Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Despre LOGO-uri
Last Updated: Oct 06 2017 10:12, Started by
MembruAnonim
, Aug 09 2004 10:35
·
0
#1
Posted 09 August 2004 - 10:35
salut!
am si eu o curiozitate: cum se fac logo-uri? adica nu cum se deschide corel/photoshop/etc, cum se da cu tool-urile sa iasa, ci ce ar trebui urmarit in momentul cand se concepe un logo. am vazut pe un alt thread ca se vorbea de logotip... ce e ala? sau orice alti termeni, buni de stiut.. va rog, nu spuneti ca ar trebui sa urmez o scoala, ca altii asa au facut, etc. eu vreau sa stiu despre logo-uri mai multe... cum trebuie facut sa se reprezinte imaginea firmei, ce nu ar trebui facut, de ce asa si nu altfel, etc. probabil nu sunt singurul care este curios si de aceea, in numele tuturor, va somez: spuneti-ne tot va multumesc anticipat tutoror 10x :cya: Edited by picsel, 17 February 2006 - 01:23. |
#2
Posted 09 August 2004 - 10:45
Sincer nu sunt foarte "specializat" in asa ceva, dar parerea mea este ca trebuiesc adunate date despre firma/brand, despre ce vrea sa "spuna" firma/brand-ul respectiv, cui se adreseaza, in ce mod vrea sa se adreseze pietei... etc, iar logo-ul trebuie sa reflecte informatiile culese mai sus
Asta e la modul general, pt modul particular trebuie aduse in discutie cazuri concrete.... Parerea mea.... |
#3
Posted 09 August 2004 - 10:48
Din cate stiu eu, logotip-ul este partea text din logo/identitate
|
#4
Posted 09 August 2004 - 11:38
eu ma refeream la niste tutoriale, ceva, despre logo-uri.. stiu ca trebuiesc adunate date despre firma respectiva, dar.. cam atat
|
#5
Posted 09 August 2004 - 12:51
Tutoriale cred ca gasesti singur pe net, dar parerea mea este ca nu exista o "retzeta" clasica pt asa ceva. Totul tzine de interpretarea favorabila sau defavorabila a informatiilor
Un logo trebuie sa fie in primul rand original, sa sara in ochi (in mod placut si armonios) sa se diferentieze clar de altele din aceeasi arie de piatza, si, IN PRIMUL RAND: SA PLACA CLIENTULUI! |
#6
Posted 09 August 2004 - 15:40
pai daca tot ai citit thread-ul ala, cred ca ai gasit multe informatii...
in continuare urmeaza - ATENTIE - POST LUUUUNG!! ok, am sa iti spun cateva lucruri care trebuie sa le stii, si am sa iti dau cateva idei despre unde ai putea gasi mai multa informatie. ce iti voi spune mai jos nu sunt definitii oficiale, dar sunt cateva explicatii cu cuvintele mele care cred ca iti vor folosi destul de mult daca nu ai initiere in acest domeniu. limbajul de acest fel, argoul folosit, este foarte binevenit. pentru inceput, "logo-ul" de care vorbesti tu, se numeste, in fapt "ID", "Identitate" sau "Simbol". denumirea de logo e putin mai stricta. compania ce detine aceasta identitate, se mai numeste si "marca" sau "brand". procesul de asociere a unei marci cu o identitate, prin promovarea identitatii pe produse si prin serviciile oferite, se numeste "branding". revitalizarea sau refacerea acestui proces de constientizare a publicului se numeste "rebranding". in general, identitatea unei companii este reprezentata prin 3 elemente. a. unul vizual, ilustrativ, denumit generic "logo" sau uneori "simbol" b. unul textual, si anume denumirea companiei respective, care, de cele mai multe ori include si partea ilustrativa si care se numeste "logotip" c. si un element vocativ, sau explicativ, reprezentat de o sintagma, o constructie de cuvinte cu sens clar, limpede, care se numeste "slogan" sau, daca apare vizual in componenta identitatii are denumirea de "tag-line". primele 2 elemente sunt cele de baza, iar foarte des ele sunt combinate, sau eliminate una pe cealalta. spre exemplu, Coca-Cola a eliminat pentru o perioada foarte lunga elementul "logo", inlocuindu-l printr-o reprezentare ilustrativa a elementului "logotip" - textul Coca-Cola. in ultima vreme, in schimb, incepand cu anul 2003, revitalizarea identitatii Coca-Cola, pune mai mult accent pe "banda dinamica", transformand-o intr-un "logo", un element vizual de sine statator. un exemplu mai clar de "logo", ar fi sfera tricolora de la Pepsi. un exemplu de alta natura, il constituie identitatea "orange", care imbina cu succes ambele elemente logo si logotip, intr-unul singur, indivizibil (patratul portocaliu si denominatia orange). logo-ul si logotipul sunt elementele de baza ale unei identitati. ele promoveaza brandul, ele au impactul cel mai puternic asupra clientului. fiind un simt predominant, vazului i se asociaza si cea mai buna parte din memorie. astfel se construieste o identitate, incercand ca prin aceste elemente, sa se creeze o asociere in memoria vizuala a clientului intre serviciile sau produsele oferite si firma in sine, prezenta ei pe piata. identitatea unei firme, pentru un impact puternic, este de preferat sa se asocieze cu o culoare sau o combinatie de culori din care una prioritar-majoritara, de preferat una complementara, sau cat se poate de diferita de cea a concurentilor directi (ex: orange/orange - Connex/verde - Zapp/rosu - Cosmorom/albastru; Coca-cola/rosu - Pepsi/albastru; Kodak/galben - Fuji/verde - Agfa/rosu - Konica/albastru; Altex/galben - Flanco/albastru - Domo/verde etc.) sloganul nu este un element la fel de important precum cele exclusiv vizuale, el fiind de multe ori schimbat, fiind elementul care defineste noile tendinte ale companiei. spre exemplu, Coca-cola si-a modificat de-a lungul timpului sloganul (Enjoy, Always Coca-Cola, Intotdeauna Rece samd), in unele perioade chiar renuntand la acest element. cred ca este cazul si in momentul de fata: in Romania, Coca-cola nu are un slogan. de asemenea, McDonalds tocmai a trecut printr-o campanie de modificare de slogan, trecand din "Te asteapta mereu", printr-o "pauza" (pentru a face mai flexibila tranzitia) spre noul "I'm lovin' it!". orange, ca alt exemplu, si-a pastrat sloganul "The future is bright, the future is orange", inca de la inceputul brandingului; spre deosebire de Connex. care din nou si-a schimbat sloganul din vechiul "viitorul suna bine" in "tu faci viitorul". in concluzie, sloganul este un element ce reprezinta bine compania, iar modificarea lui imprima o oarecare dinamicitate, oferind detalii despre "planurile" marcii in discutie. exista multe riscuri: un slogan bine ales si care ramane neschimbat, este, in acest caz, foarte de preferat, pentru ca iti imprima o idee de soliditate, de seriozitate, de independenta si de statornicie, daca vrei, a brandului respectiv. exemplul orange. ca lucru deosebit despre identitate, este ca se pot folosi si elemente audio sau chiar umane pentru a stimula memoria clientului. spre exemplu, Altex: gestul facut de actorii din campania video si print (cu degetele apropiate) este un element ce tine de identitate. in campania video, acest gest este sustinut de un element auditiv tip "gingle". elementele auditive sunt folosite cu precadere de catre firmele ce activeaza in domeniul audio-vizual si informational: radio, televiziune. ia exemplul celor de la Europa FM, Kiss FM. Pro TV, Prima sau Antena 1 care asociaza si aceste elemente audio genericelor video (cu precadere format din 3-4 note). in procesul de creatie se trece prin cativa pasi foarte importanti: studiu de piata din care reiese pozitionarea marcii relativ concurentei, pozitionarea relativ de target si target-ul studiul intern din care reiese intentia sau scopul firmei respective (unde isi doreste sa ajunga si prin ce mijloace), constientizarea de catre personalul firmei relativ la importanta imaginii pe care o promoveaza etc. apoi se aleg elementele de baza - denumirea, culoarea de baza, tipul caracterelor (daca este cazul) si tipul de campanie. la denumire se discuta despre conservator sau nonconformist, despre unul sau mai multe cuvinte, despre cuvinte cu inteles sau constructii de litere, despre impact (un cuvant ce desemneaza o culoare sau o fructa are un impact puternic pe toate categoriile de public, un cuvant ce desemneaza un element negativ are impact doar pe un anume public samd) si despre directia care o dau marcii. despre culoare am discutat. poti gasi si pe net anumite explicatii asupra impactului culorilor, dar e mai bine daca ai urma un curs de specialitate, la vreo facultate cu profil artistic sau media si comunicare. caracterele se impart si ele in mai multe categorii. cu serife, fara, tip script, decorative sau monospace (cele care pot fi integrate intr-un logo). tipul de campanie se categoriseste cel mai usor in atl (above the line) si btl (below the line). in detaliu, e vorba de diferentierea dintre campaniile prezente la TV, radio, reviste, ziare, sau orice tip de suport media unde platesti chirie pe spatiu si campaniile facute prin posta, email, flyere, brosuri, postere, sau orice alt tip de suport media/print/electronic unde nu platesti chirie si e mult mai ieftin. atl-ul se foloseste in general pentru companie, si btl-ul pentru brand. btl-ul este clar mult mai direct, mai incisiv si iti controlezi mai usor target-ul. atl-ul se foloseste mai mult pentru constientizare decat pentru vanzarea efectiva si acolo este mult mai mult loc pentru creativitate. daca ai inteles in mare ce ti-am spus (sunt sigur ca am scapat cateva lucruri, dar nu ma pot concentra destul - probabil si faptul ca am trecut de multe ori prin aceste detalii), fa un exercitiu usor inainte de a te apuca de lucru, de a creea acea identitate: fa-ti o scurta structura de categorii de produse si servicii pe hartie (ex: alimentare-branzeturi, lactate, bauturi alcoolice, nealcoolice, dulciuri, carne -- electronice-audio, video, comunicatii -- cosmetice -- casnice - etc.) si noteaza primele 2-3 marci care iti vin in minte. apoi, cauta in memorie sa faci asociere cu identitatea lor. rememoreaza sigla, elementele vizuale, si eventual sloganul. dupa cateva notite, ai sa observi ce inseamna un branding bine facut. link-uri: www.adacademy.ro www.gd.ro www.landor.com www.tanagrampartners.com www.logolounge.com www.identityworks.com probabil pentru inceput este destul. spune-mi ce anume te-ar mai interesa, ce crezi ca am omis si te ajut unde pot spor! ps. eu n-am apucat sa recitesc |
#7
Posted 09 August 2004 - 16:11
Uh mama!... Eu nu as fi avut rabdare sa scriu atat decat prin combinatia Ctrl+C - Ctrl+V
|
#8
Posted 09 August 2004 - 20:48
;Rmaster; ;great; ;great; ;Lmaster;
excelent multumesc.. m-ai lamurit destul de mult daca mai ai, mai spune :yeah baby 10x |
#9
Posted 09 August 2004 - 21:32
am scris intr-un notepad inainte. ma asteptam sa fie mult...
pai cand voi avea din nou timp, voi aduce completari. dar mi-ar fi de ajutor daca ai pune si tu intrebari mai in detaliu. acum n-am timp, fug la o bere |
#10
Posted 11 August 2004 - 09:40
picsel fa-l sticky. ca daca nu il faci peste vreo luna va mai aparea cineva intreband acelasi lucru.
informatia pe care ai avut bunavointa sa ne-o impartasesti seamana cu un articol dinbtr-o revista de design sau o parte dintr-o carte. good job. |
|
#13
Posted 23 August 2004 - 12:00
picsel ai reusit sa ma mai lamuresti si pe mine asa putin (ca am si eu juma de an de cand am inceput corel). acum problema e cui poti sa vinzi logourile? cum iti faci clienteala etc etc. pe net e cam naspa sa gasesti ceva.
si inca o chestie as mai sugera eu (cred ca e o idee buna) logourile trebuie sa fie facute cat mai stilizate, cat mai putine linii etc etc (nu e valabil la modul general dar acum cam asa este. cel putin asa am vazut eu ca se procedeaza si orice firma mare are logouri simple). |
#14
Posted 23 August 2004 - 17:04
in general, sunt firme specializate care se ocupa de imaginea unei companii... pornind de la logo si pana la slogan si campanii de publicitate...
un exemplu in continuarea spuselor lui picsel : http://w.hansa.ee/en...p_identity.html cat si regulile de utilizare (unele dintre ele se pot adapta): http://w.hansa.ee/en...tity_rules.html ar fi interesant sa aflam mai multe... astept continuarea cu mare nerabdare! |
#15
Posted 23 August 2004 - 18:24
@vektor12 nu e chiar asa. sunt firme specializate dar asta nu inseamna ca nu poti gasi. oricum nu orice client isi permite sa ceara servicii de astea la o firma asa ca mai bine isi face la cineva care se pricepe si il costa cred ca la jumatate de pret mai ales ca in Ro inca nu s-a creat mentalitatea aceea ca si pe asa ceva se dau bani. multi au impresia ca treaba asta se face gratis sau la preturi de nimic.
|
|
#16
Posted 23 August 2004 - 19:50
tocmai de aceea am spus "in general"... pe de alta parte, faptul ca eu am creat un logo pentru compania tatalui meu nu se cheama "corporate identity"... mentalitatea functioneaza in ambele sensuri, atat in buy-side, cat si in sell-side...
|
#17
Posted 24 August 2004 - 13:47
...ceea ce este mare pacat. la fel functioneaza si coruptia, si nu cred ca v-ar place sa fiti incadrati acolo. ce se intampla in lumea publicitatii in tara la noi mi se pare extrem de imoral, daca nu chiar ilegal. fiecare isi trage in jos colegul de breasla prin preturile si serviciile practicate, prin lipsa de respect fata de acesta si de munca lui si prin lipsa de comunicare din "breasla".
nu ma refer la forumuri ca acestea, cei care lucreaza efectiv nu au prea mult timp pentru chat pe web, dar ma refer la seminarii, intruniri samd, unde se pot schimba cunostinte. ne furam singuri caciula dintr-un imens orgoliu lipsit de justificare; foame pentru bani construita pe mentalitati eronate si lipsa de informare. revenind la celelalte... clientii nu se fac stand acasa e clar, mult mai usor sa iti gasesti clienti in exterior, intrucat nivelul de educatie (cel putin legat de licitatiile electronice) este mult mai avansat ca la noi. pentru romani conteaza nu neaparat portofoliul, ci "dedicarea" totala. daca romanul vede ca iti lasi ceilalti clienti pentru el, atunci va fi total impresionat. daca n-ai alti clienti, da impresia ca ai - nu prea multi pentru ca atunci va crede ca faci prea multi bani si iti va subevalua proiectul. oricum, ideea este ca educatia nu se face stand cu degetul in gura, fiecare dintre noi are aportul sau aici. daca reusim sa impunem mentalitatea ca imaginea este o investitie, si nu doar pentru simplul motiv ca este singurul lucru care te diferentiaza de concurenta directa (pe langa, poate, preturile oferite si serviciile adiacente), si nu un moft al perioadei moderne, atunci am castigat mai mult decat o batalie. probabil fiecare dintre voi duce o lupta atat cu clientii cat si cu concurenta, indiferent de nivelul sau de pregatire. de aceea, singura solutie este comunicarea, si evident, indispensabilul respect fata de concurenta ta. indiferent ca persoama sau firma concurenta e mai mult sau mai putin experimentata, relatia trebuie cultivata la maxim. (you may say i am a dreamer) dar sunt convins ca intr-o zi se va intampla asa, pentru ca e inevitabil. daca ar fi sa va vorbesc despre cum vad eu lumea "imaginii" in tara noastra, v-ati lua toti campii. totusi, eu consider ca tocmai din acest motiv trebuie sa raman aici si sa dau ce pot mai bine si mai mult. chestia cu liniile simple nu e una generala. e vorba de punerea in practica a unui logo. pentru a pastra aceeasi imagine in cat mai multe situatii si pe cat mai multe medii, logo-ul trebuie adaptat. o bulina de o singura culoare va arata la fel si pe web, si pe o carte de vizita, si pe un ziar monocrom, si pe un avion, si pe un panou publicitar si toate astea cu costuri reduse. fotografia unui obiect nu prea are aceleasi sanse. in plus, din motive senzoriale, un logo simplu este mai usor de memorat decat unul complex. e drept, poate avea dezavantaje la asocierea unui anume sentiment, dar e de preferat. ps. m-am pierdut in mesajul meu... abia m-am adunat de pe drumuri (vreo 30 de ore pe tren) asa ca e scuzabil, nu? |
#18
Posted 24 August 2004 - 20:50
mare dreptate ai picsel aici. stiu ca, clientii nu se fac stand acasa dar nu isi poate permite oricine sa isi deschida o firma de DTP si tine cont ca sunt oameni care is priceputi la asa ceva dar nu isi pot vinde munca tocmai din cauza ca stau acasa si nu au posibilitati pt a-si deschide o firma. cred ca exista solutii si pt categoria aceasta de oameni.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users