Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Evitare taxa autostrada Italia

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
alinmihai

alinmihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 13.03.2008
Salut...desi subiectul in termeni generali a fost dezbatut si in alte threaduri de pe aici, imi asum oprobiul moderatorilor ;)  si o sa deschid unul nou cu privire la detaliile si conditiile unei calatorii Romania-Italia, mai exact Craiova-Venezia.
Cred de asemenea ca existenta unui thread in plus, in speta cel de fata, este necesara deoarece o sa spicuiesc probleme ce nu au primit raspuns chiar daca au fost lansate spre dezbatere in threadurile anterioare care tratau in termeni mari acelasi subiect si bineinteles ca fiecare poate veni cu detalii si amanunte pe care le considera necesare si relevante.
Ceea ce m-ar interesa in mod special ar fi ajutorul din partea celor in masura sa il ofere in a alege o varianta optima si viabila din toate punctele de vedere a traseului stiindu-se faptul ca se poate opta pentru mai multe rute fiecare cu puncte pro sau contra.
O sa punctez in cele ce urmeaza detaliile asupra carora nu sunt lamurit pe deplin si in cazul carora vreau sa ma edific iar in acelasi timp sper ca o sa le fie de ajutor si altora pe parcurs pentru ca chiar nu am gasit raspunsuri elocvente la respectivele intrebari:
-obligativitatea echiparii autoturismului cu anvelope de iarna sau eventualele norme cu privire la dimensiunile anvelopelor in cazul unor controale ale politiei in Ungaria si Austria (drumul o sa il fac in luna decembrie in perioada sarbatorilor de iarna);
-posibilitatea de a achizitiona vigneta in Slovenia cu o valabilitate mai mica de 1 luna sau dupa caz, posibilitatea de ne-obligativitate a acesteia(cazul in care se intra in Slovenia dinspre Ungaria si se foloseste spre Italia un sector de drum national si nu o autostrada din cate am inteles...ce-i drept nici nu am verificat pe harta);
-alternativa daca exista, pe care o ofera drumurile nationale din Italia, altele decat autostrazi de a ajunge la Venezia dinspre Austria sau dinspre Slovenia si implicit neplata taxelor de autostrada.
Cam atat deocamdata...posibil ca pe parcurs sa revin cu alte intrebari...completari...sugestii pentru alti eventuali interesati si de asemenea cum am spus si din partea voastra vor fi binevenite intrebari sau orice alte elemente de natura completarii si dezvoltarii subiectului in scopul si in rezultatul crearii unui thread cat mai complex.

Va multumesc si sper sa ne venim intr-adevar de ajutor unii altora :rolleyes:

Edited by alinmihai, 25 November 2009 - 20:44.


#2
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006

 alinmihai, on 25th November 2009, 20:40, said:

O sa punctez in cele ce urmeaza detaliile asupra carora nu sunt lamurit pe deplin si in cazul carora vreau sa ma edific iar in acelasi timp sper ca o sa le fie de ajutor si altora pe parcurs pentru ca chiar nu am gasit raspunsuri elocvente la respectivele intrebari:
-obligativitatea echiparii autoturismului cu anvelope de iarna sau eventualele norme cu privire la dimensiunile anvelopelor in cazul unor controale ale politiei in Ungaria si Austria (drumul o sa il fac in luna decembrie in perioada sarbatorilor de iarna);
-posibilitatea de a achizitiona vigneta in Slovenia cu o valabilitate mai mica de 1 luna sau dupa caz, posibilitatea de ne-obligativitate a acesteia(cazul in care se intra in Slovenia dinspre Ungaria si se foloseste spre Italia un sector de drum national si nu o autostrada din cate am inteles...ce-i drept nici nu am verificat pe harta);
-alternativa daca exista, pe care o ofera drumurile nationale din Italia, altele decat autostrazi de a ajunge la Venezia dinspre Austria sau dinspre Slovenia si implicit neplata taxelor de autostrada.





Peste tot politia te poate opri sa iti verifice dimensiunile si tipul anvelopelor, dar în cazul Ungariei și Austriei, aceste controale se fac cu precădere la graniță.
În Slovenia vigneta este obligatorie dacă intri pe autostradă și se plătește pe 6 luni sau pe un an.
Nu există vignete valabile pe perioade mai mici....
Singura posibilitate (legală) de a nu plăti vigneta, este să alegi să intri în țară pe orice alt drum decât autostradă!
Eu am făcut așa ceva, mergând spre Italia din Croația, dar, pentru a nu greși, trebuie să-ți setezi navigatorul să nu-ți indice autostrăzile cu plată!

#3
alinmihai

alinmihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 13.03.2008
Multumesc copjob2000, ma intereseaza insa si daca legea compensarii functioneaza cu succes in acest caz si asta se poate verifica numai in practica si anume...daca timpul si consumul de carburant mai mari pe care le necesita parcurgerea drumurilor nationale in detrimentul avantajelor pe care le ofera autostrada compenseaza situatia in privinta costurilor...cu alte cuvinte se merita sau tot acolo iesi? :D

#4
colombo2003

colombo2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 16.07.2008
1) Depinde si de distanta parcursa, deci de cat mergi pe autostrada si cat pe national. Pe autostrada mergi mai putin poate, dar mult mai repede si consumul va fi unul mai mare. Pe national mergi mai mult, dar mai economic. Cred ca per ansamblu cam topt acolo iesi in ceea ce priveste strict consumul (la care aduagi, pentru autostrada, eventualele taxe).

In Ungaria de exemplu (ca si la noi nationalul fata de A2) nationalul mergea pe langa autostrada; deci ca distanta era aproximativ acelasi lucru; bine, mergeai mult mai incet, sate etc)). Pe national sunt si localitati, limitele de viteza sunt mult mai mici, dar la o medie, poti iesi mai economic la consum, insa distanta sa fie un pic mai mare.

2) Daca ai posibilitatea, foloseste cu incredere un sistem de navigatie prin GPS, si acela, in baza softului de navigatie, poate fi configurat:
- alegandu-ti astfel tu drumurile pe care sa mergi (autostrazi, necesar permis, drumuri cu taxe, traversari cu bacul etc).
- alegand tipul de ruta: economic, rapid, scurt etc. Iti va da, pentru fiecare astfel de varianta si distanta totala, si poti sa estimezi si tu, oin functie de cat stii ca iti consuma tie masina.

Drum bun!

#5
alinmihai

alinmihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 13.03.2008
Din nou ms pt promptitudine si concizie...eventual cineva care stie exact cam cat sunt taxele de autostrada in Italia pana la Venezia...cu intrare dinspre Austria prin Tarvisio? (pentru Austria si Ungaria sunt in cuantum fix...vigneta)...asa ca pentru Italia pot afla numai cu ajutorul vostru...cineva care a efectuat traseul si stie cu exactitate...multumesc anticipat ;)

#6
vladut_v

vladut_v

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,708
  • Înscris: 11.01.2005
Raspund cu ce stiu:

In Austria este obligatorie montarea gumelor de iarna cu indicator M + S, MS sau M & S, pe toate cele 4 roti, cu minim 4 mm de carne ! Obligativitatea este intre 1 Noiembrie si 15 Aprilie. Amenda 35 EURO si daca se considera ca ai pus in pericol pe altcineva, amenda este pana la 5000 EURO. Sa ai si lanturi la tine si mai ales sa ai niste roti (janta+ cauciuc) conforme cu talonul !

In Ungaria as face la fel sau te las pe tine sa cauti prevederile exacte.

In Slovenia vinieta "minima" este cu o valabilitate de 1 săptămână costă 15 Euro

Sigur ca poti calatori prin Slovenia dinspre Ungaria, pe national pana in Venetia, dar faca GPS va fi dificil. Si la ei primele au fost nationalele si abia apoi au fost completate de autostrazi, dar nationalele exista. Mai exista chiar portiuni de autostrada cu regim de drum national.

Un drum national are indicatoare pe fond albastru. Autostrada pe verde, oriunde in Europa, cred ca si in lume.

De asemenea si din A poti ajunge in I la Venetia numai pe nationale. Sa ai hartile GPS updatate la zi.

 copjob2000, on 25th November 2009, 20:52, said:

În Slovenia vigneta este obligatorie dacă intri pe autostradă și se plătește pe 6 luni sau pe un an.
Vinieta de 6 luni pentru auto pana in 3.5 tone nici nu mai exista !

Edited by vladut_v, 25 November 2009 - 22:08.


#7
alinmihai

alinmihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 13.03.2008
[quote name='alinmihai' post='7392823' date='25th November 2009, 23:45'][url="http://www.bmvit.gv.at/verkehr/strasse/sicherheit/winterreifen.html"]In Austria este obligatorie montarea gumelor de iarna[/url] cu indicator M + S, MS sau M & S, pe toate cele 4 roti, cu minim 4 mm de carne ! Obligativitatea este intre 1 Noiembrie si 15 Aprilie. Amenda 35 EURO si daca se considera ca ai pus in pericol pe altcineva, amenda este pana la 5000 EURO. Sa ai si lanturi la tine si mai ales sa ai niste roti (janta+ cauciuc) conforme cu talonul !quote]



mersi Vladut, daca si la alde Hans astia ar fi cu "las-o ba ca merge si-asa" mai mai ca m-as risca si cu ale mele all-seasons noi-noute...eu stiu...ma gandesc ca e Craciunul si trebuie sa fim mai buni... :naughty: :notangel:

Edited by alinmihai, 25 November 2009 - 22:51.


#8
forbs

forbs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 514
  • Înscris: 28.07.2006
Experienta mea din vara e aici:
http://forum.softped...m...t&p=7091453
In Ungaria si Austria nu merita sa eviti autostrada decat daca vrei sa vezi peisajele, e destul de ieftina vigneta.
Eu am mers din Budapesta pana la Vesprem pe autostrada si apoi pe nationale ca scop turistic pana in Austria pe drumul cel mai drept si am reintrat pe autostrada Viena - Graz cu prima ocazie, mers pana la Villach.
De la Villach la Udine se merita pe nationalul paralel cu autostrada, se merge bine si peisajul e bun, daca nu ai ghinion de vreme, desi italieni nu asteapta ca noi sa termine ninsoarea si apoi sa intervina. In schimb de la Udine la Venezia treci pe autostrada, e cam pana in 15 euro, pe national se merge greu, multe localitati, aglomeratie, rar prinzi 90 in afara localitatii.
Bafta.

#9
alinmihai

alinmihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 13.03.2008

 forbs, on 26th November 2009, 15:17, said:

Experienta mea din vara e aici:
http://forum.softped...m...t&p=7091453
In Ungaria si Austria nu merita sa eviti autostrada decat daca vrei sa vezi peisajele, e destul de ieftina vigneta.
Eu am mers din Budapesta pana la Vesprem pe autostrada si apoi pe nationale ca scop turistic pana in Austria pe drumul cel mai drept si am reintrat pe autostrada Viena - Graz cu prima ocazie, mers pana la Villach.
De la Villach la Udine se merita pe nationalul paralel cu autostrada, se merge bine si peisajul e bun, daca nu ai ghinion de vreme, desi italieni nu asteapta ca noi sa termine ninsoarea si apoi sa intervina. In schimb de la Udine la Venezia treci pe autostrada, e cam pana in 15 euro, pe national se merge greu, multe localitati, aglomeratie, rar prinzi 90 in afara localitatii.
Bafta.


ms frumos, mai ales ca il citisem deja postul tau cu mult inainte sa postez si chiar mi s-a parut relevant in a imi face o idee de ansamblu mai ales in privinta traseului...acum ca l-am recitit si cu cele reiterate de tine in postul de la threadul meu chiar m-am hotarat sa urmez traseul pe care l-ai facut tu...cu privire la taxe am cam bagat la cap si la IBAN :P ...fara cca. 45-50 euro nu scap (dus-intors, vreau sa stau 10 zile ca sa ma incadrez in perioada valabilitatii vignetei de 10 zile AU si HU)...presupun si presupun ca presupun bine:P ca nu mai intervine si vreo taxa de tunel pe traseul asta, nu stiu..undeva prin Alpi (oricum o sa ma interesez amanuntit cu harti si trasee, deocamdata nu m-a lovit prea tare febra plecarii, mai e inca un scrutin pana atunci :D  si de aceea am ales varianta unei discutii libere pe forum...asta asa, ca sa nu creada comunitatea online ca oi fi vreunul din ala de vrea mura-n gura)
oricum, daca e ceva care deja sa ma streseze de pe acum sunt vremea si conditiile meteo din acea perioada, mai exact zapada care poate fi prezenta mai ales in Austria si zona montana din Italia...dar vorba-aia, ca doar n-o fi Craiova-Bals (remember februarie 2009  :cursing:)

inca o data...multumesc

Edited by alinmihai, 26 November 2009 - 15:09.


#10
Sternenstaub

Sternenstaub

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 23.05.2007

 alinmihai, on 26th November 2009, 14:07, said:

ca doar n-o fi Craiova-Bals (remember februarie 2009  :cursing:)

Ce a fort acolo si atunci?

#11
alinmihai

alinmihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 13.03.2008
cam asta a fost atunci...http://www.gds.ro/Actualitate/2009-02-20/Urgie+pe+sosele
o ninsoare aparent in gluma..la sfarsitul iernii, in conditii de temperatura destul de ridicata pentru acea data...insa pur si simplu a nins fara oprire de dimineata pana seara, a inceput sa se depuna inca de dupa-amiaza dar nimeni nu a facut absolut nimic, niciun comandament, nicio autoritate, absolut nimeni nu a miscat un deget o zi intreaga, urmand ca dupa lasarea intunericului sute de masini sa ramana inzapezite pe acest drum...drum european de altfel
situatia devenise cu adevarat dramatica, oamenii au stat blocati in zapada 6-7 ore pana spre dimineata cand ninsoarea a incetat si s-a intervenit cred mai mult din partea participantilor la trafic...fiecare descurcandu-se cum a putut si cu ce au avut in dotare...
cam asta e diferenta intre "ai nostri" si "ai lor"...cam asta si inca alte o gramada ne fac sa fim cu zeci de ani in urma si nici sa nu mai speram ca vom ajunge la nivelul "lor" vreodata

#12
alinmihai

alinmihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 13.03.2008
asa ca...eventual ceva experiente sunt binevenite...cei care au facut drumul asta iarna au avut experiente de genul asta...sau cum au fost vremea, precipitatiile, starea autostrazilor in Ungaria, Austria si Italia pana la Venezia (tinand cont ca nu ma voi abate pe drumuri nationale)

#13
captiva

captiva

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 28.04.2008

 copjob2000, on 25th November 2009, 20:52, said:

În Slovenia vigneta este obligatorie dacă intri pe autostradă și se plătește pe 6 luni sau pe un an.
Nu există vignete valabile pe perioade mai mici....

In Slovenia s-au introdus si vignete pe perioade mai mici (o saptamana - 15 euro). vezi aici: http://www.dars.si/D...gnette_308.aspx

Cat despre nationale vs autostrazi, in multe zone din italia nationalele sunt pline de localitati (max 50 km/h) si, mai mult, de giratorii (unde pierzi mult la media orara) si de semafoare (unde pierzi si mai mut timp), plus ca sunt aglomerate. Din experienta mea - viteza medie pe nationale 40 km/h, pe autostrazi 110-130 km/h.

Edited by captiva, 30 November 2009 - 14:05.


#14
steelk

steelk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 08.06.2002
Daca am anvelope All-Season cu marcajul M+S si fulgul de zapada pe ele (Goodyear Vector 5+), e ok? Adica singura diferenta "pe hartie" fata de unele de iarna e ca pe langa fulg si M+S au si marcajul cu soare.

#15
alinmihai

alinmihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 101
  • Înscris: 13.03.2008

 steelk, on 30th November 2009, 15:32, said:

Daca am anvelope All-Season cu marcajul M+S si fulgul de zapada pe ele (Goodyear Vector 5+), e ok? Adica singura diferenta "pe hartie" fata de unele de iarna e ca pe langa fulg si M+S au si marcajul cu soare.
Daca te referi la eventualele controale ale politiei...DA, e ok din punct de vedere al legislatiei, acolo unde e obligatorie echiparea autoturismului cu anvelope de iarna (Austria sigur si pare-mi-se si Ungaria)...de altfel, legea prevede ca sunt acceptate si gumele all seasons care au prevazute caracteristicile date de inscriptia M&S sau M+S. Mai stiu si ca dotarea cu lanturi antiderapante NU compenseaza si NU exclude echiparea cu anvelope de iarna.
Chiar sunt curios, pana acum nu am auzit pe nimeni...daca au avut de a face cu respectivul tip de controale in care politaii sa invoce lipsa anvelopelor de iarna si eventual masurile aplicate.

#16
fezo

fezo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,760
  • Înscris: 16.07.2007

 alinmihai, on 30th November 2009, 17:48, said:

Chiar sunt curios, pana acum nu am auzit pe nimeni...daca au avut de a face cu respectivul tip de controale in care politaii sa invoce lipsa anvelopelor de iarna si eventual masurile aplicate.

Conform sitului clubului auto austriac ai doua modalitati:

1. Cauciuc iarna cu profil minim 4 mm
2. Cauciuc de vara si lanturi de zapada pe rotile motrice.

Totusi va recomand sa va echipati masina cu cauciucuri normale de iarna fiindca viata voastra, si a altora mai ales depinde de ele. Anvelopele de iarna au o alta compozitie, mai moale, de cauciuc care la temperaturi joase are aderenta superioara celui de vara.

Edited by fezo, 23 December 2009 - 20:37.


#17
cocosante_69

cocosante_69

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 23.03.2010

 alinmihai, on 25th November 2009, 20:40, said:

Salut...desi subiectul in termeni generali a fost dezbatut si in alte threaduri de pe aici, imi asum oprobiul moderatorilor ;)  si o sa deschid unul nou cu privire la detaliile si conditiile unei calatorii Romania-Italia, mai exact Craiova-Venezia.
Cred de asemenea ca existenta unui thread in plus, in speta cel de fata, este necesara deoarece o sa spicuiesc probleme ce nu au primit raspuns chiar daca au fost lansate spre dezbatere in threadurile anterioare care tratau in termeni mari acelasi subiect si bineinteles ca fiecare poate veni cu detalii si amanunte pe care le considera necesare si relevante.
Ceea ce m-ar interesa in mod special ar fi ajutorul din partea celor in masura sa il ofere in a alege o varianta optima si viabila din toate punctele de vedere a traseului stiindu-se faptul ca se poate opta pentru mai multe rute fiecare cu puncte pro sau contra.
O sa punctez in cele ce urmeaza detaliile asupra carora nu sunt lamurit pe deplin si in cazul carora vreau sa ma edific iar in acelasi timp sper ca o sa le fie de ajutor si altora pe parcurs pentru ca chiar nu am gasit raspunsuri elocvente la respectivele intrebari:
-obligativitatea echiparii autoturismului cu anvelope de iarna sau eventualele norme cu privire la dimensiunile anvelopelor in cazul unor controale ale politiei in Ungaria si Austria (drumul o sa il fac in luna decembrie in perioada sarbatorilor de iarna);
-posibilitatea de a achizitiona vigneta in Slovenia cu o valabilitate mai mica de 1 luna sau dupa caz, posibilitatea de ne-obligativitate a acesteia(cazul in care se intra in Slovenia dinspre Ungaria si se foloseste spre Italia un sector de drum national si nu o autostrada din cate am inteles...ce-i drept nici nu am verificat pe harta);
-alternativa daca exista, pe care o ofera drumurile nationale din Italia, altele decat autostrazi de a ajunge la Venezia dinspre Austria sau dinspre Slovenia si implicit neplata taxelor de autostrada.
Cam atat deocamdata...posibil ca pe parcurs sa revin cu alte intrebari...completari...sugestii pentru alti eventuali interesati si de asemenea cum am spus si din partea voastra vor fi binevenite intrebari sau orice alte elemente de natura completarii si dezvoltarii subiectului in scopul si in rezultatul crearii unui thread cat mai complex.

Va multumesc si sper sa ne venim intr-adevar de ajutor unii altora :rolleyes:


#18
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006
Eu  nu  inteeg  cum s e poate  intreba cineva  care pleaca  in luna Decembrie  daca e  OBLIGAT sa aiba  cauciucuri de iarna. Asa  tampenie  rar  vazuta,  din cauza acestor  distrusi  se  blocheaza drumurile.
Cine  poate  fi atat de  idiot  incat  s-o  ia  pe langa  autostrada  in Ungaria pt  o economie de  7 euro? La fel si in Austria,  pt  10  euro sau  mai putin.
In Italia  chiar  e  imposibil sa le  eviti,  nu  costa  o avere.
Omu  daca e  chiar  atat de  sarac si mege  la munca in Italia sau la  produs,  poate  lua cu el 2  cartuse de tigari, le  vinde  acolo si cu  diferenta  isi scoate taxele de  autostrada.
Cand  am  vazut  threadul am zis:  hait!  ca  invat si eu  ceva. da de  unde, aceleasi intrebari prin care unii vor  smekerie  de-a  gata, de la altii.Deci  retineti:
PENTRU A  DEVENI SMEKER  MAI INTAI  TREBUIE SA FII SUPER  CORECT SI SA  LE  STII PE  TOATE  DIN  EXPERIENTA.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate