Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...
 Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai

UPGRADE interfon de bloc Electra?
 

ACADEMIA DE AVIATIE

- - - - -
  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#1
stf_fane

stf_fane

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 15.07.2007
Salut. M-am gandit sa dau la anul la academia de aviatie, e visul meu sa zbor si a devenit si incapatanare sa ajung acolo desi sunt sfatuit nici sa nu incerc.
E cineva care invata acolo sau care a invatat? sau cineva din domeniu care imi poate zice unele lucruri legate de aviatia militara din Romania. Se merita sa fii pilot in Romania, cam cat se castiga? Tot ce stiu am aflat de pe siteul academiei si f putin de pe alte forumuri dar mare lucru
Astept pareri pro si contra. Va multumesc.

#2
Alex_Dum

Alex_Dum

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,764
  • Înscris: 13.07.2006
La Brasov?

#3
stf_fane

stf_fane

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 15.07.2007

 Alex_Dum, on Nov 17 2007, 13:43, said:

La Brasov?

pai da, la Brasov (Academia Fortelor Aeriene Henri Coanda)... alta nu stiu sa mai fie. mai e doar Scoala de Aplicatie de la Bobocu.

#4
mwlambo

mwlambo

    Always watching you

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,481
  • Înscris: 10.12.2006
Din cate stiu se castiga binisor, peste 20 de milioane/luna(ma refer la incepatori), dar nu prea se merita; doar in cazul in care schimba astia tehnica de lupta. Stiu ca se cunosc toti pilotii intre ei si cand mai cade cate unul se cam intreaba toti daca mai merita.

#5
stf_fane

stf_fane

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 15.07.2007
pai vor sa "modernizeze" flota cu F-16 sau EUROFYGHTER :) cat despre salar mi se pare cam mic, fie el si la inceput. un co-pilot civil castiga la inceput peste 1000 de euro

#6
ccezar2004

ccezar2004

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,318
  • Înscris: 16.06.2004
daca incepi sa compari castigurile cu cele de la civili.... te lasi pagubas...

#7
mwlambo

mwlambo

    Always watching you

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,481
  • Înscris: 10.12.2006
In aviatie te duci ca iubesti domeniul asta, nu ca doar iti place; fiind dispus la multe sacrificii, nu gandindu-te ca nu prea se castiga bine sau alte chestii.

#8
Messerschmitt

Messerschmitt

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 20.02.2007
Man, habar n-am cum este aviatia in romania, dar presupun ca exista din moment ce sunt piloti romani care lucreaza la tarom, etc.

Despre armata? eu zic sa te lasi. In armata vei zbura cel mult 100-200 de ore in 5-6 ani. Iar cand te duci crezi ca vei zbura jeturi? Ai toate cerintele fizice perfecte? Sunt mii de oamenii care ar vrea sa zboare jeturi. Dar recunosc nu am facut nici o cercetare.

Dar urmatoarele chestii ti le pot zice din experienta.

Am vorbit cu un pilot care a zburat elicoptere in UK. A inscris 400 de ore in 6 ani. Si asta find deployed in Afganistan. Companiile aeriene civile necesita cel putin cateva mii de ore de zbor pentru primul ofiter. Cu cate ore iesi dintro scoala de pilotaj? Aprox 200. Cat costa scoala? 30k+ Euro.

Eu am facut scoala de pilotaj elicoptere in Canada. Am cheltuit 50k$. Iar in Canada scoala este cam cu 75% mai ieftina ca in Europa unde sunt necesare 150 ore. Eu am doar 100. Ghici ce, daca vrei sa iti gasesti servici usor trebuie sa ai cel putin 1000 de ore. Habar nu ai cu cate trebuie sa o pun ca sa am o sansa sa zbor. Spalat hangare, elicoptere, etc.

Daca vrei sa zbori, incearca cumva sa te bagi la aviatie ca pilot de avioane. La elicoptere nu o sa apuci in europa pentru ca nu sunt prea multe operatori care le folosesc, iar multi piloti au fost in armata. Iar dupa cum am spus noroc daca te duci la armata. Sansele sa fi ales ca pilot sunt minime. Realisezi ca daca lucrezi in  termenul numit "Air Force" nu inseamna ca esti pilot. Ei te pot baga ca operator radio, tehnician, controler, inginer, pompier, si alte cateva zeci de pozitii. Ei aleg unde au nevoie de oameni, nu tu.

#9
stf_fane

stf_fane

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 15.07.2007
multumesc pt raspuns. in mare parte ai dreptate, se zboara putin si nu cred ca odata ce ai terminat scoala zbori in mod regulat. nu stiu cum e exact dupa ce termini scoala, daca zbori sau stai la birou, etc. stiu ca ei ma aleg sa fiu pilot si nu aleg eu dar asta se intampla inainte de a trece pragul scolii prin proba sportiva si vizita medicala de la INMAS. din cate am inteles scoala de piloti fie ei militari sau civili nu costa nimic. si daca nu e sa fiu pilot am sa am timp sa optez pt altceva, in nici un caz in cadrul armatei...

poate totusi se gaseste cineva si ma lamureste si pe mine cum e viata de pilot militar in Romania, cineva din domeniu :rolleyes:

#10
nile

nile

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 999
  • Înscris: 03.10.2006

 stf_fane, on Nov 26 2007, 10:32, said:

multumesc pt raspuns. in mare parte ai dreptate, se zboara putin si nu cred ca odata ce ai terminat scoala zbori in mod regulat. nu stiu cum e exact dupa ce termini scoala, daca zbori sau stai la birou, etc. stiu ca ei ma aleg sa fiu pilot si nu aleg eu dar asta se intampla inainte de a trece pragul scolii prin proba sportiva si vizita medicala de la INMAS. din cate am inteles scoala de piloti fie ei militari sau civili nu costa nimic. si daca nu e sa fiu pilot am sa am timp sa optez pt altceva, in nici un caz in cadrul armatei...

poate totusi se gaseste cineva si ma lamureste si pe mine cum e viata de pilot militar in Romania, cineva din domeniu :rolleyes:
Well, nu am treaba cu domeniul dar cunosc ceva oameni care au.
- ultima oara cand am baut o vorba cu un pilot care pilota L29 - L39 in BZ, voia sa treaca pe Mig 29, conditia fiind sa fie cantonat cam 1 an in Bacau. Intre timp pista de la Bobocu s-o cam stricat - daca a intrat in reparatie sau nu nu cunosc, insa din cate stiu eu, avioae mai mari de un AN-2 nu mai decoleaza de acolo, iar scoala de aplicatie pt pilotii incepatori fusese mutata la Ianca parca.
- pe elicoprtere e omor si mai mare din cate stiu eu. stiu pe cineva care a terminat H. Coanda la MI, asta implicand automat ca nu prea are ce cauta pe la avioane. Este pilot la aviatia utilitara in bucuresti, insa nu stiu cum sta cu orele;
- din ce am observat, cei mai meseriasi si mai "cool" sunt pilotii pe AN - 26. Aia mai zboara cand sar parasutisti, dar cum si parasutistii sunt putini, si salturile lor putine la numar, nu cred ca o mai tine nici asta prea mult.
Pana la urma, tot un Mig - ulache e o sansa .. cred. Sau zbori L29 sau 39 .. eventual pe niste Soimi .. si tot ai sansa sa zbori pe un jet, chiar subsonic.
Ca o paranteza, cand am fost mai demult la Ianca, m-a uimit numarul de mig - uri scoase la pensie, aliniate frumos  langa bretela, pe un aer din - ala uscacios de vara, in miros de pista, cauciuc . :) .
In fine, nu am prea avut ce noutati sa iti aduc, probabil asta stiai deja .. cert e ca TOP GUN, din gura  unui pilot, se intampla doar in flime. :)

LE Acum cativa ani am fost la clubul ala sportiv, cel care are sediul pe la piata Victoriei. Cursurile se tineau la o facultate de pe langa Gara de Nord. Ze horror ! Oh the terror! Sali ca la 1900 toamna,  si cand unul din profi incepuse sa spuna cum turcii veniti in vizita la Aeroclubul Roman au  vazut ce ingeniosi erau romanii la ridicatul planoarelor in aer cu "mosorul", m-am cutremurat :D . A predat niste notiuni sub - elentare de fizica .. de clasa a 9-a . Si, colac peste pupaza, cand am vazut ce oameni venisera acolo ... cum sa zic .. lasau imprsia ca iesit de pa tarla si s-au dus direct la cursuri de planorism .. :(

Edited by nile, 26 January 2008 - 18:26.


#11
stf_fane

stf_fane

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 15.07.2007
multam pr reply insa nu mai conteaza nimic, anul acesta nu vor fi locuri pt nici un fel de personal navigant. asa de dragul discutiei Mig 29 nu mai zboara de mult, Scoala de Aplicatie e la Boboc si Aviatia din Romania asa cum ai zis si tu nu seamana deloc cu Top Gun, e o diferenta de la cer la pamant intre ele. Acuma cine stie cand or mai avea nevoie de piloti dar cert e ca eu voi fi prea "batran" sa mai pot incerca :(

#12
berkut

berkut

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 18.01.2008
la militara varsta maxima e de 24, si nu te lasa, suna-i pana la vara ca nu se stie. ani de-a randul am crezut ca nu sunt locuri si de fapt intre timp s-au dat examene, s-a intrat, s-a zburat..
dar iti convine sa zb pe mig 21?
oricum mult succes!

#13
nile

nile

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 999
  • Înscris: 03.10.2006
Ok, in tot postul de mai sus in care scriam mig29, ma refeream de fapt la mig21 lancer. cred ca visam ..

#14
stf_fane

stf_fane

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 15.07.2007

 berkut, on Jan 30 2008, 14:42, said:

la militara varsta maxima e de 24, si nu te lasa, suna-i pana la vara ca nu se stie. ani de-a randul am crezut ca nu sunt locuri si de fapt intre timp s-au dat examene, s-a intrat, s-a zburat..
dar iti convine sa zb pe mig 21?
oricum mult succes!


ce n-as da ca anul acesta sa fie unul din anii despre care vorbesti. oricum daca as intra, pana termin, Mig21 nu va mai zbura deoarece trebuie sa-l scoata pana in 2010 parca.

merci pt urare.

Edited by stf_fane, 01 February 2008 - 09:39.


#15
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Am facut aviatie sportiva la Brasov in anii 98-2000, vreo 20 de ore de zbor in conditiile pe care le stie toata lumea: cursuri in conditiile alea jalnice, cu inghetatul iarna prin salile de clasa, cu examene aranjate, cu putine avioane si benzina mai ales ca erau sponsorizate de stat. Nu stiu ce s-a mai ales de aeroclub de atunci, ca avioanele ramase din vremea comunistilor incepusera sa se cam termine, se zvonea aducerea de aparate noi, dar oricum varsta maxima pentru cursuri gratuite era 21 de ani si ma cam saturasem oricum. Dupa examene urmau zilele lungi de asteptare vara, pe camp, ca sa prinzi o jumatate de ora de zbor daca aveai noroc, daca nu ploua sau era vant, daca nu se stricau avioanele sau erau plecate, daca aveam benzina. Intr-o vara daca aveai noroc, faceai 10-15 ore de zbor, dar erau veri in care puteai sa nu prinzi nici 5 ore.
Avand in vedere ca pentru brevetul de amator erau necesare 40 de ore, iar pentru cel de profesionist 200 de ore, faceti voi socoteala.
Am incercat si examenul la academie, deh, eram si eu tanar si prins de microb la vremea aia. Tocmai se mutase de cativa ani in Brasov, langa noi, reusisem sa gasesc un profesor care sa ma sfatuiasca si cu scoala nu aveam probleme. Nici cu sanatatea, credeam eu, avand in vedere ca mai zburasem deja, mai trecusem prin cateva teste medicale. Mda, cei de la spitalul medical din Bucuresti n-au avut aceeasi parere, am avut sansa sa pic la penultima proba, la encefalograma, ramasesem doar 3 oameni din cei aproximativ 50 care eram programati la testare in saptamana respectiva. Asta a fost, m-am linistit cu aviatia militara, dar ideea cu armata mi-a ramas in cap, asa ca am incercat un an la Academia Tehnica din Bucuresti. Pana atunci nu avusesem prea mult contact cu partea militara a aviatiei sau de alt fel, dar saptamana petrecuta pe holurile spitalului militar de vorba cu diversi medici, piloti si candidati, apoi anul de academie unde mai aveam colegi cu rude si in aviatie m-au lamurit: aviatia militara si cu atat mai putin viata de cazarma nu erau pentru mine.
Am revenit la Brasov, am mai zburat un sezon la aeroclub, apoi am fost plecat din tara o vara si s-a terminat si cu povestea aeroclubului. A ramas visul ca intr-o zi, cand o sa-mi permit un avion usor de 2 locuri, o jucarie din aceea de 10-20.000 de euro, sa-mi termin cursurile si sa ma pot bucura de niste ore de zbor pe vara doar pentru placerea mea. Ramane de vazut daca timpul si resursele imi vor permite sa-l indeplinesc.

#16
stf_fane

stf_fane

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 15.07.2007
adevarul e ca pe oricine intreb primesc cam acelasi raspuns: nu se merita, conditii f grele, zbor putin si deasemenea pt ca traim in Romania relatiile primeaza si in aviatie.

sper sa reusesti sa-ti cumperi jucaria si daca o cumperi sunt dispus sa-ti fiu co-pilot  :rolleyes:

#17
dana3262

dana3262

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 93
  • Înscris: 19.10.2007

 stf_fane, on Feb 1 2008, 09:39, said:

ce n-as da ca anul acesta sa fie unul din anii despre care vorbesti. oricum daca as intra, pana termin, Mig21 nu va mai zbura deoarece trebuie sa-l scoata pana in 2010 parca.

merci pt urare.
a sunat sotul la Bucuresti, foarte "secretosi", a reusit sa afle ca anul asta sunt doua locuri , sau...cu plata 30.000 euro, mai multe detalii nu, au zis sa sunam mai la vara!

#18
LaMishto

LaMishto

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 31.01.2006
Howdy partners! Vad ca va plangeti de conditiile din aeroclub! Pai dupa ce ca e MOCA mai facem si pretentii? Daca-ti place zborul, mergi si zbori cat se poate. Sincer, daca mi-as permite as zbura cu plata 3-4 ore pe zi vara, dar cum nu se poate, ma multumesc cu 10-30 de min (depinde de ce noroc am in ziua respectiva). Poate din cei care se plang de ce se intampla la AR or sa fie cativa mai viteji sa mearga sa zboare cu contract si or sa vada cu or sa aiba prioritate in fata sportivilor (chiar daca cei mai multi din cei pe care i-am vazut zburand cu contract nu au reusit nici macar sa iasa la simpla) si cu veniturile castigate de aici, o sa se mai dezvolte si aeroclubul, nu?

Pe de alta parte, omu' care vrea aviatie militara, merge acolo doar pt zborul unic pe care ti-l ofera o asemenea meserie si nu dpdv financiar. Ai salariu de ofiter si cateva sporuri in functie de orele zburate (care, din pacate, nu sunt f multe). Mi se pare blasfemie sa compari zborul de acolo cu cel de la civila. Mergi la civila, o sa fii un pilot f adevarat facand decolari si aterizari si in rest zburand pe autopilot.

Inainte sa pacaliti pustiu' ca o sa zboare migu', ar fi trebuit sa il anuntati si ca pilotii militari romani nu au mai facut trecere pe mig 21 din 2001 si tot de pe atunci e si 29-le grounded. Ah, si mai spunea cineva de L29 si L39, frumoase avioane intr-adevar, doar ca L29 nu mai zboara de cativa ani buni si din 39 mai sunt f putine care mai zboara si se zvonea ca dupa mitingul de la Ziua Fortelor Aeriene de la Bacau or sa fie retrase, desi a doua zi le-am vazut zburand. In fine, din punctul asta de vedere nu stiu ce sa zic.

Deci, in concluzie, daca vrei sa devii pilot doar pt miturile pe care le auzi pe la altii (femei frumoase, bani la greu, etc.) eu zic sa renunti la idee din respect pentru cei care care vor sa ajunga acolo din dragostea pt zbor si dorinta de a zbura si nu de a se da "ciumete mancatz-ash".

Hai te-am pupat!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate