Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Persoana Fizica Autorizata

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
397 replies to this topic

#55
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
impozitul e 16% din "profit" (in functie de norma de venit sau sistem real). vezi undeva vre-un cod caen in formula aia?

#56
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 ciuly, on Dec 5 2007, 18:56, said:

impozitul e 16% din "profit" (in functie de norma de venit sau sistem real). vezi undeva vre-un cod caen in formula aia?

Probabil se refera la impozitarea pe norma de venit declarata (PFA).

#57
cristian_tudorache

cristian_tudorache

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 09.12.2007

 unPFA, on Aug 27 2007, 21:00, said:

Salve.

********************************************************************************
********************************
VREAU CA ACEST TOPIC SA FIE UNUL UTIL TUTUROR CELOR INTERESATI, ASA CA VA ROG SA NU POSTATI AIUREA TOT FELUL DE INTREBARI/RASPUNSURI/COMENTARII. NUMAI INFORMATII "LA OBIECT". MULTUMESC
********************************************************************************
********************************


In viitorul apropiat intentionez sa devin si eu PFA.
......

....
Multumesc,
sper sa realizam aici o baza de date utila tuturor.

Buna unPFA,


succes iti doresc inca de la inceput in initiativa ta.

Probabil ca devenind PFA sau orice alta forma de asociere o faci pentru afaceri/comert/servicii. Sa realizezi venituri.

Pentru inceput o sa iti poti tine evidentele in forme mai putin specializate, solduri/facturi/bani de dat/bani de luat/adaosuri/produse.
Pe masura cresterii afacerii, va trebui sa te organizezi, sa iti urmaresti cresterea veniturilor prin urmarirea oportunitatilor din piata  si tinerea evidentelor iti va luat timp. Ori vei desemna inca o persoana pentru asta ori iti vei organiza munca cu un sistem de evidenta specializat.

In limita timpului tau arunca aici o privire. Noi ne ocupam de asa ceva de cativa ani buni. Clientii nostri au avut nevoie de o organizare a afacerii si noi le-am dat aceasta unealta:

http://www.inetzone.ro/produse.php

Cu siguranta ca functionalitatile ei se suprapun cu o parte din nevoile tale. Evidenta clientilor/produselor/documentelor de emis/banilor tai este rezolvata in aplicatia aceasta.

Nu ezita sa ma contactezi. Nu stii niciodata ce iti poate aduce un telefon dat.

Succes. Nu te opri.

#58
cristian_tudorache

cristian_tudorache

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 09.12.2007

 naicu_cristina, on Sep 21 2007, 08:22, said:

Sa-mi spuna si mie cineva care a trecut prin asta si se pricepe: din impozitul (de 16%, nu?) pe care il platesti la stat se acopera si vechimea pe cartea de munca, asigurarile sociale si ce mai ti se impoziteaza din salariul brut daca esti angajat, sau pe astea trebuie sa le platesti separat?


buna Cristina,


daca ai fost angajata cu contract de munca toate taxele sunt deja platite

#59
deiuta_cristinuta

deiuta_cristinuta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 11.12.2007
daca vreau sa imi deschid cabinet de testare psihologica pentru scoala de soferi..... ce e mai rentabil? PFA sau SRl? si care sunt pasii care trebuie urmati??? multumiri anticipate

#60
deiuta_cristinuta

deiuta_cristinuta

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 11.12.2007
daca vreau sa imi deschid cabinet de testare psihologica pentru scoala de soferi..... ce e mai rentabil? PFA sau SRl? si care sunt pasii care trebuie urmati??? multumiri anticipate

#61
pashedu

pashedu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 06.12.2007
Salut. Pt inceput vreau sa spun ca sunt VARZA in ceea ce priveste contabilitatea dar si sarac, de asta apelez la forum ca nu-mi permit sa platesc un contabil sa ma ajute in privinta asta.
Trebuie sa-mi fac si eu un pfa/pfi. Tocmai am semnat un contract de colaborare cu o firma de geologie si trebuie sa imi fac pfa. Ei imi dau 18 mil si eu de aici tre sa ma descurc singur, cu PFA-ul. Tre sa-mi platesc singur tot, etc. As vrea sa ma lamureasca si pe mine cineva ce trebuie sa fac exact si ce e aia PFA.

1. Ce acte am nevoie la primarie.
2. Ce inseamna codul CAEN (mi s-a dat de la firma pt care voi lucra codul 1120, dar eu habar n-am ce inseamna)
3. Cum e cu impozitele, tre sa platesc singur impozit? tre sa-mi platesc pensie privata ca sa am la batranete? la CAS ce tre sa mai platesc?
4. Ce inseamna norma pe venit si ce inseamna impozit real
5. Ce inseamna  "a deduce" in contabilitate, cum adica imi pot deduce unele produse achizitionate?
6. etc, etc , etc  .. pt cei care ati fost in situatia mea si care aveti pfa, va rog din suflet ajuti-ma.

Va multumesc anticipat, Radu

#62
pashedu

pashedu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 06.12.2007
Salut.

Tocmai am semnat si eu un contract de colaborare cu o firma de geologie( ca asa si-au gasit ei sa plateasca angajatii, nu vor sa le faca carte de munca). Trebuie sa-mi deschid si eu PFA. Ei imi vireaza salariul in cont, iar eu tre sa-mi platesc singur taxe, impozite, etc., voi stiti mai bine.
Insa am o intrebare, statul poate afla cat este salariul meu? adica atunci cand ma duc sa-mi declar venitul, trebuie sa-l declar pe cel real? nu pot  sa le zic de exemplu ca i-au salariul minim pe economie si ei sa-mi ia 16% din ala? Nu stiu cum functioneaza sistemul, sunt si eu la inceput de drum, de asta va cer ajutorul.
Va multumesc anticipat, Radu.  

P.S. si daca e cineva dragut sa-mi explice si mie ca la "prosti" care e diferenta dintre norma de venit si impozitul real, si diferenta dintre platitor TVA si neplatitor.

#63
13YTe

13YTe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 25.11.2006
1. Documentatia o ai aici http://forum.softped...php/t63704.html sau http://forum.softped...howtopic=294609
2. Codurile CAEN reprezinta o lista de activitati ce pot fi prestate in Romania in conformitate cu legislatia in vigoare. Lista codurilor existente in acest moment si explicatiile lor le poti gasi aici: http://www.edex.ro/caens.php ; din cate observ eu 1120 reprezinta "Activitati de servicii anexe extractiei petrolului si gazelor naturale, exclusiv prospectiunile"; Ceea ce nu inteleg eu de ce o firma de geologie cu cod CAEN 7420 ar apela la tine, nu cumva este ceva ascuns de care ei vor sa scape externalizand, din cunostintele mele, activitatile cu petrol presupun niste taxe si impozite "speciale" mai mari si diferite de restul activitatilor.
3. Da impozitul il platesti singur, in functie de cat anume incasezi de la clienti. Fiind PFA (Persoana Fizica Autorizata) vei fi nevoit sa-ti faci si pensie de stat dar si privata. Da vei plati si CAS.
4. Norma pe venit din cate stiu eu a fost scoasa acum platindu-se 16%, insa nu garantez mai documenteaza-te si tu. Impozitul Real este suma tuturor taxelor si impozitelor ce le platesti catre stat, asta in cazul in care mai desfasori activitate/esti angajat si in o alta companie. Statul roman aplica un impozit estimativ din anul 2000 si din cunostintele mele acesta este de cele mai multe ori mai mare decat impozitul real ce ar trebui sa fie retinut, diferenta urmand sa fie recuperata de catre tine de la stat ulterior.
5. A deduce, in contabilitate, reprezinta cheltuieli pe care tu le intreprinzi in vederea unei buni functionari. Achizitia de consumabile (hartie, tus, etc); cheltuieli cu servicii si utilitati (apa, gaze, curent, telefonie, chirie, etc); investitii in activitate (achizitii de bunuri diverse acceptate de finante gen calculator, piese de mobilier, materiale pentru reamenajari s.a.m.d.) - lista completa o poti afla de la finantele publice.
6. Nu am si nu am avut PFA, insa unele lucruri pe care le intrebi tu aici sunt identice cu cele pentru o societate comerciala astfel ti le-am putut explica, nu garantez ca toate raspunsurile sunt 100% corecte, mai documenteaza-te, foloseste si tu google.

Edited by 13YTe, 25 December 2007 - 11:53.


#64
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 12.09.2003

 pashedu, on Dec 24 2007, 12:23, said:

Insa am o intrebare, statul poate afla cat este salariul meu? adica atunci cand ma duc sa-mi declar venitul, trebuie sa-l declar pe cel real? nu pot  sa le zic de exemplu ca i-au salariul minim pe economie si ei sa-mi ia 16% din ala?
Cand o firma te plateste pe PFA oficial, nu ai "salariu" - la un eventual control vei spune ca firma respectiva e doar un client (al tau, ca "mic intreprinzator"). Normal, pe veniturile determinate prin norma de venit sau in sistem real (minus cheltuielile deductibile, daca ai) vei plati 16% impozit pe venitul globalizat..
Statul oricum poate afla cati bani primesti de la firma respectiva, ca tu trebuie sa le emiti facturi/chitante pentru banii primiti, presupun..

#65
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 12.09.2003

 13YTe, on Dec 25 2007, 11:51, said:

Statul roman aplica un impozit estimativ din anul 2000 si din cunostintele mele acesta este de cele mai multe ori mai mare decat impozitul real ce ar trebui sa fie retinut, diferenta urmand sa fie recuperata de catre tine de la stat ulterior.
Mai precis - daca e vorba veituri determinate in sistem real - la inceputul anului (prin ianuarie), fiecare PFA trebuie sa declare pe proprie raspundere venitul pe care estimeaza ca il va obtine in anul ce vine (in mod normal egal cu cel de pe anul trecut sau ceva mai mare), si cheltuielile deductibile estimate.. In baza acestei declaratii i se calculeaza de catre finante impozitul anticipat pe acel an, care va trebui sa-l plateasca (anticipat), cel mult in patru rate, pana la sfarsitul anului...
In anul urmator, pe baza declaratiei de venit global, i se va calcula impozitul efectiv pe anul precedent, se va face regularizarea, si PFA-ul fie va mai plati la finante diferenta de impozit, fie va primi bani inapoi daca a platit anticipat preamult impozit..

#66
profesor

profesor

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 03.01.2008
FOARTE IMPORTANT!
Multa lume se baga in seama pe forum si putin citesc legislatia. daca exista un avocat printre noi sa ne lamureasca:

-ord 617/2007 al Ministerului Sanatatii stabileste ca baza de calcul a CAS pt.PFA este formata din TOATE veniturile lunare ale persoanei(din PFA, dividende prin alte parti, chirii etc.etc) ca si la completarea declaratiei anuale de venit tip 200.
-Ordonanta de urgenta OUG 91/2007 stabileste aceleasi criterii si pentru Pensii si ajutorul de somaj.

Intrebari:
- se stiu procentele si cum se aplica ele? ex: la venitul declarat anticipat la inceputul anului impartit la 12 luni?
-se fac contracte obigatorii cu CAS de care apartii si cu casa de pensii? Altfel nu se reautorizeaza autorizatia PFA pe anul in curs?
-ce se intampla daca sunt salariat cu carte de munca si contract permanent la o firma , in afara de activitatea PFA?ce declar? Pana acum firma acoperea cheltuielile de sanatate, somaj si pensii, eu platind doar impozitul de 16%
-trebuie platite penalizari pt.sanatate in aceasta situatie pentru ultimii(cati)ani?

#67
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 12.09.2003

 profesor, on Jan 5 2008, 22:33, said:

Intrebari:
- se stiu procentele si cum se aplica ele? ex: la venitul declarat anticipat la inceputul anului impartit la 12 luni?
-se fac contracte obigatorii cu CAS de care apartii si cu casa de pensii? Altfel nu se reautorizeaza autorizatia PFA pe anul in curs?
-ce se intampla daca sunt salariat cu carte de munca si contract permanent la o firma , in afara de activitatea PFA?ce declar? Pana acum firma acoperea cheltuielile de sanatate, somaj si pensii, eu platind doar impozitul de 16%
-trebuie platite penalizari pt.sanatate in aceasta situatie pentru ultimii(cati)ani?
Plata contributiei la CASS se facea trimestrial, nu lunar...  Procentul de 6,5% se  aplica la veniturile globalizate, indiferent de sursa (salarii, PFA, chirii etc..)
Nu trebuie platite penalizari, dar cine merge sa solicite serviciile casei de asigurari de sanatate (medicamente compensate etc.) trebuie sa dovedeasca continuitatea si plata la zi a contributiilor (normal, dupa ce a terminat scoala/facultatea), in caz contrar trebuie sa plateasca contributiile restante (la un nivel minim) pe ultimii 4 ani (parca), indiferent ca a avut venituri sau nu (normal, se excepteaza cazurile speciale care sunt scutite - persoane care nu au putut obtine nici un venit dintr-un motiv sau altul, obiectiv ..)

#68
Nandia

Nandia

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 01.03.2007
Buna,
Eu sunt PFA traducator. Acum in urma casatoriei, a trebuit sa imi schimb toate actele - autorizatie, stampila, specimen de semnatura .... si a trebuit sa imi modific la finante numele PFA-ului. De la Finante mi s-a spus ca facturierul si chitantierul pe care le foloseam nu mai sunt bune si va trebui sa imi fac altele, personalizate....
Am tot cautat un program de facturare (si pentru chitante) gratuit... Nu imi trebuie mare lucru, sa faca cine stie ce operatiuni, nu am stocuri, nu trebuie sa fac nir-uri sau alte minunatii, imi trebuie ceva simplu si util.
Spuneti-mi si mie, daca stiti, un link unde gasesc un astfel de program gratuit sau un nume si il caut eu sa il downloadez.
Mutumesc frumos!
Bafta si un an fructuos!

#69
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,866
  • Înscris: 27.06.2006
[quote name='unPFA' date='Aug 27 2007, 21:00' post='3291060']
Salve.

[size=4]********************************************************************************
********************************
VREAU CA ACEST TOPIC SA FIE UNUL UTIL TUTUROR CELOR INTERESATI, ASA CA VA ROG SA NU POSTATI AIUREA TOT FELUL DE INTREBARI/RASPUNSURI/COMENTARII. NUMAI INFORMATII "LA OBIECT". MULTUMESC
********************************************************************************
********************************
[/size]

Salut,
Am si eu o colectie de "diverse" despre PFA...poate este utila...vezi atasamentul

Attached Files

  • Attached File  PFA.ZIP   1.33MB   292 downloads


#70
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,866
  • Înscris: 27.06.2006
Intrebari:
-se fac contracte obigatorii cu CAS de care apartii si cu casa de pensii? [/color]Altfel nu se reautorizeaza autorizatia PFA pe anul in curs?


Despre contracte...

Cu casa de pensii am facut contract...si platesc lunar o suma conform contractului. Cu ocazia incheierii contractului cu casa de pensii
am depus la ei si Cartea de Munca - original. Au cerut declaratia 221.

Si la CASMB, platesc trimestial ceva...tot pe baza declaratiei 221 (declarata la circa financiara) care mi-au cerut-o in copie.
Interesant este ca am intrebat: nu facem un contract intre mine si CASMB conform Legea Nr. 95 din 14 aprilie 2006/Monitorul Oficial Nr. 372 din 28 aprilie 2006? Adica art. 217 din lege....Raspunsul a fost..."ce contract? nu facem contract..." pentru plata CASMB nu este nevoie de contract, numai declaratia 221 si cartea de identitate...Deci nu am contract si platesc...

Atasat este un extras din legea 95.

Attached Files



#71
kgyula

kgyula

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 848
  • Înscris: 28.07.2006
sal.

intentionez sa-mi fac un PFA.

lucrez la o organizatie unde ar trebui sa fiu trecut cu 12 ore (exista 3 proiecte / si in fiecare is trecut cu 4 ore ), insa conform codului muncii nu pot sa lucrez mai mult de 48 de ore / sapt (in fine - mai mult de 10 ore oricum nu se poate - deci pierd 2 ore pe zi)

din acest motiv mi s-a sugerat sa-mi fac PFA pe ceva de genu: servicii de secretariat (insa nu m-am uitat in ce cod CAEN m-as incadra, dar probabil este ceva asemanator)

1. intrebarea mea ar fi (pt ca dupa cate stiu poti sa ai mai multe activitati): pot sa pun pana la 4 activitati ? ( e corecta informatia pe care o am) ?

2. faptul ca se solicita documente de atestare a cunostintelor intr-un anumit domeniu este legat doar de natura domeniului respectiv sau si de pozitia lui ca si activitate (principala sau secundara)
va explic ce vrea sa spun: tatal meu are PFA, pe filmare si fotografiere. Initial a vrut invers, dar din cate am inteles daca trecea fotografierea ca activitate principala i se solicita ceva document care sa ateste ca se pricepe la asa ceva, asa ca a pus filmare pe 1. si fotografiere pe 2. nu i s-a cerut nimic

- eu as mai pune ceva activitati: web design, si ceva chestii legate de web si calculatoare (numai nu stiu daca imi vor cere documente care sa ateste cunostintele in domeniile respective) - sunt student in anul 3 marketing si nu prea stiu cu ce documente as putea atesta faptul ca am cunostinte in domeniile mentionate mai sus (de priceput ma pricep... dar stiti, hartia vb din pacate)

Multumesc anticipat pentru sfaturi, raspunsuri si sugestii  B)

#72
unPFA

unPFA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 27.08.2007

 gabicen, on Jan 16 2008, 00:54, said:

Intrebari:
-se fac contracte obigatorii cu CAS de care apartii si cu casa de pensii? [/color]Altfel nu se reautorizeaza autorizatia PFA pe anul in curs?

Eu nu am niciun contract, imi da inspectorul de la adm fin o "hartie" cu care ma duc si platesc la CAS. La pensii mi-a zis ba ca trebuie, ba ca nu... (am si carte de munca activa in prezent)... Dreq sa ii ia

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate