Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Cum stiu ce EURO are o masina ?

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
Ze_undertaker

Ze_undertaker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 267
  • Înscris: 14.10.2006
Ma duc in Germania ... caut sa-mi iau o masina din 2001-2004 ( GOLF / ASTRA / FOCUS - fara modele Break ). M-as baga pe un Diesel datorita consumului, nu neaparat a diferentei la general intre diesel si benzina insa doar pentru sentimentul ala ca daca vreau sa plec cu ea la plimbare plec pentru ca e Diesel si consuma mai putin ca o benzinara. Si plus d-asta mai e si marea mea dragoste pentru cuplul la turatii mici combinat cu o turbina ceea ce ma fac sa sar peste orice benzinara biggrin.gif

M-ar interesa sa ajung in 8000 - 8500 maxim cu totul ( inclusiv taxa de prima inmatriculare ). Daca aveti alte propuneri I'm all ears. Apropo stie cineva unde sunt fabricate Fordurile FOCUS generatia 2001 - 2004?


Buuun acestea fiind spuse ma duc la nemti. Cum stiu ce EURO are masina care o gasesc ? Am un prieten si-a adus un GOLF 4 din 2001, 2 usi, jante spitate ... o bijuterie. A dat pe ea 5000 euro acolo si cand vine aici : STUPOARE. Era Euro 2 in loc de Euro 3 cum se preconiza la nemti. N-a avut omu ce sa faca si a inscris-o pe la bulgari ...

Deci ce fac sa nu ma pacalesc ? Exista vrun tabel, vro chestie cu seriile de la motor? Sun la RAR de fiecare data cand gasesc ceva acolo sa intreb sau cum imi dau seama ce si cum de la fata locului sa nu ma pacaleasca vrun neamt sau chiar vrun roman in haine de neamt ( ca am auzit ca e Germania plina pe la autohousuri de romani ). Poate s-a mai discutat pe forum insa eu nu am gasit ...

Va multumesc

#2
dudy

dudy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 09.01.2007
Cel mai sp ar fi sa gasesti o masina care are in Brief clar scris: Euro 3, Euro 4. (in acest caz la noi la RAR se pastreaza norma)
Multe masina au insa in Germania norma D: D2, D3, D4 sau Euro 2 + D3 etc.
In acest caz RAR iti va calcula norma de poluare in functie de anul fabricatiei.
!!! ATENTIE !!! A nu se confunda anul fabricatiei cu anul primei inmatriculari. De ex o masina poate fi fabricata in 1999 si inmatriculata (vanduta) in 2000.

Prin urmare:
- Masina produsa pana in Ianuarie 2000, va fi Euro2, indiferent daca este atestata de nemti D3 sau D4.
- Masina produsa dupa Ianuarie 2000, dar pana in Ianuarie 2005 sunt Euro3, indiferent de norma D.
- Dupa Ianuarie 2005, D3 este 100% echivalent Euro3, iar D4 100% Euro4.

Poti citi mai pe larg despre norma D si aici:
http://www.totalauto...d-din-germania/
Iar despre masini produse in jurul anului 2000 poti citi mai multe aici:
http://www.totalauto...d-din-germania/

Personal sfatuiesc sa se cumpere masina unde scrie clar in acte Euro 3, Euro 4 si atat. Mai ales daca esti incapator.
Eu asa am facut cand am adus pt mine 2 masini, pt a nu avea surprize la RAR - se stie ca la noi schimba astia cum vor ei legile, interpretarile etc.
Se poate ca masina adusa de prietenul tau sa fie inmatriculata in 2001 si fabricata poate prin 2000 sau asa ceva.
In plus probabil ca avea scris in acte norma de poluare D sau E si aici la RAR interpreteaza aia dupa regulile lor. Daca scria in acte Euro 3 sigur si la noi ar fi incadrat-o tot la Euro 3.
Nu conteaza pt RAR ce norma de poluare iese la testul de la ADAC, ei calculeaza dupa regulile lor.

#3
Ze_undertaker

Ze_undertaker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 267
  • Înscris: 14.10.2006

View Postdudy, on Apr 8 2008, 09:43, said:

Cel mai sp ar fi sa gasesti o masina care are in Brief clar scris: Euro 3, Euro 4. (in acest caz la noi la RAR se pastreaza norma)
Multe masina au insa in Germania norma D: D2, D3, D4 sau Euro 2 + D3 etc.
In acest caz RAR iti va calcula norma de poluare in functie de anul fabricatiei.
!!! ATENTIE !!! A nu se confunda anul fabricatiei cu anul primei inmatriculari. De ex o masina poate fi fabricata in 1999 si inmatriculata (vanduta) in 2000.

Prin urmare:
- Masina produsa pana in Ianuarie 2000, va fi Euro2, indiferent daca este atestata de nemti D3 sau D4.
- Masina produsa dupa Ianuarie 2000, dar pana in Ianuarie 2005 sunt Euro3, indiferent de norma D.
- Dupa Ianuarie 2005, D3 este 100% echivalent Euro3, iar D4 100% Euro4.

Poti citi mai pe larg despre norma D si aici:
http://www.totalauto...d-din-germania/
Iar despre masini produse in jurul anului 2000 poti citi mai multe aici:
http://www.totalauto...d-din-germania/

Personal sfatuiesc sa se cumpere masina unde scrie clar in acte Euro 3, Euro 4 si atat. Mai ales daca esti incapator.
Eu asa am facut cand am adus pt mine 2 masini, pt a nu avea surprize la RAR - se stie ca la noi schimba astia cum vor ei legile, interpretarile etc.
Se poate ca masina adusa de prietenul tau sa fie inmatriculata in 2001 si fabricata poate prin 2000 sau asa ceva.
In plus probabil ca avea scris in acte norma de poluare D sau E si aici la RAR interpreteaza aia dupa regulile lor. Daca scria in acte Euro 3 sigur si la noi ar fi incadrat-o tot la Euro 3.
Nu conteaza pt RAR ce norma de poluare iese la testul de la ADAC, ei calculeaza dupa regulile lor.

Super tare articolul. Deci dupa ce spune omu acolo orice masina fabricata de la 2001 in sus e clar EURO 3 ( sau EURO 4 bineinteles ) fara nici un fel de discutie !!! Pe mine ma sperie acel EURO 2 ... pentru ca diferenta intre taxa pt E2 si E3 e imensa... daca o fi E4 ... cu atat mai bine insa nu tin neaparat :)

Eu nu am inteles totusi ce e cu TVA-ul. Ma duc la neamt ... negociez cu el pretul ... sa zicem 7000 pe un golf din 2003, eu ii dau 7000 in mana si plec cu masina ... care e duma cu TVA-ul ? Trebuie sa-l platesc si pe ala in Germania ? Il plateste neamtul si imi adauga TVA-ul la pret or WTF :o

Pe mine asta ma intereseaza sa stiu ce calcule imi fac sa ajung in 8000 maxim 8500 sa stiu la ce masina ma bag. Deci 7000 ii dau aluia pe masina, ma mai costa in tara taxa + inmatriculare, actele pana in 1000 . Mai pun drumu si ce mai mananc pe acolo, de bantuiala aprox 500 euro. Deci ma cam incadrez. Mai e ceva de plata ?

Inca o chestie : ce diferenta e pentru mine daca o iau de la proprietar din curte sau de la AUTOHUS?

Stiu ca intrebarile sunt mai de nubi, si s-au mai discutat insa sigur e lumea foarte interesata de aceste aspecte mai ales ca UE a aprobat taxa de intra in vigoare de la 1 iulie care e mult mai mica decat cea de pana acu la masinile care ne intereseaza pe piata de second ( 2001-2004 ).

Multumesc anticipat ;)

#4
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006

View PostZe_undertaker, on Apr 8 2008, 03:54, said:

Cum stiu ce EURO are masina care o gasesc ?

Deschizi torpedoul si te uiti atent. Daca nu gasesti nici un euro, iti incerci norocul cu alta masina. Acum daca gasesti 100 de euro, taci si tu din gura si zici ca ai gasit numai 4 :D

Apropo, nu te zgarie pe urechi: "masina care o gasesc"? Nu iti suna mai placut "masina pe care o gasesc"?

Edited by Dragon Warrior, 08 April 2008 - 14:58.


#5
Ze_undertaker

Ze_undertaker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 267
  • Înscris: 14.10.2006

View PostDragon Warrior, on Apr 8 2008, 15:57, said:

Deschizi torpedoul si te uiti atent. Daca nu gasesti nici un euro, iti incerci norocul cu alta masina. Acum daca gasesti 100 de euro, taci si tu din gura si zici ca ai gasit numai 4 :D

Apropo, nu te zgarie pe urechi: "masina care o gasesc"? Nu iti suna mai placut "masina pe care o gasesc"?

Vai domnu Pruteanu, si eu care credeam ca ati murit.

Nu vin sa postez aici sa ma iei tu peste picior bai pustulica. O gresala gramaticala de genu asta poate face oricine pe un forum insa bunul (NE)simt e nativ!

#6
Gzhazh

Gzhazh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 25.01.2008

View PostZe_undertaker, on Apr 8 2008, 16:21, said:

Vai domnu Pruteanu, si eu care credeam ca ati murit.

Nu vin sa postez aici sa ma iei tu peste picior bai pustulica. O gresala gramaticala de genu asta poate face oricine pe un forum insa bunul (NE)simt e nativ!

Tin sa te contrazic, Dragon Warrior nu e chiar pustiulica :)

In alta ordine de idei, nu va bazati ca scrie D4 in acte si neamtul spune ca e Euro 4. Fa-ti o lista de masini care intra in bugetul tau, si cauta sa aflii ce motoare au. Dupa ce ai gasit motoarele, afla care din ele se incadreaza la norma E4. Wikipedia + Google fac minuni. Sa spunem ca te intereseaza golf 4, faci un search pe wiki, aflii ce motoare are ( e o lista mare in dreapta paginii cu ce motoare a fost echipat) dupa care cauti cu google informatii despre acel motor.

Edited by Gzhazh, 08 April 2008 - 18:01.


#7
Ze_undertaker

Ze_undertaker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 267
  • Înscris: 14.10.2006

View PostGzhazh, on Apr 8 2008, 17:59, said:

Tin sa te contrazic, Dragon Warrior nu e chiar pustiulica :)

In alta ordine de idei, nu va bazati ca scrie D4 in acte si neamtul spune ca e Euro 4. Fa-ti o lista de masini care intra in bugetul tau, si cauta sa aflii ce motoare au. Dupa ce ai gasit motoarele, afla care din ele se incadreaza la norma E4. Wikipedia + Google fac minuni. Sa spunem ca te intereseaza golf 4, faci un search pe wiki, aflii ce motoare are ( e o lista mare in dreapta paginii cu ce motoare a fost echipat) dupa care cauti cu google informatii despre acel motor.

Legat de Dragon Warrior, omul "matur" cu nickname de pokemon refuz sa mai comentez.

Eu am inteles care e treaba cu euro si D-urile nemtesti. Stiu clar ce masina vreau si ce motor vreau : Golf 4, 1.9TDI ( 90/100/110 CP ). Intrebarea mea se referea la TVA daca cititi cu atentie.

#8
dudy

dudy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 09.01.2007
In general masina care o cauti tu ar trebui sa aiba Euro 3 sau Euro 4. Dar nu este neaparat. Stiu pe cineva care a adus o masina Opel Astra, an fabricatie 2001, si avea in acte scris Euro 2. Chiar asa. Deci se mai intampla si cazuri dinastea. Nu-mi mai aduc aminte ce motor avea, daca nu ma insel pe benzina dar mai mare de 1.6 . E curios pt ca exista Astra din 2001 cu motor 1.2 16V, care are Euro 4(asta precis) dar exista si Astra din acelasi an, cu alt motor cu Euro 4. Asta ti-am scris ca exemplu sa vezi ca anul nu dicteaza norma de poluare a motorului. Depinde de fabricantii de masini in ce ritm si-au adaptat motoarele la normele de poluare. In general dupa 2000 au inceput sa se schimbe normele de poluare la motoare dar nu toate marcile de masini in acelasi tp, sau la toate tipurile de motoare. Din cate stiu eu, Golf-ul pe care vrei sa-l aduci ar trebui sa aiba Euro 3, dar uita-te in Brief sa scrie asa. Norma apare scrisa in Brief chiar in primele randuri.
Ok asta ar mai fi fost de adaugat referitor la Euro.

Referitor la TVA. Daca esti persoana fizica, cumperi masina cu pretul intreg, adica cu TVA (MwSt - ii zice la ei). In general preturile de pe autoscout24 sau mobile sunt cu TVA. Ii dai omului (sau firmei) banii, faci actele si gata. Actele dureaza in Gemania f putin, spun din experienta. Trebuie facuta o mica verificare a masinii (seriile), Carte verde - asigurarea (87 Euro) si primesti apoi numere provizorii (35 Euro). Eu am exemplificat cat m-a costat pe mine toamna trecuta pt nr pe 30 zile, asa ca sa-ti faci o idee. Si gata. Te intorci cu masina in tara. La vama nu mai ai de platit nimic, fiindca noi suntem acum in UE, deci nu scoti masina din Uniune. In tara incepi procedura de inmatriculare (platesti ceva taxe, nu mari, CEC, RAR, politie etc pluc taxa de prima inmatriculare).
Poti sa citesti si aici http://forum.softped...howtopic=358672 pasii pt inmatriculare, al doilea post e scris de mine, cand am adus prima masina.
Eu te sfatuiesc in tara sa apelezi la o firma de inmatriculari ca sa nu-ti bati capul, ca nu e comisionul mare. Am mai scris si in alta parte pe forum, eu mi-am adus 2 masini, la prima am alergat singur, si cum nu am stiut exact pasii si unde sa ma duc, am pierdut mult pt, plus benzina iar a doua oara am apelat la firma de inmatriculari unde doar a trebuit sa merg la RAR cu masina cand m-au programat ei, si a doua oara sa-mi ridic numerele.

Cam asta e, daca mai ai intrebari te ajut cu placere.
Numai bine.

Edited by dudy, 09 April 2008 - 07:59.


#9
Ze_undertaker

Ze_undertaker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 267
  • Înscris: 14.10.2006

View Postdudy, on Apr 9 2008, 07:56, said:

In general masina care o cauti tu ar trebui sa aiba Euro 3 sau Euro 4. Dar nu este neaparat. Stiu pe cineva care a adus o masina Opel Astra, an fabricatie 2001, si avea in acte scris Euro 2. Chiar asa. Deci se mai intampla si cazuri dinastea. Nu-mi mai aduc aminte ce motor avea, daca nu ma insel pe benzina dar mai mare de 1.6 . E curios pt ca exista Astra din 2001 cu motor 1.2 16V, care are Euro 4(asta precis) dar exista si Astra din acelasi an, cu alt motor cu Euro 4. Asta ti-am scris ca exemplu sa vezi ca anul nu dicteaza norma de poluare a motorului. Depinde de fabricantii de masini in ce ritm si-au adaptat motoarele la normele de poluare. In general dupa 2000 au inceput sa se schimbe normele de poluare la motoare dar nu toate marcile de masini in acelasi tp, sau la toate tipurile de motoare. Din cate stiu eu, Golf-ul pe care vrei sa-l aduci ar trebui sa aiba Euro 3, dar uita-te in Brief sa scrie asa. Norma apare scrisa in Brief chiar in primele randuri.
Ok asta ar mai fi fost de adaugat referitor la Euro.

Referitor la TVA. Daca esti persoana fizica, cumperi masina cu pretul intreg, adica cu TVA (MwSt - ii zice la ei). In general preturile de pe autoscout24 sau mobile sunt cu TVA. Ii dai omului (sau firmei) banii, faci actele si gata. Actele dureaza in Gemania f putin, spun din experienta. Trebuie facuta o mica verificare a masinii (seriile), Carte verde - asigurarea (87 Euro) si primesti apoi numere provizorii (35 Euro). Eu am exemplificat cat m-a costat pe mine toamna trecuta pt nr pe 30 zile, asa ca sa-ti faci o idee. Si gata. Te intorci cu masina in tara. La vama nu mai ai de platit nimic, fiindca noi suntem acum in UE, deci nu scoti masina din Uniune. In tara incepi procedura de inmatriculare (platesti ceva taxe, nu mari, CEC, RAR, politie etc pluc taxa de prima inmatriculare).
Poti sa citesti si aici http://forum.softped...howtopic=358672 pasii pt inmatriculare, al doilea post e scris de mine, cand am adus prima masina.
Eu te sfatuiesc in tara sa apelezi la o firma de inmatriculari ca sa nu-ti bati capul, ca nu e comisionul mare. Am mai scris si in alta parte pe forum, eu mi-am adus 2 masini, la prima am alergat singur, si cum nu am stiut exact pasii si unde sa ma duc, am pierdut mult pt, plus benzina iar a doua oara am apelat la firma de inmatriculari unde doar a trebuit sa merg la RAR cu masina cand m-au programat ei, si a doua oara sa-mi ridic numerele.

Cam asta e, daca mai ai intrebari te ajut cu placere.
Numai bine.

Deci cu alte cuvinte aia de pe totalauto.ro spun prostii. Dupa ce spun ei ... daca masina e dupa 2001 nu exista nici un fel de risc sa nu fie Euro 3 ( sau 4 ). Am inteles ca poti verifica masina in Germania cand vrei sa o cumperi si iti spun aia ce EURO are ( asta in cazul in care nu e trecut pe talon concret EURO x ).

Legat de TVA ... am inteles. Eu dau neamtului banu care il cere si nu mai imi bat capu cu alte plati , fac actele acolo RAPID ( cu micile plati aferente ) si vin in tara unde trec prin procedura romaneasca ( RAR, CEC , prima imatr. etc ).

Saru-mana si pentru explicatie aici si pentru articolul de pe threadul indicat.

#10
dudy

dudy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 09.01.2007

View PostZe_undertaker, on Apr 9 2008, 11:32, said:

Deci cu alte cuvinte aia de pe totalauto.ro spun prostii. Dupa ce spun ei ... daca masina e dupa 2001 nu exista nici un fel de risc sa nu fie Euro 3 ( sau 4 ). Am inteles ca poti verifica masina in Germania cand vrei sa o cumperi si iti spun aia ce EURO are ( asta in cazul in care nu e trecut pe talon concret EURO x ).

Legat de TVA ... am inteles. Eu dau neamtului banu care il cere si nu mai imi bat capu cu alte plati , fac actele acolo RAPID ( cu micile plati aferente ) si vin in tara unde trec prin procedura romaneasca ( RAR, CEC , prima imatr. etc ).

Saru-mana si pentru explicatie aici si pentru articolul de pe threadul indicat.

Buna,

Nu, nu spun prosti aia pe totalauto. Cred ca ai inteles un pic gresit la Euro. Deci: Daca in acte scrie clar Euro 2,Euro 3, Euro 4, in Romania masina va fi luata ca atare, indiferent de an, motor etc. Doar in cazul masinilor care in acte au scris la norma de poluare D2, D3, D4 atunci se aplica criteriul ala dupa ani care apare pe totalauto. De ex o masina din 2001 care are in acte scris D2 sau D3 cei de la RAR ti-o vor incadra la Euro 3, conform tabelului de mai sus.
Nu are rost sa-ti faci test in Germania, fiindca la ei D este echivalent cu Euro. Deci daca o masina are in acte D4 ei iti vor spune ca are Euro 4, dar te trezesti in Ro ca nu e asa, fiindca aici ai nostri aplica alte legi.
De ex am intalnit un Opel Astra din 1999 cu norma de poluare D4. La nemti D4 echivala cu Euro 4, iar la noi masina ar fi fost incadrata la Euro 2.
In concluzie nu este complicat, norma de poluare Euro isi pastreaza valabilitatea si la noi, iar norma de poluare D se va calcula conform tabelului de pe totalauto.

Cam asta e, intrebati daca mai e ceva.
Numai bine.

#11
todhiere

todhiere

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 15.01.2007
Vreau sa imi aduc un vectra a de afara dar nu stiu cum se poate afla pe net in ce categorie de euro se incadreaza. Urmaresc un euro 2 din 93-94 cineva a zis ca toate sant e2, desi nas crede. Oricum daca stiti un site unde pot verifica seria motorului sau niste indicatii. Mersi tuturor

#12
liwiu11evo

liwiu11evo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 130
  • Înscris: 08.12.2007
dar o masina euro 2? daca nu are scris in certificat(ma rog, brief) clar EURO 2 si scrie D3 (am intalnit cateva cazuri pe mobile.de unde scria EURO2 D3 norm), cum "determina" rar-ul nostru norma de poluare? mai precis din ce ani e euro2?

multumesc

#13
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View PostZe_undertaker, on Apr 8 2008, 02:54, said:

Deci ce fac sa nu ma pacalesc ? Exista vrun tabel, vro chestie cu seriile de la motor? Sun la RAR de fiecare data cand gasesc ceva acolo sa intreb sau cum imi dau seama ce si cum de la fata locului sa nu ma pacaleasca vrun neamt sau chiar vrun roman in haine de neamt ( ca am auzit ca e Germania plina pe la autohousuri de romani ). Poate s-a mai discutat pe forum insa eu nu am gasit ...

Va multumesc

Te uiti in cartea de identitate si vezi exact dupa reteta din urmatorul link

http://www.netstyle....hluesselung.htm

Nu trebuie sa intelegi tot textul. Important este sa gasesti pozitia in cartea de identitate conform retetei. In cazul din exemplu 010230 ai 0102 pentru tipul de caroserie inchisa (0101 ar fi fost cabrio) si 30 pentru norma E3. Mai retine ca "bis" inseamna pina la. Deci care cifre reprezinta Norma gasesti in tabelul respectiv, unde de exemplu "36 bis 48" inseamna "36 pina la 48". Deci toate cifrele de la 36 pina la 48 se incadreaza la E3.

Daca nu ma insel echivalarea "D" cu "E" s-a facut dupa 2001. asta din cauza ca de exemplu D3 definea aceleasi valori ca E3, dar ciclul de masurare folosit de D3 era cel de la E2. Adica primele 40Sec, cind motorul da la masuratori poluarea maxima nu erau considerate la norma D

Bafta

#14
redryver

redryver

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 105
  • Înscris: 29.11.2007

View Postdudy, on 08 aprilie 2008 - 08:43, said:

Cel mai sp ar fi sa gasesti o masina care are in Brief clar scris: Euro 3, Euro 4. (in acest caz la noi la RAR se pastreaza norma)
Multe masina au insa in Germania norma D: D2, D3, D4 sau Euro 2 + D3 etc.
In acest caz RAR iti va calcula norma de poluare in functie de anul fabricatiei.
!!! ATENTIE !!! A nu se confunda anul fabricatiei cu anul primei inmatriculari. De ex o masina poate fi fabricata in 1999 si inmatriculata (vanduta) in 2000.

Prin urmare:
- Masina produsa pana in Ianuarie 2000, va fi Euro2, indiferent daca este atestata de nemti D3 sau D4.
- Masina produsa dupa Ianuarie 2000, dar pana in Ianuarie 2005 sunt Euro3, indiferent de norma D.
- Dupa Ianuarie 2005, D3 este 100% echivalent Euro3, iar D4 100% Euro4.

Poti citi mai pe larg despre norma D si aici:
http://www.totalauto...d-din-germania/
Iar despre masini produse in jurul anului 2000 poti citi mai multe aici:
http://www.totalauto...d-din-germania/

Personal sfatuiesc sa se cumpere masina unde scrie clar in acte Euro 3, Euro 4 si atat. Mai ales daca esti incapator.
Eu asa am facut cand am adus pt mine 2 masini, pt a nu avea surprize la RAR - se stie ca la noi schimba astia cum vor ei legile, interpretarile etc.
Se poate ca masina adusa de prietenul tau sa fie inmatriculata in 2001 si fabricata poate prin 2000 sau asa ceva.
In plus probabil ca avea scris in acte norma de poluare D sau E si aici la RAR interpreteaza aia dupa regulile lor. Daca scria in acte Euro 3 sigur si la noi ar fi incadrat-o tot la Euro 3.
Nu conteaza pt RAR ce norma de poluare iese la testul de la ADAC, ei calculeaza dupa regulile lor.


Am si eu un golf 3 pe care l-am inmatriculat de mult timp,dar ma uitam pe aici sa vad ce euro are alta masina si am vazut asta la linkul postat de tine:


- Euro1 din Iulie 1992
- Euro2 din Ianuarie 1996

masina mea e din iulie 1993 si totusi pe cartea mea tehnica ultimele cifre de la omologare sunt E2(nu mai tin minte cand am platit prima inmatriculare unde s-a incadrat). asta inseamna ca masina mea e Euro 2?

#15
nasty2

nasty2

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 22.02.2011

View PostZe_undertaker, on 08 aprilie 2008 - 02:54, said:

Ma duc in Germania ... caut sa-mi iau o masina din 2001-2004 ( GOLF / ASTRA / FOCUS - fara modele Break ). M-as baga pe un Diesel datorita consumului, nu neaparat a diferentei la general intre diesel si benzina insa doar pentru sentimentul ala ca daca vreau sa plec cu ea la plimbare plec pentru ca e Diesel si consuma mai putin ca o benzinara. Si plus d-asta mai e si marea mea dragoste pentru cuplul la turatii mici combinat cu o turbina ceea ce ma fac sa sar peste orice benzinara biggrin.gif

M-ar interesa sa ajung in 8000 - 8500 maxim cu totul ( inclusiv taxa de prima inmatriculare ). Daca aveti alte propuneri I'm all ears. Apropo stie cineva unde sunt fabricate Fordurile FOCUS generatia 2001 - 2004?


Buuun acestea fiind spuse ma duc la nemti. Cum stiu ce EURO are masina care o gasesc ? Am un prieten si-a adus un GOLF 4 din 2001, 2 usi, jante spitate ... o bijuterie. A dat pe ea 5000 euro acolo si cand vine aici : STUPOARE. Era Euro 2 in loc de Euro 3 cum se preconiza la nemti. N-a avut omu ce sa faca si a inscris-o pe la bulgari ...

Deci ce fac sa nu ma pacalesc ? Exista vrun tabel, vro chestie cu seriile de la motor? Sun la RAR de fiecare data cand gasesc ceva acolo sa intreb sau cum imi dau seama ce si cum de la fata locului sa nu ma pacaleasca vrun neamt sau chiar vrun roman in haine de neamt ( ca am auzit ca e Germania plina pe la autohousuri de romani ). Poate s-a mai discutat pe forum insa eu nu am gasit ...

Va multumesc

Să nu-ți cumperi DIESEL, că poluează și va fi interzis peste tot, chiar și la noi, e drept că numai după ce vor ajunge toate la noi.

Edited by nasty2, 29 August 2019 - 11:18.


#16
Bayley

Bayley

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 381
  • Înscris: 09.08.2019
Esti si tu dibaci si bun de dat sfaturi in condițiile in care răspunzi unui post de acum 11 ani...

#17
nasty2

nasty2

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 22.02.2011
Esti isteț și te prinzi repede!
Sfatul rămâne valabil în continuare...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate