Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde
 Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior

Tratament pt piele..canapea
 Buget 19k-masina noua-sfaturi

Grosime adeziv gresie

TVA doar la valoarea adaugata sau...

Inregistrare ecran
 M-am inregistrat in e-factura. Ca...

Voi cum faceți fața ava...

Spital stomatologic sector 4 grat...

Pastrare numar inmatriculare !
 

Intrebare despre o "strategie de marketing"

- - - - -
  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1
dreq2009

dreq2009

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 11.09.2007
Buna ziua,

As avea o nedumerire in legatura cu o asa numita "strategie de marketing" despre care am auzit.

O persoana din domeniu mi-a spus despre o firma care si-a retras un produs de pe piata fiindca "se vindea prea bine" si "ii eclipsa celelalte produse". Era vorba despre o varianta de guma de mestecat dintr-un anumit brand. Sa ii spunem de dragul anonimatului, ca firma respectiva vindea gume X cu diferite arome. Guma X cu aroma de banane era foarte buna si se vindeau foarte multe, iar oamenii nu mai cumparau guma X cu gust de cirese, portocale etc. Omul nostru (stralucitul director) a decis atunci sa retraga de pe piata guma X cu gust de banane ca lumea sa se orienteze spre celelalte variante ale acelei gume. Presupusul efect (presupus fiindca eu nu cred in aceasta "poveste") a fost ca lumea a cumparat guma X mai departe - orientandu-se spre celelalte arome - si astfel "strategia" i-ar fi adus multi $$$.

Intrebarea mea ar fi, daca ati auzit de ceva similar vreodata, sau in vreun manual de marketing sau economie, sau de vreo conspiratie sau orice similar cu aceasta poveste, care sa demonstreze ca e ceva mai mult decat "o poveste" :)

Fiindca, eu pot sa ma gandesc la cel putin 3 solutii mai avantajoase decat retragerea, pentru aceast "impas" economic:

1. Marirea pretului
2. Marirea productiei
3. Crearea unui produs similar dar mai avantajos ex. - noua guma X acum cu si mai mult gust de banane :) (sau acum cu doar doua calorii sau fara e-uri)

Imi cer scuze daca nu in aceasta  categorie a forumului trebuia sa postez aceasta nedumerire. Va multumesc pentru intelegere!


Sa imi fie scuzat numele blasfemitor, e al unui prieten. Intrebarea e serioasa, oricat de ironica ar parea, fiindca am fost numit "naiv" pentru simplul fapt ca acest principiu de tenuitate economica imi miroase a rahat de taur american (sa imi fie scuzat si limbajul frust). Desigur, am considerat aceasta din moment ce persoana care mi-a spus "povestea" nu a reusit sa produca o singura dovada concreta, singura "dovada" fiind, il cunosc pe cel care a luat aceasta masura economica.
Si in plus ar fi si faptul ca nu stiu vreun alt caz similar. Ma gandesc ca daca aceasta metoda ar fi atat de eficienta s-ar fi aplicat si la alt nivel, pe alte produse mult mai populare ca si o guma de mestecat. Iar google nu imi spune nimic ca ar sti ceva despre acest subiect.

Chiar daca nu ati auzit de cazuri similare, va rog daca sunteti in domeniul marketingului sa imi spuneti ce parere aveti despre aceasta poveste. E aceasta masura rationala? Ar fi posibila? Poate nu inteleg eu ceva...

Edited by dreq2009, 02 June 2010 - 14:22.


#2
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006
Extras din PRODUCT LIFE CYCLE MANAGEMENT  

Quote

PART 3: PRODUCT LIFE CYCLE TECHNIQUE EXAMPLE : PRODUCT
CANNIBALISM
Product cannibalization occurs when a company decides to replace an existing
product and introduce a new one in its place, regardless of its position in the market
(i.e. the product’s life cycle phase does not come into account). This is due to newly
introduced technologies and it is most common in high tech companies. As all things
in life there is negative and positive cannibalization.
In the normal case of cannibalization, an improved version of a product replaces an
existing product as the existing product reaches its sales peak in the market. The new
product is sold at a high price to sustain the sales, as the old product approaches the
end of its life cycle. Nevertheless there are times that companies have introduced a
new version of a product, when the existing product is only start to grow. In this way
the company sustain peak sales all the time and does not wait for the existing product
to enter its maturity phase. The trick in cannibalization is to know when and why to
implement it, since bad, late or early cannibalization can lead to bad results for a
company sales4.
1. UNFAVORABLE CANNIBALIZATION
Cannibalization should be approached cautiously when there are hints that it may
have an unfavorable economic effect to the company, such as lower sales and profits,
higher technical skills and great retooling. The causes of such economic problems are
given bellow.
• The new product contributes less to profit than the old one: When the new
product is sold at a lower price, with a resulting lower profit than the old one,
then it does not sufficiently increase the company’s market share or market
size.
• The economics of the new product might not be favorable: Technology
changes can force a product to be cannibalized by a completely new one. But
in some cases the loss of profits due to the cannibalization is too great. For
example a company that produced ready business forms in paper was forced to
change into electronic forms for use in personal computers. Although the
resulting software was a success and yield great profits, the sales of the paper
forms declined so fast that the combined profit from both products, compared
to the profits if the company did not cannibalize the original product showed a
great loss in profits.


#3
dreq2009

dreq2009

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 11.09.2007
@TLGsoft  - va multumesc, am inteles.

Problema e similara cu cea a microsoftului care si-a sabotat windowsul XP in favoarea mai noului Vista. Dar nu si-au retras produsul (undeva in 2014 se va opri productia) Nu ar avea sens sa retragi un produs in plina glorie, fara sa anticipezi un fel de declin, adica scrie si in textul de mai sus ca masurile de canibalizare sunt periculoase daca nu sunt aplicate la timpul potrivit. Dar si asa masurile acelea sunt similare cu cele pe care le-am propus si eu, adica in primul rand marirea pretului, scaderea suportului sau a calitatii (windows xp nu se mai vinde cu office etc.) Si chiar si asa nu am gasit vreun exemplu de produs retras complet in plina glorie.

Explicatia textului de mai sus, face cu atat mai neplauzibila povestea aceea cu gumele de mestecat. Mai ales ca in piata alimentara sunt putine monopoluri asupra unei categorii (ex. microsoft - pc) Daca nu mai produci guma cu castane si menta ca sa vinzi guma cu flori de trandafir, alta firma o sa produca guma cu castane si menta si o sa acopere acea cerere fara ca tu sa il poti da in judecata ca ti-a "plagiat" ideea.

Oricum sunt curios daca cineva are un exemplu de produs care a fost retras de pe piata in ciuda vanzarilor ridicate, in favoarea altui produs al acelui producator.

#4
dan_1072

dan_1072

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 644
  • Înscris: 24.01.2007
Interesant scenariul. Eu presupun urmatorul lucru: desi guma cu aroma de banane se vindea foarte bine, incasarile totale au scazut deoarece, per total, se videau mai putine unitati, adica numai gumele cu aroma de banane, celelalte ramanand pe stoc.

#5
chmihai

chmihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 829
  • Înscris: 22.05.2007
cred ca n-ai inteles tu bine sau a explicat ala prost sau n-are toate datele.

uite un exemplu logic:
se da o firma care produce jucarii. cu cateva zile/saptamanii inainte de craciun, se face reclama la tv la greu unui anumit robot ultra-mega-super (jucaria anului, cam cum era bufnita aia vorbitoare acu' cativa ani sau ce-o fi fost ca nu m-a pasionat subiectu'). noh, si copilu' tati tati, io vreau robotul ultra-mega-super. ok, vine craciunul, o sa-l ai. primiti? promit. vai, esti cel mai bun tata din lume blabla. boon. se duce tac'su la magazin si cere robotul ala, da' surpriza: nu il mai au, au cerut sa li se aduca mai multi roboti ca cererea-i foarte mare, dar nimic. fiind craciun (aicea-i spilu') tac'su cumpara alte jucarii. vine craciunu', ala micu' se trezeste cu jucarii, da' cum nu-i robotu' face ceva nazuri insa ii trece. ajungem cam prin februarie si pac, reclama cu robotelu din nou la tv, dimineata cand sunt desene, iar parintii incompetenti il lasa pe asta micu' in fata tvului. asta micu' vede reclama si-si aminteste subit ca n-a primit robotelu' si dintr-o data jucariile primite is nimic fiindca, nu-i asa, n-a primit robotelu'. incepe sa se dea cu curu' de pamant, tati tati mi-ai promis, tac'su se duce si-i cumpara robotel lu' fii-su. end of story.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate