Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?
 Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 

Totul despre Strategica

- - - - -
  • Please log in to reply
228 replies to this topic

#19
Sorintudosie

Sorintudosie

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 09.02.2009

View Postgiorgel, on 28th August 2009, 16:37, said:

vince, au postat doi colegi forumisti, cateva pagini mai in urma, niste harti. o sa incerc sa le atasez eu acum (pt. ca mi le-am salvat, multumiri colegilor care le-au postat). se pare ca exista un drum forestier intre Ciunget si Plaiul Poienii. sa vedem cui ii va reveni placerea de a posta primul impresii de pe acest drum.

cu upload-ul nu merge, cautati la pag. 102 (postata de kegpr) si la pag. 104 (postata de catal1n2000).

Eu am mers din Plaiul Poienii pana in Cunget, drumul nu e foarte rau se coboara cca. 6km si se ajunge la o intersectie unde se poate face stanga spre Ciunget si se merge pe langa Rudareasa inca 5-6 km si ajungi in Ciunget, drumul este mult mai bun(de la intersectie pana la Ciunget). Daca la aceeasi intersectie se face dreapta dupa inca 5 km se ajunge pe varful Vanata(drumul e bun) unde sunt doua pensiuni (va recomand Pensiunea Luminita)si o casa de vacanta, este un peisaj superb. Imi pare asa de rau ca nu pot sa atasez poze ca sa vedeti (am in continuare aceeasi problema:Spațiu folosit de atașamente 7.97MB din Unlimited si Dimensiunea maximă a unui singur atașament: 8MB si nu inteleg ce se intampla)

#20
giorgel

giorgel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 197
  • Înscris: 24.03.2009
hai watcher, baga, tocmai ma uitam sa vad daca ai postat ceva. rog impresii si poze de pe strategica si despre hotelul din Voineasa.

catal1n, iti raspund eu: incap bicicletele asa cum le-ai vazut, daora saua trebuie coborata sau demontata.

Edited by giorgel, 31 August 2009 - 13:48.


#21
watcher

watcher

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 26.03.2004
Pozele trebuie prelucrate :-) asa ca deocamdata nu ma pot inscrie decat la impresii:
- hotelul ZAN e misto ca cazare. daca ar fi costat mai putin, nu mai observam diversele rateuri (pt standardul de 4*) . Il recomand calduros daca banii nu sunt o problema.
- intrarea pe strategic dinspre Valea Macesului mi se pare ideea mai buna decat dinspre TA
- asa, te confrunti cu partea mai grea la inceput. Este vorba despre primii 4 km, urcare destul de rapida, abrupta si cu multe sleauri de toate felurile, dimensiunile si amplasarile, cat sa faca drumul greu. Acuma, ca sa fiu 100% sincer, mie nu mi-a pus probleme, dar masina mea nu e reprezentativa :-)
Mai multe poate sa povesteasca cezar si haihui, care au insistat sa urce cu outback si allroad si (in ciuda asteptarilor mele) au reusit fara sa rupa nimic. SUPER FELICITARI!
- dupa ce ai ajuns sus ajungi in faimoasele curti ale oamenilor, unde trebuie sa deschizi poarta ca sa mergi mai departe... (si mare atentie la caini)
- intrand in padure am avut norocul fantastic (si va recomand caduros sa incercati sa identificati locul) sa vad spre stanga un damb pe care mi se parea ca masina va da bine in poze. Facand aceasta ghidusie am constatat ca, la 3 metri dupa damb incepea PRAPASTIA, care va sa zica am nimerit intr-un super loc iesi pe un colt de stanca si admiri de sus valea Latoritei...
- dupa cei 4 km, drumul chiar nu mai pune probleme dpdv al greutatii.
- tineam eu minte ca mai e o intersectie pe undeva, si va scriu acum , a se lua aminte :-):  cand ajungeti la baza varfului Fratosteanu, unde este o antena si o elice de masurat vantul, desi drumul PARE  ca merge inspre stanga, e pacaleala :-), luati-o la dreapta! Si apoi, destul de repede, NU coborati spre Vidra (ma rog, daca intentia e sa parcurgeti tot Strategicul pana la TA)
- intre Fratosteanu si Saua Stefanu exista o asezare de corturi, cu camion pt curent electric, toate cele, unde locuiesc multi oameni care aduna ciuperci :-O . Multi!
- Transalpina a murit. Nu mai are nici o legatura cu ce scrie pe acest thread timp de 80 de pagini si N ani de zile -(
Treptele de pe muntinu au fost nivelate, restul are jde metri latime, etc.

Tin neaparat sa mentionez niste 'mistreti' : Mitsubishi Pajero LWB, negru, B03RIS  eu ma intorceam de pe varianta gresita de la Fratosteanu ( :D :D :D ) si ii vad venind dinspre Valea MAcesului. Le fac semn sa vina spre mine cu gandul sa ii intreb daca au vazut outback + allroad, dc stiu drumul, sa le zic pe unde NU e, etc, ca la munte. Ei bine, ei au venit asa agale, si au trecut gratios pe langa mine (dat jos din masina, cu mana ridiata), uitandu-se in partea cealalta, parca eram cersetor la semafor :-O ...
Cam asa a ajuns zona...

A, si by the way, si drumul de la Petrimanu la Polovragi (prin curmatura oltetului) a capatat 36 benzi latime  :-(
-

Edited by watcher, 31 August 2009 - 21:37.


#22
cezarm

cezarm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 29.08.2008

View Postgiorgel, on 28th August 2009, 13:57, said:

corect, laurentiu, pt. Transalpina uscata nu ai nevoie neaparat de 4x4, ci doar de o garda la sol mai mare si indemanare(eu am patinat chiar si cu 4x4! daca i se poate spune asa unei masini cu tractiune integrala, dar fara diferentiale blocante, Subaru Forester e bestial, are si reductor si un buton "diff lock"). daca e uda, se schima kalimera. pe Strategica zice sorintudosie ca este mai complicat fara integrala.

fullhouse, drumul este inchis oficial, insa te lasa sa treci, asta daca nu cumva tocmai se pregatesc sa detoneze sau au detonat deja stanci pe acolo. sunt ceva posturi de zilele trecute (cineva chiar s-a intors din drum). iar despre vreme, nu stiu ce sa zic. Transfagarasanul se inchide pe la mijlocul lui Septembrie parca, iar Transalpina e mai inalta...si noi mai vrem odata, e destul de greu insa in perioada asta.

cezarm :D , daca Outback-ul ala e flasneta, ce sa mai zici de altele? rasnite, farase, etc. m-ai amuzat oricum.

watcher, drum bun si asteptam impresii.

Cand am zis flasneta m-am gandit la comportamentul off road unde dace este sa faci diterente intre cele doua masini, ajungi la vorba mea.
Sambata, impreuna cu “hai-hui” (Legacy Outback + Allroad) am reusit si am traversat strategica de la Valea Macesului pana in transalpina. Traseu SUUUUPER!
In primul rand echipa am facut-o cu “hai-hui” (masinile le-am mentionat deja). Am luat legatura unul cu altul prin acest thread. Am incercam sa ne “lipim” de “watcher” (totusi in preajma unui Land Cuiser cu imbunatatiri ptr. off-road si a unui sofer antrenat in asa ceva parca m-as fi simtit mai in siguranta). Din pacate nu ne-am putut sincroniza: noi ne opream la Ranca in timp ce pentru el strategica era o parte din traseul din acea zi. Ca atare el a plecat cu cca. 2 ore inaintea noastra - noi ne-am pus in miscare abia pe la 11 si ceva din Voineasa.  Chiar inainte de a ne pune pa treaba, Watcher (de acum trecut de partea grea) a prins semnal pe Vodafone si ne-a sunat atentionandu-ne ca traseul este f.f.f. greu, cel putin pentru “dotarile noastre”. Multumim inca odata. Dupa cum se va vedea mai tarziu am tinut lagatura unul cu altul. Mi-am zis ca daca Sorintudosie a trecut cu Foresterul, poate ca voi reusi si eu cu Outback (diferenta in off road rezulta din ampatamentul mai mic cu 10 cm pentru ca diferenta de putere dintre motoare este compensata de reductorul cu demultiplicarea mai mare). Mersi Sorin pentru opinii, m-au incurajat sa continui.
Ca prima impresie: pare mai usor ca transalpina daca nu-ti pui problema sa cobori sau sa urci de pe ea (depinde cum vrei s-o abordezi). De la Valea Macesului pe o distanta de cca. 4-5 km traseul este destul de dur: sleauri maricele atat de-a lungul dar mai ales altele transversale, practic imposibil de incalecat sau de evitat. Extrem de folos au fost: garda la sol (20 cm), tractiunea integrala (de multe ori am rams in trei roti) dar mai ales reductorul. Acesta din urma, desi nu ofera o demultiplicare mare a cutiei de viteze (doar 1,2 fata de Land Cruiser de 2 sau 2 si ceva dupa cu am discutat cu Watcher), compenseaza lipsa de cuplu a motorului pe benzina (2,5l aspirati, 170CP, 226Nm). Cu ajutorul lui ajung la aproape 270 Nm “la roata” dar imi ofera posibilitatea sa-mi protejez ambreajul. Cum si teapta I are o demultiplicare mare in final ajung aproape de cuplul unui turbodiesel de 2l cu 140CP. Ca nota generala este prima data cand simt ca ajung la limita masinii, dar per total s-a comportat admirabil, mai ales ca am unghiuri de atac si fuga execrabile ptr. off road si ampatamentul de limuzina. Cu ceva atentie am trecut bine de zona, o singura data am atins una din cele 2 tobe de ceva dar cu “damage” 0 (o sa vad mai exact la service ca ar trebui sa-mi schimb niste placute de frana). Am avut noroc de o vreme perfecta (cer senin pana pe creasta) si ceva noroaie doar pe primul km pentru ca dupa aceea drumul a fost perfect. Confirm faptul ca traseul este inabordabil fara tractiune integrala dar cred ca daca este bine udat cu un SUV normal pot apare probleme f. mari, poate chiar nerezolvabile solitar.
Dupa ce am trecut de partea crunta, ca un premiu, urmeaza o parte superba atat ca drum (segmente cu iarba dar cu ceva pietre pe dedesupt – vorba sotiei lui “hai-hui” parca merg cu masina pe mocheta), cat si ca peisaje: drum de creasta cu niste privelisti absolut admirabile. Pacat de la jumatate au aparut nori ba mai mult chiar a si plouat putin.  
Probleme cu orientarea (nu ai pe cine intreba acolo):
1. prima data era sa iesim de pe traseu si sa intram in curtea unuia confundand cu o poarta pe care ar fi trebuit sa o deschidem; dar parca se deschidea cam greu si, mergand in recunoastere am descoperit drumul real dupa urmele de la altii (greu de identificat practic doar dupa urmele de pe iarba);
2. la prima intersectie pe creasta am luat-o pe drumul din stanga lasand antena radio amplasata in zona pe mana dreapta; am ajuns in dreapta unui lac f. frumos dar a intervenit salvator watcher (ne-a sunat de la Ranca si ne-a atras atentia de pericol – multumim inca odata ne-ai scutit de o ora poate de ratacit pe drumul gresit)
3. la cabana “Plaiul Poienelor” era din nou sa o luam la stanga, pe drumul gresit, noroc cu cei de la cabana care ne-au indrumat spre Obarsie (in aceeasi oala cu noi erau si niste “enduristi” din Germania); vorba ta “hai-hui” cred ca drumul da in Ciunget si la prima vedere parea mai bun ca strategica; probabil ca pe aici se aprovizioneaza cei de la cabana;
4. mai sus pe creasta mai apare la dreapta un drum care la fel pare mai bun dar este gresit (cred ca da in Curmatura Vidrutei – VladG poate ne poti spune mai multe, DN 7A aparea f.f. aproape); multumim inca odata watcher ca ne-ai atentionat si despre aceasta capcana;
   In rest drumul este relativ OK. Plecati pe la 11.30 din Voineasa am ajuns pe transalpina pe la 19.00 (impreuna am adunat aproape 1000 de poze).
Depre transalpina sambata 29 august 2009, au ajuns cu largitul pana aproape in Pasul Urdele unde au “puscat”  peretele de staca la greu. Celebrele lespezi de la Muntinu AU DISPARUT (sunt deja o amintire, am coborat fara nici-o problema cu 30-40 km/h). In dreptul Iezerului Muntinu este o largit drumul si gata pentru terasament. Singura portiune veritabila a ramas cea dintre Muntinu si Pasul Urdele, restul este de nerecunoscut.
Mai grav este ca parca a disparut spiritul transalpinei: grataristi (nu stiu ce au lasat in urma lor), si pana la Ranca doar un motorist ne-a raspuns la salut restul se uitau patrat si mirati ca-i salut fara sa-i cunosc.
Atasez doar doua poze, nu pentru suspans ci pentru ca am f.f. multe, amestecate cu partenerii nostri de drum si nu-i frumos sa pun pozele altuia. Cele personale trebuie sa le comprim (au cate 8 Gb).
Inchei multumind prietenilor nostri care ne-au insotit tot drumul (“hai-hui” cu sotia) cat si lui watcher care ne-a ajutat salvator in anumite momente potential grele.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   325.02K   542 downloads
  • Attached File  2.jpg   335.73K   498 downloads


#23
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Super!!!  Felicitari pentru excursie!!

Imi pare foarte rau ca nu m-am putut alatura si eu in aceasta "expeditie" cu al meu Suzuki SX4, ar fi fost chiar interesant de vazut cum se comporta trei masini diferite pe acelasi traseu.

Prima poza e din zona mai grea de la urcarea de pe Valea Macesului?

#24
giorgel

giorgel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 197
  • Înscris: 24.03.2009
felicitari, domnilor! foarte frumos trebuie sa fi  fost. ne pregatim si noi pt. acest weekend, rexkroki te bagi? poate ne vedem pe acolo. trebuie sa ne hotaram unde innoptam, data trecuta dupa Transalpina ne-am cazat la cabana Mija, aproape de Petrosani. trebuie sa calculez sa vedem cum facem traseul (8 ore -Valea Macesului-Ranca, zice Cezar)

as incepe Strategica de la Valea Macesului, am insa un cui: masina este incaltata cu anvelopele stock. daca e ud, parca nu ma vad bine, chiar cu 4x4, dar fara blocante. a, si cu A/T cu convertizor. n-as vrea sa ma trezesc pe acolo ca un pantofar pe creasta Pietrei Craiului.

interesant ce spune sorintudosie (multumesc) despre drumul spre Ciunget, precum si despre pensiunea Luminita parca. tocmai am sunat, e ocupata complet.
deci probabil ca tot la Mija.

cat despre Transalpina, regele a murit, traiasca regele! macar am apucat si noi sa o parcurgem cat de cat (de la Papusa pina dupa Muntinu) in varianta originala (pe al doilea pisc de la Muntinu, dupa cel cu lespezile, am patinat pe un paraias, chiar in varf). ne raman (in zona) Strategica si poate alte drumuri care asteapta sa fie descoperite (watcher, am tras cu ochiul la voi, zicea Goganu ceva de niste creste pe acolo, sud-nord)

mistreti, cum le zice watcher, se vor gasi din ce in ce mai multi. de vina este poate si acest forum, care popularizeaza astfel de locuri minunate, prin descrieri frumoase, iar cei care afla despre ele nu reusesc sa adopte si spiritul muntelui.

cezar, urmele din poza sunt de la masina lui watcher? de fapt, trebuia sa il intreb pe el.

multumim inca odata tuturor pt. informatii.

Edited by giorgel, 01 September 2009 - 10:18.


#25
watcher

watcher

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 26.03.2004
Giorgel, nu am in cap acum ce masina ai. Transmisia automata nu are probleme la drumul asta, nu va fi un handicap deloc. Daca ai 'jeep' si nu PLOUA, atunci si cu HTurile te descurci fara probleme.

Ce are o masina de teren standard fata de un crossover sau suv standard sunt flexarile (la LC standard garda la sol e de vreo 22), adica pe drumul asta nu mi-am pus problema sa raman in 3 roti, si am realizat aceasta posibilitate acum, citindu-l pe cezarm.

Drumurile de creasta pomenite de Goganu, din ce poze am vazut sunt numai pt 'jipuri':
[ http://i907.photobucket.com/albums/ac279/burleaso/DSC_0186_01Medium.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://i907.photobucket.com/albums/ac279/burleaso/DSC_0191_01Medium.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Ce am eu in cap pentru pirma data cand re-ajung in zona: urcare de la Petrimanu spre Curmatura Oltetului, iar de acolo, STANGA nu dreapta spre Polovragi. Acel stanga ar trebui sa ma duca pe mai multe drumuri 'gri' de unde sa pot cobori in Vaideeni / Horezu.
Exista pe harta chiar drum care duce la Manastirea Arnota (trece pe la varfuri: Nedei, Ursului, etc). Acuma, eu de la Arnota am urcat cat am putut si toate drumurile se terminau :-O...

#26
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Tentanta propunerea :)  
Eu aveam programat pentru sambata asta un drum pana la Lugoj dar cine stie, poate ma cuplez cu voi doar pe strategica si apoi eu imi continui drumul prin Obarsia Lotrului, Petrosani, Hateg, Caransebes. Dar asta ar insemna sa abordam drumul de dimineata. Nici eu nu am cauciucuri speciale ci doar cele de asfalt. Daca nu ploua nu cred sa avem probleme cu aderenta poate doar cu zonele unde sunt sleauri si bolovani. Pe prognoza meteo am vazut ca se anunta vreme frumoasa in zona cu ceva posibile averse joi dupamasa, asta ar putea fi o problema.
Voi aranjati-va programul cum va pica mai bine si daca se poate ma alatur si eu.

#27
watcher

watcher

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 26.03.2004
PS: pentru cei care vor sa faca tot Strategicul, cel mai mult sens dupa parerea mea este sa incepeti de la Valea Macesului, cu portiunea cea mai grea. Astfel, daca se rupe ceva se rupe la inceput, daca scapi stii ca ai terminat traseul. Altfel ai de parcurs inapoi 50 km cu masina rupta sau cu constatarea 'nu mai pot inainte'...

#28
MrHaihui

MrHaihui

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 25.08.2009
Salutari,

Iata c-am facut-o si pe-asta! Adica am traversat "strategica"... De ce s-o numi asa nu stiu, poate printre voi e cineva care are mai multe informatii si ni le va spune si noua. Pe mine ma intriga faptul ca pe portiuni intinse de drum (kilometri intregi!) mergi pe drum de pamant care pare a fi fost dintotdeauna doar drum de carute pentru fan, nicidecum pentru a fi calcat de "instrumente" motorizate... Abia de la Cabana Plaiul Poienii (aflata la 22 km. de la intrarea din Valea Macesului) drumul pare a capata o forma "carosabila" ca sa zic asa. Poate ca "strategica" sa insemne drumul cuprins intre intersectia cu TA si Ciunget, pe la Cabana Plaiul Poienii... nu stiu! Oricum, ca impresii generale (o parte au fost deja spuse de catre watcher si cezarm), drumul in intregul sau (aprox. 48km. de la Valea Macesului pana la TA) este intr-adevar superb, chiar daca o buna parte din el traverseaza paduri si acolo privelistea se rezuma doar la copaci, pietre, noroaie, busteni, crengi rupte si niscaiva vaci pe ici-colo. L-as putea asemana oarecum (inclusiv pentru partea de platou) cu TA de la Obarsie pana sus, la Saua Stefanu. Din punct de vedere "tehnic" este clar mai usor decat TA (mi-am dat inca o data seama de asta cand am traversat ceea ce a mai ramas (of, Doamne!) din Transalpina. Cred ca partea de coborare de pe Muntinu (am mai prins acum doar lespezile de jos!) si urcarea pe bolovanii Urdelor sunt de departe cireasa de pe tort.. (tortul pe care ni-l mananca acum astia de la Romstrade, sta-le-ar in gat, ca alte drumuri nu aveau de reparat, l-au gasit tocmai pe asta...). In sfarsit, pe "strategica" marea provocare este portiunea de 4km. de la intrarea din soseaua nationala (Valea Macesului) care, dupa parerea mea, este mai dificila in urcare. Noi am prins multe zone umede (prin paduri chiar baltoace si noroaie destul de serioase), dar cred ca pe ploaie drumul este imposibil (nici pentru "off-roaduri" adevarate n-ar fi chiar comod). In orice caz, ne felicitam (eu si consoarta mea) ca la traversarea TA pe care am facut-o pe 1 August am rezistat tentatiei de a intra pe "strategica" si ne-am continuat drumul catre Obarsie, unde a inceput o ploaie torentiala, cu grindina, care ar fi facut cu siguranta un calvar drumul nostru pe acolo, mai ales ca eram singuri. Si ajuns aici vreau sa spun cat de important este sa fii in echipa intr-o astfel de tentativa (multumim inca o data echipajului Subaru, companioni excelenti si de un real folos, atat ca si confort psihic dar si ca ajutor efectiv, in special cand am avut pana de cauciuc; in plus am si facut o gramada de fotografii si filmulete foarte frumoase, multe dintre ele imposibile atunci cand esti singur), ca sa nu mai vorbesc de hazul care, atunci cand esti singur, s-ar putea numi - uneori - chiar panica... In ceea ce priveste daunele, ajuns in Bucuresti am inceput sa numar "mortii si ranitii". O protectie de plastic pentru esapamentul din stanga, sub spoiler, s-a "impartit" in trei bucati cand am dat cu "fundul de asfalt", exact cand ma asteptam mai putin si eram poate (prea) relaxat. Adica am zis ca e mai bine sa trec in forta printr-o baltoaca aflata in plin camp, de parca n-as fi stiut ce unghi de degajare are allroad-ul... Dupa "plesneala" am coborat sa-l avertizez pe cezarm, (ca si el sta bine la unghiul asta!) ocazie cu care am gasit pe jos bucata rupta si am recuperat-o sperand ca e de la vreo caruta si nu de la Audi. Ei bine, am aflat ieri la atelier, chiar de la Audi este... Din fericire o pot petici si o voi recupera. In plus - si aici e ceva mai neplacut - niste sunete de articulatii (bocaneli, cloncaneli, etc.) care inainte de "strategica" abia de se auzeau, acum ma obliga sa-mi pun casti ca lucratorii cu pick-hammer-ul... (aia de la Romstrade!). Sa nu mai vorbesc de cauciucul de pe dreapta fata, pe care l-am taiat (in vreo piatra probabil...) exact unde ma asteptam mai putin, adica nu peste pietroaiele si bolovanii ascutiti de prin paduri ci "intr-un loc cu verdeata', il veti vedea in poze... A fost prima oara in viata cand mi-am dorit sa am si eu un cui in roata... dar n-am avut parte. Mai jos incerc sa redau traseul in cateva dintre foarte multele fotografii pe care le-am facut impreuna.
De aici, de la Valea Macesului, incepe "drumul" (km. 0,0)
Attached File  11_45.JPG   447.26K   535 downloads
Primele sleauri si emotii mai consistente
Attached File  12_18.JPG   486.51K   576 downloads
Aici este poarta prin care am crezut initial ca trebuie sa intram. Era atat de bine legata incat am decis sa o lasam asa si sa o ocolim prin dreapta, pe unde am constatat ca era de fapt drumul
Attached File  12_32.JPG   514.5K   521 downloads
Incep peisajele frumoase
Attached File  12_37.JPG   378.94K   447 downloads
Cel mai dificil punct de pe traseu, fagase adanci atat longitudinal cat si transversal (asa cum spunea si cezarm, imposibil de ocolit)
Attached File  12_46.JPG   597.52K   641 downloads
Am scapat de greutati (de cele mari!)
Attached File  13_00.JPG   538.55K   484 downloads
Asta e poarta cea buna (km.6,5), era deschisa si n-a fost nevoie sa coboram, asa ca nu ne-am confruntat cu cainii pe care doar i-am admirat din mers. Sincer, pareau pasnici dar... cine stie!?
Attached File  13_10.JPG   484.09K   521 downloads
Ciungetul vazut de pe Culmea Burtii (conform hartii!) - km.8,6
Attached File  13_26.JPG   583.45K   437 downloads
Sleauri prin padure si, in sfarsit (dupa 22 km. si 3 ore de mers), cabana Plaiul Poienilor, de unde, atentie, pentru a ajunge la TA, trebuie mers inainte si nu coborat spre stanga (acela e, probabil, drumul spre Ciunget)
Attached File  14_29.JPG   448.48K   476 downloads Attached File  14_46.JPG   464.47K   435 downloads
In sfarsit, am iesit "la lumina", pe culmea Fratosteanu (km. 25). Se poate vedea calitatea drumului, care este intr-adevar O.K.Attached File  15_09.JPG   368.7K   381 downloads Attached File  15_11.JPG   374.53K   331 downloads
Stana Fratosteanu Attached File  15_10.JPG   533.84K   395 downloads

La poalele varfului Fratosteanu (usor de recunoscut dupa antena) este lacul "pe care nu trebuia sa-l vedem" vorba lui cezarm, fiindca asta inseamna ca am gresit drumul, lucru perfect adevarat. Noroc cu telefonul salvator al lui Watcher, ca altfel cine stie cat mai haladuiam pe-acolo. Oricum, un drum superb, cu o coborare abrupta, pe care merita cu siguranta intrat macar asa din curiozitate, daca nu din greseala... Atentie insa ca se intoarce foarte greu fiindca nu prea e loc de-ntors, cum s-ar spune...
Attached File  15_45.JPG   432.1K   454 downloads Attached File  16_01.JPG   457.85K   502 downloads
Am reintrat pe drumul corect (varful trebuie sa ramana pe stanga) si am mers tot inainte. Mai sunt doua drumuri spre stanga (duc probabil la antena) dar trebuie mers drept. La un moment dat apare o alta intersectie, cu drumul ce coboara spre Curmatura Vidrutei (cred!!!) care pare foarte bun si probabil ca iese chiar in drumul national.
Attached File  16_23.JPG   475.09K   423 downloads

Ei, a cam venit vremea de pauza, asa ca ma opresc deocamdata aici, voi reveni si cu poze dinspre finalul traseului. Sa-l asteptam si pe cezarm, va asigur ca are fotografii extraordinar de frumoase, banuiesc ca si ale lui Watcher sunt la fel, deci avem cu ce ne delecta...

Attached Files



#29
bastus

bastus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 27.04.2004
Poza cu antena are cineva?

#30
giorgel

giorgel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 197
  • Înscris: 24.03.2009
Hyundai Santa Fe, 2.2 crdi 155 cp, 4WD automatic, buton "4WD lock". suspensie independenta, flexari cat permit caroseria autoportanta si amortizoarele cu cursa cam scurta.

multumim si lui haihui pt. descrierile foarte precise.

#31
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Multumiri pentru descrieri, foarte utile. Poti te rog sa trasezi pe o harta drumul corect?

#32
catal1n2000

catal1n2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 22.06.2009

View Postrexkroki, on 1st September 2009, 16:22, said:

Multumiri pentru descrieri, foarte utile. Poti te rog sa trasezi pe o harta drumul corect?


Legenda:
Albastru = Transalpina
Negru = Strategica
Rosu = Drumul Ciunget - Galbenul (candva a fost asfaltat)
Galben = Petrimanu - Polovragi (drum forestier mai usor decat Transalpina)
Attached File  latoritei.jpg   548.39K   960 downloads

Edited by catal1n2000, 01 September 2009 - 15:43.


#33
MrHaihui

MrHaihui

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 25.08.2009
Am observat ca a ramas o fotografie, este exact locul unde am lovit cu esapamentul.
Mai postez si o imagine si cu antena de pe Fratosteanu.Attached File  15_55.JPG   316.31K   506 downloads

#34
cezarm

cezarm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 29.08.2008

View PostMrHaihui, on 1st September 2009, 16:47, said:

Am observat ca a ramas o fotografie, este exact locul unde am lovit cu esapamentul.
Mai postez si o imagine si cu antena de pe Fratosteanu.Attachment 15_55.JPG

Mr hai-hui nu vreau sa-ti fac concurenta ci, doar daca pot, sa te completez. Revin cu ceva fotografii de pe strategica si transalpina, asa cum le-am vazut noi sambata trecuta. Chiar daca par multe incerc sa suplinesc relativa lipsa de informatii legate de acest traseu. Eu m-am documentat destul de greu cu privire la traseu iar imaginile sunt destul de putine. Am cautat in google folosind cuvinte cheie “strategica, parang” si am ajuns pe un site cu trasee turistice unde era mentionat accesul din Ciunget pe langa un magazin. De aici pe un drum destul de abrupt, se mentiona ca se ajunge pe “drumul militar”. Ca alternativa la calea clasica poate ca este mai buna. Nu stiu nu am verificat. In tot cazul de la Cabana Plaiul Poenilor era un drum care cobora si chiar cand eram pe acolo un nene cu o Dacie papuc (nu am vazut inscriptionat 4x4 pe ea si nici capacul din plastic tipic de pe capota dieselului) care a luat-o in jos. Era destul de departe si nu l-am interpelat. Cred ca daca se intereseaza cineva in Ciunget sau poate au vreun numar de telefon la cabana poate ca s-ar obtine ceva informatii. Apropo, am avut semnal pe Orange mult mai mult decat m-am asteptat pe tot traseul. Telefonul era comutat pe GPS si nu am putut verifica permanent (la Nokia N95 dureaza cca. 5 minute pana-si obtine pozitia si am preferat sa notez anumite puncte cheie).
Accesul prin Valea Macesului este destul de crunt pentru un SUV standard iar pentru o masina de strada cred ca este imposibil. Ca si anecdota, l-am condus pe watcher pana la drumul propriu zis (nici nu stiam de unde incepe). L-am reperat dar ca sa ne asiguram ca nu este gresit, ne-am deplasat pana la intersectia DN 7A cu DJ spre Ciunget. Acolo l-am intrebat pe un nene dintr-un Logan daca nu pleaca drumul din alta parte (aveam doua harti contradictorii). S-a uitat la Land Cruiserul lui watcher apoi la ce aveam eu si ma intreaba: “Cu asta vreti sa urcati? Are 4x4?” I-am zis ca da. A ridicat din umeri si m-a incurajat: “Eee, a fost cineva care a urcat cu o dacie papuc pana sus dar mai demult....” In momentul ala te-am pomenit Sorintudosie.
Cand ne-am cazat la hotel primul lucru de care am intrebat a fost “cum a fost vremea zilele anterioare”. Fusese cald si plouase 30 minute vineri. Am rasuflat usurat. In urma cu 3 saptamani am dat tarcoale zonei 5 zile si nu am avut parte decat de ploaie. Sambata cand m-am trezit, stupoare. Ceata (poza 8_13)!
Dupa 30 minute s-a ridicat si a aparut un cer senin.
In poza 11_46 este acesul din drumul national (multumesc pentru fotografie Mr hai-hui).
Era ceva noroi dar care a disparut dupa cca. 1 km. Oricum nu ridica probleme deosebite.
Incet incet avansam prin padure, initial suspect de bun drumul (11_50, 11_51, 11_55). Urmeaza o zona deschisa unde am facut prima pauza si am admirat peisajul (11_58).

Drumul incepe sa fie mult mai dur (12_08) si la un moment dat, nealegand trasa ideala am cazut in sleauri de unde am muncit serios sa ies (12_19).

Teamul Audi a fost la inaltime (12_22).Drumul isi pastreaza nota (12_30).

Apare o poarta cu un drum in spatele ei (12_31). Am zis ca este celebra poarta dar ceda destul de greu. Cercetand in imprejurimi gasim drumul dupa o urma de cauciuc lasata in noroi sau o balega nu-mi aduc bine aminte (se vede drumul in dreapta 12_32).

Am urmat drumul - slalom printre sleauri cu grija sa nu intru in balans dar nici sa nu raman captiv si nici sa nu pierd aderenta. Am avut si grija faptului ca Outbackul nu are nici un fel de scut si garda de 20 cm poate fi la limita.  Urmeaza alte niste sleauri cel putin perverse: dispuse in toate partile, in curba cand trebuie (fara sa fi vazut tot ce urmeaza), sa-ti alegi trasa ideala (12_42, 12_43, 12_44). Aici mi-a murit motorul dar din fericire ma urcasem deja pe sleau. Am negociat o pornire in rampa (ce bun era un sistem de asistare electronic, am realizat-o prin asistare umana, adica impins sa nu cad). A fost unul din momente in care am simtit ca am atins limita masinii.

Allroadul s-a descucat admirabil desi nici lui nu i-a fost usor (12_46, 12_47).

Odata trecuta partea grea urmeaza un traseu mult mai usor cu peisaje care ne-au facut sa savuram si mai mult “munca” depusa pana atunci (12_55, 12_56, 12_57, 13_00, 13_01, 13_05.

Daca Mr hai-hui a aratat poarta la intrare eu o arat pe cea de la iesire pe care am gasit-o inchisa (13_12, 13_13, 13_14, 13_15). Incet incet dispare piatra si ramane un drum care se ghiceste prin iarba. In realitate permanent am simtit la roti piatra de la vechiul drum (13_17, 13_24, 13_25, 13_26, 13_27, 13_28, 13_29, 13_30, 13_36, 13_37, 13_45, 13_49).

Foarte inselatoare unele balti aparent inofensive, pot fi destul de adanci: 13_32.

Pe stanga apare Ciungetul (cred, 13_23) si pe dreapta Voineasa (13_38).

Dupa un traiect prin padure (14_21, 14_36) se ajunge la Cabana Plaiul Poienilor. Aici trebuie urmat (sageata din 14_49) drumul de creasta (15_12). Apare si de acum celebra antena (15_11).



Aici facem o greseala care ne va fura cca 45 de minute. Oricum nu ne grabeam nicaieri si dupa cum spunea si Mr hai-hui merita “vizitata”. Mai greu cu intorsul. M-am “zbatut” putin in iarba cand am facut intoarcerea. Trebuie avut in vedere ca antena trebuie lasata pe stanga si mai mult, tot drumul nu se trece pe langa nici un lac! (15_36, 15_40, 15_46). Am marcat si unde am facut greseala (15_54).
De altfel la un moment dat parca eram indieni din westernuri cand ne-am ghidat dupa urma lui watcher (15_41). Inca odata multumim ptr. avertizare si poate mai bine ca am mers si pe aici putin.  
Se urmeaza traseul de coasta (16_05) si trebuie avut in vedere sa nu se abandoneze traseul chiar daca derivatia spre Curmatura Vidrutei pare mai buna calitativ (16_23).
La un moment dat a si plouat si nu am mai vazut clar Lacul Vidra (16_28, 17_09). Cam pe aici a aparut si pana (ciudat am scapat de pietre si s-a intamplat in iarba 17_50).
Pe portiunea finala (18_57) ca sofer daca te uiti pe geamul din stanga s-ar putea sa ai ceva furnicaturi cand vezi ce aproape este prapastia.
Trafic intens in apropierea “satului ciupercarilor” (18_59).
In final victoriosi pe transalpina (19_10). Intersectia strategica-transalpina: 19_26.
In dreptul Iezerului Muntinu 2 benzi de circulatie, drum nivelat (19_34, 19_40).
Treptele de la Muntinu sunt o amintire (19_45, 19_46).
Pasul Urdele largit dupa explozii (20_14, 20_15).
A doua zi am urcat cu Outbackul pe Papusa (a) de unde am “admirat” noul look al transalpinei (B).
In final adaug si niste repere GPS (pentru amatorii aplicatiei Google Earth) cu altitudinea aferenta:
1. 45,3886 N, 23,9906E – 1070m
2. 45,3902N, 23,9834E – 1138m
3. 45,3923N, 23,967E – 1090m
4. 45,3948N, 23,9575E – 1082m
5. 45,4151N, 23,9278E – 1108m
6. 45,4209N, 23,9003E – 1292m
7. 45,4214N, 23,8814E – 1458m
8. 45,4214N, 23,8807E – 1469m
9. 45,4209N, 23,8617E – 1603m
10. 45,4072N, 23,8219E – 1765m
11. 45,4091N, 23,8228E – 1794m
12. 45,4075N, 23,8076E – 1974,5m
13. 45,3993N, 23,772E – 1885m
14. 45,3816N, 23,7202E – 1862m
15. 45,3827N, 23,7135E – 1865m
16. Cabana Plaiul Poienilor: 45,4144N, 23,8461E – 1604m
17. Intersectia transalpina-strategica:  45,3803N, 23,652E – 1949,5m
A, n-am terminat. Pentru SUV-uri drumul este greu dar posibil. De evitat noroaiele, recomandat de umblat in grup. Giorgel, cu Santa Fe o faci dar va trebui sa muncesti putin. Rexroki, chiar daca ai tractiune integrala, diferential central blocabil daca esti benzinar s-ar putea sa acuzi lipsa cuplului. Cu diesel cred ca este altceva. Chiar sunt curios pentru ca ai unghiuri de fuga si de atac, ampatament si masa bune ptr. off road. Mai este si problema garzii la sol dar cu atentie nu o vei simti.
P.S. Azi mi-am schimbat placutele de frana (trebuia de 1 luna) si inspectia masinii: 0 stricaciuni, doar noroi din belsug.

Attached Files



#35
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Multumiri pentru aceasta descriere amanuntita a traseului. Este primul post care contine un grad asa de mare de informatii despre Strategica. Sa speram ca aceasta nu va fi asfaltata si astfel cei dornici de peisaje autentic naturale vor ramane cu un loc magnific :)

E adevarat ca benzinarele sunt in dezavantaj pe astfel de drumuri dar ambaland putin mai tare motorul si cu un grad de stres mai mare pentru ambreaj poti ajunge sus. Mai importante cred ca sunt cauciucurile si aici eu iau o nota cam mica pentru ca am cauciucuri de asfalt si si astea nu mai sunt la prima tinerete.

PS. unghiul de atac la SX4 nu e prea stralucit, trebuie mare atentie altfel ai sanse sa scurmi cu ratul prin tarana. Ppana acum m-am descurcat, cele mai mari emotii le-am avut pe coborarea catre Valea de Pesti venind de la Cheile Sohodolului.

Edited by rexkroki, 02 September 2009 - 09:04.


#36
vlad2007

vlad2007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 26.08.2007
nu pot decat sa va felicit pentru aceasta aventura ( watcher, cezarm si mr hai-hui ) si poate la anu o sa fac si eu strategica dar doar cu bicicleta :) ( ca masina de teren nu am :( )

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate