Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 

Cartile WW II

- - - - -
  • Please log in to reply
191 replies to this topic

#37
Motorhead

Motorhead

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 871
  • Înscris: 17.12.2006
Remagen Podul Sperantei ar fi o completare buna .
Mai stiu cateva dar nu imi aduc aminte numele.O sa revin.


offtopic Domnilor haideti sa nu ne mai certam si sa vorbim despre carti din al doilea razboi mondial, va rog.
ontopic Citeste si arde! de Roman Kim o carte buna care arata cat de naivi erau americanii inaintea razboiuli cu japonezii.

Edited by Motorhead, 20 January 2008 - 13:49.


#38
a1l3a4l6

a1l3a4l6

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 14.04.2007
Apropo ca vb de WWII ati citit VICTORIILE PIERDUTE - FELDMARESALUL ERICH VON MANSTEIN. Esre vorbe de memeoriile de razboi ale celui mai stralucit general al lui Hitler.IN 1939 Von Manstein a fost numit sef de stat major al Grupului de armate Sud condus de von Rundsteodt, alaturi de acesta participand la cucerirea Poloniei. Von Manstein a comandat un corp de infanterie in cursul campaniei din Franta si un corp Panzer in cursul operatiunii Barbarossa. Dupa ce a cucerit Crimeea in fruntea Armateai a 11-a, el a fost avansat la gradul de Feldmaresal si a primit comanda grupului de armate Don. A continuat sa serveasca in vcalitate de comandant de corp de armata pana la demiterea sa de catre Hitler in 1944.Cred ca merira citita.
ISTORIA CELUI DE-AL DOILEA RAZBOI MONDIAL-LIDDELL HART
AL DOILEA RAZBOI MONDIAL- WINSTON CHURCHILL
SI MAI E INTERESANTA SI LISTA LUI SCHINDLER - THOMAS KEANELLY SI ISTORIA GESTAPOULUI-JACQUES DELARUE

Edited by a1l3a4l6, 20 February 2008 - 10:31.


#39
UnU-BuN

UnU-BuN

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 04.02.2008
Vin si eu in completarea acestei liste cu cateva nume de carti care au ca subiect WW2:

1) SS in actiune

2) Ultimul kamikaze - Anatoli Ivankin

3) Insula canibalilor - 1933, o deportare-abandon in Siberia  -  Nicolas Werth  

4) Ingerul mortii - Exterminatorul Dr. Mengele

5) Auschwitz - Nazistii si Solutia Finala  -  Laurence Rees

6) Franturi dintr-o viata. Drumul la si de la Auschwitz  - Fried Hedi

7) Atunci, acolo... la Auschwitz - Oliver Rustig

#40
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006

 a1l3a4l6, on Feb 20 2008, 10:22, said:

Apropo ca vb de WWII ati citit VICTORIILE PIERDUTE - FELDMARESALUL ERICH VON MANSTEIN
ISTORIA CELUI DE-AL DOILEA RAZBOI MONDIAL-LIDDELL HART
AL DOILEA RAZBOI MONDIAL- WINSTON CHURCHILL
Nu, pt ca nu le-am gasit..Daca ai vre-o adresa...
Umblu dupa Churchil de cativa ani. Si am gasit doar istoria marelui razboi (adica a primului macel mondial).. Parca WC a luat si un Nobel pt literatura cu cartile astea..
Asa ca daca cineva are un link de unde.. Astept mesaje pe personala..Saru mana
Motorhead
"Citeste si arde!" de Roman Kim o carte buna..
da, am citit-o...uitasem de ea...Acum  mi se pare putin probabil ca doar cateva poze sa dezvaluies sistemul de codare, fara sa deschizi la ultimul surib masina
"... care arata cat de naivi erau americanii inaintea razboiuli cu japonezii"
Cred orice despre americani. Dar ca la marile nivele, unde se iau deciziile, sunt naivi, nu sunt atat de naiv sa cred..
Ai auzit de cel care in timpul negocierilor de dezarmare navala din anii'20 a spart codul japonez?...Era un american in slujba serviciului secret american..
Si daca imi aduc aminte bine parca America a pus embargou pe livrarile de petrol, cauciuc, fier, etc  spre Japonia prin anii 39 si 40. Iar fara asta o tara industriala se cam sufoca, nu-i asa?..
Sau ataca daca are co ie, mandrie si traditie..
O sa revin si la submarinele mele..

#41
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006

 Prien, on Nov 26 2007, 18:33, said:

On topic.
In weekend am terminat de citit "Shooting the War: The Memoir and Photographs of a U-Boat Officer in World War II"de Otto Giese si James E. Wise. Conform obiceiului meu nu va voi povesti cartea, ci doar ceea ce m-a impresionat pe mine.
" A fost o data ca niciodata" un tanar care -ca si mine, - a fost impresionat de cartile pe care le-a citit. Dar care -spre deosebire de mine- a ales sa isi faca din mare o meserie. Si a urmat cariera clasica a unui ofiter de marina. Adica academia navala. Dupa abolvire a fost repartizat pe un mare vas de trasport pasageri. Sa nu uitam ca in acea epoca Atlanticul nu putea fi traversat de avioane capabile sa duca sute de pasageri.
Asa ca un ofiter era un tip deosebit de respectat. Si evident la fel de bine platit. Dupa cateva croaziere, tara lui, Germania, intra in razboi. Ce sa faca bietul tanar?
Ma scuzati, o sa continui maine comentariul la Cartille WW II...
Mda, a curs ceva apa pe Dunare de cand nu am mai fost on topic...Si (parca) imi pare rau..
Deci tanarul de care vorbeam a primit repartitia pe o nava de transport pasageri, ca ofiter cu navigatia. Din cate am auzit in acel job ai nevoie de matematica + astronomie la greu. Dar tipul se descurca si chiar i se dusese buhul ca unul care cand zice ca vasul e in punctul de coordonate...acolo e...
Cand incepe razboiul pachebotul lui este vanat de englezi, care stiau bine ca daca ajunge in Germania poate fi folosit la transportul soldatilor..Si evident ca ideea nu prea le convenea...
Asa ca nemtii ajung sa il sabordeze singuri, ma rog, inconjuratii de cateva vase britanice..Iar echipajul se preda americanilor, din ale caror ape teritoriale de abia apucasera sa iasa.. Dupa niste peripetii revine pe mare tot pe un vas civil german...
Care la un moment dat, undeva in mijlocul Atlanticului, se intalneste cu un Uboot (submarin german)..Iar tanarul este atat de impresionat incat isi cere transferul la submarine. Cum navigatori priceputi si experimentati se gasesc pe toate drumurile, e evident ca sefii lui au fost extrem de fericiti ca unul din oamenii lor vrea sa ii paraseasca..(Ma rog, aici sunt cateva NU-uri)...
Asa ca nu i-au pus deloc bete in roate..Da' chiar de loc....
Iar cand in cele din urma ajunge intr-un submarin, comandantul acestuia ii zice in fata echipajului ca pt el faptul ca e ofiter ii provoaca o adevarata durere in c..., asa ca sa faca bine sa treaca la lustruit podeaua...si alte asemenea. Pt ca deocamdata e doar un bagaj consumator de aer si mancare, iar in Uboot e nevoie de oameni experimentati, care sa stie ce si cand sa faca..Si ca nu are timp sa il invete ..
Mai citisem in "Sicrie de otel" de asemenea primiri cordiale. Pesemne ca asa o fi fost..Imi imaginez ce o fi gandit respectivul ofiter in timp ce freca puntea iar marinarii stateau in jurul lui...
Chiar, eu, kaleu Prien, am uitat cum imi intampinam oamenii..Ma rog, toti ziceau despre mine ca as fi un fel de caine turbat...Invidiosii..
Sper ca v-am facut curiosi sa cautati cartea...

Tot in "pauza" am citit si "Potcoava de aur" despre asul Otto Kretschmer. Evident ca "auzisem" de el. Doar a fost asul asilor, cu aproape 310.000 tone scufundate si avariate (http://www.uboat.net.../kretschmer.htm).
Stiam si ca a fost creatorul ideei ca daca un Uboot va intra in mijlocul unui convoi va trage extrem de eficient. "O torpila=o nava". Pe care a exemplificat-o de nenumarate ori cu deosebit succes, alegand navele centrale, cele mai bine protejate, si evident cele mai 'laptoase"..
Daca cuiva i se pare simpla viata intr-un submarin si se gandeste cate emotie era in timpul unui atac, faptul ca intrai de buna voie in gura lupilor, iesind la suprafata ca sa iti alegi tinta mai grasa si frumoasa...Chiar daca era noapte, navele din convoi nu lasau spatii prea mari intre ele..Asa ca daca nu te miscai cu talent, era foarte posibil ca una sa dea peste tine din greseala..
La inceputul cartii un englez, recunostea cu admiratie si ciuda ca pe vremea cand era comandantul grupurilor de escorta stia deja ca doar Otto putea sa ii dea atatea batai de cap..Si ca atunci cand vasele ii sareau in aer era sigur cine fusese.. Asa ca tot incerca sa prezica traictoria de iesire, ca sa il astepte, evident fara flori in mana..
Degeaba...
Iar tonajul scufundarilor tot crestea..

Din cate am auzit nemtii nu sunt prea generosi. Iar militarii nici atat, mai ales cu soldatii..Asa ca atunci cand am citit cum tot echipajul a fost trimis pe cheltuiala Marinei sa faca sky, putand sa isi aduca prietenele/sotiile cu ei am inteles cat de apreciati erau..

Cartea descrie si ultima croaziera impotriva inamicului. Dupa ce isi epuizeza torpilele, pe drumul spre casa tot auzea la radio cum prietenul si colegul lui Prien era somat sa isi indice pozitia si victoriiile. Doar in idiot nu ar fi inteles ce insemna tacerea radio neintrerupta...

Iar intr-o noapte un operator inamic detecteza un Uboot ..Asa ca HMS Walker si HMS Vanoc il ataca, grenadeaza, si forteaza sa iasa la suprafata, apoi se indreapta in viteza spre submarinul practic imobilizat. Capitanul acestuia, un alt mare as si prieten cu Otto, Joachim Schepke incearca sa isi imbarbateze echipajul spunandu-le ca ivor fi ratati..
Dar prova urmaritorului se infinge chiar in dreptul chioscului. Cum picioarele nefericitului capitan sunt blocate sub tuburile periscopului, bustul lui este aruncat in aer. Iar chipiul alb de capitan il urmeaza, pluteste un pic, dupa care se scufunda....
Cartea am cititit-o in timpul unei calatorii cu trenul....Dupa ce am depasit pagina care descria cele de mai sus, sotia mi-a smuls cartea din mana, mi-a zis ca ma albisem si ca sa fac bine sa beau macar niste apa...Si cum dracu' de pot citii asa ceva...
Culmea e ca engelzii au considerat ca moartea lui a fost demna de renumele capatat..

Dar acealasi operator ASDIC a semnalizat capitanului ca el a auzit ecourile a 2 Ubooturi..Si ca unul mai sta ascuns inca in apa...Nu prea a fost crezut, doar scufundasera unul ..
Dar hai sa mai lansam niste grenade si dupa aia sa ne apropiem de convoi, ca l-am lasat fara escorta de prea multa vreme si "lupii" daca simt turma fara caini..
Va urma.

#42
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006

 Prien, on May 5 2008, 15:58, said:

...Dar acealasi operator ASDIC a semnalizat capitanului ca el a auzit ecourile a 2 Ubooturi..Si ca unul mai sta ascuns inca in apa...Nu prea a fost crezut, doar scufundasera unul ..
Dar hai sa mai lansam niste grenade si dupa aia sa ne apropiem de convoi, ca l-am lasat fara escorta de prea multa vreme si "lupii" daca simt turma fara caini..
Va urma.
Asa ca mai arunca 10 grenade antisubmarin...
In timpul lansarilor capitanul urmaritorilor le spune celor de pe puntea ca e putin probabil ca 2 Ubooturi sa "vegeteze" in aceiasi zona, mai ales ca unul a fost atacat. O sa raman fara grenade, pt urmatoarele...Dar pt ca operatorul ASDIC-ului merita o recompensa, si asa ca incurajare...
La scurt timp dupa ultima explozie marea se "rupe" iar submarinul grav avariat iese la suprafata. Tinand seama de amploarea avariilor suferite, singura concluzie logica a capitanului acestuia a fost "sabordati si apoi abandonati submarinul". Avand peste 300.000 tone aliate "pe suflet", U-99 s-a scufundat pt ultima data, ducand cu el si 3 membrii ai echipajului...
Restul de 40 au fost pescuiti...
Bucuria englezilor a fost evidenta. 3 asi eliminiati in 10 zile, din care 2 aproape cvasisimultan...
Mortii + capturatii le scufundasera sau avariasera peste 700.000 tone. Efectul propagandistic a fost imens. Fotografia cu Kretschmer debarcand in Anglia, evident constient ca presa aliata o sa se bucure, a facut furori...
M-au mai socat si alte aspecte..
In carte este descrisa primirea de care s-a bucurat echipajul din partea englezilor de rand. Cum multi isi pierdusera fratii, parintii, sau prietenii pe mare, oamenii care suferisera vroiau sa folosesca felinarele de pe marginea drumului. Politia si-a facut fara nicio tragere de inima datoria de a escorta prizonierii, care au primit doar niste semne de evidenta si logica "simpatie"...
Orice ofiter aliat stia ca trebuie sa obtina maxim de informatii de la echipajul capturat. Dar cum era normal ca toti fusesera instruiti sa iti tina gura cat inchisa, anchetatorii au stabilit tot felul de tactici..
Capitanul a fost tratat ca un lord si anchetat fara sa aiba impresia ca e interogat in casa unui ofiter. Spre disperarea nevestei lui, care cand s-a trezit cu hunul in casa...
O parte din interogatoriu a fost consacrata discutieie despre prietenii lui Kretschmer care se scufundasera pt ultima data. Eu (Prien, hi, hi) fusesem distrus in ziua de..si ca argumente avea...Combinat cu tacerea radio anterioara, presupunerile lui Otto s-au dovedit corecte. E logic ca se astepta la asa ceva..
Dar de camaradul si prietenul lui Schepke nu aflase inca. Si ca fusese omorat cu jumate de ora inaintea lui, chiar de interlocutor, care evident ca se falea cu asta..
Ce o fi fost in acele momente in sufletul neamtului...Se stiau de ani bune, fiecare era un super as, facusera pariuri si se bucurasera impreuna, etc..
Dar cum stia ca e supraveghiat si orice silaba sau miscare e inregistrata si analizata trebuia sa fie extrem de atent la fiecare mesaj (non)verbale..
Ce s-a intamplat mai departe cu prizonierul, va lasa sa cititi...
Ca superpromotie, hi, hi, va voi devoala ca dupa razboi a revenit in Marina (evident RFG-ista), apoi a urcat in ierarhia NATO..
Mai am vre-o 2 carti, dar care
Va urma..(stiu, nu am facut acordul, hi, hi)..

Edited by Prien, 06 May 2008 - 09:49.


#43
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Domnisoarelor, doamnelor si domnilor. Si tu, nashu' Florea.
Ma simt de parca as predica in desert. Recunosc -evident cu toate modestia care ma caracterizeaza-ca deocamdata -si inca -nu am cred despre mine ca sunt monopolizatorul discutiilor si detinatorul adevarului absolut. Iar unii dintre voi mi-au indicat unele carti interesante sau au expus .. de vedere interesante.
Sunt printre putinii care au citit carti despre WWII si au curajul sa isi exprime ..(adica punctele) de vedere referitoare la el?. De ce nu indrazniti sa purcedeti la postarea comentariilor voastre? Va e frica de criticile altora? De parca EU, Prien, as fi perfect si nu as gresI niciodata..Si nu as manca vre-un I, Dne fereshtI...
Voi ce asteptati?
Mai am pe "teava" 2 carti citite -evident- despre Ubooturi. Promit pe cravata mea de pioner si cercetas sa nu le comentez pana cand nu mai apare si altIceva cu altceva.
(Parca aud.....Zau? Ce bine..)
PS. Admin, pls, nu imi sterge sh-urile..Da, azI am boala unor formularI "dragute"...

#44
Gabi73C

Gabi73C

    atrophied member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,164
  • Înscris: 11.11.2007
De la Pearl Harbor la Hirosima,
Ziua cea mai lunga a Japoniei,
Sven Hassel si pe gura si pe nas,
Victoria Imposibilului (?)...Midway, nu?
Enola Gay,
Soldatul necunoscut,
Misiune imposibila,
Ziua cea mai lunga
Cruciada in Europa (? sau "deasupra"?)
Nuts!-Batalia din Ardeni
Operatiunea Marketgarden(?),
Mari decizii ale celui de-al II-lea...
Marea Cruda (asta parca era cu U-boot-uri, nu? Doar ca erau personajele negative :)   )
Un pod prea indepartat (?)
Nuremberg, cam tot ce am prins...
Ultimele zile ale fascismului.... (sau "primele"?) :D
.
.
.
plus altele...naiba si le mai aminteste?

Nu mai pomenesc de genul "Pistruiatul" sau "Rolul PCR in marea revolutie antifascista si antiimperialista", ca n-am chef de quote-uri bengoase. Altfel, carti misto si astea. :)

#45
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Gabi73C
Ma bucur ca ai intrat in topicul "meu". Am remarcat ca spui lucruri interesante. Te astept(am) si cu comentarii, nu numai cu enumerari...

"Another place, another time" de Werner Hirschmann.
Un copil si-a dorit de mic sa se faca marinar. Iar cartile copilariei lui au fost in principal despre mare si marile confruntari marine..
Citind despre ce a fost decisiv in admiterea lui in Kriegsmarine m-a pufnit "rasul". Pt ca si mie viata mi-a rezervat unele suprize. Eu am patit ceva usor diferit, pt ca a trebuit sa ma folosesc de ce uitasem dupa ce citisem/audisem, asa in doru' lelii...
Sa fie clar, atat interviurile lui cat si ale mele au fost extrem de serioase. Iar dupa admitere ne-au oferit o cariera in domeniul respectiv..
Apoi WH isi comenteaza alegerea meserie de inginer de marina si face niste observatii despre statul lor..Iarasi am gasit unele similitudini cu jobul meu, pt ca si la ei si la mine tehnicii sunt priviti...altfel...
In mijlocul descrierii croazierelor la care a participat apare ceva deosebit de interesant si anume un comentariu la filmul "Das Boot".
Stiam ca unii dintre supravietuitori au considerat filmul drept- putin spus -exagerare. Si ca si-au sintetizat criticile sub formula" Nu, nu a fost asa". Dar cum nu gasisem linkul, (daca il stie cineva, pls) am luat-o ca fapt divers..
Dar cand un inginer supravietuitor spune ca el nu ar fi reusit sa isi mai ridice submarinul avariat ca in film si de la adancimea la care ajunsese, singura concluzie logica e ca el stie mai bine decat mine..
Mi-a placut ca omu' recunoste ca realitatea si transpunerea cinematografica sunt 2 chestiuni usor -mai mult- diferite...
Finalul cartii e iarasi impresionant. Dupa ce au privit prin periscop inamicul acum trebuie sa i se predea. Si mai ales sa isi predea nava care fusese casa si adapostul lor si care ii scapase de moarte de atatea ori.
Aliatii inteleg ca numai mecanicii din Uboot pot sa isi duca nava spre locul destinat. Teoria e simpla. Asa ca ii lasa pe ei..
Dar sa ramai si sa asculti ordinele celor care pana ieri iti fusesera dusmani, iti omorasera camarazi, prieteni si rude.. Mai ales cand sti ca razboiul s-a incheiat si e logic ca vrei sa ajungi si tu acasa, sa vezi ce si daca a mai ramas ceva din locuinta si ai tai...

Mi s-a mai parut interesant ca dupa multi ani de la terminarea razboiului tipul a vrut sa se angajeze tot ca ing mecanic in marina fostilor dusmani. Emigrase deja in Canada si capatase cetatnia canadiana....
Dupa ce i-au citit CV-ul cei din RNC (Marina Regala Canadiana) au fost extrem de interesanti de el si dupa cateva interviuri i-au oferit postul echivalent celui avut in momentul predarii..Un om cu experinta lui nu se gaseste usor...
Asta pana cand au aflat ca mama lui ramasese in Germani de Est, asa ca adio..
Cum am trait in epoca lui Ceasca cunosteam ce inseamna si ce implica cuvantul rude in strainatate, dar in naivitatea mea credeam ca e doar o mentalitate comunista...

Sper sa nu fie cotata ca reclama, dar cartea descrisa mai sus e una dintre cele mai bine "pozate" din cele pe care le-am citit. Mi-a placut pt ca are si partile tehnice, nu numai centrala adica_camera de comanda..

#46
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
"Steel Boat, Iron Hearts: A U-boat Crewman's Life Aboard U-505" de Hans Goebeler
Evident ca stiam povestea submarinului, asa ca dupa amazonizare, hi, hi, am citit-o extrem de curios.
E prima carte pe care o citesc si despre care se spune ca a fost scrisa un simplu marinar. Adica o persoana fara studii medii sau superioare, adica mimim scoala de ofiteri sau altceva.
Nu stiu daca si cat a intervenit redactorul, dar dupa stil se pare ca nu prea mult. Poate ca si de accea are o traire simpla, la obiect, dar si penetrata, ...
La fel si umorul individului care nu se ascunde sub masca educatiei si zice pe sleau, asa cum considera el.
Tipul recunoste ca scoala nu a fost preocuparea lui favorita in copilarie si ca nu a excelat in ea. Dar ca i-au placut mult motoarele..Si cum a ales marina, dupa instructie a ajuns intr-un Uboot.
Socul primei croaziere a fost mare pt el. Dar cum a invatat sa isi faca treaba, sa fie util si deja avea haz e acceptat de toti. Primul capitan vazuse ceva in el si decisese ca e mai bine sa fie folosit in "centrala"...
Dupa prima intoarcere cunoaste si cealalta fateta a (sub)marinarilor, peste care ceilalti autori au trecut mai rapid..Adica nu au descris la fel de in amanunt chefurile la care au participat...
Ce m-a uimit a fost precizarea ca a fost invatat sa dea de baut cate un rand colegilor cu ecusonul submarinelor, care  pareau sa isi fi epuizat banii si le era sete...Omul povesteste ca la inceput nu s-a putut opune ideii pt ca era cu ceilalti camarazi si nu vroia sa para zgarciob..Dar dupa cateva saptamani de stat la mal, cand si solda lui se cam "evaporase", a inteles si mai ales a gustat intelepciunea colegilor...
Dupa cateva croziere un anumit eveniment -scufundarea unui iaht care nu s-a supus somatiei si confrm tuturor legilor razboiului a fost executat rapid- a determinat schimbarea capitanului initial al submarinului.
Succesorul lui a fost un om care nu numai ca nu a stiut sa le castige respectul, dar a reusit sa se faca urat de toti din submarin. In plus nici nu isi stia meseria...Replica"am sarbatorit un an de cand nu am mai scufundat o nava" e plina de intelesuri..Mai ales ca oamenii au verificat pe ascuns situatia raportata, calcule facute si au realizat ca ordinele nu fusesera corecte..Evident ca cei de la torpile fusesera acuzati de incompenta in intretinere..Dar baietii nu aveau nici un interesa sa nu isi faca treaba corect, doar si ei isi puneau pielea in bat..
In plus nefericitul capitan a avut parte si de multe sabotaje din partea personalui de intretinere de pe uscat..Francezii se saturasera deja de invadatorii germani, pe fronturile  african si sovietic situatia se rasturnase....
Asa ca ubootul a fost obligat sa se intoarca de mai multe ori imediat dupa plecarea in croziera, dupa probele de imersiune la mare adancime. Atunci le-au aparut tot felul de avarii. Dar comenzile decisive pt salvare au fost date de ofiterul secund...
Nu de capitan, care incepuse sa sufere de crize de depresie..Camarazii si prietenii lui se scufundasera deja pt ultima data..
Dupa ce in cele din urma au plecat si tehnic lucrurile pareau sa stea bine, capitanul s-a "incuiat" in cabina lui si nu a mai participat in nici un fel la actiunile vasului..Nici chiar cand situatia s-a incins, iar submarinul a fost obligat sa intre in imersiune la mare adancime, grenadele antisubmarin plouau si toti din Uboot strangeau din fund sperand sa scape cu viata "si de data asta"...
Atunci in loc sa se implice, respectivul capitan a ales sa isi foloseasca pistolul, tragandu-si un glont in cap...

Am intrebat-o pe nevasta-mea ce parere are despre acest gest. Initial nu a vrut sa creada ca un capitan intr-o situatie critica poate actiona atat de iresponsabil.. Dupa ce s-a convins ca vorbesc despe fapte reale, scarba si dezgustul din privirea ei a fost elocvent..

Cum au trait faza cei din uboot nu am cum sa stiu. Autorul spune ca dupa ce au reusit sa scape, cadavrul capitanul a fost aruncat in mare.
(Asa se proceda din totdeauna. Unde sa il depui pana la inmormantare mai ales ca incepe sa puta)...
Evident ca tot echipajul a fost idignat de modul de comportare al fostului capitan....

Noul numit a stiut sa le castige sufletele si sa sterga cele intamplate..
Dar la prima croaziera, a avut ghinion si s-a trezit inconjurat de multe nave, care insa nu urmareau distrugera unui Uboot..O serie de ghinioane si nesincronizari a facut ca sabordarea submarinului sa nu se mai produca si sa fie capturat integral, cu doar un pic de apa inauntru.
Era primul vas luat prizonier de marina americana din 1812...Inca o dovada a priceperii lor..
Daca vre-un forumist va ajunge in Chicago il rog sa imi/ne povesteasca impresiile dupa ce va vizita Muzeul Stintei si industrie unde il va gasii si pe U-505.
http://www.msichicag...xhibits/u-505/..
Bietul marinar isi reprosa si dupa atata timp nesabordarea neavei..

#47
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Chiar, uitasem sa pomenesc de cartea "I se spunea intrepridul". Mi s-a parut "dragut" raspunsul unui jurnalist de la BBC la cererea lui Hitler de capitulare a Angliei, dupa evenimentele de la Dunquerqe.
Cica nimeni a avut curajul sa ii spuna exact mesajul original, evident tradus din engleza in germana.
Asa ca s-au marginit sa ii transmita doar ca fost refuzat, ceea ce Hitler isi dorea.
PS. Recunosc ca nici eu nu as fi indraznit.

#48
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Cum "Razboi si pace" nu "mergea", ufff, ieri am primit si (re)"procesat" "La sud de capul Java'" a celebrului Alistar McLean. O citisem in liceu si ma impresionase faza cu telegrafistul..
Dupa un timp, colegii de facultate care au facut armata la transmisiuni si au invatat telegrafia clasica mi-au zis ca atuci cand erau mai avansati instructorii ii chinuiau la fel.
Va confirm din sursa sigura -goanga mea -ca si actualele programe de invata Morse, de ex RUFZ, baga tot felul de mizerii -adica zgomote- la receptie. Si e normal asa, pt ca trebuie sa se faca face diferenta  dintre 2 operatori. Mai ales la concursuri.
Revenind, cartea mi s-a parut intial interesanta. Apoi a devenit atat de trasa de par incat era prea putin credibila. Incepusem sa fac pariuri cu mine insumi depre fianluil ei, evident..nu va spun..si cine scapa, idem nu va spun...
Ca lectura de tren, zau ca merita. "Pierzi" placut cateva ore. Si mai ales ca nu cred ca o veti cumpara la mai mult de 5 RON.
Altfel, doar de bifat la "citite", ca sa ajungi la cele 3000. Prietenii stiu de ce...

Edited by LoveDemon, 19 June 2008 - 13:51.


#49
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
"Cruciada lui Himmler" de Christopher Hale. Vazusem reportajele de pe NG@Hyst, asa ca ca atunci cand am vazut-o, am luat-o, desi rasfoitul rapid+pretul (mare) nu m-au convins.
Sincer, regret ca am presimtit bine. Nu stiu cine, autorul sau traducatorul nu au stil. Poate ca primul, fiind reporter BBC si englez s-a implicat politic prea mult...
Putine chestii care sa ma inflacareze, care sa ma duca in zona, sa simt, miros, rad, bucur, intristez, sa ma simt transportat in zona, identific cu eroul..
Prea multe pagini la fel de palpitante ca semnalul intra prin baza lui T1, condesatorul C3 asigura decuplarea la frecvente inalte..
Recunosc ca sunt si unele chestii deosebit de interesante, ca inmormantarea in cer, dar una peste alta, cartea nu mi-a placut..
Pacat, pt ca subiectul "suna" cel putin interesant, mai ales datorita implicatiile privind teoria rasiala ariana.. Auschwitzul s-a bazat si pe rezultatele colectate in expeditie...

#50
tymotyman

tymotyman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 02.02.2008
am citit acum ceva timp o cartedin ww2 ,nu imi mai aduc amite cine a scris o. era vorba de aviatia engleza si germana ,si se descria mai cu amanunte tipul avioanelor folosite si raidurilor aeriene.daca stie careva...

#51
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003
Niklas Zetterling & Anders Frankson, "Kursk 1943, A Statistical Analysis"
George M., Jr. Nipe, "Last Victory in Russia: The SS-Panzerkorps and Manstein's Kharkov Counteroffensive - February-March 1943"

#52
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Nu o sa fie prea frumos ce o sa scriu.
Sotia mi-a dat "Operatiunea Praetorian" de Thomaas Gifford. Cand am vazut mi-am adus aminte ca parca auzisem de asa ceeva. Si m-am bucurat ca o sa aflu amanunte despre episodul respectiv.
Plus ca era, adica are ~670 de pagini, deci aveam la ce sa "muncesc".
Primele 50 de pagini au mers cum au mai mers, apoi pe la 100 am remarcat ca parca imi vine sa casc. Si nu o data..Si ma gandeam de ce mi-am amintint cum am reactionat -asemanator- la prima ora de proiectie a "Pearl Harbour"...
Pe la 150 meditam ca totusi sotia a vrut sa imi faca o bucurie si parca e pacat sa folosesc cartea pe post de minge de bascket. Adica s-o arunc la cos..Se vede ca omul e platit la numar de caractere, asa ca deschis si lasat robinetul sa curga, pardon inspiratia, pe langa el, dar fara sa se ude prea mult...
Am terminat-o in cele din urma..
Concluzia. Buna daca mergi cu trenul/masina -si evident ca nu conduci-de la Mangalia la Baia Mare. Sau invers. Ai la ce sa" lupti, Coane Fanica.. si dai si dai clopoteii". La sfarsit o lasi in tren, ca nu merita sa iti ingreunezi bagajele. Cine o va gasi se va bucura ca are cu ce sa faca focul, asa ca placerea va fi cel putin dubla sau chiar tripla. La 670 va fi folosita de mai multe ori.
Ca hartie igienica are paginile cam mici, dar decat nimic...

#53
dakian67

dakian67

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 834
  • Înscris: 24.07.2008
Am prea multe carti despre WW II ca sa le insir aici, dar recunosc ca sunt axate mai mult pe aviatie decat pe marina, ca sa nu spun ca despre "submarina" nu am decat vre-o doua - trei romane, care au o valoare mai degraba artistica dact documentara sau istorica...Despre aviatia WW II am insa nenumarate carti, reviste, planuri, machete facute de manusita proprie, etc...Am insa si-un kit de U-boote, parca U-2510, pe care nu l-am facut insa, din lipsa de timp...este si foarte complex, nu am avut inca rabdarea sa-l incep. Este insa submarinul de care pomenea un coleg de forum, care se afla in muzeul marinei de la Hamburg, si se poate vizita.

#54
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
dakian67
Ma bucur ca ai multe carti despre WWII. Ideea mea -poate gresita- e sa comentez ce am citit si ce m-a impresionat, nu e sa ma laud cu cate am ..
Mi se pare absolut normal sa nu te pasioneze exact ce  ma "arde" pe mine, adica submarine. Mai ales ca eu sunt fascinat de cele nemtesti, dar nu pot sa neglijez ca si altii au avut...
Asa ca te/va astept cu ce poti. Expuneti-va ... de vedere dupa cum va place, despre aviatie -care e senzatia-,parasute (hi, hi),  tancuri, etc.....
Succes.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate