Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Convertor DC-DC pentru laptop in masina
Last Updated: Dec 22 2013 16:23, Started by
cris2109
, Jul 26 2004 02:08
·
0
#1
Posted 26 July 2004 - 02:08
De unde as putea sa cumpar un convertor(gata facut) pentru masina care sa imi care sa imi permita alimentarea laptopului de la priza bricketei. De preferat cu Vout reglabil.
Va multumesc foarte mult pentru ajutor ! |
#2
Posted 26 July 2004 - 14:40
laptopul are 16 V, in baterie sunt destui cat sa ti-l alimenteze fara nimic altceva.
asa ca poti sa-ti faci un cablu si atat , cred eu |
#3
Posted 26 July 2004 - 15:47
#4
Posted 27 July 2004 - 10:00
uite ca sa raspuns si la intrebare.
pai daca al tau are 19 v, bateria sa zicem 12v, va merge daca faci un cablu care duce de la bateria masinii la laptop. |
#5
Posted 27 July 2004 - 10:30
sigur .. si marmota ..:)
nu merge ... trebuie sa il alimentezi la tensiunea necesara .. nu merge doar un simplu cablu , crede-ma .. |
#6
Posted 27 July 2004 - 17:07
daca laptopul merge la mai putin de 12-13v, nu e pb, un simplu stabilizator cu un LM sau cu un tranzistor si gata, dar daca vrea mai mult e nasol, trebuie un convertor care sa mareasca tensiunea de la 12 la 16-18 cat e necesar si se complica lucrurile...oscilator, transformator sanatos, scheme complicate ......
eventual iti iei un ups care are baterii de 12v si il pui in masina, in locul bateriei lui conectand bateria masinii (printr-o dioda de putere, sa nu apara surprize) |
#7
Posted 27 July 2004 - 18:41
iti iei direct inversor, unul de 300w e vreo 2.000.000. avanjaj: poti conecta si alte chestii, nu numai laptop-ul.
l8r edit: Putere la iesire: 375W Voltaj de intrare: 12V DC Tensiune minima: 10V DC Conectare alimentare: bricheta masina Iesiri: 2 Semnal iesire: sinusoidal Dimensiuni/greutate: 4.45x7.6x15.2/0.91Kg 2.683.000 http://www.flamingo....dus.asp?id=6232 |
#8
Posted 27 July 2004 - 20:41
Salut !
Se poate alimenta un laptop de la bateria de masina fara nici un adaptor , conectand in locul accu original care de regula e tot de 12 V. Asta o poate face numai cine are cunostinte minime de electronica , altfel poate deteriora aproape ireversibil poartabilu'. Daca nu , link-ul dat de @cbuhu e foarte bun , adaptorul de la Digital World e performant si mai ieftin ca cel de la Flamingo. Are posibilitate de a ridica tensiunea la mai multe valori , printre care si cea mai uzuala - 19V Subliniez faptul ca eu am alimentat un laptop in prima varianta , pt precautie am pus o dioda de putere ( cu siliciu ) in serie pt a mai lua din tensiune (aveam 13,.. V , si totul a functionat perfect . |
#9
Posted 27 July 2004 - 20:52
Quote Originally posted by aeon daca laptopul merge la mai putin de 12-13v, nu e pb, un simplu stabilizator cu un LM sau cu un tranzistor si gata, ..... Nu ar merge cu un stabilizator chiar atat de simplu pt ca laptop'u mananca in jur de 3A ! |
#10
Posted 28 July 2004 - 08:44
si un tranzitor nu suporta 3A ?.. .vezi antichitatea 2N3055 care suporta 11 A ....probabil ar mai avea nevoie de inca un tranzitor de comanda bc107 sau bd139 (pt darlington), o dioda zenner de 12v, o rezistenta de 1-2k si cam atat .... pt LM e posibil sa fie cam mult 3A....dar si asta se rezolva cu un tranzitor de putere suplimentar
totusi un laptoc cred ca merge pe la 18-20v, asa ca aceasta varianta cade.... |
|
#11
Posted 28 July 2004 - 12:20
bateria de laptop in general nu stiu cat are dar functioneaza ceva timp...
deci cu siguranta ca-i scade tensiunea sub 10V-12V. laptopul are stabilizatorul lui cand alimenteaza bateria ca altfel era jale.. daca vrei prin mmufa de alimentare probabil ca nu e tot aia... |
#12
Posted 28 July 2004 - 19:31
Laptop'u se alimenteaza la tensiune mai mare (19V) tocmai pt a-si putea incarca propria baterie care este de regula 12V. Deci ideea este de a conecta bateria masinii in locul celei originale . Mai departe in laptop exista convertor complex DC-DC pt a furniza diferente mai mari de tensiune necesare unor componente (tensiuni care se mentin stabilizate odata cu descarcarea bateriei ).
|
#13
Posted 24 November 2004 - 20:00
Salut, iata ce zic si eu:
1-fratilor lapurile functioneaza pe 12v toate, ce ziceti voi de 19v, 17v etc. asta este tensiunea furnizata de incarcatorul bateriei de leptop (care de obicei sunt Litiu Ion) in gol adica fara consumator care este bateria lapului.Idea este urmatoarea cu cat incarcatorul este mai performant adica da amperi mai multi cu atat scade tensiunea de incarcare. 2-toata lumea pe afara foloseste pentru scopuri auto niste CONVERTOARE DC-DC, care ridica cei 12-13v ai bateriei la cei 19v(am spus mai sus) dar cu pierderi de curent adica Amperi cea ce la bateria auto nu se prea simte, sau INVERTOARE ( nu INVERSOARE cum am tot vazut pe acest site).Si va rog sa ma credeti nu sunt chiar prosti. 3-pentru cine nu stie lapurile au si sursa pe placa de baza, care de fapt inseamna convertirea tensiunii de 12v, 6v si etc.(daca o sa va uitati la bateria lapului o sa vedeti ca are mai mult de 2 contacte asta pentru ca ia din baterie mai multe tensiuni) de la acumulatorul lapului in +si minus 5, 3,3 si 12v si ce mai vrea muschi lui cat mai stabilizat posibil.Daca vreti va mai spun ca ecranul are si el invertorul lui care preia cei 12v si ii transforma in nu stiu cat(sute de volti depinde de model, marca , etc.) 4-in general pentru utilizarea unui pc sau leptop pe masina se recomanda folosirea convertoarelor dc-dc pentru lapuri si invertoare pentru pc-uri, nu mai cautatzi alta solutie ca nu functioneaza si va stricati si utilajele. 5-pentru lapuri nu trebuie nimic altceva, dar pentru pc-uri trebuie dotari mai speciale pentru masini, adica ceva baterii (mai performante cum ar fi cele cu gel) in plus in portbagaj si ceva energii alternative adica solare sau eoliene(panou solar pe masina, eoliene mici care in timpul mersului incarca bateriile pentru pc, etc.), eventual inca un alternator cea ce pe Dracie este imposibil, dar se gasesc alternatoare de putere mai mare care se pot adapta. 5-eu ma chinui cu energii alternative de un an de zile, am ajuns la ceva rezultate marunte(in tara asta de cacao nu gasesti materialele necesare decat foarte greu si foarte scump), dar este un pas inainte poate la anu sa scot si ceva de vanzare. |
#14
Posted 25 November 2004 - 01:47
al 2-lea 5 banuiesc ca e 6, nu? :)
7. am vazut ieri in mall, la media galaxy, convertor dc-dc: avea tensiuni intre 9 si 20V / 6A si 21-26V / 5A daca tin minte bine. daca tin minte bine era in jur de 1.2-1.4 mil. |
#15
Posted 25 November 2004 - 08:19
Alice, on Nov 25 2004, 01:47, said: al 2-lea 5 banuiesc ca e 6, nu? :) 7. am vazut ieri in mall, la media galaxy, convertor dc-dc: avea tensiuni intre 9 si 20V / 6A si 21-26V / 5A daca tin minte bine. daca tin minte bine era in jur de 1.2-1.4 mil. Ai dreptate ref pct5 scuze, iar cea ce ai vazut la mall este cea mai buna solutie. |
|
#16
Posted 25 November 2004 - 17:03
1. vroai sa zici timpul?
3. si marmota... ai masurat vreodata o baterie? a mea, in afara de cei 14.8v nu da nimic... mai sunt unele care dau, dar sunt tensiuni pt. controlul incarcarii & stuff. 5. la fel, aceeasi marmota. acum... laptop-ul meu are acumulator de 14.8V, iar incarcatorul de 19V @ 3.42A de recomandat... POATE cel din media galaxy, desi nu mai retin firma... sa nu arda laptop-ul, nu de alta :) |
#17
Posted 26 November 2004 - 00:45
Alice, on Nov 25 2004, 17:03, said: 1. vroai sa zici timpul? 3. si marmota... ai masurat vreodata o baterie? a mea, in afara de cei 14.8v nu da nimic... mai sunt unele care dau, dar sunt tensiuni pt. controlul incarcarii & stuff. 5. la fel, aceeasi marmota. acum... laptop-ul meu are acumulator de 14.8V, iar incarcatorul de 19V @ 3.42A de recomandat... POATE cel din media galaxy, desi nu mai retin firma... sa nu arda laptop-ul, nu de alta :) Ref.3, daca n-ai stiut o baterie are un + si un - restul sunt tensiuni care se preiau din ea nu se baga in ea, eu am avut sansa sa desfac cateva baterii de laptop si in afara de acumulatorii propriu zisi si unul sau mai multi senzori de temperatura nu prea au altceva in ei, la primul pe care il desfac o sa-ti trimit si o poza. P.S-Daca ti se pare ca am fost prea "ofensiv" te rog sa ma scuzi oricum nu incerc altceva decat cea ce incerci si tu, adica sa ne desteptam cu totii. |
#18
Posted 26 November 2004 - 04:40
Off topic:
@Valicus: poate ca prin smilies nu am fost prea explicit. Daca doresti sa comunici un lucru trebuie sa-l faci fara prea multe greseli si nu te hazarda sa dai explicatii despre anumite lucruri atunci cind nu ai toate datele necesare. B) Un singur exemplu: despre acumulatorii de laptop. Informatii se gasesc destule pe net, vezi aici. Nu exista alte tensiuni preluate din acumulator in afara de tensiunea de "baza", iar despre posibila folosire a pinilor suplimentari in conectorul respectiv ai detalii suplimentare: [ http://www.batteryuniversity.com/images/parttwo-47a.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.batteryuniversity.com/images/parttwo-47b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Quote Most laptops batteries are 'smart', meaning that some form of communications occurs between the battery and user. The definition of 'smart' varies among manufacturers and regulatory authorities. Some manufacturers call their batteries 'smart' by simply adding a chip that sets the charger to the correct charge algorithm. The Smart Battery System (SBS) forum states that a 'smart' battery must provide state-of-charge (SoC) indications. There are two common architectures of 'smart' batteries, consisting of the single wire system found on high-end cameras and radio communications devices, and the two-wire system typically used on laptops. The two-wire system is usually configured to the System Management Bus (SMBus). The SMBus battery has five or more battery connections consisting of positive and negative battery terminals, thermistor, clock and data. The connections are commonly unmarked and attempting to test this type of battery appears complicated. Some battery manufacturers even add an end-of-battery-life switch. At a preset age, cycle count or capacity level, the battery stops functioning. Manufacturers explain that customer satisfaction and safety can only be guaranteed if the battery is regularly replaced. Such policy tends to satisfy the manufacturer more than the user. Newer batteries generally do not have this feature. An SMBus battery contains permanent and temporary data. The permanent data is programmed into the battery at time of manufacturing and includes battery ID number, battery type, serial number, manufacturer and date of manufacture. The temporary data is acquired during use and consists of cycle count, user pattern and maintenance requirements. Some of this information is renewed during the life of the battery. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users