Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior
 ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...
 Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 

Cum sa scoti bani din firma pentru cheltuieli personale/protocol

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1
wolf75

wolf75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.09.2007
Probabil nu sunt primul care se intreaba:

CUM SCOTI DIN FIRMA TA BANI PENTRU CHELTUIELI DIVERSE, PLATIND CAT MAI PUTINE IMPOZITE LA STAT?

Varianta 1: te angajezi pe firma si ii scoti din salariu (dar platesti 50% dari catre stat)
Varianta 2: din dividende, odata pe an (dar pana la la ele platesti la stat: TVA 19%, impozit pe profit 16%, CAS, CASS, somaj, impozit pe dividende 10%)
Varianta 3: din fondul de protocol de 2% din profitul brut (dar trebuie sa ai profit destul de mare ca sa scoti ceva mai consistent)

Alte variante? Cea mai buna varianta? Astept pareri in special de la contabili, consilieri fiscali sau patroni de firme.


PS: daca am gresit procentele, rog pe cei mai in masura ca mine sa raspunda sa ma corecteze.

#2
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005
1. mai putin CAPS LOCK
2. keep it legal :)

:lol:

#3
Astor

Astor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,044
  • Înscris: 17.01.2003

View Postwolf75, on May 16 2009, 18:50, said:

impozit pe dividende 10%
16%.

#4
pliciul

pliciul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 12.06.2008

View Postwolf75, on May 16 2009, 18:50, said:

Probabil nu sunt primul care se intreaba:

CUM SCOTI DIN FIRMA TA BANI PENTRU CHELTUIELI DIVERSE, PLATIND CAT MAI PUTINE IMPOZITE LA STAT?

Varianta 1: te angajezi pe firma si ii scoti din salariu (dar platesti 50% dari catre stat)
Varianta 2: din dividende, odata pe an (dar pana la la ele platesti la stat: TVA 19%, impozit pe profit 16%, CAS, CASS, somaj, impozit pe dividende 10%)
Varianta 3: din fondul de protocol de 2% din profitul brut (dar trebuie sa ai profit destul de mare ca sa scoti ceva mai consistent)

Alte variante? Cea mai buna varianta? Astept pareri in special de la contabili, consilieri fiscali sau patroni de firme.


PS: daca am gresit procentele, rog pe cei mai in masura ca mine sa raspunda sa ma corecteze.


sau poti sa-ti faci un pf, nu tu, ci un prieten, sau cineva apropiat, autorizezi o activitate pe pf care sa se preteze la ceea ce faci tu, faci pf-ul cu norma pe venit, adica platesti impozit 900 ron pe an, si poti factura pana la 100.000 ron pe an fara sa intri ca platitor de tva.

#5
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View Postpliciul, on May 17 2009, 11:44, said:

... faci pf-ul cu norma pe venit, adica platesti impozit 900 ron pe an,...


Impozitul depinde de activitate si localitatea in care este inregistrat.

#6
wolf75

wolf75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.09.2007

View PostAstor, on May 16 2009, 19:04, said:

16%.


Asa era inainte, acum pare-mi-se ca e 10%.

View Postpliciul, on May 17 2009, 11:44, said:

sau poti sa-ti faci un pf, nu tu, ci un prieten, sau cineva apropiat, autorizezi o activitate pe pf care sa se preteze la ceea ce faci tu, faci pf-ul cu norma pe venit, adica platesti impozit 900 ron pe an, si poti factura pana la 100.000 ron pe an fara sa intri ca platitor de tva.

Sunt reticent cu PFA-urile, pe de o parte e bine, pe de alta nu. Initial poate parea avantajos ca faci economii, dar daca dupa un an-2 Doamne-fereste nu-ti mai permiti sa platesti darile la stat si se acumuleaza datorii, am inteles ca te alegi cu sechestru pe casa, pe masina, conturi personale blocate etc.

La SRL-uri as vrea sa stiu. Nu e nimeni de pe la Pricewaterhouse, kpmg, ernst&young?

#7
phanebest

phanebest

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 159
  • Înscris: 20.06.2007
Impozitul pe dividende e 16%; e de 10% numai pentru dividendele incasate de firme nerezidente din UE.

Metode legale de scos bani din firma:
1. salarii (cu taxele aferente)
2. cheltuieli in interesul firmei (sau care pot fi justificate rezonabil in interesul firmei) - depinde de specificul firmei. In general ar fi consumabile, birotica, tehnica IT, produse de curatenie & igiena, auto, diurne pentru deplasari; protocol in anumite limite.
3. dividende la sfarsitul anului, cu 16% impozit
4. ca asociat, poti imprumuta maxim echivalentul a 5000 EUR din firma (pe care poti sa-i dai inapoi cand iei dividendele)
5. numerar in casa, in anumite limite (transferurile de numerar mai mari de 10.000 EUR, sau care cumulate intr-un an trec de 10.000 EUR trebuie raportate la Oficiul pentru combaterea spalarii banilor)

Evident, metoda 2 e cea mai eficienta, pentru ca iti deduci TVA-ul (daca esti firma platitoare de TVA) si nu platesti nici impozit; dar nu trebuie sa sari calul. La salarii sunt impozite foarte mari, deci nu renteaza sa-ti pui mai mult de salariul minim.

Daca castigi suficient de mult si vrei sa fii 100% legal, in primul an strangi din dinti (sau iti pui un salariu mai mare), la sfarsit iei dividendele si traiesti din ele in urmatorul an.

#8
wolf75

wolf75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.09.2007

View Postphanebest, on May 18 2009, 10:43, said:

Impozitul pe dividende e 16%; e de 10% numai pentru dividendele incasate de firme nerezidente din UE.

Metode legale de scos bani din firma:
1. salarii (cu taxele aferente)
2. cheltuieli in interesul firmei (sau care pot fi justificate rezonabil in interesul firmei) - depinde de specificul firmei. In general ar fi consumabile, birotica, tehnica IT, produse de curatenie & igiena, auto, diurne pentru deplasari; protocol in anumite limite.
3. dividende la sfarsitul anului, cu 16% impozit
4. ca asociat, poti imprumuta maxim echivalentul a 5000 EUR din firma (pe care poti sa-i dai inapoi cand iei dividendele)
5. numerar in casa, in anumite limite (transferurile de numerar mai mari de 10.000 EUR, sau care cumulate intr-un an trec de 10.000 EUR trebuie raportate la Oficiul pentru combaterea spalarii banilor)

Evident, metoda 2 e cea mai eficienta, pentru ca iti deduci TVA-ul (daca esti firma platitoare de TVA) si nu platesti nici impozit; dar nu trebuie sa sari calul. La salarii sunt impozite foarte mari, deci nu renteaza sa-ti pui mai mult de salariul minim.

Daca castigi suficient de mult si vrei sa fii 100% legal, in primul an strangi din dinti (sau iti pui un salariu mai mare), la sfarsit iei dividendele si traiesti din ele in urmatorul an.


Pe astea le cam stiam si eu, dar...
Daca ai cumparat pe firma, ramane pe firma, nu-i al tau. Chiar daca iei ceva care nu e mijloc fix (mai mic de 1800 lei) si-l dai in consum, daca vine un control si vede ca e in acte dar tu nu-l mai gasesti....
Eu as fi vrut sa aflu puncte de vedere de la angajati ai firmelor mari de consultanta fiscala, care sfatuiesc multinationalele cum sa dea bani oamenilor fara a plati cine stie ce impozite (ex: drepturi de autor, prime de vacanta, delegatii etc.)

#9
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,026
  • Înscris: 24.02.2006
dar esti dispus sa platesti acelor angajati consultanta pe care ti-o vor acorda?

#10
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,045
  • Înscris: 02.03.2003
Cauta un consultant fiscal.
Lasa-i pe figuranti in lumea lor, nu-i mai privi ca pe zei.
Treaba la ei se face prin renumele adus de afara si tarifele mari.

Pentru o vorba vor o avere, ca doar sunt "consultanti". :))

#11
wolf75

wolf75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.09.2007

View Post_Smiley_, on May 19 2009, 21:56, said:

dar esti dispus sa platesti acelor angajati consultanta pe care ti-o vor acorda?

Nu.
Si tocmai din acest motiv scriu pe un forum si nu sunt pe telefon cu kpmg.
Sensul unui forum este ca cineva interesat de un anumit subiect sa gaseasca informatii din experientele personale ale celorlalti. Astfel, eu am invatat multe, dar imi place sa cred ca si altii au invatat din ce am scris eu.
Scopul intrebarii tale nu numai ca nu are sens pe un forum dar in plus ma face sa cred ca esti angajat la o companie de consultanta financiara si vrei sa faci bani pe net. Asa e sau ma insel?  ;)

PS: Mai astept pareri si de la alte persoane avizate in domeniul financiar.

#12
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,026
  • Înscris: 24.02.2006
te inseli, nu lucrez la nici o companie de consultanta financiara :)

ai intrebat si ai primit raspunsuri destul de bune. de ce te apuci sa te plangi ca nu-ti raspund "angajati ai firmelor mari de consultanta fiscala"?

#13
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View Postwolf75, on 19th May 2009, 19:13, said:

Pe astea le cam stiam si eu, dar...
Daca ai cumparat pe firma, ramane pe firma, nu-i al tau. Chiar daca iei ceva care nu e mijloc fix (mai mic de 1800 lei) si-l dai in consum, daca vine un control si vede ca e in acte dar tu nu-l mai gasesti....
Eu as fi vrut sa aflu puncte de vedere de la angajati ai firmelor mari de consultanta fiscala, care sfatuiesc multinationalele cum sa dea bani oamenilor fara a plati cine stie ce impozite (ex: drepturi de autor, prime de vacanta, delegatii etc.)


Acel ceva care nu e mijloc fix se numeste obiect de inventar si se poate scoate din uz printr-un proces verbal - este un formular tipizat care serveste exact la asta. (cod Cod 14-2-3/aA).

Eu nu cred ca angajatii firmelor mari de consultanta fiscala pierd vremea dand sfaturi pe forumuri... :D

#14
wolf75

wolf75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.09.2007

View PostBebeluska, on 30th May 2009, 09:45, said:

Acel ceva care nu e mijloc fix se numeste obiect de inventar si se poate scoate din uz printr-un proces verbal - este un formular tipizat care serveste exact la asta. (cod Cod 14-2-3/aA).

Eu nu cred ca angajatii firmelor mari de consultanta fiscala pierd vremea dand sfaturi pe forumuri... :D


Din cate stiu eu mijloacele fixe sunt cele ce depasesc valoarea de 1800 lei si care se amortizeaza. Ce e sub aceasta suma poate fi ori obiect de inventar, ori nu se trece pe lista de inventar ci se da in consum. Sunt si contabili care dau in consum ca sa scape de listele de inventar. Corecteaza-ma daca gresesc.

Referitor la a doua afirmatie a ta, tind sa-ti dau dreptate, desi cu putina parere de rau pt. ca ar fi fost bune niste sfaturi de la persoane avizate.  ^_^

#15
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View Postwolf75, on 9th June 2009, 11:40, said:

Din cate stiu eu mijloacele fixe sunt cele ce depasesc valoarea de 1800 lei si care se amortizeaza. Ce e sub aceasta suma poate fi ori obiect de inventar, ori nu se trece pe lista de inventar ci se da in consum. Sunt si contabili care dau in consum ca sa scape de listele de inventar. Corecteaza-ma daca gresesc.

Referitor la a doua afirmatie a ta, tind sa-ti dau dreptate, desi cu putina parere de rau pt. ca ar fi fost bune niste sfaturi de la persoane avizate. ^_^

Pai stii bine diferenta intre ob.de inv. si mf-uri... nu ne-am contrazis reciproc, dimpotriva, vorbim aceeasi limba.

#16
wolf75

wolf75

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 04.09.2007

View PostBebeluska, on 10th June 2009, 23:27, said:

Pai stii bine diferenta intre ob.de inv. si mf-uri... nu ne-am contrazis reciproc, dimpotriva, vorbim aceeasi limba.

si ce e mai ciudat e ca nici macar nu sunt contabil...  ;)

#17
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View Postwolf75, on 16th June 2009, 11:44, said:

si ce e mai ciudat e ca nici macar nu sunt contabil... ;)

Nu tre' sa fii contabil. E suficient sa fii un om bine informat. :photo:

#18
uira

uira

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 700
  • Înscris: 29.01.2005

View Postwolf75, on 16th May 2009, 18:50, said:

Varianta 3: din fondul de protocol de 2% din profitul brut (dar trebuie sa ai profit destul de mare ca sa scoti ceva mai consistent)
De unde stii cat va fi profitul? Ce se intampla daca trec pe protocol 20 lei si eu am profit 100 lei?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate