fiind evidente, la altele nu, reprezentand o noutate.

Context:

Presupunand ca exista un SRL nou infiintat si 1 teren agricol de 10 ha atat pt. baza cat si pt. culturi si aprox. 20.000 euro cash cat si un proiect "sincer" si fezabil ce nu sufera interpretari sau indoieli.

Intrebare:

Care este ponderea de fonduri nerambursabile procentual vorbind, la un proiect de 300.000 euro? La cat pot sa "aspir" ?


Legat de prima parte, iti recomand insistent sa iei legatura cu un tehnolog in ceea ce priveste specia respectiva. Ori cineva din bransa furnizorilor de solutii pentru astfel de ferme, ori un prof univ. Sunt foarte multe aspecte in piata si in afacere care nu apar nicaieri in carti - ca in orice domeniu.

Legat de contextul enuntat de tine, trebuie sa stiu despre ce specie este vorba ca sa pot verifica, sau sa i-o spui tehnologului cu care ai sa discuti. Sunt anumite suprafete minime pe cap de animal, mai ales daca vrei sa faci un flux complet.

Legat de intrebarea ta, teoretic poti aspira la 150 000 Euro. Ti se deconteaza 40% sau 50% din cheltuielile efectuate corect.

Vei avea cheltuieli cu realizarea proiectului cum am spus si mai sus (consultant, tehnolog, proiectant, avize), iar dupa ce depui proiectul de o anumita valoare (sa zicem ca iese de 302 550 E), din momentul in care se afiseaza un rezultat pozitiv (proiectul este selectat), incepi sa il implementezi, adica sa pui in practica ce ai scris in proiect, iar daca cheltuielile se efectueaza conform regulilor, la final vei fi primit 151 275 E, iar tu vei fi participat cu 151 275 E. Platile se realizeaza in maximum 5 transe.

De exemplu faci imprejmuirea fermei si fundatia corpului principal din ferma, care te costa 40 000 E. Achiti banii catre constructor din surse proprii sau din credit bancar, consultantul tine legatura cu constructorul si ii solicita toate documentele, iti depune un dosar de plata si in maxim 3 luni (~1 luna in practica) primesti in cont 20 000 E. Cu acesti 20 000 E si alte surse, continui sa construiesti, iar se depune un dosar de plata, si tot asa. TVA-ul se suporta din surse proprii si se recupereaza de la finante, de asemenea comisioanele bancare si alte maruntisuri sunt ne-eligibile.

Insa din experienta iti spun ca pentru o ferma in general, si mai ales pentru una cu flux complet cum vrei tu in particular nu iti sunt suficienti nici macar 500 000 E.

#17
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004
Sa inteleg ca te-am descurajat?

#18
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005

 StGermain, on 10th August 2010, 16:44, said:

Sa inteleg ca te-am descurajat?
Nu, deloc.

Rumeg de aproximativ 1 luna o solutie fezabila si am dezolvat deja un proiect tehnic incercand sa anticipez toate costurile legate de construire si punerea in functiune a ideii, inclusiv utilajele aferente. Pana nu inteleg mecanismul de functionare nu are rost sa merg mai departe. Sunt acum in afaza de educare.

Pana acum totul este ok doar ca trebuie sa-l pun pe hartie dupa care voi contacta un consultant. Ideile sunt imprastiate in aprox 50 pag A4 scrise in creion, scheme, impartiri, adunari, scaderi, calcule.... :wacko:

Neavand bani, incerc sa screm sa merg pe ideea de fonduri nerambursabile. Ideea este corecta din toata punctele de vedere. Cand voi finaliza, te voi contacta cu siguranta.

In principiu ai avut dreptate. Sunt necesare multe achizitii diverese cum ar fi: tractor, remorca, 2 silozuri de aprox 50 t fiecare, statie de epurare, bazin colectare ape pluviale, put de mare adancime, hidrofor de mare capacitate, camera frigo..., aprox 1000 mp construiti (constructii agricole), echipamente de capacitate medie de abatorizare, transport frigotehnic...5 angajati....multe altele. 300.000 euro suna mai credibil  :D

Tot ce am, sunt 5 ha de teren agricol plus altele 20 pe care le voi achizitiona inainte sa demarez proiectul de finantare...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate