Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Persoana Fizica Autorizata

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
397 replies to this topic

#19
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 12.09.2003

View PostWHEEP26, on Sep 27 2007, 23:18, said:

Pot sa va spun ca pentru infiintarea unui PFA in apartament sunt necesare si alte documente pe langa cele din lege. Si anume.
... Acordul vecinilor direct afectati - document tip.
Acordul vecinilor e necesar doar daca activitatea se desfasoara efectiv in acel apartament (sunt cazuri in care PFA lucreaza doar la client, de ex.)

#20
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View Posttudor_turcu, on Oct 1 2007, 20:13, said:

Acordul vecinilor e necesar doar daca activitatea se desfasoara efectiv in acel apartament (sunt cazuri in care PFA lucreaza doar la client, de ex.)

Asta este ceea ce crezi tu sau cineva autorizat ti-a confirmat? Pt ca mie cei la RC mi-au spus ca trebuie acordul vecinilor indiferent ca activitatea se desfasoara sau nu in apartament.

#21
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 12.09.2003

View PostTLGsoft, on Oct 2 2007, 09:47, said:

Asta este ceea ce crezi tu sau cineva autorizat ti-a confirmat? Pt ca mie cei la RC mi-au spus ca trebuie acordul vecinilor indiferent ca activitatea se desfasoara sau nu in apartament.
Eu cand m-am autorizat ca PFA (cu 3 ani in urma), am fost intrebat unde se va desfasura activitatea si una din optinuni era "la sediul/domiciliul clientului", caz in care nu trebuie acordul vecinilor.. Normal, probabil depinde si de tipul activitatii (fiind vorba de consultanta), si nu e exclus ca legislatia sa se fi schimbat intre timp..

#22
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006

View Postrrsae, on Oct 1 2007, 10:03, said:

hai noroc baieti :)

am cateva intrebari si eu:
1.vreau sa devin PFA pe domeniul web ( creare site-uri, publicitate ) , pt asta trebuie sa-mi cumpar licente la Windows, si la toate programele pe care le folosesc ( macromedia, etc etc) ?????????
2. ca sediu social folosesc apartamentul proprietatea mamei - exista vreun risc in caz de vreo disputa ceva cu vreo alta firma sa puna in pericol proprietatea respectiva??? :o
deocamdata cam atat

ms

1) Tu ce crezi? ;) Evident ca da, daca vrei sa fii in legalitate. Sau poti sa utilizezi programe gratuite. :)
2) Nu, numai tu esti cel care raspunzi in caz de disputa.

Dar cu aceste intrebari aceste unul se gandeste ca tu deja vrei sa faci ceva ilegal. ;)

#23
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,866
  • Înscris: 27.06.2006

View Postsarmala, on Sep 27 2007, 23:19, said:

Stie cineva daca e nevoie de Registru-jurnal de incasari si plati si Registru de inventar ptr PFA cu norma de venit?
l-am intrebat pe un nene de la Finante si raspunsul lui e dubios..."nu dom'le, n-ai nevoie - trebuie sa pastrezi doar facturile, chitantele etc... e logic - doar platesti impozit fix!"
:huh:

poate cineva sa-mi confirme asta?

Nu este nevoie la PFA impozitata dupa norma de venit...vezi pagina 16 din atasament.

Attached Files



#24
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,866
  • Înscris: 27.06.2006

View Postgmasterleo2000, on Sep 4 2007, 15:56, said:

vin si eu, dar cu ALTA intrebare: pt, un PFA cu norma de venit, se depune, se face ceva pe la finante la sfarsit de an ? (declaratie sau ceva) ?
2) la inceput de an nou, care e procedura pt vizat autorizatia de fctionare ?


2) Autorizatia de functionare PFA nu se "vizeaza" sau "actualizaza" la inceput de an nou. Se foloseste...deoarece:
PFA este autorizata de primarie si este "legalizata" printr-o decizie judecatoreasca, prin Certificatul de Inregistrare la ONRC.

Actele de baza pentru functionare PFA sunt:
- autorizatie functionare eliberata de primarie - pe care se defineste, conform cod CAEN: 8) Activitatea principala:...si 9) Activitati secundare...; La 10) din autorizatie: domiciliul consumatorului/clientului.
- certificat de inregistrare eliberat de ONRC - Ministerul Justitiei;
- certificat de inregistrare fiscala eliberat de Ministerul Finatelor - ANAF.
Toate actele de mai sus se obtin de primarie pentru PFA.

ALTA: un PFA inregistrat cu norma de venit la admin financiara de care apartine: trebuie sa-si plateasca trimestial impozitul.
Nu depune nimic la sfarsit de an daca veniturile sunt numai cele obtinute conform autorizatiei de PFA.
La inceputul urmatorului an fiscal...ex. cam 1 feb 2008, admin finaciara trimite prin posta acasa la PFA o DECIZIE DE IMPUTARE PENTRU PLATI ANTICIPATE CU TITLU DE IMPOZIT PENTRU ANUL 2008.
Daca nu primiti decizia prin posta mergeti la admin financiara si cereti un duplicat.
In decizia de imputare trimisa se remarca:
- venit net estimat pe baza normelor de venit...este mai mare in fiecare an - normele de venit au tot crescut.
- plati anticipate cu titlu de impozit: sumele respective trebuiesc platite trimestial...prima plata se face la 15 martie.
Intarzierea inseamna penalizari.


Cu stima,
Gabi

ID consumabile_imprimante

#25
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,866
  • Înscris: 27.06.2006

View PostunPFA, on Aug 27 2007, 22:00, said:

In viitorul apropiat intentionez sa devin si eu PFA.
Domeniul-consultanta financiara.
Din cate am citit si puteti vedea in documentele anexate, sunt numai anumite activitati pentru care se poate opta la plata impozitarii pe baza de norma. Pentru mine nu e posibil decat daca ocolesc cumva legea, in sensul autorizarii pentru o activitate putin diferita decat cea prestata.

La mesaj anexez toate documentele pe care le-am gasit, privind activitatea PFA.
Acum vine lista de intrebari/cereri.

1. LISTA + MODELE (LINK) pentru documentele contabile care trebuie intocmite ca PFA (registre)
2. Ce declaratii trebuie sa depun lunar/trimestrial pe la diferitele institutii colectoare? Precizati va rog si data limita.
3. Ce documente vi s-au cerut la primarie?  Este absolut necesar acordul vecinilor (definiti ca DIRECT AFECTATI - practic..cu pereti comuni) daca am activitate de consultanta?
4. Daca am bunuri cumparate (calculator, automobil etc) pot sa decontez cumva cheltuieli pentru utilizarea lor (inchiriere, trecere la cheltuieli sau alta metoda)
5. Ce cheltuieli se accepta ca si "deductibile"? Pot deconta bonuri fiscale sau e "musai" sa ai factura?
6. Facturile sunt inca tipizate sau pot sa le printez singur atat timp cat respect un format?
sper sa realizam aici o baza de date utila tuturor.

1. vezi Cod fiscal actualizat.
2. contabilitate in partide simpla sau norma de venit?
3. consultanta se face la sediul clientului si nu sunt "deranjati" vecinii de apartament;
4,5, vezi atasamentul meu anterior
6. poti... conform ordin 2226/2006 si art. 155 atasate.

Gabi,

Attached Files



#26
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
1) pentru plata platilor anticipate cu titlu de impozit prin banca (internet banking), am inteles ca folosesc contul Ro27TREZ21620030101XXXXX . Ce trebuie sa trec la detalii plata?
2) in 14, luna trecuta, am "platit" o transa din problema de mai sus, dar mi s-au intors banii ca cica contul nu ar fi bun (si astfel am facut sapaturi si am ajuns la contul de mai sus). Intrebarea mea este: daca platesc azi in contul bun, s-au calculat deja majorari sau se calculeaza dupa 25 a lunii in curs (adica luna urmatoarea dupa data limita). intreb pentru ca am gasit asta: http://www.finantecl...p?jump=calendar si m-a bagat in ceata.
In caz ca totusi s-au calculat majorari de intarziere, la cat sa ma astept? (ma gandesc ca e un procent acolo).

#27
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,866
  • Înscris: 27.06.2006

View Postciuly, on Oct 5 2007, 12:58, said:

1) pentru plata platilor anticipate cu titlu de impozit prin banca (internet banking), am inteles ca folosesc contul Ro27TREZ21620030101XXXXX . Ce trebuie sa trec la detalii plata?
2) in 14, luna trecuta, am "platit" o transa din problema de mai sus, dar mi s-au intors banii ca cica contul nu ar fi bun (si astfel am facut sapaturi si am ajuns la contul de mai sus). Intrebarea mea este: daca platesc azi in contul bun, s-au calculat deja majorari sau se calculeaza dupa 25 a lunii in curs (adica luna urmatoarea dupa data limita). intreb pentru ca am gasit asta: http://www.finantecl...p?jump=calendar si m-a bagat in ceata.
In caz ca totusi s-au calculat majorari de intarziere, la cat sa ma astept? (ma gandesc ca e un procent acolo).

Salut Ciuly,

Eu platesc periodic direct la ei si iau chitanta...
Teoretic o sa platesti majorari...nu sunt sigur.

Insa sunt sigur ca daca statul are ceva bani de returnat in urma recalculari impozitelor...nu o sa-ti returneze banii cu (auto)penalizari...

#28
gigionne

gigionne

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 01.10.2006
Salut!
Poate sa imi explice si mie cineva ce e chestia asta cu amenzile pentru contractele de prestari servicii neinregistrate la administratia financiara?
Adica eu, ca PFA, trebuie sa inchei cu clientul un contract de prestari servicii pe care apoi sa-l depun la administratia financiara???   :o

#29
gigionne

gigionne

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 01.10.2006
Si inca o intrebare: contractul de comodat trebuie inregistrat la administratia financiara? ca alti prieteni, care sunt PFA, imi spun ca le tin acasa!!!

#30
The_Mack

The_Mack

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 16.02.2007
eu personal nu l-am inregistrat la administratia financiara, dar am auzit si eu pe cineva recent ca trebuie. o lamurire de la cineva cu mai multe cunostinte despre acest lucru este bine venita.

P.S: poate stie cineva - cum fac sa inchei si eu contract cu casa de asigurari de sanatate, ptr. plata contributiilor? cand m-am infiintat eu ca pfa acum 1 an mi s-a spus de la finante ca acel contract se face automat de catre casa in momentul in care eu ma inregistrez la finante ptr. plata impozitelor, si ca acel contract o sa-l primesc acasa. dar surpriza ca pana in ziua de azi nu am primit nik, si vreau sa intru si eu in legalitate cu acest aspect si nu stiu cum sa procedez. danke ptr. ajutor.

#31
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
te duci la ei, iti faci contractul 9sai ai hartiile la tine, inclusiv decizia de impunere) iti platesti restantele (daca ai si pe PF atunci si alea), iti platesti majorarile, si primesti o foaie care iti spune cand si cat trebuie sa platesti. mai multe detalii primesti la ei.

#32
The_Mack

The_Mack

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 16.02.2007
danke fain de raspuns. sa inteleg ca o sa platesc si penalizari ptr. timpul cat nu am cotizat? cat este procentul care se plateste asigurari medicale? trebuie sa declar suma totala pe care o fac eu pe luna, sau se poate sa platesc si la un venit mai mic?

#33
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
nu degeaba am zis decizie de impunere <_<
ti se calculeaza un procent de 6.5% din norma de venit aprobata. la care se adauga dobanzi (nu penalitati, scuze) si eventual penalitati (asta nu stiu in ce conditii. probabil dupa x luni de intarziere? habar n-am)
la astia os a iti faci ceva dosar cu nu mai situ cate copii xerox si prostii, deci nu visa sa ii prostesti.
si, sa te interesezi bine: daca ai perioada neplatita ca si PF, sa ti-l taxeze separat (la casa faci chestia asta). ca aia oricum nu o poti contabiliza (in caz ca esti in sistem real). nu trebuie sa te sperie, ca singurul caz in care ai perioada neplatita ca si PF este cand nu ai lucrat cu carte de munca, iar procentul datorat se caluleaza din nu mai situ ce, oricum, e o suma derizorie (cativa roni pe luna, sau ceva de genu)

la pensii poti plati contributia pe un venit mai mic, dar cel putin pe minimul pe economie, sau ceva de genu. oricum, contributia minima vine 95 de roni pe luna. si orice om normal la cap va plati minimul posibil catre stat.
si asta e obligatorie si fara asta nu-ti merge vechimea, si mai rau, nu poti plati pentru lunile trecute, deci daca ai lucrat 1 an fara sa platesti pensii, anul ala nu iti intra la vechime si implicit la calculul pensiei (de stat, evident).

#34
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Foarte interesant topic.

As avea si eu cateva intrebari mai "personale" (adica aici ma refer strict la situatia mea :P )

1. Vreau sa devin P.F.A, care sunt principalii pasi de urmat si cat costa "distractia".
2. Licenta pe windows & Macromedia studio am (pentru notepad nu cred ca mai trebuie :D ).
3. Domeniul va fi programare web/Web Design si (poate) vanzare webhosting & domenii web.

Practic ma intereseaza cam cat % din munca mea imi va ramane (dupa ce platesc impozite si toate "rahaturile" catre stat) in cazul in care devin PFA, si cat mi-ar ramane in cazul in care imi fac un SRL.

Astept cu interes raspusurile voastre.


---------------------------------------
Ionut.

#35
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
pentru SRL probabil va trebui sa intrebi pe cineva care are asa ceva :) (in alt thread adica)

in ambele situatii va trebui sa te gandesti asa:
- produci X
- cheltui Y deductibil (comisioane la banci, licente, laptop, cd-uri, blablabla)
- cheltui Z nedeductibil (cheltuieli personale. in caz PFA n-ai nici o treaba, is banii tai, poti sa-ti iei si acadele ca nu te intreaba nimeni)
- din acel X-Y, platesti catre diverse locuri (stat, CAS, pensii, etc) procentaje.
- trebuie sa te hotarasti daca vei fi platitor de TVA sau nu. daca vei fi, platesti la stat TVA-ul din X, si eventual iti recuperezi ceva TVA din Y si alte chestiuni.

daca ai un X foarte mare comparativ cu Y, atunci probabil nu vrei sa fi platitor de TVA, mai ales daca te faci PFA.

la parea cu SRL: in primul an nu poti scoate bani din firma pentru cheltuieli de tip Z personale (vei avea Z ale firmei si Z ale tale: incaltari, haine, etc). abia din al doilea an (fiscal) vei putea sa scoti bani din firma, in valoaarea maxima cat iti pui tu la dividende.
acuma, tu vei plati impozit pe profitul realizat in anul precedent de catre firma (adica X-Y). apoi, mai platesti o data 16% impoziti pe dividente, care nu pot sa fie mai mari decat profitul pe anul precedent. deci daca tu iti faci luna viitoare srl si produci profit de 3000 de euro, atunci la anu, poti sa scoti dividente in valoare de cel mult 3000 de euro. si poate nu-ti ajunge.
partea proasta este ca tu declari la inceputul anului fiscal dividente x% din profitul de pe anultrecut (sau suma fixa) pentru care platesti profit. daca nu scoti toate dividentele, atunci ... ramai de fraier cu impozitul platit. din cate am intles, poti sa iti maresti dividentele in cursul anului fiscal, dar iarasi, pina la maximul profit de anul trecut. deci e mai bine sa iti declari mai putin si apoi sa cresti decat sa declari mai mult si sa ramai cu procentajul dat cadou la stat.

acuma, tu o sa te gandesti ca ce naspa e sa iti faci firma pentru ca platesti de doua ori impozitul pe profit la stat. ei bine, din puncutl asta de vedere, da, e naspa. dar defapt e naspa doar pt ca in primul an fiscal nu poti scoate bani din firma, deci daca nu ai alte venituri (sotia, whatever), mori de foame.
acuma, daca faci un calcul cat este sa scoti bani din firma ca si angajat, o sa vezi ca defapt platesti mai mult dupa angajat decat daca faci figura cu dividentele. deci nu prea se merita sa te bagi pe tine angajat unic si sa iti dai un salar colosal, pentru ca platesit mai mult dect daca ai scoate dividente. dar pe de alta parte, daca vrei sa faci un credit pe persoana fizica si salaru ce ti l-ai pus e mic ...
deci vezi tu .. e un cerc vicios :)

daca vrei sa lucrezi singur, cel mai bine e PFA. daca nu te doare de credite si alea alea, cel mai bine e cu norma fixa. daca vrei credite, atunci intri in sistem real si declari mai mult si vezi sa si produci pentru ca impozitele si contributiile le platesti oricum.

cel mai bine este sa discuti cu un/o contabil/a si sa ii spui exact ce vrei in viitorul apropiat si impreuna o sa puteti decide care varianta e cel mai bine pentru tine.

#36
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,866
  • Înscris: 27.06.2006

View PostThe_Mack, on Oct 10 2007, 20:07, said:

P.S: poate stie cineva - cum fac sa inchei si eu contract cu casa de asigurari de sanatate, ptr. plata contributiilor? cand m-am infiintat eu ca pfa acum 1 an mi s-a spus de la finante ca acel contract se face automat de catre casa in momentul in care eu ma inregistrez la finante ptr. plata impozitelor, si ca acel contract o sa-l primesc acasa. dar surpriza ca pana in ziua de azi nu am primit nik, si vreau sa intru si eu in legalitate cu acest aspect si nu stiu cum sa procedez. danke ptr. ajutor.

Salut Mack,

Buna intrebare...

Eu, dupa ce am devenit PFA, am mers la CASMB sa ma inregistrez.
Mi-au cerut Cartea de Identitate si o copie dupa declaratia 221  - Declaratie privind veniturile estimate din activitati independente - (221 este cea inregistrata la admin financiara de care apartin si pe baza careia platesc impozitul).
Dupa introducerea datelor mele in baza de date de la CASMB am devenit platitor si la ei - mi-au comunicat suma care trebuie sa o platesc trimestrial (raportata la 221)...platesc trimestrial suma.

Am intrebat: dar contract, conform Legii 95/2006 cand fac cu dvs.?
Raspuns: Nu stiu daca este nevoie de contract...mergeti la camera nr... Am mers din camere in camere prin sediul lor dar nimeni nu stia ca trebuie sa fac contract cu ei (CASMB).

Atasat este un fiser cu o parte din Legea 95/2006.
Cauta cuvantul "contract" in fiser.

Medicul de familie este "multumit" daca ii duc trimestrial o copie dupa chitanta de la CASMB.

Gabi

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate