Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Bicicleta electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
1012 replies to this topic

#1
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,213
  • Înscris: 28.04.2003
Ma gandeam sa imi iau o bicicleta electrica fiindca transpir destul de mult folosind o bicicleta normala. Si cand ajung la servici nu este tocmai ok sa fiu ud leoarca.

Mi-a zis un prieten care are o bicicleta electrica ca la el se invarte contoarul mult cand o incarca si cam mareste factura. Nu prea inteleg de ce. Cand incarc o baterie de masina la priza nu face la fel. Si nici ca viteza nu e prea stralucita. Max 25 km /h.
Se merita o bicicleta electrica in conditile acestea ?

#2
Danitzi

Danitzi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 02.11.2005
De ce te chinui cu biciclete electrice? daca tot nu vrei sa dai din pedale ia-ti un scuter cu motor termic chiar si SH. Un prieten de-al meu si-a luat o Honda second si a dat 1600 ron, am vazut-o si eu este super, micuta, nu face zgomot exact ce-i trebuie omului sa mearga la servici.

#3
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,213
  • Înscris: 28.04.2003
Mi-as lua scuter sau chiar si ciclomoped dar cum il bag in lift si eventual in casa ? Bicicleta o pun pe o roata si ocupa putin loc.

#4
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,213
  • Înscris: 28.04.2003
Nu inteleg totusi de ce consuma asa de mult.

#5
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
nu poate consuma asa mult pt ca bateria aia are doar citiva amperi ora.

calculeaza in bani cit costa o incarcare. 40bani = 1 kwh?

am vazut mai multe biciclete eletrice, una la first bike :death:, cam 1800ron, am mai vazut si in oferta rieju parca, pret tot pe acolo.

Ma ingrijoreaza viata acumulatorului ni-cd, declarata de fabricant: 300 cicluri de incarcare.
Daca o incarci zilnic, cedeaza mai repede de 1 an...

Edited by H725, 02 July 2007 - 13:42.


#6
rvic77

rvic77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,129
  • Înscris: 03.12.2004

 unpuisor, on Jul 2 2007, 12:45, said:

Ma gandeam sa imi iau o bicicleta electrica fiindca transpir destul de mult folosind o bicicleta normala. Si cand ajung la servici nu este tocmai ok sa fiu ud leoarca.

Mi-a zis un prieten care are o bicicleta electrica ca la el se invarte contoarul mult cand o incarca si cam mareste factura. Nu prea inteleg de ce. Cand incarc o baterie de masina la priza nu face la fel. Si nici ca viteza nu e prea stralucita. Max 25 km /h.
Se merita o bicicleta electrica in conditile acestea ?
Nu prea merita, am vazut asa ceva si au acceleratia slaba rau. Nici unele mopeduri nu merita, alea care le depasesc cu bicicleta  :D , iar in ceea ce priveste transpiratia, daca mergi normal la 20-25 km/h si dimineata sunt 22-25 grade, ai si un de(z)odorant la tine se rezolva treaba. Transpiratia e o problema la intoarcere, dar daca vii acasa si faci baie nu e nici o problema. Mai naspa e cand merg in alta parte dupa  servici, atunci ma chinui cu masina !

Edited by rvic77, 02 July 2007 - 13:45.


#7
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,213
  • Înscris: 28.04.2003
In cartea tehnica scrie consumul 1,4 - 1,85 kW/100 km. Dar o incarcare tine cam 40-50 km max. Si dureaza incarcarea pana la 10 ore.
Avand in vedere ca merg zilnic cam 10 km max m-ar tine sa zicem o saptamana incarcarea. Deci cu ciclurile alea nu ma omor. Ar tine cam cat una de masina. 3-4 ani sa zicem.
Nu vreau sa fac reclama dar daca mai intereseaza pe cineva bicicletele le-am gasit aici.
Nu stiu ce sa zic, sunt cam lente totusi. Cu acceleratia nu e mare problema sa dau 2-3 pedale.


Ar mai fi varianta de bicicleta cu motor dar nu stiu cat de fiabila ar fi

#8
rvic77

rvic77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,129
  • Înscris: 03.12.2004
O problema de luat in seama e greutatea. Ne plangem ca biclele naspa sunt grele dar n-au peste 20 kg. Ganditi-va cum bagati in lift un monstru de 40+ kg, eu ma gandesc serios ca n-am decat 63 kg  :D
Acum nu stiu cum naiba viteza maxima 30 km/h, poate medie... eu nu cred ca la vale nu se infig si la 60 km/h sau chiar mai mult sau in momentul in care dai la pedale ca disperatul si bagi si motorul electric. Ma gandesc ca 35-40 km/h se scot cu greu pe o bicla obisnuita, m-as astepta ca pe o bicla electrica asta sa fie media fara sa scot limba de un cot !
Iar daca te lasa bateria....sa pedalezi la o bicla de 40 kg.... sa pornesti de pe loc e crima, o sa regreti si cea mai varza bicla de 150 ron din supermarket ! :D

#9
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,213
  • Înscris: 28.04.2003
Cu semicursiera pot sa merg destul de constant cu 35 km/h. Nu stiu cate kg are dar e din otel toata inclusiv rotile.
Si o bag super usor in lift. Ar merge si una de 30 kg. Gandeste-te ca nu o ridici ci pur si simplu tragi de ghidon si impingi de sa si se pune pe roata din spate.


Deci nu prea se merita.
Sunt cam of topic dar am gasit si bicicleta cu motor pe undeva si aia are 20 kg cu tot cu motor. Insa mi-e frica ca se duce motorul repede, ca o sa curga benzina sau ulei prin casa si altele. Tata avea o mobra pe vremuri si mesterea mereu la ea. Nu am timp fizic sa stau sa bibilesc. Aia electrica nu prea are ce sa se strice la ea decat bateria dupa un timp.

#10
Danitzi

Danitzi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 02.11.2005
Bicicletele/scuterele astea electrice sunt cam dificile mai ales din prisma acumulatorilor. La o folosire zilnica si cicluri repeteate incarcat/descarcat, acumulatorii nu au cum sa te tina 1 an. Chestiile astea sunt mai mult pentru divertisment, un plimbat pe linga casa simbata, duminica, nu pentru mers zilnic la servici. Imi aduc aminte cind au aparut prima data chestiile astea electrice puteai vede pe strada o multime de modele dar in 2 max 3 ani au disparut cu desavirsire in schimb au aparut scuterele si mopedurile cu motoare termice. Eu unul nu te sfatuiesc sa-ti iei o bicicleta electrica...

#11
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,213
  • Înscris: 28.04.2003
Si e mai rentabil o bicicleta cu motor? Mi-e frica sa nu ma murdaresc cu ea de benzina si ulei si altea alea.
Am vazut in italia o groaza de biciclete electrice si scutere. Dar erau mai scumpe ca la noi, de la 1200 de euro in sus. Presupun ca aveau si ceva acumulatori mai buni. Si alergau mai repede.

#12
tuareg

tuareg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 225
  • Înscris: 21.01.2006
Si bicicleta cu motor termic e grea . Cea mai buna solutie e deocamdata o bicicleta de calitate sau macar cadrul sa fie facut de o firma profesionista pentru ca acolo e greutatea principala . Apoi rotile .

#13
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,213
  • Înscris: 28.04.2003
Bicicleta cu motor termic are 21 kg cu tot cu motor plus vreo 2 l de benzina... Fata de 30-40 cat are una electrica eu zic ca e mai usoara si una din comert normala poate atinge si 15 fara probleme deci 5 kg in sus sau in jos nu e cine stie ce la 70 ale mele.
Din pacate mi-a zis o cunostinta ca a avut o bicla cu motor si dupa un an s-a dus aprinderea si a dat jos motorul ca nu mai avea ce face cu el si o foloseste ca atare.
Chiar nu are nimeni o bicla electrica sa ne spuna impresii despre ea ?

#14
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,552
  • Înscris: 12.04.2007
Am avut una si am dus/o inapoi dupa 10 zile, pierzand 1.5 milioane din pretul pe care l/am dat ptr ea. Abia mergea 4 km. E adevarat ca era un model mic, moped, cu acumulatori de 24V/7Ah, Dar in specificatii scria clar: autonomie 40km..............greutate maxima 65kg. dar de la 40km la 4km...eu speram sa ma tina macar 20....

#15
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,213
  • Înscris: 28.04.2003
Trebuiai sa ii dai in judecata sau sa faci plangere la opc ca nu au respectat nici macar ce scrie acolo si au indus clientul in eroare.

#16
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Salutare.
Da, am cautat si eu zilele astea o bicicleta electrica si, intr-adevar, nu prea gasesti sub 15milioane. Si apoi sunt si foarte grele.
Mai sunt insa ceva solutii pentru cei care stiu si vor sa mestereasca un pic sau au pe cineva care sa faca asta.
Iata-le:
- se poate confectiona un fel de mica "remorca" pentru bicicleta, formata dintr-o mica platforma cu doua roti de 12 toli pe care sunt atasate elementele sistemului de tractiune: un motoras electric cu perii si magneti permanenti de 12/24V si cativa amperi, un acumulator de 12/24V si 7.5-10Ah (sau mai mult), un reductor de turatie (sau cuplaj direct intre axul motorului si una din rotile alea mici prin lant de bicicleta), un sistem electronic de variere a vitezei motorului. La aceasta platforma se ataseaza un brat mai lung facut dintr-o teava metalica prin care se prinde de furca spate (sau de axul spate) al unei biciclete normale. Pe platforma se poate atasa si o cutie de plastic mai marisoara sau un cos de bagaje de bicicleta. In acest caz, bicicleta ramane nemodificata si i se poate atasa sistemul de tractiune doar cand mergem la serviciu sau cand intentionam o excursie mai lunga.
- se ataseaza sistemul de tractiune mentionat mai sus pe o bicicleta normala, de preferinta cat mai usoara, astfel ca greutatea totala sa nu fie prea mare si bicicleta sa poata fi urcata in lift sau pe scari fara un efort prea mare. Trebuie sa se tina seama ca elementele adaugate maresc greutatea totala cu vreo 4-5kg sau mai mult, in functie de puterea motorului si capacitatea acumulatoarelor. La montarea pe bicicleta trebuie neaparat si un reductor de turatie care sa ajute la marirea puterii sistemului de tractiune. La folosirea platformei nu era necesar dat fiind diametrul mult mai mic al rotilor motoare.

Bicicleta astfel obtinuta s-ar putea sa nu reuseasca o pornire de pe loc pe "electric" (depinde de puterea motorului, reductorul de turatie si capacitatea acumulatorului), dar asta nu o descalifica din randul vehiculelor electrice eficiente. O bicicleta electrica e o bicicleta asistata electric, adica motorul electric este pus doar sa ajute la pedalare atunci cand se urca un deal, sau sa asigure usurarea efortului de pedalare la parcurgerea unei distante mai mari. Un scuter electric este altceva: el depinde de motorul sau in exclusivitate.
Exista firme de profil care includ un sistem electronic de gestionare a functionarii motorului electric ce nu permite pornirea acestuia decat dupa ce bicicleta atinge 5km/h (pornita la pedale), pentru a economisi energia electrica a acumulatorului.

Eu lucrez inca la un astfel de proiect si acuma incerc sa proiectez variatorul de turatie. Exista acumulatori cu plumb de 12V/7.5Ah, sau 12V/10Ah (cu preturi intre 60-80roni) care pot fi pusi in serie sau paralel in functie de motorul folosit si de scopul urmarit (viteza mai mare sau cuplu mai mare). Ca motor se poate folosi orice masina electrica de curent continuu cu magneti permanenti cu puteri de 200-600W (motoare de stergator de parbriz, de la diverse turbine, etc.)
Ideea e ca daca tot ai o bicicleta, mai pui 1-3 milioane si o faci electrica. Necesita un pic de munca (proiectare si executie), dar eu cred ca merita.
Succese!

#17
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,213
  • Înscris: 28.04.2003
Nu e mai simplu sa se pastreze turatia constanta si sa se foloseasca sistemul de schimbare a vitezelor din bicla ?

#18
Kinetix

Kinetix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 25.10.2005
Nu prea cred...
In primul rand, e vorba de economie de energie electrica. De fapt asta e marea "durere" a tractiunii electrice: sursa de energie, nu motorul de tractiune. Pentru a face economie de energie la actionarea unui motor in curent continuu se foloseste un variator de turatie care debiteaza curent in impulsuri dreptunghiulare de durata variabila cu pauze de durata variabila, astfel ca sa nu bagi la un moment dat in motor un curent prea mare.
Daca motorul e mic si nu are reductor iar tu vrei sa pleci "in tromba" de pe loc, poti sa bagi tensiunea maxima a bateriei in el, ca tot nu o sa faca fata, ci doar se va incinge, ca semn al faptului ca energia electrica a bateriei s-a transformat in caldura prin efect Joule si nu in lucru mecanic. Acest efect este direct proportional cu patratul intensitatii curentului, de aici se vede necesitatea de a pastra permanent un curent cat mai mic prin motor.
Apoi, pornirea motorului direct la turatie nominala (constanta) provoaca socuri in mers. E mai confortabila pornirea gradata, la fel ca la masina cand ridici treptat ambreiajul.
In al treilea rand, motorul nu se va cupla la roata prin intermediul pinioanelor ei obisnuite, ci se pune un alt pinion de partea opusa a acestora, adica pe partea stanga a rotii. Acesta e preferabil sa aiba cat mai multi dinti, sau se adapteaza o foaie cu 38-48 dinti. De el se va actiona roata prin motorul electric, cu un al doilea lant.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate