Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Structura perete exterior

- - - - -
  • Please log in to reply
116 replies to this topic

#1
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007
Pentru ca nu m-am decis inca din ce imi fac si eu casa va intreb pe voi poate sinteti mai bine informati CE FEL DE PERETE? pot sa construiesc sa aiba coeficientul de transfer termic aproape de 0.15w/mpk.
eu m-am gindit la varianta 1 porotherm de 25-30 cu izolatie 20cm vata bazaltica (asta macar respira si rezista pina la 700grC)
                                       2 BCA 25 cu izolatie de 20cm vata bazaltica (aici in schimb trebuie facuta rezistenta din cadre, poate ca e mai costisitor)
                                       3 structura de lemn cu izolatie de 25-30cm (varianta asta nu prea cred ca mi-ar place, nu as vrea o casa de lemn, poate numai la partea de semimansarda.

Izolatia de polistiren nu prea cred ca voi pune pentru ca nu respira suficient (dar poate ma convingeti voi)
Inca nu stiu difereta de pret intre polistirenul expandat si vata bazantica.
Am sa pun niste schite cu arhitectura casei mai tirziu.

#2
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Pe mine ma tenteaza structura de lemn, ecologic si permeabil cu izolatie de 20-30 de cm, DAR:

1. la exterior, in loc de OSB sa pun betonyp - e o placa de material fibrolemnos "incleiat" cu ciment. Asta il face:
  - mult mai rezistent la umezeala si intemperii (de ex placi ingropate nu se degradeaza in ani de zile)
  - mult mai rezistent la foc
  - mult mai permeabil la vapori (fata de OSB-ul pentru exterior)
  - mai usor de tencuit - suprafata e aspra, "ridata" chiar si nu lucioasa.
  - fara formaldehide sau alte substante necunoscute folosite la incleiere.

  Pretul e mai mare decat OSB, dar sper sa recuperez partial prin tencuiala finisaj mai ieftine ( nu mai pun polistiren, plasa, etc - fara "termosistem" exterior). Prefer tencuiala clasica, pe baza de var si nisip.

2. Placa interioara din Heraklith,sau alt producator de placi din impaslitura de lemn. Materialul asta iarasi e scumput dar are foarte bune proprietati termice, permeabilitate excelenta, ignifug, antifonic si-i la fel de durabil ca si betonyp-ul. A fost inventat inainte de razboi si-s multe constructii de 50 de ani in care se mentine foarte bine. Arata ca o pasla din fire foarte groase de lemn, densitate mica, rezistenta termica undeva la jumatea vatei minerale. Deasemenea este un foarte bun substrat pentru orice tencuiala subtire - prefer tot var sau lut.

3. Izolatie - aici oscilez intre mai multe variante, nu mentionez decat prima pe lista - pleava de orez. Da, ati citit bine, mistocarii sa citeasca aici inainte sa comenteze. Izoleaza termic la fel de bine ca polistirenu expandat, rezista la foc si umezeala mai bine decat celuloza sau lana de lemn, fara a necesita tratament chimic. In plus placa interioara (Heraklith-ul) este si izolant termic si in caz de doamne-fereste tine focul departe de izolatie/structura de lemn destul de mult timp.

Ideea este sa compensez preturile mai mari la "skin"-uri simplificand izolatia termica - fara polistirem,termosistem, folii, spatii de ventilare si alte chestii care transforma habitatul intr-o punga de plastic metalizat cu intarituri - deci necesita ventilatie cu recupere, la costuri suplimentare. Plus ca pleava de orez (daca nu devine intre timp foarte cautata pentru constructii  :naughty: )  este extrem de ieftina - producatorii de orez o arunca pe camp.

-------
Sunt foarte interesat de parerile impotriva acestui tip de perete - as fi recunoscator specialistilor in constructii pe structura de lemn pentru opiniile lor.

cezar

Edited by blimpyway, 14 January 2008 - 01:31.


#3
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007
Azi am fost la arhitect si am inceput sa-i povestesc despre planurile care mi le-a dat si sa vedem ce sa modific la ele, planurile facute erau dupa o schita gindita de mai bine de un an de mine. In sfirsit a reusit sa-mi faca o arhitectura faina pe baza acestora fara mari modificari.

Acum vine partea cu discutiile ce vreau si cum, intre timp ce ii spuneam se vedea pe chipul lui ca nu-i place nu stiu de ce, oare e prea complicat de desenat sau de ales materialele? ca banii tot eu ii dau din buzunar, cel putin m-a prevenit ca va fi costisitor.

Propunerile mele erau destul de interesante dar cam prea multe vise.
I-am zis sa-mi faca acoperisul cu izolatie de 35cm, n-am vrut sa-i zic 40 ca isi lua freza in mina :o , si asta era prea mult pentru el. Dar l-am convins ca asa am vazut la varamea in italia si asa vreau si eu, oricum sint banii mei.
Inca nu m-am decis la materialul izolant dar oscilez intre celuloza pentru ca se lucreaza usor cu el sau vata bazaltica mai rezistenta la foc. Pretul celor doua din cite stiu este cam identic asta nu stiu poate imi spune cineva de pe aici.

La perete inca nici eu nu stiu ce sa fac dar lui i-am zis ca vreau sa iasa U=0.15W/mk si i-am sugerat un perete de BCA de la wabe, este un producator local de bca, 25cm cu izolatie de 20cm de vata bazaltica pusa pe cadre. No... aici am vazut in ochi lui  :huh: ca visez cam mult (ca sint prost  :cursing: dece fac asa mare izolatia?) si incerca sa-mi zica ca ajunge poro de 38 cu polistiren de 5. Atunci i-am zis ca nici nu vreau sa aud de polistiren.

In final eu zic ca pentru o izolare mai buna a casei pot reduce drastic marimea sistemului de incalzire, economie nu prea fac la constructie numai la exploatarea mai indelungata.

M-ar interesa ce fel de tencuiala se poate pune pe exterior pe o placa de OSB, cei cu casele de lemn stiu mai bine dar nu prea am timp sa citesc tot topicul cu case de lemn sau cum se face placarea exteriorului la casele de lemn?

@
Ideea este sa compensez preturile mai mari la "skin"-uri simplificand izolatia termica - fara polistirem,termosistem, folii, spatii de ventilare si alte chestii care transforma habitatul intr-o punga de plastic metalizat cu intarituri - deci necesita ventilatie cu recupere, la costuri suplimentare.

aici nu prea iti dau dreptate cu sistemul de ventilatie cu recuperare, dar te rog corecteaza daca spun gresit.
Daca ai o casa superizolata trebuie sa recuperezi cit mai multa energie, aerisitul este primul factor decisiv al risipei.
acum nu gasesc graficul, poate mai tirziu.

la pagina 4 vezi graficu si mai discutam pe tema asta
nu pot sa-l atasez e prea mare dar t-il trimit pe mail daca vrei
aici pe site-ul asta am gasit multe lucruri interesante, e cam aiurea ordonat daca cauti gasesti multe lucruri interesante.
http://www.passivhau...ilation_06.html

Edited by ferox, 15 January 2008 - 21:44.


#4
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,081
  • Înscris: 15.10.2006

View Postferox, on Jan 15 2008, 21:31, said:

Azi am fost la arhitect si am inceput sa-i povestesc despre planurile care mi le-a dat si sa vedem ce sa modific la ele, planurile facute erau dupa o schita gindita de mai bine de un an de mine. In sfirsit a reusit sa-mi faca o arhitectura faina pe baza acestora fara mari modificari.

Acum vine partea cu discutiile ce vreau si cum, intre timp ce ii spuneam se vedea pe chipul lui ca nu-i place nu stiu de ce, oare e prea complicat de desenat sau de ales materialele? ca banii tot eu ii dau din buzunar, cel putin m-a prevenit ca va fi costisitor.

Propunerile mele erau destul de interesante dar cam prea multe vise.
I-am zis sa-mi faca acoperisul cu izolatie de 35cm, n-am vrut sa-i zic 40 ca isi lua freza in mina :o , si asta era prea mult pentru el. Dar l-am convins ca asa am vazut la varamea in italia si asa vreau si eu, oricum sint banii mei.
Inca nu m-am decis la materialul izolant dar oscilez intre celuloza pentru ca se lucreaza usor cu el sau vata bazaltica mai rezistenta la foc. Pretul celor doua din cite stiu este cam identic asta nu stiu poate imi spune cineva de pe aici.

La perete inca nici eu nu stiu ce sa fac dar lui i-am zis ca vreau sa iasa U=0.15W/mk si i-am sugerat un perete de BCA de la wabe, este un producator local de bca, 25cm cu izolatie de 20cm de vata bazaltica pusa pe cadre. No... aici am vazut in ochi lui  :huh: ca visez cam mult (ca sint prost  :cursing: dece fac asa mare izolatia?) si incerca sa-mi zica ca ajunge poro de 38 cu polistiren de 5. Atunci i-am zis ca nici nu vreau sa aud de polistiren.

In final eu zic ca pentru o izolare mai buna a casei pot reduce drastic marimea sistemului de incalzire, economie nu prea fac la constructie numai la exploatarea mai indelungata.

M-ar interesa ce fel de tencuiala se poate pune pe exterior pe o placa de OSB, cei cu casele de lemn stiu mai bine dar nu prea am timp sa citesc tot topicul cu case de lemn sau cum se face placarea exteriorului la casele de lemn?

@
Ideea este sa compensez preturile mai mari la "skin"-uri simplificand izolatia termica - fara polistirem,termosistem, folii, spatii de ventilare si alte chestii care transforma habitatul intr-o punga de plastic metalizat cu intarituri - deci necesita ventilatie cu recupere, la costuri suplimentare.

aici nu prea iti dau dreptate cu sistemul de ventilatie cu recuperare, dar te rog corecteaza daca spun gresit.
Daca ai o casa superizolata trebuie sa recuperezi cit mai multa energie, aerisitul este primul factor decisiv al risipei.
acum nu gasesc graficul, poate mai tirziu.

la pagina 4 vezi graficu si mai discutam pe tema asta
nu pot sa-l atasez e prea mare dar t-il trimit pe mail daca vrei
aici pe site-ul asta am gasit multe lucruri interesante, e cam aiurea ordonat daca cauti gasesti multe lucruri interesante.
http://www.passivhau...ilation_06.html

Peretele pe care ti la propus arhitectul este destul de slab ca izolatia termica.
Chestia cu ecomomia la sistemul de incalzire este posibila doar daca te orientezi spre o pompa de caldura.
De ce? Pt. ca oricum nu poti cumpara o centrala cu putere mai mica de sa zicem 24 de KW mai ales pt. ACM. Sunt ceva exceptii dar ...oricum lucrezi in domeniu asa ca astept un retur.
Daca pui centrala de 24 de KW ar trebui sa aiba si caloriferele o putere apropiata de valoarea asta pt. o mai buna functionare a instalatiei.
Ventilatia cu recuperare de caldura este un mare moft dupa parerea mea.

#5
Astrul

Astrul

    PHD in fiare si betoane

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,529
  • Înscris: 10.05.2007

View Postcipaul, on Jan 15 2008, 22:21, said:

Ventilatia cu recuperare de caldura este un mare moft dupa parerea mea.
Mi-au cerut unii pentru casa de lemn 250 mil pentru ventilatie d-asta, avand in vedere ca instalatia termica si sanitara m-a costat vreo 150 mil. :death: Moft sunt glafuri de marmura sau trepte din sticla, asta e pur aruncat banii pe "aer".

