Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Persoana fizica poate imprumuta un s.r.l.?
Last Updated: Jan 26 2021 16:42, Started by
drgroza
, Nov 07 2008 05:17
·
0
#19
Posted 11 November 2008 - 10:57
Este cum a spus Delirium mai sus (de cand a sarit suma la 15,000 E, stiam ca e 12,000...?).
Daca firma incaseaza cash de la o persoana, firma trebuie sa anunte Oficiul pt spalarea banilor, plus copie contract. Inainte de asta insa, trebuie sa nominalizaze o persona din firma care sa tina legatura cu acest oficiu si sa trimita hartie oficiului care e persona desemnata, si sa faca o instruire a personalului cum trebuie sa procedeze cand firma incaseaza sume in numerar peste echivalent 15,000 E. Instruirea trebuie sa fie insotita de un raport semnat de angajatii respectivi cum ca au inteles, si-au insusit, bla bla si se pastreaza la firma. Astia de la oficiu pot veni in control impreuna cu garda financiara si iti pot da doua amenzi pentru cele nefacute mai sus: una de peste 15,000 lei si alta de peste 30,000 lei. De la garda poti lua bonus pentru altele... La incasarile prin banca peste suma respectiva, aceasta iti cere copie a contractului. Editare: Poate ar trebui mutat topicul la chestiile legate de firme, afaceri... Edited by Quantum, 11 November 2008 - 11:01. |
#20
Posted 11 November 2008 - 11:07
Quantum, on Nov 11 2008, 10:57, said: Este cum a spus Delirium mai sus (de cand a sarit suma la 15,000 E, stiam ca e 12,000...?). Daca firma incaseaza cash de la o persoana, firma trebuie sa anunte Oficilu pt spalarea banilor, plus copie contract. Inainte de asta insa, trebuie sa nominalizaze o persona din firma care sa tina legatura cu acest oficiu si sa trimita hartie oficiului care e persona, si sa faca o instruire a personalului cum trebuie sa procedeze cand firma incaseaza sume peste echivalent 15,000 E. Instruirea trebuie sa fie insotita de un raport semnat de angajatii respectivi cum ca au inteles, si-au insusit, bla bla si se pastreaza la firma. Astia de la oficiu pot veni in control impreuna cu garda financiara si iti pot da doua amenzi pentru cele nefacute mai sus: una de peste 15,000 lei si alta de peste 30,000 lei. De la garda poti lua bonus pentru altele... Editare: Poate ar trebui mutat topicul la chestiile legate de fime, afaceri... Din iunie anul asta, suma minima care trebuie raportata la ONPCSB este de 15000 euro si nu mai exista obligatia de a desemna o persoana cu responsabilitati in raportarea acestor tranzactii la Oficiu. Este vorba de decizia nr. 673/ 2008 (publicata in MO 451/17.06.2008). "In acest sens, persoanele care sunt prevazute la art. 8 lit k), respectiv ,, alte persoane fizice sau juridice care comercializează bunuri și/sau servicii, numai în măsura în care acestea au la bază operațiuni cu sume în numerar, în lei sau în valută, a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 15.000 euro, indiferent dacă tranzacția se execută printr-o singură operațiune sau prin mai multe operațiuni ce par a avea o legătură între ele”, nu mai au obligatia de a desemna una sau mai multe persoane care au responsabilități în aplicarea actului normativ prevazut mai sus, precum si de a comunica numele acestora Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, conform dispozitiilor art. 14 alin (3) din Legea nr. 656/2002 cu modificarile si completarile ulterioare." |
#22
Posted 16 November 2008 - 00:40
in cazul in care persoana fizica este actionar , exista ceva particularitati ?
|
#23
Posted 16 November 2008 - 01:32
Ce legatura are faptul ca este ACTIONAR cu acest topic care in caz ca nu ai observat se numeste "persoana fizica poate imprumuta un s.r.l.?"
S.R.L. = Societate cu raspundere limitata S.A. = Societate pe baza de actiuni. Vrei sa spui ca ce particularitati sunt cand acea persoana fizica este asociat al firmei? Atunci cred ca se numeste pur si simplu "aport propriu". |
#24
Posted 16 November 2008 - 02:24
aleksutzu07, on Nov 16 2008, 01:32, said: Ce legatura are faptul ca este ACTIONAR cu acest topic care in caz ca nu ai observat se numeste "persoana fizica poate imprumuta un s.r.l.?" S.R.L. = Societate cu raspundere limitata S.A. = Societate pe baza de actiuni. Vrei sa spui ca ce particularitati sunt cand acea persoana fizica este asociat al firmei? Atunci cred ca se numeste pur si simplu "aport propriu". Ai dreptate, cred ca se refera la un asociat si nu la un actionar. Insa, in situatia cand un asociat doreste sa imprumute firma, nu trebuie sa fie neaparat aport propriu. Se poate face tot un imprumut intre asociat si firma, urmandu-se aceleasi reguli ca cele postate mai sus. Contractul se incheie intre societate si asociatul sau si nu trebuie declarat nicaieri. Nu recomand ca suma imprumutata sa fie purtatoare de dobanda, iar lucrul acesta trebuie specificat clar in contract, in cazul in care acest lucru este posibil a se discuta cu asociatul. In cazul in care o societate se imprumuta de la o persoana fizica/ asociat, asa cum am mai spus, dobanda este deductibila doar la nivelul dobanzii de referinta a BNR din ultima luna a trimestrului si se calculeaza, declara si retine 16% impozit pe dobanda. |
#25
Posted 16 November 2008 - 11:13
Delirium, on Nov 16 2008, 02:24, said: Ai dreptate, cred ca se refera la un asociat si nu la un actionar. Insa, in situatia cand un asociat doreste sa imprumute firma, nu trebuie sa fie neaparat aport propriu. Se poate face tot un imprumut intre asociat si firma, urmandu-se aceleasi reguli ca cele postate mai sus. Contractul se incheie intre societate si asociatul sau si nu trebuie declarat nicaieri. Nu recomand ca suma imprumutata sa fie purtatoare de dobanda, iar lucrul acesta trebuie specificat clar in contract, in cazul in care acest lucru este posibil a se discuta cu asociatul. In cazul in care o societate se imprumuta de la o persoana fizica/ asociat, asa cum am mai spus, dobanda este deductibila doar la nivelul dobanzii de referinta a BNR din ultima luna a trimestrului si se calculeaza, declara si retine 16% impozit pe dobanda. |
#26
Posted 16 November 2008 - 11:34
aleksutzu07, on Nov 16 2008, 11:13, said: Ok, sa presupunem ca faci contract intre firma si pf sau invers oricare imprumuta pe orica, asta este mai putin important, ceea ce este cel mai important este ca firma nu poate sa ruleze cash mai mult de 5000 ron ci trebuie neaparat prin contul ei bancar. Nu conteaza daca a primit acei bani, nu conteaza daca a cumparat ceva, banii fie ii primesti in cont, fie ii transferi din cont in cont. Faci o greseala. Suma maxima pentru care o societate nu este obligata la declararea tranzactiei la ONPCSB este de 15000 euro. Sub aceasta suma, societatea poate imprumuta fara probleme de la asociatul sau. Citeste explicatiile postate de mine mai sus ca sa te lamuresti; am postat si extrase din legea unde se specifica aceste lucruri. Si inca ceva, faci o incurcatura intre a incasa bani ca urmare a unei vanzari sau prestari servicii si a imprumuta. Cand incasezi bani ca urmare a unei vanzari, plafonul este de 5000 ron pentru persoane juridice; in cazul in care incasezi de la o persoana fizica, acest plafon dispare, ramanand doar acela cu cei 15000 euro legat de spalarea banilor si declararea la ONPCSB. Singura exceptie la regula de mai sus o constituie societatile de tip cash-and-carry la care suma maxima achitata cu numerar pentru o singura factura este de 10000 ron, pentru persoane juridice. Nu incasarile sunt plafonate, ci platile. Deci, de la o persoana fizica se poate imprumuta sau incasa ca urmare a unei vanzari orice suma, in numerar sau prin transfer bancar, singurul lucru care trebuie retinut e legat de declararea tranzactiei la Oficiul pt Spalarea Banilor. Legislativ, HG 2185/30 nov 2004 este cea care reglementeaza disciplina financiar-valutara. Daca se doreste pot posta si aceasta hotarare. |
#27
Posted 16 November 2008 - 12:29
Eu tocmai am cumparat de la o firma un bun cu 8000 de lei si a zis ca nu poate sa incaseze cash mai mult de 5000 asa ca mi-a facut o factura cu avans de 3000 de lei si inca o factura de 5000 de lei. Sa inteleg ca pur si simplu a gresit contabila si putea sa faca direct pentru 8000 de lei?
Eu nu faceam nici o referire la suma care trebuie declarat la ONPCSB ci doar ca o firma nu poate sa incaseze cash sau sa plateasca cash mai mult de 5000 de lei si aceasta suma trebuie sa treaca prin contul firmei. |
#28
Posted 16 November 2008 - 12:39
aleksutzu07, on Nov 16 2008, 12:29, said: Eu tocmai am cumparat de la o firma un bun cu 8000 de lei si a zis ca nu poate sa incaseze cash mai mult de 5000 asa ca mi-a facut o factura cu avans de 3000 de lei si inca o factura de 5000 de lei. Sa inteleg ca pur si simplu a gresit contabila si putea sa faca direct pentru 8000 de lei? Eu nu faceam nici o referire la suma care trebuie declarat la ONPCSB ci doar ca o firma nu poate sa incaseze cash sau sa plateasca cash mai mult de 5000 de lei si aceasta suma trebuie sa treaca prin contul firmei. Daca ai cumparat de la o firma un bun de 8000 lei, in calitate de persoana fizica, puteai achita toata suma integral. Asa cum am spus, pentru persoane fizice nu exista plafonari la incasari/plati. Nu vreau sa ma pronunt ca ar fi gresit contabila, as spune doar ca a avut o scapare de moment , asta ca sa nu fiu rea.. . Iar faptul ca ti-a emis doua facturi si doua chitante in aceeasi zi, este iarasi o tampenie. Nu conteaza cate chitante tai, importanta este incasarea. Propriu-zis ea a incasat de la tine tot 8000 lei in aceeasi zi. Doar daca ar fi taiat o chitanta intr-o zi si o alta in alta zi, mai era cum mai era. Asa cum a procedat ea, nu a rezolvat nimic. Repet, plafonate sunt platile persoanelor juridice, nu ale persoanelor fizice. Si tu ai spus ca o firma nu poate incasa cash mai mult de 5000 lei/zi de la o persoana fizica, pentru ca despre asta era vorba. Ceea ce este eronat. Plafonul este pt persoanele juridice. Postez si legea ca sa nu mai existe probleme si nelamuriri: "NORME METODOLOGICE pentru aplicarea prevederilor art. 5 și 6 din Ordonanța Guvernului nr.15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare 4. Plățile în numerar către persoane juridice sunt acceptate în limita unui plafon zilnic maxim de 100.000.000 lei, plățile către o singură persoană juridică fiind admise în limita unui plafon de 50.000.000 lei. Sunt interzise plățile fragmentate în numerar către furnizorii de bunuri și servicii, pentru facturile a căror valoare este mai mare de 50.000.000 lei. Persoanele juridice pot achita facturile cu valori care depășesc plafonul de 50.000.000 lei către furnizorii de bunuri și servicii astfel: 50.000.000 lei în numerar, suma care depășește acest plafon putând fi achitată numai prin instrumente de plată fără numerar. Sunt interzise plățile fragmentate în numerar către rețelele de magazine de tipul Cash&Carry, care funcționează pe baza legislației în vigoare, pentru facturile a căror valoare este mai mare de 100.000.000 lei. 6. Încasările zilnice în numerar ale unui agent economic sunt neplafonate. Încasările zilnice în numerar nu pot depăși plafonul de 50.000.000 lei de la o singură persoană juridică. 11. Persoanele fizice, persoanele fizice autorizate sau persoanele care exercită profesii libere, producătorii agricoli, persoane fizice, nu intră sub incidența prevederilor ordonanței. " Edited by Delirium, 16 November 2008 - 12:43. |
|
#29
Posted 16 November 2008 - 12:55
Ok, mersi pentru lamuriri. Nu le-a facut pe aceeasi zi,poate m-am exprimat eu incorect, ci la o zi diferenta si de cumparat, am cumparat in calitate de persoana fizica.
|
#30
Posted 16 November 2008 - 12:59
aleksutzu07, on Nov 16 2008, 12:55, said: Ok, mersi pentru lamuriri. Nu le-a facut pe aceeasi zi,poate m-am exprimat eu incorect, ci la o zi diferenta si de cumparat, am cumparat in calitate de persoana fizica. Anytime.. Iubesc prea mult contabilitatea, partea de fiscalitate si economia in general ca sa imi permit sa postez aberatii. Insa uneori este posibil sa mai si gresesc; nu in cazul de fata insa. |
#31
Posted 17 November 2008 - 07:19
Alexutzu, hai dom'le ca ti-a zis de 10 ori! Ori nu intelegi , ori comerciantul de la care ai luat e prost speriat de bombe. Asta e o chestie asa veche...
Daca esti actionar sau asociat poti imprumuta firma, tranzactia se trece intr-un cont dedicat. |
#32
Posted 20 November 2008 - 11:12
de unde s-a plecat si unde s-a ajuns
eu zic sa faci transferul bancar ca oricum comisioanele nu sunt mici dar decât să te stresezi cu dovada creditării și raportarea la spălarea banilor etc. mai bine le plătești și oricând poți să dovedești imprumutul. sau poate vroiai sa faci un imprumut fictiv? |
#33
Posted 25 January 2021 - 11:55
Salut,
stiu ca e un post vechi, dar poate vede cineva si ma poate ajuta cu un raspuns. Ce se intampla daca un SRL nu plateste datoria catre o persoana fizica la termenul agreat, persoana fizica care anterior a imprumutat-o cu o suma X de bani. Se poate recupera datoria/compensa prin active ale firmei? De ex. o masina? Multumesc mult! |
|
#34
Posted 25 January 2021 - 22:20
#35
Posted 26 January 2021 - 16:42
Poate admistratorul imprumuta sume de la firme peset 10000 euro prin transfer in cont bancar? Sau doar se retrag dividende
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users