Folia bariera de vapori
Last Updated: May 19 2020 12:06, Started by
roandre
, Apr 21 2009 22:51
·
0
#19
Posted 04 August 2010 - 16:49
Referitor la folia bariera de vapori si folia anticondens citind acest subiect vin si eu cu intrebarea situatie:
- la o terasa bloc, portiune de 20 mp sub forma de cada (intre aticuri, doua laturi, si peretii casei scarilor si etaj tehnic,celelalte doua laturi) - s-a inlocuit vechea hidro izolatie (straturi de bitum + carton + in final dale) cu un singur strat de membrana bituminoasa (intre noi fie vorba cea veche de 50 ani, in final a fost considerata ca o prostie ca a fost scoasa) - dupa doi ani de la inlocuire in casa mi-a aparut infiltratii puternice in jurul gurii de scurgere (ciudat, dar conductele trec prin casa/dormitor, mascate de o masca ce arata ca o grinda), grinda a fost "umpluta" cu apa si s-a scurs apa pe toata lungimea ei in dormitor (stateam cu ligheanele sa picure in ele) - infiltratiile au aparut in Feb 2010 cand s-a dezghetat zapada din aceasta zona a terasei (zona gen cada cum am zis mai sus) - atunci am mers si am izolat la imbinarii membrane cu bitum cauciucat (parca fastik ii zicea, tub metalic, eticheta verde) - de atunci n-au mai fost asa probleme (cate o picatura observata la ploi intense, pe partea superioara a cotului, am facut o usa de vizitare in acea "grinda" in jurul cotului de la gura de scurgere) - oricum in zonele in care n-am dat cu acest mastic, se observa si acum , dupa multe zile de soare , cand se calca pe imbinari ca iese apa dintre ele; dar in casa nu sunt inca probleme (poate dupa inghet si dezghet (si) aceste zone ..isi vor spune cuvantul) Cauzele putand fi multiple (lipsa bariere anticondens/vapori, posibile probleme la imbinarea cartoanelor, etc.) astept cu mare interes parerile dvs legate de posibilele cauze si mai ales sugestiile dvs cum trebuie izolata (ca straturi, "bariere", folii etc.), termo si hidro , o astfel de zona astfel incat sa nu mai fie nici un fel de probleme , mai ales de condens sau scurgeri sau ce o fi fost. Multumesc anticipat, cat de repede se poate raspunde cu atat mai bine, deoarece sunt 3 firme cu 3 abordari. - unii zic bariera anti vapori primul strat de la beton (o fi acesta de fapt folia anticondens, de ce nu o fi numit-o astfel?) - altii zic bariera anti vapori primul strat peste stratul termo |
#20
Posted 10 August 2010 - 16:24
szm, on 4th August 2010, 17:49, said:
Daca ai ajuns la placa atunci asa e: 1 Bariera de vapori 2 termoizolatie(vata,polistiren,zgura,sapa perlitica,whatever) 3 Strat de difuzie(un fel de pasla cu gauri) 4 mebrana bituminoasa in 2 straturi/sau folie pvc termosudata,sau alt material hidroizolant propus de executant... La terase NU exista folie anticondens......umiditatea se pastreaza in interior cu bariera de vapori,umiditatea care totusi condenseaza sub hidroizolatie este absorbita de stratul de difuzie,si astfel se impiedica umflarea hidroizolatiei in cazul temperaturilor mari,cand apa fierbe efectiv.... Edited by bricolator, 10 August 2010 - 16:27. |
#21
Posted 20 December 2010 - 22:12
bricolator, on 4th June 2010, 08:46, said: Obligatoriu bariera de vapori. 1.vata minerala cu folie de aluminiu de 5 cm ,cu aluminiu spre ######la 2.vata bazaltica de 10 cm 3.folie care se foloseste sub parchet ,de 5 mm 4.scindura de 2 cm 5.vata minerala simpla de 4 cm 6. rigips. Am procedat corect? |
#22
Posted 21 December 2010 - 11:33
mariuswk, on 20th December 2010, 22:12, said: La constructia tavanului la mansarda am procedat in felul urmator:de la ######la am folosit : 1.vata minerala cu folie de aluminiu de 5 cm ,cu aluminiu spre ######la 2.vata bazaltica de 10 cm 3.folie care se foloseste sub parchet ,de 5 mm 4.scindura de 2 cm 5.vata minerala simpla de 4 cm 6. rigips. Am procedat corect? |
#23
Posted 22 December 2010 - 12:12
1. Pentru o casa cu structura de lemn, la exterior izolata cu polistiren de 10 cm, dupa vata minerala sa pun pe interior (ziduri + tavan) folie vapori (sub rigips)?
2. e bine sa pun folie vapori si in interior in baie? acolo o sa pun rigips verde. 3. pe partea cu garajul, care e in structura casei, sa pun tot folie vapori la interior? garajul nu va fi incalzit. 4. oare intre camera de zi si garaj e suficienta vata minerala de 10 cm intre rigips? sau sa mai pun polistiren in interiorul garajului de 5 cm? |
#24
Posted 22 December 2010 - 13:42
asifilip, on 22nd December 2010, 12:12, said: 1. Pentru o casa cu structura de lemn, la exterior izolata cu polistiren de 10 cm, dupa vata minerala sa pun pe interior (ziduri + tavan) folie vapori (sub rigips)? 2. e bine sa pun folie vapori si in interior in baie? acolo o sa pun rigips verde. 3. pe partea cu garajul, care e in structura casei, sa pun tot folie vapori la interior? garajul nu va fi incalzit. 4. oare intre camera de zi si garaj e suficienta vata minerala de 10 cm intre rigips? sau sa mai pun polistiren in interiorul garajului de 5 cm? 2 gipscartonul verde are o singura prprietate in plus fata de cel alb, este tratat antifungic(mucegai) gipsul este cel mai sugator de apa si vapori dintre toate materialele de constructii uzuale. 3 peretele despartitor cu garajul este bine sa fie echipat cu bariera de vapori pe amandoua partile,nu sunt conditiile identice de formare a condensului in permananta. 4 daca peretii exteriori ai grajului sunt izolati la fel cu restul casei,o izolatie de 100-120 in peretele despartitor ar trebui sa fie de ajuns. |
#25
Posted 29 December 2010 - 19:00
bricolator, on 22nd December 2010, 13:42, said: 1 bariera de vapori trebuie sa stea tot timpul in fata unei izolatii de vata. 2 gipscartonul verde are o singura prprietate in plus fata de cel alb, este tratat antifungic(mucegai) gipsul este cel mai sugator de apa si vapori dintre toate materialele de constructii uzuale. 3 peretele despartitor cu garajul este bine sa fie echipat cu bariera de vapori pe amandoua partile,nu sunt conditiile identice de formare a condensului in permananta. 4 daca peretii exteriori ai grajului sunt izolati la fel cu restul casei,o izolatie de 100-120 in peretele despartitor ar trebui sa fie de ajuns. multumesc. 2. sa pun mai bine OSB in loc de gipscarton verde? in baie... pot sa pun folie obisnuita ca folie de vapori? |
#26
Posted 29 December 2010 - 19:42
#27
Posted 30 December 2010 - 09:14
La Multi Ani tuturor!
Eu am ocazia sa constat la un dormitor placat cu placi din gipscarton acum 3-4 ani multa igrasie in spatele rigipsului. Concluzia mea e ca bariera de vapori este absolut necesara cel putin la peretii exteriori. Oricum la cat ma va costa folia raportat la riscurile pentru sanatate si cheltuielile sa demontez si sa repar zonele afectate. Regret nepriceprea mea si a meseriasilor care mi-au facut treaba. Succes si nu faceti economiii acolo unde nu este cazul ca iesim mai scump. |
#28
Posted 30 December 2010 - 11:04
|
#29
Posted 03 January 2011 - 14:43
#30
Posted 09 January 2011 - 10:41
Da bloc existent cu izolatie la interior si mascata cu rigips.
|
#31
Posted 10 January 2011 - 09:57
ciprian.virjan, on 9th January 2011, 10:41, said: Da bloc existent cu izolatie la interior si mascata cu rigips. Am avut dreptate , problema rezolvata ! Este normal , punctul de roua se formeaza pe suprafata interioara a peretelui blocului , deci , aparitia condensului si implicit a mucegaiului este inevitabila . |
#32
Posted 01 February 2011 - 00:59
Bariera de vapori este o folie de polietilena si aluminiu care se foloseste pentru a impiedica difuzia (trecerea) vaporilor de apa. Scopul ei este unul foarte important deoarece vaporii de apa in contact cu o suprafata suficient de rece vor condensa (apar picaturi de apa). Temperatura la care vaporii de apa condenseaza se numeste ' temperatura punctului de roua'. Ce este important de retinut este ca aceasta temperatura este cu atat mai crescuta cu cat nivelul de umiditate este mai mare. Cu alte cuvinte, daca avem o incapere cu o umiditate ridicata (spalatorie, baie, bucatarie, calcatorie, uscatorie si ce mai vreti voi) pentru a evita condensarea pe suprafetele elementelor de constructie (pereti, tavane, ferestre) e necesar ca temperatura acestora sa fie suficient de ridicata. Cat de ridicata? Aceasta depinde bineinteles de valoarea umiditatii din aer. Exista diagrame si formule pe baza carora inginerii dimensioneaza atat izolatia termica cat si instalatia de incalzire.
Va dau un exemplu: pentru temperatura de 22 Celsius, la o umiditate optima intre 40 si 60%, in aer vor fi intre 7 si 10 grame de apa pe metrul cub. Un om in repaus degaja cca 40 grame de apa/ora la aceasta temperatura. Vaporii de apa din aer migreaza o data cu caldura in special spre partea superioara a incaperilor (dar si pe celelate directii insa cu o intensitate mai redusa). In momentul in care acestia intalnesc o suprafata suficient de rece vor condensa. Daca vom avea o bariera de vapori, aceasta va retine migratia lor. Dar daca temperatura acestei bariere este si ea scazuta atunci condensarea se va produce chiar pe suprafata ei. Pentru a mentine temperatura barierei de vapori la o valoare suficient de ridicata, ea se va monta intre placa de rigips si termoizolatie (vata minerala, polistiren, celuloza, spuma poliuretanica, etc.). Daca nu se va monta aceasta folie vaporii de apa vor trece prin stratul de termioizolatie si vor condensa fie pe astereala fie pe invelitoare (tabla, tigla, etc.). De asemenea, un rol foarte important il are si ventilarea aerului interior. O camera bine aerisita poate sa nu aiba nevoie de bariera de vapori insa pe timp de iarna, atunci cand de fapt apar problemele, este costisitor sa aerisim prea des camera. Multi oameni s-au confruntat cu probleme dupa ce au schimbat tamplaria de lemn simpla cu una termopan. Prin neetanseitatile ferestrelor de lemn se pierdea caldura insa in acelasi timp se evacua si umiditatea din camera. Recomandat este sa se monteze o astfel de bariera pentru a evita degradarea termoizolatiei si a rigipsului. Atentie ca aceasta folie sa nu aiba intreruperi prin care s-ar putea infiltra vaporii de apa, la imbinarea fasiilor se foloseste banda de aluminiu adeziva. Costul foliei este de cca. 120 ron/ 60 mp. iar banda cca. 30 ron/50 m.l. Mai sunt detalii de mentionat insa nu vreau sa va obosesc. Voi decideti! |
#33
Posted 01 February 2011 - 19:30
ciprian.virjan, on 9th January 2011, 10:41, said: Da bloc existent cu izolatie la interior si mascata cu rigips. |
|
#34
Posted 20 September 2012 - 10:46
Buna ziua
Sunt in faza de izolare a acoperisului. La exterior am montata tabla cu tot tacamul(astereala, folie, 2 randuri de sipci si tabla). La interior m-am gandit sa pun vata minerala de 10cm, intre capriori, si apoi o folie de aluminiu (Isoflex Alu-Pz). Nu stiu nici cat e re rezistenta(dpdv mecanic). Dupa care o sa pun rigips sau lambriu. Nu m-am decis inca. E vb si de pret. Podul(nu mansarda) nu va fi locuit. Ma intereseaza daca e buna folia, tb sa pastrez distanta intre vata, folie si rigips. Mai tb montata si o alta folie? Daca da de care? Va rog daca puteti sa-mi dati si mie o solutie. Cu multumiri, Sandu |
#35
Posted 22 September 2012 - 20:31
folia nu vad de ce n-ar fi buna. e ok
din exterior spre interior ar trebui sa fie: tabla, sipci de 5cm, folie difuzie vapori, astereala, vata min 2 straturi suprapuse, folie bariera de vapori ,rigips. 10cm de vata minerala nu e destul, macar 2 straturi de 10 puse suprapus si cu grija sa nu existe spatii goale intre vata si lemn |
#36
Posted 23 September 2012 - 07:50
Multumesc
Am gasit si o alta folie de izolat, pt care cica nu mai tb vata. Sau cum mentioneaza ei ar fi echivalenta cu 15cm de vata, si nu mai tb pusa nicio alta folie. http://isolairthermo...aracteristicii/ Sper sa nu fiu acuzat de reclama. Conductivitatea termica este incredibila fata de vata si chiar fata de spuma poliuretanica dura. Pretul, per ansamblu, cam la fel, gandit global. De la achizitie si pana la executia finala(cu 20cm vata). Ce parere aveti? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users