Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Polinezia franceză

- - - - -
  • Please log in to reply
188 replies to this topic

#181
Alex432

Alex432

    sit at big tables

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,212
  • Înscris: 28.05.2020

View Postalexxxxx, on 10 decembrie 2021 - 12:37, said:

Revin cu vesti cand ma intorc. Sper, ca prim obiectiv, sa pot sa plec :-).
Calatorie placuta !  Nu uita de poze :)

#182
alexxxxx

alexxxxx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,410
  • Înscris: 06.02.2004
M-am intors de ceva timp, in mode evident...aproape un an. Am zis ca mai bine mai tarziu decat niciodata, asa ca in lipsa oricaror altor postari pe subiect...impresiile mele.

In general, in afara de francezi, impresiile gasite pe net se rezuma la resort/overwaterbungalow Bora Bora si (cu ceva noroc) Moorea. Exclusivism, insta, multi bani, rupt in figuri. Perspectiva mea este una in nici un caz de "buget" - nu poate fi vorba acolo - insa de abordare "de bun simt". O mare necunoscuta pentru mine, la vremea vizitei, si un oarecare stres. In concluzie scurta, se poate, fara rabat la nimic, vizita cu un buget absolut civilizat, pentru destinatia asta. Detaliez mai jos.

Totul a mers absolut perfect si conform planului.

Zborul cu Air France a fost mai ok decat ma asteptam pentru 2 zboruri lungi back to back. 3h pana in Paris, 1h30 intre avioane, apoi 12h pana la Los Angeles unde te dai jos, treci pe la control pasapoarte (rapid, stampila si drum bun in continuare) si apoi te baga la loc la plecari printr-un coridor, treci de securitate si aia e, sa zic vreo 1h30 cu totul, pauza intre zboruri de de vreo 2h30'. Apoi inca vreo 9h pana la Papeete, unde am ajuns pe la 5:30 dimineata.
Fiind in vremea covidului, a trebuit test antigen facut in aceiasi zi cu plecarea. In rest o gramada de hartii cerute, teoretic, nu le-a cerut nimeni la control pasapoarte in Papeete.
Avioanele au fost cam 80% pline, sotia a stat cu fi-miu pe un rand de 3 la geam si eu am avut un loc liber langa mine. Organizarea de a lua locuri in spatele avionului, acolo unde nu prea ia nimeni, a dat roade.
Sezonul a fost teoretic ala cu ploi, decembrie-ianuarie ploua mai putin, februarie-aprilie mai mult. Eu am mers 16 decembrie - 2 ianuarie. A plouat putin, aproape in fiecare noapte si uneori si ziua cate putin, insa vremea a fost super buna in ansamblu. Minim 24C, maxim vreo 31C, apa vreo 28-29C. Surprinzatori, tantarii n-au fost o problema pe nicaieri, dar am ales cazare pe plaja/malul marii peste tot, si briza tine tantarii deoparte.
Planul, dupa cum am spus, a fost sa ne plimbam, sa intelegem ceva din cultura locala, mai ales ca insulele de acolo au o cultura bogata, autentica, necomerciala, si nu sa mergem stil "Maldive" sau "Dominicana" la resort.  A fost excelent asa. Din punctul meu de vedere nici nu merita deranjul pana acolo daca te duci doar in Bora la tarc (bine, tarcul e o insulita), iesi mai ieftin si mult mai comod in Maldive sau Seychelles. E foarte frumos, doar ca nu merita deranjul. Repet, doar pentru atat nu merita bataia de cap, oricat de instagramabil ar fi peisajul, e aiurea de scump si bataia de cap e mare.
Revenim. Zborurile interne sunt foarte scumpe. Pana in Bora Bora costa vreo 400 de euro. Partea buna e ca Air Tahiti are o gramada de pass-uri care iti permit sa vizitezi toate grupurile principale de insule la un pret absolut rezonabil. Am luat un pass, pass-ul pentru a vizita 5 insule (Moorea, Bora Bora, Huahine, Raiatea, Maupiti) costa cu doar putin mai mult decat un zbor dus-intors pana in Bora Bora (cu vreo 30 de euro mai mult). Cum americanii, rusii si alti oligarhi merg direct si exclusiv in Bora, e pacat sa nu-i arda. Asta e si filosofia insulelor - sunt oameni dispusi sa dea foarte multi bani, si e pacat sa nu-i arda ei. Per total, pentru zboruri intre toate insulele astea, am dat 1300 de euro pt noi doi + copil. Rezonabil oriunde in lume.

Primul zbor spre Moorea l-am luat in aceiasi zi in care am ajuns in Tahiti, cu vreo 3-4h de asteptare. Moorea e singura insula "turistica" in afara de Bora Bora, "turistic" insemnand ca exista hoteluri de lant (Intercontinental, Sofitel, Mariott, etc) cu cateva zeci de camere, in nici un caz nu poate fi vorba pe undeva prin Polinezia de "turism de masa". N-am vazut pe vreuna din insule (in afara de Papeete/Tahiti) case sau hoteluri cu mai mult de un etaj, majoritatea fiind doar parter. Densitatea e foarte mica, si turistii, aia care sunt, sunt campati prin resorturile mai maricele.
Moorea e o insula destul de maricica, are un drum circular care o inconjoara pe coasta in lungime de vreo 60 km. Foarte fotogenica din orice unghi, de pe "pamant" as zice chiar ca e mai fotogenica decat Bora Bora, care de sus arata mai frumos (e si semnificativ mai mica si incape cu totul in cadru).

O paranteza despre preturi:
Am plecat la drum cu ideea ca totul o sa fie destul de scump la fata locului, si, in mare, este. Insa nimic de speriat. Informatii destul de putine spre deloc pe internet legate de aspectul asta, cat costa lucrurile pe acolo efectiv, in magazine sau restaurante locale/rulote. In afara de ceva forumuri frantuzesti, impresiile sunt legate de preturile (absolut la rupere) din resorturile de figuri din Bora si, poate, Moorea. Astea n-au nici o legatura cu turismul care se practica acolo de majoritatea francezilor, turism care, ca in toate locatiile de la mare frantuzesti (mai am sa merg in Reunion, in rest am fost cam peste tot) are o aroma puternica de 2 Mai anii 1995. E o falie majora intre turistii care merg in resort (americani, chinezi si est-europeni) si restul turistilor (95% francezi). Majoritatea relatarilor sunt legate de preturi din restaurante, taxiuri, etc. Singurii, in mare parte, care vin pentru turism "normal" sunt francezii, care practic merg la ei acasa. In rest americani, rusi, chinezi, romani, etc in general merg la "rupere in figuri" drept urmare preturile sunt pe masura - destinatie e de asa natura, chiar e pacat sa nu-i arda. Orice e legat cumva de servicii adresate turistilor (de exemplu taxi, excursii, restaurante in sensul de stat la masa si servit de chelner, etc) este disproportionat de scump. Un taxi poate costa lejer 30-40$ pentru o cursa de 3-5 km.
Moneda este francul pacific, legat la curs fix de euro (119.33 CFP/euro). Lucru bun, de cand dolarul s-a dus la cer. Bancomate gasesti, am scos direct de pe card, ca peste tot in lume. Mai putin in Maupiti, unde fiind o insula cu doi oameni o femeie si un cal nu era nici un fel de bancomat. La magazine poti plati cu cardul, in general. La aeroport poti schimba euro/cfp/euro la curs oficial, cu un comision modic. Conversia am putut-o face usor, 1000 CFP = 40 de lei, curs care a ramas valabil si azi.
Revenind la preturi, absolut totul mi s-a parut decent si m-am calmat destul de rapid, stand mai mult de 2 saptamani si fiind 3 oameni ma gandeam sa nu se adune cam mult. Nu s-a adunat, nici n-am prea avut pe ce cheltui....
Exemplu de preturi:
inchiriere masina (am inchiriat peste tot mai putin in Maupiti unde nu se punea problema, n-aveai de unde inchiria, si toata insula avea vreo 6-7 km drum circular, am luat biciclete gratis de la pensiune): 40 euro/zi (Moorea, cel mai ieftin) - 80 euro/zi (Bora, cel mai scump). In rest vreo 60 euro/zi in Huahine si 40 euro/zi in Raiatea.
preturi in magazine: preturile de la Mega x 2. Conversie destul de constanta. Daca o cola la jumate e 3 lei aici, acolo e 6. Nu se produce mai nimic local, abia am gasit niste suc si niste lapte/oua, toate produsele se aduc cu vaporul din Franta (80%) sau Australia (alte mici maruntisuri). Absolut tot e frantuzesc, unt, mezeluri, tot ce te-ai putea gandi, inclusiv apa plata (desi aia au si locala). Tre sa fii foarte atent la legume si carne proaspete, nu prea au locale (in afara de rosii si inca 2-3 legume) si aduse din Australia pot ajunge rapid la preturi aiurea (15 euro kilu de ardei gras).
Am sa pun niste poze cu preturi din magazine.
De mancat: in primul rand, in toate locurile unde am fost eu n-am vazut decat turisti francezi, n-am auzit si n-am vorbit decat franceza. De-aia si ziceam ca e o falie majora intre turistii "straini" care atunci cand am ajuns in Papeete au disparut toti in avionul de Bora, cu turistii "domestici", desi domestici inseamna francezi de la 20 de ore de mers cu avionul. In Bora, pe insula "mare" unde am stat (hotelurile de lant, "scumpe" sunt pe "motu", insulite care bordeaza laguna interioara) am mai vazut un cuplu de polonezi si un cuplu de americani (astia cred ca se "aventurasera" in necunoscut, i-am vazut doar intr-o seara la rulotele cu mancare, se uitau foarte suspicios in jur, am vorbit cu ei si li se explicase de la receptie ca pot merge pe insula insa sa fie atenti ca poate fi periculos...:-) ). Turistii francezi sunt foarte "cumpatati", cam peste tot pe unde i-am vazut prin lume, acum am cam vizitat toate insulele frantuzesti in afara de Reunion si peste tot "cumpatarea" lor e absolut fenomenala. Intr-un cuvant, chitra totala. Nici restaurante nu sunt prea multe, cel mult niste mici afaceri de familie cu 4-5 mese. Drept urmare cam toata lumea (localnici si francezi) mananca la roulottes, care se instaleaza in centrele satelor de pe insule (printr-o parcare) pe la 5 dupa-amiaza (uneori sunt deschise de la 11, sau doar pentru pranz, depinde de cum are chef baiatu cu rulota). Acolo se face ceva la gratar (pui, vita, peste (ton, peste spada, mahi mahi) ) cu ceva garnitura de cartofi prajiti, fasole verde, orez, etc. Am mancat absolut excelent de fiecare data, pestele e foarte proaspat si foarte bun, n-am mancat nicaieri mai bun, in general yellofin tuna, peste spada si mahi-mahi. Deasemenea se fac si diferite feluri de mancaruri chinezesti (chow mein, etc) avand in vedere influenta destul de mare a localnicilor de origine chineza.
Preturi: de la 500 de franci (da, 4 euro, 20 de lei) pentru o portie imensa de pui la gratar + o tona de cartofi prajiti sau alta garnitura pana la 1200-1500  de franci (50-70 de lei) pentru peste proaspat portie f mare + garnitura+salata. 700 de franci o sticla mare de suc la rulote (1,5 litri - 30 de lei), 300 de franci o apa la 1.5 litri (12 lei). In total vreo 150 de lei o masa pt 3 din care mai luam si acasa. Foarte decent pentru absolut orice standarde.
Pentru asta trebuie masina inchiriata fiindca altfel te rup taxiurile, dai pe taxi de 3-4 ori cat dai pe masa. Repet, orice e indreptat spre turisti (localnicii n-au nevoie de taxi) e pus la rupere.
O nota legata de alcool: o bere in magazin e vreo 200-250-300 de franci (8-12 lei), la restaurant intre 400 si 1000 de franci (16-40 de lei). In magazin nu se vinde niciodata rece, de la frigider, ci numai calda, de pe raft, la temperatura ambianta. Si se vinde doar intre anumite ore (in weekend de exemplu doar pana in ora 12 la pranz, in zile lucratoare doar 12-20 parca). La rulote nu vand alcool, deloc. In afara de bere, alcoolul e cam la 3x fata de preturile de aici, in general au vinuri frantuzesti foarte bune la preturi decente. Toate locurile unde am stat aveau frigider in camera (majoritatea si bucatarie dotata complet sau o chicineta) asa ca puneam berea la rece acasa si o beam la pachet. Ca o nota, francezii iau totul la pachet, de acasa, cutie frigorifica, sandvisuri, suc, apa, bere. Repet, foarte cumpatati, mi-a placut de ei :-).
Trecand peste introducere, revin la Moorea. La vreo 10 minute cu avionul de Tahiti si, teoretic, "turistica". Adica cu ceva mai multe hotelase, eu am stat la unul foarte frumos, Les Tipaniers (https://www.lestipaniers.com), cam la 30 minute de condus de aeroport. Am avut un bungalow foarte mare cu pat dublu + 2 paturi simple + bucatarie complet utilata. Cam vreo 140 de euro/noapte. Pe plaja, as zice cam cea mai frumoasa plaja din Moorea. Evident, daca vroiai mic dejun, te ardeau cu vreo 25 euro/persoana. Plaja din fata hotelului absolut superba, sincer nu stam nicaieri pe plaja "la bronzat" desi in general merg in locatii cu plaja, ci incerc sa fac lucruri. Pur si simplu nici eu nici nevasta-mea nu putem sta mai mult de 5 minute pe plaja, ne plictisim imediat. Aici partea buna a fost ca aveau un centru de inchirieri barci si caiace direct pe plaja, si am inchiriat caiace (500 franci/h, 20 de lei) si barca cu motor (6000 de franci prima ora, apoi vreo 2000/ora) si in imediata apropiere fauna e absolut fenomenala: rechini de recif, manta rays, pesti. Coralii, din pacate, si in Moorea si in Bora erau cam albiti. Am facut snorkeling pe saturate, peisajele sunt fantastice la plimbarea cu barca, din toate insulele aici snorkelingul a fost cel mai bun si fauna cea mai frumoasa.
Masina inchiriata a costat vreo 150-160 de euro pe  4 zile si e absolut indispensabila, taxiul te rupe in doua, si asa ai posibilitatea sa te duci la ce rulote vrei si sa iti iei ce vrei de mancare din ce magazin vrei. Am fost in port si, dimineata, am gasit la pescari sa cumparam ton si mahi mahi, vreo 1200 franci/kg de file (50 de lei). L-am gatit in bucataria din bungalow si a fost absolut delicios. Pretul la benzina cam ca la noi.
Singura problema avuta a fost ca am descoperit ca ne-au furat niste lucruri din camera cand eram pe plaja (alea importante le pusesem in seif). Asta intamplandu-se in a doua zi, n-a fost prea placut. Problema a fost ca au luat si un plic in care erau niste teste pcr, alea trebuia sa i le fac lu fi-miu (deh, vremuri pandemice acum un an) in ziua 4 si ziua 8 dupa ce ajungeam si sa le las la receptia hotelului sau la dispensarul din sat. Probabil au crezut ca sunt alte chestii, si cum situatia asta nu prea era reglementata (ce dracu faci daca-ti dispar self-testele obligatorii) am sunat la politie... Jandarmeria deschidea la 10 dimineata...Vreau sa va zic ca organizarea de la noi e exemplara fata de durerea la miel din birocratia frantuzeasca... La noi in orice catun gasesti un politist de serviciu, daca se intampla ceva. Desi (oarecum) independenta - au un mini-parlament propriu, guvernare oarecum independenta - organele statului sunt ale francezilor - politie, jandarmerie, control frontiere, armata. Revenind, mergand la jandarmerie (sediu frumos, pe malu marii) am dat de niste domni care tocmai plecau cu duba in "misiune". Echipamentul pentru misiune fiind format din slapi, pantaloni de baie, masca si snorkel... Cand ne-au vazut s-au bucurat tare...l-au chemat pe "Etien" din spate, singurul in uniforma care trasese batu scurt, ne-a luat o declaratie pe care s-o folosim in caz ca ne intreba cineva de ce n-am depus auto-testele pcr (au sunat, nu se mai intamplase asa ceva, nu era nici o procedura in vigoare....au zis ca doar n-o sa ne puna nimeni catusele pentru asa ceva...). La intrebarea daca se intampla des furturi in Moorea, a zis ca da, parca s-au inmultit furturile. La intrebarea subsecventa daca au prins pe cineva....nu, n-au prins :-). Poate de-aia se si inmulteau furturile, misiunile de snorkeling  ale jandarmeriei nu zic ca n-ajutau dar nici nu pareau a fi foarte eficiente...:-).
N-am mai avut probleme de niciunfel pe nicaieri in rest....
O sa revin cu niste poze si cu alte impresii...

#183
alexxxxx

alexxxxx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,410
  • Înscris: 06.02.2004
Niste  poze conventionale si unele mai putin "turistice"  din Moorea...

Attached Files



#184
mdt

mdt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,622
  • Înscris: 12.12.2006
Foarte misto relatarea, multumim si asteptam continuarea :)
Tocmai am terminat de citit "La soarele neimblanzit" de Michel Bussi (carte politista) care se petrece prin Polinezia Franceza. Intriga ca intriga dar si locul e descris misto.

#185
mdt

mdt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,622
  • Înscris: 12.12.2006
Revin cu niste intrebari: mancaruri specifice ati gasit, facute cu ingrediente locale? Prin cartea pe care tocmai am citit-o Posted Image povesteste de feluri facute cu lapte de cocos, tartar de ton cu nu mai stiu cu ce, diverse chestii pe care le mancau eroii cartii la pensiunea la care stateau, a unei localnice. Ai zis de mancaruri europene si chinezesti, sunt curioasa si locale. Ceva fructe specifice au?

Acum multi ani sotul meu avea un sef francez care era mare fan al Polineziei Franceze, si din cate mi-l amintesc eu pe om tot in categoria "francez chitros" 2 Mai anii '95 era. Foarte simpatic de altfel. De atunci a ramas sotul meu cu un "fix" pe undeva prin creier cu P.F. Asa ca urmaresc relatarea ta cu mare interes, cine stie...

Inca o intrebare: cum ati rezistat la zbor? Ati avut loc liber langa voi pe primul sau pe al doilea zbor? Noi mai departe de SUA nu am fost (= 1 zbor lung, nu 2 legate). Si cum ati mai avut energia de inca un zbor mic la sfarsit? Foarte tare, in orice caz!

Edited by mdt, 07 December 2022 - 19:00.


#186
alexxxxx

alexxxxx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,410
  • Înscris: 06.02.2004
Mancaruri specifice au folosind ce au ei specific: peste si nuca de cocos. Drept urmare am mancat o gramada de poisson cru, care seamana cam ca ceviche-ul mancat de mine prin Chile, doar ca aici e facut au lait de coco sau poisson cru chinois, adica cu ceva legume. E foarte bun, ieftin la mancatoriile locale (vreo 40 de lei portia) si unul din putinele locuri unde poti manca in siguranta asa ceva, din peste proaspat, la pret ok (am mai mancat in tokyo insa acolo tonul venea totusi congelat, din motive de siguranta alimentara). Aici se face din ton yellowfin sau din mahi mahi.
Pe langa asta, culinar e dezastru, dezastru venit in principal de la prietenii americani. Localnicii din insulele mai turistice s-au facut cat Casa Scanteii, si barbatii si femeile. Toate portiile cuprind vreo juma de kil minim de cartofi prajiti si sosuri cat cuprinde. Aia din insulele neturistice sunt ok, ceva mai slim :-). Nu poti da vina pe gene, verisorii lor Rapa Nui din Insula Pastelui vazuti de mine erau toti trasi prin inel....

Pe scurt, in afara de peste care e absolut magnific, ton si mahi mahi proaspat, meniurile uzuale mai cuprind ceva pui (think pulpele americane anii '93) cu garnituri ca fasole verde (ok) sau cartofi prajiti sau orez. La pui am fost realmente uimit ca-i de-ala american importat (probabil din ratiuni de pret), dat fiind ca in absolut toate insulele e o problema cu gainile si mai ales cocosii liberi, care se apuca sa urle la 5 dimineata.... Sunt literalmente peste tot, am intrebat localnicii care-i schema cu aia si mi-au explicat ca-s ai tuturor si ai nimanui, nu-si bate nimeni capu cu ei. Si in Bora Bora urlau de tampiti la 5 dimineata peste tot, evident nu in motu (insulitele care bordeaza laguna si pe care sunt hotelurile de lux pline de americani si mici oligarhi estici :-) ). De ce naiba nu-i mancau pe aia, n-am habar...

Fructe...o gramada de mango (in Maupiti era drumul efectiv plin de mango, le maturau angajatii primariei in fiecare dimineata, la cat sunt de dulci cred ca merge o tuica extraordinara din ele...), starfruit, si alte fructe. Asta in insulele vulcanice prin care am mers. Prin atoli (Tuamotu) se gaseste doar coconut, toate fructele venind doar pe vapor o data la 2 saptamani - o luna, si avand un pret exorbitant....


Referitor la francezi...cum am zis, am fost cam prin toate insulele lor, mai putin Reunion. Asta vara in Martinica, Guadelupa, St Barthelemy (StBarth...) si pentru a doua oara in St Martin, preferata mea. Stilul frantuzesc este, repet, bazat pe chitră maximă si cumva nu stiu de ce nu vin in 2 Mai la noi, ala e stilul cautat (desi mai degraba 2 Mai 1995, cum am zis). Se cazeaza in gazda, chez l'habitant. Conditiile variaza de la praf  si pulbere la decent, pe alocuri si cu ceva efort chiar bine. Vin cu puradeii din dotare (2 sau 3 bucati, ca le da partidu reducere la impozit), drept urmare peste tot daca vii cu copil ti-l taxeaza separat, chiar daca n-ai vreo masa inclusa. Tarifele deobicei sunt indicate pe persoana si nu pe camera, drept urmare o camera costa, de exemplu, pt doi adulti si un copil, 2 x 10.000 franci + 5000 franci pentru copil. Eu incerc sa indulcesc cumva stilul asta, si caut cazari decente, chiar daca sunt mai scumpe. Partea care imi place e legata de plaja, unde se vine cu cearceaf, pachet de acasa tip "picnic" cu conserve, sandvisuri facute de acasa, de multe ori mancare cinstita cu farfurii si tacamuri, sucuri, bere totul in lazi frigorifice mai mici sau mai mari. Drept urmare, nu vezi strop de sezlonguri si umbrelute pe plaja, fiindca n-ar avea cui sa le vanda, nu concep asa ceva. Nici pe Bora (insula principala, nu pe motu) n-am vazut pic de sezlong. Chiar si in St. Barth asta-vara am vazut doar cateva, unde teoretic e smecherie maxima. Asta imi place la maxim. Un alt lucru care mai deriva din asta e ca nu sunt mai deloc carciumi pe langa plaja. Iarasi, n-ar avea cui sa vanda. Ti-e sete si nu ti-ai adus de-acasa? Sa fii sanatos! Am vorbit cu turisti francezi, erau multi (practic toata lumea in afara de noi, prin locurile unde am fost eu), logica era ca mancau la restaurant de 1-3 ori pe vacanta, restu a la mezon. De-aia si toate cazarile (mai putin in Bora, unde a fost si singura locatie cu mic dejun inclus) aveau chicineta complet echipata, care s-a dovedit absolut vitala.

Cu zborul a fost surprinzator de ok. Am avut si noroc de loc liber (eu un loc liber langa mine si nevasta-mea cu copilu pe un rand de 3) si la dus si la intors. Am o gramada de zboruri lungi la activ, cu un maxim de vreo 17 h de la Istanbul la Panama cu 1h pe pista in Bogota, asta mi s-a parut lejer, cu tot cu dezmorteala de 2h30 din LAX. 27h zborul in total Bucuresti - Paris - Papeete cu escala in Los Angeles (atentie trebuie viza, chiar daca esti doar in tranzit!) . Asta desi, reamintesc, erau regulile covid, cu masca pentru toata lumea pe toata durata zborului. N-as avea o problema sa mai merg inca o data, Air France chiar e foarte ok la drum lung, sampanie, cointreau si coniac la discretie m-au ajutat sa ma matrafoxez suficient de mult incat sa dorm dus.

O sa revin cu urmatoarea destinatie, Bora, abordata putin "altfel" decat ce s-a mai povestit pe aici....:-)

#187
mdt

mdt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,622
  • Înscris: 12.12.2006
Multumesc mult pentru raspunsuri si relatari!
Am citit si eu ca populatia bastinasa din Pacific dupa ce au dat de mancarurile procesate si fainoase de import au inceput sa ia proportii. Deci se confirma :( din pacate.

Despre cocosi cred ca scrie si in romanul politist de care ziceam :). Probabil ca au fost domestice iar apoi s-au salbaticit cand localnicii au avut acces la carnea ieftina si gata prelucrata (e ceva munca sa tai si sa cureti o gaina, sa o aduci din starea umblatoare in starea supa). Plus carnea de animal plimbat liber prin ograda e mai tare si trebuie fiarta mai mult decat puiul de crescatorie.

#188
valentinag

valentinag

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 558
  • Înscris: 10.08.2007
Uau, ce calatorie minunata!

#189
valentinag

valentinag

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 558
  • Înscris: 10.08.2007

View Postmdt, on 07 decembrie 2022 - 08:21, said:

Foarte misto relatarea, multumim si asteptam continuarea Posted Image
Tocmai am terminat de citit "La soarele neimblanzit" de Michel Bussi (carte politista) care se petrece prin Polinezia Franceza. Intriga ca intriga dar si locul e descris misto.

Nu citisem nimic de el, mi-am cumparat cartea pentru ca ai amintit-o tu, multumesc!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate