Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Tahograful. il facem?!

- - - - -
  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#73
Bingo

Bingo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,451
  • Înscris: 13.04.2006

View Postleobango, on 8th October 2009, 07:08, said:

cardul digital NU retine nici o viteza,doar timpii de conducere.

Pentru cei ce sunt interesati;Cardul digital retine si viteza si ora la fel ca o diagrama dar doar pentru ultimele 10 zile.Pt mai mult de 10 zile memoreaza doar timpii de conducere si km efectuati.Daca contestati un radar sa o faceti in cele 10 zile.  Nu este nevoie sa ma credeti,va explica cei de la ARR cind va amendeaza.

#74
teodorescucostel

teodorescucostel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 03.09.2008
la grupa de timp la orele 11.00-11.15 se observa cum coboara toata grupa un milimetru
mai jos(se vede cu zoom cat de cat), cateodata linia aceea se mai si intrerupe.cel de la
tahografe a zis ca e problema merge si asa dar ca trebuie sa schimb acele.in  cazul unui
control ce parere aveti vor fi probleme?

Attached Files



#75
vt880

vt880

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 53
  • Înscris: 19.09.2009

View PostDiemecs, on 10th August 2009, 00:28, said:

incurcasi borcanele...toate vehiculele care depasesc 3,5to,(toate vehiculele comerciale) destinate transporturilor de marfuri, trebuie prevazute cu limitator de viteza, astfel incat viteza lor sa nu depaseasca 90 km/h.

Daca ai vazut cum arata o diagrama, si eu cred ca ai vazut, si o intelegi,pe autostrada nu poti sa ai varfuri de 80, scazi la 70-65, 50 si dupa aceea urci din nou la 80, este un exemplu,ok,pe autostrada ai  totul linie ,ori 80 sau 90, mai mult nu ai cum decat sa baypass-ezi limitatorul ( si daca te descopera esti fript ), asa ca oricine inclusiv "garcea" isi va da seama ca ai depasit viteza legala,mai ales ca pt ptt peste 3,5 ton limitele sint 50-70-80,clar......spune-i tu francezului ca scrie in carte, sau macaronarilor,ca de nemti nici nu mai pomenesc, ca limita este de 110

Edited by vt880, 07 December 2009 - 21:30.


#76
remmii80

remmii80

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 25.07.2006

View Postleobango, on 8th October 2009, 08:08, said:

cardul digital NU retine nici o viteza,doar timpii de conducere.

Daca se depaseste viteza de 90 km la ora,pt o perioada de aproximatin 30 de secunde,cardul nu inregistraza acest "varf".problema este in momentul in care pe ecranul tahografului apare textu; "overspeed" si lumina incepe sa palpaie.atunci cardul digital are inregistrat pe el o depasire de viteza.
Franta nu este o problema pt depasirile de viteza(bineanteles daca ele sunt destul de rare si nu zilnice),pe francez in intereseaza foarte tare pauzele de 9-11 ore,si timpul de condus.foarte bine este vazut soferul care are perioade de mers de 3-3-3 ore.

Edited by remmii80, 05 January 2010 - 18:28.


#77
leobango

leobango

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 21.09.2006
eu am zis ca nu retine nici o viteza nu evenimente

#78
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005

View Postremmii80, on 5th January 2010, 19:28, said:

Daca se depaseste viteza de 90 km la ora,pt o perioada de aproximatin 30 de secunde,cardul nu inregistraza acest "varf".problema este in momentul in care pe ecranul tahografului apare textu; "overspeed" si lumina incepe sa palpaie.atunci cardul digital are inregistrat pe el o depasire de viteza.
Franta nu este o problema pt depasirile de viteza(bineanteles daca ele sunt destul de rare si nu zilnice),pe francez in intereseaza foarte tare pauzele de 9-11 ore,si timpul de condus.foarte bine este vazut soferul care are perioade de mers de 3-3-3 ore.
legende de parcare
Tahograful inregistreaza overspeed daca se merge peste 60 de sec cu +90km/h
mi se rupe de cum ma vede jandarmeria franceza atat timp cat nu incalc regulamentul
Deci pot sa merg 4:30 cu pauza 45 de cate ori vreau eu

Edited by bolo, 06 January 2010 - 17:37.


#79
b93lfk

b93lfk

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 26.10.2009
eu nu inteleg de ce exista interes in chesti dastea ca eu pot sa fac tahografu ca eu merg fara ca eu fac nustiu ce la tahograf , da este vreo unu care sa zica DA EU MERG CU EL SI AM SA MERG MEREU CU EL SA IMI APAR VIATA DE PROSTI DE PE DRUM SI DE OBOSEALA MEA , CA IMI ESTE FRICA SA MA VAD LA TV CA AM INTRAT CU CAMIONUL IN CASA NUSTIU CUI SI AM OMORAT NU STIU CATE PERSOANE . sa va fie rusine la stia cre injectati pe incepatori cu toate prostiile . dati of topic la sta si gata ca nu ii vad rostul . nu vad si eu pe nici unul care sa zica HAI MA VOI ASTIA INCEPATORI CARE VRETI SA FACETI O CURSA DOUA CA SOFER 2 SA INVATATI CEVA BUN . BAGATI NUMAI PROSTI IN CAP CU ASTEA ca poate maine unu care a citit aici va pune in practica si va omoara cu zile VINOVATUL CINE VA FI?????????el ???? sau voi???? el ca pune in aplicare si voi ca sunteti inconstientica ii invatati asa ceva

#80
sorintheghost

sorintheghost

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 185
  • Înscris: 06.12.2007
asta cu pacalirea e doar in mintea unora ...........   nu e nici arr prost, cand iti verifica tahograful iti verifica ora plecarii si localitatea de plecare, ..... e un calcul simplu pe care il fac legat de  viteza medie, plecare si tahograf ......  si la cat sunt amenzile ....nu se merita. mai bine mergi cu foi de concediu dar nici asa nu prea mai merge

#81
Cuiu

Cuiu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 05.06.2010
Vad ca sunt aici tot felul de ciudati. E bine sa fie tahograf pe masina, dar regulile care sunt sunt ABSURDE si in defavoarea soferului.

Sunt sofer de tir si lucrez cu tahograf digital cu card. Tin programul la maximum cat pot, dar de ex. am uitat odata sa apas pe butonul de pat cand am facut pauza (se considera ca nu ai facut pauza, chiar daca se vede clar ca masina a stat); odata am depasit cu un minut cele 4 ore jumate pentru ca nu am avut unde sa opresc (in Ungaria pentru minutul aceala imi da 200 E amenda); odata s-au terminat cele 13 ore si a trebuit sa opresc intr-un loc nesigur; in noaptea aceea mi s-a furat 150 litri de motorina. (pe care trebuie sa o platesc din buzunarul meu)
Daca am vrut sa respect programul a trebuit sa stau 11 ore la 15 metri de poarta unde trebuia sa ma descarce.

M-am saturat.

Si voi astia agitati si ingrijorati de programul tiristilor mai bine vedeti-va de treburile voastre avand in vedere ca doar 10% din accidentele rutiere se produc din cauza oboselii, iar din acest procent jumate le produc masinile mici care nu au tahograf, iar cealalta jumate le produc masinile mari.

Nu voi pune eu in pericol circulatia pentru ca am uitat sa apas butonul de pauza, sau ca am depasit 4 ore jumate de condus cu un minut, sau ca am cautat un loc de parcare sigur, sau ca ma duc sa descarc marfa la 15 metri, DAR pentru toate magariile astea si altele la un control pot primi mii de euro amenda. Platiti-o voi! Eu nu sunt dispus sa platesc deaceea vreau sa modific tahograful. Cei care sunteti impotriva: Sa fiti sanatosi!

Daca stie cineva cum se poate sterge sau modifica datele de pe cardul tahograf va rog sa scrieti pe forum sau sa-mi dati mesaj privat pe [email protected] sau contul meu de messenger este lcristianiim.
Multumesc.

#82
Crazy Trucker

Crazy Trucker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 316
  • Înscris: 23.11.2006

View PostCuiu, on 5th June 2010, 23:50, said:

Vad ca sunt aici tot felul de ciudati. E bine sa fie tahograf pe masina, dar regulile care sunt sunt ABSURDE si in defavoarea soferului.

Sunt sofer de tir si lucrez cu tahograf digital cu card. Tin programul la maximum cat pot, dar de ex. am uitat odata sa apas pe butonul de pat cand am facut pauza (se considera ca nu ai facut pauza, chiar daca se vede clar ca masina a stat); odata am depasit cu un minut cele 4 ore jumate pentru ca nu am avut unde sa opresc (in Ungaria pentru minutul aceala imi da 200 E amenda); odata s-au terminat cele 13 ore si a trebuit sa opresc intr-un loc nesigur; in noaptea aceea mi s-a furat 150 litri de motorina. (pe care trebuie sa o platesc din buzunarul meu)
Daca am vrut sa respect programul a trebuit sa stau 11 ore la 15 metri de poarta unde trebuia sa ma descarce.

M-am saturat.

Si voi astia agitati si ingrijorati de programul tiristilor mai bine vedeti-va de treburile voastre avand in vedere ca doar 10% din accidentele rutiere se produc din cauza oboselii, iar din acest procent jumate le produc masinile mici care nu au tahograf, iar cealalta jumate le produc masinile mari.

Nu voi pune eu in pericol circulatia pentru ca am uitat sa apas butonul de pauza, sau ca am depasit 4 ore jumate de condus cu un minut, sau ca am cautat un loc de parcare sigur, sau ca ma duc sa descarc marfa la 15 metri, DAR pentru toate magariile astea si altele la un control pot primi mii de euro amenda. Platiti-o voi! Eu nu sunt dispus sa platesc deaceea vreau sa modific tahograful. Cei care sunteti impotriva: Sa fiti sanatosi!

Daca stie cineva cum se poate sterge sau modifica datele de pe cardul tahograf va rog sa scrieti pe forum sau sa-mi dati mesaj privat pe [email protected] sau contul meu de messenger este lcristianiim.
Multumesc.

Astea sunt amenzi absurde pe care le dau nesimtitii de unguri ,nemtii ,francezii si altii nu zic nimic daca te duci cateva minute pana la parcare sau client sa faci pauza mare sau 45 minute.Numai fomistii aia de unguri fac abuzuri din astea!
Cat despre stergerea datelor din taho-card sau tahograf ,nu iti recomand ,mai bine pentru 5 minute foloseste Sf.magnet.
Si numai iti amara sufletul cu ceilalti "colegi" de pe forumuri caci majoritatea lor sunt soferi de truck simulatoare sau soferi de categ. B care vad camioanele ca cel mai mare pericol din viata lor.Nu uitati oameni buni ca absolut tot ce mancati ,va imbracati ,va asezati etc a fost transportat de un iresponsabil sofer de camion!!!O seara buna! :nonobad:

#83
coracao

coracao

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 25.04.2008

View PostCrazy Trucker, on 6th June 2010, 00:28, said:

Astea sunt amenzi absurde pe care le dau nesimtitii de unguri ,nemtii ,francezii si altii nu zic nimic daca te duci cateva minute pana la parcare sau client sa faci pauza mare sau 45 minute.Numai fomistii aia de unguri fac abuzuri din astea!
Cat despre stergerea datelor din taho-card sau tahograf ,nu iti recomand ,mai bine pentru 5 minute foloseste Sf.magnet.
Si numai iti amara sufletul cu ceilalti "colegi" de pe forumuri caci majoritatea lor sunt soferi de truck simulatoare sau soferi de categ. B care vad camioanele ca cel mai mare pericol din viata lor.Nu uitati oameni buni ca absolut tot ce mancati ,va imbracati ,va asezati etc a fost transportat de un iresponsabil sofer de camion!!!O seara buna! :nonobad:
cam asa e. am patit in germania sa depasesc 4:30 cu 15 minute pe motiv ca era seara si probabil stiti si voi cum se gaseste parcare un germania si cum sunt de aglomerate. iar a doua zi m-a oprit polize-u si m-a controlat si i-am explicat si a spus ca nu e nicio problema ca stie cum e in germania. si daca soferii de tir cu sute de mii de km la activ, sau chiar milioane sunt iresponabili atunci ce sa mai zicem de cei cu masini mici, pasionati de depasiri riscante si pe linii continue doar cand cineva din fata vine? asa e, daca ne uitam la stiri nu prea vedem accident din cauza oboselii a unui tir, doar masini mici...

#84
valy_en86

valy_en86

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 09.03.2008
neamtul sau austriacul,chiar si francezii te inteleg chiar daca depasesti si cu juma de ora dar sa ai pauzele facute,pe ei ii intereseaza sa ai pauzele bune.Mai nesimtiti sunt romanii si cu ungurii care se uita sa te jupoaie pt 5 min.
eu pe tara folosesc metoda cu compasul. merge destul de bine, ma verificat si arr-ul si nu s-au prins, acum depinde de cum iti merge mana si cat de bine le manaresti ca sa nu bata la ochi distanta, in fine nu dau mai multe explicatii ca soferii adevarati stiu cum se face iar cei care nu stiu pot afla la o bere in parcare.
colegi care au carduri folosesc doua, si eu l-am imprumutat pe al meu.
pana la urma traiasca statia ca fara ea nu se poate dar acuma sau smecherit si astia de la arr, te i-a din mers sau intamplare recenta erau in fata mea la vreo 500m eu tineam aproape ca sa apuc sa trec pana se instaleaza ei,cand ajung in parcare se da unu jos si opreste imediat 4 tiruri, abia dupa asta si-au instalat sculele si au inceput sa controleze

#85
coracao

coracao

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 25.04.2008

View Postvaly_en86, on 4th July 2010, 16:43, said:

neamtul sau austriacul,chiar si francezii te inteleg chiar daca depasesti si cu juma de ora dar sa ai pauzele facute,pe ei ii intereseaza sa ai pauzele bune.Mai nesimtiti sunt romanii si cu ungurii care se uita sa te jupoaie pt 5 min.
eu pe tara folosesc metoda cu compasul. merge destul de bine, ma verificat si arr-ul si nu s-au prins, acum depinde de cum iti merge mana si cat de bine le manaresti ca sa nu bata la ochi distanta, in fine nu dau mai multe explicatii ca soferii adevarati stiu cum se face iar cei care nu stiu pot afla la o bere in parcare.
colegi care au carduri folosesc doua, si eu l-am imprumutat pe al meu.
pana la urma traiasca statia ca fara ea nu se poate dar acuma sau smecherit si astia de la arr, te i-a din mers sau intamplare recenta erau in fata mea la vreo 500m eu tineam aproape ca sa apuc sa trec pana se instaleaza ei,cand ajung in parcare se da unu jos si opreste imediat 4 tiruri, abia dupa asta si-au instalat sculele si au inceput sa controleze
asa e, opresc din mers mai nou....cunosc caz in franta cand s-a mers pe alt card si francezul a imobilizat camionul pana cand au primit de la firma copie dupa contractul de munca a poserorului de card nr.2. norocul a fost ca respectivu chiar sa fie angajatul firmei...

#86
mustaffa

mustaffa

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 12.05.2009
Toate problemele si neclaritatile ce privesc tahograful pleaca de la incompetenta, ignoranta si prostia unor personaje din fiecare firma de transport. O "persoana desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier" trebuie sa cunoasca legea extrem de bine si sa-si instruiasca si sa consilieze personalul subordonat, inclusiv soferii pentru ca fiecare sa-si poata desfasura activitatea in conditii optime. Unii soferi sunt constienti de faptul ca legile si regulamentele sunt facute pentru siguranta lor si a celorlalti participanti la traficul rutier. Altii (de obicei cei platiti la km) ignora si cele mai elementare reguli (sa nu vorbim de bun simt), pana sunt implicati in accidente foarte grave, si atunci ar vrea sa mai faca ceva, dar e prea tarziu. Unii soferi sunt de-a dreptul iresponsabili si periculosi. Safety first!
Am mai cunoscut un coordonator/patron care nu stia de existenta foii de concediu desi avea firma de cativa ani buni de zile.

Referitor la ce zicea un coleg mai sus, vis-avis de depasirea timpului de conducere cu 1 minut, este clar ca nu a cunoscut legea, in speta Reg. 561/2006 (valabil si in Ungaria), mai precis cap. 4 (exceptii), art. 12, care spune asa: "Daca siguranta rutiera nu este periclitata si pentru a inlesni ducerea vehiculului intr-un loc de oprire adecvat, conducatorul auto poate face exceptie de la prevederile Articolelor 6 si 9, in masura in care asigura siguranta persoanelor, a vehiculului sau a incarcaturii. soferul va nota, de mana, motivul acestei exceptii, pe foaia de inregistrare a aparatului de inregistrare sau pe printout-ul acestuia sau in caietul de sarcini, cel mai tarziu la sosirea in locul respectiv de oprire."
Acuma sa nu credeti ca autoritatile maghiare (sau din celelalte tari) accepta sa abuzati de lucrul acesta.

Alta constatare ar fi una care se poate aplica la modul general: soferii nu stiu sa-si organizeze timpul de conducere si/sau de odihna.
Principiul meu e simplu: noaptea si weekend-ul sunt pentru odihna (in limita posibilului :D ).

Dar, dupa cum se poate vedea parerile sunt impartite. Nu trebuie uitat insa ca toti suntem oameni si trebuie sa ne comportam civilizat.


Va salut cu farul!

Edited by mustaffa, 05 July 2010 - 00:21.


#87
the_winner

the_winner

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 29.10.2007
Am si eu o intrebare.
Am doua camioane inchiriate la un santier. Cara pamant din excavatii local in interiorul unei curti unde se construiesc doua blocuri.
Deci nu ies pe drum public.Lucreaza in interiorul santierului cam 10-12 ore pe zi flux continuu.
Din motive pe care nu are sens sa le enumer aici nu pot respecta timpi de condus deoarece as pierde contractul.
Masinile sunt echipate cu card digital. Unul din soferi nu are card deoarece l-am luat de pe un cap tractor echipat cu tahograf analogic si l-am pus pe una din bascule.Deci in interiorul santierului una din bascule merge fara card.
Problema mea este urmatoarea:Se intampla ca o data pe saptamana sa nu am de lucru la santier din motive tehnice si in ziua respectiva as vrea sa folosesc camioanele la asfalt pentru a cara niste agregate de la o balastiera.Degeaba respecta soferul timpii de condus in ziua respectiva caci banuiesc ca daca le opteste arr-ul pentru astia nu conteaza ca masinile lucreaza pe camp sau merg pe strada.
Ce ma sfatuiti sa fac?Care este solutia corecta pentru a evita amenzile?

#88
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,082
  • Înscris: 14.09.2007
Solutia e simpla si se numeste magnet :) , intreaba soferii si te vor lamuri ei .

#89
gfery

gfery

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.09.2007

View Postthe_winner, on 6th July 2010, 12:38, said:

Am si eu o intrebare.
Am doua camioane inchiriate la un santier. Cara pamant din excavatii local in interiorul unei curti unde se construiesc doua blocuri.
Deci nu ies pe drum public.Lucreaza in interiorul santierului cam 10-12 ore pe zi flux continuu.
Din motive pe care nu are sens sa le enumer aici nu pot respecta timpi de condus deoarece as pierde contractul.
Masinile sunt echipate cu card digital. Unul din soferi nu are card deoarece l-am luat de pe un cap tractor echipat cu tahograf analogic si l-am pus pe una din bascule.Deci in interiorul santierului una din bascule merge fara card.
Problema mea este urmatoarea:Se intampla ca o data pe saptamana sa nu am de lucru la santier din motive tehnice si in ziua respectiva as vrea sa folosesc camioanele la asfalt pentru a cara niste agregate de la o balastiera.Degeaba respecta soferul timpii de condus in ziua respectiva caci banuiesc ca daca le opteste arr-ul pentru astia nu conteaza ca masinile lucreaza pe camp sau merg pe strada.
Ce ma sfatuiti sa fac?Care este solutia corecta pentru a evita amenzile?


in reg. 561 sunt prevazute exceptii de la obligativitatea folosirii taho pentru anumite categorii de autovehicule printre care si cele care nu depasesc 50 de km de la sediul firmei, sau ceva de genul asta. pentru perioada si activitatea respectiva se da o adeverinta de la firma care sa insoteasca soferul in cursa la care este necesara apoi folosirea tahografului. sfatul meu este sa nu se foloseasca deloc tahograful pe santier pentru a nu aparea inregistrari cu depasiri, iar perioada lipsa din inregistrari sa fie inlocuite cu acea adeverinta, eventual insotita de o copie dupa contractul de inchiriere al basculeler dintre cele 2 firme.

drumuri bune

#90
LaurX

LaurX

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 414
  • Înscris: 30.07.2007

Quote

in reg. 561 sunt prevazute exceptii de la obligativitatea folosirii taho pentru anumite categorii de autovehicule printre care si cele care nu depasesc 50 de km de la sediul firmei, sau ceva de genul asta

Ar fi fost bine sa fie asa ,dar legea citata de tine zice altceva


Articolul 3
Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de:
(a) vehicule utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei nedepăsind 50 km;
....

Edited by LaurX, 10 July 2010 - 23:38.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate