Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Cauciucuri de iarna pe timp de vara...

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
netcupeter

netcupeter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 25.08.2005
Am preluat o masina de la firma echipata cu cauciucuri de iarna pe fata.
Care sunt dezavantajele acestor cauciucuri pe timp de vara (60 de grade la nivelul solului) in afara de zgomotul mai pronuntat pe care il produc?

Daca are vreo importanta... sunt cauciucuri Pirelli.

#2
Blu3

Blu3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,240
  • Înscris: 27.06.2006

 netcupeter, on Jul 24 2007, 13:59, said:

Am preluat o masina de la firma echipata cu cauciucuri de iarna pe fata.
Care sunt dezavantajele acestor cauciucuri pe timp de vara (60 de grade la nivelul solului) in afara de zgomotul mai pronuntat pe care il produc?

Daca are vreo importanta... sunt cauciucuri Pirelli.

Stabilitate mai proasta pentru ca sunt mai moi, se uzeaza mult mai repede decat iarna si pana la urma tot tre' sa iei altele, dupa cate stiu au si viteza maxima mai mica....... altele........ sa mai zica si altii. :P

Edited by Blu3, 24 July 2007 - 13:06.


#3
180cm_guy

180cm_guy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 317
  • Înscris: 13.07.2007

 netcupeter, on Jul 24 2007, 13:59, said:

Care sunt dezavantajele acestor cauciucuri pe timp de vara (60 de grade la nivelul solului) in afara de zgomotul mai pronuntat pe care il produc?
Ai o aderenta de toata jena, ala e dezavantaju'. Un accident care asteapta sa se intample la prima curba. M-am rasucit eu vara pe o serpentina cu cauciucuri de iarna, acolo unde cu alea de vara eram lipit de carosabil la o viteza mult mai mare. Am scapat ca prin urechile acului sa nu busesc masina. Nu venea nimic din sens opus si era si locul destul de larg. S-a intamplat aproape de Sinaia, pe la Valea Orății. Nu aveam mai mult de 40 km/h.

#4
mirch_bam

mirch_bam

    JUST...A...PASSENGER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,108
  • Înscris: 05.02.2006

 180cm_guy, on Jul 24 2007, 14:08, said:

Ai o aderenta de toata jena, ala e dezavantaju'. Un accident care asteapta sa se intample la prima curba. M-am rasucit eu vara pe o serpentina cu cauciucuri de iarna, acolo unde cu alea de vara eram lipit de carosabil la o viteza mult mai mare. Am scapat ca prin urechile acului sa nu busesc masina. Nu venea nimic din sens opus si era si locul destul de larg. S-a intamplat aproape de Sinaia, pe la Valea Orății. Nu aveam mai mult de 40 km/h.
Eu stiam ca aderenta e mai mare la cele de iarna, de aia se si tocesc mai repede si fac galagie, sunt si mai moi.... Ciudat ce ti s-a intamplat.

#5
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Exact. Un cauciuc de iarna folosit vara are un singur dezavantaj: uzura foarte accelerata datorita consistentei moi.

In rest e stiut ca un cauciuc cu cat e mai moale cu atat e mai aderent la asfalt. Daca ti-e mila de ele schimba-le cu niste second handuri de vara. Daca ti se rupe in paispe si iti permiti altele in curand mergi cu ele in continuare.


P.S.In miezul zilei asfaltul poate sa aiba si 80 de grade.

Edited by Dragon Warrior, 24 July 2007 - 13:22.


#6
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,447
  • Înscris: 04.05.2006
Nu e chiar asa....e vorba si de varfurile de profil, care la cauciucurile de iarna sunt in general mai mici si mai pronuntate. Daca e cauciucul moale, dupa ce ca suprafata de contact efectiva e mai mica decat la cele de vara, aderenta se duce naibii. Si se duce naibii si franarea. Cei care au avut cauciucuri de iarna, poate au patit-o in zilele ceva mai calduroase din martie sa le intre ABS-ul pe suprafata uscata atunci cand chiar nu era cazul....

#7
Night Elf

Night Elf

    El Comandante

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,883
  • Înscris: 22.03.2005
Mie mi-a lasat impresia ca au o aderenta mai slaba la temperaturi mari cele de iarna. Din motive legate de achizitia unei anvelope taiate intr-o bordura din setul e vara, am mers pana prin aprilie/mai cu anvelope de iarna. Nu era cald ca acum, dar cum a sarit temperatura de 20 de grade la fiecare frana mai violenta imi intra abs-ul, acum pe cele de vara nu stiu daca imi intra de 10 ori pe luna abs-ul si asta se intampla la franari extrem de violente sau in zone neasfaltate sau cu praf pe carosabil unde chiar nu am aderenta cu cele de vara. Stiu asta si merg mai atent prin zonele respective. :)

La viteze de peste 160 la ora pe A1 care e destul de denivelata pe anumite portiuni, simteam nevoia sa pun a doua mana pe volan. Pur si simplu simteam fiecare santulet sau denivelare din asfalt, cu cele de vara abia pe la 190 am simtit nevoia sa pun a doua mana pe volan. In viraje... hmm fara exagerare, masina avea o tendinta de subvirare cand trageam de volan, ca si cum ar vrea sa sara anvelopa de pe janta. Am suspensii complet independente destul de rigide si abordez destul de tare virajele. Acum cu anvelopele de vara abordez virajele cam cu 30 de km mai mult fata de cele de iarna fara sa simt ca masina nu urmeaza traiectoria impusa. Ma refer in special la curbele de pe tronsonul Pitesti-Craiova unde rar iau cate un viraj cu mai putin de 100 km/h cu anvelopele de vara.

E drept ca aveam niste junchiuri de anvelope de iarna low-cost (in jur de 180 RON anvelopa, 185/60/15 indice de viteza H) fata de cele de vara care sunt mai mult decat decente (e cam 400 de ron anvelopa, 195/55/15 indice de viteza V), dar zau ca e mare diferenta intre a merge cu anvelope de iarna vara si a merge cu anvelope de vara vara daca ai un stil de condus mai agresiv ca sa nu zic sportiv.  :peacefingers:

LE:
@Dragon Warrior

La un cauciuc extrem de moale nu rezolvi nimic daca se rup bucati din el la frane violente din cauza aderentei.  :naughty:

LE2. Am uitat. Directia merge mai greu la anvelopele de iarna vara.  :notangel:

P.S. Pe caldurile astea cred ca poti rupe destul de usor cu mana un crampon ca sa zic asa. Daca il bagi in gura zici ca e guma de mestecat la cat de moale e.  :coolspeak:

Edited by Night Elf, 24 July 2007 - 13:39.


#8
SnowWhit3

SnowWhit3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,319
  • Înscris: 21.10.2003
Se uzeaza mai repede dar au aderenta buna (nu mai buna :) ). Instabilitatea poate fi provocata de faptul ca de obicei se folosesc anvelope iarna cu  balonul mai mare decat la cele de vara.

Edited by SnowWhit3, 24 July 2007 - 13:36.


#9
netcupeter

netcupeter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 25.08.2005
Cauciucurile de iarna pot exploda mai usor decat cele de vara avand in vedere temperaturile care se inregistreaza acum?
Vorbesc de un drum in afara orasului de aprox. 200Km.

#10
Night Elf

Night Elf

    El Comandante

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,883
  • Înscris: 22.03.2005
Baga si tu azot in ele sa nu se mai incalzeasca excesiv. La caldurile astea orice e posibil.  <_<

Edited by Night Elf, 24 July 2007 - 13:57.


#11
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Daca baga azot se vor incalzi la fel. Doar ca nu se mai dilata gazul din ele marindu-se astfel presiunea.

Oricum, chiar daca ai aer in anvelope, presiunea nu creste mai mult de 0.3 BAR orice le-ai face. Asa ca nu merita efortul. Testat de mine.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate