Cum se afla necunoscuta dintr-un ex cu paranteze?
#1
Posted 22 September 2007 - 12:50
Please,
Nu inteleg cum se rezolva unele exercitii din care trebuie sa aflu x. Unele ex. reusesc, dar la unele mai complexe nu! Vreau sa ma ajutati sa-i dau de capat la acest ex! Este un ex de clasa V ! Multumesc 168+8*[12*174-261*(a/34/9)]/783=184 |
#2
Posted 22 September 2007 - 13:30
catalina_tureschi, on Sep 22 2007, 13:50, said: Please, Nu inteleg cum se rezolva unele exercitii din care trebuie sa aflu x. Unele ex. reusesc, dar la unele mai complexe nu! Vreau sa ma ajutati sa-i dau de capat la acest ex! Este un ex de clasa V ! Multumesc 168+8*[12*174-261*(a/34/9)]/783=184 Incepi din exterior. 8*[12*174-261*(a/34/9)]/783=184 - 168 =16 [12*174-261*(a/34/9)]/783 = 16/8 = 2 12*174-261*(a/34/9) = 2*783 = 1566 2088 - 261*(a/34/9) = 1566 2088 - 1566 = 261*(a/34/9) 522 = 261*(a/34/9) 522/261 = a/34/9 2=a/34/9 2*9 = a/34 18 = a/34 a = 18 * 34 a=612 |
#3
Posted 22 September 2007 - 13:36
catalina_tureschi, on Sep 22 2007, 13:50, said: Please, Nu inteleg cum se rezolva unele exercitii din care trebuie sa aflu x. Unele ex. reusesc, dar la unele mai complexe nu! Vreau sa ma ajutati sa-i dau de capat la acest ex! Este un ex de clasa V ! Multumesc 168+8*[12*174-261*(a/34/9)]/783=184 Mama ce de teme de cand a inceput scoala Nu e nimic complicat si nu trebuie sa-ti imaginezi ca exista vreo regula prin care se rezolva astfel de ecuatii( ce ai tu mai sus se numeste ecuatie, da nu conteaza). E o aberatie sa gandesti in termeni de genu: "daca intr-o suma nu cunoastem unul din termeni, atunci acesta se afla scazand din total celalalt termen", sau "daca intr-o scadere nu cunostem descazutul atunci il aflam scazand din descazut diferenta". Sunt formulari care imbecilizeaza copilul si il fac sa rezolve mecanic problemele. Nu sunt gresite formularile intre ghilimele, sunt inutile. Gata cu filosofia. Gandeste-te pas cu pas, ce informatii in plus mai poti afla din ce ti se da? Poi daca 168 + ce urmeaza e egal cu 184, atunci in mod clar ce urmeaza va fi egal cu 184-168=16, nu? Deci ce am aflat in plus? Am aflat ca: 8*[12*174-261*(a/34/9)]/783=16 Parca asta e mai scurta si arata mai bine nu? Sa incercam sa aflam si alte chestii din asta. Poi daca 8 * ce urmeaza este 16, atunci sigur ce urmeaza este egal cu 16:8, nu? E acelasi lucru, insa spus altfel. Asdara acum am ajuns la: [12*174-261*(a/34/9)]/783=2 pt ca 16:2=8. Acum stim ca paranteza dreapta impartita la 783=2. Poi asta inseamna ca paranteza dreapta e egala cu 2*783, nu? Deci am ajuns la: [12*174-261*(a/34/9)]=2*783 Acum nu mai avem nevoie de parantezele drepte si putem rescri astfel: 12*174-261*(a/34/9)=2*783 Si tot asa mai departe, pana ajungi si la paranteza aia cu "a". Tot ceea ce trebuie sa faci este sa rescrii egalitatea aia pana ajungi la ceva extrem de simplu. Spune-mi daca ai inteles ceva din ce am spus, sa stiu daca are rost sa continui |
#4
Posted 22 September 2007 - 14:50
catalina_tureschi, on Sep 23 2007, 02:19, said: Mersi f mult! Cineva m-a intrebat ce invatam la sc, ne-a dat de rezolvat ex singuri, ca in clasa nu am facut decat unul singur, si normal ca era mai simplu! Nu m-am gandit ca pot sa incep rezolvarea si asa de exemplu: cu 184-168. Eu ma concetram ceva de genul 783-184, adica sa lucrez de la sf. exercitiului. Daca nu ne-a aratat sau sa ne explice ca putem lucra asa, era mai simplu.Inca o data va multumesc, si sper sa ma ajutati si altadata! De ex la acest ex cum incep? 69660/[3672/54+(201-127)+398]-x=29 si la acesta? 900+903/43-[11256/67+x*(63+144/12+39)]=297 astept raspuns |
#5
Posted 22 September 2007 - 15:13
catalina_tureschi, on Sep 22 2007, 15:50, said: am crezut ca ma descurc, dar tot nu reusesc, la cele mai simple da, dar astea mai complicate nu reusesc, oare unde gresesc? De ex la acest ex cum incep? 69660/[3672/54+(201-127)+398]-x=29 si la acesta? 900+903/43-[11256/67+x*(63+144/12+39)]=297 astept raspuns E destul de ciudat ca la primul exercitiu ai vrut sa scazi din 783 pe 184. La ce te-ai gandit cand ai vrut sa faci asta? Refieritor la ultimele 2 exercitii si la restul pe care le vei incerca: Incearca sa ai o privire de ansamblu, nu te pierde in detalii. Orice apare inainte de egal poate fi privit ca o singura operatie: adunare, scadere, inmultire sau impartire, dupa caz. De ex la primul ex care ni l-ai dat, chestia aia complicata poate fi privita ca si o adunare de 2 termeni: 168 si ce urmeaza dupa +. Ce zici, acum vezi adunarea? Apoi a urmat o inmultire intre 8 si ce era dupa *( nu conteaza ce, importanta e privirea de ansamblu, nu ne intereseaza detaliile). Dupa asta, tinand cont de parantezele drepte operatia care a aparut a fopst o impartire intre paranteza dreapta si 783. Si asa mai departe. Pt ultimele 2 exercitii, ce avem? La primul avem o scadere, in care primul termen e 69660/[..] iar al doilea termen e x. Si atunci daca ceva -x ii 29, atunci x nu e acel ceva -29? Citeste cu atentie ce am scris pana aici si vezi daca intelegi ce am vrut sa spun. Repet, ideea de baza este sa ai o privire de ansamblu, sa nu te pierzi in detalii, sa vezi totul ca o singura operatie cu 2 termeni/factori. Succes! Edited by Ivanna, 22 September 2007 - 15:14. |
#6
Posted 22 September 2007 - 16:19
Ivanna, on Sep 23 2007, 03:13, said: E destul de ciudat ca la primul exercitiu ai vrut sa scazi din 783 pe 184. La ce te-ai gandit cand ai vrut sa faci asta? Refieritor la ultimele 2 exercitii si la restul pe care le vei incerca: Incearca sa ai o privire de ansamblu, nu te pierde in detalii. Orice apare inainte de egal poate fi privit ca o singura operatie: adunare, scadere, inmultire sau impartire, dupa caz. De ex la primul ex care ni l-ai dat, chestia aia complicata poate fi privita ca si o adunare de 2 termeni: 168 si ce urmeaza dupa +. Ce zici, acum vezi adunarea? Apoi a urmat o inmultire intre 8 si ce era dupa *( nu conteaza ce, importanta e privirea de ansamblu, nu ne intereseaza detaliile). Dupa asta, tinand cont de parantezele drepte operatia care a aparut a fopst o impartire intre paranteza dreapta si 783. Si asa mai departe. Pt ultimele 2 exercitii, ce avem? La primul avem o scadere, in care primul termen e 69660/[..] iar al doilea termen e x. Si atunci daca ceva -x ii 29, atunci x nu e acel ceva -29? Citeste cu atentie ce am scris pana aici si vezi daca intelegi ce am vrut sa spun. Repet, ideea de baza este sa ai o privire de ansamblu, sa nu te pierzi in detalii, sa vezi totul ca o singura operatie cu 2 termeni/factori. Succes! [x/(110-1750/25)+650]=1000 de aici nu mai stiu cum sa fac! Da-mi o idee! Si apropo la al 2 lea tot nu reusesc! Imi scapa ceva, cand ma bucur ca am inteles la urmat ex o dau in bara! |
#7
Posted 22 September 2007 - 16:23
[x/(110-1750/25)+650]=1000 e o impartire cu X sus si termenul ala lung jos
x = 1000*(110-1750/25)+650 Edited by mnezo, 22 September 2007 - 16:25. |
#9
Posted 22 September 2007 - 17:01
[x/(110-1750/25)+650]=1000
[x/(110-70)+650]=1000 x/40 + 650=1000 x/40=1000-650 x/40=350 x=350*40 x=14000 Mai babeste rezolvat, dar nu mi-a placut matematica. Incepi sa rezolvi ce ai in paranteze ca sa scapi de ele, Intii ( , dup-aia [ , Dup-aia { . Si la scoala ce faceti daca profu' va explica un exercitiu si cu asta basta? Edited by 934, 22 September 2007 - 17:04. |
#10
Posted 22 September 2007 - 17:04
mnezo, on Sep 22 2007, 17:23, said: [x/(110-1750/25)+650]=1000 e o impartire cu X sus si termenul ala lung jos x = 1000*(110-1750/25)+650 scuza-ma, dar nu-i asa, elimina aprantezele mari si vei vedea x/(110-1750/25)+650=1000 x/(110-1750/25)=350 x=350*(110-1750/25) x=14000 a fost mai rapid 934 Edited by kriss_cms, 22 September 2007 - 17:05. |
|
#11
Posted 22 September 2007 - 17:11
69660/[3672/54+(201-127)+398]-x=29
69660/[3672/54+(201-127)+398]=29+x 69660/[3672/54+74+398]=29+x 69660/(153+74+398)=29+x De aici incolo poti? Hai, incearca. Stiu, si mie imi placea sa imi faca altu' tema. @kriss_cms Nu am mai rezolvat o ecuatie de n-spe mii de ani. Mi s-a dezmortit o parte a creierului indelung neglijata. Mai mult editez decit scriu. @Catalina : nu te speria daca vezi ditamai cirnatul de cifre paranteze si operatii. Afla tot ce se poate afla, scaderi, impartiri bla bla, si scapa pe rind de paranteze. 900+903/43-[11256/67+x*(63+144/12+39)]=297 Incepi sa rezolvi in () sint doar 2 adunari si o impartire. Mai ai o impartire la inceputul [ , mai ai o impartire afara. Ia-le usurel pe rind si se simplifica cirnatoiul de la inceput. Edited by 934, 22 September 2007 - 17:19. |
#12
Posted 24 September 2007 - 17:47
Imi spuneti daca am revolvat bine?
3*{3+3*[3+3*(3-3/x)]}=90 3+3*[3+3*(3-3/x)]=30 3*[3+3*(3-3/x)]=27 3+3*(3-3/x)=9 3*(3-3/x)=6 (3-3/x)=2 3/x=5 x=5*3 x=15 as raspuns |
#13
Posted 24 September 2007 - 17:50
Nu. La sfârșit ai greșit.
Ai scris așa: (3-3/x)=2 3/x=5 x=5*3 x=15 Nu mai ai nevoie de paranteze. Ai 3 - 3/x = 2 -3/x trece după egal, cu plus, 2 trece în membrul întâi, cu minus. deci vine 3-2=3/x 3/x=1 x=3. LATER: Am văzut mai sus că ai zis de clasa a Va. Nu știu dacă ați făcut atunci asta cu trecerea unui termen în celălalt membru, cu semn opus. Ca să îți explic altfel. -3/x=2-3 -3/x=-1 3/x=1 x=3. Oricum ai nevoie de operații cu numere întregi. Edited by Dida, 24 September 2007 - 17:53. |
#14
Posted 24 September 2007 - 18:01
Si la acesta?
{4*[(5x+7)*8+9]*10}/(11*11+1)=1 {4*[5x+7)*8+9]/10}/122=1 {4*[(5x+7)*8+9]/10}=122 4*[(5x+7)*8+9/10=122 4*(5x+7)*8+9=1220 5x+7*8+9=305 5x+56=296 5x=240 x=240/5 x=48 este bine? |
#15
Posted 24 September 2007 - 18:02
Ai pus *10 și apoi /10. Care e ok? După paranteza pătrată.
După rezolvare pare /10 de la început. Edited by Dida, 24 September 2007 - 18:06. |
|
#16
Posted 24 September 2007 - 18:11
Nu e corect.
rez.JPG 42.39K 84 downloads Mai fă câteva exerciții și postează-le. Să-mi dau seama la ce ai goluri de le greșești. Să pot să-ți explic exact. Aici ai greșit că ai renunțat la parantezele rotunde și ai greșit astfel ordinea operațiilor. Era (5x+7)*8 nu doar 7*8. Edited by Dida, 24 September 2007 - 18:14. |
#17
Posted 24 September 2007 - 19:58
Dida, on Sep 25 2007, 06:11, said: Nu e corect. rez.JPG Mai fă câteva exerciții și postează-le. Să-mi dau seama la ce ai goluri de le greșești. Să pot să-ți explic exact. Aici ai greșit că ai renunțat la parantezele rotunde și ai greșit astfel ordinea operațiilor. Era (5x+7)*8 nu doar 7*8. Ai mei vin tarziu de la servici si nu pot sa ma concentrez la ora aia! Vreau sa ma descurc singur! Cu un pic de ajutor din partea dvs am sa inteleg! Maine am test la matematica si am sa va spun si voua cum m-am descurcat! |
#18
Posted 24 September 2007 - 20:16
4*(5x+7)*8+9=1220 de aici ai gresit
daca vroiai sa renunti la paranteza rotunda(5x+7)*8 trebuia sa desfasori 40x+56. cand ai o paranteza inmultita cu un numar, trebuie sa inmultesti fiecare membru din paranteza cu numarul din afara parantezei. tu n-ai mai inmultit si 5x cu 8. 5x+7*8+9=305 5x+56=296 5x=240 x=240/5 x=48 corect era asa: 5x+7*8+9=305 40x+56=296 40x=240 x=240/40 x=6 (cum zicea si Dida) Edited by iulyaaaa, 24 September 2007 - 20:17. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users