Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bomba bombelor! Cei 3 foș...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde
 Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior

Tratament pt piele..canapea
 Buget 19k-masina noua-sfaturi

Grosime adeziv gresie

TVA doar la valoarea adaugata sau...

Inregistrare ecran
 

INCALZIRE cu aer conditionat

* * * * * 15 votes
  • Please log in to reply
17800 replies to this topic

#12799
froome

froome

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 980
  • Înscris: 06.08.2015

 gushpi, on 25 ianuarie 2022 - 13:38, said:



INDISPONIBIL!!!
:(

Este pe magazinul online ce mai nou vinde și chiloți pentru profit. :D

#12800
hvac

hvac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 622
  • Înscris: 16.12.2020

 theionutzradu1991, on 25 ianuarie 2022 - 17:50, said:

Vasazica decat cel mai ieftin daikin mai bine o chinezarie de gree/midea/lg?

Ultimul este "koreanozarie" nu chinezariePosted Image

#12801
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,049
  • Înscris: 17.01.2012

 theionutzradu1991, on 25 ianuarie 2022 - 17:50, said:

Vasazica decat cel mai ieftin daikin mai bine o chinezarie de gree/midea/lg?

care-va-să-zică e bine cum nimerești
un cârcotaș dă de lame și unde nu trebe... :P

la electronice cam așa stă treaba: ori pică mereu, ori te țin un veac - indiferent de marcă!!!
io am astfel de experiențe cu multe aparate

iar la AC-uri e foarte greu să faci o paralelă între 2 tipuri deoarece în ecuație intră foarte mulți parametri:
-volum de încălzit
-grad izolare casă
-orientare geografică spațiu de-ncălzit
-poziția UI
-poziția UE
-temperatură interioară dorită
-viteză de încălzire dorită
-dacă deranjează sau nu jetul de aer
-regim de funcționare (continuu sau intermitent - la cerere)
ETC ETC ETC

așa că lasă „paralele” și cumpără aparatul care ți-a picat cu tronc!!! :P

#12802
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,531
  • Înscris: 28.11.2017
Cumparatu e pe viitor, cand s-o buli starlightu.
L-am pornit azidimineata la -12 ,am crezut ca-l ia dracu cand am auzit cum urlau tavaraiele prin el.Totusi, "coafura rezista"!

Curiozitate.
Cam care ar fi sculele necesare pentru a instala un AC?
Gen gandit pentru instalarea cea mai simpla, fara sudare traseu suplimentar.
A facut cineva dintre voi chestia asta in regim amator?

#12803
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,640
  • Înscris: 21.08.2008

 theionutzradu1991, on 25 ianuarie 2022 - 17:50, said:

Vasazica decat cel mai ieftin daikin mai bine o chinezarie de gree/midea/lg?
Ca Daikin o fi vreo japoneza rasata... adica fabricata in Japonia.

 theionutzradu1991, on 25 ianuarie 2022 - 21:05, said:

Cam care ar fi sculele necesare pentru a instala un AC?
Gen gandit pentru instalarea cea mai simpla, fara sudare traseu suplimentar.
A facut cineva dintre voi chestia asta in regim amator?
Au facut asta unii colegi de forum, au lasat tevile lungi de 3 metri, doar au conectat UI la UE, unii au folosit, altii nu au folosit pompa de vid...
Ideea e sa nu fie rece afara si sa condenseze vaporii de apa din aer in interior si sa ajunga in compresor. Daca traseele sunt presurizate cu azot nu mai e cazul, merge si fara vidare (asa zic unii, nu eu).

Edited by danghetau, 25 January 2022 - 21:31.


#12804
Capdepisica

Capdepisica

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 25.01.2022
Buna . Am o problema cu AC-ul . Deci il folosesc pe modul incalzire si e sursa mea de incalzire . Si l.am folosit de cateva ori pe modul Dezumidificare . Acum fiind sezonul rece unitatea externa a inghetat si scoate niste sunete . Efectiv imi vibreaza si peretele. Am incercat sa il dezghet cu un uscator dar nu mai stiu ce sa fac . Suna foarte tare . Zici ca mai umpic si explodeaza . Va rog niste idei.


#12805
luxury54

luxury54

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 790
  • Înscris: 25.10.2004

 hvac, on 25 ianuarie 2022 - 11:55, said:

Nu cu mult timp in urma scriam ca as "face frigul" cu Daikin entry level la temp scazutePosted Image
Modicarea facuta de tine functioneaza doar pe o plaja de temperaturi , nu ai cum sa acoperi toata gama.Oricum aparatul e cam la limita sa de performanta , daca la -18gr a trecut de 704 w modulare e clar pe ce cop functioneaza.

Ph @ TOL 1.36 COP @ TOL 1.93 (-14°C) => 704w modulare

stiu exact ce o sa-i fac la urmatoarea minima de -15*C ... momentan modificarea senzorilor functioneaza in mod dinamic, adica cei originali modificandu-si valoarea odata cu temp. exterioara va influenta valoarea totala cu rezistenta in paralel pusa de mine, asa ca daca eu am decalat 7 grade ca la -3*C sa simta ca am +5*C si sa nu faca dejivrare, atunci el la -14*C afara va crede ca e -7*C si automat va face dejivrare chiar si cand aerul e uscat si nu e cazul....dar la urmatoarea minima voi decupla de tot senzorii originali (ii las in aer ca am cablu de legatura intermediar dintre ei si placa de baza), iar la capatul firelor pun rezistente fixe a caror valoare am masurat-o si notat-o la +4*C, astfel ca aparatul oricat de frig va fi va crede ca sunt +4*C la limita inainte sa intre in dejivrare ... ii mai dau o sansa sa-mi demonstreze ce stie la temp. negative!

adevarul e ca, din cate am observat, dejivrarea din juma in juma de ora facea ca el sa nu mai poata ajunge in alea 30 de min. cat functiona pe incalzire la o turatie corespunzatoare a compresorului ca sa compenseze necesarul termic pierdut din cauza multor dejivrari unde se pierde randamentul fantastic !
pur si simplu baga aer semi caldut primele 15 minute dupa fiecare dejivrare cand de ex. ieri am prins si valoare de -19*C, apoi reuseste cu greu sa bage mai cald si brusc iar se opreste si intra in dejivrare, deci practic dintr-o ora el baga aer cald cum trebuie doar jumate de ora pierzand jumate din randament cand afara sunt temperaturi sub limita lui de functionare declarata de -15*C cand oricum abia reuseste sa mai "culeaga" ceva caldura din mediul ambiant
am eliminat si modificarea facuta de mine lasand doar senzorii originali gandindu-ma ca la -19*C l-au programat ca nu mai are rost sa faca dejivrari, dar softul e varza la temp. negative si la fel si echipa de ingineri care l-a proiectat !

trebuia sa imi dau seama ca nu a fost proiectat pt incalzire si sa nici nu-l mai cumpar cand initial vazusem doar o singura gaura de drenaj al apei, cand la cel cu R410 sunt 5 gauri si a 6-a lateral

modelul cu R410 care are si el aceeasi modificare a senzorilor e programat din soft sa nu mai faca dejivrari deloc sub -5*C, deci el mergea constant si faptul ca nu facea dejivrari deloc l-a ajutat sa aibe un randament cat de cat omenesc la -19*C (ca de COP nu e cazul sa vorbim) si sa reuseasca sa mentina temp. deja acumulata in interior

Edited by luxury54, 26 January 2022 - 05:40.


#12806
hersorin

hersorin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,015
  • Înscris: 29.04.2011
Eu eram pornit pe Daikin . Am mers pe la câteva magazine și când întrebam ceva de Daikin toti îmi puneau brosura în fata si ei doar vând   deci 0 informații.  
Am făcut contract cu Eon , cel mai mic preț la energie și am luat de la ei un Gree Bora S4 de 18000 btu cu instalare gratis cu care m-am încălzit pana acum . El încălzește la etaj o casa bine izolata , e pus pe un hol . Pe decembrie am plătit 450 lei curentul în timp ce în bucătărie folosesc o aeroterma de 2 kw și am si un boiler de 1.8 kw.
Per total sunt mulțumit.  Ma gândesc sa mai pun unul si jos din același model .
Am lucrat la cineva cu Perfera cred de 12000 btu și se chinuia saracul sa scoată caldura la 0 grade . Chiar ma bucur ca nu am luat Daikin .

#12807
Aleduon

Aleduon

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 28.08.2021

 theionutzradu1991, on 25 ianuarie 2022 - 21:05, said:

Cumparatu e pe viitor, cand s-o buli starlightu.
L-am pornit azidimineata la -12 ,am crezut ca-l ia dracu cand am auzit cum urlau tavaraiele prin el.Totusi, "coafura rezista"!

Curiozitate.
Cam care ar fi sculele necesare pentru a instala un AC?
Gen gandit pentru instalarea cea mai simpla, fara sudare traseu suplimentar.
A facut cineva dintre voi chestia asta in regim amator?

Și eu sunt interesat de a-mi instala aparatul pe cont propriu, că nu vreau să mi-l „zgârie” niște instalatori nepricepuți de pe coclauri, ori să-mi facă bercuieli de doi bani, de mă trezesc fără freon în două zile... și mi-e cam lenică să „conspectez piața”, să văd cine e de încredere și cine nu. De asemenea, țin foarte mult și la aspectul estetic (canal de mascare rotunjit, din PVC, cu cotiere; folosirea unui îndoitor de țevi, care nu doar conferă un aspect mai „profesional”, dar și îndoaie țevile fără riscul de a le turti sau găuri), o instalare „premium” (care ține cont și de aspect) ajungând pe la 800 de lei. Nu, mersi! Dat fiind faptul că nu vreau nici să realizez un fiasco în regim de amator și să-mi bulesc echipamentul cu mâna mea, m-am documentat cât de cât în ceea ce privește instalarea unui mini-split. Voi enumera aici ceea ce am găsit eu și consider a fi de bun simț pentru o instalare decentă. Cei care se specializează în frigotehnie pot aproba sau arunca cu noroi, întrucât ceea ce scriu nu vine nicidecum de la un expert! Ca atare, lista de mai jos este strict orientativă, nu trebuie luată ca formulă fixă. Chiar aștept opinii și recomandări/îmbunătățiri.

Acestea fiind spuse, voi trece peste banalele "bormașină, nivelă, dibluri, șuruburi, chei hexagonale blabla" - alea sunt trecute în manual, ca atare mă rezum strict la partea de frigotehnie și de racorduri electrice, adică ceea ce nu este detaliat în manuale de regulă (fiindcă, se presupune, e realizat de profesioniști, hihi). Pentru conexiunile frigorifice vei avea în vedere următoarele:
1. Țeavă de cupru izolată, evident. Cea mai veridică și decentă ofertă mi se pare a fi cea de la Romstal - https://www.romstal....-p14762197.html Nu îți pot spune dacă țeava este bercuită sau nu. (Nu scrie nicăieri, dar ar fi grozav să fie!) Dacă, să presupunem că este bercuită din fabrică, însă conurile sunt de un admirabil și mare r**at (cum am înțeles că se întâmplă de obicei), va trebui să te duci la un frigotehnist să ți-o bercuiască calumea... ca să economisești, chipurile, banii dați pe o trusă de bercuit. Acele conuri trebuie să fie perfecte (realizate cu „ulei frigorific”, pt. lubrifiere... nu știu dacă asta e traducerea corectă de la „refrigerant oil” în română), fără fisuri, că altfel vei avea pierderi de freon.
* Trebuie să luăm aminte că etanșările de tip metal-pe-metal prin comprimare (fără sudură și fără garnituri de cauciuc), cum sunt aceste conexiuni frigorifice, pe cât sunt de durabile, pe atât îs de problematice și dificil de realizat (datorită preciziei cerute). Am înțeles de la unii că multor frigotehniști le ia niște luni bune de experiență pentru realizarea unor conuri perfecte... asta dacă nu au în dotare o sculă ca asta, cu un preț pe cinste - https://navacglobal....r-flare-nef6li/
2. Îndoitor de țevi* (găsești la maxim 40 de lei, pe eMag);
3. Cheie dinamometrică (de la Rothenberger, în jur de 500 de lei)... pentru cei care nu au valorile „în mână” (am înteles că sunt instalatori suficient de experimentați încât să-și dea seama cam care e forța ce trebuie aplicată/când să se oprească... eu, unul, nu m-aș baza pe factorul uman). Nu trebuie neglijată prezența unei asfel de chei! Strângerea prea tare a unei piulițe poate fisura buza de la țeavă, în timp ce strângerea prea slabă garantează o lipsă de etanșeitate. Ambele cazuri duc la pierderi de freon și, implicit, la peri albi.
4. Burete de izolație pentru robineții UE* (opțional - îmbunătățește performanța reducând pierderile termice). Am văzut de la userul luxury (Iertați-mă dacă greșesc sau confund!) un ditamai „burlanul” foarte simpatic pe traseul frigorific al unui Daikin. Oricât de caraghios ar arăta, performanțele sistemului chiar cresc, mai ales dacă îmbraci și robineții în burete! Cred că ăsta e și scopul copertinei care acoperă robineții la unele modele - să ascundă aspectul inestetic al izolației și să încurajeze folosirea izolației și acolo. De altfel, dacă îi lași neizolați, condensul face băltoacă și numa' scursuri în interiorul acelei copertine, pe timpul verii, la unele modele.
5. Bandă de matisat;
6. Mizilicuri...

Și deja ai realizat conexiunile frigorifice! În continuare, pentru vidare și eliberarea freonului în instalație, m-am gândit la un ansamblu (Și chiar vreau părerea unor profesioniști!) format din:
1. Pompă de vid (în jur de 400 de lei) - aceasta trebuie să fie capabilă să ajungă la o valoare de vid final cât mai scăzută. Value și Rothenberger cică-s branduri bune. (Dacă te zgârcești, se poate face o pompă de vid și dintr-un compresor dezafectat de frigider. Nu știu cât ar fi de eficientă, poate ne ajută colegii de pe forum dacă au experiențe.)
2. Vacuumetru analog „dă fîrmă”. https://www.frigoteh...etru&results=40 (Aș alege un vacuumetru în loc de manometru fiindcă îmi oferă „rezoluție” mai mare la presiunile negative. Bateriile de manometre au rezoluție mai mare pt. presiunile pozitive, și doar o bucățică mică pt. cele negative, iar acest lucru e de înțeles - sunt destinate încărcărilor cu freon. CPS e un nume în domeniu.)
3. Conexiune în T*. https://www.frigoteh...=teu&results=13 Nu știu exact care-s diametrele, standardele și fittingurile potrivite. Ideea e că acel vacuumetru trebuie conectat printr-un T la circuit.
4. Furtun cu robinet (special pentru presiuni negative/vidări, evident).
5. Ceva de genul ăsta, pentru a evita scăpările de freon la deconectarea circuitului - https://www.frigshop...fco-a33410.html
** Iarna (la temperaturi de îngheț), pentru procedura de vidare este recomandată încălzirea traseului frigorific (se poate face și cu un feon), pentru că pompa de vid nu îți „rezolvă” și umezeala înghețată din porțiunea de traseu frigorific expusă la exterior.

Cam asta ar fi procedura de vidare, însă tot n-ai scăpat de frigotehnist (care te poate scuti de și mai multă cheltuială)! Dacă instalația ta este capabilă să rețină o presiune negativă (vid), asta nu înseamnă că rezistă și la presiuni pozitive (ca în cazul funcționării propriu-zise)! În general, având în vedere că e o structură rigidă, metalică, ceea ce rezistă la pres. negative va rezista și la presiuni pozitive (din acest motiv nu se fac presurizări pozitive de regulă), dar lucrul ăsta nu e garantat! Înainte de această vidare, e recomandat să se facă un test de presiune pozitivă (cu azot parcă). Frigotehnistul va testa instalația la presiunea maximă de operare prevăzută în manual (această presiune e atinsă în modul de încălzire). Astfel, nu va mai fi nevoie de detectarea de scurgeri cu săpun/soluție specială sau „nas” electronic, la conexiuni... depinde și de cât de precisă este scula care măsoară presiunea (depinde de rezoluție mai bine zis, unitatea de microni fiind cea mai recomandată). Și, dacă tot vine un frigotehnist să-ți testeze sistemul la presiuni pozitive, împotriva scurgerilor, nu ar fi mai bine ca tot frigotehnistu' să facă și vidarea? Te scutește de aruncarea și mai multor bani pe fereastră. Iar dacă tot chemi un frigotehnist, e bine să te asiguri că are în dotare scule de măsurat din astea fine (și scumpe a naibii, sau pe care tu nu ți le permiți). Aparatele de măsurat cele mai fine sunt electronice de regulă, nu ca vacuumetrul recomandat de mine.
*** Dacă sunt frigotehniști pe acest forum, sunt foarte curios ce părere au despre KWIK-E-VAC, de la Pioneer, care ar fi cea mai „zgârcită” alternativă la tot ceea ce presupune procedura de vidare clasică. Aveți o prezentare aici - [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZDXIIJwDkM8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Acum să trecem la partea electrică.
1. Cablu electric. Că e mai recomandat NYY-J/EYY-J sau MYYM nu știu încă. Despre N/EYY-J am înțeles că e printre cele mai șmechere (are și rezistență împotriva razelor UV - dacă UE stă în soare -, și rezistență la foc, la ger și toate celea), dar am văzut că instalatorii folosesc cabluri MYYM. Nu știu ce indicații și recomandări ar fi de urmat în ceea ce privește acest aspect (tipul cablului), însă știu că, ca material de conductor, cuprul este de preferat față de aluminiu. Iar dimensionarea (secțiunea conductorului) trebuie, evident, să se facă în funcție de cerințele electrice ale aparatului. Conductorul e de recomandat să fie lițat, nu plin (monofilar).
2. Clește de sertizat. Dacă intenționezi să-l folosești rar, poți lua unul din ăla multifuncțional (3-în-1: taie, dezizolează și serizează), la 50-70 de lei. Cu cât e mai mic prețul, cu atât ține mai puțin și îți face treabă mai inconsistentă.
3. Papuci electrici de tip furcă (pentru comunicații, fază și nul) și inel (împământare), de preferat izolați;
4. Tuburi termocontractibile*.

Personal, aș fi dispus să merg, ca cheltuială, până în lista de mai sus... fără trusă de bercuit, tăiat și debavurat, baterie de manometre, butelie de azot ș.a. Mi se pare prea mult! (Deja e multicel oricum.) Dacă ai un aparat mai ieftin, instalarea lui pe cont propriu („profesionistă”, desigur, sau cu intenție de profesionalism cel puțin) ajunge să coste mai mult de jumătate din prețul lui. Scule de închiriat nu cred că găsești, deși ar fi interesant... Cheia dinamometrică mănâncă o grămadă din costul total, și e de ajuns. Dincolo de asta, curiozitatea mea cea mai mare este dacă o firmă de instalare ar fi dispusă să-mi acorde garanția în cazul în care eu îl instalez până la procedurile de presurizare, verificare de scurgeri, vidare și încărcare cu/eliberare de freon... și verificări la instalația electrică eventual. Adică eu îl pun pe perete, realizez conexiunile și pe urmă îi chem pe ei sa facă restul. Dacă sistemul meu nu are scurgeri și totul este OK și la partea electrică (pe baza instalării făcute de mine), oare ar fi vreo firmă dispusă să îmi acorde garanția? Cunoașteți cazuri?

În cazul meu, pot spune că e o instalare dificluță atât d.p.d.v. estetic cât și practic, de aceea țin să-l montez eu până la procedurile frigotehnice (pentru care voi chema pe cineva). UI trebuie să stea între grindă și perete; va fi nevoie de niște console în L, fixate pe grindă, și de un panou care să le mascheze și, în același timp, să sprijine greutatea UI în partea de jos, că deh... e model mai cu moț și consola lui nu parcurge toată înălțimea UI, până jos... plus chestia că nu vreau să arate ca o disecție de motor de rachetă toată treaba aia pe perete. UE trebuie montată perpendicular pe perete, nu paralel (pe consolă specială, făcută la comandă, că nu se găsește nicăieri pe 'net). Sunt niște particularități cu care unii instalatori, chiar și în regim de instalare premium, nu cred că și-ar bate capul, dar cu care eu îmi pot bate capul fără probleme, și am tot timpul la dispoziție.

**** Postarea asta nu este ca să dau în cap frigotehniștilor „care cer prea mulți bani”, să-i cataloghez pe toți instalatorii drept „amatori ordinari” ori să desconsider niște oameni care au făcut o școală în sensul ăsta, și care au muncit pentru niște calificări, au o experiență în spate, facultăți eventual, au investit resurse personale în asta ș.a.m.d. E doar chestia că cineva poate chiar își dorește (din pasiune/hobby) să instaleze de unul singur un sistem. (Până la urmă, nu-i chirurgie pe creier!) Ca o paranteză, costă și mai mult decât dacă ar veni cineva să ți-l instaleze, când faci totalul notei de plată (și aici vorbim doar de conexiuni, fără vidare, că cu tot cu aia prețul se umflă și mai mult). Interesant e că în străinătate e un pic invers - costă mai mult profesionistul decât „amatorismul (profesional)”. Americanii chiar și le instalează singuri ca să facă economii serioase (chipurile). Pe piața lor există și sisteme care sunt DIY prin natura lor, cum e MrCool (by Midea), care foloseșc racorduri de tip quick-connect și țevi gata încărcate. În al doilea rând, sunt sigur că există pe forum persoane care au avut experiențe neplăcute cu anumiți instalatori și cu echipamente prost instalate (care automat ajung să fie catalogate drept „branduri proaste” din cauza instalării). Aceste pers. vor căuta mereu soluții proprii și alternative. Pe lângă asta, unii frigotehniști probabil se vor abține să facă recomandări; e ca la medici - nu se pot face diagnostice și acorda tratamente „telefonic”, ci e nevoie de „consultație”. Asta probabil face parte din codul lor profesional, nu e neapărat chestia că vor bani. Cei care fac recomandări, le fac pe riscul vostru. E de la sine înțeles că nu își asumă nimeni răspunderea dacă tu îți strici singur aparatul prin stângăcii și omisiuni de amator!

#12808
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,531
  • Înscris: 28.11.2017
Pana la urma partea sofisticata care costa "experienta" e partea care tine strict de conexiunile de cupru "freon" etc.
De montat o UI si o UE ,bagat cateva dibluri in perete si 4-5 fire de colo-colo nu e mare smecherie.

#12809
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,244
  • Înscris: 17.03.2009

 Aleduon, on 26 ianuarie 2022 - 07:43, said:

Acum să trecem la partea electrică.
1. Cablu electric. Că e mai recomandat NYY-J/EYY-J sau MYYM nu știu încă. Despre N/EYY-J am înțeles că e printre cele mai șmechere (are și rezistență împotriva razelor UV - dacă UE stă în soare -, și rezistență la foc, la ger și toate celea), dar am văzut că instalatorii folosesc cabluri MYYM. Nu știu ce indicații și recomandări ar fi de urmat în ceea ce privește acest aspect (tipul cablului), însă știu că, ca material de conductor, cuprul este de preferat față de alumin
O remarca ,se poate folosi MYY-F nu MYYM .

#12810
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,049
  • Înscris: 17.01.2012
NU mai beneficiezi de garanție dacă îl montezi singur!
io aș zice că-i logic!

io am 5 ani garanție, poa'să berciuiască și cățelu' instalatorului, nu mă interesează - în 5 ani este destul timp să se rezolve orice panaramă de instalare!

cât despre estetică: „amenință-i” cu un coniac bun și se rezolvă
io, la un aparat, am UI/UE spate-n spate
i-am rugat să facă o buclă la traseu pt preluare vibrații, iar ei au lăsat TOT traseul de 3 metri (inclus) și l-au buclat :P în spatele UE.

#12811
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,640
  • Înscris: 21.08.2008
Fac ceva pe garanția lor.
Acum 5 ani am montat cu "doctorul in frig" din județ, a făcut ăla un mare rahat de nici 2 echipe de la Aston nu au remediat. S-a scos și băgat de 4 ori freon curat.
La urma le-am spus să vadă cum ies din curte și am sunat la unul din oraș care a montat corect, merge și acum fara să piardă.
Aceeași conduită am ales-o pentru alte 2 AC montate ulterior.

#12812
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,049
  • Înscris: 17.01.2012
unii-s ingineri, alții profesori, unii tineri, alții pensionari...

odat' am luat o mobilă simplă pt un mic dormitor..., am lucrat 3 ore la asamblare - s-a lăsat cu dureri de spate și genunchi
alt'dat' am plătit 100 de lei 2 montatori - într-o oră era gata, iar io zglobiu :P

nu toți instalatorii sunt dorei... :(

#12813
blackiesasha

blackiesasha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 21.01.2013

 gushpi, on 26 ianuarie 2022 - 10:26, said:

NU mai beneficiezi de garanție dacă îl montezi singur!
io aș zice că-i logic!

io am 5 ani garanție, poa'să berciuiască și cățelu' instalatorului, nu mă interesează - în 5 ani este destul timp să se rezolve orice panaramă de instalare!

As vrea sa te vad ce faci cand semnalezi o nefunctionare corespunzatoare si cand vin la constatare iti zic ca nu are nimic. Totul functioneaza normal. Reclami la OPC...tu zici ca nu merge cum trebuie, ei zic ca merge normal. Solutia OPC : cumparatorul sa demonstreze cu expertiza tehnica ceea ce sustine. Ce zici? Te bagi la asa ceva?
din pacate, in ziua de azi, garantiile nu prea mai exista.

aaa, si am mai vazut o chestie....aparat cu garantie 5 ani....montaj garantie 1 an.....???? aici cum rezolvi dupa 1 an?

Edited by blackiesasha, 26 January 2022 - 11:17.


#12814
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,049
  • Înscris: 17.01.2012

 blackiesasha, on 26 ianuarie 2022 - 11:14, said:

As vrea sa te vad ce faci cand ...

...io aș zice că văz partea plină a paharului...
sau oi fi io un fericit că întâlnii uameni normali :P

nu zic că nu mai sunt și țepi în talpă, dar și să aștept să-mi cadă drobu'n cap - nu-i o soluție!

#12815
hvac

hvac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 622
  • Înscris: 16.12.2020
Suntem pe aici cativa care ne instalam singuri aparatelePosted Image
Voi vorbi doar in nume propriu (pt ca nu cunosc conjunctura celorlalti). Am ajuns aici datorita slabei pregatiri a "oamenilor din teren" ca sa ma exprim plastic. Dupa ce am inghitit multe de la habarnismul umplerii cu freon pana la superficialitatea specialistilor de la reprezentanta am decis sa imi bag nasul unde "nu-mi fierbe oala". Si de atunci tot modific ceea ce inginerii aparatelor au facut prost. Nu-i deloc placut insa doar asa am ajuns la performante ok pt mine.
Ar fi frumos ca instalatorii autorizati sa respecte toti ce a scris colegul mai sus Posted Image  insa realitatea in cele mai multe cazuri e diferita.
Sincer chiar as vrea sa vad in viata asta service-ul care nu cere stampila autorizata ci se uita la corectitudinea montajului dar cred ca visez frumos.

Edited by hvac, 26 January 2022 - 13:50.


#12816
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,049
  • Înscris: 17.01.2012
la cele 2 aparate montate acu un an juma, instalatorul asigură și service-ul: instalează prost - muncește mai mult... :)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate