Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...
 

REGULAMENT

- - - - -
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,189
  • Înscris: 24.02.2007
  • Scopul ariei
    • Pe această arie NU se discută despre programe/softuri gata create
    • Pe această arie NU se discută despre programe/softuri cu functionalitati malefice (malware, troieni, virusi, etc).
    • Această arie conţine mai multe subarii specializate în funcţie de diverse limbaje sau tehnologii. Vă rog sa postaţi în topicul principal doar dacă întrebarea dumneavoastră nu se încadrează în vreuna din subariile de mai sus
    • Nu aveţi voie să ataşaţi fişiere executabile, fie ele şi în arhive. Suntem programatori, discutăm cel mult despre coduri sursă.
      -------
    • Aria Programming vine în ajutorul programatorilor oferind un mediu unde aceştia pot discuta despre diferite tehnologii, limbaje de programare, algoritmi etc
    • Asta nu înseamnă că suntem exclusivişti sau elitişti. Împărtăşim cu plăcere experienţele noastre începătorilor - pornind de la premisa ca un începător este aici ca să înveţe în primul rând si e dispus sa citeasca/studieze linkurile/articolele puse la dispozitie, NU ca să-i fie rezolvată tema pentru şcoală sau laborator, sau să-i fie reparate greşelile în codul din spatele unui website aflat în producţie.

      Asta NU înseamnă că dacă ai astfel de probleme nu găseşti ajutor aici. Înseamnă doar că noi îţi explicăm, tu înveţi, şi apoi aplici ce ai învăţat pentru a-ţi rezolva problema (temă, proiect, website, script, etc). Pe scurt: tu transpiri, nu noi.

      Te ajutăm să înţelegi algoritmi, tehnici, practici şi concepte de programare? Categoric DA! Iubim oamenii entuziasmaţi de programare!
      Suntem aici ca să transpirăm în locul tău, sau mai rău, să faci bani pe spinarea noastră? Categoric NU!

    • Dacă vrei ajutor la o temă, trebuie să arăţi un minim de interes, să vii cu idei la care te-ai gândit, sau chiar cu cod concret, fie el şi nefuncţional.
      Apoi noi te spijinim cu sfaturi şi idei, tu revii cu noul cod, noi îţi spunem ce ai mai putea îmbunătăţi, şi tot aşa - proces prin care înveţi foarte multe.
      Bineînţeles că îţi putem explica ce ai nevoie să înveţi şi cu cod concret - însă acesta trebuie înţeles şi adaptat de TINE apoi, pentru a-ţi putea rezolva problema.
    • Ajutorul pe această arie este gratuit. Nu căutăm pe cineva să ne faca proiectul pe bani, nu căutăm să rezolvăm altora proiectul pe bani. Este o arie pentru cei pasionaţi care vor să ajute.
    • Pe lângă acest regulament (a cărui continuare urmează mai jos, la punctele 2. şi 3.), fiecare arie mai are şi câteva reguli specifice:
  • Alte arii relevante
    • SOFTWARE - Cauţi un program care face un anumit lucru, sau ai nevoie de ajutor cu un program? Aici e locul (LINUX şi MAC au şi ele arii dedicate acolo), există deasemenea JOCURI, ANTIVIRUS.
    • programe făcute noaptea acasă - Ai făcut un program ? De ce să nu afle şi altii de el? Fă-l public AICI!
    • software la cerere - Aici poţi cere să ţi se facă gratis programe (poate cineva îţi acceptă provocarea)
  • Cum să ceri şi să obţii ajutor eficient pe aria Programming şi subariile sale

    Pe aria Programming şi subariile sale se află pasionaţi de programare. Unii dintre ei chiar îşi câştigă pâinea din asta.
    Respectă-le timpul acestor oameni care ajută pe bază de voluntariat.

    Voluntarii vor să te ajute rapid şi eficient.
    Este de datoria ta şi în interesul tău să înlesneşti acest proces.

    Următoarele sfaturi sunt bazate pe stereotipuri deja observate pe forum.
    Dacă le respecţi vei primi ajutor mult mai prompt şi mai corect:
    • Aruncă un ochi pe topicurile sticky ale ariei Programming şi a subariilor care te interesează. Sunt sticky pentru că sunt extrem de utile, abordează probleme comune, ş.a.m.d.
      Este foarte probabil ca citirea lor să-ţi economisească mult timp pe termen lung.
    • Titlul
      Un titlu trebuie să fie foarte descriptiv şi tehnic, deoarece este primul lucru pe care îl citeşte un posibil voluntar.

      Exemple

      Aşa nu: ajutoooor!!
      (nu suntem în junglă şi în plus ştim deja că ai nevoie de ajutor dacă tot eşti aici)
      Aşa da: modificare DOM nu funcţionează în MS IE

      Aşa nu: problema la un fisier php
      (încă o data, cu toţii avem probleme la câte un fişier din când în când)
      Aşa da: Fatal error: Call to undefined function: ming_setscale()
      Cu un titlu pregnant cei calificaţi vor da mai curând click pe threadul tău.
      În consecinţă vei avea acces mai repede la experienţa voluntarului potrivit.
    • Fii tehnic în descrierea problemei, fără ambiguităţi.
      Postează eroarea concretă, dacă este una. Asta înseamnă: copy/paste. Nu descrie doar mesajul de eroare cu cuvintele tale.
      Foloseşte terminologia corectă! Ştiu că asta îi omoară pe mulţi, dar e necesar PENTRU BINELE TĂU!
    • Formatează-ţi frumos codul, făcându-l lizibil.
      Aşa nu:
      #include <iostream.h>
      int x[100],n,i,s=0,r,x;
      void main{
      cout<<"Dati n"; cin>>n;
      for(i=1; i<=n; i++);{
      cout<<"x["<<i<<"]="; cin>>x[i];}
      cout<<"Dati rezultatul:"; cin>>r;
      for(i=1; i<=n; i++);{
      s=s+x[i]; }
      x=r-s;
      cout<<"x="<<x; }
      
      Aşa da:
      #include <iostream.h>
      int x[100], n, i, s = 0, r, x;
      void main
      {
      	cout << "Dati n";
      	cin >> n;
      	for (i = 1; i <= n; i++)
      	{
      		cout << "x[" << i << "]=";
      		cin >> x[i];
      	}
      	cout << "Dati rezultatul:";
      	cin >> r;
      	for (i = 1; i <= n; i++)
      	{
      		s = s + x[i];
      	}
      	x = r - s;
      	cout << "x=" << x;
      }
      
      Nu trebuie să fii geniu sau să ştii programare ca să-ţi dai seama că prima formatare a aceluiaşi cod e absolut de neînţeles! Nu te aştepta să-ţi înţeleagă cineva bazaconia, dacă nici măcar nu o poate citi uşor.

      Observă cum acoladele de încheiere a blocului sunt aliniate cu cuvintele "for" cărora le aparţin, cum este doar o instrucţiune pe linie. Poţi folosi tasta TAB pentru a alinia instrucţiunile, sau îţi poţi inventa propriul stil de formatare - însă trebuie să fie uşor de citit!

      Notă: codul C++ de mai sus este unul real, postat de un începător pe forum. Nu este nici pe de parte elegant sau 100% corect.

      Este un exemplu C++, însă un cod sursă poate fi formatat în orice limbaj (C,C++, Java, C#, ş.a.m.d), chiar şi HTML.
    • Dacă codul sursă este complex, crează un PoC.
      Pe scurt, un Proof of Concept este un cod cât mai mic care reproduce exact eroarea ta în aceleaşi circumstanţe. PoC-ul trebuie să poată fi copiat aşa cum e de cel care încearcă să te ajute şi să vadă exact eroarea. Dacă la mijloc se află şi alte resurse precum o bază de date, atunci postează şi query-urile EXACTE pe care le-ai folosit pentru a crea tabelele şi a insera date în ele.

      Crearea unui PoC nu este un efort inutil.
      Din proprie experienţă pot spune că nu rareori doar după ce am creat PoC-ul mi-am dat seama unde greşisem, şi în final nici nu am mai cerut ajutorul nimănui, nu mai era necesar.
      Exact: te învăţăm cum să NU apelezi la noi, ci cum să te ajuţi singur în primul rând - asta înseamnă ajutor demn de admirat  Posted Image

      Postează acel PoC împreună cu mesajul/mesajele de eroare şi/sau o descriere a problemei - din nou: fără ambiguităţi, scurt şi la obiect.
    • Foloseşte blocul [CODE] când postezi cod, pentru o mai bună lizibilitate.
    • Când ţi se dă un link, urmează-l şi citeşte-l cu atenţie.

      După ce ţi-ai însuşit acele informaţii continuă discuţia (şi asta poate dura între 1 minut şi luni de zile!). Nimeni nu stă să-ţi deseneze special dacă acele lucruri sunt deja explicate foarte bine în altă parte, chiar şi în engleză. De obicei cele mai bune resurse sunt în engleză, deci încearcă să le înţelegi. Nu suntem absurzi cu engleza, dacă ai o problemă de înţelegere cere pe forum o traducere sau o explicaţie.
  • Fiecare subiect trebuie să conţină o singură problemă punctuală, tehnică.

    Dacă ai o nouă problemă, foloseşte mai întâi funcţia de căutare a forumului din colţul dreapta sus al paginii pentru a determina dacă s-a mai discutat exact despre problema respectivă (chiar şi cu mici variaţii, problema este considerată aceeaşi). Dacă nu s-a mai discutat, deschide un nou subiect pe care vei cere şi vei obţine ajutor la o singură problemă.

    "Nu are rost să mai deschid un topic" nu este o scuză pentru încălcarea acestei reguli. O problemă  <=> un subiect.
Rog moderatorii diferitelor subarii sa aduca completari la regulament daca e cazul Posted Image

Edited by MarianG, 15 September 2017 - 17:20.
sters link JOBURI


#2
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006
Subaria PHP
  • Pe aria PHP discutăm despre probleme generale de programare în PHP sau probleme specifice ale scripturilor scrise și/sau înțelese de tine.
    Asta implică programarea de la zero, într-un fel sau altul, a scripturilor folosite.
  • Nu discutăm despre modificarea/personalizarea altor scripturi deja existente, scrise de altcineva, precum CMS-uri (joomla, drupal, etc), platforme de blogging (wordpress, etc), forumuri (phpbb, etc). Aceste lucruri intră în atribuțiile unui webmaster, pentru care există o arie dedicată: webmaster corner.
  • Ca programatori, ne scriem singuri scripturile de care avem nevoie. Dacă ești în căutarea unui script deja existent care face anumite lucruri te numești webmaster, deci trebuie să întrebi tot pe aria menționată mai sus.
  • Dacă vrei să-ți facă cineva scriptul, cu sau fără bani, folosește ariile menționate în regulamentul principal al ariei Programming de mai sus, la punctul Alte arii relevante.
  • Aria webmaster corner are și o arie de design vizual. Aria Programming > PHP se ocupă doar de design-ul algoritmic al aplicațiilor.
  • Discuțiile despre baze de date (proiectare, optimizare, query-uri, etc) se desfășoară pe aria dedicată Programming > Databases.

    Asta înseamnă că parametrul pasat funcțiilor *_query() precum mysql_query() NU ține de PHP. Cererea efectivă ține de MySQL.
  • Pe subaria Programming > PHP se discută lucruri avansate, precum XML, OOP Patterns, design algoritmic, securitate, regexps, frameworks, decizii, compromise, modularizare, fezabilitate.

    Pentru întrebări sau probleme legate de utilizarea unor funcții există subaria Programming > PHP > Începători.

Edited by dani.user, 30 April 2010 - 13:02.


#3
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006
Subaria C/C++
  • Teme (toate se pun pe aria C/C++ > Incepatori)
    • Toate problemele care sunt legate de o cerinţă şcolărească sunt considerate teme şi trebuiesc să aibă prefixul "[TEMĂ] " în subiect.
      Cerinte scolaresti sunt:
      • cerintele dintr-un manual sau de pe un site de concursuri sau olimpiade
      • cerintele (fie ele si autoimpuse, nu citite undeva) care nu au o aplicabilitate imediata intr-un produs software din viata reala
      • cerintele care au ca scop insusirea de noi cunostinte
      • cerintele care contin cod de dimensiuni relativ mici (sub 1000 - 2000 liniii de cod) gasit in alte surse, care nu a fost scris linie cu linie de initiator
    • Toate subiectele despre teme trebuiesc postate pe aria C/C++ > Incepatori.
    • Fiecare subiect despre o temă trebuie să conţină cerinţa unei singure probleme şi un titlu descriptiv pentru problemă.
      • NU mai multe probleme într-un singur subiect despre o temă
    • Toate subiectele despre teme care nu conţin codul sursă pentru rezolvarea temei (fie el şi greşit sau incomplet) sau o propunere proprie de abordare a problemei vor fi închise
    • Toate subiectele despre teme de pe site-uri de concursuri precum campion.edu.ro nu vor include cerinţa în postare, ci link către URL-ul original al cerinţei, doar dacă vizualizarea acesteia nu necesită înregistrare/autentificare pe site-ul respectiv
    • Toate subiectele despre teme nu vor primi soluţii la probleme în urma cărora iniţiatorul nu mai are nicio provocare de abordat, ci doar indicii în limba română şi/sau secvenţe de cod pe care creatorul topicului va trebui să le înţeleagă şi să le preia în propria sa soluţie
    • Toate subiectele despre teme trebuie sa contina o descriere clara, tehnica
      • a problemei cu care se confrunta autorul (o singura problema, reflectata si de titlu)
      • o descriere elaborata a abordarilor pe care autorul le-a incercat fara succes ("incercat" poate fi si mental, incercarile nu trebuiesc materializate neaparat in cod - codul il va scrie oricum autorul singur)
      • in format text, scris direct pe forum, si indexabil de catre motoarele de cautare (asta inseamna: nu imagini sau documente atasate)
    • Toate intrebarile despre teme ce contin cod strain, nescris de catre initiator, trebuie sa contina o singura intrebare clara, tehnica, despre anumite linii concrete din cod sau despre anumite concepte, nu intrebari generice despre el (de exemplu "cum il fac sa compileze?" sau "ajutati-ma sa inteleg codul").

      In cazul mai multor impedimente / intrebari legate de un cod strain, se creaza cate un topic nou pentru fiecare linie de cod sau concept neintelese, cu identificarea concreta a acelor linii sau concepte, care contine o singura intrebare tehnica legata de ele.
  • Pe fiecare topic se discuta un singur subiect / o singura problema, si pentru fiecare problema se discuta pe acelasi topic; asta inseamna SI ca trebuie sa cauti topicul pentru problema pe care o ai, si sa deschizi un nou topic doar daca nu exista deja un topic dedicat problemei respective
  • Toate nelămuririle ce ţin de înţelegerea noţiunilor elementare ale limbajului şi aplicarea lor se postează pe aria C/C++ > Incepatori
  • Toate nelămuririle ce ţin de aplicarea unor noţiuni practice într-un proiect din viaţa reală folosind tehnologii moderne se postează pe aria Programming > C/C++.
  • Toate nelămuririle ce ţin de folosirea unor programe pentru programare (IDE, debugger, profiler, test unit, etc) se postează pe aria C/C++ > Ce/Cum sa folosesc?.
  • Pe aria C/C++ > Articole si cod sursa se deschid doar subiecte cu articole sau coduri sursa functionale ce rezolva probleme de interes general.
  • Toate codurile sursa postate trebuie sa contina exclusiv identificatori (nume de variabile, functii, clase) ce reprezinta rolul entitatii identificate de catre identificator. Ex asa nu:"int n", asa da: "int dimensiune_matrice". Exceptie o constituie variabilele i, j, k atunci cand sunt folosite drept contoare.
  • Toate codurile sursa postate trebuie sa fie formatate conform unui singur indent style - tot codul sursa al aceluiasi autor trebuie sa respecte un singur stil, nu conteaza care dintre cele listate in link-ul precedent, insa trebuie sa fie urmat consecvent in tot codul.

Edited by OriginalCopy, 17 June 2015 - 22:17.


#4
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,189
  • Înscris: 24.02.2007
Eu sunt de acord cu un regulament unificat

#5
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006
Subaria Scripting languages:
  • toate subiectele în care se doreşte rezolvarea problemei într-un limbaj de scripting al cărui nume este cunoscut de către iniţiator vor avea ca prefix [NUMELE-LIMBAJULUI] în titlul subiectului
    Aceste prefixe pot fi fie numele lung ale limbajului, fie extensia tipică limbajului, de exemplu:
    • [PYTHON] sau [PY]
    • [Javascript] sau [JS]
    • [PERL] sau [PL]
  • nu se cere şi oferă ajutor cu personalizarea platformelor şi scripturilor pentru aplicaţii web deja existente - pentru aceste lucruri se va folosi aria webmaster corner.
    Excepţie de la această regulă fac abordările tipice unui programator, de exemplu scrierea unui plugin sau folosirea unui framework, de la zero.
    Scripturi precum "joomla", "wordpress", sau orice alt produs direct instalabil şi utilizabil, nu fac parte din trusa de scule a unui programator.


#6
andrei_0

andrei_0

    fishy

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,990
  • Înscris: 15.02.2006
Nu cred ca poti fi prea redundant cand vine vorba de regulament :D

#7
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006
Subaria Markup Languages:
  • Se aplică regulamentul unificat al ariei Programming


#8
msmihai

msmihai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,271
  • Înscris: 02.09.2006
A se adauga in regulament: ajutorul pe aceasta arie este gratuit ! Aceasta arie nu are nimic de-a face cu banii ! Nu cautam locuri de munca, nu cautam pe cineva sa ne faca proiectul pe bani, nu cautam sa rezolvam altora proiectul pe bani ! Este o arie pentru cei pasionati care vor sa ajute !

Edited by msmihai, 10 May 2010 - 06:59.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate