Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

merge transportul cu utilitara de 3,5 tone?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
1901 replies to this topic

#991
firepcmaster

firepcmaster

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 04.01.2011
Ce dimensiune are carosarea ? Ce model de sprinter este ?

#992
vilceanucristi

vilceanucristi

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 30.10.2012
mercedes sprinter 313 cdi 2010 L 4.2m, l 2,1m, h 2,4m

#993
ady_strong

ady_strong

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 07.09.2007
Nu cred sa fi gresit cei de la RAR....Cand masina a fost introdusa in hala pentru indentificare si eliberare CIV automat pe standul de franare a fost cantarita,greutatea totala a fost automat inregistrata pe fisa ....Ceva trebuie sa fie diferit pe masina ta sau poate prietenul tau a stiut ce vrea si-a uns acolo la RAR piulitele si asa a aparut o greutate mai mica la tara masini...

#994
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
Lovitura dura data de RAR... . Dupa muuuulti ani s-a semnalat cineva si acolo ca se detareaza masini de la 6.5 tone la 3.5 tone MTMA si se inscriu ca atare in situatia in care goale masinile sar de maximul admis. Si de prin Decembrie 2013 s-a schimbat procedura si tot ce e SH se cantareste. Si uite ca apar surprizele: din ce stiai ca masina ta poate duce 1.5 tone ca deh, are 1.2-1.3 tone sarcina utila trecuta in brosuri sau acte(facute la prima inmatriculare, variata standard) afli ca de fapt realitatea e dura.

La obiect. Poti merge la cate cantare vrei ca tot aia e greutatea in limitele admise de eroare(+/- 2-3% desi zic mult). La masina aia numai sasiul gol cantareste 1.8 tone. De aici incepe sa aduni ce ai pe ea: bena cu obloane + tego, traverse(daca nu sunt din aluminiu e jale), prelungire sasiu, suprastructura(la fel, daca e din teava trage tare la cantar), prelata, paravant, parabicilisti, trusa de scule.

#995
vilceanucristi

vilceanucristi

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 30.10.2012
Am fost astazi si am cintarit masina pe alte cintare. Din pacate cei de laRAR n-au gresit, are g.u. 850 kg.Totusi intrebarea este de ce e o diferenta atit de mare (300kg) intre masina mea si cele ale colegilor.

#996
ady_strong

ady_strong

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 07.09.2007
@teRRa nu cred la RAR se detarau masinile ,din cate stiu eu RAR-ul in baza documentelor si cereri pentru detarare adresate producatorului masini doar mentionau in carte detararea si verificau masele mentionate pe placuta venita de la reprezentata din RO.

  Eu am avut un Renault Mascott de 5,5 to cumparat din NL si mi-a trebuit 1 an sa reusesc sa detarez masina la 3,5 tone ,sarcina utila dupa detarare a ramas 487 kg.
  Desi la RAR aveam relatii sus puse n-am reusit legal sa o detarez cu ei ! A trebuit sa gasesc omul potrivit la Renault care sa vrea sa ma ajute si care in baza unei cereri catre dealer-ul din RO si acceptul lui Renault mi-a dat tablita cu noile mase. Toata lucrarea m-a costat legal si fara nici o spaga 800 lei ! Norocul a fost ca Renault a produs acelasi model si de 3,5 t altfel nu aveam nici o sansa !

Pentru cei care cumpara utilitare de prin europa ar fi bine sa afle urmatoarea ''smecherie legala'' la care RAR din RO nu mai poate face nimic ,....  Acum cel mai simplu este sa detarezi masina direct in Germania daca cel care iti vinde masina vrea sa te ajute .Din punct de vedere legal in Romania nu se mai pot detara masini din categoria C =>3,5+ in categoria B <= 3,5 - tone. Cel mult poti detara cu +/- o masina in cadrul aceleasi categorii de conducere pe masele totale incadrabile in categoria respectiva.
  In Germania  este foarte simplu singura conditie fiind aceia ca masa totala a masini sa nu depaseasca 3,5 to  altfel nici ei nu o detareaza. Bineinteles ca aceasta procedura prelungeste cu cateva zile sederea in Germania.

  Sunt foarte multi cei care acum s-au ars pe ideea ca vor cumpara masini de ceva mai ieftine de 5,5 sau 6 tone si le vor detara in RO la 3,5 tone. Si eu era sa ma ard norocul meu a fost ca acum 2 ani inca legea privind detararea era ceva mai permisiva ...acum nici o reprezentata nu mai accepta detararea vehiculelor second-hand

Edited by ady_strong, 31 January 2014 - 15:40.


#997
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
Nu pot certifica veridicitatea povestilor insa am auzit recent de cazuri de utilitare cumparate direct detarate din DE sau NL cu care proprietarii au avut probleme aici. La RAR, dupa seria de sasiu, specificatiile tehnice sunt tot cele de fabrica(cu care masina s-a nascut).

@vilceanucristi nu exista in realitate nici o diferenta intre masina ta si a prietenului. Sau ma rog exista in functie de materialel folosite insa se incadreaza in limita a maxim 150 kg. Singura diferenta e ca a ta este trecuta prin furcile caudine ale RAR-ului dupa niste proceduri si a prietenului tau dupa altele, unele mult mai permisive ghidate dupa dictonul "las' ca merge si asa".

Oricum, 50% din "transportatorii usori" habar nu au pe ce lume traiesc si chiar cred ca niste utilitare, carosate, care cresc in dimensiuni de la an la an ca Praslea cel Voinic au sarcini utile din 4 cifre. Asta si in conditiile in care aceiasi masina in varianta furgon, echiparea standard, abia ca sare la modul real de 1 tona sarcina utila.

#998
ady_strong

ady_strong

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 07.09.2007
La detarare in NL sau DE trebuie sa ai in vedere ca pe BRIF sa fie trecuta sarcina de 3.5 si utilul ramas care poate fi si de 200 kg....In acest caz RAR doar scrie in CIV masele neputand modifica masele dupa placul lor...risca un proces in instanta pentru incalcarea reglementarilor UE privind inmatricularea si recunoasterea documentelor ce insotesc vehiculul importat + reglementarea UE privind masele vehiculelor .Bineinteles ca atunci cand vei fi cantarit plin cu marfa pe comunitate sau in Ro vei plati amenda cat sa-ti ajunga sa cumperi alta masina....dar asta-i alta poveste si depinde cat de mult tine norocul cu titularul masini...

Edited by ady_strong, 31 January 2014 - 17:36.


#999
firepcmaster

firepcmaster

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 04.01.2011
Apropo de cele scrise mai sus pot sa va dau 2 exemple foarte clare. 2 masini, aceleasi motoare, echipare ( sigla difera ) : Peugeot Boxer 3 si Citroen Jumper 3 , motor 2.2 , aer conditionat, sirocou. Una din ele are bena de fabrica, cu panoul acela mare si greu de metal inainte de cabina, varianta din fabrica L4, Dimensiuni 4,16x2.05x2.18 utile reale. Goala, cu mine in ea ( 100 kg ) jumate de rezervor, lada laterala, sirocou, paravant, parabiciclisti are 2.300 +/- 20 kg ( cantarita in 3 locuri ) real. Cealalta am luat-o sasiu simplu L3, am facut bena de aluminiu si suprastructura cu prelata dimensiuni 4,2 x 2,3 x 2,35 utile reale si am adaugat o prelungire la sasiu !. Goala, cu jumate de rezervor, fara lada laterala, paravant mai mare ( cam 7 kg in plus ), acelasi model de sirocou, parabiciclisti, acelasi (eu) sofer, are 2380 kg +/-20kg. Pana si prelata am cautat sa fie mai subtire, scandurile mai subtiri si mai uscate, roti pe 15. Investitia in plus a fost de peste 2.000 Euro doar pentru a castiga 25% mai mult volum si pierde doar 80 kg din greutatea utila. Am adus in discutie 2 masini care nu au cardan, grup si automat un sasiu gandit din fabrica sa suporte mai putine tensiuni si torsionari, deci un sasiu mai usor. Cand vad Iveco-uri 35Cxx cu 7 foi de arc si se lauda ca au 1.2 greutate utila ce sa mai zic ?

Edited by firepcmaster, 31 January 2014 - 19:26.


#1000
ady_strong

ady_strong

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 07.09.2007
oricum ar fi la detararea unei masini de 5,5 tone mai mult de 6-700 kg nu poti avea sarcina utila...sa nu mai vorbim de cele care sunt cu frig sau box care n-au nici macar 500 kg util.....La o razie pe A3 in Germania un ''romanas" smecher cu un Mercedes box a fost cantarit inaintea mea si avea in plus vre-o 2200 kg...nu stiu ce amenda a primit dar am vazut cum descarca singur marfa din masina ,jos in parcare...probabil nu a mai plecat de acolo pana nu a venit alta masina sa-i ia marfa pentru incadrarea la greutatea totala si pe axe a masini.

   Deci atentie la detarare !

#1001
AFT

AFT

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 11.03.2013
Al meu Renault Master L3H2(3,7m x 1,7m x 1,8m) are in acte 1450kg iar in realitate 1250kg. Aceeasi nedumerire o am si eu, in legatura cu cei cu prelate de 4,5 x 2 x 2,5, care mai au si punte dubla si care se lauda ca au sarcina utila 1200 - 1300. Sa nu mai zic ca ei pun si 3t pe ele, de JMecheri ce sunt. Apropo de asta, eu nu am acceptat sa incarc niciodata mai mult de 1,3t. Si cu toate astea am suficient de munca. Sper ca la un moment dat sa facem toti asta, astfel vom avea mai multi de munca si implicit, mai mult. Drumuri bune....

#1002
Wug

Wug

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 198
  • Înscris: 12.11.2006
Opel Movano L2H2 model 2008, are proprie 2169kg iar utila max. autorizata 1331kg la dimensiuni de 5399X1990X2452mm. Carte eliberata pe 8.01.2014 de RAR Grivita.

#1003
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006

View PostAFT, on 03 februarie 2014 - 14:23, said:

Al meu Renault Master L3H2(3,7m x 1,7m x 1,8m) are in acte 1450kg iar in realitate 1250kg[...]

Exemplu clar privind diferentele de omologare in cazul masinilor noi... . Eu am L3H3 care in CIV are 2220 kg masa proprie adica 1280 kg sarcina utila. In toate brosurile cu specificatii(m-am uitat si la cele in romaneste insa si la cele din FR, DE, PL) versiunea L3H3 apare ca fiind mai usoara decat L3H2, treaba logica pentru ca la H3 suprainaltarea este din fibra de sticla. Cei de la RAR sunt insa de alta parere.
Realitatea insa pusca ca si la mine sarcina utila reala este undeva la 1200 kg.

Attached Files


Edited by teRRa, 03 February 2014 - 16:38.


#1004
danrdcl

danrdcl

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 15.02.2014
buna,
am vazut astazi topicul despre transport si am citit cateva pagini de la inceput dupa aceea m-am plictisit si am vrut sa vin in zilele noastre.
Pentru terra am o intrebare daca mai are fiaturi si ce parere mai are despre ele.Am vazut ca era multumit de ele in deschiderea topicului.Ma gandesc sa iau o masina si nu stiu la ce sa ma hotarasc.
Ma incanta Fiat ca are motoare de Iveco si cred ca acestea sunt cele mai bune la ora actuala.Multumesc
Pentru AFT, nu demult am fost la o reprezentanta Renault si am cerut detalii despre master maxi cu punte dubla si bineinteles cu tractiune spate.Am ramas uimit cat este de grea masina.

Edited by danrdcl, 15 February 2014 - 16:39.


#1005
Esperatul

Esperatul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 739
  • Înscris: 19.07.2006
Terra nu are si nu a avut fiaturi. Punte dubla pe spate la 3.5t are sens in foarte putine cazuri, si mai putin la dube unde se ingusteaza considerabil pasajul de la roti. Daca dai detalii ce/cat/unde vrei sa cari o sa primesti sfaturi pertinente, altfel mai greu.

#1006
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
Utilitarele cu propulsie si roti duble sunt destinate aplicatiilor speciale gen munca pe santier unde tractiunea superioara si posibilitatea de a trage remorci-utilaj cu mase totale mari le fac ideale. In pur spirit balcanic noi le gasim insa extrem de utile pentru circulatia cu supratonaj.

Gama Ducato este probabil cea mai potrivita in cazul acestui tip de transport din aspectul maselor/sarcinilor utile in cazul variantelor furgon pentru ca in cazul unei carosate lucrurile se egalizeaza intre jucatorii de pe piata. Motor ok, iar daca se doreste achizitionarea de noua garantie in limitele actuale si pret in limitele de bun simt desi cam cel mai mare dintre utilitarele de 3.5 tone cu tractiune.

#1007
danrdcl

danrdcl

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 15.02.2014
Multumesc pentru raspunsuri.Colaborez cu firme de confectii haine.Ducato ar fi cel mai bun pentru asa ceva dar nu stiu daca e la fel de lung ca si concurenta pentru ca mi-ar fi de folos cit mai multa lungime.Stiu ca o sa spuneti ca un cub e cel mai bun si iau in calcul si aceasta posibilitate dar ma sperie consumul .As vrea sa stiu care e cea mai usoara carosare si cata sarcina utila ramane tot pe Ducato, deasemeni consumul aferent acestui tip de carosare. Multumesc.

#1008
Esperatul

Esperatul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 739
  • Înscris: 19.07.2006
Ducato maxi H3 are volum real 15mc la o sarcina utila reala de 1250 kg. Un MB sprinter are 2 metri cubi mai mult dar vreo 100-150 de kg sarcina utila mai putin. O carosata de tip cub nu trece de 900 kg sarcina utila cu un volum de 20 mc si un consum mai mare cu 2-3 litri ca vanul.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate