Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Casa din paie

- - - - -
  • Please log in to reply
631 replies to this topic

#613
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postbenis, on 26 februarie 2016 - 16:38, said:

Şi dacă doresc tencuială var-nisip?
Descrie mai in detaliu alcatuirea straturilor peretelui si vedem.. Posted Image

#614
stavaracheliviu

stavaracheliviu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 31.12.2015
Andrei , dar aia de la Cocon nu aveau nicio folie pe macheta lor...Posted Image

#615
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011

View Postandreilesan, on 26 februarie 2016 - 17:33, said:


Descrie mai in detaliu alcatuirea straturilor peretelui si vedem.. Posted Image
Var-nisip la interior şi exterior, balotii perpendicular pe perete, deci un perete gros.

#616
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Poststavaracheliviu, on 26 februarie 2016 - 19:09, said:

Andrei , dar aia de la Cocon nu aveau nicio folie pe macheta lor...Posted Image
Tin minte.. Dar tind sa cred ca nu s-a prezentat solutia in intregime.. Posted Image

#617
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postbenis, on 26 februarie 2016 - 19:27, said:

Var-nisip la interior şi exterior, balotii perpendicular pe perete, deci un perete gros.
In varianta asta doar tipul tencuielei difera, ca nu-i lut cu paie ci e var cu nisip.. In acest caz nu se schimba cu nimic comportamentul vaporilor pentru ca valoarea rezistentei la permiabilitatea vaporilor (miu) are aceleasi valori. Spre exemplu, pentru tencuiala lut+paie valoare lui '"miu'" este intre 5 si 10, pentru tencuiala var+nisip - e intre 5 si 10, pentru tencuiala pe baza de ciment - e intre 15 si 35, iar pentru cea pe baza de rasini - e intre 50 si 200..
Ce ziceti acum, se mai schimba un pic datele problemei ?
Posted Image

Edited by andreilesan, 26 February 2016 - 22:31.


#618
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Aham. Păi nu ar fi atunci o chestie să faci interiorul pe bază de ciment și exteriorul pe bază de var..?

#619
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postbenis, on 27 februarie 2016 - 11:05, said:

Aham. Păi nu ar fi atunci o chestie să faci interiorul pe bază de ciment și exteriorul pe bază de var..?
E '"mai cald'" acum.. Posted Image Directia e corecta, dar inca un pic ar mai trebui de '"sapat'"..Posted Image

P.S. Nu vrei sa incerci sa simulezi in programul u-wert.net ?

P.S.2 Am atasat o pagina din cartea ""Caldura si vaporii de apa in cladiri'" scrisa in germana in 1953.. Se poate vedea ce materiale se foloseau atunci pe post de bariera de vapori..  Si la cate sunt in prezent - eu zic ca se pot gasi solutii.. Fie ca aceasta bariera va reprezenta o folie, fie ca va reprezenta un strat sau doua de ulei de in sau vopsea pe baza de ulei... fie ca se va folosi o tencuiala pe baza de rasini.. Dar in fiecare caz particular trebuie efectuat o verificare a elementului de inchidere, caci avem temperaturi de calcul si de minus 25 grdC si de minus 12, avem incaperi cu umiditate ridicata si incaperi cu umiditate redusa, etc, etc..Posted Image

Attached Files

  • Attached File  16.jpg   666.19K   40 downloads

Edited by andreilesan, 27 February 2016 - 11:27.


#620
tricky_radu

tricky_radu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 31.01.2007

View PostDor, on 26 februarie 2016 - 13:10, said:

Vaporii de apa se comporta ca un orice alt gaz - cand presiunea dintr-un loc este mai mare decat in altul, vor migra si vor echilibra presiunile din cele doua locuri prin orice cai sunt disponibile. In cazul tau, daca usa si ferestrele casei sunt deschise, pe acolo se vor duce si nu prin pereti, dar ce te faci cand le tii iarna inchise si mai si etanseaza foarte bine?
Deci o tamplarie clasica pe lemn, care nu inchide asa de etans, ar rezolva problema?

#621
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Posttricky_radu, on 29 februarie 2016 - 15:25, said:

Deci o tamplarie clasica pe lemn, care nu inchide asa de etans, ar rezolva problema?
Posted Image

#622
tricky_radu

tricky_radu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 31.01.2007
Eu credeam ca ideea acestor vechi/noi metode de constructie cu paie, chirpici, cob etc., este ca sa rezulte o casa care respira.
Adica pe vremuri poate aceste constructii erau facute din lipsa banilor.
Azi, se alege sa construiesti din aceste materiale din dorinta de a nu mai fi inconjurat de beton si alte plasticuri.
O astfel de casa nu era gandita sa fie inchisa ermetic, din cauza asta peretii caselor din chirpici, de grosime mica, transpirau pe interior cand porneai focul.
E adevarat ca tot la 2 ani mai reparai pe pereti, dar era veche. Este logic din descrierea de mai sus ca tencuiala o sa cada, desi... nu cred ca e asa dramatic cum pare.
Peretii acestia respira, sau ar trebui sa respire (de aceea nu se recomanda tencuirea cu ciment) .
Si deci cautam o varianta de bariera de vapori care sa nu intrerupa aceasta respiratie?! sau nu conteaza, ajunge sa respire pe o singura parte?

Edited by tricky_radu, 29 February 2016 - 15:59.


#623
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Aşa este, trebuie să respire doar spre exterior, se pare, pentru că, preponderent temperatura este mai ridicată la interior. Dacă vara facem rece cu o instalaţie de climatizare, aceasta va reduce oricum umiditatea.

#624
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Posttricky_radu, on 29 februarie 2016 - 15:57, said:

Eu credeam ca ideea acestor vechi/noi metode de constructie cu paie, chirpici, cob etc., este ca sa rezulte o casa care respira.
Adica pe vremuri poate aceste constructii erau facute din lipsa banilor.
Azi, se alege sa construiesti din aceste materiale din dorinta de a nu mai fi inconjurat de beton si alte plasticuri.
O astfel de casa nu era gandita sa fie inchisa ermetic, din cauza asta peretii caselor din chirpici, de grosime mica, transpirau pe interior cand porneai focul.
E adevarat ca tot la 2 ani mai reparai pe pereti, dar era veche. Este logic din descrierea de mai sus ca tencuiala o sa cada, desi... nu cred ca e asa dramatic cum pare.
Peretii acestia respira, sau ar trebui sa respire (de aceea nu se recomanda tencuirea cu ciment) .
Si deci cautam o varianta de bariera de vapori care sa nu intrerupa aceasta respiratie?! sau nu conteaza, ajunge sa respire pe o singura parte?
Radu, daca vrei sa mai raspund nu mai folosi acest termen, ca ma zgaraie pe creier.. Posted Image Nu exista asa notiune! Posted Image

View Posttricky_radu, on 29 februarie 2016 - 15:57, said:

Eu credeam ca ideea acestor vechi/noi metode de constructie cu paie, chirpici, cob etc., este ca sa rezulte o casa care respira.
Intotdeauna a existat tendinta de a construi case sanatoase, care pot asigura calitatile aerului interior in limitele normale. Este total gresit sa se considere ca daca doar transferul de masa (migrarea/difuzia vaporilor) este asigurat - casa este sanatoasa..Posted Image

View Posttricky_radu, on 29 februarie 2016 - 15:57, said:

Adica pe vremuri poate aceste constructii erau facute din lipsa banilor.
Azi, se alege sa construiesti din aceste materiale din dorinta de a nu mai fi inconjurat de beton si alte plasticuri.
Pe vremuri nu erau bani de facut case din materiale durabile si rezistente in timp, iar astazi anveloparea si ventilarea controlata este conditionata de lipsa banilor pentru intretinerea caselor..
Inainte, intr-o casa de cob care avea maxim 3 incaperi, se consuma cel mult 5 tone de biomasa pe sezon.. In casa se mentinea in jur de 16 grdC.. Cresteau minim 5 copii si ajungeau sa moara la 90 de ani cu toti dintii in gura...
Acum, noi vrem minim 25mp pentru fiecare membru a familiei, 24 grdC in casa si sa ne ajunga bani nu doar de intretinere, ci si de medicamente si altele..

View Posttricky_radu, on 29 februarie 2016 - 15:57, said:

O astfel de casa nu era gandita sa fie inchisa ermetic, din cauza asta peretii caselor din chirpici, de grosime mica, transpirau pe interior cand porneai focul.
Nici in ziua de azi nu este voie sa nu schimbi aerul din incapere mai rar decat o data la doua ore.. Peretii din cob  de grosime mica fiind reci atingeau temperatura punctului de roua si deaceea se umezeau odata cu ridicarea temperaturii interioare.. Inadmiterea atingerii punctului de roua este o Norma in constructii de mai mult de 100 de ani, insa nu multi stieau cum sa o respecte.. De sarmanii care nu aveau ce manca nici vorba...

View Posttricky_radu, on 29 februarie 2016 - 15:57, said:

E adevarat ca tot la 2 ani mai reparai pe pereti, dar era veche. Este logic din descrierea de mai sus ca tencuiala o sa cada, desi... nu cred ca e asa dramatic cum pare.
Depinde, cum privim problema.. Inainte oamenii, mai ales de la tara, erau mai mult timp pe langa casa si nu era o problema sa mai dreaga casa primavara inainte de Pasti.. Acum, ne-am '"civilizat'" nu mai stim sa preparam un mortar din lut cu nisip.. Meseriasii vor CM17, si daca se poate sa-l foloseasaca peste tot, ca e bun, ca face priza repede, etc, etc.. E mult de discutat in privinta ""civilizarii'", dar ma tem ca voi trece usor in altele..si mai bine ne tinem de tema topicului..

View Posttricky_radu, on 29 februarie 2016 - 15:57, said:

Peretii acestia respira, sau ar trebui sa respire (de aceea nu se recomanda tencuirea cu ciment) .
Migrarea vaporilor nu se supune dorintelor noastre, noi insa trebuie sa intelegem Legile Naturii si sa le aplicam in folosul nostru.
Cimentul este un material natural si s-a folosit si la piramida din Visoko acu' peste zece mii de ani in urma.. Insa este gresit sa-l folosim la mortare de tencuit pe partea aceea a peretelui care trebuie sa asigure o difuzie/trecere mai mare a vaporilor.. Daca nu lasam vaporii sa iasa din perete - obtinem o casa nesanatoasa. Daca:
- nu lasam vaporii sa intre in perete, ci ii eliminam prin ventilare - vom avea o casa sanatoasa;
- lasam vaporii intrati cu greu in perete prin barierele contra vaporilor sa iasa usor din perete, indiferent ca eliminam surplusul lor si prin ventilarea inceperii sau nu - iarasi vom avea o casa sanatoasa.
Dupa cum se poate deduce - ventilarea/aerisirea incaperilor este o conditie vitala pentru omenii ce desfasoara activitati in acele incaperi.

View Posttricky_radu, on 29 februarie 2016 - 15:57, said:

Si deci cautam o varianta de bariera de vapori care sa nu intrerupa aceasta respiratie?! sau nu conteaza, ajunge sa respire pe o singura parte?
Radule, noi trebuie sa tindem sa nu lasam sa intre vaporii in perete, de iesit in schimb trebuie sa-i lasam sa iasa cat mai usor.. Niciodata barierele contra vaporilor nu se aplica pe ambele parti ale peretelui, ci doar pe ""partea calda""...

Eu am folosit denumirea de "'pereti/perete'' in mesajul de mai sus, insa aceasta denumire semnifica orice element de inchidere care delimiteaza spatiul interior incalzit de cel exterior rece..Posted Image

Edited by andreilesan, 29 February 2016 - 17:14.


#625
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postbenis, on 29 februarie 2016 - 16:52, said:

Aşa este, trebuie să respire doar spre exterior, se pare, pentru că, preponderent temperatura este mai ridicată la interior. Dacă vara facem rece cu o instalaţie de climatizare, aceasta va reduce oricum umiditatea.
Corect vaporii migreaza de la cald spre rece.. Deaceea la depozitele frigorifice barierele contra vaporilor sunt dispuse pe exterior, ca sa impiedice vaporii sa intre in ""pereti'" si apoi in spatiile frigorifice.. Posted Image

#626
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Este un element de care nu se prea vorbeşte, toată lumea face cu lut sau var, deci în timp o să vedem şi chixuri la aceste case de paie.
Eu din principiu aş folosi la exterior var pentru anduranţă, lutul la cea mai mică problemă pică.
Iar faptul că e chiar recomandat să se folosească tencuială bazată pe ciment la interior e şi mai ok, cred că multibatul ar face treabă bună.

Un alt aspect important este cantitatea de material necesară pentru tencuială. Care la paie sigur va fi mai mare.

#627
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postbenis, on 29 februarie 2016 - 19:41, said:

Este un element de care nu se prea vorbeşte, toată lumea face cu lut sau var, deci în timp o să vedem şi chixuri la aceste case de paie.

View Postandreilesan, on 26 februarie 2016 - 08:28, said:

.. Am adus in discutie ""detalii'", caci si la sobele de zidarie a fost exact la fel.. Multi s-au apucat sa le faca ignorand detaliile si apoi, cand au dat in bara, au scos concluzia ca ""sobele de zidarie nu sunt bune pentru Romania'".. Posted Image  Vedeti ca si cu casele de paie va fi la fel: Unii se vor bucura de ele din plin si altii le vor batjocori la toate colturile..Posted Image

View Postbenis, on 29 februarie 2016 - 19:41, said:

Este un element de care nu se prea vorbeşte, toată lumea face cu lut sau var, deci în timp o să vedem şi chixuri la aceste case de paie.
@benis, dar cine ai vrea sa-ti aduca la lumina aceste amanunte? Cine din specialistii ai vrea sa-ti spuna la faza de proiect cum trebuie sa alcatuiesti peretii? Arhitectii, din cate am inteles, nu invata Transferul de Caldura si Masa... Constructorii - la fel..  Iar daca sa o luam sincer - de 13 ani de cand sunt in Romania, inca nu am dat de proiectanti care sa stapaneasca notiunile de Transfer de Masa. Atentie! Nu am zis ca nu exista intr-o tara intreaga, am fost sincer si am recunoscut ca eu nu am intalnit deocamdata..Posted Image

View Postbenis, on 29 februarie 2016 - 19:41, said:

Eu din principiu aş folosi la exterior var pentru anduranţă, lutul la cea mai mică problemă pică.
Posted Image Si eu as opta la exterior pentru mortar de var, are aceasi permiabilitate la vapori ca lutul cu paie, insa este mult mai lucrabil, se poate aplica aruncand cu mistria si se netezeste foarte bine cu drisca, poti sa o scoti (tencuiala) la ata..

View Postbenis, on 29 februarie 2016 - 19:41, said:

Iar faptul că e chiar recomandat să se folosească tencuială bazată pe ciment la interior e şi mai ok, cred că multibatul ar face treabă bună.

Un alt aspect important este cantitatea de material necesară pentru tencuială. Care la paie sigur va fi mai mare..
Absolut..Posted Image In baie, bucatarie (unde umiditatea este mult mai mare) se poate aplica mult mai bine si faianta pe mortarul pe baza de ciment, iar in locuri unde nu se aplica faianta (in partea de sus a peretelui) se poate acoperi tencuiala cu ulei de in apoi cu vopsa pe baza de ulei in cateva maini (pentru a inchide porii si a crea bariera contra vaporilor).. Insa asta e recomandabil doar la peretii exteriori. Cei interiori pot fi prelucrati tot cu mortar de var, si faianta se poate pune cu mortar de var sau doar cu lut si nisip..daca vrem intradevar sa reducem consumul de ciment in constructia casei.
Posted Image

#628
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011

View Postandreilesan, on 29 februarie 2016 - 20:32, said:


Posted Image Si eu as opta la exterior pentru mortar de var, are aceasi permiabilitate la vapori ca lutul cu paie, insa este mult mai lucrabil, se poate aplica aruncand cu mistria si se netezeste foarte bine cu drisca, poti sa o scoti (tencuiala) la ata..

Dar eu nici măcar nu îmi doresc să îl netezesc, sincer, doresc să arate cât mai grobian, efectiv var-nisip aruncat/stropit pe paie, astfel încât să arate cât mai rustic.

Și, referitor la aspectul ecologic, culmea, varul e cel puțin la fel de energointensiv ca cimentul, chiar un pic peste, pentru că necesită procesare la cuptoare de temperatură ridicată.

#629
tricky_radu

tricky_radu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 31.01.2007
Va multumesc ca stati de vorba cu mine desi sunt convins ca "problema" asta a mai fost discutata de multe ori.

" Intotdeauna a existat tendinta de a construi case sanatoase, care pot asigura calitatile aerului interior in limitele normale. Este total gresit sa se considere ca daca doar transferul de masa (migrarea/difuzia vaporilor) este asigurat - casa este sanatoasa.."

Eu vad asa, un perete din beton/caramida este uscat cand se vine cu tencuiala, izolatii etc... un perete din cob de 50cm grosime, ii ia mai mult timp sa fie uscat si pe interior. Daca inchidem pe o parte migrarea/difuzia vaporilor, peretele se va mai putea usca uniform?
Am inteles ca apare umiditate in perete, dar care va migra spre interior/exterior in functie de variatiile temperaturii (cum spuneai mai sus). Daca lasam peretele liber se va face un echilibru cu umiditatea din interior ? adica nu va ramane acel prag de condens pe loc? Acei vapori de apa, intr-un perete de pamant/paie va ramane condensat sau se va imprastia in tot zidul? si astfel daca migratia vaporilor nu este blocata se va si usca mai repede?

Cum se poate crea bariera de vapori la un zid din pamant?
Evident tencuiala pe baza de var pe exterior si in zonele umede in interior se da cu ulei de in (dar eu nu as merge pe tot peretele de sus pana jos ).

#630
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Posttricky_radu, on 01 martie 2016 - 12:32, said:

Va multumesc ca stati de vorba cu mine desi sunt convins ca "problema" asta a mai fost discutata de multe ori..
Scuze, sunt nou venit pe topic si recunosc nu am citit totul ce s-a scris..Posted Image

View Posttricky_radu, on 01 martie 2016 - 12:32, said:

Eu vad asa, un perete din beton/caramida este uscat cand se vine cu tencuiala, izolatii etc...
Deacord, asa este corect sa se procedeze.Posted Image

View Posttricky_radu, on 01 martie 2016 - 12:32, said:

...un perete din cob de 50cm grosime, ii ia mai mult timp sa fie uscat si pe interior. ..
Evident. Dar, desi ne abatem de la tema topicului care vizeaza casele din paie, eu consider ca nu ai ce cauta sa finisezi peretii din cob de 50cm grosime pana cand acestea nu s-au uscat. As recomanda ca  peste acesti pereti sa ""treaca'" cel putin o toamna, o iarna si o primavara - cu acoperisul pus dar fara tamplaria montata si abea dupa - sa se apuce de finisaje si termoizolatii suplimentare.
In alta ordine de idei - eu consider peretele monostrat de 50 sau chiar 60cm de cob neconform pentru incadrarea cladirilor in normativele romanesti in vigoare la momentul actual cu privire la Performanta energetica si Economie de Energie.

View Posttricky_radu, on 01 martie 2016 - 12:32, said:

Daca inchidem pe o parte migrarea/difuzia vaporilor, peretele se va mai putea usca uniform?
Am inteles ca apare umiditate in perete, dar care va migra spre interior/exterior in functie de variatiile temperaturii (cum spuneai mai sus). Daca lasam peretele liber se va face un echilibru cu umiditatea din interior ? adica nu va ramane acel prag de condens pe loc? Acei vapori de apa, intr-un perete de pamant/paie va ramane condensat sau se va imprastia in tot zidul? si astfel daca migratia vaporilor nu este blocata se va si usca mai repede?
Dupa cum am spus mai sus: nu se finiseaza peretele si nu se anvelopeaza pana cand nu este uscat. Altfel nu mai avem ce discuta despre o casa sanatoasa.Posted Image

View Posttricky_radu, on 01 martie 2016 - 12:32, said:

Cum se poate crea bariera de vapori la un zid din pamant?
Cel mai simplu este sa folosesti pe suprafata interioara a peretelui (pe partea calda) o tencuiala pe baza de rasini..Cum rezistenta la permiabilitatea vaporilor depinde si de grosimea stratului - o tencuiala pe baza de rasini ar avea aceeasi rezistenta la permiabilitatea vaporilor fata de o tencuila pe baza de ciment mult mai goasa..

View Posttricky_radu, on 01 martie 2016 - 12:32, said:

Evident tencuiala pe baza de var pe exterior si in zonele umede in interior se da cu ulei de in (dar eu nu as merge pe tot peretele de sus pana jos ).
De ce? Dar cum ai proceda d-ta?
Posted Image

Edited by andreilesan, 02 March 2016 - 10:45.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate