Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?

Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni
 Dalți gravare lemn

Didgeridoo

Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...
 Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo

comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...
 Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id

DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana
 

Toyota Prius

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
2129 replies to this topic

#19
Alexandru

Alexandru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 783
  • Înscris: 28.11.2001

 freightliner, on Jul 11 2007, 01:48, said:

adica sa inteleg ca ai avut masina japoneza si nu ai avut probleme. masina japoneza = multa electronica, multa electronica = multe complicatii; multe complicatii => probleme.
Multa electronica ... se vede ca ai avut asa de multe masini japoneze pe mana.
Ce au reusit sa faca japonezi si nu inteleg nemti si mai ales francezi, este ca au reusit sa simplifice foarte mult electronica unei masini. De exemplu tata are un Renault eu am o Honda, amandoi avem trapa la masina , chestia este ca eu am 1 buton ptr. trapa care are 3 functi , el are 3 butoane, fiecare cu cate o functie


Si sa fiu on topic. Am inteles ca honda o sa aduca cam in 2 luni in romania, modelul de civic hybrid si o sa coste mult mai putin decat priusul.
Oricum nu inteleg o chestie daca masinile astea sunt gandite pentru oras de ce sunt asa de mari, eu as vrea o masina cam cat este yaris,c1,matiz etc. pentru oras.

Edited by Alexandru, 11 July 2007 - 16:03.


#20
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Prius-ul este foarte scump pentru ce ofera! La ora actuala el nu reprezinta o solutie pentru cumparatorii de la noi!
Pentru a se vinde la noi astfel de masini ar trebui scutite de taxe, inclusiv tva! In felul asta s-ar incuraja achizitionarea acestor masini!

spdude, daca esti in state intereseaza-te cit costa acolo un Prius sa facem o comparatie cu ce avem in romanica, 24 850 euro pentru varianta mai ieftina! Echiparea e luna!

Daca europenii vor sa impuna pe piata astfel de masini este de dorit ca impozitarea lor sa fie cit mai mica!

#21
axel_1

axel_1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 16.12.2005

 Alexandru, on Jul 11 2007, 17:02, said:

Multa electronica ... se vede ca ai avut asa de multe masini japoneze pe mana.
Ce au reusit sa faca japonezi si nu inteleg nemti si mai ales francezi, este ca au reusit sa simplifice foarte mult electronica unei masini. De exemplu tata are un Renault eu am o Honda, amandoi avem trapa la masina , chestia este ca eu am 1 buton ptr. trapa care are 3 functi , el are 3 butoane, fiecare cu cate o functie

din ce spui tu reiese ca renault-ul are partea de electronica mai simpla  :rolleyes:

#22
active95

active95

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,920
  • Înscris: 29.03.2005

 kodiak, on Jul 11 2007, 18:04, said:

......... daca esti in state intereseaza-te cit costa acolo un Prius sa facem o comparatie cu ce avem in romanica, 24 850 euro pentru varianta mai ieftina! Echiparea e luna!

Daca europenii vor sa impuna pe piata astfel de masini este de dorit ca impozitarea lor sa fie cit mai mica!


$ 22, 175. Depinde de locatie. In California , o poti achizitiona la $ 19,000 (standard )

#23
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Parerea mea ca chestia cu hibridul e doar praf in ochi aruncat ecologistilor. Sa fim seriosi mie nu mi se pare ca a cara dupa tine niste baterii imense care se incarca tot de la o sursa de curent (fie el si motorul) nu e chiar eficient. Sa nu mai zic ca masina e imensa dar loc nu ai in ea ca sunt bateriile. Ce sa mai zic ca in afara Statelo Unite sau Japonia unde lumea chiar are o manie cu ecologismul, desi sunt cei mai mari poluatori nu cred ca exista mecanic care sa poata remedia eventualele probleme aparute.

#24
Cocobirlozaur

Cocobirlozaur

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 150
  • Înscris: 19.07.2006

 freightliner, on Jul 11 2007, 00:48, said:

adica sa inteleg ca ai avut masina japoneza si nu ai avut probleme. masina japoneza = multa electronica, multa electronica = multe complicatii; multe complicatii => probleme.


Ai inteles aproape bine. Masina  japoneza - multa electronica (cea mai buna) , multa mecanica (cea mai buna) muuuulta fiabilitate (cele mai fiabile). Ori ai japoneza , ori .......    Da , am avut 3 japoneze pina acum. Mitsubishi , Toyota si Subaru.
Toate , de la exceptional in sus !
Bafta ! Adica mult noroc.......

#25
clatarin

clatarin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 960
  • Înscris: 22.04.2007
in state toate vedetele o cumpara pentru a se da ecologiste dar cunsumul mediu este al unei masini cu motorizare buna din segmentul mic.
ca fiabilitate poti sa ai incredere in toyota

#26
bbogdanmircea

bbogdanmircea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,254
  • Înscris: 14.02.2007

 danX, on Jul 11 2007, 08:39, said:

De ce e o porcarie Fuel Cell? Te-ai gandit ca electricitatea cu care incarci Tesla nu provine neaparat din surse ecologice?
Anyway, Prius mi se pare un mare pas inainte, cu el a facut Toyota ce nu i-a iesit lui Honda cu Insight.

N-ash shtii sa-ti explic eu, dar am citit in mai multe surse, ca ecuatiile de bilant energetic ale Fuel Cell-ului arata clar ca est eo solutie foarte foarte ineficienta.
Daca am timp poate o sa caut si eu acele ecuatii, si in masura in care le inteleg, o sa dau o explicatie mai ne "am citit si eu pe undeva".

#27
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

 kodiak, on Jul 11 2007, 15:04, said:

Prius-ul este foarte scump pentru ce ofera! La ora actuala el nu reprezinta o solutie pentru cumparatorii de la noi!
Pentru a se vinde la noi astfel de masini ar trebui scutite de taxe, inclusiv tva! In felul asta s-ar incuraja achizitionarea acestor masini!

spdude, daca esti in state intereseaza-te cit costa acolo un Prius sa facem o comparatie cu ce avem in romanica, 24 850 euro pentru varianta mai ieftina! Echiparea e luna!

Daca europenii vor sa impuna pe piata astfel de masini este de dorit ca impozitarea lor sa fie cit mai mica!
eu cred ca e mai scump o Honda ca un prius.

#28
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
freightliner, ai vazut ce zice active95 referitor la pretul Prius-ului in state?
De ce nu e si aici acelasi pret, sau ma rog, unul apropiat, luind in considerare costurile cu transportul masinii? Sincer, la 19 000 de dolari, as lua si eu una, si vorbesc serios!
19 000 de dolari inseamna vreo  14 000 de euro si la noi se vinde cu 24 850! Unde dracu se duc restul de bani? Si guvernele europene mor de grija mediului dar nu fac nimic pentru el!

#29
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

 kodiak, on Jul 24 2007, 19:25, said:

freightliner, ai vazut ce zice active95 referitor la pretul Prius-ului in state?
De ce nu e si aici acelasi pret, sau ma rog, unul apropiat, luind in considerare costurile cu transportul masinii? Sincer, la 19 000 de dolari, as lua si eu una, si vorbesc serios!
19 000 de dolari inseamna vreo  14 000 de euro si la noi se vinde cu 24 850! Unde dracu se duc restul de bani? Si guvernele europene mor de grija mediului dar nu fac nimic pentru el!
asta asa e. de asta exista ¨USA¨ si ¨celelalte tari¨. presupun ca asta se datoreaza fatului ca ¨japonezii¨ au o piata f. deschisa in america toata.

#30
T.rac3Er

T.rac3Er

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 737
  • Înscris: 08.12.2006
pai nu tre sa profite la maxim si dealerii de Toyota de la noi din tara? ei din ce traiesc?
in mod normal, pretul de vanzare din europa ar trebui sa fie exact ca in state, doar ca tradus in euro..astfel sunt incluse si transportul si vama (10%)

#31
freightliner

freightliner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 03.12.2006

 T.rac3Er, on Jul 25 2007, 06:24, said:

pai nu tre sa profite la maxim si dealerii de Toyota de la noi din tara? ei din ce traiesc?
in mod normal, pretul de vanzare din europa ar trebui sa fie exact ca in state, doar ca tradus in euro..astfel sunt incluse si transportul si vama (10%)
pai nu se justifica pretul dublu. doar sa aduca fiecare masina cu avionul si sa fie la clasa 1ª. de asta exista locuri in lume unde se pot face afaceri si unde, nu. spre de exemplu, si sa ma scuze ¨sefu¨ ca scriu ¨off topic¨ dar in spania si poate si in alte parti, empresarii din transporturi aveau empresa intr-o localitate si au masinile inscrise in alta unde impozoitele erau f.mici. si dupa cum spunea un mare fiolozof ¨deci este adevarat, deci nu va mint¨. :D

#32
olalaaa

olalaaa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 169
  • Înscris: 03.03.2007

 bbogdanmircea, on Jul 5 2007, 09:15, said:

parerea mea e ca e o porcarie
singurele alternative ecologice sunt bio-dieselul, bio-etanolul si masinile full-electrice: vezi Tesla roadster
Conteaza insa si cat de poluanta este industria care le produce, nu crezi ???

 T.rac3Er, on Jul 5 2007, 16:02, said:

a fost testata si la fifth/top gear. si e pe yputube. comparat cu c1/107/aygo si polo/fabia...
masina la drum intins nu mai beneficiaza de motorul electric, si merge pe benzina (1.5lbenzina, fata de diesel sau benzina mica), asa ca si consumul este mai mare. in schimb in oras, motorul eelctric va functiona in majoritatea cazurilor, si motorul pe benzina va mai intra din cand in cand in functiune, cand se descarca electricul) desi are si sistemul de reincarcare la franare (adica in frana de motor, cand se deplaseaza din intertie, se incarca bateriile)
am unul prin oras, condus de o doamna. :D
ce pot sa zic ca aceasta masina terbuie sa fie una secundara (costa destul de mult). la nivelul respectiv de pret exsita masini performante si luxoase...am fost intr-una la dealer, si mi-a placut la nebunie. interiorul si materialele sunt de calitate. designul tipic japonez, de nava spatiala...
numai de la un proprietar poti afla lucrui. daca vezi una pe strada poti sa pandesti cand vine proprietarul, sau ii lasi in stergator o carte de vizita.
Prius-ul consuma mult mai putin in oras decat la drum lung, si asta conteaza pentru Europa. La noi nu faci "commuting" (naveta) cum fac americanii pe sute de km zilnic, deci conteaza foarte mult cat iti "mananca" masina in oras.

Pe viitor o sa se produca si modele care se incarca la priza obisnuita de 220V, nu au cum sa ignore japonezii asemenea oportunitate. O sa pleci de acasa cu bateria incarcata. Si s-ar putea sa se treaca si la noi pe "peak hours cheaper" la pretul pe kilowatt (curent mai ieftin noaptea).

 kodiak, on Jul 24 2007, 22:25, said:

freightliner, ai vazut ce zice active95 referitor la pretul Prius-ului in state?
De ce nu e si aici acelasi pret, sau ma rog, unul apropiat, luind in considerare costurile cu transportul masinii? Sincer, la 19 000 de dolari, as lua si eu una, si vorbesc serios!
19 000 de dolari inseamna vreo  14 000 de euro si la noi se vinde cu 24 850! Unde dracu se duc restul de bani? Si guvernele europene mor de grija mediului dar nu fac nimic pentru el!
Pretul mic este legat de volumul vanzarilor, nu de altceva. Cand o sa fie vanzarile mai serioase, o sa scada si pretul. Toyota face o afacere vanzand Prius-ul, nu doar o lansare pe piata. Fie vanzari slabe la preturi mari (ca sa aiba si ei un profit), fie volum, mare la preturi reduse.

In plus, Toyota are fabrica in Belgia, dar nu stiu daca se produc acolo si modelele Prius.

Edited by olalaaa, 11 August 2007 - 18:31.


#33
mccc

mccc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 377
  • Înscris: 25.05.2007

 bbogdanmircea, on Jul 5 2007, 21:50, said:

http://www.teslamotors.com/index.php asta este masina viitorului
chestiile hibrid si fuell cell sunt niste porcarii, hibrid mai merge, dar pe fuell cell nu stiu de ce se mai insista
adik hibrid e asa un fel de pacaleala, de ex o masina hibrid care mi se parea mie super, Lexus G45x H, nu mai stiu exact modelul, ideea e ca are un V6+motor electric, are performante de V8 si consum de motor in 4 cilindrii, dar de curand am aflat ca totusi nu are cel mai bun consum in clasa ei, fiind batuta de BMW cu motor de 2l diesel, cred ca motorasul ala de 2l si 204 cai neaspirat...(nu bag mana in foc ca e asta)
Asadar alternative viabile:
1.Masina full-electric -dak o sa scoata cei de la Tesla una in 4 usi la un pret sub 40000 o sa fie un succes si au anunt asa ceva in vro 2 ani
                              -dak reusesc sa faca o baterie cu o autonomie ok, genul 600-700 km ar fi super
                              -singura problema este reincarcarea, care de ex ptr a se face in 3-4 ore, necesita o sursa care sa debiteze 80A...
2.Bio-diesel -emisiile sunt 100% biodegradabile, consumul este mic
3.Bio-etanol -nu stiu prea mult despre acesta
PS:daca se considera ca sunt offtopic rog sa nu se stearga postul, sa se faca un post nou, despre acest subiect, banuiesc ca ar fi interesant sa discutam despre asa ceva

1. Te inseli daca tu crezi ca o masina full-electric nu polueaza. Desigur o sa te uiti la ea si o sa vezi ca nu are teava de esapament --> in concluzie nu polueaza. Total neadevarat. De ce? Pt. ca masina aia este actionata electric, iar curentul folosit pt. incarcarea bateriilor este produs de o centrala electrica. Inca mai sunt o gramada de centrale termoelectrice si atata timp cat curentul este produs de ele, poluarea exista, chiar daca nu e la capatul tevii de esapament. E vorba de asa numita mutare a emisiilor, de la teava de esapament la cosul de dispersie al centralei termoelectrice.

2. Bio-diesel e o alta cacialma. Pt a se asigura necesarul de biodisel este nevoie de suprafete vaste care sa fie cultivate cu plante tehnice. Daca fermierii renunta la a mai cultiva legume, fructe, necesare alimentatiei, pt a cultiva biodisel asta inseamna ca va fi penurie de alimente, preturi ridicate la acestea, etc. Inseamna ca asa nu e bine.
O sa zici ca nu e neaparat nevoie sa se renunte la cultivarea legumelor, se pot cultiva plantele tehnice pe suprafete care acum sunt ocupate de paduri. Prin despadurire va fi destul loc pt a produce cat biodiesel vrem noi. Poate ca da, insa padurea produce mai mult oxigen si consuma mai mult dioxid de carbon decat o poate face un lan de rapita de exemplu. Ce rezolvam cu asta? Nu facem decat sa ne amagim asa.

3. Etanolul nu este nimic altceva decat alcoolul etilic. Da, acela care se gaseste la orice bodega intr-o forma mai mult sau mai putin diluata. Nu cred ca e viabil cam din aceleasi motive enumerate la punctul 2. Si mai cred ca o sa se tot fie sparte rezervoarele pt a se colecta alcoolul, nu de alta... dar.. mai face omul un botez , o nunta.... :cheers:

Trebuie gasita o alta solutie pt a nu mai polua, si a indeparta poluarea existenta. Acestea 3 nu sunt decat praf in ochi...

Edited by mccc, 11 August 2007 - 19:07.


#34
olalaaa

olalaaa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 169
  • Înscris: 03.03.2007

 mccc, on Aug 11 2007, 20:02, said:

1. Te inseli daca tu crezi ca o masina full-electric nu polueaza. Desigur o sa te uiti la ea si o sa vezi ca nu are teava de esapament --> in concluzie nu polueaza. Total neadevarat. De ce? Pt. ca masina aia este actionata electric, iar curentul folosit pt. incarcarea bateriilor este produs de o centrala electrica. Inca mai sunt o gramada de centrale termoelectrice si atata timp cat curentul este produs de ele, poluarea exista, chiar daca nu e la capatul tevii de esapament. E vorba de asa numita mutare a emisiilor, de la teava de esapament la cosul de dispersie al centralei termoelectrice.

2. Bio-diesel e o alta cacialma. Pt a se asigura necesarul de biodisel este nevoie de suprafete vaste care sa fie cultivate cu plante tehnice. Daca fermierii renunta la a mai cultiva legume, fructe, necesare alimentatiei, pt a cultiva biodisel asta inseamna ca va fi penurie de alimente, preturi ridicate la acestea, etc. Inseamna ca asa nu e bine.
O sa zici ca nu e neaparat nevoie sa se renunte la cultivarea legumelor, se pot cultiva plantele tehnice pe suprafete care acum sunt ocupate de paduri. Prin despadurire va fi destul loc pt a produce cat biodiesel vrem noi. Poate ca da, insa padurea produce mai mult oxigen si consuma mai mult dioxid de carbon decat o poate face un lan de rapita de exemplu. Ce rezolvam cu asta? Nu facem decat sa ne amagim asa.

3. Etanolul nu este nimic altceva decat alcoolul etilic. Da, acela care se gaseste la orice bodega intr-o forma mai mult sau mai putin diluata. Nu cred ca e viabil cam din aceleasi motive enumerate la punctul 2. Si mai cred ca o sa se tot fie sparte rezervoarele pt a se colecta alcoolul, nu de alta... dar.. mai face omul un botez , o nunta.... :cheers:

Trebuie gasita o alta solutie pt a nu mai polua, si a indeparta poluarea existenta. Acestea 3 nu sunt decat praf in ochi...
1. Si tu gresesti.

Mutarea emisiilor reduce emisiile in ansamblu ( poluarea industriala facuta de o fabrica este mult inferioara poluarilor individuale facute de motoarele neperformante ). Iar daca ii mai pui fabricii si un filtru, ai redus si poluarea localizata.

Ceea ce n-ai observat tu (si cred ca nimeni de pe forum) e ca poluarea majora este datorata producerii bateriilor ( a metalelor si substantelor din compozitia lor ). Asemenea industrii sunt extrem de degradante pentru mediu ( germanii importa din Rusia materii prime si semi-finite pentru vopsele si coloranti, exportand poluarea chimica a Europei centrale in muntii Urali ). Asta din cauza "industriilor murdare" implicate in producerea atator componenti chimici.

2. La punctul 2, mai gandeste-te totusi ca exista oportunitatea producerii de hrana din mediul marin (culturi agricole bazate pe alge, etc), si poate ca s-ar putea obtine vreun combustibil alternativ din plante cultivate oceanic.

In plus, America poate produce de 3 ori mai mult hrana decat consuma (conform unei statistici publicate pe Forbes). Ori, ei sunt principalul poluant al lumii, urmat de China si alte state asiatice. Lasa-i sa produca porumb pentru biogaz, de ce nu ??

3. Alcoolul poate fi produs si din cartofi, sfecla, etc (orice substanta care contine zahar sau amidon, inclusiv graul).

In schimb, motoarele bazate pe alcool creeaza o clima umeda si calda (exact ca intr-o sera), un climat de tip tropical, deci nu prea comod de locuit.

Unde mai pui ca etanolul este foarte putin eficient termic, deci masinile vor consuma foarte mult, incat totul se da peste cap daca se incearca inlocuirea carburantilor din hidrocarburi cu alcooluri.

#35
Alex_MiG-21

Alex_MiG-21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 08.02.2007
Sunt proaspat posesor de prius, si vreau sa pun ca sunt f. multumit de masina. Consumul este putin mai mare decat specificatiile producatorului, dar consumurile alea sunt determinate in niste conditii care difera f. mult de conditiile de condus din romania. De exemplu, din Berlin pana in Oradea, consumul mediu a fost de 5,7/100, la viteze cuprinse intre 198 km/h si 135 km/h. Viteza medie a fost de 130km/h. Diin Oradea in Bacau - surpriza - 4,7/100, dar viteza medie a fost 60 km/h.  Si din nou surpriza: am avut rotile mult sub presiunea prescrisa - 2,0 atm in loc de 2,6 (cred ca ar fi fost mult mai mic consumul). In blocajele din oras, la parcursuri scurte (10 km, consumul este de 6,5-7,5/100, in conditii de start la -15 grade, incalzirea si degivrare luneta pornite. Eu cred ca acest consum este FOARTE BUN! nici cu dieselul nu poti sa scoti atat. In plus, dotarile sunt de neimaginat pentru o masina de oras. Atat securitatea pasagerilor, senzatia de confort si spatiu, sonorizarea, dar nu in ultimul rand puterea acestei masini (cuplu 500 NM DE LA 0-22 KM/H, dupa care scade liniar catre 115 la 70 km/h) iti ofera o senzatie deosebita.

Edited by Alex_MiG-21, 13 January 2008 - 08:30.


#36
axxa424

axxa424

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 376
  • Înscris: 22.03.2003

 Alex_MiG-21, on Jan 13 2008, 08:25, said:

Sunt proaspat posesor de prius, si vreau sa pun ca sunt f. multumit de masina. Consumul este putin mai mare decat specificatiile producatorului, dar consumurile alea sunt determinate in niste conditii care difera f. mult de conditiile de condus din romania. De exemplu, din Berlin pana in Oradea, consumul mediu a fost de 5,7/100, la viteze cuprinse intre 198 km/h si 135 km/h. Viteza medie a fost de 130km/h. Diin Oradea in Bacau - surpriza - 4,7/100, dar viteza medie a fost 60 km/h. Si din nou surpriza: am avut rotile mult sub presiunea prescrisa - 2,0 atm in loc de 2,6 (cred ca ar fi fost mult mai mic consumul). In blocajele din oras, la parcursuri scurte (10 km, consumul este de 6,5-7,5/100, in conditii de start la -15 grade, incalzirea si degivrare luneta pornite. Eu cred ca acest consum este FOARTE BUN! nici cu dieselul nu poti sa scoti atat. In plus, dotarile sunt de neimaginat pentru o masina de oras. Atat securitatea pasagerilor, senzatia de confort si spatiu, sonorizarea, dar nu in ultimul rand puterea acestei masini (cuplu 500 NM DE LA 0-22 KM/H, dupa care scade liniar catre 115 la 70 km/h) iti ofera o senzatie deosebita.

Ce cost are maşina, reviziile, consumabilele ?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate