Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Transfagarasan
Last Updated: May 02 2014 09:45, Started by
torex
, May 22 2008 09:55
·
0
#109
Posted 24 December 2008 - 19:19
Nu e deschis.Din aprilie sau mai deschide complet.Acum e deschis pana la B. Cascada , si oricum, si de n-ar fi inchis..tot n-ai putea sa mergi mai mult de atat, zapada are 5 6 metri
|
#110
Posted 25 December 2008 - 04:00
Am inteles ca frana de motor e cu atat mai eficienta cu cat turatia este mai mare. E adevarat? Poate cineva sa explice putin?
|
#111
Posted 25 December 2008 - 06:36
Asta o vezi cel mai bine in realitate. Si nu iti trebuie transfagarasan pentru asta.
Incearca sa duci treapta 2 la 4000rpm si sa iei deodata piciorul de pe acceleratie. Vei avea o senzatie de oprire mai brusca decat daca esti la 2000 rpm si iei piciorul de pe ea. |
#112
Posted 04 January 2009 - 21:40
Sal all,
Marti 30.12.2008 am fost pe Transfagarasan (NU pentru prima data, si SIGUR NU pentru ultima oara) de la Cartisoara si pana la Balea Cascada. Doar atat e deschis in perioada asta. Drumul e acoperit cu zapada, dar se poate circula destul de bine. A fost bagat plugul, plus sare si nisip. Am intalnit un astfel de utilaj atat la urcare, cat si la coborare. Imi era putin teama la coborare, pentru ca daca nu stii sa folosesti cum trebuie frana de motor si "abuzezi" de cea de serviciu, risti sa inceapa sa miroasa a ferodou prajit. Ei bine, acum nu a fost cazul deloc. Datorita zapezii de pe drum, masina merge singura la vale, in treapta a II-a, aproape fara acceleratie si fara frana. Despre peisaj, acum iarna, nu pot sa zic decat ca e absolut superb. Zapada nu are chiar 5-6 m, asa cum zicea cineva mai sus, dar la Balea Cascada se apropie binisor de 1m. Attached Files |
#113
Posted 12 January 2009 - 23:06
Black Daniel, on Jan 4 2009, 21:40, said: Sal all, Marti 30.12.2008 am fost pe Transfagarasan (NU pentru prima data, si SIGUR NU pentru ultima oara) de la Cartisoara si pana la Balea Cascada. Doar atat e deschis in perioada asta. Drumul e acoperit cu zapada, dar se poate circula destul de bine. A fost bagat plugul, plus sare si nisip. Am intalnit un astfel de utilaj atat la urcare, cat si la coborare. Imi era putin teama la coborare, pentru ca daca nu stii sa folosesti cum trebuie frana de motor si "abuzezi" de cea de serviciu, risti sa inceapa sa miroasa a ferodou prajit. Ei bine, acum nu a fost cazul deloc. Datorita zapezii de pe drum, masina merge singura la vale, in treapta a II-a, aproape fara acceleratie si fara frana. Despre peisaj, acum iarna, nu pot sa zic decat ca e absolut superb. Zapada nu are chiar 5-6 m, asa cum zicea cineva mai sus, dar la Balea Cascada se apropie binisor de 1m. Pe partea de sud se poate ajunge chiar si acum pina la cabana Capra. Fara probleme se poate ajunge, dar cu grija... Pentru ca este deschisa cabana, de la citeva sute de metri de aceasta, drumul este curatat in latime de o masina, cu dese spatii laterale pentru a face loc masinii care urca, iar pe sosea se arunca cu nisip... |
#114
Posted 14 February 2009 - 14:24
Recomand pentru începători pe acest traseu multă atenție și recomandat mașină cu ESP . Ajută foarte mult la stabilitatea mașinii !
Edited by ady_chesnoiu, 14 February 2009 - 14:24. |
#115
Posted 14 February 2009 - 20:06
ady_chesnoiu, on Feb 14 2009, 14:24, said: Recomand pentru începători pe acest traseu multă atenție și recomandat mașină cu ESP . Ajută foarte mult la stabilitatea mașinii ! cand eram incepator vreo 2000 km , am urcat cu masina doar pana la vidraru si "eram ud peste tot , absolut peste tot" cateva greseli , ... plus ca nu am reusit sa intorc masina la vidraru sa revin acasa. noroc ca ma ajutat un trecator (probabil sofer ca nu i-am verificat permisul ) iar vidraru e apa de ploaie ... eu zic ca intai experienta la urcat si coborat (experienta din oras nu se pune) si ar fi bine sa aveti si un sofer in dreapta , poate are ceva sfaturi . iar in caz ca "sa terminat" sa va ia locul si sa conduca el(sus la vidraru ma gandeam sa il sun pe tata sa vina sa ma dea jos) |
#116
Posted 14 February 2009 - 20:46
aalinn, on Feb 14 2009, 20:06, said: pentru incepatori nerecomandat . cand eram incepator vreo 2000 km , am urcat cu masina doar pana la vidraru si "eram ud peste tot , absolut peste tot" cateva greseli , ... plus ca nu am reusit sa intorc masina la vidraru sa revin acasa. noroc ca ma ajutat un trecator (probabil sofer ca nu i-am verificat permisul ) iar vidraru e apa de ploaie ... eu zic ca intai experienta la urcat si coborat (experienta din oras nu se pune) si ar fi bine sa aveti si un sofer in dreapta , poate are ceva sfaturi . iar in caz ca "sa terminat" sa va ia locul si sa conduca el(sus la vidraru ma gandeam sa il sun pe tata sa vina sa ma dea jos) |
#117
Posted 14 February 2009 - 21:49
esp nu e ozn adica nu ma intelege gresit el ajuta dar nu e "ceva" care te scoate din orice belea
eu nu cumpar masina fara esp dar nici nu mi-a intrat niciodata "o singura data a clipit de 2 ori si aveam 30 la ora pe drum drept dar cu gheta pe el , probabil stia el ce stia dar nu cred ca a influentat ceva",dar e de preferat sa nu iti intra , daca iti intra inseamna ca totusi ai facut ceva greseli , aici ma refer la conditii de aderenta normala. nu te baza pe esp ca sa faci escaladari pe transfagarasan sau taiat curbe cu viteza ... totusi vb de incepatori nu de oameni cu experienta |
#118
Posted 14 February 2009 - 22:43
aalinn, on Feb 14 2009, 21:49, said: esp nu e ozn adica nu ma intelege gresit el ajuta dar nu e "ceva" care te scoate din orice belea eu nu cumpar masina fara esp dar nici nu mi-a intrat niciodata "o singura data a clipit de 2 ori si aveam 30 la ora pe drum drept dar cu gheta pe el , probabil stia el ce stia dar nu cred ca a influentat ceva",dar e de preferat sa nu iti intra , daca iti intra inseamna ca totusi ai facut ceva greseli , aici ma refer la conditii de aderenta normala. nu te baza pe esp ca sa faci escaladari pe transfagarasan sau taiat curbe cu viteza ... totusi vb de incepatori nu de oameni cu experienta |
|
#119
Posted 15 February 2009 - 08:11
cu esp am o vorba "e de ajuns sa iti salveze viata odata ca sa merite toti banii"
|
#120
Posted 15 February 2009 - 12:29
#121
Posted 15 February 2009 - 18:04
Nu fiti copii, ESPul trebuie sa actioneze atunci cand nu mai face fata prevederea si atentia, nu sa le inlocuiasca. Mie personal TFG nu mi se pare dramatic, doar alea cateva viraje de la varf de fiecare parte sunt mai interesante. Dar am vazut si mai spectaculoase, tot asfaltate.
|
#122
Posted 15 February 2009 - 21:07
sebulbus, on Feb 15 2009, 18:04, said: Nu fiti copii, ESPul trebuie sa actioneze atunci cand nu mai face fata prevederea si atentia, nu sa le inlocuiasca. Mie personal TFG nu mi se pare dramatic, doar alea cateva viraje de la varf de fiecare parte sunt mai interesante. Dar am vazut si mai spectaculoase, tot asfaltate. |
#123
Posted 15 February 2009 - 22:11
Pai ia o harta si vezi drumul Baile Felix - Brad, sunt niste serpentine de aproape-ti vezi coada vreo juma' de ora. Plenty of fun, chiar si fara zapezi.
|
|
#124
Posted 15 February 2009 - 22:22
#125
Posted 09 June 2010 - 10:43
A fost cineva recent pe TF? Cum e asfaltul ? As vrea sa merg intr-un vichend pe ruta Deva>Sebes>Sibiu>TF>retur.
|
#126
Posted 09 June 2010 - 10:51
Din partea cu judetul Sibiu inspre Cartisoare si Balea Cascada este ok asfaltul. Dinspre Arges ,dupa Curtea de Arges este praf.
Intre Balea Cascada si Balea Lac este inchis. Va fi deschis pe 30 iunie. Poti urca numai cu telecabina. Edited by mihai!, 09 June 2010 - 11:00. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users