#6
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007
Nu mai lucrez in domeniul instalatii ca nu se merita, daca faci treaba buna nu te plateste nimeni pe masura + acte care trebuiesc pentru o firma ce sa mai zic.
Nu este o problema puterea mare a cazanului oricum voi pune un vas de acumulare de 1000-1500 litri ( am un proiect de vas de acumulare de 2000L DIY si nu necesita presurizarea lui => cost mic de executie) de unde se ia caldura necesara pentru incalzire. La acest vas mai pun si serpentine pentru panouri solare, tin sa evidentiez ca voi folosi in toata casa numai incalzire in pardoseala. Lucrarile de executie nu vor fi grele de facut cu marele meu mester tatal meu care se pricepe la prelucrarea metalelor si nu numai.
Inca nu mi-am facut un calcul termic la casa dar sper sa fie mai mic de 10kW, daca centrala va fi de putere mai mare nici o problema va functiona mai putin timp, la cazan m-am gindit la unul pe lemne cu gazeificare poate.
Daca puterea minima a unui cazan pe lemne e de 18 kw tot nu e problema combinat cu vasul de acumulare voi putea avea autonomia mai mare, poate o zi sau doua.

Daca izolatia e de 20cm pe peretele exterior, ce metode ati folosi pentru finisajul la exterior?
1. la vata bazaltica (aici m-am gindit sa fac la fel ca si in imagine 100mm+100mm vata, dar nu stiu cum sa o plachez)
2. la celuloza
Finisajul exterior sa nu fie lemn.

Attached Files

  • Attached File  i6.jpg   8.29K   252 downloads


#7
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,081
  • Înscris: 15.10.2006

View Postferox, on Jan 16 2008, 10:21, said:

Nu mai lucrez in domeniul instalatii ca nu se merita, daca faci treaba buna nu te plateste nimeni pe masura + acte care trebuiesc pentru o firma ce sa mai zic.
Nu este o problema puterea mare a cazanului oricum voi pune un vas de acumulare de 1000-1500 litri ( am un proiect de vas de acumulare de 2000L DIY si nu necesita presurizarea lui => cost mic de executie) de unde se ia caldura necesara pentru incalzire. La acest vas mai pun si serpentine pentru panouri solare, tin sa evidentiez ca voi folosi in toata casa numai incalzire in pardoseala. Lucrarile de executie nu vor fi grele de facut cu marele meu mester tatal meu care se pricepe la prelucrarea metalelor si nu numai.
Inca nu mi-am facut un calcul termic la casa dar sper sa fie mai mic de 10kW, daca centrala va fi de putere mai mare nici o problema va functiona mai putin timp, la cazan m-am gindit la unul pe lemne cu gazeificare poate.
Daca puterea minima a unui cazan pe lemne e de 18 kw tot nu e problema combinat cu vasul de acumulare voi putea avea autonomia mai mare, poate o zi sau doua.

Daca izolatia e de 20cm pe peretele exterior, ce metode ati folosi pentru finisajul la exterior?
1. la vata bazaltica (aici m-am gindit sa fac la fel ca si in imagine 100mm+100mm vata, dar nu stiu cum sa o plachez)
2. la celuloza
Finisajul exterior sa nu fie lemn.

Am vrut sa fac si eu ceva similar cu ce vrei tu, dar pana la urma a ramas doar o casa bine izolata cu cu coef. estimat de 0.2W/m si o suprafata de 215mp. Puterea pt. incalzire este cam 4KW/h la o dif. de temp. de 20grd. Date mai exacte in viitor.
Mai important decat panourile solare la o casa solara sunt geamurile orientate spre Sud preponderent si captarea caldurii solare prin pereti. Peretii bine izolati nu prea preiau caldura solara, culmea! Mai vorbim despre asta.
Ca izolatie cred ca vata pt. fatada este scumpa si s-ar putea sa ai nevoie de bariera contra vaporilor (sau nu).
Gandeste-te si la solutia de polistiren gen "open therm" (Baumit), studiaza tu problema si pe urma mai discutam. Eu cred ca gaurele le poti da tu singur intr-un polistiren normal sau grafitat.
Solutia de incalzire mi se pare cam scumpa pt. o casa bine izolata. A ta ar putea fi deja casa pasiva daca o gandesti bine.

#8
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
cazan pe lemne si incalzire prin pardoseala?ma faci curios!

#9
gabyte

gabyte

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 12.04.2005
Parerea mea este sa nu mai incercati sa inventati roata. A fost deja inventata.

   Incetati sa folositi BCA-ul pe post de perete structural. BCA nu este portant. BCA se foloseste la cladirile pe cadre de beton armat. La case se foloseste caramida termoeficienta pentru ca este PORTANTA. Adica preia incarcarile constructiei si le transmite elementelor pe care stau (placi/fundatie/grinzi etc).

   Stalpisorii si grinzile de beton armat au rolul de a intari zidaria de caramida si NU de a tine toata casa in timp ce voi faceti pereti de orez sau alte exotisme. Alcatuiri ale peretilor gen @blimpyway se pot face pe o structura de rezistenta independenta de perete ceea ce inseamna beton armat/lemn/metal. Beton armat ca structura in carde este scump si inutil pt o casa, lemnul e de rahat in romania din cauza ca suntem cu 100 de ani in urma la tehnologie de uscare/prelucrare, iar metalul e f scump. Si asa ca ajungem de unde am plecat. Cum sa facem un perete sa fie si structural si izolat si ieftin?
   Solutia este cea clasica , ea fiind singura optima care asigura un raport pret/calitate/izolatie.
   Tencuiala decorativa(a aparut de curand si tencuiala termoizolatoare)-tencuiala de egalizare-polistiren expandat 10cm-zidarie caramida termoeficienta 25-38cm - tencuiala-glet-lavabila.

  Aaa ca mi-am adus aminte. @ferox - Ce ai cu polistirenul de nu vrei sa auzi de el? De unde vin convingerile astea, din discutiile cu taranii care fac case de chirpici tencuite cu balegar? Poate sa se dovedeasca peste 100 de ani ca polistirenul e chiar si cancerigen si tot nu o sa aiba nimeni de suferit atat timp cat e acoperit de tencuiala pe o parte si caramida pe alta... Dar astea nu sunt decat chestii de genul - eu sunt mai special nu fac ca toti fraierii casa.


PS In momentul cand o sa se opreasca toata lumea sa se creada si arhitect si constructor si medic si mecanic auto si specialist in fotbal toate la un loc tara asta o sa aiba un viitor. Pana atunci contraziceti-ne pe noi astia cu 6 ani de facultate si 2 ani de stagiatura ca ati citit pe net un articol despre casele din Spania si voi asa vreti ca e mai bine, dar sa nu dati vina pe noi atunci cand o sa va crape peretii sau o sa dati o gaura in perete sa va agatati hota sau aplica si o sa faceti o gaura cat china sau o sa faceti igrasie cu peretii izolati pe doar pe interior.

#10
godaro

godaro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,708
  • Înscris: 25.01.2007
@gabyte: si eu ma aflu printre cei care NU sufera polistirenul pe casa din aceleasi motive pt care NU imi cumpar chiloti din poliester ci din bumbac

@ferox: eu unul studiez oportunitatea folosirii de BCA Ytong. are lambda 0.13 pt o grosime de 30 cm (vs lambda porotherm =0.25). din specificatiile producatorului reiese ca nu mai este nevoie de izolatie suplimentara, dar ... nu trebuie sa credem chiar tot ce zice producatorul prin fiztuici. de asemenea, sistemul de imbinare nut si feder permite folosirea unui pat de adeziv de doar cativa mm, ceea ce minimizeaza puntile termice.

#11
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
gabyte iti dau perfecta dreptate!dar tu faci o mare gresala si anume trei sferturi dintre cei care isi dau cu parerea pe aici nu au bani nici sa traverseze strada,dar viseaza frumos ,preiau tot felul de idei si-si construiesc mental o casa !realitatea este mult mai dura decit visul,in plus oamenii cu picioarele pe pamint isi fac mai intii un calcul de rentabilitate al eventualelor lucrari,daca banii investiti se renteaza ca si beneficii si nu sint de principiul lasa ca daca e mai mult nu strica!chestia asta o fac cei care construiesc doar mental si care isi dezvolta visul in functie de ce au mai citit pe net!deci nu te enerva fara rost,lasa oamenii sa viseze,asta dezvolta imaginatia!

#12
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
godaro,materialele termoizolante incep de la lamda 0.06!ca si rezistenta termica zidul tau din ytong face cit un perete de polistiren gros de 9 cm,dar ce vei face cu cadrele de beton ,cum le vei izola ca sa obtii aceleasi caracteristici?cu ce mesteri crezi tu ca vei folosi pat de adeziv de citiva mm si cum il vei izola ca sa eviti puntile termice?ce vei face cu radioactivitatea naturala a bca-ului,mai ales ca aceasta va corespunde in interiorul locuintei?

#13
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007
@gabyte structura de rezistenta se calculeaza foarte bine de profesionisti, nu am pomenit ca nu ma intereseaza deocamdata
cu polistirenul am o problema de respiratie si de rezistenta  la foc, dar daca zici ca este si o varianta mai buna sint deschis sa le aud.

@haplea82 schema ti-o pot trimite pe mail sa nu fie offtopic feroxktm!Yahoo.comm

@Astra_rullz da ce costa 250mil ventilatia? materialele sigur le gasesti la mai putin de jumate de pret cam scumpa manopera. Depinde si de marimea casei este adevarat. Poate daca as sti mai multe de oferta aia ti-as zice mai multe.

Noi de aici visam dar eu personal imi fac si niste calcule economice, doar nu o sa ma apuc sa fac o casa de 2 ori mai scumpa, mai bine dau banii astia in timp pe energia care se risipeste.

#14
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007

View Postferox, on Jan 16 2008, 14:27, said:

@gabyte structura de rezistenta se calculeaza foarte bine de profesionisti, nu am pomenit ca nu ma intereseaza deocamdata
cu polistirenul am o problema de respiratie si de rezistenta  la foc, dar daca zici ca este si o varianta mai buna sint deschis sa le aud.

@haplea82 schema ti-o pot trimite pe mail sa nu fie offtopic feroxktm!Yahoo.comm

@Astra_rullz da ce costa 250mil ventilatia? materialele sigur le gasesti la mai putin de jumate de pret cam scumpa manopera. Depinde si de marimea casei este adevarat. Poate daca as sti mai multe de oferta aia ti-as zice mai multe.

Noi de aici visam dar eu personal imi fac si niste calcule economice, doar nu o sa ma apuc sa fac o casa de 2 ori mai scumpa, mai bine dau banii astia in timp pe energia care se risipeste.
pai asta spun si eu ca exista niste limite in a folosii materialele,dupa care nu se mai renteaza economic vorbind!trebuie sa tii cont si de deteriorarile ce pot aparea in timp,de proasta executie,etc!in primul rind trebuie tinut cont ca o casa e noua doar in momentul in care e gata ,dupa acea incepe sa se deterioreze si din cind in cind are nevoie de reparatii!deci orice investitie trebuie sa se amortizeze minim in acest timp,ba dupa mine ar trebui sa aduca si profit,ca altfel prefer sa nu o fac!in cea ce priveste cazanul cu gazeificare intrebam pt ca stiu ca la acesta exista o temp minima apa retur care este mai mare decit temp max de lucru a instalatiei prin pardoseala!deci  apare un conflict!eu personal nu sint tocmai convins de avantajele unui cazan pe lemne datorita  conditiilor speciale necesare(depozitare care implica si aparitia soarecilor si a sobolanilor,cenusa de curatat+praf,camera tehnica speciala,cos fum special,lemn uscat,aprovizionarea cu acesta,preturi la lemn care vor avea aceasi tendinta de crestere cu a celorlaltei combustibili,probleme cu reteaua de electricitate,pret cazan calitate prohibitiv fata de centrala pe gaz calitate)dar nu exclud dotarea cu un astfel de utilaj in cazul in care incalzirea pe gaze va devenii un lux!

#15
gabyte

gabyte

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 12.04.2005
@ferox Cum crezi ca iti va respira casa daca vei pune vata pe interior? vata se pune cu o bariera de vapori adica o folie de aluminiu. Ce alegi? O punga de aluminiu sau o plapuma de polistiren. Exista polistiren cu gaurele , Baumi parca are asa ceva, pentru cei care cred ca peretele lor are nevoie de respiratie.
Parca a mai zis cineva aici pe forum si a avut dreptate asa ca repet si eu: respiratie inseamna transfer de aer adica pierdere de caldura. De ce nu va luati geamuri cu gaurele ca sa respire si ele  :lol:
Cat despre rezistenta la foc, daca tu crezi ca sarpanta de lemn si caroiajul de dulapi pt vata bazaltica pusa pe int. o sa te apere de foc te inseli. Focul e distrugator indiferent din ce ti-ai face casa asa ca daca fatada o sa reziste mai mult pt ca nu ai polistiren pe ea o sa-ti ia foc pazia, streasina sau folia de sub tigla/tabla.


@godaro chiar NU ma intereseaza ce chiloti ai pe tine. Adu-mi niste argumente REALE de ce nu e bun polistirenul si te rog nu veni cu  argumente gen ferox ca nu ar "respira" casa.

@haplea82 m-am enervat pentru ca aceasta mentalitate - am fost la arhitect dar ala habar n-are- ma scoate din sarite. Domeniul asta e un domeniu care pare accesibil oricui care a trecut pe langa un santier in drum spre mcdonalds, toata lumea se pricepe si exista tot timpul tendinta de a inventa roata pt ca astia (arhitecti/constructori/ingineri) habar n-au. Nu se intreaba nimeni oare cat costa, oare merita sa bag atatia bani si sa am 25de grade in loc de 24 in casa, oare gasesc oameni care sa stie sa lucreze cu asa ceva?

Sa nu inchei pana sa nu-i spun lui ferox ca in lumea reala profesionistii care-i calculeaza lui structura o sa-i dea solutiile pe care i le-am dat eu. Sau poate gaseste pe unul care face case din coceni de porumb incleiati cu tocatura de varza...
edit: inca o chestie sau mai bine zis un pont gratis, gandirea unei case se incepe de la structura, la ce folos un perete izolant care nu sta in picioare.

Edited by gabyte, 16 January 2008 - 15:35.


#16
ferox

ferox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 06.02.2007
Scuze pentru neintelegere dar izolatia stiu ca se pune pe exterior, nici nu am mentionat ca vreau pe interior. Orice critica o accept ca doar din ele inveti cel mai mult.
Cu arhitectul am discutat direct si i-am dat tema, in asa fel sa faca peretii sa am coeficientul de transfer termic ~0.15W/mk la pereti si la tavan, pardoseala e mai simplu de izolat.
Nu ma apuc sa fac eu rezistenta si structura peretilor ca nu sint eu specialistul dar trebuie sa stiu ce variante am.
Orientarea geamurilor va fi ~40% spre sud ca sa mai prind si eu niste raze cind se poate, pe timp de vara in schimb le voi umbri sa nu am sauna naturala ca nu-mi place.
Am stat intr-o casa superizolata vara cind afara erau 40gr si inauntru mai mult de 27 nu a fost si mi-a placut ca nu avea nici aer conditionat doar putina aerisire de dimineata cind temperatura de afara este mai mica decit temperatura interioara.
Cu rezistenta la foc ai dreptate deplina  :worthy: , mai caut sa vad de izolatia de care mi-ai zis.

#17
haplea82

haplea82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,577
  • Înscris: 21.02.2007
atentie si cu ferestrele indreptate spre sud,cit de mari le faci !chestia asta cu soarele care incalzeste pe timp de iarna se preteaza f bine la climat tip mediteraneean adica cu veri racoroase si ierni insoritesi calduroase!la noi iarna nu prea vezi soarele iar ca si izolatie fereastra este mult inferioara zidului bine izolat deci pierderi de caldura !in schimb vara daca nu folosesti obloane sau alt sistem de umbrire exterior ai pus-o,poti sa ai cea mai tare termoizolare ca o sa te coci de cald!cit despre vata bazaltica pusa pe exteriorul  cladirii ,cred ca se procedeaza la fel ca si in cazul celei montate interior ,adica tot cu bariera de vapori ca sa nu patrunda umezeala din exterior in caz de ploaie!gindeste-te ce se intimpla in cazul unei montari defectuoase si apa ajunge la vata,ce izolatie de calitate vei avea!in plus cred ca costa relativ dublu ca si pret un termosistem realizat astfel, nu stiu citi mesteri se pricep sa realizeze o astfel de lucrare,iar coeficientul de izolare este inferior polistirenului la aceiasi grosime

#18
gabyte

gabyte

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 12.04.2005

View Postferox, on Jan 16 2008, 17:05, said:

Scuze pentru neintelegere dar izolatia stiu ca se pune pe exterior, nici nu am mentionat ca vreau pe interior. Orice critica o accept ca doar din ele inveti cel mai mult.

Banuiam, din moment ce ai pomenit de vata bazaltica, ca izolatia o vei face pe interior din cauza caroiajului de lemn care ar trebui aplicat pe fatada si care cu timpul s-ar distruge din cauza imbatrinirii si a intemperiilor inevitabile. Nu cred ca vrei o casa solida peste care vii cu un caroiaj de lemn care se va curba,crapa, etc. In acelasi timp vata bazaltica nu rezista la apa ea trebuie hidroizolata, le fel si lemnul si iar ajungem la folii de plastic si la "respiratia" peretilor care o cauti. La cladirile de birouri se foloseste solutia vata minerala cu folie de Al intr-un caroiaj de sine metalice in care se insurubeaza placi de Alucobond, insa aceste cladiri nu sunt facute pt 100 de ani pentru ca e o solutie la repezeala ea nefiind una corecta.

View Postferox, on Jan 16 2008, 17:05, said:

Orientarea geamurilor va fi ~40% spre sud ca sa mai prind si eu niste raze cind se poate, pe timp de vara in schimb le voi umbri sa nu am sauna naturala ca nu-mi place.

Este de preferat ca, pe cat posibil, ferestrele sa fie orientate spre sud , sud-est din cauza luminii, insa nu e asta singurul factor. In realitate orientarea ferestrelor ti-o dau vecinii. Nu cred ca vrei sa ai ferestrele de la dormitor vizibile din curtea vecina indiferent cat de soare e pe partea aia.


View Postferox, on Jan 16 2008, 17:05, said:

Nu ma apuc sa fac eu rezistenta si structura peretilor ca nu sint eu specialistul dar trebuie sa stiu ce variante am.


variantele pe care ti le-am zis sunt singurele si le mai repet mai detaliat.

1. pereti din caramida portanta termoeficienta cu samburi si grinzi de beton armat - solutia clasica
2. structura de beton armat mai tapana cu stalpi de minim 35x35, inchisa cu diverse chestii BCA,panouri de lemn termoiz, etc. - scumpa si iti da la interior probleme din cauza grinzilor si stalpilor care ies din perete fiind mai groase
3. structura de lemn cu panouri termoizolante - din cauza lemnului, tehnologiilor de uscare si a manii de lucru necalificate nu e o solutie de adoptat
4. sistem gen Amvic - 2 straturi de spuma/polistiren cu un strat de beton armat la interior - o cazemata pufoasa pe care poti sa ridici 4 etaje usor.
5. structura metalica - scumpa si nu prea uzitata in rezidentiale

View Postferox, on Jan 16 2008, 17:05, said:

Am stat intr-o casa superizolata vara cind afara erau 40gr si inauntru mai mult de 27 nu a fost si mi-a placut ca nu avea nici aer conditionat doar putina aerisire de dimineata cind temperatura de afara este mai mica decit temperatura interioara.

De asta nici nu-ti zic sa iti faci o casa de caramida si atat. Iti zic ca 10cm de polistiren pus pe ext. iti rezolva probleme atat termice cat si financiare.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate